0
back
 

diskuze k tématu: 1,8TDCi nebo 2,0TDCi ?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 05.09.2014 10:35, RE: fap
Pepe posted by:
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pepe, dyť my už se elektroicky známe, dyť my na sebe nemusíme reagovat, protože to dycky dopadne stejně. Ale uznej sám, nejde u nafty jen o ty peníze a přitom nic lepšího oproti benzínu nenabídne?
Tak o peníze jde vždycky až v první řadě . Když srovnám svoje současný s tím, co nějakou dobu jezdilo taky pode mnou, tak asi takhle: 2,2HDi, 98 kW vs 2,0i 97kW - v totožném autě (nafta 2003, benzín 1999) tak bych tu otázku obrátil: Ten benzín kromě vyšší spotřeby o cca 3l/100km nenabídl nic víc. Ani levnější servis, ani lepší jízdní projev (a to byl ještě nepřidušenej!). Osobně se kloním jako k nejlepší variantě pohonu CNG v kombinaci s vlastní plničkou. Ale má to opodstatnění hlavně tam, kde se provozujou nejméně 2-3 auta. Jediné, co mě brzdí, je omezený výběr továrních modelů a nevyzpytatelná legislativa. Sice víme, jak má růst spotřební daň do roku 2020, ale dobře víme, jak dopadli autodopravci, kteří houfně nakoupili tahače s Euro 5 s vidinou, jak ušetří na mýtném...
Pepe, srovnání motorů není úplně košer. Buď srovnej objemy a systémy plnění, pak bude mít 2.0 turbo benzín nesrovnatelně lepší parametry nebo srovnej výkony a systémy plnění, pak bude na cca 100 kW stačit 1.4 turbo benzín a rozdíl ve spotřebě bude 3 litry až při hodně prasácké jízdě. Ty rozdíly spotřeb mi furt vrtají hlavou; jeden příklad: známým se o víkendu vysypalo na vysočině auto, když jsme byli na cestě na kola. Takže je nechali odtáhnout a já to musel kyvadlově všechno odvozit. Protože nebyl čas, tak jsem po těch kopcích vysočiny (silničky III. třídy) jezdil fakt docela na krev ještě s koly na střeše a večer jsem končil v Brně (odkud jsme ráno vyjížděli) po 360 najetých km se spotřebou 9,3. Nevěřím, ještě jednou opakuji nevěřím, že by se stejně výkonný šestiválcový nafťák v tomto režimu jezdil za 6,3... Ale už to nechme, je to opravdu off topic. Pro mě je výběr motorů v nadpisu Sofiina volba, je to jako se rozhodovat, zda budu zastřelen stříbrnou nebo olověnou kulkou 2-litr má švagr, má s ním najeto asi 15 tisíc (motor má prý 180 tisíc) a motor samotný zatím bez problémů, jen má nový synchron na 3-ce a 2-hm setrvačník úhrnem za 42 tisíc. Jezdí za nějakých 6,5 a pokud se k tomu rozpustí ta "dieselovská" oprava setrvačníku (25 tisíc, ať nežeru), tak má momentální kombinovanou spotřebu 11.
Srovnal jsem stejně výkonné motory ve stejném autě (možná ta 406 před FL byla trošku lehčí nejen kvůli motoru) ježděné prakticky ve stejném režimu. První cca 2 roky, druhý skoro 6 let. Počítáno pracovní cesty, extrémy, jako jezdím teď, nezapočítávám. To, že se mi dieselovské neduhy vyhnuly, neznamená, že nepřijdou. Jen jsem poukázal na to, že kdybych s tím autem najel to, co najedeš ty, tak by nepřišly nikdy. Proto ten, kdo jezdí málo, může tvrdit, že mu na spotřebě až tak nezáleží. Stejně tak já můžu povídat, že mi nezáleží na servisu, protože na něj mám ušetřeno (dávno). A švagrovi bude ta "kombinovaná "klesat. Čím víc najede, tím bude nižší.


Do prčic, dyť to tady tvrdím celo dobu. Drtivá většina dotazů je na auta kolem 100 tisíc Kč na potrhy do 15 tkm ročně, ale většina těchto lidí poptává nafťák a já celou dobu volám, že to u těchto aut nemá smysl a my dva se dycky chytnaem a nakonec k tomuto závěru dycky dojdem!
Švagrovi bude klesat, ale už má předplaceno a stačí něco dalšího a už to při jeho nájezdech nedožene (jezdí málo a po městě a má FAP).
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 06.09.2014 17:18, RE: fap
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pepe, dyť my už se elektroicky známe, dyť my na sebe nemusíme reagovat, protože to dycky dopadne stejně. Ale uznej sám, nejde u nafty jen o ty peníze a přitom nic lepšího oproti benzínu nenabídne?
Tak o peníze jde vždycky až v první řadě . Když srovnám svoje současný s tím, co nějakou dobu jezdilo taky pode mnou, tak asi takhle: 2,2HDi, 98 kW vs 2,0i 97kW - v totožném autě (nafta 2003, benzín 1999) tak bych tu otázku obrátil: Ten benzín kromě vyšší spotřeby o cca 3l/100km nenabídl nic víc. Ani levnější servis, ani lepší jízdní projev (a to byl ještě nepřidušenej!). Osobně se kloním jako k nejlepší variantě pohonu CNG v kombinaci s vlastní plničkou. Ale má to opodstatnění hlavně tam, kde se provozujou nejméně 2-3 auta. Jediné, co mě brzdí, je omezený výběr továrních modelů a nevyzpytatelná legislativa. Sice víme, jak má růst spotřební daň do roku 2020, ale dobře víme, jak dopadli autodopravci, kteří houfně nakoupili tahače s Euro 5 s vidinou, jak ušetří na mýtném...
Pepe, srovnání motorů není úplně košer. Buď srovnej objemy a systémy plnění, pak bude mít 2.0 turbo benzín nesrovnatelně lepší parametry nebo srovnej výkony a systémy plnění, pak bude na cca 100 kW stačit 1.4 turbo benzín a rozdíl ve spotřebě bude 3 litry až při hodně prasácké jízdě. Ty rozdíly spotřeb mi furt vrtají hlavou; jeden příklad: známým se o víkendu vysypalo na vysočině auto, když jsme byli na cestě na kola. Takže je nechali odtáhnout a já to musel kyvadlově všechno odvozit. Protože nebyl čas, tak jsem po těch kopcích vysočiny (silničky III. třídy) jezdil fakt docela na krev ještě s koly na střeše a večer jsem končil v Brně (odkud jsme ráno vyjížděli) po 360 najetých km se spotřebou 9,3. Nevěřím, ještě jednou opakuji nevěřím, že by se stejně výkonný šestiválcový nafťák v tomto režimu jezdil za 6,3... Ale už to nechme, je to opravdu off topic. Pro mě je výběr motorů v nadpisu Sofiina volba, je to jako se rozhodovat, zda budu zastřelen stříbrnou nebo olověnou kulkou 2-litr má švagr, má s ním najeto asi 15 tisíc (motor má prý 180 tisíc) a motor samotný zatím bez problémů, jen má nový synchron na 3-ce a 2-hm setrvačník úhrnem za 42 tisíc. Jezdí za nějakých 6,5 a pokud se k tomu rozpustí ta "dieselovská" oprava setrvačníku (25 tisíc, ať nežeru), tak má momentální kombinovanou spotřebu 11.
Srovnal jsem stejně výkonné motory ve stejném autě (možná ta 406 před FL byla trošku lehčí nejen kvůli motoru) ježděné prakticky ve stejném režimu. První cca 2 roky, druhý skoro 6 let. Počítáno pracovní cesty, extrémy, jako jezdím teď, nezapočítávám. To, že se mi dieselovské neduhy vyhnuly, neznamená, že nepřijdou. Jen jsem poukázal na to, že kdybych s tím autem najel to, co najedeš ty, tak by nepřišly nikdy. Proto ten, kdo jezdí málo, může tvrdit, že mu na spotřebě až tak nezáleží. Stejně tak já můžu povídat, že mi nezáleží na servisu, protože na něj mám ušetřeno (dávno). A švagrovi bude ta "kombinovaná "klesat. Čím víc najede, tím bude nižší.
Do prčic, dyť to tady tvrdím celo dobu. Drtivá většina dotazů je na auta kolem 100 tisíc Kč na potrhy do 15 tkm ročně, ale většina těchto lidí poptává nafťák a já celou dobu volám, že to u těchto aut nemá smysl a my dva se dycky chytnaem a nakonec k tomuto závěru dycky dojdem! Švagrovi bude klesat, ale už má předplaceno a stačí něco dalšího a už to při jeho nájezdech nedožene (jezdí málo a po městě a má FAP).


No, tak se holt shodnem, že švára je lama... Komu není rady, pomozme mu tam . A takových je spousta, o tom žádná. Ale je dost lidí, kteří aby se jim vůbec vyplatilo jezdit do práce, tak nemůžou vlastnit benzínovou V6, ale rotační TDI nebo SDI v čemkoliv zachovalém je pro ně spása. Ti jsou na zemi. Pak jsou taky tací, co si koupí 530D (nebo A6 3,0 TDI) na frajeření na návsi, samosebou na splátky... A pak stojí nad autem s otevřenou hubou, jakmile jim jenom začne protékat vstřik...
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 09.09.2014 23:39, RE:
Dobrý den. Rozdíl ve výkonu těchto motorů je 11 kW (92 vs 103), přičemž slabší osmnáctistovka má výhodu v tom, že ji výrobce nevybavil filtrem pevných částic (na rozdíl od dvoulitru, který jej mohl mít jako volitelné příslušenství). Je rovněž velmi mechanicky odolná a také více rozšířená, z tohoto důvodu bych jí dal před dvoulitrem přednost.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.