0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Ford Ka – vyplatí se koupit kus pro prarodičích?

category of topic classification: německá vozidla
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 22.12.2014 17:32, RE: rez
PetrT posted by:
Tedy ani jedna z těch značek neni zrovna má oblíbená, ale posledních 20 let minimálně může Ford Fiatu odolnost proti korozi pouze a jen závidět. A to napříč celou modelovou řadou. Poslední Fiat co měl nějaký zásadní problém s korozí je snad Uno. Jeden čas Fiat hnil hlavně proto že odebíral nekvalitní ruské plechy. S tím nešlo prakticky nic dělat. Ale to už je velmi dávno, auta z té doby už prakticky neexistují, zároven to Fiat donutilo se hodně snažit na tom zapracovat. Dobře je to vidět u dodávek, tranzit rezne i dnes po pár letech a ducato jen tam kde se poškodí lak a to nijak dramaticky. To samé doblo atd. To jak mnohdy vypadají mondea r.v. 2001 - cca. 2007 je naopak už celkem slušná ostuda. V této třídě rozhodně a je to škoda u jinak povedených aut. O levnějších modelech nemluvě. Jediný Ford co v minulé dekádě nerezl je Galaxi, protože ho vyráběl VW. Asi tak.


V něčem se dá souhlasit ale v něčem jsi vedle. Ano, Fiat po ostudě s reznoucími auty na tom hodně zapracoval a vzal to asi přes celou výrobu, takže teď mu to nerezne. Ford to řeší hlavně u dražších aut, ty levnější patrně víc odrbává, to se přít nebudu. Dodávky neznám, ale že Transit rezne hodně, to je také známé. Co se týče Mondea 2001-2007, tak zjevně nerozlišuješ kusy před a po faceliftu. Tady je krásně vidět, že se Ford poučí z chyby, autům před faceliftem rezly spodní strany dveří, kvůli blbé technologii zpracování vnitřku dveří, ne že by plech nebyl pozinkovaný. Po faceliftu jsou dveře bez problémů, stejně jako zbytek auta. Kde co rezne na různých autech by ti nejlép ukázal můj mechanik a podle jeho zkušeností nejsou Fordy v tomto směru o nic horší (ani lepší) než ostatní značky.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 22.12.2014 17:37, RE: Koroze
Giorgio posted by:
Koloss posted by:
Fiat pozink mezi prvními. Aha, tak ty jsi vlastně komik.Milovaná značka? Hodně blbě čteš, co píšu. Celou dobu upozorňuju na to, že zevšeobecňuješ zkušenosti s jediným autem na celou značku. Ať už dobré nebo špatné. Stačí se rozhlédnout kolem sebe, předtím sundat růžové brýle a zjistíš, jaká je realita.
¨ MASIVNĚ, rozumíš tomu slovu? Oboustranně pozinkovanou kastli měla už tipa. Takže ano, sundej si ty růžové brýle a běž se rozhlížet. Třeba tady na káčku z roku 2005 , údajně nehavarovaném, vidíš výbornou fordí antikorozní ochranu (nápověda: okolí víčka nádrže): http://www.tipcars.com/ford-ka/13i-klima-18695551.html No a tady na focusu už tu nápovědu snad ani nepotřebuješ: http://www.tipcars.com/ford-focus/16-16v-ghia-12251981.html A tedy ještě prý perfektní fiesta z roku 2000: http://www.tipcars.com/ford-fiesta/13i-36600593.html Na fordclubs.org je pak zajímavé čtení majitelů mondeí o protikorozní ochraně tohoto modelu. Když si shodně nastavíš filtr na fiaty od r. 1999, tak ani na tom nejlevnějším - zubožené bravě za 3 900 korun, nic podobného neuvidíš: http://www.tipcars.com/fiat-brava/1216vpojizdna-32153125.html No a tady seicento má sice rezavý blatník, jenže zjevně vyměněný a zbytek auta je čistý: http://www.tipcars.com/fiat-seicento/young-37811410.html Podle mě je lepší zobecňovat na reálných příkladech a zkušenostech než plácat všeobecně o něčem domnělém. Kromě toho, že se navážíš do mě, jsi nedal jediný argument nebo důkaz, že bych neměl pravdu. Fiaty na tom prostě od 90. let byly s antikorozní ochranou lépe než fordy. A když se vrátíme k jádru tohoto tématu: káčko po příbuzných vzít, pokud je v dobrém stavu, jinak je lepší se podívat jinde, protože tento model a jeho věkoví souputníci s modrým oválem prostě trpí korozí více než jejich evropská konkurence.


Meleš dokola to samé, tak jen jedna věc - Tipo? Jo, to jsem teď po dlouhé době jedno potkal, rezavej spodek ze všech stran, lemy dveře, všecko. A proč jsem potkal jedno po dlouhé době? Všechny ty ostatní už komplet shnily. Kolega jedno měl, tak vím o čem tehdy mluvil. Escorty z té doby potkávám běžně.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 22.12.2014 18:55, RE: rez
Koloss posted by:
PetrT posted by:
Tedy ani jedna z těch značek neni zrovna má oblíbená, ale posledních 20 let minimálně může Ford Fiatu odolnost proti korozi pouze a jen závidět. A to napříč celou modelovou řadou. Poslední Fiat co měl nějaký zásadní problém s korozí je snad Uno. Jeden čas Fiat hnil hlavně proto že odebíral nekvalitní ruské plechy. S tím nešlo prakticky nic dělat. Ale to už je velmi dávno, auta z té doby už prakticky neexistují, zároven to Fiat donutilo se hodně snažit na tom zapracovat. Dobře je to vidět u dodávek, tranzit rezne i dnes po pár letech a ducato jen tam kde se poškodí lak a to nijak dramaticky. To samé doblo atd. To jak mnohdy vypadají mondea r.v. 2001 - cca. 2007 je naopak už celkem slušná ostuda. V této třídě rozhodně a je to škoda u jinak povedených aut. O levnějších modelech nemluvě. Jediný Ford co v minulé dekádě nerezl je Galaxi, protože ho vyráběl VW. Asi tak.
V něčem se dá souhlasit ale v něčem jsi vedle. Ano, Fiat po ostudě s reznoucími auty na tom hodně zapracoval a vzal to asi přes celou výrobu, takže teď mu to nerezne. Ford to řeší hlavně u dražších aut, ty levnější patrně víc odrbává, to se přít nebudu. Dodávky neznám, ale že Transit rezne hodně, to je také známé. Co se týče Mondea 2001-2007, tak zjevně nerozlišuješ kusy před a po faceliftu. Tady je krásně vidět, že se Ford poučí z chyby, autům před faceliftem rezly spodní strany dveří, kvůli blbé technologii zpracování vnitřku dveří, ne že by plech nebyl pozinkovaný. Po faceliftu jsou dveře bez problémů, stejně jako zbytek auta. Kde co rezne na různých autech by ti nejlép ukázal můj mechanik a podle jeho zkušeností nejsou Fordy v tomto směru o nic horší (ani lepší) než ostatní značky.


Možná že ted už to mají u Fordu lepší, ale ty hranatý mondea jsou celkem ostuda. Však se taky ojeté prodávají za legrační ceny.
Po prohlídce nového mondea (které už asi nerezne) ale musím říct že interier je katastrofa. Jak tvarem, tak provedením a i materiálem. A to byla skoro maximální výbava.
Vím ale že máš fordy rád, tak už budu raději mlčet :D
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Tuesday 23.12.2014 07:17, RE: Koroze
Koloss posted by:
Meleš dokola to samé, tak jen jedna věc - Tipo? Jo, to jsem teď po dlouhé době jedno potkal, rezavej spodek ze všech stran, lemy dveře, všecko. A proč jsem potkal jedno po dlouhé době? Všechny ty ostatní už komplet shnily. Kolega jedno měl, tak vím o čem tehdy mluvil. Escorty z té doby potkávám běžně.


Jsi prostě mimo a odmítáš realitu, tak si žij ve své iluzi. Tipo zpravidla rezlo po nekvalitní opravě - výměnou dílů za neoriginální plechy (což byla běžná oprava, neboť dovozová 8-10letá tipa se tu na konci 90. let prodávala za 120-160 tisíc a látat je originálními díly nebylo pro bazaristy zrovna rentabilní, když už na to Poláci měli druhovýrobu za pětinovou cenu). Mimochodem, je vtipné, jak ses snížil na mou úroveň, už dáváš za příklad jedno auto, ale možná by to konečně chtělo nějaký argument k věci. :D
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 25.12.2014 02:15, RE: rez
PetrT posted by:
Možná že ted už to mají u Fordu lepší, ale ty hranatý mondea jsou celkem ostuda. Však se taky ojeté prodávají za legrační ceny. Po prohlídce nového mondea (které už asi nerezne) ale musím říct že interier je katastrofa. Jak tvarem, tak provedením a i materiálem. A to byla skoro maximální výbava. Vím ale že máš fordy rád, tak už budu raději mlčet :D


Hele, nejsem tu od toho, abycgh někoho přesvědčoval, že si má koupit Ford. Jestli se ti nelíbí, tak si ho nekupuj, ale jestli to Mondeo je ostuda, to si teda nemyslím. Každá značka má své problémy (třeba rozvodové řetězy na TSI), takže kdo má zájem a požjišťuje si informace, tak si vybere auto, které nebude mít zásadní problémy.

Toto je motoristický server, kam chodí lidé právě pro takové informace, takže se mi prostě nelíbí, když tady nějaký italofil šíří nesmysly, které dílem vycházejí z jeho neznalosti a dílem z nenávisti k některým značkám.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 25.12.2014 02:32, RE: Koroze
Giorgio posted by:
Koloss posted by:
Meleš dokola to samé, tak jen jedna věc - Tipo? Jo, to jsem teď po dlouhé době jedno potkal, rezavej spodek ze všech stran, lemy dveře, všecko. A proč jsem potkal jedno po dlouhé době? Všechny ty ostatní už komplet shnily. Kolega jedno měl, tak vím o čem tehdy mluvil. Escorty z té doby potkávám běžně.
Jsi prostě mimo a odmítáš realitu, tak si žij ve své iluzi. Tipo zpravidla rezlo po nekvalitní opravě - výměnou dílů za neoriginální plechy (což byla běžná oprava, neboť dovozová 8-10letá tipa se tu na konci 90. let prodávala za 120-160 tisíc a látat je originálními díly nebylo pro bazaristy zrovna rentabilní, když už na to Poláci měli druhovýrobu za pětinovou cenu). Mimochodem, je vtipné, jak ses snížil na mou úroveň, už dáváš za příklad jedno auto, ale možná by to konečně chtělo nějaký argument k věci. :D


Neustále ti opakuju, že realita je právě na těch silnicích. Že na našich silnicích víceméně nelze potkat Tipo, to je fakt. Jediné, které jsem v poslední době viděl, bylo rezavé až hrůza a rád bych si jich prohlédl více, ale prostě na žádné nenarážím. To není zevšeobecňování, to je prosté konstatování. Zato jsem dnes potkal čtyři Focusy první generace, nebyly na nich viditelné stopy koroze a je jedno, jestli byly po faceliftu nebo před ním.

Klidně si kupuj Fiaty, mně to nijak nevadí. Ty modely, co neměly antikorozní ochranu už dávno shnily, takže to co teď koupíš, už bude asi OK. Tchán má Grande Punto a je spokojenej.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 25.12.2014 10:47, RE: Koroze
Koloss posted by:
Že na našich silnicích víceméně nelze potkat Tipo, to je fakt. Jediné, které jsem v poslední době viděl, bylo rezavé až hrůza a rád bych si jich prohlédl více, ale prostě na žádné nenarážím. To není zevšeobecňování, to je prosté konstatování. Zato jsem dnes potkal čtyři Focusy první generace, nebyly na nich viditelné stopy koroze a je jedno, jestli byly po faceliftu nebo před ním.Klidně si kupuj Fiaty, mně to nijak nevadí. Ty modely, co neměly antikorozní ochranu už dávno shnily, takže to co teď koupíš, už bude asi OK. Tchán má Grande Punto a je spokojenej.


Asi mám štěstí, ale nepotkávám na silnicích už ani escorty, protože jejich doba dávno skončila. I poslední tipa jsou 20 roků stará, to je spíš na youngtimera než na daily car (ostatně nedávno jsem viděl inzerát na Sedicivalvole a prodávající za něj chtěl bratru 100 tisíc). A předfaceliftové escorty jsou na tom takřka shodně. Obě tipa, co byla v rodině, šla pryč v letech 2004 a 2005 do dalšího provozu. Jak obyčejná 1.4 z roku 1988, tak 2.0 Granturismo 1991 byla po podvozkové stránce v pořádku, na GT se akorát podepsala ona špatná oprava levé strany z levnější plechařiny.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 25.12.2014 15:46, RE: Koroze
Giorgio posted by:
Koloss posted by:
Že na našich silnicích víceméně nelze potkat Tipo, to je fakt. Jediné, které jsem v poslední době viděl, bylo rezavé až hrůza a rád bych si jich prohlédl více, ale prostě na žádné nenarážím. To není zevšeobecňování, to je prosté konstatování. Zato jsem dnes potkal čtyři Focusy první generace, nebyly na nich viditelné stopy koroze a je jedno, jestli byly po faceliftu nebo před ním.Klidně si kupuj Fiaty, mně to nijak nevadí. Ty modely, co neměly antikorozní ochranu už dávno shnily, takže to co teď koupíš, už bude asi OK. Tchán má Grande Punto a je spokojenej.
Asi mám štěstí, ale nepotkávám na silnicích už ani escorty, protože jejich doba dávno skončila. I poslední tipa jsou 20 roků stará, to je spíš na youngtimera než na daily car (ostatně nedávno jsem viděl inzerát na Sedicivalvole a prodávající za něj chtěl bratru 100 tisíc). A předfaceliftové escorty jsou na tom takřka shodně. Obě tipa, co byla v rodině, šla pryč v letech 2004 a 2005 do dalšího provozu. Jak obyčejná 1.4 z roku 1988, tak 2.0 Granturismo 1991 byla po podvozkové stránce v pořádku, na GT se akorát podepsala ona špatná oprava levé strany z levnější plechařiny.


No vidíš, kdybys měl Ford a staral se o něj jak o Fiata, tak bys asi byl taky spokojenej.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 25.12.2014 19:42, RE: Koroze
Koloss posted by:
Giorgio posted by:
Koloss posted by:
Že na našich silnicích víceméně nelze potkat Tipo, to je fakt. Jediné, které jsem v poslední době viděl, bylo rezavé až hrůza a rád bych si jich prohlédl více, ale prostě na žádné nenarážím. To není zevšeobecňování, to je prosté konstatování. Zato jsem dnes potkal čtyři Focusy první generace, nebyly na nich viditelné stopy koroze a je jedno, jestli byly po faceliftu nebo před ním.Klidně si kupuj Fiaty, mně to nijak nevadí. Ty modely, co neměly antikorozní ochranu už dávno shnily, takže to co teď koupíš, už bude asi OK. Tchán má Grande Punto a je spokojenej.
Asi mám štěstí, ale nepotkávám na silnicích už ani escorty, protože jejich doba dávno skončila. I poslední tipa jsou 20 roků stará, to je spíš na youngtimera než na daily car (ostatně nedávno jsem viděl inzerát na Sedicivalvole a prodávající za něj chtěl bratru 100 tisíc). A předfaceliftové escorty jsou na tom takřka shodně. Obě tipa, co byla v rodině, šla pryč v letech 2004 a 2005 do dalšího provozu. Jak obyčejná 1.4 z roku 1988, tak 2.0 Granturismo 1991 byla po podvozkové stránce v pořádku, na GT se akorát podepsala ona špatná oprava levé strany z levnější plechařiny.
No vidíš, kdybys měl Ford a staral se o něj jak o Fiata, tak bys asi byl taky spokojenej.


Escorty co stále občas jezdí jsou z posledních let výroby, tj. 96 výše. Ohnilé jsou všechny. To už se ale dělala Brava, ne Tipo. A Brava/Bravo prostě jentak nehnije, tam escort těžce prohrává. Možná i první focus.
Ale je to jedno, u tak starých aut když nebudiou hnít posere se něco jinýho, konkrétně Fiatu se rozpadne interier a upadnou kliky. Takže ve finále fifty fifty.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 25.12.2014 20:54, RE: Koroze
PetrT posted by:
Koloss posted by:
Giorgio posted by:
Koloss posted by:
Že na našich silnicích víceméně nelze potkat Tipo, to je fakt. Jediné, které jsem v poslední době viděl, bylo rezavé až hrůza a rád bych si jich prohlédl více, ale prostě na žádné nenarážím. To není zevšeobecňování, to je prosté konstatování. Zato jsem dnes potkal čtyři Focusy první generace, nebyly na nich viditelné stopy koroze a je jedno, jestli byly po faceliftu nebo před ním.Klidně si kupuj Fiaty, mně to nijak nevadí. Ty modely, co neměly antikorozní ochranu už dávno shnily, takže to co teď koupíš, už bude asi OK. Tchán má Grande Punto a je spokojenej.
Asi mám štěstí, ale nepotkávám na silnicích už ani escorty, protože jejich doba dávno skončila. I poslední tipa jsou 20 roků stará, to je spíš na youngtimera než na daily car (ostatně nedávno jsem viděl inzerát na Sedicivalvole a prodávající za něj chtěl bratru 100 tisíc). A předfaceliftové escorty jsou na tom takřka shodně. Obě tipa, co byla v rodině, šla pryč v letech 2004 a 2005 do dalšího provozu. Jak obyčejná 1.4 z roku 1988, tak 2.0 Granturismo 1991 byla po podvozkové stránce v pořádku, na GT se akorát podepsala ona špatná oprava levé strany z levnější plechařiny.
No vidíš, kdybys měl Ford a staral se o něj jak o Fiata, tak bys asi byl taky spokojenej.
Escorty co stále občas jezdí jsou z posledních let výroby, tj. 96 výše. Ohnilé jsou všechny. To už se ale dělala Brava, ne Tipo. A Brava/Bravo prostě jentak nehnije, tam escort těžce prohrává. Možná i první focus. Ale je to jedno, u tak starých aut když nebudiou hnít posere se něco jinýho, konkrétně Fiatu se rozpadne interier a upadnou kliky. Takže ve finále fifty fifty.


Sice bych nesouhlasil nebo korigoval některé formulace, ale s poslední větou asi souhlas.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 25.12.2014 21:24, fiat udajny interier
Tu posledni vetu muze napsat jen nekdo, kdo nema s fiatem zadnou zkusenost.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 26.12.2014 23:20, RE: fiat udajny interier
Zvirak posted by:
Tu posledni vetu muze napsat jen nekdo, kdo nema s fiatem zadnou zkusenost.


Myslel jsem to konkrétně na tu Bravu/Brava. Tam interier vrzal už u zánovního auta a u klik se rozpadal plast. Viděl jsem jich několik, jedno měl švagr od nova a v širší rodině jezdí dodnes. Tak vidím jak se to uvnitř za ta léta rozpadá. U 15ti letého auta je to ale jedno. Jiný zásadní problem nikdy nebyl.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.