Mám několik poznámek k tomu, co tu bylo napsáno.
1) Přítelkyně má Suzuki Ignis, se kterým také jezdím, čili: ignis je kratší než fusion, délkou o 30 cm, kufr pojme o 100
litrů méně (a je to fakt poznat, je to i znatelně méně, než mělo například punto první generace). Na druhé straně má lepší motor (byť 1.3, má více výkonu, lepší tah a je spojen s lepší převodovkou a má nižší spotřebu cca o 0,3 l, fusion se drží na hodnotě cca 7,5 l, čistě mimo město jde k 6,2-6,7 l). Někdo uvítá odkládací kapsy i na zadních dveřích, které pojmou i PET láhev. Fusion vzadu nemá žádné, do předních se nevleze ani litrová PETka od coly.
2) Zkontrolujte si u fusionu převodovku a (hlavně) také budoucí servis - jestliže nemáte dobré reference na servis, kam budete fusiona vozit, nekupujte jej. Mám problémy se řazením a Ford záruku moc neuznává (aspoň ne tady v Ostravě) - teď se to už trochu hýbe, ale i tak to asi rozsekne až soud, protože s jedním dealerem (kde jsem auto koupil) se nedá domluvit a druhý tvrdí, že dle naší legislativy může převodovku jen prohlédnout, případně seřídit, ale vyměnit ji může jen prodejce (se kterým se nejde domluvit a tvrdí, že je v pořádku).
3) Od začátku výroby dodnes se nepodařilo "vychytat" uchycení bočních lišt - odlepují se, ale servis je obvykle silikonem "přiťápne". Osobně se mi stalo, že levá přední byla po dvou dnech, co začala odstávat, odlepená více než z 25 cm. Přestože jsou ve dveřích díry, lišty nejsou nacvaknuté, ale pouze nasazené a přilepené. Pokud se začnou odlepovat, mohou se do dveří dostat nečistoty, voda...
4) Kupte auto s metalízou, pokud to už bude fusion. Nemetalické laky jsou dost bídné kvality, mají tenkou vrstvu a na tmavších odstínech (mám modrou Dark Tranzanite) je dost vidět tristní kvalita lakování - horní vrstva nepřekrývá světlý základ, zástřiky apod. Jednoduše se odírá, ani chemicky se mi nepodařilo odstranit zbytky hmyzu, štěrku (jízdy v zimě) se vyvarujte.
5) Poslouchejte vrzání uvnitř - od výroby se mi line uvnitř vozu podivné "polysterenové" vrzání od zadní nápravy. Podle servisu jsou to (asi) silentbloky a nelze to odstranit, protože to "každý slyší jinak a odjinud". Promazání nepomáhá, nic víc s tím servis nesvedl. Také mi vrzalo sedalo spolujezdce a přetěžováním to nebylo - přítelkyně má sotva 45 kilo, opraveno v záruce.
6) Otcův kolega má fusiona 1.25 v základní výbavě a je naprosto spokojen, proto je možné, že je prostě můj Ford Fusion 1.4 16V Ebony zmetek z pondělní ranní směny, nevím. Trpce lituji koupě, na druhé straně je ale výbava za ty peníze bezkonkureční (automatická klima, el. vyhřívané čelní sklo, "normální motor") a prodejci nabízejí zajímavé slevy. Ceníková cena mého auta byla cca 430 tisíc, výsledná cena byla o nějakých 110 tisíc nižší a dnes by byla možná ještě lepší. A to je asi ten argument, který pořád táhne prodeje nových fusionů.
7) Za sebe nemohu fusion doporučit, ale možná mám jednoduše smůlu. Jak bylo poukázáno, i v TÜV má fusion dobré výsledky, ale v absolutních číslech lze říci, že jestliže 2,8 % vykazuje po dvou letech vážnou vadu, pak je takových aut 13 z 500, které se v ČR každý měsíc prodají. Některé s touto vadou už mohly sjet z linky. Dejte si tedy pozor a řádně prověřte jak samotné auto, tak i servis.