0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus kombi 1.6 Duratec Ti-VCT – otázka volby

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 10:41, dotaz na redakci
Chtěl bych se zeptat, jestli lze u nového Focusu zcela vypnout ESP?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 13:14, RE: dotaz na redakci
Paul posted by:
Chtěl bych se zeptat, jestli lze u nového Focusu zcela vypnout ESP?
Dotaz č. 2: fakt si myslíte, že je to rodinné auto (kombi)? Interiér na mě působil ještě stísněnějším dojmem, než předchůdce. Stačí přesednout do nového Cmaxu (nejlépe grandu) - tam už se o rodinném voze dá mluvit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 13:54, RE: dotaz na redakci
Pepe posted by:
Dotaz č. 2: fakt si myslíte, že je to rodinné auto (kombi)? Interiér na mě působil ještě stísněnějším dojmem, než předchůdce. Stačí přesednout do nového Cmaxu (nejlépe grandu) - tam už se o rodinném voze dá mluvit...
Odpovím ti dotazem - opravdu je Octavia (nejlépe také kombi) vysněné rodinné auto české rodiny, když většina lidí jezdí v autech velikosti fábie? Mě přijde auto nižší střední pro rodinu dostatečně prostorné a proti MPV je levnější jak na pořízení, tak na provoz.
Osobně bych Grand C-max tak nechválil, hned při statické prohlídce mne zaskočilo naprosto neergonomické zavírání zadních posuvných dveří - buď si vykloubíš rameno nebo se musíš otočit na sedadle o 90°, jinak na madlo zavírání nedosáhneš.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 15:31, RE: dotaz na redakci
Paul posted by:
Chtěl bych se zeptat, jestli lze u nového Focusu zcela vypnout ESP?
Dobrý den, děkuji za dotaz který bude určitě zajímat více čtenářů. Prostřednictvím palubního počítače lze deaktivovat protiprokluz kol. Systém elektronické stabilizace se mi však deaktivovat nepodařilo (ani po prozkoumání manuálu).
Musím však podotknout, že se stabilizace nechovala nijak nepříjemně. I když jsem na suchu zvolil "ostřejší" styl jízdy, tak jsem nezaznamenal její zásah (ani problikáním kontrolky ani pocitově) a Focus ochotně utahoval stopu po ubrání plynu/přibrždění.
Nemožnost kompletního vypnutí stabilizace tak nepovažuji (minimálně u testované motorizace) za velké minus.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 15:35, RE: dotaz na redakci
Pepe posted by:
Dotaz č. 2: fakt si myslíte, že je to rodinné auto (kombi)? Interiér na mě působil ještě stísněnějším dojmem, než předchůdce. Stačí přesednout do nového Cmaxu (nejlépe grandu) - tam už se o rodinném voze dá mluvit...
Dobrý den, "rodinné auto" je dnes podstatně širší pojem než dejme tomu před 10-15 lety. Podle mého názoru Focus kombi rodinným vozem je. Patří sice možná mezi menší rodinné vozy, ale např. pro mladou rodinu s jedním či dvěma dětmi je dostačující. Záleží samozřejmě na preferencích a potřebách řidiče. Ten kdo bude toužit po větším prostoru, zaměří se spíše na MPV.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 16:54, RE: dotaz na redakci
Adam Špaček posted by:
Dobrý den, děkuji za dotaz který bude určitě zajímat více čtenářů. Prostřednictvím palubního počítače lze deaktivovat protiprokluz kol. Systém elektronické stabilizace se mi však deaktivovat nepodařilo (ani po prozkoumání manuálu).
Musím však podotknout, že se stabilizace nechovala nijak nepříjemně. I když jsem na suchu zvolil "ostřejší" styl jízdy, tak jsem nezaznamenal její zásah (ani problikáním kontrolky ani pocitově) a Focus ochotně utahoval stopu po ubrání plynu/přibrždění.
Nemožnost ko...
Díky za odpověď. Mám stejné poznatky, zkoušeli jsme to s kamarádem a taky se nezadařilo. Jen jsme nevěděli jestli známe správný způsob. Ideální způsob by byl jako ve Ferrari - přepnout ovladač do polohy Race a ESP by bylo definitivně OFF a bez neustálého vypínání ;o) Na suchém asfaltu mě neparanoidní nevypnutelné ESP taky netrápí, ale třeba při blbnutí v zimě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 17:54, RE: dotaz na redakci
Paul posted by:
Díky za odpověď. Mám stejné poznatky, zkoušeli jsme to s kamarádem a taky se nezadařilo. Jen jsme nevěděli jestli známe správný způsob. Ideální způsob by byl jako ve Ferrari - přepnout ovladač do polohy Race a ESP by bylo definitivně OFF a bez neustálého vypínání ;o) Na suchém asfaltu mě neparanoidní nevypnutelné ESP taky netrápí, ale třeba při blbnutí v zimě...
Ferrari žádný ´´přepínač´´ nemá, Ferrari má Manettino
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 19:54, RE: dotaz na redakci
Adam Špaček posted by:
Dobrý den, děkuji za dotaz který bude určitě zajímat více čtenářů. Prostřednictvím palubního počítače lze deaktivovat protiprokluz kol. Systém elektronické stabilizace se mi však deaktivovat nepodařilo (ani po prozkoumání manuálu).
Musím však podotknout, že se stabilizace nechovala nijak nepříjemně. I když jsem na suchu zvolil "ostřejší" styl jízdy, tak jsem nezaznamenal její zásah (ani problikáním kontrolky ani pocitově) a Focus ochotně utahoval stopu po ubrání plynu/přibrždění.
Nemožnost ko...
A není to kompletní vypnutí stabilizace? Na meganu i x-trailu se jedním spínačem deaktivuje nejen protiprokluz, ale celé ESP - potom se samočinně opět aktivuje po dosažení určité rychlosti (megane 45 a x-trail 50 km/h).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 20:52, RE: dotaz na redakci
Pavlik posted by:
Odpovím ti dotazem - opravdu je Octavia (nejlépe také kombi) vysněné rodinné auto české rodiny, když většina lidí jezdí v autech velikosti fábie? Mě přijde auto nižší střední pro rodinu dostatečně prostorné a proti MPV je levnější jak na pořízení, tak na provoz.
Osobně bych Grand C-max tak nechválil, hned při statické prohlídce mne zaskočilo naprosto neergonomické zavírání zadních posuvných dveří - buď si vykloubíš rameno nebo se musíš otočit na sedadle o 90°, jinak na madlo zavírání nedosáhneš.
Tak já to nechtěl hned stočit jinam (kam asi), a zůstal u Forda. To zavírání je kapitola sama o sobě - asi se počítá s tím, že zavírat bude zvenku rodič, zatímco dítko bude vyklidněně sedět v sedačce. Ale už vidím ty skříplý ruce... První věc, co mě napadla, když jsem si tam sedal, a oháněl se po tom odjišťovacím čudlíku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 21:06, RE: dotaz na redakci
Adam Špaček posted by:
Dobrý den, "rodinné auto" je dnes podstatně širší pojem než dejme tomu před 10-15 lety. Podle mého názoru Focus kombi rodinným vozem je. Patří sice možná mezi menší rodinné vozy, ale např. pro mladou rodinu s jedním či dvěma dětmi je dostačující. Záleží samozřejmě na preferencích a potřebách řidiče. Ten kdo bude toužit po větším prostoru, zaměří se spíše na MPV.
Já mám z tohohle víkendu jasný závěr... Měl jsem od dealera půjčený téměř nový (při předávání najeto 260km) P 5008, 2,0HDi 150k. Najel jsem s tím (a rodinou) za víkend téměř 1000km, a musím konstatovat, že tohle už nazvat rodinným vozem lze. Nechal jsem si udělat kalkulaci na 1,6 THP v Allure+metal+pack video+vyhř. sedaček+navi+vyhř.sed+park.asist = 431tKč bez DPH. Když si nechám podobně vybavit F combi, kam se asi tak dostanu? Auto jen o málo kratší (pro rejpaly, co ji m dělá potíž parkování), s polovičním kufrem, kokpitem jak v F1 (k nehnutí)... Viděl jsem dost nešťastníků ve fabiích, s narvanýma kuframa, kolama na střeše plazícíma se max 70, hlavně že simply clever. Ten focus vevnitř na tom nebude dramaticky líp. To, že to spoustě rodinám MUSÍ stačit, neznamená, že je to rodinné auto. BTW, takový Mondeo se dá pořídit od cca 420tKč (bez DPH) s MOTOREM, kterej to uveze (EcoBoost 1,6 118kW - nebo 116, čert to vem...)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 21:23, RE: dotaz na redakci
Pepe posted by:
Já mám z tohohle víkendu jasný závěr... Měl jsem od dealera půjčený téměř nový (při předávání najeto 260km) P 5008, 2,0HDi 150k. Najel jsem s tím (a rodinou) za víkend téměř 1000km, a musím konstatovat, že tohle už nazvat rodinným vozem lze. Nechal jsem si udělat kalkulaci na 1,6 THP v Allure+metal+pack video+vyhř. sedaček+navi+vyhř.sed+park.asist = 431tKč bez DPH. Když si nechám podobně vybavit F combi, kam se asi tak dostanu? Auto jen o málo kratší (pro rejpaly, co ji m dělá potíž parkování), ...
1) ona ta Fabie BEZ motoru, BEZ výbavy a BEZ DPH bude za polovic toho Peugeotu...
2) BEZ DPH je cena o ničem... Rodiny obyčejně DPH zaplatí... A to ten P508 hned stojí jinou cifru... Víc jak půl mega dá za vůz jen zlomek rodin...
3) prostornost Focusu a Fabie se nedá srovnávat. Zatímco v podélném směru není pocit až tak dramaticky odlišný, tak v příčném není co řešit. A hlavně - ve Fabii je sezení jak na židli (hlavně kvůli výšce sedáku), ve Focusu se pohodlně uvelebíš jak ve slušném voze...
4) To, že to spoustě rodinám MUSÍ stačit, neznamená, že je to rodinné auto. To, že tobě MUSÍ stačit P 5008, neznamená, že je to rodinné auto... Rozumíme si ;) ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 07:17, RE: dotaz na redakci
rohYpnol posted by:
1) ona ta Fabie BEZ motoru, BEZ výbavy a BEZ DPH bude za polovic toho Peugeotu...
2) BEZ DPH je cena o ničem... Rodiny obyčejně DPH zaplatí... A to ten P508 hned stojí jinou cifru... Víc jak půl mega dá za vůz jen zlomek rodin...
3) prostornost Focusu a Fabie se nedá srovnávat. Zatímco v podélném směru není pocit až tak dramaticky odlišný, tak v příčném není co řešit. A hlavně - ve Fabii je sezení jak na židli (hlavně kvůli výšce sedáku), ve Focusu se pohodlně uvelebíš jak ve slušném voze...
...
Nikdo se nepře o cenovém rozdílu... Jde o označení RODINNÝ. Ano, jde to, ale taková znouzectnost. A bez DPH? Oni živnostníci, majitelé firem, různí vyšší zaměstnaci (se služ. a.) nemají rodiny?
Mě 5008 NEmusí stačit, ale nechal jsem si nakonfigurovat onen Focus (1,6ecoboost, aby to bylo srovnatelný, prosklenou střechu, duál klima, video v opěrkách, navi a spoustu dalších potřebných zbytečností), a byl jsem s cenou výš!!!
A jestli tobě přijde místo řidiče ve FF prostorný, tak budeš asi trpaslík. A že by se vzadu mohli zrovna rozvalovat, to si taky nemyslím. O kufru mluvit ani nebudu, páč nejsem oktáfkovej onanista...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 10:07, RE: dotaz na redakci
Pavlik posted by:
A není to kompletní vypnutí stabilizace? Na meganu i x-trailu se jedním spínačem deaktivuje nejen protiprokluz, ale celé ESP - potom se samočinně opět aktivuje po dosažení určité rychlosti (megane 45 a x-trail 50 km/h).
Jsem si téměř jistý, že se deaktivuje pouze protiprokluz a stabilizace zůstává zapnutá (abych sem nepsal nějaké bludy, pro jistotu jsem prošel manuál, ve kterém je to uvedeno). Na druhou stranu zůstává protiproluz vypnutý bez omezení rychlosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 10:10, RE: dotaz na redakci
Paul posted by:
Díky za odpověď. Mám stejné poznatky, zkoušeli jsme to s kamarádem a taky se nezadařilo. Jen jsme nevěděli jestli známe správný způsob. Ideální způsob by byl jako ve Ferrari - přepnout ovladač do polohy Race a ESP by bylo definitivně OFF a bez neustálého vypínání ;o) Na suchém asfaltu mě neparanoidní nevypnutelné ESP taky netrápí, ale třeba při blbnutí v zimě...
U starších Fordů fungovalo, pokud se nemýlím, vyjmutí pojistky pro ESP Jakékoliv pokusy ovšem na vlastní nebezpečí a pokud možno mimo dopravu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 10:17, RE: dotaz na redakci
Pepe posted by:
Nikdo se nepře o cenovém rozdílu... Jde o označení RODINNÝ. Ano, jde to, ale taková znouzectnost. A bez DPH? Oni živnostníci, majitelé firem, různí vyšší zaměstnaci (se služ. a.) nemají rodiny?
Mě 5008 NEmusí stačit, ale nechal jsem si nakonfigurovat onen Focus (1,6ecoboost, aby to bylo srovnatelný, prosklenou střechu, duál klima, video v opěrkách, navi a spoustu dalších potřebných zbytečností), a byl jsem s cenou výš!!!
A jestli tobě přijde místo řidiče ve FF prostorný, tak budeš asi trpaslík...
Jak jsem už řekl, "rodinný vůz" je široký pojem. Kdo půjde čistě po prostornosti, tak sáhne po nějakém MPV. Různá kriteria mají také pro různé zákazníky/řidiče rozdílnou váhu. Dejme tomu, že pro někoho není rozhodující cena, ale například spolehlivost, pověst značky, design interiéru atd.. Souhlasím s Vámi, že prostornost není silnou stránkou Focusu. Na druhou stranu podvozek je na špičce třídy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 11:15, RE: dotaz na redakci
Adam Špaček posted by:
Jak jsem už řekl, "rodinný vůz" je široký pojem. Kdo půjde čistě po prostornosti, tak sáhne po nějakém MPV. Různá kriteria mají také pro různé zákazníky/řidiče rozdílnou váhu. Dejme tomu, že pro někoho není rozhodující cena, ale například spolehlivost, pověst značky, design interiéru atd.. Souhlasím s Vámi, že prostornost není silnou stránkou Focusu. Na druhou stranu podvozek je na špičce třídy.
Souhlasím s hodnocením Focusu - po stránce jízdních vlastností je na špičce segmentu, což ale asi není známka "rodinnosti". Protože právě vybírám opravdu auto pro rodinu, se kterým bude jezdit převážně manža (přes týden po městě, o víkendech dál), a jelikož jsme asi dost nároční na prostor (dětská kola, koloběžka, věci na fotbal, inlajny, poslední půl roku i vozík pro hendikepované - naštěstí je to snad pryč), koukám po adekvátních autech. Neexistuje žádné superuniverzální auto, které zastane vše. C max, 5008, Orlando a pod je pro mě obrazem třídy rodinné auto. Nemusí jít čistě o klasické MPV (Sharan, Galaxy, 807 a pod). A cena? Ano, za tu bych pořídil 2 fabie, jak podotkl rohYpnol, ale proč si budu pořizovat auto, který mi nevyhovuje? Jenom proto, že na něj mám? Pro sebe chci taky kombi střední třídy v naftě, ale nemaje na nový, tak sedlám ojetý...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 13:12, RE: dotaz na redakci
tomaskrtek posted by:
Ferrari žádný ´´přepínač´´ nemá, Ferrari má Manettino
Manettino - vznešený výraz pro přepínač ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 13:17, RE: dotaz na redakci
Adam Špaček posted by:
U starších Fordů fungovalo, pokud se nemýlím, vyjmutí pojistky pro ESP Jakékoliv pokusy ovšem na vlastní nebezpečí a pokud možno mimo dopravu.
Tohle funguje u většiny aut, ale problém je v tom, že pak třeba zároveň nefunguje ABS, brzdová světla... Nechápu, proč s tím výrobci dělají takové ciráty, ten kdo o vypnuté ESP nestojí, tak ho přece nebude vypínat a ten kdo o to stojí, činí tak vědomě na vlastní nebezpečí (což bývá s vykřičníky psané v manuálech) a neslyšel jsem ani o nějaké žalobě v tomto směru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 17:36, RE: dotaz na redakci
Pepe posted by:
Nikdo se nepře o cenovém rozdílu... Jde o označení RODINNÝ. Ano, jde to, ale taková znouzectnost. A bez DPH? Oni živnostníci, majitelé firem, různí vyšší zaměstnaci (se služ. a.) nemají rodiny?
Mě 5008 NEmusí stačit, ale nechal jsem si nakonfigurovat onen Focus (1,6ecoboost, aby to bylo srovnatelný, prosklenou střechu, duál klima, video v opěrkách, navi a spoustu dalších potřebných zbytečností), a byl jsem s cenou výš!!!
A jestli tobě přijde místo řidiče ve FF prostorný, tak budeš asi trpaslík...
1. živnostník má časo an podikání jiný vůz, často dodávkového typu... vozit cement a cihly v MPV není zrovna ideál...
2. na předních sedadlech prostorností zrovna oproti Focusu P5008 nevyniká - má opravdu mohutný středový panel...
3. zavazadlový prostor není o nic lepší, veškerá prostornost navíc je jen dána výškou. jediný opravdu citelný rozdíl jsou zadní sedadla, am v současném Focusu opravdu není místa na rozdávání...
4. ceníková cena je jedna věc, reálná kupní je zase o něčem jiném... U Fordu zrovna Focusy šly hooodně dolů (konečně)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 22:19, RE: dotaz na redakci
rohYpnol posted by:
1. živnostník má časo an podikání jiný vůz, často dodávkového typu... vozit cement a cihly v MPV není zrovna ideál...
2. na předních sedadlech prostorností zrovna oproti Focusu P5008 nevyniká - má opravdu mohutný středový panel...
3. zavazadlový prostor není o nic lepší, veškerá prostornost navíc je jen dána výškou. jediný opravdu citelný rozdíl jsou zadní sedadla, am v současném Focusu opravdu není místa na rozdávání...
4. ceníková cena je jedna věc, reálná kupní je zase o něčem jiném... U F...
??????????????
1.Znám 2 druhy živnostníků - ti chytřejší mají na podnikání starou (ale funkční) dodávku, na "božíhod" normál auto. Ti, co potřebujou honit vodu, se potřebujou vytáhnout, a tahají vercajk autech, kam já bych v montérkách nevlezl (hadry a deky přes sedadla to nespasí.
2. Mohutný střední panel má, ale je tam tak o 30% víc místa. Myšleno napříč. V tomhle ohledu je prostornější i nová i30.
3. Ač tě normálně beru, tak s kufrem jsi totál mimo, ty si to snad s něčím pleteš... Na dýlku možná ok, ale na šířku je F snad o 30 čísel užší. Vejška je daná. Údaj pro 5008 z katalogu "objem zav. prostoru s nesklopenými zadními sedadly po kryt zav. prostoru 823l. Po střechu 1247l, se sklop. sed. 2506.
Neporovnával jsem ceny z ceníků, ale nechával si dělat nabídky, a auta si prolezl. Focus zvenku i zevnitř výrazně hezčí (speciálně na fotkách v katalogu, reál je krutější). Pro mladého fotbalistu (185cm/65kg) + křehkou blondýnku + nákup na grilování v kufru + mopslík na zadních sedadlech ideál. Taky tak může vypadat "rodina".
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.