0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus combi - vybrat naftu nebo benzín?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 03:15, Focus
Me prijde, ze nektera auta typu octavia, fabia a focusy se tady omylaji porad dokola. Naftaky se taky uz davno u fordu probrali v poradne, cely prvni odstavec je defacto stejny pri kazde poradne na toto auto. Prijde me uplne zbytecne toto psat. Treba me by tady chybelo vice informaci o Saabu 9-3 z prvnich let vyroby. O Saabu 9-5 jsem se docetl par uzitecnych info tady, ale i tak je toho velmi malo o teto "vyjimecne" znacce tady u nas. Ale na Skodovku a Focusy tady toho bylo uz opravdu moc, nemyslite?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 06:42, Jaký motor
Pokud kupuji nové auto, dá se uvažovat o dehtu, tedy pokud najedu aspoň dvacku za rok a kašlu na ekologii . U jetýho vozu bych do nafty nikdy nešel. Novej dehet si zajedu, vím jak se k němu chovám, u jetýho nemám záruku, co sním kterej magor dělal předemnou. Nechápu českou obcesi kupovat pětl let starý dieslový auta se 120 000 na tachecu... .Oprava je potom drahá.
Osel přirozeně volí benzin, protože nafta patří do traktoru a nebo do Octávie s TDi atd. Nehledě na to, že dehet je vždy míň ekologickej než benzín. Normy na škodliviny jsou u něj měkčí než u benzínu. Kdo na tohle nehraje a zajímá ho jenom profit, tak u benzínu se mu toho má míň co pokazit, takže dlouhodobě vyjde jeho provoz stejně levněji.
Nebo je náhodou, že v USA jsou jetý auta na naftu vždy levnější než obdobně jetý auta na benzín?

Zdraví

Osel
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 07:55, Laik
Jen se zeptám věcnou.
Závady, které uvádíte jsou do roku před ním, nebo včetně.
Pokud teda chci tento vůz tak až od roku 2001?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 07:59, RE: No tak já to teda řeknu
posted by:
Nudaaa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:06, RE: Jaký motor
anonym posted by:
Pokud kupuji nové auto, dá se uvažovat o dehtu, tedy pokud najedu aspoň dvacku za rok a kašlu na ekologii . U jetýho vozu bych do nafty nikdy nešel. Novej dehet si zajedu, vím jak se k němu chovám, u jetýho nemám záruku, co sním kterej magor dělal předemnou. Nechápu českou obcesi kupovat pětl let starý dieslový auta se 120 000 na tachecu... .Oprava je potom drahá.
Osel přirozeně volí benzin, protože nafta patří do traktoru a nebo do Octávie s TDi atd. Nehledě na to, že dehet je vždy míň ekologi...
A nezaregistruje se a nezaregistruje.
Jestlipak to není s tím USA spíš v tom, že vzhledem k nízké ceně benzínu ještě donedávna nemuseli řešit nižší spotřebu nafťáka.. Navíc jejich přísné ekologické normy by prodej dieselových aut znevýhodňovaly konkurenceschopnost ve vynucených investicích do eko úprav auta. Nicméně v posledních letech prodej dieselů u osobních aut v USA rmírně vzrostl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:12, Rada
Zmiňovat verze ST (o RS nemluvě) je zcela zcestné, protože ty se do kombíku vůbec nemontovaly.
V tabulce máte také uvedenou velikost zavazadlového prostoru hatchbacku a nikoliv kombi.

Taky by jste mohli (Tipcars.com) uvést už konečně na pravou míru jak je to s výbavou Trend jak uvedl v první recenzi tuším p. Vaculík, že měla jiné (pravděpodobně kratší, sportovnější) zpřevodování než Ambiente/Comfort/Ghia, jestli ty zkrácené pružiny o 1,5 cm, volant v kůži a tolik kritizované sedačky zde měly prý lepší boční vedení. Tak jak je to tedy?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:13, RE: Laik
anonym posted by:
Jen se zeptám věcnou.
Závady, které uvádíte jsou do roku před ním, nebo včetně.
Pokud teda chci tento vůz tak až od roku 2001?
Pokud naftu, tak jedině Common Rail 1,8. Pokud trefíš na dobře udržované auto, nemusíš s ním mít potíže.
Jinak já mám ojeté FFCombi z r.99 1,6 74kw, mám najeto 141 tis km a na dálku po okreskách ve 3 lidech umím jet za 6,19l na 100km a provoz rozhodně nezdržuji. Po městě si samozřejmě řekne až o 2 litry víc, ale úspornější benzín pro jízdu po městě budeš hledat jen těžko.
Naftu bych volil při ujetí 30-40 tis km ročně, dle mnoha výpočtů se vyplatí jen tehdy. Pravdou je, že ojetá nafta je tak trochu sázka do loterie. Ale u ojetého auta to nikdy jinak nebude.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:14, chyba v udajich
Ctenar se pta na verzi kombi, v technickych udajich je ale verze hatchback.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:14, RE: No tak já to teda řeknu
watchtower posted by:
Nudaaa.
Jak to že se odmazal příspěvek od Osla na který byla tato reakce? Není to náhodou někdo z TipCars ?!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:22, Laciné plasty ?
Jediný problém s interiérem, který jsem měl, bylo zvyknout si na nezvyklý design. Jinak je vše zcela bez problému a pocit lacinosti rozhodně nemám.
Auto má supr jízdní vlastnosti, velmi dobré brzdy s výborným dávkováním pedálu. Žádný jedovatý záběr jako u Oktávek apod.
Focus dělá přesně to co chcete, prostě poslouchá a má řidič má dobrý výhled. Mít motor 1,6 jen o trochu vyšší kroutící moment, lepší šestnáctistovku na trhu prostě nenajdeš.

Jen pozor v zimě, 1,6 má celohliníkový motor, který je lehký a je nutné alespoň dopředu koupit velmi kvalitní zimní pneu s vynikající trakcí.
Na druhou stranu se hliníkáč velmi rychle zahřívá, takže již po 2 km topíte a motor nežere.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:23, RE: Rada - To Tipcars.com
watchtower posted by:
Zmiňovat verze ST (o RS nemluvě) je zcela zcestné, protože ty se do kombíku vůbec nemontovaly.
V tabulce máte také uvedenou velikost zavazadlového prostoru hatchbacku a nikoliv kombi.

Taky by jste mohli (Tipcars.com) uvést už konečně na pravou míru jak je to s výbavou Trend jak uvedl v první recenzi tuším p. Vaculík, že měla jiné (pravděpodobně kratší, sportovnější) zpřevodování než Ambiente/Comfort/Ghia, jestli ty zkrácené pružiny o 1,5 cm, volant v kůži a tolik kritizované sedačky zde měly pr...
Byla ro recenze ojetin Martina Vaculíka Ford Focus - Velké překvapení, z 23.5. 2005, kde je zmínka o vyjímce ve zpřevodování na konci článku v plusech doporučené verze 1,6 16v.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:36, Furt to same
Uz to tu nekdo psal dnes i driv...Jak ja, tak i spousta ostatnich sem do poradny psalo rekl bych par trochu zajimavejsich dotazu, ale tady se porad omila to same dokola. Muze mi nekdo vysvetlit, podle ceho ty dotazy vybirate? Focus jestli diesel nebo benzin si clovek muze snadno dohledat kdekoliv jinde a navic se to resi v ruznych diskuzich tady na tipcars snad tisickrat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:48, Peppe
Rozhodně 1,6 16V! Tvůj plánovaný nájezd km za rok je malý na to aby se ti diesel vyplatil. 1,6 je opravdu povedený motor, doslova držák, s dobrým poměrem výkon/spotřeba/cena. TDDI je stran servisu náročnější, navíc EGR ventil fakt zlobí a náklady na opravu nejsou malé!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 08:56, RE: chyba v udajich
anonym posted by:
Ctenar se pta na verzi kombi, v technickych udajich je ale verze hatchback.
No jasně, ta délka vlastně nesedí taky, to jsem si hned nevšimnul.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 09:11, RE: chyba v udajich
watchtower posted by:
No jasně, ta délka vlastně nesedí taky, to jsem si hned nevšimnul.
Máte pravdu, chybička se vloudila. V tabulce opravdu nejsou údaje verze combi, ale hatchback. Údaje budou co nejdříve opraveny.

Děkuji za upozornění
Vajgant
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 09:15, RE: focus benzín proč
anonym posted by:
Rozhodně 1,6 16V! Tvůj plánovaný nájezd km za rok je malý na to aby se ti diesel vyplatil. 1,6 je opravdu povedený motor, doslova držák, s dobrým poměrem výkon/spotřeba/cena. TDDI je stran servisu náročnější, navíc EGR ventil fakt zlobí a náklady na opravu nejsou malé!
Nevím proč zde stále někdo doporučuje 1,6 74 kW. Věřím, že 80% lidí s tím nikdy nejezdilo a jen jsou naočkovaní z Tipcars "že dobře jede, nebo že má dobrou spotřebu". Známí ho má jako služební a s průměrnou spotřebou se nedostane pod 8, respektive většinou má 8,5-9. Ve firmě mají další čtyři stejné auta, s řidiči různého stáří, ti lidé jezdí v různých režimech, některý více po městě jiný více mimo, ale nikdo z nich se nikdy nedostal v průměru pod 8,5. Takže o úsporném autě nemůže být reč. A dynamika. Jel jsem asi dvakrát s tímto autem a nic oslnivé to podle mě není, žádné zvláštní vyvrcholení při vyšších otáčkách se nekoná, zvláštní zrychlení,zkrátka nic co by vybočovaloz průměru. Prostě normální motor na spíš klidnější ježdění. Být na mě tak bych raději volil benzín 1,6 VCT 85kW s variabilním časování, který předpokl. při stejné spotřebě poskytne alespoň lepší dynamiku. Ale osobně nemám zkušenost. Zdar
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 09:16, Koroze?
Jen mi tady chybí jakákoliv zmínka, kterou Focusy hodně trpí, a to je koroze. Především pak obou zadních dveří a pátých dveří. Já sám s tím zkušenost nemám, ale ve velkém se o tom diskutuje na různých fórech. Do budoucna sice o Focusu uvažuji, ale ta koroze mě hodně odrazuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 09:35, RE: Focus
anonym posted by:
Me prijde, ze nektera auta typu octavia, fabia a focusy se tady omylaji porad dokola. Naftaky se taky uz davno u fordu probrali v poradne, cely prvni odstavec je defacto stejny pri kazde poradne na toto auto. Prijde me uplne zbytecne toto psat. Treba me by tady chybelo vice informaci o Saabu 9-3 z prvnich let vyroby. O Saabu 9-5 jsem se docetl par uzitecnych info tady, ale i tak je toho velmi malo o teto "vyjimecne" znacce tady u nas. Ale na Skodovku a Focusy tady toho bylo uz opravdu moc, nemyslite?
Musíš se na to podívat z pohledu trhu - kolik Saabů se tady za rok prodá, kolik jich stojí po bazarech? Taky bych raději každý týden viděl nějaký článek o Saabu, je to pro mně značka č.1, ale lidi kupují hlavně ty Oktavky a Fokusy, proto se na ně taky budou ptát furt znova a znova.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 09:39, RE: Rada - To Tipcars.com
watchtower posted by:
Byla ro recenze ojetin Martina Vaculíka Ford Focus - Velké překvapení, z 23.5. 2005, kde je zmínka o vyjímce ve zpřevodování na konci článku v plusech doporučené verze 1,6 16v.
Tak tak. K tomu je třeba ještě přidat, že obdobně krátké převody má i 2,0i 16V ve verzi Trend. To už je pak raketa. Mimochodem verze ST s karosérii kombi existovala a dokonce jich tu i pár jezdí. Tomáš Dusil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.04.2008 09:43, RE: Koroze?
anonym posted by:
Jen mi tady chybí jakákoliv zmínka, kterou Focusy hodně trpí, a to je koroze. Především pak obou zadních dveří a pátých dveří. Já sám s tím zkušenost nemám, ale ve velkém se o tom diskutuje na různých fórech. Do budoucna sice o Focusu uvažuji, ale ta koroze mě hodně odrazuje.
To se týkalo vozů před faceliftem a to ještě spíš těch bez metalízy.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.