0
back
 

diskuze k tématu: Ford Explorer - jak na pazvuky při řazení a při zatáčení?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 10:29, explorer
I přes současné finanční potíže rovněž doporučuji nechat odborníka (což nemusí být autorizovaný servis - šikovný garážník stačí) provést diagnostiku závad. Alespoň předběžnou, ať víte na co se připravit. Cena jedné hodiny v neznačkovém servisu asi nebude překračovat 400,- Kč a tudíž vás taková investice nijak finančně nezruinuje.
Na základě diagnostiky se dá následně rozhodnout co dál.
Co se týče LPG, tak pokud je sekvenční (vstřikovač pro každý jednotlivý válec), tak se tento LPG systém dá zcela oficiálně a legálně přemontovat na jiné auto. Investice do LPG v případě moderního sekvenčního systému nemusí být tedy ztracena. Já sám mám to samé LPG již ve třetím voze. O něco horší je to s cenou "přemontování", tam to vychází 8 - 10 tis., ale i tak je to pořád méně než např. původních 32 tis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 11:52, Doporučuju...
...to ihned prodat za cenu šrotu. Pokud to ani tak nikdo nebude chtít, tak za odvoz. A ještě se vrátí alikvotní část POV. Sice nejsem bazarník, ale dokážu si představit, jak by vyjednávání o výkupní ceně asi tak mohlo probíhat... Jestliže jsou v háji klouby, převodovka, tak si nedělám iluze o stavu dalších věcí. Takže to LPG bude asi tak jediný, co má na tom vraku cenu. Čili vymontovat, a zbytek věnovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 12:01, RE: Doporučuju...
Pepe posted by:
...to ihned prodat za cenu šrotu. Pokud to ani tak nikdo nebude chtít, tak za odvoz. A ještě se vrátí alikvotní část POV. Sice nejsem bazarník, ale dokážu si představit, jak by vyjednávání o výkupní ceně asi tak mohlo probíhat... Jestliže jsou v háji klouby, převodovka, tak si nedělám iluze o stavu dalších věcí. Takže to LPG bude asi tak jediný, co má na tom vraku cenu. Čili vymontovat, a zbytek věnovat.
za takových podmínek bych měl zájem i já :)
Souhlasím, že toho na autě bude víc, zdá se že provozovatel jezdil a jezdil, dokud z auta nezačaly jít nehezké zvuky. Ta doba teď nastala. I kdyby oprava vyšla na 30 tis. a já za mě říkám, třeba nebude tak zle, tak jaké jsou jiné vyrianty?
Prodat totálně pod cenou - protože těmto lidem autobazarník vpohodě namluví že výkupní cena je sice jenom 500,- korun, ale co by chtěli za takový auto, to nikdo nechce, "převodovka to máte paní padesát jenom to fikne kdepak já vám dělám vpodstatě za to pětikilo ohdromnou službu....."
A co pak? "Obstojně jezdící" auto stojí tak cca 50 tis. a víc. Nové na leasing asi brát nebudou. Já bych tu opravu až tak nezatracoval. Holt bude něco stát, ale jenom jestli ty jiné vyrianty nejsou ještě dražší...
Kdo chce mít opici, musí mít na banány :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 12:21, Prodejnost
Musím souhlasit, to auto je obrovská kráva s velkým motorem na benzin a automatem, takové auto je u nás prakticky neprodejné, už samotná existence automatu nebo motoru s velkým objemem na benzin v autě dělá z takového vozu těžko prodejný artikl. Asi si všichni dokážeme představit, že pokud jen jeden z těchto "nedostatků" výrazně komplikuje prodej takového vozu asi je každému jasné, že auto s oběma těmito "nedostatky" (automat+velký motor na benzin) je prakticky neprodejné. Navíc Explorer není off-road jeko Defender, takže potencionální zájem ze strany nadšenců jízdy v terénu taky nebude žádný. V bazaru u kamaráda ještě pořád stojí staré Volvo 860 v plné výbavě s poměrně nevelkým nájezdem (200tis.), motor je 2,5l benzin, nejdříve bylo za 80 000, pak za 60 000, teď už chce majitel jen 40 000 a stejně to po skoro 2 letech co to tam stojí nikdo nechce. Asi si dokážete představit, že pokud se takto komplikovaně prodává auto jen s velkým motorem z podobného roku, jak těžko se ten Explorer bude prodávat. Jak už tady někdo poznamenal, jediné co na tom autě má cenu je ten plyn (pokud jde vymontovat), zbytek, obzvlášť pokud je pokažený automat je vhodný tak maximálně do šrotu nebo si to auto nechat, opravit a dojezdit, ale jak poznamenal autor článku, oprava automatu může být poměrně nákladná věc, můj skromný odhad je cena tak 30-50 tisíc + musíte najít někoho kdo tomu opravdu rozumí (v celé ČR vím asi o 5 servisech) pokud to nechcete dělat na několik pokusů + časová náročnost takové operace, minimálně 14 dní jste bez auta, oprava automatu není hraní na jedno odpoledne. Dělám automaty už dlouho (specializace na americké a japonské vozy) a práce mám pořád dost, průměrná doba opravy u komplikovanějších převodovek (špatně dostupné díly, složitost) se pohybuje nad 1 měsíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 12:54, RE: Prodejnost
Rover623 posted by:
Musím souhlasit, to auto je obrovská kráva s velkým motorem na benzin a automatem, takové auto je u nás prakticky neprodejné, už samotná existence automatu nebo motoru s velkým objemem na benzin v autě dělá z takového vozu těžko prodejný artikl. Asi si všichni dokážeme představit, že pokud jen jeden z těchto "nedostatků" výrazně komplikuje prodej takového vozu asi je každému jasné, že auto s oběma těmito "nedostatky" (automat+velký motor na benzin) je prakticky neprodejné. Navíc Explorer není of...
konečně někdo přes automaty Infiniti FX35, rok 07, pětikvalt, měl by to být Aisin, kdy měnit olej v automatu??? je potřeba rozebrat almaru kvůli filtru? díky a sry za OT
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 13:04, RE: Doporučuju...
free78 posted by:
za takových podmínek bych měl zájem i já :)
Souhlasím, že toho na autě bude víc, zdá se že provozovatel jezdil a jezdil, dokud z auta nezačaly jít nehezké zvuky. Ta doba teď nastala. I kdyby oprava vyšla na 30 tis. a já za mě říkám, třeba nebude tak zle, tak jaké jsou jiné vyrianty?
Prodat totálně pod cenou - protože těmto lidem autobazarník vpohodě namluví že výkupní cena je sice jenom 500,- korun, ale co by chtěli za takový auto, to nikdo nechce, "převodovka to máte paní padesát jenom to fik...
hodit to na Aukro od kačky...vyjmenovat všechny vady, dobře nafotit, nejlíp nahrát na youtube.com minutovej šot ve kterém budou předvedené nedostatky a odkaz umístit do inzerátu. hlavně do auta necpat žádné peníze-bez legrace-v popsaném stavu se jedná o černou díru, která zhltne klidně 100k a ve finále vám to nikdo nezaplatí.,
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 15:22, RE: Prodejnost
tomaskrtek posted by:
konečně někdo přes automaty Infiniti FX35, rok 07, pětikvalt, měl by to být Aisin, kdy měnit olej v automatu??? je potřeba rozebrat almaru kvůli filtru? díky a sry za OT
Explorer má klasický žebřinový rám, jestli se nepletu.. není to žádné SUV...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 15:43, RE: Prodejnost
Michal posted by:
Explorer má klasický žebřinový rám, jestli se nepletu.. není to žádné SUV...
Ano, Explorer má rám, to nevyvracím, ale bohužel to není žádný off-road, je to spíš takový americký pick-up, jízdně je to blíž právě tomu SUV, do terénu to zrovna není
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 16:04, RE: Prodejnost
tomaskrtek posted by:
konečně někdo přes automaty Infiniti FX35, rok 07, pětikvalt, měl by to být Aisin, kdy měnit olej v automatu??? je potřeba rozebrat almaru kvůli filtru? díky a sry za OT
Aisin je klasika, olej musí ven buď po 4 letech nebo v rozmezí 40-60tis. kilometrů, pokud se vám ten rozptyl zdá velký, tak hranice se určuje podle provozu a váze auta, tedy těžké auto-městský provoz=dolní hranice. Filtr se u Aisinu nemění (tedy mění po 10 letech nebo po odjetí tak 300tis.), ale je nutné dodržet to, že při každé druhé výměně oleje se provede výplach. Vypustí se starý olej, nalije nový (červený,specifikace Dextron 3, ne míň), najede se s tím tak 20-200 kilometrů (podle velikosti náplně), vypustí se to (většinou s tím jde i nějaká sedlina) a znovu se to naplní. Jinak obecně platí, že automatu nejvíce vadí právě to řazení, tedy pokud se často jezdí po městě, uzamknout auto tak aby nemohlo zařadit víc jak 3 nebo 4. Mělo by na nejvyšší kvalt který může zařadit (u mě je to 3) udržovat při městské 50 alespoň 2000ot., dlouhodobý provoz na nízké otáčky má neblahý vliv na usazování nečistot ve filtru (mě to na 4 při 50 točí jen 1200-1400ot.). Co se týče sehnání filtru, u některých tipů je to docela porod (dodací lhůty klidně i víc jak měsíc), celá práce s výměnou filtru tak od 20 do 40 tisíc a doba provedení tak 3 týdny, má-li se to udělat pořádně, smontovat tu skříň a vrátit ji do auta i když se nedělá nic jiného než ten filtr totiž vyžaduje přesnost na desetinu milimetru. Jinak při správném zacházení a nelezení někoho kdo tu skříň každé 4 roky zkontroluje, ta převodovka vydrží víc než celé auto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 17:00, RE: Prodejnost
Rover623 posted by:
Aisin je klasika, olej musí ven buď po 4 letech nebo v rozmezí 40-60tis. kilometrů, pokud se vám ten rozptyl zdá velký, tak hranice se určuje podle provozu a váze auta, tedy těžké auto-městský provoz=dolní hranice. Filtr se u Aisinu nemění (tedy mění po 10 letech nebo po odjetí tak 300tis.), ale je nutné dodržet to, že při každé druhé výměně oleje se provede výplach. Vypustí se starý olej, nalije nový (červený,specifikace Dextron 3, ne míň), najede se s tím tak 20-200 kilometrů (podle velikosti ...
ok, na kdy se můžu objednat???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 21:20, RE: Prodejnost
tomaskrtek posted by:
ok, na kdy se můžu objednat???
Servis je v Plzni vedle stavebnin (Zborovská 35), od showroomu Subaru (u Škodovky) pořád dolů, další přidružený servis je v Třemošné u Plzně (tam je možnost servisu i automatu od koncernu VW) a přes kamaráda jsem schopen zajistit i automaty u francouzů a italů, včetně dotáhnutí nepojízdného auta do servisu. Abych nezapomněl, automat se nesmí tahat, jinak ho nenávratně zničíte, pokud se takové auto porouchá tak zbývá jedině odtahovka
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 21:29, RE: Prodejnost
Rover623 posted by:
Servis je v Plzni vedle stavebnin (Zborovská 35), od showroomu Subaru (u Škodovky) pořád dolů, další přidružený servis je v Třemošné u Plzně (tam je možnost servisu i automatu od koncernu VW) a přes kamaráda jsem schopen zajistit i automaty u francouzů a italů, včetně dotáhnutí nepojízdného auta do servisu. Abych nezapomněl, automat se nesmí tahat, jinak ho nenávratně zničíte, pokud se takové auto porouchá tak zbývá jedině odtahovka
Helemese, "soused" z Plzně...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.10.2011 21:55, RE: Prodejnost
Rover623 posted by:
Aisin je klasika, olej musí ven buď po 4 letech nebo v rozmezí 40-60tis. kilometrů, pokud se vám ten rozptyl zdá velký, tak hranice se určuje podle provozu a váze auta, tedy těžké auto-městský provoz=dolní hranice. Filtr se u Aisinu nemění (tedy mění po 10 letech nebo po odjetí tak 300tis.), ale je nutné dodržet to, že při každé druhé výměně oleje se provede výplach. Vypustí se starý olej, nalije nový (červený,specifikace Dextron 3, ne míň), najede se s tím tak 20-200 kilometrů (podle velikosti ...
Petr-Tipcars: Dobrý večer, pánové, jsem rád,že článek skromně posloužil jako podklad pro diskuzi takovýchto kvalit navíc završenou reálným pozitivním efektem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.10.2011 09:18, RE: Prodejnost
tomaskrtek posted by:
konečně někdo přes automaty Infiniti FX35, rok 07, pětikvalt, měl by to být Aisin, kdy měnit olej v automatu??? je potřeba rozebrat almaru kvůli filtru? díky a sry za OT
Ještě jsem si všiml takové nepřesnosti, pokud vám to auto bude i po 300tis. kilometrech normálně řadit, tak nemá cenu to rozebírat. U automatek a zvlášť těch japonských je vždy trochu problém, že když se to jen tak na blind rozebere i třeba jen kvůli tomu filtru, už nikdy to po složení neřadí stejně (tak hladce) jako když je ta skříň smontovaná ve fabrice. Lepší je to dotahat až nadoraz i s tím rizikem, že odřete lamelu na jedničce. Aisin má totiž uvnitř taková "péra", která po ohřátí motoru (pokud už přes filtr nejde dostatečný tlak oleje) způsobí, že se teplem roztáhnou a auto přestane řadit, obvykle to odnese lamela na jedničce, ale ta případnou opravu prodraží tak o 2 tisíce. Navíc se ta převodovka prohřeje až po tak 5-10 kilometrové jízdě, tudíž lze takové auto i dovézt do servisu po vlastní ose, když ho necháte vychladnout. A ještě maličkost pro každého kdo už byl nucen tu skříň kvůli filtru rozdělat, po prvním naplnění s novým filtrem se vám během prvních 5-10tis, kilometrů ztratí po měrně dost náplně, někdy až na spodní risku. To není závada, bohužel to chvilku trvá (u starších aut) než si to všechno zase "sedne", takže můžete pozorovat malé uniky po zastavení motoru převodového oleje pod autem (tak do 5 menších kapek), něco také nasákne samotný filtr (je z látky která špatně nasáká, ale nasáká poměrně hodně, taková houba). Takže ti kdož máte možnost kontrolovat stav oleje (máte v převodovce měrku), můžete po výměně filtru ten olej dolít sami přes měrku (toho, že ten systém přeplníte se bát nemusíte, co nalijete nad maximální hladinu ten systém nepoškodí, jako třeba v Mercedesu, jen to vyteče přepadem během jízdy pod auto), kdo měrku nemá, bude muset tak po 5tis. do servisu na dolití. a úplně poslední věc, hladina olej v automatu se měří na ohřátém autě, při zapnutém motoru, s čumákem opravdu jen mírně dolů nebo rovně, pokud není menší svah po prořazení všech rychlostí, jensi dejte pozor až tam budete vracet "P" aby vám to tam nedalo znova zpátečku, kdo neumí přehodit páku tak rychle aby auto nestačilo reagovat, může použít polohu "N"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.10.2011 10:23, ?
Nevím jak dlouho leží dotaz v redakci, ale shodou okolností na Offroadforu je jeden totžný kus na prodej.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.10.2011 19:53, RE: Prodejnost
Rover623 posted by:
Ještě jsem si všiml takové nepřesnosti, pokud vám to auto bude i po 300tis. kilometrech normálně řadit, tak nemá cenu to rozebírat. U automatek a zvlášť těch japonských je vždy trochu problém, že když se to jen tak na blind rozebere i třeba jen kvůli tomu filtru, už nikdy to po složení neřadí stejně (tak hladce) jako když je ta skříň smontovaná ve fabrice. Lepší je to dotahat až nadoraz i s tím rizikem, že odřete lamelu na jedničce. Aisin má totiž uvnitř taková "péra", která po ohřátí motoru (po...
Rovere supr postřehy, když už jsi nakousl mercedes, mají tyhle AT nějaké zvláštnosti v servise/měnění oleje, máš s nima nějaký zkušenosti? A eventuelně ještě Subaru CVT.. ale to je asi ještě moc novinka
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.10.2011 09:29, RE: Prodejnost
ivan2 posted by:
Rovere supr postřehy, když už jsi nakousl mercedes, mají tyhle AT nějaké zvláštnosti v servise/měnění oleje, máš s nima nějaký zkušenosti? A eventuelně ještě Subaru CVT.. ale to je asi ještě moc novinka
Staré Mercedesy moc zvláštností nemají, převodovka je odolná, jen se musí měnit fitr a nesmí se to potom přelít. Známý co dělá automaty Mercedesu tvrdí, že u tohohle auta je příliš mnoho oleje horší než pokud je ho tam málo, výměna se dělá až po 100tis. Novější Mercedesy, u nich výrobce tvrdí, že zásoba oleje je "doživotní" a s jakoukoli výměno čehokoli se tam nepočítá, převodovka je totálně zapouzdřená, je tam prý pouze jeden plnící otvor nahoře zavřený velice atypickou matkou. Bohužel je to stejně pitomá konstrukce jako u starších BMW, při případné závadě, to nepřestane jen řadit, ale obvykle dojde k tak velkému namáhání, že z koleček se ošoupou kovové špony, po rozebrání je jich potom ta skříň plná a dostat to ven bezezbytku je skoro neproveditelné, stačí aby tam jedna zůstala a všechno se může dělat znova, prý si na to bere zálohovou platbu 50 000, bez toho tu věc ani nerozebírá a stejně se to prý dělá od 2 do 5 pokusů. Subaru CVT je spíš něco jako variátor, konstrukce je přebraná od Hondy (Aisin), ale moc o tom nevím, jen to co uvádí výrobce, v praxi jsem to ještě neviděl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.10.2011 10:27, RE: Prodejnost
Rover623 posted by:
Servis je v Plzni vedle stavebnin (Zborovská 35), od showroomu Subaru (u Škodovky) pořád dolů, další přidružený servis je v Třemošné u Plzně (tam je možnost servisu i automatu od koncernu VW) a přes kamaráda jsem schopen zajistit i automaty u francouzů a italů, včetně dotáhnutí nepojízdného auta do servisu. Abych nezapomněl, automat se nesmí tahat, jinak ho nenávratně zničíte, pokud se takové auto porouchá tak zbývá jedině odtahovka
ups...to mám 400km... něco blíž by nebylo??? díky moc za tipa a info, myslím že prostou výměnu by měl zvládnout autorizovanej Nissan, ale každopádně budu chtít být u toho, aby mi neřekli-je to vyměněné a ono ho.no.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.10.2011 11:00, RE: Prodejnost
Rover623 posted by:
Staré Mercedesy moc zvláštností nemají, převodovka je odolná, jen se musí měnit fitr a nesmí se to potom přelít. Známý co dělá automaty Mercedesu tvrdí, že u tohohle auta je příliš mnoho oleje horší než pokud je ho tam málo, výměna se dělá až po 100tis. Novější Mercedesy, u nich výrobce tvrdí, že zásoba oleje je "doživotní" a s jakoukoli výměno čehokoli se tam nepočítá, převodovka je totálně zapouzdřená, je tam prý pouze jeden plnící otvor nahoře zavřený velice atypickou matkou. Bohužel je to st...
Dík, to jsi mě moc nepotěšil, právě mě zajímají posl. dvě generace a že mercedes taky přechází na tenhle systém s celoživotní náplní, to mě docela překvapuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.10.2011 12:38, RE: Prodejnost
ivan2 posted by:
Dík, to jsi mě moc nepotěšil, právě mě zajímají posl. dvě generace a že mercedes taky přechází na tenhle systém s celoživotní náplní, to mě docela překvapuje.
Tak abych nekecal, doptal jsem se známého co dělá v Plzeňském Mercedesu (hrozný servis, mimochodem, ale tohle je jeden z těch lepších mechaniků co tam ještě jsou), situace je následující, olej se vypouští ve 150tis. přes tu horní zátku (asi se to nějak vycucne), filtr je napasován mezi převodovku a hydro, ačkoli se to má z auta vyndavat vcelku tady se to rozdělí a filtr vytáhne, pokud se to potom smontuje blbě, přestane to řadit 4 obvykle. Skříň by měla bohužel vydržet nájezd pouze v rozmezí 250-300tis., podle kluka co opravuje převodovky do Mercedesů (servis v Praze, mají to s Mercedesem nějak nasmlouvané, že se to z autorizáku vozí tam), žádná novodobá skříň Mercedesu nepřežila nájezd 300tis. bez repasu, teoreticky prý lze jezdit až těch 300tis. na jeden olej a filtr (což se samozřejmě neshoduje s pokynem výrobce pro autorizovaný servis). Osobně jsem spíš toho názoru, že stejně ten olej musí po 4-6 letech ven z důvodu stáří. Repas té skříně není levná záležitost, cena až 250 000 podle typu auta, mění se všechny lamely, filtr (cena 15 000 jen filtr, přibližně). Největší problém jsou řídící jednotky převodovek, Aisin obvykle po kompletní rozborce udělá to, že vám to v autě začne na poloze D4 blikat, ale řadí to, vyčištění jednotky a nové naspárování s jednotkou auta to řeší, je to spíš kosmetický problém. Mercedes a VW dělají něco jiného, po kompletní rozborce to někdy na palubce bliká jak vánoční stromeček, ale auto jede, zásah do jednotky ale obvykle v lepším případě neudělá nic, v tom horším to opět přestane řadit, auto se zamkne na dvojce. Bohužel rekalibrace jednotky je skoro nemožná (pokud nezabere jen vymazání chyb), u dražších modelů se totiž počítá po určitém nájezdu s výměnou celé skříně, případně provést rekalibraci na speciální mašině (tu u nás autorizáky ani nemají). Zažil jsem i situaci kdy servis jednomu zákazníkovi přepnul osmičkové BMW z 6 na 4 válce při rutinní údržbě a nedokázal to vrátit, nakonec to vyřešil až servis Bosche v Německu
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.