0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Marea - jaká je po 250 tis. km.?

category of topic classification: italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 05.08.2008 21:42, Marea 1.9 JTD 110koni
Mam taky Mareu JTD 110 sedan rok prvni registrace 7/2001. Auto jsem kupoval v roce 2003 a melo najeto 80 000km. Dnes ma namotano 352 000km. Ze zavad a udrzby muzu vyjmenovat v 90 000 praskly napinak mikro remenu ve 100 000 vymena p.tlumicu, ve 120 000 vymena p.brzdovych desticek,ve 150 000 porucha na rele ventilatoru chlazeni motoru a tycky stabilizatoru, ve 170 000 zaslepeni EGR ventilu, ve 200 000 km loziska z.kol a spojka, ve 280 000 odesla remenice a vymena pricneho stabilizatoru,ve 300 000 vymena p. a z. brzd, ve 320 000 nove zaslepeni EGR ventilu to stare se propalilo, ve 340 000 odesel brzdovej valec takze nesla mackat spojka. Jedinej dlouho dobejsi problem jsem mel s klimatizaci a to v tom smyslu ze jsem prijel do no name pneu servisu a tam me premluvili at si ji necham vycistit a od nich naplnit. Vse udelali ale klima se pri pouzivani porad jakoby vypinala a zapinala tim nemyslim kontrolku ale kompresor. Porad to tak delalo az to dospelo k dalsi vymene mikro remenu, kladky a remenice protoze je to uplne vylagrovalo. Duvod byl v tom ze ty naplne tam dali malo a nestacilo to pro spravnou funkcnost. Dal jsem auto do Fiatu na doplneni media a uz v pohode. Vyjmenoval jsem jen ty nejzavaznejsi poruchy nebo vymeny. Par drobnosti jeste bylo a samozrejme vymeny rozvodu oleju a filtru. K autu nebudu psat vic protoze to kolega ze Slovenska vyjmenoval asi vse a muzu jen souhlasit. Sam za sebe muzu rict ze jsem spokojenej a urcite zkusim zase Fiat.Kvalita auta je myslim dobra a cena n.d. da se rict v prumeru. Jsem na silnici skoro stale takze ty km rostou az neskutecne. Rad bych tuhle Mareu nechal jezdit do 500 000 km a pak napsat neco podrobnejsiho. O vsech opravach si vedu zaznamy v pocitaci tak na nic nezapomenu. Jinak origo servis navstevuju jen malo spis kdyz potrebuju neco s elektrikou nebo doplnit klimu.Mam dobryho automechanika kterej je sikovnej a dela me kompletni mechaniku. Tot asi vse. Vsem preju hodne stastnych kilometru,malo poruch a zadny krizovy situace.Cau David
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 05.08.2008 22:39, RE: -
anonym posted by:
BORA a etalon??
zajimave
myslím, že etalon je v tomto smyslu paskvil sám o sobě. etalon je pouze měřítko a jako etalon můžeme použít třeba to nejhorší auto na trhu. když se napíše, že bora je etalon, znamená to, že bylo vybráno pro nějaké standardní vlastnosti a pak se řekne v čem je porovnávané auto lepší a v čem horší než etalon.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 05.08.2008 22:48, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Ty budeš z Velkého Oseka, viď anonyme?
Aha, tak prej ne, je to jen shoda stejných událostí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 05.08.2008 22:50, na kolik vysla prevodovka?
taky by me zajimalo, nakolik vysla ta vymena spojky a prevodovky a co to bylo konkretne za problem.
Vzdy proste zalezi na dobrem kousku neboli hledat a hledat ... a pak doufat :) ... nezbyva nez prat majiteli mnoho dalsich desitek tis. km

Jirka
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 05.08.2008 23:04, RE: Marea a Brava
anonym posted by:
Já si myslím že by jsi tu trávu měl omezit Fakt. Každý kdo měl Mareu aspoň v solidním stavu tak ví že zmiňovaná 1.6 je jeden z vůbec nejlepších motorů ve své třídě. Pružný,točívý,spotřeba bez problému dlouhodobě 8l když se budeš snažit tak 6.5 není nesmysl. A dokáže to nandat i papírově silnější konkurenci. Včetně konkurence z vlastní stáje. 1.8 nejede o nic líp.Z uvedených závad bych bral ty vstřiky. Ty opravdu nejsou nesmrtelné, ale i tak málokdy odejdou dříve než ve 200 tis. A záleží na k...
...podívej, pokud si chceš povídat stylem "tráva, prase a hovado", tak táhni jinam... :))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 06:33, RE: Marea
anonym posted by:
Český auta (myslím škodovky) jsou šíleně předražený, bazarový až absurdně!
tak osedlej osla,vyjed za hranice ČR a zjistíš,že ty škodovky stojí více i v EU(poměrně,samozřejmě).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 06:42, RE: Měl jsem Punto 2
anonym posted by:
a Fabku 1 kombi v rodině a musím přiznat,že punto bylo pohodlnější,dobrá výbava a naprosto bez problému.To fabka i když papírově silnější motor tak nejela a podstatně víc žrala, pohodlí bída a vrzal interiér.O výbavě f1 ví všichni své.Bohužel mareu neznám,ale určitě fiata nezatracuji.Vše je o serioznosti prodeje a servisu.
fabka víc žere,protože je o 250kg těžší moulo,a to že něco někde klepe bývá hlavně(a to nejen u fabky)řidičem,nebo nehodou-neodborná oprava,a pak se lidi diví.Dnešní auta mají skvěle odhlučněné podvozky a všichni si myslí,že když to není slyšet,tak to ta karosérie necítí-opak je pravdou.Není na světě Punto,které by vydrželo víc než Fabka,Punto nemá zdaleka ani poloviční tuhost karosérie jako Fabka,Polo apod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 06:50, Zkoušel někdo automat?
Jestli někdo máte automat s benzínem,nebo naftou,napište zde zkušenosti....Moc dík
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 07:14, RE: Měl jsem Punto 2
anonym posted by:
fabka víc žere,protože je o 250kg těžší moulo,a to že něco někde klepe bývá hlavně(a to nejen u fabky)řidičem,nebo nehodou-neodborná oprava,a pak se lidi diví.Dnešní auta mají skvěle odhlučněné podvozky a všichni si myslí,že když to není slyšet,tak to ta karosérie necítí-opak je pravdou.Není na světě Punto,které by vydrželo víc než Fabka,Punto nemá zdaleka ani poloviční tuhost karosérie jako Fabka,Polo apod.
Ale z testu ENCAP si punto II odvezlo lepší výsledek než fabia, takže to asi taková třasořitka, jak píšeš, nebude...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 07:56, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Aha, tak prej ne, je to jen shoda stejných událostí
Presto ze mi taky pri 190km/h bouchnul motor u 1.8, kdyz praskla ojnice a vycestovala z motoru 5cm dirou, nacez malem auto shorelo, protoze vzplanul vytekajici olej, nechybi ani obcasne problemy s elektronikou, klimatizaci a podobny drobnosti, neni podle meho nazoru za bazarovou cenu marei dneska lepsi auto. Kluci italsky se sice s nemeckou preciznosti nemuzou rovnat, ale nemci zas neumej udelat pohodlny "lidovy" auto. Temperament, cena a pohodlí mluví pro mareu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 07:58, RE: Marea a Brava
anonym posted by:
Měl jsem možnost 5 let provozovat Bravu i Mareu motor 1,6 16V 76kW. Dynamika a vnější líbivé tvary jsou i dnes celkem OK. Jinak poruchovost je hrozivá (poruchy startování, spálené cívky v ABS Lucas (nejde rozumně vyměnit), 3x odešel vstřikovač, problémy s různými tlaky ve válcích, 2x výměna L-sondy, olej se doléval spíš průběžně cca 1l/1000km, odešlo servo (vytekla kapalina), praslo potrubí klimatizace, protočily se šrouby sání na filtru vzduchu (nešlo povolit/vyměnit), 2x výměna stabilizátoru u...
Promiňte ,ale Váš soupis zavád vypadá ,jakoby jste navštívil fórum Fiatmareaklubu a opsal tam vše co ti kluci řešili. Za 5 let provozu se mi zdají Vámi uváděné závady dosti nepravděpodobné i když píšete že to byly dva auta.
Nepíšete sice rok výroby,ale budu usuzovat dle narážky na plastové sání,že se jedná o poslední typ motoru.
Ano tento motor je drahší na údržbu pravě díky tomuto provedení sání třeba při výměně akčního členu volnoběhu.Olej je pro mne celkem nová informace.Pokud jste tam lil předepsaný olej v předepsaných intervalech tak 1l na 1000km zní dosti nepravděpodobně.Při špatném nebo starém oleji a neslušné jízdě se stávalo že motor si začal brát olej přes pístní kroužky a přes gufera ventilů.
Různé tlaky na válcích by i odpovídali problémům s kroužky nebo hlavou což ovšem opět odpovídá spíše brutálnímu zacházení z autem. Povolená kladka rozvoďáku toď otázka po které výměně řemene.Jestli to bylo po první a Vy jste nevyměnil i dotčený napínák pak se nedivte.Jinak jsem neslyšel,že by někomu povolil napínák před první výměnou.Pokud se vymění při výměně řemene tak ani pak.Jen je třeba brát na zřetel ,že fiat zkrátil výměnu rozvodů a doporučoval ji po 60 000tkm nebo 5-ti letech.
Ke zbytku Vámi uváděných závad se snad ani nemá cenu vyjadřovat.Prasklá trubka klimatizace to se může stát všude,u marei je to o to horší že se blbě mění(pokud se bavíme o té stejné).
Stabilizátory .Nemůžu posoudit nepíšete kolik jste najel,ale tento problém je spíše u motoru 2.4 v dehtovém provedení kvůli váze motoru.
Výměna lambdy opět se némám jak chytit neznám nájezd,ale pokud se podíváte k výrobci sond tak je uváděná životnost 60000km.A ano marea a fiaty vůbec (s řídící jednotkou IAW)jsou háklivé na pomalu reagující nebo špatnou lambdu.
Emise na dobré slovo .Tomuto se mi nechce věřit pokud je dobrá lambda tak tento motor nemel problémy z emisema.vůbec.
U zhasnutého tachometru se mi taky nechce moc pozastavovat-vyměnit žárovku snad umíte a žárovky občas hoří a to u všech aut.Podsvětlení je vůbec všeobecný problém všech aut.
Takže s prominutím ,ale taková odpověď právě patří do kategorie "jsem někde četl tak to tam prásknu".
Jen nakonec bych dodal,že osobně marei nemám ,ale vůbec bych se ji nebál, pokud to není kousek od standartního domácího kutila.Recenzent píše,že byl prvním majitelem v ČR,takže tady odpadá jakákoliv možnost standartního postupu českých bazarů"koupíme dva a poskládáme z toho jedno".
Radek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 08:38, RE: Marea 1.9 JTD 110koni
anonym posted by:
Mam taky Mareu JTD 110 sedan rok prvni registrace 7/2001. Auto jsem kupoval v roce 2003 a melo najeto 80 000km. Dnes ma namotano 352 000km. Ze zavad a udrzby muzu vyjmenovat v 90 000 praskly napinak mikro remenu ve 100 000 vymena p.tlumicu, ve 120 000 vymena p.brzdovych desticek,ve 150 000 porucha na rele ventilatoru chlazeni motoru a tycky stabilizatoru, ve 170 000 zaslepeni EGR ventilu, ve 200 000 km loziska z.kol a spojka, ve 280 000 odesla remenice a vymena pricneho stabilizatoru,ve 300 000 ...
Myslím si,že vůbec názory čecháčků na Fiaty jsou dost zkreslený.Poměrně dost Máreií jsem z It. dovezl,v dobrém i horším stavu.Jednu slušnou jsem prodal známému,1.8i 16V jezdí s ní snad už 6.let.,bez závad,jenom spotřební mat.,ono je to těžký poku koupíte vylítanou mrdku s 300.tis na zádech budete mít problém i s nejlepším autem na svět´ě Ocávií v metle a na hlíně.!!!Jinak přímé porovnání Octávie 1 a Márea,opravdu nevím v čem je O1 lepší,možná díl. zpracování??Ale když se podívám na ceny ojetin,musím se smát,za jednu vydechlou O1 mám ty Máreii 3Ks.,!!!Takže si kupujte embéčka dál,aspoň budou mít lidi kteří ví aspoň levný nákupy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 08:41, RE: Měl jsem Punto 2
anonym posted by:
fabka víc žere,protože je o 250kg těžší moulo,a to že něco někde klepe bývá hlavně(a to nejen u fabky)řidičem,nebo nehodou-neodborná oprava,a pak se lidi diví.Dnešní auta mají skvěle odhlučněné podvozky a všichni si myslí,že když to není slyšet,tak to ta karosérie necítí-opak je pravdou.Není na světě Punto,které by vydrželo víc než Fabka,Punto nemá zdaleka ani poloviční tuhost karosérie jako Fabka,Polo apod.
Ty budeš asi zastáncem šrottechniky od vw že?Nepsal jsem,že auta jsou po havárii ani špatně servisované.Moula jsi ty,nejdřív vyzkoušej a pak kritizuj.F1 kombi je těžší to je pravda,ale rozdíl 2l na 100km je poměrně dost při rychlosti130km/h.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 08:47, RE: Marea a Brava
anonym posted by:
Měl jsem možnost 5 let provozovat Bravu i Mareu motor 1,6 16V 76kW. Dynamika a vnější líbivé tvary jsou i dnes celkem OK. Jinak poruchovost je hrozivá (poruchy startování, spálené cívky v ABS Lucas (nejde rozumně vyměnit), 3x odešel vstřikovač, problémy s různými tlaky ve válcích, 2x výměna L-sondy, olej se doléval spíš průběžně cca 1l/1000km, odešlo servo (vytekla kapalina), praslo potrubí klimatizace, protočily se šrouby sání na filtru vzduchu (nešlo povolit/vyměnit), 2x výměna stabilizátoru u...
Pokud máte u 1,6 16V spotřebu 10l/100km, tak to spíš svědčí o tom, že s autem jezdíte, jak pr... Měl jsem Bravu se stejným motorem a jezdil jsem za 7,2l/100km a určitě jsem nebyl brzda provozu. Avšak souhlasím se špatným rádiem a odcházejícími vstřiky. Nikdy jsem nedoléval olej a problém s kladkou jsem měl taky a byl způsobený neodbornou výměnou v servisu (nedostatečné napnutí této kladky). K tvrdosti podvozku jen uvádím, že pokud si někdo kupuje Itala, tak s tím musí počítat, pokud chcete po silnici plavat, tak si kupte Francouze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 09:31, RE: Marea 1.9 JTD 110koni
anonym posted by:
Mam taky Mareu JTD 110 sedan rok prvni registrace 7/2001. Auto jsem kupoval v roce 2003 a melo najeto 80 000km. Dnes ma namotano 352 000km. Ze zavad a udrzby muzu vyjmenovat v 90 000 praskly napinak mikro remenu ve 100 000 vymena p.tlumicu, ve 120 000 vymena p.brzdovych desticek,ve 150 000 porucha na rele ventilatoru chlazeni motoru a tycky stabilizatoru, ve 170 000 zaslepeni EGR ventilu, ve 200 000 km loziska z.kol a spojka, ve 280 000 odesla remenice a vymena pricneho stabilizatoru,ve 300 000 ...
S fiatem marea jsem najel celkem 60 000 km, sloužil u nás jkao firemní drožka. Střídali se v něm 3 řidiči, a nezahálel. Auto potřebovalo podobný servis jako píšete, ale to potřeboval i passat, kterého jsme měli ve stejnou dobu - když se jezdí tak se opravuje . Passat je pohodlenější, marea je výraznější i když se mi moc nelíbila. Ale jezdil jsem s ní rád.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 10:01, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Presto ze mi taky pri 190km/h bouchnul motor u 1.8, kdyz praskla ojnice a vycestovala z motoru 5cm dirou, nacez malem auto shorelo, protoze vzplanul vytekajici olej, nechybi ani obcasne problemy s elektronikou, klimatizaci a podobny drobnosti, neni podle meho nazoru za bazarovou cenu marei dneska lepsi auto. Kluci italsky se sice s nemeckou preciznosti nemuzou rovnat, ale nemci zas neumej udelat pohodlny "lidovy" auto. Temperament, cena a pohodlí mluví pro mareu.
Á, tady ho máme, kluka z Velkého Oseka...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 10:44, RE: Marea 1.9 JTD 110koni
anonym posted by:
Mam taky Mareu JTD 110 sedan rok prvni registrace 7/2001. Auto jsem kupoval v roce 2003 a melo najeto 80 000km. Dnes ma namotano 352 000km. Ze zavad a udrzby muzu vyjmenovat v 90 000 praskly napinak mikro remenu ve 100 000 vymena p.tlumicu, ve 120 000 vymena p.brzdovych desticek,ve 150 000 porucha na rele ventilatoru chlazeni motoru a tycky stabilizatoru, ve 170 000 zaslepeni EGR ventilu, ve 200 000 km loziska z.kol a spojka, ve 280 000 odesla remenice a vymena pricneho stabilizatoru,ve 300 000 ...
dobrý den, zeptal bych se Vás na váhu vzduchu a vstřiky - po 352 000 km pořád původní ? (osobně mám na 110 jtd najeto něco málo přes 200tkm a kromě přední nápravy a preventivně spojky nic)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 11:16, Marea JTD 105
Ja osobne jsem mel mareu weekend rv 1998/9 s motorem 1,9JTD 77kW. Koupil jsem ji se 150000km na tachometru, overenych. Byla cerstve dotazena s Italie, nikde zadna koroze (antikorozni uprava kastle je na vyborne urovni o tom by si auta podobneho roku vyroby mohla nechat zdat) podvozek a vse ostatni OK.
Jedine veci ktere se za 40000 co jsem za rok najel musely menit byla spojka (spotrebak a na 170000 zadny div ze odesla) a brzdove desticky. Podvozek i motor byly porad OK a motor tahal vyborne.
Me jezdeni spocivalo z 60% okresky a 40% mesto a se spotrebou jsem se pohyboval kolem 5,5litru na sto km. Vec ktera se zacala projevovat byla prevodovka, ktera uz mela spatny synchron na 1. stupni, muselo se radit pomaleji... Ac se o tom moc nemluvi, je to vcelku rozsirena vada, synchrony vcelku odchazeji...
Auticko bylo na pneu 195/55/15 vcelku tvrde, ale jizdni vlastnosti byly na dost dobre urovni, i diky velkemu zadnimu previsu je rozlozeni hmotnosti lepsi nez treba u bravy/brava, takze auto bylo i pres relativne tezky motor velmi neutralni.
Prostornost auta a vubec pomer cena/nabizena uzitna hodnota byla naprosto bezkonkurencni. Za auto s modernim motorem common rail (s odolnymi vstrikovaci narozdil od toho co si vetsina hloupejsi populace mysli), nizkou spotrebou, 4x bagy, el sedackami, el okny, automatickou klimou atd jsem dal 110000 za coz bych si nekoupil ani vylitanou fabii ve vybave holobyt.

I pres to ze mam ted v garazi audinku, me srdce porad patri tehle italske krasce. Me dalsi auto bude na 99,9% opet ital...kdo jednou italske auto okusi uz malokdy chce jinak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 13:17, RE: Marea 1.9 JTD 110koni
anonym posted by:
Myslím si,že vůbec názory čecháčků na Fiaty jsou dost zkreslený.Poměrně dost Máreií jsem z It. dovezl,v dobrém i horším stavu.Jednu slušnou jsem prodal známému,1.8i 16V jezdí s ní snad už 6.let.,bez závad,jenom spotřební mat.,ono je to těžký poku koupíte vylítanou mrdku s 300.tis na zádech budete mít problém i s nejlepším autem na svět´ě Ocávií v metle a na hlíně.!!!Jinak přímé porovnání Octávie 1 a Márea,opravdu nevím v čem je O1 lepší,možná díl. zpracování??Ale když se podívám na ceny ojetin,m...
takže kdybych chtěl pro sebe jednu takovou ve slušném stavu dovézt, problém by v tom )snad tedy) žádný nebyl... jenom se vzájemně zkontaktovat, či napište kontakt na sebe. Předem díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.08.2008 18:50, RE: Marea JTD 105
anonym posted by:
Ja osobne jsem mel mareu weekend rv 1998/9 s motorem 1,9JTD 77kW. Koupil jsem ji se 150000km na tachometru, overenych. Byla cerstve dotazena s Italie, nikde zadna koroze (antikorozni uprava kastle je na vyborne urovni o tom by si auta podobneho roku vyroby mohla nechat zdat) podvozek a vse ostatni OK.
Jedine veci ktere se za 40000 co jsem za rok najel musely menit byla spojka (spotrebak a na 170000 zadny div ze odesla) a brzdove desticky. Podvozek i motor byly porad OK a motor tahal vyborne.
M...
Tak do Fiatů tedy rozhodně nepůjdu a už vůbec nesouhlasím,že kdo okusil italské auto - už málokdy chce jinak - podle mě nesmysl.Měl jsem 2 Fiaty a v práci mám Fiata služebního / Ducato/ ale domů už nikdy.Mají spoustu věcí dobře vymyšlených,prostor uvnitř je paráda,sedačky perfektní ale nikdy nebudou ty automobily stačit na konkurenci.To se promítá i do počtu prodaných aut nových i ojetých.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.