0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Coupe 2.0, 20V Turbo

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 08:36, opatrnost
Sežeň si nějakýho borca co se vyzná v tom fiatě.Ušetří ti to potom hrooooomadu starostí a peněz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 09:42, spotřební materiál
Tak nějak nevím, nezdá se mi rada o opatrnosti při kontrole takových věcí, jako jsou brzdové destičky, kulové čepy a pod. To jsou věci, které jednoho dne přijdou tak jako tak, rozhodovat se podle toho asi nejde - málokdo odveze auto do bazaru po servisu. To takové turbo je trošku jiná kategorie problému...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 11:50, RE: spotřební materiál
Pepe posted by:
Tak nějak nevím, nezdá se mi rada o opatrnosti při kontrole takových věcí, jako jsou brzdové destičky, kulové čepy a pod. To jsou věci, které jednoho dne přijdou tak jako tak, rozhodovat se podle toho asi nejde - málokdo odveze auto do bazaru po servisu. To takové turbo je trošku jiná kategorie problému...
Souhlasim, myslim ze stav desticek a vecech opotrebovanych provozem by nemela byt rozhodujici, stejne to prijde a je to u kazdeho auta, samozrejmne porovnameli dva vozy jeden po servisu a druhy pred servisem je jasne kam sahnout, ale brzdy, tlumice atd stejne koupit budeme drive ci pozdeji muset koupit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 12:41, RE: spotřební materiál
Martin posted by:
Souhlasim, myslim ze stav desticek a vecech opotrebovanych provozem by nemela byt rozhodujici, stejne to prijde a je to u kazdeho auta, samozrejmne porovnameli dva vozy jeden po servisu a druhy pred servisem je jasne kam sahnout, ale brzdy, tlumice atd stejne koupit budeme drive ci pozdeji muset koupit
no fiatka jsem mel moc rad, bylo to fajn auto. je fakt že jeho údržba je fakt drahá, nedejbože když se vysype turbo, vstřikování nebo elektronika na motoru(já jsem to vše opravoval a bylo to moc moc drahé) auto je to dobré jen se musí počítat s tím že kdo jezdí rychle bude na něm odcházet lecos jak housky na krámě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 14:37,
Prospěl by vám kurz češtiny pane redaktore
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 16:37, Poradna
Přeji pěkný den. Chtěl bych poradit ohledně koupě vozu NISSAN PRIMERA (1,8 - benzín, kombi) a to takzvanou 2.generaci (ročník 2000-2002). Jsme 4člená rodina, která vozí lyže občas kola a loď. Auto se mi líbí, zdá se mi, že má dostatek místa pro cestující vzadu i velký kufr. Nevím ale nic o jízdních vlastnostech, podvozku, spolehlivosti a dostupnosti i ceně servisu. Jezdíváme i na chalupu po polní cestě do kopce. Nynější Škoda Felicie kombi to zvládá tak tak. Mužete mi prosím poradit, jestli naše úvaha o koupi je dobrá. Jestli např. má výšku podvozku alespoň stejnou jako zmiňovaná škodovka. Nebo máme od tohoto vozu dát rychle ruce pryč. Moc děkuji za odpověď.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 18:07, RE: Poradna
Petr Olšovský posted by:
Přeji pěkný den. Chtěl bych poradit ohledně koupě vozu NISSAN PRIMERA (1,8 - benzín, kombi) a to takzvanou 2.generaci (ročník 2000-2002). Jsme 4člená rodina, která vozí lyže občas kola a loď. Auto se mi líbí, zdá se mi, že má dostatek místa pro cestující vzadu i velký kufr. Nevím ale nic o jízdních vlastnostech, podvozku, spolehlivosti a dostupnosti i ceně servisu. Jezdíváme i na chalupu po polní cestě do kopce. Nynější Škoda Felicie kombi to zvládá tak tak. Mužete mi prosím poradit, jestli naše...
Váš dotaz prosím směřujte na e-mail: poradna@tipcars.com. Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 19:45, RE: Poradna
Petr Olšovský posted by:
Přeji pěkný den. Chtěl bych poradit ohledně koupě vozu NISSAN PRIMERA (1,8 - benzín, kombi) a to takzvanou 2.generaci (ročník 2000-2002). Jsme 4člená rodina, která vozí lyže občas kola a loď. Auto se mi líbí, zdá se mi, že má dostatek místa pro cestující vzadu i velký kufr. Nevím ale nic o jízdních vlastnostech, podvozku, spolehlivosti a dostupnosti i ceně servisu. Jezdíváme i na chalupu po polní cestě do kopce. Nynější Škoda Felicie kombi to zvládá tak tak. Mužete mi prosím poradit, jestli naše...
Nejdem sa hrať na pána redaktora ale niečo (dosť) o Primerách viem. Primeru prvej tak aj druhej generácie preslávili špičkové jazdné vlastnosti a japonská spoľahlivosť. Vy máte záujem o facelift druhej generácie označovanej ako (P11c). oproti pôvodnej generácií P11 (1996-1999) má upravenú prednú masku, nárazník, predné a zadné svetlá+ drobnosti. Zmenili sa aj otiene interiéru, materriály a niektoré ovládače. Základ je však ten istý. Práve do tejto faceliftovanej generácie P11c pribudol nový motor 1.8 o ktorý máte záujem (pred faceliftom v ponuke chýbal) Motor má výkon 84Kw, a je to z môjho pohľadu zlatá stredná cesta. Bude živší ako 1.6 a spotreba nebude o nič vyššia. Takže podľa mňa by to bola dobrá voľba. Priestorová ponuka je presne taká ako sa od tejto triedy automobilu očakáva. Štyri osoby sa v nej odvezú veľmi pohodlne aj na dlhé vzdialenosti, bez bolesti chrbta. Kufor je primerane objemný aj keď sice trochu plytký (430L). Je to spôsobené viacprvkovým zavesením kolies typu Mult- link, ktoré však na oplátku ako som už spomenul dáva vozidlu špičkové jazdné vlastnosti. Ceny náhradných dielov sú podobné ako u európskej konkurencie. Takže podľa mňa je Primera jeden z primeraných automobilov pre rodinu a dlhé cesty. Jedine s čím si niesom istý je, či si Primera P11c poradí s tou poľnou cestou. Ten podvozok je fakt dosť športový, takže neviem....
Na 100% by ho však zvládla prvá generácia Primery kombi (W10) 1991-1997. Podvozok je riešení ináč a má podstatne väčšiu svetlú výšku (vlastná skúsenosť) Ale to len na okraj.

Tak a tzeraz späť k Fiatu Coupe! ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 20:45, RE: Poradna
Kolega zo Slovenska posted by:
Nejdem sa hrať na pána redaktora ale niečo (dosť) o Primerách viem. Primeru prvej tak aj druhej generácie preslávili špičkové jazdné vlastnosti a japonská spoľahlivosť. Vy máte záujem o facelift druhej generácie označovanej ako (P11c). oproti pôvodnej generácií P11 (1996-1999) má upravenú prednú masku, nárazník, predné a zadné svetlá+ drobnosti. Zmenili sa aj otiene interiéru, materriály a niektoré ovládače. Základ je však ten istý. Práve do tejto faceliftovanej generácie P11c pribudol nový moto...
Na ten motor 1.8 mám poněkud jiný názor. Nejlepší motorizací Primery P11c je 2.0i se 103kW. Samozřejmě kvůli pojistce může lákat 1.8, ale ta je dle mého názoru na těžké kombi dost slabá. Problém je i spotřeba, která se bohužel srovnává s dvoulitrem, ne-li víc, protože je nutné motor víc točit, aby to trochu jelo. Podvozek je výborný, i když je už o poznání měkčí než u předchozí generace P10, ale s tou výškou by to mohl být problém. Mám zkušenosti se sedanem P11 a upřímně řečeno třeba tuto zimu byl problém s výškou zledovatělého sněhu mezi vyjetými kolejemi na cestě. Mnohdy to dost drhlo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 21:19, fiat barcheta
Mým snem je fiat barcheta pro každodenní provoz - cca 150 km denně
Může se splnění tohoto snu změnit v noční můru?
Mohu si dovolit jen ojetinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 21:49, RE: fiat barcheta
franta posted by:
Mým snem je fiat barcheta pro každodenní provoz - cca 150 km denně
Může se splnění tohoto snu změnit v noční můru?
Mohu si dovolit jen ojetinu.
vam radim na to rychle zapomente protoze tohle auto se hodi jen na par dnu v roce v nasich klimatickych podminkach a kvuli tomu se pak cely rok mackat pod platenou a ne moc dobre tesnici strechou fakt nestoji + nehlede na vasi denni porci kilometru ktera je opravdu velka-to si zada nejaky diesel
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.03.2006 22:24, prelude
pola posted by:
vam radim na to rychle zapomente protoze tohle auto se hodi jen na par dnu v roce v nasich klimatickych podminkach a kvuli tomu se pak cely rok mackat pod platenou a ne moc dobre tesnici strechou fakt nestoji + nehlede na vasi denni porci kilometru ktera je opravdu velka-to si zada nejaky diesel
no a co honda prelude sice je kapanek slabsi ale urcite nebudes litovata to co das vic pri nakupu do hondy tak to usetris n servise. ahoj a stastnou ruku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.03.2006 07:42, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Prospěl by vám kurz češtiny pane redaktore
nemelo by byt spravne cesky - "Prospěl by Vám kurz češtiny, pane redaktore." ... kdyz uz rypat, tak se alespon pritom sam nezesmesnit, ze?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.03.2006 12:07, RE: spotřební materiál
Pepe posted by:
Tak nějak nevím, nezdá se mi rada o opatrnosti při kontrole takových věcí, jako jsou brzdové destičky, kulové čepy a pod. To jsou věci, které jednoho dne přijdou tak jako tak, rozhodovat se podle toho asi nejde - málokdo odveze auto do bazaru po servisu. To takové turbo je trošku jiná kategorie problému...
je to samozřejmé že je tenhle materiál spotřební rada už byla směřována směrem po koupi ..... před koupí je třeba zjistit ujeté kilometry, výměna spojky a rozvodového řemene je velice nákladnou záležitoastí.
I když já se přiznám že po dovezení nebo koupi jakéhokoli auta jsem vždy vyměnil rozvodový řemen, náplně, brzdy (jen poškozené), klasicky i tyčky stabilizátoru (u většiny vozů jsou zničené) a pokud bylo potřeba tak i kulové klouby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.03.2006 12:08, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Prospěl by vám kurz češtiny pane redaktore
Myslím že o tohle tady nejde.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.03.2006 14:34, RE: fiat barcheta
franta posted by:
Mým snem je fiat barcheta pro každodenní provoz - cca 150 km denně
Může se splnění tohoto snu změnit v noční můru?
Mohu si dovolit jen ojetinu.
Je fakt, že Barcheta je hlavně pro léto, ale když budete shánět, tak na ní seženete i hard-top, což je pevná střecha , která se nasadí na karoserii.Ta o hodně lépe těsní, než klasická plátěná, ale nová stojí tak 40-60000,-kč, což asi nepadá v úvahu.Jinak jak zde někdo píše, že to chce diesel, tak to záleží na vkusu každého.Já osobně mám radši benzim a mám pro to pádné argumenty.Jinak Barcheta s motorem 1,8 l 16v(jiná se nedělala), je docela spolehlivá. Motor, zejména jeho starší verze (do roku 2000) plní sice normu Euro3, ale zato mnohem lépe táhne z nízkých otáček, pozdější verze co plní Euro4 má zase velmi moderní řídící jednotku Bosch MED7, díky které má velmi nízkou spotřebu paliva.Jinak motor má proměnné časování sacích ventilů , což se zde dějě natáčením vačkového hřídele.To dělá tzv variátor, který stojí asi 5000,-kč a jeho poruchu poznáte podle zvýšené hlučnosti z oblasti rozvodů a též fakt, že auto špatně táhne z nízkých otáček.Někdy stačí variátor odkarbonit(vyčisti).Motor také nemá hydraulické vymezování vůle ventilů, kterou je zed nutné kontrolovat a vymezovat.Tady se to dělá přesnými podložkami, tzv kalibry, které se dají objednat pouze u dealerů Fiatu a samo vymezení je docela pracné.Nejpozději do 150000km ho doporučuji tdělat, jinak se zničí vačkový hřídel.Mění-li se u tohoto motoru pravidelně olej a dává-li se kvalitní(hlavně kvůli variátoru, tak se motor odvděčí spolehlivostí a životností.Chce to jen trochu péče.Z vlastní zkušenosti vím, že to jede hezky(řídil jsem i Stilo a Punto HGT s tímto motortem i Barchetu).Jinak Barcheta ječ málo prostorná a poměrně strohá-žádný luxus, ale je stylová.Karoserie se kroutí, ale není to nic tak drastického.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.03.2006 16:43, RE: fiat barcheta
Tomáš posted by:
Je fakt, že Barcheta je hlavně pro léto, ale když budete shánět, tak na ní seženete i hard-top, což je pevná střecha , která se nasadí na karoserii.Ta o hodně lépe těsní, než klasická plátěná, ale nová stojí tak 40-60000,-kč, což asi nepadá v úvahu.Jinak jak zde někdo píše, že to chce diesel, tak to záleží na vkusu každého.Já osobně mám radši benzim a mám pro to pádné argumenty.Jinak Barcheta s motorem 1,8 l 16v(jiná se nedělala), je docela spolehlivá. Motor, zejména jeho starší verze (do roku 2...
Také si myslim, že cpát někomu kdo uvažuje o sporťáku a o stylovim autě diesl, je dost ubohý. Celej národ přece nemusí uznávat diesli, někdo má rád sportovnější auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.03.2006 01:27, RE: fiat barcheta
anonym posted by:
Také si myslim, že cpát někomu kdo uvažuje o sporťáku a o stylovim autě diesl, je dost ubohý. Celej národ přece nemusí uznávat diesli, někdo má rád sportovnější auta.
ja nikomu diesel necpal anonyme ja mu ho jen doporucil a pokud si myslis ze je barcheta sportak tak to pak nevim kdo je tady ubozak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.03.2006 16:12, RE: fiat barcheta
pola posted by:
ja nikomu diesel necpal anonyme ja mu ho jen doporucil a pokud si myslis ze je barcheta sportak tak to pak nevim kdo je tady ubozak
To víte, každý nemá na Porsche a Ferrari, což jsou ty pravé sportáky.Svezte se v Barchetě a dýchne na Vás nostalgie 60 tých let, ale se vstřikováním, ABS a airbagy.Jinak uznávám, že třeba Nissan 200SX, nebo Mazda MX5 je lepší, jelikož má zadní náhon, což je plus, ale táké mají podstatně dražší servis, Barcheta je technicky spřízněná s Puntem 1. generace, kdežto MX5 a 200SX je zcela svébytná, včetně motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.07.2006 08:16, RE: spotřební materiál
Lukáš Strouhal posted by:
je to samozřejmé že je tenhle materiál spotřební rada už byla směřována směrem po koupi ..... před koupí je třeba zjistit ujeté kilometry, výměna spojky a rozvodového řemene je velice nákladnou záležitoastí.
I když já se přiznám že po dovezení nebo koupi jakéhokoli auta jsem vždy vyměnil rozvodový řemen, náplně, brzdy (jen poškozené), klasicky i tyčky stabilizátoru (u většiny vozů jsou zničené) a pokud bylo potřeba tak i kulové klouby.
To bych chtěl vidět, jak v bazaru budete zjišťovat pravý stav tachometru. Asi jste si neráčil všimnout, že drtivá většina bazarových aut jakéhokoliv původu, má na tachometru max. 150.000 km, že? A že realita může být klidně dvojnásobek. A servisní knížka lze bez problému zfalšovat. Hoši, hoši, kdy vy dostanete rozum...

Jinak je FIAT Coupé podvozkově identický s vozy FIAT BRAVO/BRAVA/MAREA - pokud tedy neprováděl předchozí majitel nějaké úpravy. Musím podotknout, že i se sériovým podvozkem "sedí". Rozvody se dají měnit dvěma způsoby - buď motor ven a nebo komplikovaně, bez demontáže motoru. Časově to ale vyjde na stejno, ve značkovém servisu dáte klidně 20.000 CZK jen za rozvody.
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.