Sunday 05.02.2017 09:54,
Elektřina je cesta, ale asi en na všechno.
Budou stále aplikace, kde eletkřina neobstojí- náklaďáky, autobusy, těžká technika, velké limuzíny...
Už X let leží v šuplíkách specializovaných společností (např. Cyclon) akumulátory, které mají daleko vyšší proudovou hustotu, než dosavadní Li-Ion technologie, či Li-Pol technologie. Ale jejich rozšíření brání zatím benznínová lobby. Dokud tedy bude ropa, nebudou tyto technologie uvolněny. Tak to je. Už někdy před 5-6 lety jsem o tom četl článek v jakémsi US vědeckém magazínu a vědci už dnes mají baterie, které jsou výkonem zcela jinde, než klasika, co se dává do aut dnešní doby. Kde je používají, tak pro vojenské účely (např. zejména ponorky a námořní lodě).
A k těm cenám za auto jako takové: až zmizí tlak naftových magnátů, pak rapidně poklesne cena elektroautomobilu. Výrobní náklady jsou totiž nesporně o obrovský kus nižší a ceny nebude šroubovat spalovací automobilový gigant.
Čeho s e spíše bojím, že toto je cesta až několik desetiletí, protože zatím je prostě ropy dost a nová ložiska se stále nacházejí.Takže není důvod vyrábět levná eletkroauta. Navíc Trump jednoznačně prohlásill, že ho nějaké emisní plyny a hodnoty nezajímají = uvolní cestu spalovacím motorům.
respond