0
back
 

diskuze k tématu: Elektřina je slepá cesta, budoucnost patří vodíku

category of topic classification:
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 03.02.2017 12:21, RE: elektromobil ...... ..........
filip.uricar posted by:
... Baterie v elektromobilu skutečně není obdoba té, co máme v mobilu nebo notebooku, jak se pořád spousta lidí mylně domnívá....


Nepravda:

http://rc.305.cz/view.php?cisloclanku=2015050003
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pics-info-inside-the-battery-pack.34934/

filip.uricar posted by:
Navíc jednoho krásného dne ropa dojde a co potom? Jak se to bude honem rychle pak řešit?... .


Ropa žádného krásného ani ošklivého dne nedojde, pouze náročnost těžby bude postupně stoupat a cena růst.

Problém s elektromobilem je zkrátka ten, že energii z půltunového Tesla akumulátoru naliju do desetilitrového kanystru nafty.

respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 03.02.2017 12:40, Vtipné
Elektromobil mám. Konkrétně BMW i3. Městské auto, v létě dojezd cca 160 km, v zimě kolem 100 km. Topím. Na začátku jsem uváděl náklady na 100 km asi 30 korun. To je ovšem výpočet pro zimu, protože na nabitých 20 kWh ujedu asi 100 km. Takže je elektromobil i tak značně výhodnější a to i než auto spalující benzín bez daní. Navíc se auto vždy v zimě předehřeje, včetně baterií, na elektřinu ze zásuvky, tedy dojezd se před vyjetím zásadně nesnižuje. Baterie nejsou stejné jako v notebooku, BMW používá něco trochu jiného než Tesla. Osobně mne to auto nijak neomezuje. Dále než 100 km v kuse jezdím velmi zřídka a mám na to S-max v naftě. Nicméně poslední měsíc stojí bez nastartování u baráku, moc mu to nesvědčí... Mimochodem, bydlím v bytovce v bytě. S nabíjením není problém, mám vyvedený kabel ze sklepa a nabíjím normálně u baráku. Co se týče návratnosti, zřejmě se to nikdy nevrátí, ale já si to nekupoval jenom kvůli penězům. To auto je mnohem čistší, ráno nebudím při startování sousedy (žádné kadla kadla v -10°C) a hlavně NEZTRÁCÍM ČAS NESMYSLNÝMI GARANČKAMI. Na servis se jezdí jednou za 2 roky s tím, že se mění brzdovka a kabinový filtr. Je to na počkání a uvaří vám kafe. A stojí to do 1000 Kč v autorizáku. A co se týče baterie, zima ji nevadí, předehřívá se a stárnutí se zatím u aut od roku 2014 nijak neprojevilo. Všechny baterie mají zatím neměřitelný pokles.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 03.02.2017 12:49, RE: Budoucnost patří aluminiu
filip.uricar posted by:
Petr S posted by:
David V posted by:
Problematiku vodíkových aut nijak zvlášť nastudovanou nemám, protože jí z podstaty nevěřím. Ne, že ba nefungovala technologie samotná. Jen mě zajímá ten zdroj vodíku.Jestli je to ropa/uhlí, tak to k žádnému osvobození nepovede a co se bude dít s tím uhlíkem, kterého mraky zbudou a kvůli CO2 se nebude smět zbůhdarma spálit?A pokud bude vodí z vody, tak to už je zvrácené hned od počátku - do systému budu muset vložit víc energie než vytěžím, něco jako bionafta...Který levný a dostupný zdroj vodíku mi unikl?
Vodík by šel vyrábět z vody solárníma panelama třeba někde v pouštích. Ostatně to je šance pro země co teď těží ropu se pomalu přeorientovat na "těžbu" vodíku Případně by šel vodík vyrábět v noci kdy je přebytek el. energie. Je to asi lepší než tím vytápět v zimě skleníky a v noci svítit na rajčata jak to dělají v Polsku. Pokud nebudu těžit nějaká fosilní paliva, tak při výrobě paliva vždy musím vložit víc energie než získám. To je prostě fyzika. Když by se spočítalo kolik slunečního svitu bylo potřeba na tvorbu 1L ropy, tak to určitě bude hodně mizerná účinnost.
A proč bych měl z elektrické energie vyrábět vodík, ten potom měnit zpět na elektrickou a s tou pohánět auta, když jde elektřinou přímo nabít elektromobil a rovnou jezdit bez mezičlánku v podobě vodíku, kvůli kterému dochází k dalšímu zbytečnému plýtvání energie a prodlužování celého procesu?Navíc neexistuje pořádně žádná infrastruktura v podobě vodíkových stanic a jejich výroben, auta na vodík jsou ještě dražší a složitější než elektromobily a navíc má H2 velmi malé molekuly, takže se samovolně z nádrže ztrácí.


Vodík jako palivo budoucnosti se nabízí, distribuce vodíku je podobná současným kapalným palivům, načerpání nádrže trvá taktéž podobnou dobu jako u současných paliv a energie obsažená ve vodíku je taktéž vysoká.
Nabíjecí stanice pro elektromobily nemžete postavit kde si vzpomenete (chybí dostatečná kapacita distribuční soustavy elektřiny), téměř na celé trase D1 je s tím je problém. V době boomu solárních elektráren jsme projektovali elektrárny v blízkosti dálnice D1 a skončilo to na nedostatečné kapacitě distribuční soustavy.

respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 03.02.2017 12:58, Vodík
Vodík je nesmysl už jen z toho důvodu, že nenabízí žádné plus oproti spalovacímu vozidlu. Navíc je vodík silně problematický při skladování, plná nádrž vám z auta za týden uteče, nádrž je pod tlakem 800 MPa a jeho výroba je drahá.

Když si vezmete srovnání třeba Bolta (elektromobil) a Mirai (vodíkomobil), tak bolt stojí cca milion, Mirai dvakrát tolik. Dojezd mají zhruba stejný!! Provozní náklady má Bolt zhruba 3–4x nižší. Životnost baterie Bolta je zhruba stejná jako palivových článků v Mirai, navíc i Mirai má vyrovnávací baterii, která je silně zatěžovaná a odejde dříve. Bolt má větší výkon a mnohem lepší dynamické parametry. Tak mi řekněte, opravdu vám u auta s dojezdem 400 km stojí ta jediná výhoda relativně rychlého natankování (30 minut bolt vs 5 minut Mirai) za všechno to, co jsem tu vyjmenoval?
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 03.02.2017 13:51, RE: elektromobil ...... ..........
capslock posted by:
filip.uricar posted by:
... Baterie v elektromobilu skutečně není obdoba té, co máme v mobilu nebo notebooku, jak se pořád spousta lidí mylně domnívá....
Nepravda:http://rc.305.cz/view.php?cisloclanku=2015050003https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pics-info-inside-the-battery-pack.34934/
filip.uricar posted by:
Navíc jednoho krásného dne ropa dojde a co potom? Jak se to bude honem rychle pak řešit?... .
Ropa žádného krásného ani ošklivého dne nedojde, pouze náročnost těžby bude postupně stoupat a cena růst.Problém s elektromobilem je zkrátka ten, že energii z půltunového Tesla akumulátoru naliju do desetilitrového kanystru nafty.


K prvnímu odkazu: kdybyste si to přečetl pořádně, tak byste možná zjistil, že je tam doslova napsané: ,,pohonné baterie do Tesel jsou skládány podobně jako třeba baterie do notebooků a základní stavební jednotkou jsou LiIon články velikosti 18650", avšak LiIon články mají jinou vnitřní konstrukci a chemické složení jak elektrod, tak elektrolytu, než například baterky v mobilu. A toto složení se stále mění s vývojem nových druhů akumulátorů z důvodu zlepšování jejich vlastností. Že jejich skládání do větších celků funguje na stejném principu je pravda, ale je to v tomto případě naprosto irelevantní a rozhodně nejsou stejné.
Je možné, že ropu se opravdu možná dříve nevyplatí těžit než dojde, avšak výsledek je stejný - bude se muset najít náhrada. A tu náhradu máme přímo před nosem, jen si to hodně lidí stále nedokáže připustit a pořád na všem novém jen hledají nevýhody, ale nedívají se na pozitivní přínos.
Z litru nafty dokážeme získat po přepočtu přibližně 3,4 kWh energie a nejnovější akumulátor od Tesly má kapacitu 100 kWh, tudíž je to ekvivalentem 30 litrů nafty a nikoliv 10 litrů, jak uvádíte.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 03.02.2017 15:37, RE: elektromobil ...... ..........
filip.uricar posted by:
Baterie v elektromobilu skutečně není obdoba ...kdybyste si to přečetl pořádně... Z litru nafty dokážeme získat po přepočtu přibližně 3,4 kWh energie...


Jde pořád o lithiový článek, takže i přes tvou invektivu to obdoba je.

Nevím, co jsi jak přepočítával, ale v litru nafty je 10 kWh energie. I pokud do toho zašmodrcháš účinnost spalovacího motoru, rozdíl v energetické hustotě je extrémní.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 03.02.2017 17:10, Účinnost
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 03.02.2017 17:54, RE: Účinnost
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.


Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.


respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 03.02.2017 18:29, RE: Účinnost
capslock posted by:
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.


No dobře... tak jsme se tedy shodly, že v kilogramu nafty je více energie než v kilogramu akumulátoru, má tedy vyšší energetickou hustotu. A co z toho pro nás plyne zajímavého? Vůbec nic nevidím... a nutno podotknout, že akumulátor můžete znovu nabíjet, kdežto s naftou to jde trochu hůře...
Pokud chcete podotknout zase celkovou hmotnost vozu, tak nejde jen o to, ale i o její rozložení. U spalovacích vozidel jsou zase jiné součástky, které váží víc než u EVs.
Začínám mít pocit, že se čím dál více vzdalujete od tématu a jak se říká: ,,Tonoucí se stébla chytá."
A ještě k těm akumulátorům v předchozím příspěvku... podobnost je tam možná tak v použitých materiálech a zapojení. Ale konstrukce a podíly jednotlivých materiálů jsou naprosto odlišné. To je stejné, jako kdybyste řekl, že vodík má něco společného s plastem, protože v něm jsou jeho atomy. Je to pravda, ale pro výsledek naprosto hloupá a bezvýznamná poznámka.
A o tykání tu už také byla řeč. Nevím, co si tím dokazujete, ale je to ubohé a ocenil bych trochu úcty .
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 03.02.2017 19:04, zkušenosti
hele brine, to máš asi dost zkušeností s tou i3. Nechtělo by se ti napsat recenzi nebo jen pár uživatelských postřehů. Dost by mne to zajímalo.

Díky
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 03.02.2017 19:51, RE: zkušenosti
Zvirak posted by:
hele brine, to máš asi dost zkušeností s tou i3. Nechtělo by se ti napsat recenzi nebo jen pár uživatelských postřehů. Dost by mne to zajímalo.Díky


Přidávám se . Rád bych si takový článek přečetl.
Až bude trochu víc času, tak plánuji sepsat moje zkušenosti s Leafem.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 03.02.2017 20:38, RE: Účinnost
filip.uricar posted by:
capslock posted by:
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.
No dobře... tak jsme se tedy shodly, že v kilogramu nafty je více energie než v kilogramu akumulátoru, má tedy vyšší energetickou hustotu. A co z toho pro nás plyne zajímavého? Vůbec nic nevidím... a nutno podotknout, že akumulátor můžete znovu nabíjet, kdežto s naftou to jde trochu hůře...Pokud chcete podotknout zase celkovou hmotnost vozu, tak nejde jen o to, ale i o její rozložení. U spalovacích vozidel jsou zase jiné součástky, které váží víc než u EVs.Začínám mít pocit, že se čím dál více vzdalujete od tématu a jak se říká: ,,Tonoucí se stébla chytá."A ještě k těm akumulátorům v předchozím příspěvku... podobnost je tam možná tak v použitých materiálech a zapojení. Ale konstrukce a podíly jednotlivých materiálů jsou naprosto odlišné. To je stejné, jako kdybyste řekl, že vodík má něco společného s plastem, protože v něm jsou jeho atomy. Je to pravda, ale pro výsledek naprosto hloupá a bezvýznamná poznámka.A o tykání tu už také byla řeč. Nevím, co si tím dokazujete, ale je to ubohé a ocenil bych trochu úcty .


Hodnotu Vašich (když už teda bazírujete na tom vykání) těžce devalvuje elementární neznalost rodného jazyka (předpokládám, že jste Čech). Jak mám někomu věřit poměrně složité technické argumenty, když nebyl schopen zvládnout učivo 4. třídy ZŠ?
Ano, nejsme na hodině češtiny, ale proboha, co Vám ta čeština udělala? Být Vámi, tak se do větších akcí nepouštím.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 03.02.2017 22:03, RE: Účinnost
capslock posted by:
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.


Pánové, ten rozdíl účinnosti nechte raději plavat. Ta elektřina, co se dostane do toho akumulátoru, je většinou také vyrobená tepelnou cestou s obdobnou účinností, jako se to děje v konvenčním autě. Takže z globálního pohledu je ekologické hledisko diskutabilní. Výhody jsou v čistotě lokálního provozu a v jednodušším servisu. Elektromobil pro městský a příměstský provoz je fajn a klidně bych si ho v případě potřeby pořídil, ale bydlím ve městě a přes týden auto nepotřebuji, protože mě pohodlně dopraví mhd. Ale jinak dojezd 200 km je na pohodu v létě na celý týden a v zimě kvůli vytápění by byl asi v zásuvce každý večer.
Ale pořád by to byl doplněk k druhému konvenčnímu autu, které je z uživatelského hlediska mnohem pružnější, co se provozu týče.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Saturday 04.02.2017 08:28, RE: Účinnost
David V posted by:
capslock posted by:
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.
Pánové, ten rozdíl účinnosti nechte raději plavat. Ta elektřina, co se dostane do toho akumulátoru, je většinou také vyrobená tepelnou cestou s obdobnou účinností, jako se to děje v konvenčním autě. Takže z globálního pohledu je ekologické hledisko diskutabilní. Výhody jsou v čistotě lokálního provozu a v jednodušším servisu. Elektromobil pro městský a příměstský provoz je fajn a klidně bych si ho v případě potřeby pořídil, ale bydlím ve městě a přes týden auto nepotřebuji, protože mě pohodlně dopraví mhd. Ale jinak dojezd 200 km je na pohodu v létě na celý týden a v zimě kvůli vytápění by byl asi v zásuvce každý večer.Ale pořád by to byl doplněk k druhému konvenčnímu autu, které je z uživatelského hlediska mnohem pružnější, co se provozu týče.


Vidim to podobne. U panelaku je to zatim nerealne. Bud by vam nekdo ukradl prodluzovak, a nebo by jen nejaky srandiska vam treba odpojil vecer nabijeni a rano zjistite, ze neodjedete. Zato treba u me, v rodinnem dome s parkovanim na zahrade bych si dokazal predstavit to, co tady ma jeden tazatel, tedy nejaky elektromobil + konvencni auto. Pres tyden jezdime se zenou do prace cca 50km tam a dalsich 50 zpet. Vyhoda je, ze mam v praci v garaz zasuvku, takze bych teoreticky nabijel kazdy druhy den, zdarma v praci a mam na to 8 hodin casu. No a na vikendy bych si nechal naseho kombika v nafe, kdy clovek potrebuje hromad kramu, vetsi auto, vetsi dojezd....Ale i kdyz bych jezdil zadarmo (nabijeni v praci) tak nevim, jestli by se mi to vyplatilo vzhledem k cene elektromobilu. Hybrida nepocitam, tam je stale motor a vsechny starosti s tim spojene. Takze v dobe, kdy lide kupuji ojetiny za 150-250 tis a je to pro ne financni strop si ani ja nedokazu predstavit koupit elektromobil za milion (byt by jezdil zadarmo) protoze stale musim pocitat, ze musim mit doma v zaloze jedno vetsi auto s konvecnim pohonem. Jinak jak nekdo pise o pul hodine nabijeni....ja nevim, pro me je nepredstavitelne nekam jet a pocitat, ze s tim, ze budu muset 30minut nabijet, nehlede na to, co kdyz zrovna budete druhy na rade u nabijecky? nedejbuh treti v poradi? A jinak o CNG plnicce doma jsem taky uvazoval, ale jen do doby nez jsem zjistil, kolik takova sranda stoji, to se nemuze nikomu v domacich podminkach vyplatit poridit si vlastni plnicku CNG pro auto.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 04.02.2017 08:58, RE: Účinnost
mufik.martin posted by:
David V posted by:
capslock posted by:
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.
Pánové, ten rozdíl účinnosti nechte raději plavat. Ta elektřina, co se dostane do toho akumulátoru, je většinou také vyrobená tepelnou cestou s obdobnou účinností, jako se to děje v konvenčním autě. Takže z globálního pohledu je ekologické hledisko diskutabilní. Výhody jsou v čistotě lokálního provozu a v jednodušším servisu. Elektromobil pro městský a příměstský provoz je fajn a klidně bych si ho v případě potřeby pořídil, ale bydlím ve městě a přes týden auto nepotřebuji, protože mě pohodlně dopraví mhd. Ale jinak dojezd 200 km je na pohodu v létě na celý týden a v zimě kvůli vytápění by byl asi v zásuvce každý večer.Ale pořád by to byl doplněk k druhému konvenčnímu autu, které je z uživatelského hlediska mnohem pružnější, co se provozu týče.
Vidim to podobne. U panelaku je to zatim nerealne. Bud by vam nekdo ukradl prodluzovak, a nebo by jen nejaky srandiska vam treba odpojil vecer nabijeni a rano zjistite, ze neodjedete. Zato treba u me, v rodinnem dome s parkovanim na zahrade bych si dokazal predstavit to, co tady ma jeden tazatel, tedy nejaky elektromobil + konvencni auto. Pres tyden jezdime se zenou do prace cca 50km tam a dalsich 50 zpet. Vyhoda je, ze mam v praci v garaz zasuvku, takze bych teoreticky nabijel kazdy druhy den, zdarma v praci a mam na to 8 hodin casu. No a na vikendy bych si nechal naseho kombika v nafe, kdy clovek potrebuje hromad kramu, vetsi auto, vetsi dojezd....Ale i kdyz bych jezdil zadarmo (nabijeni v praci) tak nevim, jestli by se mi to vyplatilo vzhledem k cene elektromobilu. Hybrida nepocitam, tam je stale motor a vsechny starosti s tim spojene. Takze v dobe, kdy lide kupuji ojetiny za 150-250 tis a je to pro ne financni strop si ani ja nedokazu predstavit koupit elektromobil za milion (byt by jezdil zadarmo) protoze stale musim pocitat, ze musim mit doma v zaloze jedno vetsi auto s konvecnim pohonem. Jinak jak nekdo pise o pul hodine nabijeni....ja nevim, pro me je nepredstavitelne nekam jet a pocitat, ze s tim, ze budu muset 30minut nabijet, nehlede na to, co kdyz zrovna budete druhy na rade u nabijecky? nedejbuh treti v poradi? A jinak o CNG plnicce doma jsem taky uvazoval, ale jen do doby nez jsem zjistil, kolik takova sranda stoji, to se nemuze nikomu v domacich podminkach vyplatit poridit si vlastni plnicku CNG pro auto.


Taky si dokážu představit, jak se v paneláku na tu prodlužku připojí nějakej doveda odvedle
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Saturday 04.02.2017 10:27, RE: Účinnost
Pepe posted by:
filip.uricar posted by:
capslock posted by:
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.
No dobře... tak jsme se tedy shodly, že v kilogramu nafty je více energie než v kilogramu akumulátoru, má tedy vyšší energetickou hustotu. A co z toho pro nás plyne zajímavého? Vůbec nic nevidím... a nutno podotknout, že akumulátor můžete znovu nabíjet, kdežto s naftou to jde trochu hůře...Pokud chcete podotknout zase celkovou hmotnost vozu, tak nejde jen o to, ale i o její rozložení. U spalovacích vozidel jsou zase jiné součástky, které váží víc než u EVs.Začínám mít pocit, že se čím dál více vzdalujete od tématu a jak se říká: ,,Tonoucí se stébla chytá."A ještě k těm akumulátorům v předchozím příspěvku... podobnost je tam možná tak v použitých materiálech a zapojení. Ale konstrukce a podíly jednotlivých materiálů jsou naprosto odlišné. To je stejné, jako kdybyste řekl, že vodík má něco společného s plastem, protože v něm jsou jeho atomy. Je to pravda, ale pro výsledek naprosto hloupá a bezvýznamná poznámka.A o tykání tu už také byla řeč. Nevím, co si tím dokazujete, ale je to ubohé a ocenil bych trochu úcty .
Hodnotu Vašich (když už teda bazírujete na tom vykání) těžce devalvuje elementární neznalost rodného jazyka (předpokládám, že jste Čech). Jak mám někomu věřit poměrně složité technické argumenty, když nebyl schopen zvládnout učivo 4. třídy ZŠ? Ano, nejsme na hodině češtiny, ale proboha, co Vám ta čeština udělala? Být Vámi, tak se do větších akcí nepouštím.


Přestože to je naprosto mimo téma, tak uznávám chybu. Nechci to nijak omlouvat, přestože nejsem Čech, ale i sebelepší češtinář se může splést a myslím si, že moje příspěvky rozhodně nejsou vyloženě češtinářskou tragedií. Kdežto vykání X tykání je poněkud z jiného soudku. Takže, prosím, nechme vzájemných urážek a poukazování na chyby ostatních. Je to hloupé a uchylují se k tomu lidé, kterým obvykle dojdou argumenty k tématu.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Saturday 04.02.2017 10:34, RE: Účinnost
David V posted by:
capslock posted by:
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.
Pánové, ten rozdíl účinnosti nechte raději plavat. Ta elektřina, co se dostane do toho akumulátoru, je většinou také vyrobená tepelnou cestou s obdobnou účinností, jako se to děje v konvenčním autě. Takže z globálního pohledu je ekologické hledisko diskutabilní. Výhody jsou v čistotě lokálního provozu a v jednodušším servisu. Elektromobil pro městský a příměstský provoz je fajn a klidně bych si ho v případě potřeby pořídil, ale bydlím ve městě a přes týden auto nepotřebuji, protože mě pohodlně dopraví mhd. Ale jinak dojezd 200 km je na pohodu v létě na celý týden a v zimě kvůli vytápění by byl asi v zásuvce každý večer.Ale pořád by to byl doplněk k druhému konvenčnímu autu, které je z uživatelského hlediska mnohem pružnější, co se provozu týče.


Pokud si ji zrovna nevyrobím solárními panely na střeše domu. Navíc těžba ropy a poté výroba nafty taky není se 100% účinností.
Je hodně rodin, které mají více než jedno auto a myslím si, že u takových je reálné a nijak neomezující, nahradit jedno vozidlo elektromobilem.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Saturday 04.02.2017 10:39, RE: Účinnost
Pepe posted by:
mufik.martin posted by:
David V posted by:
capslock posted by:
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.
Pánové, ten rozdíl účinnosti nechte raději plavat. Ta elektřina, co se dostane do toho akumulátoru, je většinou také vyrobená tepelnou cestou s obdobnou účinností, jako se to děje v konvenčním autě. Takže z globálního pohledu je ekologické hledisko diskutabilní. Výhody jsou v čistotě lokálního provozu a v jednodušším servisu. Elektromobil pro městský a příměstský provoz je fajn a klidně bych si ho v případě potřeby pořídil, ale bydlím ve městě a přes týden auto nepotřebuji, protože mě pohodlně dopraví mhd. Ale jinak dojezd 200 km je na pohodu v létě na celý týden a v zimě kvůli vytápění by byl asi v zásuvce každý večer.Ale pořád by to byl doplněk k druhému konvenčnímu autu, které je z uživatelského hlediska mnohem pružnější, co se provozu týče.
Vidim to podobne. U panelaku je to zatim nerealne. Bud by vam nekdo ukradl prodluzovak, a nebo by jen nejaky srandiska vam treba odpojil vecer nabijeni a rano zjistite, ze neodjedete. Zato treba u me, v rodinnem dome s parkovanim na zahrade bych si dokazal predstavit to, co tady ma jeden tazatel, tedy nejaky elektromobil + konvencni auto. Pres tyden jezdime se zenou do prace cca 50km tam a dalsich 50 zpet. Vyhoda je, ze mam v praci v garaz zasuvku, takze bych teoreticky nabijel kazdy druhy den, zdarma v praci a mam na to 8 hodin casu. No a na vikendy bych si nechal naseho kombika v nafe, kdy clovek potrebuje hromad kramu, vetsi auto, vetsi dojezd....Ale i kdyz bych jezdil zadarmo (nabijeni v praci) tak nevim, jestli by se mi to vyplatilo vzhledem k cene elektromobilu. Hybrida nepocitam, tam je stale motor a vsechny starosti s tim spojene. Takze v dobe, kdy lide kupuji ojetiny za 150-250 tis a je to pro ne financni strop si ani ja nedokazu predstavit koupit elektromobil za milion (byt by jezdil zadarmo) protoze stale musim pocitat, ze musim mit doma v zaloze jedno vetsi auto s konvecnim pohonem. Jinak jak nekdo pise o pul hodine nabijeni....ja nevim, pro me je nepredstavitelne nekam jet a pocitat, ze s tim, ze budu muset 30minut nabijet, nehlede na to, co kdyz zrovna budete druhy na rade u nabijecky? nedejbuh treti v poradi? A jinak o CNG plnicce doma jsem taky uvazoval, ale jen do doby nez jsem zjistil, kolik takova sranda stoji, to se nemuze nikomu v domacich podminkach vyplatit poridit si vlastni plnicku CNG pro auto.
Taky si dokážu představit, jak se v paneláku na tu prodlužku připojí nějakej doveda odvedle


Veškeré náklady je samozřejmě nutné si propočítat, aby člověk zjistil, jestli se mu to finančně vyplatí, a pak zvážit, jestli jsou finance tím jediným důvodem, proč si EV pořídit.
Mně osobně prodlužku nikdy nikdo nevypojil ani se na ni nenapojil, ale samozřejmě to není nereálné .
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Saturday 04.02.2017 10:46, RE: Účinnost
filip.uricar posted by:
David V posted by:
capslock posted by:
brin posted by:
Ano, rozdíl v energetické hustotě je extrémní, ale extrémní je také rozdíl účinností pohonů, který to do značné míry srovnává.
Nejhůř trojnásobný rozdíl účinnosti není extrémní ve srovnání s třicetinásobným rozdílem hmotnosti a odhadem dvacetinásobným rozdílem objemu, takže bez urážky, ale srovnává tak jedině ve snech.
Pánové, ten rozdíl účinnosti nechte raději plavat. Ta elektřina, co se dostane do toho akumulátoru, je většinou také vyrobená tepelnou cestou s obdobnou účinností, jako se to děje v konvenčním autě. Takže z globálního pohledu je ekologické hledisko diskutabilní. Výhody jsou v čistotě lokálního provozu a v jednodušším servisu. Elektromobil pro městský a příměstský provoz je fajn a klidně bych si ho v případě potřeby pořídil, ale bydlím ve městě a přes týden auto nepotřebuji, protože mě pohodlně dopraví mhd. Ale jinak dojezd 200 km je na pohodu v létě na celý týden a v zimě kvůli vytápění by byl asi v zásuvce každý večer.Ale pořád by to byl doplněk k druhému konvenčnímu autu, které je z uživatelského hlediska mnohem pružnější, co se provozu týče.
Pokud si ji zrovna nevyrobím solárními panely na střeše domu. Navíc těžba ropy a poté výroba nafty taky není se 100% účinností.Je hodně rodin, které mají více než jedno auto a myslím si, že u takových je reálné a nijak neomezující, nahradit jedno vozidlo elektromobilem.


Jasně, zejména přes noc...
A úpravu a distribuci paliv bych sem netahal. Do té elektrárny se taky musí dostat a tam víceméně nula od nuly pojde.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Saturday 04.02.2017 11:18, Cena pohonu spalovacího vs. elektromotor
Spalovací motor prostě ze všech úhlů pohledu je dražší a to řádově. Vezmi si mechanické věci - obráběné - a další diskuze není třeba. Miontáž - další diskuze netřeba. Servis?Další diskuze netřeba...Co je na elektromotoru? Zanedbatelný zlomek toho, co u spalovacíhop. Převodka? Další koentář také netřeba. Eletkronika? Kterou dnes mastí papuánci za směšný peníz? Takže tady teoprie o nákladech taky neobstojí. Tak proč jsou EA tak drahé ? Jediná odpověď - lobby. Nic víc.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.