tomaskrtek posted by:
Pepe posted by:
bitner posted by:
David V posted by:
bitner posted by:
Dacia neni auto, ve kterem bych chtel sedet 40 000 km rocne (a to jedno Sandero mam). A proc 40000 km rocne? Protoze to je hranice, za kterou ma jakystakys smysl nafta do osobaku. A hrkat se s Dacii po dalnicich a na dlouhych strekach (na tech kratkych nafta opet nee) - to je zalezitost pro masochisty.Ovsem pokud ma nekdo naftu zdarma, nebo si bez toho smradu nemuze pomoct, tak pak ano, turbodiesel do kazde rodiny!
To je obvyklé míjení se argumentačních rovin. Když já kritizoval naftu v autech ala Clio, Corsa, Polo, taky se na mě sesypali... Ono je to trochu jinak. Tato auta platí někdo jiný, než kdo v nich jezdí, takže se to řeší cestou nejnižších nákladů, takže exitují služební Corsy s naftou a nájezdem, za který by se nestyděl kdejaký TAXI Passat.
No to je jasne, ovsem auto sluzebni/na firmu, to je uplne jina disciplina, nez jezdeni na vlastni triko. Da se to shrnout do "nafta zdarma".
Tak ojetýho naftovýho Logana bych si taky nekoupil, ale novýho Dokkera v 90k naftě určitě jo. Za 304tKč vč DPH a veškerým komfortem (co dokáže Dacia nabídnout) to je suverénně nejlepší nabídka na trhu. Vezmu-li v potaz, že bych to vytěžoval poměrně často, tak tam má (nový) dCi smysl. Benzín by mě sežral i s botama. V Loganu ta benzínová 1,6 v klidu přežije 2 kastle - což asi taky není optimální...
samozřejmě, pokud najezdíš 30k ročně+ tak ano, ale pro normální rodinku s nájezdem kolem 10ti k a z toho většinou drcky po městě by ta nafta byla poukázka do pekla. a souhlasím s tebou že za tu cenu je Dokker neodolatelnej, ostatně jako všechny Dacie. nedivím se že v Německu mají takový úspěch že třeba na Dustera tam byla čekačka 3-6 měsíců. a že ta benzínová 1.6 přežije 2 kastle? a co je na tom divného? dřív to tak bylo normální. vezmi si stará piána nebo pagody, kastle totál shnilá, motor 1.000.000 a šlapal...kadla......kadla..... tam se ale ta vznícení dala počítat sluchem
)) ale i jiné motory, dřív nebyly problémy s motorem zdaleka tak běžné jako dnes. jo, holt to je ta honba za výkonem (nejmenší zlo) spotřebou (papírovou) a emisemi. kámoš před pár lety jezdil starou fiestu na plyn. začalo mu to žrát olej, tak že vymění motor, koupil za litr motor z vraku kterej stál x let někde v roští, přehodil, nakopnul, odjel. pochybuju že za pár let tohle půjde se současnými motory.
Smysl toho rejpnutí byl v tom, že "přežití" není až tak zásluha motoru, jako nezásluha tý kastle. Při lepším ošetření (možná i použitím lepší oceli) by se dosáhlo "nezničitelnosti" celku. Při současných možnostech by rozdíl v ceně nebyl až tak markantní...