0
back
 

diskuze k tématu: Ojetá Dacia Logan - jaká je s dieselovou patnáctistovkou?

category of topic classification: francouzská vozidla
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 27.09.2013 12:29, ojetej diesel?
zdravím myslím že dacia je levná na pořízení, ale údržbu bude potřebovat častěj než jiné auto. hlavně pokud chcete nízké provozní náklady rozhodně bych vyloučil diesel (ojetý vždy) a v tomto případě pokud se nepletu renaultovo dci... zjisti si ceny vstřiků apod možná že tě trefí šlak...dci=common rail, myslím že tenhle navíc není moc dobrej a za opravu vstřiků s prací dáš klidně 60tkč, jestli chceš auto levný na provoz ideální volbou je fabia I s 1,4kou benzínem u který občas akorát vyměníš těsnění pod hlavou a spotřebu má 7-8 litrů
respond
Muroň
number of posts71
date of registration10.06.2008
Friday 27.09.2013 12:56, Logan sedan dCi =párek se šampaňským
Pane Mirku, prioritní jsou priority, jako ostatně vždy. Toužíte-li po pohádkově nízké spotřebě, 1,5 dCi (v Loganu snad jen s 50 a 63 kW, případně mě opravte) je ideální motor. Toužíte-li po nízkých nákladech na servis, 1,5 dCi je nevhodný motor. Jde nějak proti duchu Logana, jako velice jednoduchého a robustního auta, s jednoduchou a trvanlivou technikou, kterou představují osmiventilové benzínové atmosféry 1,4 a 1,6 (kde se dokonce ručně seřizovaly ventily). Později montovaná 1,2 16V je modernější, ale taky ještě k naturelu auta, jako komfortního speciálu na domácí ježdění, poměrně sedí. Proč vás budu odrazovat od diesela? Logan sedan není auto na delší cesty a rychlou jízdu. Jak podvozkem, tak hlukem. 1,5 dCi je v porovnání se zbytkem auta ultrahyperpostmoderní motor, který je příjemný chodem, výtečný spotřebou a slabý životností (vstřikovače delphi u slabších verzí, šály na klice, k tomu standardní rizika přeplňovaného common railu). Taky jich v nabídce moc nebude, protože jejich pořizovací cena (v kombinaci s laureátní či arktickou výbavou) činila téměř dvojnásobek "ceny od".
Loganisté s větším nájezdem většinou přešli na LPG. Jestli nemáte tip na logana 1,5 dCi se zaručeným malým nájezdem a potvrzenými častějšími výmenami oleje než doporučoval výrobce (případě doloženou výměnu vstřikovačů - zde návod http://youtu.be/kwfz6AM8BMg ), tak na něj raději zapomeňte.
Při boji s korozí se hodí zkušenosti z žigulíků, třeba dělání dutin, matlání gumoasfaltu (ale totálně to neshnije). Zručnější provozovatel staršího benzínového Logana zvládne většinu údržby a servisu sám.
respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Friday 27.09.2013 13:59, Dacia dCi
Tak o tomto autě mám nějakou představu a mohu kvalifikovaně radit. Nemám přímo motor v dCi v Loganu , ale motor mám v Cliu a Logana v benzínu 1,4. K motoru, v Loganu je modernější verze 50kW (původně 48kW) a 63 kW. Motor je spolehlivý, mluvím však o slabší verzi. Mám s ním najeto 209 tisíc a určitě nejsem sám, kdo se přes tuto hranici dostal bez oprav. Mimochodem sada nových vstřikovačů i s potrubím stojí sice nemalých 16 645,- Kč bez práce,ale není to těch 60 tisíc s prací jak tady píšou. Určitě se vyplatí včasná výměna rozvodové sady a častější výměna palivového filtru. Olej po 10 - 15 tisících je také na výměnu. Na druhou stranu, moje auto mělo do 120 tisíc výměny po 30 tisících a naštěstí se nic nestalo. K Loganu jen tolik,první generace koroduje, hlavně vozy před FL. Je potřeba prohlédnout zadní podběhy v kufru pod koberci, spodní lemy dveří. Nejvíc trpí zadní lemy, byla na to svolávačka a auta dostal lem z plastu. Také doporučím auto s nejvyšším stupněm výbavy, nejdřív to byl Laureáte a pak Arktica. Nižší výbavu bych nebral, nemá palubní PC, elektric pack a ani manuální klimu jako Arktica. Bohužel první vozy nemají ani v této výbavě ABS, to bylo stejně jako druhý airbag za příplatek cca 16 tisíc. Jízdní vlastnosti jsou průměrné, pokud má auto původní rumunské pneu Montana, tak je to hrůza. Ovšem na 15", které měly nejvyšší výbavy a se značkovými gumami to jezdí slušně. Auto netrpí žádnými fatálními závadami, typu přeskočený rozvoďák, ale odcházejí čepy řízení, u benzínu termostaty, čidla zpátečky. V převodovkách někdy chybí olej, lak je měkký, hlavně metalízy, praská bederní opěrka.. Specifikem je vnitřní ergonomie, ovládání topení a větrání navrhl idiot, nebo někdo, kdo měl pravou ruku delší tak o 30 cm než mají normální jedinci. Co se týká spotřeby, tak 1,4 se v létě dostane na dálku i pod 6 litrů, ovšem dCi i pod 4 litry, v zimě je ten rozdíl mnohem větší. Závěrem, souhlasím s tím , že Logan v naftě jedině v super stavu s vedenou serviskou. Osobně bych však podruhé s koupí Dacie váhal, i přes velmi dobrou zkušenost bych si koupil jiné auto a např. místo Logana v naftě spíš Kangoo, které je prostornější.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 28.09.2013 06:16, RE: Logan sedan dCi =párek se šampaňským
Muroň posted by:
Pane Mirku, prioritní jsou priority, jako ostatně vždy. Toužíte-li po pohádkově nízké spotřebě, 1,5 dCi (v Loganu snad jen s 50 a 63 kW, případně mě opravte) je ideální motor. Toužíte-li po nízkých nákladech na servis, 1,5 dCi je nevhodný motor. Jde nějak proti duchu Logana, jako velice jednoduchého a robustního auta, s jednoduchou a trvanlivou technikou, kterou představují osmiventilové benzínové atmosféry 1,4 a 1,6 (kde se dokonce ručně seřizovaly ventily). Později montovaná 1,2 16V je modernější, ale taky ještě k naturelu auta, jako komfortního speciálu na domácí ježdění, poměrně sedí. Proč vás budu odrazovat od diesela? Logan sedan není auto na delší cesty a rychlou jízdu. Jak podvozkem, tak hlukem. 1,5 dCi je v porovnání se zbytkem auta ultrahyperpostmoderní motor, který je příjemný chodem, výtečný spotřebou a slabý životností (vstřikovače delphi u slabších verzí, šály na klice, k tomu standardní rizika přeplňovaného common railu). Taky jich v nabídce moc nebude, protože jejich pořizovací cena (v kombinaci s laureátní či arktickou výbavou) činila téměř dvojnásobek "ceny od".Loganisté s větším nájezdem většinou přešli na LPG. Jestli nemáte tip na logana 1,5 dCi se zaručeným malým nájezdem a potvrzenými častějšími výmenami oleje než doporučoval výrobce (případě doloženou výměnu vstřikovačů - zde návod http://youtu.be/kwfz6AM8BMg ), tak na něj raději zapomeňte. Při boji s korozí se hodí zkušenosti z žigulíků, třeba dělání dutin, matlání gumoasfaltu (ale totálně to neshnije). Zručnější provozovatel staršího benzínového Logana zvládne většinu údržby a servisu sám.


Je vždy skvělé číst, jak fundovaně dokáže poradit člověk bez znalosti věci. Nebudu oponovat tvrzení, že Logan je levné a velmi "šetrně" navržené auto - to je prostě fakt. Antikorozní úprava před faceliftem je jedním slovem děsivá, po faceliftu "jen" mizerná - auto prostě rezne jako š-120.
S čím se ale nedá souhlasit jsou názory na 1,5 DCi. U slabých verzí, což je případ Loganu, bývají občas problémy se vstřiky (téměř vždy po experimentech s levnou naftou pochybného původu), které jsou řešitelné za cca 20 tisíc včetně práce ve značkovém servisu. Naopak zmíněný problém s klikovými ložisky u 1,5 DCi Logan netrápí - tento problém se vyskytuje u verzí s výkonem 74kw a vyšším. V Loganu dokonce dobře snášel i long life servisní interval (30 tisíc km), nejspíše proto, že Logana si kupují hlavně klidní jezdci a motor je díky nastavení na nízký výkon lehce předimenzovaný. Jako bonus má jednoduché turbo bez naklápění lopatek a naopak postrádá dva velké strašáky, tedy FAP a dvouhmotový setrvačník.
Když to shrnu, pokud najezdíte více než 20 tisíc km ročně, klidně kupte DCi. Jinak bych se poohlédl po benzinové verzi 1,4 nebo 1,6 - to jsou spolehlivé jednoduché motory ze "staré školy", tam se chyba udělat snad ani nedá.
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Sunday 29.09.2013 01:50, Jiná volba?
...vím, že jste asi rozhodnutý pro Daciu, ale já bych volil třeba VW Bora 1.9SDi, sice já osobně koncern opravdu nemám rád, ale spousta mojich známích má tento motor a co ten motor snese je až neuvěřitelné. Kamarád ho má v pracovním autě, se kterým jezdí autoškolu a tam to auto dostává opravdu strašně zabrat. Koupil ho s 240tkm. Teď má cca 400tkm a kromě spotřebních věcí (brzdy, čepy, tlumiče) a pravidelné výměny oleje auto pořád jezdí! V 320tkm dělal spojku, ale co se týče věcí na motoru, tak nic.

Takže pokud chcete nízkonákladového spolehlivého sedana, šel bych asi touto cestou. A řekněme si na rovinu, přece jen ta Bora bude na lepší úrovni.

Jinak přeji šťastnou ruku při výběru vozu
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Sunday 29.09.2013 20:18, RE: Jiná volba?
eTeflon posted by:
...vím, že jste asi rozhodnutý pro Daciu, ale já bych volil třeba VW Bora 1.9SDi, sice já osobně koncern opravdu nemám rád, ale spousta mojich známích má tento motor a co ten motor snese je až neuvěřitelné. Kamarád ho má v pracovním autě, se kterým jezdí autoškolu a tam to auto dostává opravdu strašně zabrat. Koupil ho s 240tkm. Teď má cca 400tkm a kromě spotřebních věcí (brzdy, čepy, tlumiče) a pravidelné výměny oleje auto pořád jezdí! V 320tkm dělal spojku, ale co se týče věcí na motoru, tak nic.Takže pokud chcete nízkonákladového spolehlivého sedana, šel bych asi touto cestou. A řekněme si na rovinu, přece jen ta Bora bude na lepší úrovni.Jinak přeji šťastnou ruku při výběru vozu


Well, 1,9 SDI klidne ve Fabce a kombiku, bez problemu najezdi i milion....
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 01.10.2013 15:27, cena opravy
vstřik na tento diesel stojí cca 11000Kč /ks...nový (ne repas) pokud ti ho teda nepodá někdo přes plot...+práce
respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Tuesday 01.10.2013 20:25, RE: cena opravy
finding posted by:
vstřik na tento diesel stojí cca 11000Kč /ks...nový (ne repas) pokud ti ho teda nepodá někdo přes plot...+práce


Ale houby, stačí hledat na netu. Tyhle pohádkové ceny už dávno neplatí, připomíná mi to cenu váhy vzduchu do prvních motorů TDi v 90. letech.Nejdřív to byl ranec a strašák na lidi a teď stojí tisícovku. Ostatně, ani turbo na 1,5 dCi nestojí ranec, dá se sehnat nové, NEREPASOVANÉ, za 6907,- Kč. Takže konec strašení, na to jsou tady motory 1,2 HTP!
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Wednesday 02.10.2013 14:15, Motor
Nevim no, do dacie mi sedi atmosfera benzin, pripadne LPG. Cpat tam turbomotor, to je jako chtít pohanet zebrinak elektromotorem misto konmo.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 02.10.2013 19:31, ceny dílů
no já jednoduše vycházím z cen autodílů na netu...elit nebo kelly takže ani ne z autorizáku !!! , pokud to takhle umíš sehnat otevři si živnost :)

jinak mě je to jedno podle mě je dacia neskutečnej pekáč, technicky na úrovni moskviče z 80. let , co s autem nemá mnoho společného...jednoduše fabie nebo obdoba nejsou zázrak ale přecejen je to možný označit za auto :)
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 02.10.2013 20:24, RE: ceny dílů
finding posted by:
no já jednoduše vycházím z cen autodílů na netu...elit nebo kelly takže ani ne z autorizáku !!! , pokud to takhle umíš sehnat otevři si živnost :)jinak mě je to jedno podle mě je dacia neskutečnej pekáč, technicky na úrovni moskviče z 80. let , co s autem nemá mnoho společného...jednoduše fabie nebo obdoba nejsou zázrak ale přecejen je to možný označit za auto :)


Budu ti také oponovat:
1) originální díly Dacia a často i Renault jsou levnější než u kelly - vlastní zkušenost;
2) Logan je technicky mnohem dál než Moskvič (reálně i obrazně). A jestli nazveš Fabii autem a přitom nad Loganem ohrneš nos, jsi buď reklamou zmasírovaný trouba, nebo ti podobný pidi zázrak stojí jako tvé jediné auto před domem.
respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Thursday 03.10.2013 07:01, RE: ceny dílů
finding posted by:
no já jednoduše vycházím z cen autodílů na netu...elit nebo kelly takže ani ne z autorizáku !!! , pokud to takhle umíš sehnat otevři si živnost :)jinak mě je to jedno podle mě je dacia neskutečnej pekáč, technicky na úrovni moskviče z 80. let , co s autem nemá mnoho společného...jednoduše fabie nebo obdoba nejsou zázrak ale přecejen je to možný označit za auto :)


Auto Kelly dává větším odběratelů slevu, někdo má i 40%, možná má někdo i víc. Pokud porovnáš jejich ceny s jiným e-shopem, tak ten rozdíl je vidět. Technická úroveň auta je jaká je, nejsem placený za to, abych se tu za Dacii bil. Mám však zkušenost, že hodně lidí Logana zná, hodně lidí ho vidělo, málo lidí v něm vůbec kdy jelo a ještě míň lidí ho má. K motorizaci, nevím, proč si někdo myslí, že motor dCi není do Logana vhodný? Pro jeho cenu, konstrukční vyspělost, nebo snad výkon? V Loganu byly čtyři benzínové motory, 1,4 Mpi jako základ a 1,6 Mpi. Další motor byl 1,6 16V, který se u nás prodával necelý rok. 1,4 nahradila 1,2 16V. Naftu zastupovaly dva motory 1,5 dCi 50 a 63 kW. Občas je holt nutné si připomenout fakta a to že Renault udělal s Dacií terno je bez diskuzí. Nakonec kvalita a cena mluví za vše.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 03.10.2013 08:30, Logan
Kdybych si musel koupit Logana, tak bych se díval po 1,2 16V. Znám ji z Clia a jde o živý motor s malou spotřebou. Pochopitelně v Loganu půjde jen o základ. Věřím, že Logan uspokojí nenáročné uživatele, a jako takový ho nezavrhuji, ale kdo již přičichnul k tomu, že auto nerezne po pár letech užívání, nic mu nezůstane při manipulaci s autem samovolně v ruce a nic nedrnčí a neskřípe, tak už chce něco víc. Osobně bych raději vyhledal co nejzachovalejší Fabii combi 1,9 Sdi, nebo Octavii se stejným motorem. Fabia ani není tak líná jak by se mohlo zdát. Obě auta budou sice předražená, ale i tak bych do nich šel. Spolehlivost, směšná spotřeba, výdrž, dostupnost ND a servisu, minimální pokles hodnoty, celopozink + praktičtější karoserie. A pokud se poštěstí, auto vám bude sloužit dalších 10 let bez problémů.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Thursday 03.10.2013 10:26, Motor
Dacia neni auto, ve kterem bych chtel sedet 40 000 km rocne (a to jedno Sandero mam). A proc 40000 km rocne? Protoze to je hranice, za kterou ma jakystakys smysl nafta do osobaku. A hrkat se s Dacii po dalnicich a na dlouhych strekach (na tech kratkych nafta opet nee) - to je zalezitost pro masochisty.
Ovsem pokud ma nekdo naftu zdarma, nebo si bez toho smradu nemuze pomoct, tak pak ano, turbodiesel do kazde rodiny!
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 03.10.2013 13:42, RE: Motor
bitner posted by:
Dacia neni auto, ve kterem bych chtel sedet 40 000 km rocne (a to jedno Sandero mam). A proc 40000 km rocne? Protoze to je hranice, za kterou ma jakystakys smysl nafta do osobaku. A hrkat se s Dacii po dalnicich a na dlouhych strekach (na tech kratkych nafta opet nee) - to je zalezitost pro masochisty.Ovsem pokud ma nekdo naftu zdarma, nebo si bez toho smradu nemuze pomoct, tak pak ano, turbodiesel do kazde rodiny!


To je obvyklé míjení se argumentačních rovin.
Když já kritizoval naftu v autech ala Clio, Corsa, Polo, taky se na mě sesypali...
Ono je to trochu jinak. Tato auta platí někdo jiný, než kdo v nich jezdí, takže se to řeší cestou nejnižších nákladů, takže exitují služební Corsy s naftou a nájezdem, za který by se nestyděl kdejaký TAXI Passat.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Thursday 03.10.2013 14:55, RE: Motor
David V posted by:
bitner posted by:
Dacia neni auto, ve kterem bych chtel sedet 40 000 km rocne (a to jedno Sandero mam). A proc 40000 km rocne? Protoze to je hranice, za kterou ma jakystakys smysl nafta do osobaku. A hrkat se s Dacii po dalnicich a na dlouhych strekach (na tech kratkych nafta opet nee) - to je zalezitost pro masochisty.Ovsem pokud ma nekdo naftu zdarma, nebo si bez toho smradu nemuze pomoct, tak pak ano, turbodiesel do kazde rodiny!
To je obvyklé míjení se argumentačních rovin. Když já kritizoval naftu v autech ala Clio, Corsa, Polo, taky se na mě sesypali... Ono je to trochu jinak. Tato auta platí někdo jiný, než kdo v nich jezdí, takže se to řeší cestou nejnižších nákladů, takže exitují služební Corsy s naftou a nájezdem, za který by se nestyděl kdejaký TAXI Passat.


No to je jasne, ovsem auto sluzebni/na firmu, to je uplne jina disciplina, nez jezdeni na vlastni triko. Da se to shrnout do "nafta zdarma".
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 04.10.2013 08:24, RE: Motor
bitner posted by:
David V posted by:
bitner posted by:
Dacia neni auto, ve kterem bych chtel sedet 40 000 km rocne (a to jedno Sandero mam). A proc 40000 km rocne? Protoze to je hranice, za kterou ma jakystakys smysl nafta do osobaku. A hrkat se s Dacii po dalnicich a na dlouhych strekach (na tech kratkych nafta opet nee) - to je zalezitost pro masochisty.Ovsem pokud ma nekdo naftu zdarma, nebo si bez toho smradu nemuze pomoct, tak pak ano, turbodiesel do kazde rodiny!
To je obvyklé míjení se argumentačních rovin. Když já kritizoval naftu v autech ala Clio, Corsa, Polo, taky se na mě sesypali... Ono je to trochu jinak. Tato auta platí někdo jiný, než kdo v nich jezdí, takže se to řeší cestou nejnižších nákladů, takže exitují služební Corsy s naftou a nájezdem, za který by se nestyděl kdejaký TAXI Passat.
No to je jasne, ovsem auto sluzebni/na firmu, to je uplne jina disciplina, nez jezdeni na vlastni triko. Da se to shrnout do "nafta zdarma".


Tak ojetýho naftovýho Logana bych si taky nekoupil, ale novýho Dokkera v 90k naftě určitě jo. Za 304tKč vč DPH a veškerým komfortem (co dokáže Dacia nabídnout) to je suverénně nejlepší nabídka na trhu. Vezmu-li v potaz, že bych to vytěžoval poměrně často, tak tam má (nový) dCi smysl. Benzín by mě sežral i s botama. V Loganu ta benzínová 1,6 v klidu přežije 2 kastle - což asi taky není optimální...
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 04.10.2013 09:02, RE: Motor
Pepe posted by:
bitner posted by:
David V posted by:
bitner posted by:
Dacia neni auto, ve kterem bych chtel sedet 40 000 km rocne (a to jedno Sandero mam). A proc 40000 km rocne? Protoze to je hranice, za kterou ma jakystakys smysl nafta do osobaku. A hrkat se s Dacii po dalnicich a na dlouhych strekach (na tech kratkych nafta opet nee) - to je zalezitost pro masochisty.Ovsem pokud ma nekdo naftu zdarma, nebo si bez toho smradu nemuze pomoct, tak pak ano, turbodiesel do kazde rodiny!
To je obvyklé míjení se argumentačních rovin. Když já kritizoval naftu v autech ala Clio, Corsa, Polo, taky se na mě sesypali... Ono je to trochu jinak. Tato auta platí někdo jiný, než kdo v nich jezdí, takže se to řeší cestou nejnižších nákladů, takže exitují služební Corsy s naftou a nájezdem, za který by se nestyděl kdejaký TAXI Passat.
No to je jasne, ovsem auto sluzebni/na firmu, to je uplne jina disciplina, nez jezdeni na vlastni triko. Da se to shrnout do "nafta zdarma".
Tak ojetýho naftovýho Logana bych si taky nekoupil, ale novýho Dokkera v 90k naftě určitě jo. Za 304tKč vč DPH a veškerým komfortem (co dokáže Dacia nabídnout) to je suverénně nejlepší nabídka na trhu. Vezmu-li v potaz, že bych to vytěžoval poměrně často, tak tam má (nový) dCi smysl. Benzín by mě sežral i s botama. V Loganu ta benzínová 1,6 v klidu přežije 2 kastle - což asi taky není optimální...


samozřejmě, pokud najezdíš 30k ročně+ tak ano, ale pro normální rodinku s nájezdem kolem 10ti k a z toho většinou drcky po městě by ta nafta byla poukázka do pekla. a souhlasím s tebou že za tu cenu je Dokker neodolatelnej, ostatně jako všechny Dacie. nedivím se že v Německu mají takový úspěch že třeba na Dustera tam byla čekačka 3-6 měsíců. a že ta benzínová 1.6 přežije 2 kastle? a co je na tom divného? dřív to tak bylo normální. vezmi si stará piána nebo pagody, kastle totál shnilá, motor 1.000.000 a šlapal...kadla......kadla..... tam se ale ta vznícení dala počítat sluchem )) ale i jiné motory, dřív nebyly problémy s motorem zdaleka tak běžné jako dnes. jo, holt to je ta honba za výkonem (nejmenší zlo) spotřebou (papírovou) a emisemi. kámoš před pár lety jezdil starou fiestu na plyn. začalo mu to žrát olej, tak že vymění motor, koupil za litr motor z vraku kterej stál x let někde v roští, přehodil, nakopnul, odjel. pochybuju že za pár let tohle půjde se současnými motory.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 04.10.2013 12:04, 1.5 dci
S Loganem zkušenost nemám. Ale Clio dci 48kw (2002) šlo z domu s nájezdem 215k km bez jakékoliv opravy na motoru. Možná to bylo dobrým kusem, nebo slušným chováním k autu, kdo ví.
Auto dostávalo nový olej a filtry vždy do 15 tisíc km ne později. Tankováno jenom u větších čerpacích stanic. Po zápřahu vždy nechat chvíli odpočinout turbo, alespoň kilometr před dojezdem do cíle. Na autě se kromě spotřebního materiálu neměnilo nic. Při prodeji byla na kraji životnosti spojka, ale motor pořád šlapal jako hodinky. Mimochodem většinu kilometrů auto najezdilo přískoky po Praze, takže jízdy do 15 km. Ale asi to byl opravdu jen dobrý kus
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 04.10.2013 14:06, RE: Motor
tomaskrtek posted by:
Pepe posted by:
bitner posted by:
David V posted by:
bitner posted by:
Dacia neni auto, ve kterem bych chtel sedet 40 000 km rocne (a to jedno Sandero mam). A proc 40000 km rocne? Protoze to je hranice, za kterou ma jakystakys smysl nafta do osobaku. A hrkat se s Dacii po dalnicich a na dlouhych strekach (na tech kratkych nafta opet nee) - to je zalezitost pro masochisty.Ovsem pokud ma nekdo naftu zdarma, nebo si bez toho smradu nemuze pomoct, tak pak ano, turbodiesel do kazde rodiny!
To je obvyklé míjení se argumentačních rovin. Když já kritizoval naftu v autech ala Clio, Corsa, Polo, taky se na mě sesypali... Ono je to trochu jinak. Tato auta platí někdo jiný, než kdo v nich jezdí, takže se to řeší cestou nejnižších nákladů, takže exitují služební Corsy s naftou a nájezdem, za který by se nestyděl kdejaký TAXI Passat.
No to je jasne, ovsem auto sluzebni/na firmu, to je uplne jina disciplina, nez jezdeni na vlastni triko. Da se to shrnout do "nafta zdarma".
Tak ojetýho naftovýho Logana bych si taky nekoupil, ale novýho Dokkera v 90k naftě určitě jo. Za 304tKč vč DPH a veškerým komfortem (co dokáže Dacia nabídnout) to je suverénně nejlepší nabídka na trhu. Vezmu-li v potaz, že bych to vytěžoval poměrně často, tak tam má (nový) dCi smysl. Benzín by mě sežral i s botama. V Loganu ta benzínová 1,6 v klidu přežije 2 kastle - což asi taky není optimální...
samozřejmě, pokud najezdíš 30k ročně+ tak ano, ale pro normální rodinku s nájezdem kolem 10ti k a z toho většinou drcky po městě by ta nafta byla poukázka do pekla. a souhlasím s tebou že za tu cenu je Dokker neodolatelnej, ostatně jako všechny Dacie. nedivím se že v Německu mají takový úspěch že třeba na Dustera tam byla čekačka 3-6 měsíců. a že ta benzínová 1.6 přežije 2 kastle? a co je na tom divného? dřív to tak bylo normální. vezmi si stará piána nebo pagody, kastle totál shnilá, motor 1.000.000 a šlapal...kadla......kadla..... tam se ale ta vznícení dala počítat sluchem )) ale i jiné motory, dřív nebyly problémy s motorem zdaleka tak běžné jako dnes. jo, holt to je ta honba za výkonem (nejmenší zlo) spotřebou (papírovou) a emisemi. kámoš před pár lety jezdil starou fiestu na plyn. začalo mu to žrát olej, tak že vymění motor, koupil za litr motor z vraku kterej stál x let někde v roští, přehodil, nakopnul, odjel. pochybuju že za pár let tohle půjde se současnými motory.


Smysl toho rejpnutí byl v tom, že "přežití" není až tak zásluha motoru, jako nezásluha tý kastle. Při lepším ošetření (možná i použitím lepší oceli) by se dosáhlo "nezničitelnosti" celku. Při současných možnostech by rozdíl v ceně nebyl až tak markantní...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.