0
back
 

diskuze k tématu: Čtyři zásadní ojeté vozy pod 200 tis. Kč. pro letošní rok

category of topic classification:
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 20.03.2015 14:10, Stare naftove auto
Tak to bolo pekna cena, myslim ze na taketo auto az privelmi pekna. Kupit 5 rocne auto s motorom roka za takuto cenu nie je vobec jednoduche. Skoda ze som take stastie nemal ja. Inak mne sa ten clanok paci, aj tie auta co su v nom vymenovane mi nijako nevadia, ale mohlo sa pri nich aspon jednou vetou spomenut, ze napr to mondeo v 2.0i je tiez velmi spolahlive, taktiez ten Citroen atd. To je jedine, co mi tam chyba.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 20.03.2015 14:16, RE: Stare naftove auto
Citroenak posted by:
Tak to bolo pekna cena, myslim ze na taketo auto az privelmi pekna. Kupit 5 rocne auto s motorom roka za takuto cenu nie je vobec jednoduche. Skoda ze som take stastie nemal ja. Inak mne sa ten clanok paci, aj tie auta co su v nom vymenovane mi nijako nevadia, ale mohlo sa pri nich aspon jednou vetou spomenut, ze napr to mondeo v 2.0i je tiez velmi spolahlive, taktiez ten Citroen atd. To je jedine, co mi tam chyba.


Těch Mondeí 2.0i je jako šafránu a pro tak těžké auto je to už spíše základní motor. Občas jsou v nabídce i 1.6i a to bych teda nebral.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 20.03.2015 14:33, tdci
Zajímalo by mě co by ve výsledku vyšlo levněji - koupit vymazlené benzínové mondeo a věřit že bude opravdu bez problémů nebo tdci před smrtí a vše problémové na něm udělat. Vstřiky, dvouhmota a někdy čerpadlo, cca 60t kč. + 45t pořizovačka ojetiny. Motor by potom v klidu vydržel 200t bez investic, si myslím.
Pokud ne opravte mě.
Samozřejmě by se jednalo o auta starší než je v článku.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 20.03.2015 14:47, RE: tdci
PetrT posted by:
Zajímalo by mě co by ve výsledku vyšlo levněji - koupit vymazlené benzínové mondeo a věřit že bude opravdu bez problémů nebo tdci před smrtí a vše problémové na něm udělat. Vstřiky, dvouhmota a někdy čerpadlo, cca 60t kč. + 45t pořizovačka ojetiny. Motor by potom v klidu vydržel 200t bez investic, si myslím. Pokud ne opravte mě.Samozřejmě by se jednalo o auta starší než je v článku.


Na tom TDCI před smrtí už bude opotřebených spousta věcí, takže po té generálce motoru to nejspíš bude sice v provozu, ale pořád to bude takové "furt něco". Odchází plasty, gumy, něco zarezne, něco upadne. To bych řekl nebude nic pro někoho, kdo chce a potřebuje jezdit často a hodně.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 20.03.2015 14:53, tdci
Je pravda ze benzinove auta su o nieco drahsie (co samo o sebe o niecom hovori) a tazsie sa zhanaju. A konkretne u mondea ak mam aspon trochu stastia a jazdim aspon cez vikendy dlhsie trasy sa ten diesel financne vacsinou vyplati. Nikto nebude preventivne menit polku veci okolo motora aby mal potom (mozno) 200t km pokoj. Z mojej skusenosti je to uz potom skor o psychike, ako o usetrenych peniazoch. Stale sa to moze financne oplatit, lenze cas straveny v servise, cas ked budete bez auta ked ho bude treba a dovera v auto ak vas niekde necha uz nebude vysoka. Cize usetrite, ale bude vas to hnevat.
A co sa tyka vykonu, myslim ze TDCI so 103 kw proti tomu benzinu s 107 kw nebude mat velke sance ani pri rozbehu, ani v maximalke. Mozno jediny parameter, v ktorom ho prekona, je pruzne zruchlenie z 80 na 120 na piaty stupen. Tam diesel vyhrava. Je ale otazka, co taketo meranie hovori. Ci uz chcem rychlo predbehnut na dieseli, alebo na benzine, vzdy si podradim aby som vyuzil nie len pasmo krutiaceho momentu, ale aj vykonu. To podla mna znamena na dieseli 4, na benzine 3, niekde dokonca 2. A tu opat myslim ze diesel nebude mat sancu.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 20.03.2015 14:57, RE: tdci
Koloss posted by:
PetrT posted by:
Zajímalo by mě co by ve výsledku vyšlo levněji - koupit vymazlené benzínové mondeo a věřit že bude opravdu bez problémů nebo tdci před smrtí a vše problémové na něm udělat. Vstřiky, dvouhmota a někdy čerpadlo, cca 60t kč. + 45t pořizovačka ojetiny. Motor by potom v klidu vydržel 200t bez investic, si myslím. Pokud ne opravte mě.Samozřejmě by se jednalo o auta starší než je v článku.
Na tom TDCI před smrtí už bude opotřebených spousta věcí, takže po té generálce motoru to nejspíš bude sice v provozu, ale pořád to bude takové "furt něco". Odchází plasty, gumy, něco zarezne, něco upadne. To bych řekl nebude nic pro někoho, kdo chce a potřebuje jezdit často a hodně.


No to u stejně starého benzínu přece taky.
A je mi jasný že měnit vše preventivně neni běžné, ale pokud by někdo chtěl auto na časté dlouhé cesty a nechtěl do toho moc sypat je hranaté mondeo dobrá volba, v tdci. I při té investici. Mondeo mk III mi přijde solidněji udělané než nástupci. Je to vidět hlavně uvnitř.
mk IV už má dost chatrný interiér a ted to nové má doslova příšerný interiér v porovnání s konkurencí.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 20.03.2015 15:06, RE: tdci
PetrT posted by:
Koloss posted by:
PetrT posted by:
Zajímalo by mě co by ve výsledku vyšlo levněji - koupit vymazlené benzínové mondeo a věřit že bude opravdu bez problémů nebo tdci před smrtí a vše problémové na něm udělat. Vstřiky, dvouhmota a někdy čerpadlo, cca 60t kč. + 45t pořizovačka ojetiny. Motor by potom v klidu vydržel 200t bez investic, si myslím. Pokud ne opravte mě.Samozřejmě by se jednalo o auta starší než je v článku.
Na tom TDCI před smrtí už bude opotřebených spousta věcí, takže po té generálce motoru to nejspíš bude sice v provozu, ale pořád to bude takové "furt něco". Odchází plasty, gumy, něco zarezne, něco upadne. To bych řekl nebude nic pro někoho, kdo chce a potřebuje jezdit často a hodně.
No to u stejně starého benzínu přece taky. A je mi jasný že měnit vše preventivně neni běžné, ale pokud by někdo chtěl auto na časté dlouhé cesty a nechtěl do toho moc sypat je hranaté mondeo dobrá volba, v tdci. I při té investici. Mondeo mk III mi přijde solidněji udělané než nástupci. Je to vidět hlavně uvnitř.mk IV už má dost chatrný interiér a ted to nové má doslova příšerný interiér v porovnání s konkurencí.


Tak teď nerozumím - jestli má být cena ojetiny 45 tisíc + 60 tisíc za tu generálku, kolik má být cena toho benzínu? A druhá věc - nevím, kolik se najde lidí, co koupí auto za 45 s tím že do něj dají dalších 60. To spíš koupí za 45 a budou jezdit, dokud nebude chtít velkou opravu. Pak se podle ceny rozhodnou, jestli zdvojnásobí cenu auta nebo ne.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 20.03.2015 15:10, RE: tdci
PetrT posted by:
Mondeo mk III mi přijde solidněji udělané než nástupci. Je to vidět hlavně uvnitř.mk IV už má dost chatrný interiér a ted to nové má doslova příšerný interiér v porovnání s konkurencí.


Já si byl sednout do nového Mk5 a sedačka mi přišla jako v Octavii 2. Tedy sedák a jeho boční vedení, to mě tlačilo do zadku docela nepříjemně a sedět v tom delší dobu, tak nevím. Zlaté Mk3 s bohatě polstrovaným sedákem.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 20.03.2015 15:22, RE: od autora článku
AutoAZ posted by:
Vážení přispěvatelé, chápu ze David V, který je zastáncem benzínových motorizací nemusí s mým článkem souhlasit a že se k němu přidají i jiní. Názorů na moderní dieselová auta je jistě mnoho. Já se pohybuji na trhu ojetých vozidel denně a rukama mě a kolegovi prošly stovky Mondeí, S-maxů a mnoha dalších modelů s naftovými motory. Zajímalo by mne, kdo z Vás má obdobnou reálnou zkušenost. Tento článek jsem napsal, protože tu reálnou zkušenost s velkým množstvím vozidel s nájezdy mezi 80 - 250tis.km mám. Z našeho pohledu a mnohaletých zkušeností z praxe je to tak jak jsem napsal a mnohé se s příchodem nových generací popsaných vozidel zlepšilo. V době kdy se začínaly objevovat na trhu jsem spíše předpokládal opak, ale denní praxe a zkušenost ukázala to, co jsem popsal v článku. Výhodu každého kupujícího vidím v tom, že se může svobodně rozhodnout kterou cestu zvolí, ať už to bude auto nové, ojeté, benzínové či naftové. Pro každého je to správné řešení jiné a věřím, že se každý dokáže rozhodnout sám za sebe. Moje potřeba je informovat o mých zkušenostech a přinášet informace, které mohou v rozhodování pomoci. Přeji všem příjemný den a další zajímavé diskuze nad daným tématem. Aleš Zich


Pane Zichu, ale já s ním nesouhlasím z jiného důvodu, než si myslíte. To s tím hromadění aut byla spíše udička, i když je fakt, že nabídka naftových ojetin je výrazně vyšší než benzínových. Ten nesouhlas je zde spíše z důvodu, že tato auta si pak většinou koupí lidé, kteří jej provozují jiným způsobem, než na co bylo sestrojeno. Čili taková zajímavá ojetina, která by ještě na dálnici bez zásadních problémů najezdila 150 tkm, začne poskakovat po městě, 4x za 10 minut startuje, protože se musí rozvozit děti a ten motor nebo převodovka, co už mají něco za sebou to "zabalí". Přečtěte si dotazy, které sem chodí. Pro většinu se hodí spíše benzínový motor a sem tam někomu se dá nafta doporučit.
Vy sem pak napíšete článek, kde je jen nafta, nafta, nafta a podle mě dost lidem spíše uškodíte. Vpodstatě jim uškodíte hned 2x. Zaprvé je nalákáte na modely, kde ovšem 200 tisíc (Kč nebo km, můžete si vybrat) je spíše spodní hranice a za druhé jim doporučíte problematičtější (o tom se snad přít nebudeme) pohon. Kombinace přímo vražedná.
A na závěr se zeptám, jaký je zájem o naftová vozidla s nájezdem 250 tkm?

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 20.03.2015 16:54, RE: Stare naftove auto
Citroenak posted by:
Tak to bolo pekna cena, myslim ze na taketo auto az privelmi pekna. Kupit 5 rocne auto s motorom roka za takuto cenu nie je vobec jednoduche. Skoda ze som take stastie nemal ja. Inak mne sa ten clanok paci, aj tie auta co su v nom vymenovane mi nijako nevadia, ale mohlo sa pri nich aspon jednou vetou spomenut, ze napr to mondeo v 2.0i je tiez velmi spolahlive, taktiez ten Citroen atd. To je jedine, co mi tam chyba.


Sháněl jsem poctivě víc jak 3 měsíce, nakonec jsem slevil z nároků na barvu a vnitřek (chtěl jsem černou a polokůži), je to stříbrná a ve veluru. Jelo se pro ní až do Bielefeldu. Chybělo zadní plato a byl lehce promáčklej zadní blatník. Tapecírunk kufru byl omlácenej a místama politej lepidlem - dle TP byl první majitel podlahář živnostník. Jelikož v kufru stejně čas od času převezu pracovně nějakej ten bordel, tak mi to vůbec nevadilo, rozhodující pro mě byl stav důležitých komponent
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 20.03.2015 17:00, RE: Stare naftove auto
Pepe posted by:
Sháněl jsem poctivě víc jak 3 měsíce, nakonec jsem slevil z nároků na barvu a vnitřek (chtěl jsem černou a polokůži), je to stříbrná a ve veluru.


A není ten velur nakonec lepší než polokůže? Peugeot kdysi dělal průzkum, co lidi chtějí v interiéru a velur s přehledem vyhrál. Jednou jsem koukal na P406, měl interiér ve žlutém veluru, to bylo tak nádherný, že bych to bral do obýváku.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 20.03.2015 17:02, RE: tdci
Koloss posted by:
PetrT posted by:
Koloss posted by:
PetrT posted by:
Zajímalo by mě co by ve výsledku vyšlo levněji - koupit vymazlené benzínové mondeo a věřit že bude opravdu bez problémů nebo tdci před smrtí a vše problémové na něm udělat. Vstřiky, dvouhmota a někdy čerpadlo, cca 60t kč. + 45t pořizovačka ojetiny. Motor by potom v klidu vydržel 200t bez investic, si myslím. Pokud ne opravte mě.Samozřejmě by se jednalo o auta starší než je v článku.
Na tom TDCI před smrtí už bude opotřebených spousta věcí, takže po té generálce motoru to nejspíš bude sice v provozu, ale pořád to bude takové "furt něco". Odchází plasty, gumy, něco zarezne, něco upadne. To bych řekl nebude nic pro někoho, kdo chce a potřebuje jezdit často a hodně.
No to u stejně starého benzínu přece taky. A je mi jasný že měnit vše preventivně neni běžné, ale pokud by někdo chtěl auto na časté dlouhé cesty a nechtěl do toho moc sypat je hranaté mondeo dobrá volba, v tdci. I při té investici. Mondeo mk III mi přijde solidněji udělané než nástupci. Je to vidět hlavně uvnitř.mk IV už má dost chatrný interiér a ted to nové má doslova příšerný interiér v porovnání s konkurencí.
Tak teď nerozumím - jestli má být cena ojetiny 45 tisíc + 60 tisíc za tu generálku, kolik má být cena toho benzínu? A druhá věc - nevím, kolik se najde lidí, co koupí auto za 45 s tím že do něj dají dalších 60. To spíš koupí za 45 a budou jezdit, dokud nebude chtít velkou opravu. Pak se podle ceny rozhodnou, jestli zdvojnásobí cenu auta nebo ne.


Myslel jsem to tak že máš třeba těch cca. 100t tak jestli koupit benzín bez viditelných investic nebo tdci s jasným problémem (a tudíž levně) a nacpat do něj zbytek peněz.. Tdci není mechanicky vůbec špatný motor a na výběr jich je řádově víc než benzínů. Následná spotřeba potom je o 2-3l nižší a při určitém nájezdu je to hodně znát.
Samozřejmě to platí pouze v případě že auto bude lítat hodně.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 20.03.2015 17:06, RE: tdci
Koloss posted by:
PetrT posted by:
Mondeo mk III mi přijde solidněji udělané než nástupci. Je to vidět hlavně uvnitř.mk IV už má dost chatrný interiér a ted to nové má doslova příšerný interiér v porovnání s konkurencí.
Já si byl sednout do nového Mk5 a sedačka mi přišla jako v Octavii 2. Tedy sedák a jeho boční vedení, to mě tlačilo do zadku docela nepříjemně a sedět v tom delší dobu, tak nevím. Zlaté Mk3 s bohatě polstrovaným sedákem.


Nové mondeo je katasrofa, minimálně ten interier. V porovnání s největším konkurentem passatem nebo ted supem je to o pohledově dvě třídy horší. A to i v nejlepších výbavách, kůže co používá ford vypadá jako koženka. Fakt hrůza.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 20.03.2015 17:15, RE: tdci
PetrT posted by:
Myslel jsem to tak že máš třeba těch cca. 100t tak jestli koupit benzín bez viditelných investic nebo tdci s jasným problémem (a tudíž levně) a nacpat do něj zbytek peněz.. Tdci není mechanicky vůbec špatný motor a na výběr jich je řádově víc než benzínů. Následná spotřeba potom je o 2-3l nižší a při určitém nájezdu je to hodně znát.Samozřejmě to platí pouze v případě že auto bude lítat hodně.


No tak pak je to o tom nájezdu, nejen po koupi, ale i před koupí. Kdo si dřív koupil TDCI, tak většinou proto, aby hodně jezdil, benzín vzal někdo, kdo ten nájezd neměl tak velký. Takže se dá předpokládat, že benzín ze stejné doby bude mít míň reálně najeto. To se promítne do stavu podvozku a dalších věcí. Pak je šance že těch ostatních oprav může být méně.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 20.03.2015 18:26, RE: tdci
Citroenak posted by:
Je pravda ze benzinove auta su o nieco drahsie (co samo o sebe o niecom hovori) a tazsie sa zhanaju. A konkretne u mondea ak mam aspon trochu stastia a jazdim aspon cez vikendy dlhsie trasy sa ten diesel financne vacsinou vyplati. Nikto nebude preventivne menit polku veci okolo motora aby mal potom (mozno) 200t km pokoj. Z mojej skusenosti je to uz potom skor o psychike, ako o usetrenych peniazoch. Stale sa to moze financne oplatit, lenze cas straveny v servise, cas ked budete bez auta ked ho bude treba a dovera v auto ak vas niekde necha uz nebude vysoka. Cize usetrite, ale bude vas to hnevat. A co sa tyka vykonu, myslim ze TDCI so 103 kw proti tomu benzinu s 107 kw nebude mat velke sance ani pri rozbehu, ani v maximalke. Mozno jediny parameter, v ktorom ho prekona, je pruzne zruchlenie z 80 na 120 na piaty stupen. Tam diesel vyhrava. Je ale otazka, co taketo meranie hovori. Ci uz chcem rychlo predbehnut na dieseli, alebo na benzine, vzdy si podradim aby som vyuzil nie len pasmo krutiaceho momentu, ale aj vykonu. To podla mna znamena na dieseli 4, na benzine 3, niekde dokonca 2. A tu opat myslim ze diesel nebude mat sancu.


Tak zrovna mezi TDCi 103 kw a 2,0i 107 kw je rozdíl minimálně třídy. Málokdo jezdí "závody" na 1000 metrů s pevným startem, ale drtivá většina ocení dostatek síly "pod pedálem" v každé situaci a konkrétně tady TDCi benzínový dvoulitr přímo deklasuje. Konečně TDCi stačí bezproblémově i pro větší Galaxy kdežto 2,0i je i pro Mondeo III jen základní motor "pro důchodce".
PS: s ND je to jak píšeš - kdo šetří, mění dvakrát a ve finále zapláče nad prodělkem.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 20.03.2015 18:35, RE: od autora článku
David V posted by:
AutoAZ posted by:
Vážení přispěvatelé, chápu ze David V, který je zastáncem benzínových motorizací nemusí s mým článkem souhlasit a že se k němu přidají i jiní. Názorů na moderní dieselová auta je jistě mnoho. Já se pohybuji na trhu ojetých vozidel denně a rukama mě a kolegovi prošly stovky Mondeí, S-maxů a mnoha dalších modelů s naftovými motory. Zajímalo by mne, kdo z Vás má obdobnou reálnou zkušenost. Tento článek jsem napsal, protože tu reálnou zkušenost s velkým množstvím vozidel s nájezdy mezi 80 - 250tis.km mám. Z našeho pohledu a mnohaletých zkušeností z praxe je to tak jak jsem napsal a mnohé se s příchodem nových generací popsaných vozidel zlepšilo. V době kdy se začínaly objevovat na trhu jsem spíše předpokládal opak, ale denní praxe a zkušenost ukázala to, co jsem popsal v článku. Výhodu každého kupujícího vidím v tom, že se může svobodně rozhodnout kterou cestu zvolí, ať už to bude auto nové, ojeté, benzínové či naftové. Pro každého je to správné řešení jiné a věřím, že se každý dokáže rozhodnout sám za sebe. Moje potřeba je informovat o mých zkušenostech a přinášet informace, které mohou v rozhodování pomoci. Přeji všem příjemný den a další zajímavé diskuze nad daným tématem. Aleš Zich
Pane Zichu, ale já s ním nesouhlasím z jiného důvodu, než si myslíte. To s tím hromadění aut byla spíše udička, i když je fakt, že nabídka naftových ojetin je výrazně vyšší než benzínových. Ten nesouhlas je zde spíše z důvodu, že tato auta si pak většinou koupí lidé, kteří jej provozují jiným způsobem, než na co bylo sestrojeno. Čili taková zajímavá ojetina, která by ještě na dálnici bez zásadních problémů najezdila 150 tkm, začne poskakovat po městě, 4x za 10 minut startuje, protože se musí rozvozit děti a ten motor nebo převodovka, co už mají něco za sebou to "zabalí". Přečtěte si dotazy, které sem chodí. Pro většinu se hodí spíše benzínový motor a sem tam někomu se dá nafta doporučit. Vy sem pak napíšete článek, kde je jen nafta, nafta, nafta a podle mě dost lidem spíše uškodíte. Vpodstatě jim uškodíte hned 2x. Zaprvé je nalákáte na modely, kde ovšem 200 tisíc (Kč nebo km, můžete si vybrat) je spíše spodní hranice a za druhé jim doporučíte problematičtější (o tom se snad přít nebudeme) pohon. Kombinace přímo vražedná. A na závěr se zeptám, jaký je zájem o naftová vozidla s nájezdem 250 tkm?


Davide, také se zeptám - jaký je zájem o benzínová auta s nájezdem 250 tkm? Odpovím ti - úplně stejný jako o naftová, to je téměř nulový. Čech když nemá na tacho maximálně 125-150 tkm tak si myslí, že auto je po smrti.
Druhá věc je dostupnost adekvátních benzínových motorizací. Podle mé zkušenosti kromě japonců (cena je jinde) benzíny ve střední třídě za mnoho nestojí po stránce výkonu a ještě jsou téměř nesehnatelné. Konkrétně mám zkušenost se sháněním Mondea III s 2,0i pro švagra - po 5 měsících jsem snahu vzdal (přidal peněz a koupil se Avensis 2,0i), těch pár exemplářů v nabídce bylo buď mnohem dražších než srovnatelné diesely nebo to byly navoněné vraždy.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 20.03.2015 18:55, RE: tdci
Pavlik posted by:
Tak zrovna mezi TDCi 103 kw a 2,0i 107 kw je rozdíl minimálně třídy. Málokdo jezdí "závody" na 1000 metrů s pevným startem, ale drtivá většina ocení dostatek síly "pod pedálem" v každé situaci a konkrétně tady TDCi benzínový dvoulitr přímo deklasuje. Konečně TDCi stačí bezproblémově i pro větší Galaxy kdežto 2,0i je i pro Mondeo III jen základní motor "pro důchodce". PS: s ND je to jak píšeš - kdo šetří, mění dvakrát a ve finále zapláče nad prodělkem.


Já bych sice taková to slova nepoužil, ale obecně souhlasím. Diesel je pro Mk4 vhodnější motor ohledně dynamiky. I podle papírů se už 2.0 107 kW nedostane z 0 na 100 pod deset vteřin (10,3), diesel 103 kW to dá za 9,8.

Ale ohledně Mondea III - to je myšleno Mk3 (2001-2007)? Tam bych to za motor pro důchodce neoznačil. Mám ho a kdo se nebojí otáček, tak může s autem docela divočit. V Mk4 je to jiné, to je o 100 kg těžší a motor má EURO 5, který sice zachovalo papírové parametry, ale lidi říkají, že už mu to vzalo radost ze života.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 20.03.2015 19:04, RE: od autora článku
Pavlik posted by:
David V posted by:
AutoAZ posted by:
Vážení přispěvatelé, chápu ze David V, který je zastáncem benzínových motorizací nemusí s mým článkem souhlasit a že se k němu přidají i jiní. Názorů na moderní dieselová auta je jistě mnoho. Já se pohybuji na trhu ojetých vozidel denně a rukama mě a kolegovi prošly stovky Mondeí, S-maxů a mnoha dalších modelů s naftovými motory. Zajímalo by mne, kdo z Vás má obdobnou reálnou zkušenost. Tento článek jsem napsal, protože tu reálnou zkušenost s velkým množstvím vozidel s nájezdy mezi 80 - 250tis.km mám. Z našeho pohledu a mnohaletých zkušeností z praxe je to tak jak jsem napsal a mnohé se s příchodem nových generací popsaných vozidel zlepšilo. V době kdy se začínaly objevovat na trhu jsem spíše předpokládal opak, ale denní praxe a zkušenost ukázala to, co jsem popsal v článku. Výhodu každého kupujícího vidím v tom, že se může svobodně rozhodnout kterou cestu zvolí, ať už to bude auto nové, ojeté, benzínové či naftové. Pro každého je to správné řešení jiné a věřím, že se každý dokáže rozhodnout sám za sebe. Moje potřeba je informovat o mých zkušenostech a přinášet informace, které mohou v rozhodování pomoci. Přeji všem příjemný den a další zajímavé diskuze nad daným tématem. Aleš Zich
Pane Zichu, ale já s ním nesouhlasím z jiného důvodu, než si myslíte. To s tím hromadění aut byla spíše udička, i když je fakt, že nabídka naftových ojetin je výrazně vyšší než benzínových. Ten nesouhlas je zde spíše z důvodu, že tato auta si pak většinou koupí lidé, kteří jej provozují jiným způsobem, než na co bylo sestrojeno. Čili taková zajímavá ojetina, která by ještě na dálnici bez zásadních problémů najezdila 150 tkm, začne poskakovat po městě, 4x za 10 minut startuje, protože se musí rozvozit děti a ten motor nebo převodovka, co už mají něco za sebou to "zabalí". Přečtěte si dotazy, které sem chodí. Pro většinu se hodí spíše benzínový motor a sem tam někomu se dá nafta doporučit. Vy sem pak napíšete článek, kde je jen nafta, nafta, nafta a podle mě dost lidem spíše uškodíte. Vpodstatě jim uškodíte hned 2x. Zaprvé je nalákáte na modely, kde ovšem 200 tisíc (Kč nebo km, můžete si vybrat) je spíše spodní hranice a za druhé jim doporučíte problematičtější (o tom se snad přít nebudeme) pohon. Kombinace přímo vražedná. A na závěr se zeptám, jaký je zájem o naftová vozidla s nájezdem 250 tkm?
Davide, také se zeptám - jaký je zájem o benzínová auta s nájezdem 250 tkm? Odpovím ti - úplně stejný jako o naftová, to je téměř nulový. Čech když nemá na tacho maximálně 125-150 tkm tak si myslí, že auto je po smrti.Druhá věc je dostupnost adekvátních benzínových motorizací. Podle mé zkušenosti kromě japonců (cena je jinde) benzíny ve střední třídě za mnoho nestojí po stránce výkonu a ještě jsou téměř nesehnatelné. Konkrétně mám zkušenost se sháněním Mondea III s 2,0i pro švagra - po 5 měsících jsem snahu vzdal (přidal peněz a koupil se Avensis 2,0i), těch pár exemplářů v nabídce bylo buď mnohem dražších než srovnatelné diesely nebo to byly navoněné vraždy.


Ano, tato otázka je vcelku logická. Ani benzínová auta s vysokým nájezdem zájemcům nevoní, ale rizika drahých oprav jsou nižší. Já tady nechci mlátit prázdnou slámu, protože tady zase začneme bloudit v kruzích. Zjednodušeně bylo napsáno, že naftové Mondeo, C5 a OII pokořilo hranici 200 tKč a stává se kandidátem na best seller, ale já si to pro soukromé využití na nájezd 10-15 tkm/rok s kroužením kolem komína, což je většina dotazů zde, nemyslím. Ty úspory na palivu při těchto nájezdech a motorizacích tvoří několik jednotlivých tisícikorun za rok. A že jsou benzíny dražší? Nějaký důvod to mít bude...
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 20.03.2015 19:06, RE: tdci
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
Tak zrovna mezi TDCi 103 kw a 2,0i 107 kw je rozdíl minimálně třídy. Málokdo jezdí "závody" na 1000 metrů s pevným startem, ale drtivá většina ocení dostatek síly "pod pedálem" v každé situaci a konkrétně tady TDCi benzínový dvoulitr přímo deklasuje. Konečně TDCi stačí bezproblémově i pro větší Galaxy kdežto 2,0i je i pro Mondeo III jen základní motor "pro důchodce". PS: s ND je to jak píšeš - kdo šetří, mění dvakrát a ve finále zapláče nad prodělkem.
Já bych sice taková to slova nepoužil, ale obecně souhlasím. Diesel je pro Mk4 vhodnější motor ohledně dynamiky. I podle papírů se už 2.0 107 kW nedostane z 0 na 100 pod deset vteřin (10,3), diesel 103 kW to dá za 9,8. Ale ohledně Mondea III - to je myšleno Mk3 (2001-2007)? Tam bych to za motor pro důchodce neoznačil. Mám ho a kdo se nebojí otáček, tak může s autem docela divočit. V Mk4 je to jiné, to je o 100 kg těžší a motor má EURO 5, který sice zachovalo papírové parametry, ale lidi říkají, že už mu to vzalo radost ze života.

Myslel jsem Mondeo které označuješ Mk4 (pokud vím je to správně Mk3, ale to je nepodstatné neb je v tom stejně jako u Passatu pěkný zmatek ). V této řadě 2,0i stačí opravdu jen na klidnou jízdu a o případné výkonové rezervě si může nechat jen zdát. Navíc je jak jsem psal výše v alespoň trochu rozumném poměru cena / tech. stav prakticky nesehnatelný.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 20.03.2015 19:11, RE: od autora článku
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
AutoAZ posted by:
Vážení přispěvatelé, chápu ze David V, který je zastáncem benzínových motorizací nemusí s mým článkem souhlasit a že se k němu přidají i jiní. Názorů na moderní dieselová auta je jistě mnoho. Já se pohybuji na trhu ojetých vozidel denně a rukama mě a kolegovi prošly stovky Mondeí, S-maxů a mnoha dalších modelů s naftovými motory. Zajímalo by mne, kdo z Vás má obdobnou reálnou zkušenost. Tento článek jsem napsal, protože tu reálnou zkušenost s velkým množstvím vozidel s nájezdy mezi 80 - 250tis.km mám. Z našeho pohledu a mnohaletých zkušeností z praxe je to tak jak jsem napsal a mnohé se s příchodem nových generací popsaných vozidel zlepšilo. V době kdy se začínaly objevovat na trhu jsem spíše předpokládal opak, ale denní praxe a zkušenost ukázala to, co jsem popsal v článku. Výhodu každého kupujícího vidím v tom, že se může svobodně rozhodnout kterou cestu zvolí, ať už to bude auto nové, ojeté, benzínové či naftové. Pro každého je to správné řešení jiné a věřím, že se každý dokáže rozhodnout sám za sebe. Moje potřeba je informovat o mých zkušenostech a přinášet informace, které mohou v rozhodování pomoci. Přeji všem příjemný den a další zajímavé diskuze nad daným tématem. Aleš Zich
Pane Zichu, ale já s ním nesouhlasím z jiného důvodu, než si myslíte. To s tím hromadění aut byla spíše udička, i když je fakt, že nabídka naftových ojetin je výrazně vyšší než benzínových. Ten nesouhlas je zde spíše z důvodu, že tato auta si pak většinou koupí lidé, kteří jej provozují jiným způsobem, než na co bylo sestrojeno. Čili taková zajímavá ojetina, která by ještě na dálnici bez zásadních problémů najezdila 150 tkm, začne poskakovat po městě, 4x za 10 minut startuje, protože se musí rozvozit děti a ten motor nebo převodovka, co už mají něco za sebou to "zabalí". Přečtěte si dotazy, které sem chodí. Pro většinu se hodí spíše benzínový motor a sem tam někomu se dá nafta doporučit. Vy sem pak napíšete článek, kde je jen nafta, nafta, nafta a podle mě dost lidem spíše uškodíte. Vpodstatě jim uškodíte hned 2x. Zaprvé je nalákáte na modely, kde ovšem 200 tisíc (Kč nebo km, můžete si vybrat) je spíše spodní hranice a za druhé jim doporučíte problematičtější (o tom se snad přít nebudeme) pohon. Kombinace přímo vražedná. A na závěr se zeptám, jaký je zájem o naftová vozidla s nájezdem 250 tkm?
Davide, také se zeptám - jaký je zájem o benzínová auta s nájezdem 250 tkm? Odpovím ti - úplně stejný jako o naftová, to je téměř nulový. Čech když nemá na tacho maximálně 125-150 tkm tak si myslí, že auto je po smrti.Druhá věc je dostupnost adekvátních benzínových motorizací. Podle mé zkušenosti kromě japonců (cena je jinde) benzíny ve střední třídě za mnoho nestojí po stránce výkonu a ještě jsou téměř nesehnatelné. Konkrétně mám zkušenost se sháněním Mondea III s 2,0i pro švagra - po 5 měsících jsem snahu vzdal (přidal peněz a koupil se Avensis 2,0i), těch pár exemplářů v nabídce bylo buď mnohem dražších než srovnatelné diesely nebo to byly navoněné vraždy.
Ano, tato otázka je vcelku logická. Ani benzínová auta s vysokým nájezdem zájemcům nevoní, ale rizika drahých oprav jsou nižší. Já tady nechci mlátit prázdnou slámu, protože tady zase začneme bloudit v kruzích. Zjednodušeně bylo napsáno, že naftové Mondeo, C5 a OII pokořilo hranici 200 tKč a stává se kandidátem na best seller, ale já si to pro soukromé využití na nájezd 10-15 tkm/rok s kroužením kolem komína, což je většina dotazů zde, nemyslím. Ty úspory na palivu při těchto nájezdech a motorizacích tvoří několik jednotlivých tisícikorun za rok. A že jsou benzíny dražší? Nějaký důvod to mít bude...

Hlavní důvod proč jsou benzíny konkrétně v Mondeu dražší je, že je jich jako šafránu. Bohužel vyšší cena většinou nekoresponduje s technickým stavem - buď je cena nesmyslně vysoká, nebo je to navoněná vražda, nebo ještě lépe obojí dohromady.
respond
1 2 3


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.