0
back
 

diskuze k tématu: Citroen Xsara 1.4i - jak slouží po 85 tis. km?

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.07.2009 11:34, RE: Můj soud
rohYpnol posted by:
je, že:
1) pěkně napsaná recenze
2) s danými poruchami (spíše závady) bych příliš o spolehlivosti Citroenu nehovořil. Navíc závada, která nechá vůz někde nepojízdný... Přetěsnění motoru když pomalu ani není pořádně zajetý? To nevidím ani jako poruchy ale jako halabala přístup při montáži. Prostě žabožrout. Francouzi umí vína a sýry a bagety. Auta už ale snad se současnými generacemi také začnou zvládat...
3) Pán je asi velmi skromný. Napsat - vůz je ve všem horší jak předchozí Focus s cca 200tis...
1) docela ANO
2) francouzská vína NEjsou špatná, ale znám ("používám") lepší - "mibluji" kalifornská a vůbec NE špatná jsou třeba novozélandská (francouzská vína jsou něco jako německá auta = "renomé" NE vždy "odpovídá" - navíc to co se říká, že fe francouzské "sámošce" si za pár € koupíte LEPŠí vino, než .. třeba v česku za tisíc korun je /dle mých zkušeností/ PRAVDA = to nej si "nechávají pro sebe")
Sýry ale (opravdu) mají VYNIKAJÍCÍ! A i to pečivo...
Co se AUT týče - to jsou takové "vlny" - když porovnáte DS z let padesátých, německá konkurence francouzskou zrovna NE"převyšovala"; když se podíváte na přelom 60/70 a SM, německá konkurence francouzskou zrovna NE...
když se podíváte ... ono je to HODNĚ (a myslím že dokonce MNOHEM VÍCE než si většina lidí je vůbec ochotna připustit) o "představách" (než o "realitě")
4) Asi podobně - ten první "čtvrtmiblion" kilometrů vydrží víceméně VŠECHNO "podobně" - a stejné je to u ledniček a televizorů apod. (to jsou zase hlavně "představy" že výrobek téhle značky vydrží 3x déle a ... o tom to až tak NENí, materiály stárnou stejně a "domněnka/představa" že výrobce "A" používá ZCELA jiné než výrobce "B" (v tomto případě asi spíše výrobce "F" a výrobce "D"eutschland .-) a ty vydrží "násobek" - to jsou (tedy dle MNE) spíše "představy" - realita je taková, že často používají ZCELA identické díly (a např ve Francii montované Toyoty patří k NEJspolehlivějším)
5) tomu asi NErozumím (jedno zda v Praze, Salzburg či Köln - servisy jsou "tam i tam" - asistenční služby fungují zrovna tak STEJNĚ - jedno zda jste zrovna v Denemark či Italy, jedno zda jde o službu pod hlavičkou Mercedes či Hyundai - možná pro někoho "překvapení" - nicméně spíše TAKová je (dle MNE .-) realita..
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.07.2009 14:17, RE: Můj soud
Kylie posted by:
1) docela ANO
2) francouzská vína NEjsou špatná, ale znám ("používám") lepší - "mibluji" kalifornská a vůbec NE špatná jsou třeba novozélandská (francouzská vína jsou něco jako německá auta = "renomé" NE vždy "odpovídá" - navíc to co se říká, že fe francouzské "sámošce" si za pár € koupíte LEPŠí vino, než .. třeba v česku za tisíc korun je /dle mých zkušeností/ PRAVDA = to nej si "nechávají pro sebe")
Sýry ale (opravdu) mají VYNIKAJÍCÍ! A i to pečivo...
Co se AUT týče - to jsou takové "vlny" - k...
ad 2) to je u vinařů běžné. Na 1. ochutnání dají něco ze středu. Když se pak člověk rozplývá, jak je to nicmoc víno dobré, pak poznají, že nemá cenu vytahovat a plýtvat dobrými kousky.
ad 4) nesouhlasím. V kvalitě praček jsou obrovské rozdíly. Např. Miele - záruka 10 let. To by taková Candy nevydržela ani kdyby při ní všichni svatí stáli ;) Sice za cenu 1ks Miele má 5ks Candy, ale rozdíly tam jsou - a to bohovské...
ad 5) ano, servisy u nás v ČR fungují +- stejně (MIZERNĚ). A je jedno, o jakou značku jde. Principem funkce servisu je výměna porouchaných dílů za nové. Nic se nespravuje, pouze vyměňuje. Pokud se neví, čím to je, tak se díly postupně mění, časem se na pravou příčinu možná narazí. Nebo se vymění půl auta. To je přeci jedno ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.07.2009 19:12, RE: Můj soud
rohYpnol posted by:
ad 2) to je u vinařů běžné. Na 1. ochutnání dají něco ze středu. Když se pak člověk rozplývá, jak je to nicmoc víno dobré, pak poznají, že nemá cenu vytahovat a plýtvat dobrými kousky.
ad 4) nesouhlasím. V kvalitě praček jsou obrovské rozdíly. Např. Miele - záruka 10 let. To by taková Candy nevydržela ani kdyby při ní všichni svatí stáli ;) Sice za cenu 1ks Miele má 5ks Candy, ale rozdíly tam jsou - a to bohovské...
ad 5) ano, servisy u nás v ČR fungují +- stejně (MIZERNĚ). A je jedno, o jakou ...
Milý rohYpnole!
4) NE že bych věděla jak je na tom zrovna značka Candy, ale mám v jednom "bydlišti" něco přes rok starou sušičku Miele, která zrovna nedávno SERVIS potřebovala (začalo zlobit zavírání), levnější AEG co mám v Praze zatím "funguje"
Abych to "dovyjasnila" - ROZDÍLy samozřejmě JSOU, ale (zdaleka) ne TAKové - jak si asi většina lidí "představuje"
Domněnka že Vertu telefon vydrží "násobně" více/déle než ... za korunu ke smlouvě prodávaný xyz je prostě MYLNÁ (pravda - VYDRŽí i když na zem spadne .-)
Prostě ROZDÍL samozřejmě je/existuje, ale NENí (až tak) v "životnosti" jako v "provozněLUXUSněDESIGnových" vlastnostech (nebo jak to říci ,-)
5) servisy v ČR NEchci moc "komentovat", že jedna "prémiová" značka ještě nedávno doporučovala při poruše svého vozidla na území ČR odtah nach Deutschland či Österreich je celkem "smutná" REALITA (ale já jsem se svým ČESKÝM šéftechnikem od Citroën OPRAVDU docela SPOKOJENÁ .. ale UVĚDOMUJi si, že je to trochu "výjímka" ,-(
... nedávno se do mne v obchodě Hypernova "pustily" po dotazu na náhradní náplň do "zařízení" jenž jsem tam koupila 2 prodavačky s TAKovou vervou, že "přispěchající" Buřtík opravdu NEchápal (MOJE chyba - nechala jsem se "zmást" "reklamou co mají na tričku a ZEPTALA SE ,-)
(a NEdbala že 3jice prodavaček tam "rozebírala" včerejší TV seriál - nebo něco takového .-)
Pokud jde o NE-opravování ale o "výměnu" dílů - to je (myslím) CELOsvětový "standard" (výroba vpodstatě ČEHOKOLIV je dnes LEVNĚJŠí než "opravování" - tedy alespoň v těch "vyspělejších" státech - ale "přiznávám" že to mi až tak NEvadí - již se mi takhle stalo, že jsem během záruky dostala nový fen, váhu, žehličku a dokonce i televizi .-)
PS: Že se to s NE"umětelstvím" NEschopností "definovat" problém občas PŘEHÁNí atd. - to je jistě PRAVDA, ale to je o KONKRÉTNÍCH lidech a "obávám se" že těch "lemplů" je VÍCE než ... takových jako je můj "šéftechnik"
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 13:38, RE: Můj soud
Kylie posted by:
Milý rohYpnole!
4) NE že bych věděla jak je na tom zrovna značka Candy, ale mám v jednom "bydlišti" něco přes rok starou sušičku Miele, která zrovna nedávno SERVIS potřebovala (začalo zlobit zavírání), levnější AEG co mám v Praze zatím "funguje"
Abych to "dovyjasnila" - ROZDÍLy samozřejmě JSOU, ale (zdaleka) ne TAKové - jak si asi většina lidí "představuje"
Domněnka že Vertu telefon vydrží "násobně" více/déle než ... za korunu ke smlouvě prodávaný xyz je prostě MYLNÁ (pravda - VYDRŽí i když n...
Jistě - i Miele se může porouchat. Je to jen stroj. Dobře že jsi zvolila jako příklad Vertu - proč je tak drahý? Je to jen otázka exkluzivních materiálů. Kdyby někdo pozlatil C5, pak bude také stát třeba 9 milonů, ale lepší vůz to z něj neudělá. Ale pokud se vezme průřez trhu, pak od určité úrovně roste již jen cena (a image), kdežto reálná hodnotová nabídka je stejná. Ale pod touto hranicí klesá cena i kvalita. Nebo kvalita zůstává ale s cenou klesá nabízená hodnota (např. Dacia). Co ale nepochybně uznávám, že u zavedených automobilek neodpovídají cenové rozdíly rozdílu v kvalitě. Těžko si někdo může myslet, že nový Mégane bude o 1/4 horší než Octavia, když je o tolik levnější (otázkou ale zůstává, jestli si to Rendl nevybere na ceně servisu...).
Slunce (nejen) v duši přeje rohYpnol
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 20:19, RE: pockal bych s tou chvalou...
Barik posted by:
Když je po 60ti tis. km vyměněno gufero a hlavně těsnění pod hlavou, čemu tedy majitel říká spolehlivost? A vůbec, po patnácti tisících km bych s hodnocením počkal, až bude najetou aspoň 10x tolik. Původní kilometry také nemusí být pravda - buď je to auto spíš velmi nespolehlivé nebo to zkrátka pravda není - že je to po původním majiteli a že to má servisní knížku neznamená vůbec nic.

A ta přesnost řazení - nevím, Xsaru jsem neřídil, ale Brava znám 3, najeto 80, 100 a 300 tis. km, a žádné n...
Jezdil jsem xsarou 1.6,po case jsem poridil xsaru 2.0 vts.Razeni jde nekdy ztuha,nekdy tam tu rychlost musite trochu dotlačit,To je ale u xsar skoro normální,jinak vše klape jak má.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.07.2009 20:22, RE: Spotřeba ...
David V posted by:
Tento výrok bych si dovolil zpochybnit. 9 ltr/100 mohla mít průměrnou spotřebu při běžné jízdě, ale rozhodně ne při 100 km s plným využitím potenciálu motoru.
Ještě to napíšu jinak - spotřeba výrazně roste s používáním brzdového pedálu. Čím častěji se na něj šlape, tím větší je spotřeba. Předpokládám, že při plném využití potenciálu motoru bylo nutné na tento pedál hoodně šlapat a není možné v tomto režimu s benzínovým 123 kW motorem jezdit za 9.
Ještě je možnost těchto 123 kW využít bez brz př...
Bez problému jsi pří teto jízde veme klidne12litru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.07.2009 12:50, RE: Můj soud
rohYpnol posted by:
Jistě - i Miele se může porouchat. Je to jen stroj. Dobře že jsi zvolila jako příklad Vertu - proč je tak drahý? Je to jen otázka exkluzivních materiálů. Kdyby někdo pozlatil C5, pak bude také stát třeba 9 milonů, ale lepší vůz to z něj neudělá. Ale pokud se vezme průřez trhu, pak od určité úrovně roste již jen cena (a image), kdežto reálná hodnotová nabídka je stejná. Ale pod touto hranicí klesá cena i kvalita. Nebo kvalita zůstává ale s cenou klesá nabízená hodnota (např. Dacia). Co ale nepoch...
Cena servisu:
- mám soukromého megana 1,5 dci
- používám služební octavii II 1,9 TDI
Ač je to "podivné", cena prací v servise je téměř identická. Platí to i o ceně náhradních dílů. Jen přístup k zákazníkovi (ke mě) je u renaultu mnohem lepší. Nebudu pitvat, zda prohlídka vozu stojí 6000 nebo 6500, takovýto rozdíl je dle mého nepodstatný při pořizovací ceně vozu okolo 500 tisíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.07.2009 17:46, RE: Můj soud
Pavlik posted by:
Cena servisu:
- mám soukromého megana 1,5 dci
- používám služební octavii II 1,9 TDI
Ač je to "podivné", cena prací v servise je téměř identická. Platí to i o ceně náhradních dílů. Jen přístup k zákazníkovi (ke mě) je u renaultu mnohem lepší. Nebudu pitvat, zda prohlídka vozu stojí 6000 nebo 6500, takovýto rozdíl je dle mého nepodstatný při pořizovací ceně vozu okolo 500 tisíc.
Jenže u Škody nemusíte do servisu např. kvůli výměně prasklé žárovky v předním světlometu ;)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 19.07.2009 13:52, RE: Můj soud
Pavlik posted by:
Cena servisu:
- mám soukromého megana 1,5 dci
- používám služební octavii II 1,9 TDI
Ač je to "podivné", cena prací v servise je téměř identická. Platí to i o ceně náhradních dílů. Jen přístup k zákazníkovi (ke mě) je u renaultu mnohem lepší. Nebudu pitvat, zda prohlídka vozu stojí 6000 nebo 6500, takovýto rozdíl je dle mého nepodstatný při pořizovací ceně vozu okolo 500 tisíc.
Milý Pavlík(u)!
Naprosto SOUHLASím - jen se mi NEzdá "podivné", že oprava Megane a Octavia je (víceméně) stejně drahá... doba "levných(-ejších)" Škodovek SKONČILA modelem Felicia (vše "následující" je víceméně "jen" v česku montovaný vw - NENí tudíž ani možné, aby díly byly levnější...
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 19.07.2009 13:53, Milý rohYpnol(e)!
rohYpnol posted by:
Jenže u Škody nemusíte do servisu např. kvůli výměně prasklé žárovky v předním světlometu ;)))
Opravdu?
PS: Tak v tom případě to tak bude až od "příští" generace ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 19.07.2009 15:53, RE: Můj soud
rohYpnol posted by:
Jenže u Škody nemusíte do servisu např. kvůli výměně prasklé žárovky v předním světlometu ;)))
Prasklé žárovky neřeším - mám xenony u obou vozů a tudíž se na ně vztahuje záruka...
PS: ale u megana mám jistotu, že ráno tam mám světlomety - u škodovek se kradou až hrůza (proto po neblahých zkušenostech vozy parkujeme v areálu firmy)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 19.07.2009 15:54, RE: Můj soud
Kylie posted by:
Milý Pavlík(u)!
Naprosto SOUHLASím - jen se mi NEzdá "podivné", že oprava Megane a Octavia je (víceméně) stejně drahá... doba "levných(-ejších)" Škodovek SKONČILA modelem Felicia (vše "následující" je víceméně "jen" v česku montovaný vw - NENí tudíž ani možné, aby díly byly levnější...
Pěkný den
To "podivné" jsem dal do uvozovek coby sarkasmus...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 19.07.2009 17:07, RE: Můj soud
Pavlik posted by:
Prasklé žárovky neřeším - mám xenony u obou vozů a tudíž se na ně vztahuje záruka...
PS: ale u megana mám jistotu, že ráno tam mám světlomety - u škodovek se kradou až hrůza (proto po neblahých zkušenostech vozy parkujeme v areálu firmy)
Tp byla teda smeč na který nemám ve svém arsenálu zbraň ;) Jde jen o to, že Randl je někdy levný jen při koupi (např. u Thalie vycházely servisní náklady značně draho. Nevím jak je to u jiných značek, ale jeden prodejce Rendlu mi přímo potvrdil, že z prodeje vozu nemají prakticky žádný zisk. Zisk tvoří až ze servisu a oprav (říkal nebýt havárek, tak si nevydělá ani na chleba ;))
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.