0
back
 

diskuze k tématu: Citroen Xsara 1.4i - jak slouží po 85 tis. km?

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 07:57, pockal bych s tou chvalou...
Když je po 60ti tis. km vyměněno gufero a hlavně těsnění pod hlavou, čemu tedy majitel říká spolehlivost? A vůbec, po patnácti tisících km bych s hodnocením počkal, až bude najetou aspoň 10x tolik. Původní kilometry také nemusí být pravda - buď je to auto spíš velmi nespolehlivé nebo to zkrátka pravda není - že je to po původním majiteli a že to má servisní knížku neznamená vůbec nic.

A ta přesnost řazení - nevím, Xsaru jsem neřídil, ale Brava znám 3, najeto 80, 100 a 300 tis. km, a žádné nemá nepřesné řazení, už vůbec ne řízení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 07:59, ten pravopis
A nerad jsem za hnidopicha, ale když už člověk píše něco na web, tak by si aspoň předložky s/z plést nemusel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 08:25,
Citroen neni špatnej.Ale myslím,že hodnotíš příliš brzy.Spotřeba 5,5 no nevim.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 08:49, Nikdy více
s Xsarou jsem měl tu čest jako se služebním vozem 2,0HDi 66Kw. Měl jsem ho rok (dostavál jsem ho s 15km na tacho) a byl jsem strašně rád když jsme se loučili. Po 100km jsem nevěděl jak si mám sednout, motor - úplné zklamaní ( možná špatný kus) nejelo to žralo to, nepřesné řazení mohu jen potvrdit.
Ještě že to byl služebák, protože koupit si toto za XXX tisíc jako nové tak nevím co by bylo s mýma nervama.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 09:03, RE: Nikdy více
Valnoha posted by:
s Xsarou jsem měl tu čest jako se služebním vozem 2,0HDi 66Kw. Měl jsem ho rok (dostavál jsem ho s 15km na tacho) a byl jsem strašně rád když jsme se loučili. Po 100km jsem nevěděl jak si mám sednout, motor - úplné zklamaní ( možná špatný kus) nejelo to žralo to, nepřesné řazení mohu jen potvrdit.
Ještě že to byl služebák, protože koupit si toto za XXX tisíc jako nové tak nevím co by bylo s mýma nervama.
Neviem čo si mal za motor, ale rovnaký mám v Xantii kombíku (2.0HDi 66kW). Auto má pohotovostnú hmotnosť 1,5 tony a priemernú spotrebu po troch rokoch a 60tkm (momentálne má 280tkm) 5,6l/100km. A to sa jazdí 90% štyria pasažieri...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 09:50, RE: Nikdy více
Valnoha posted by:
s Xsarou jsem měl tu čest jako se služebním vozem 2,0HDi 66Kw. Měl jsem ho rok (dostavál jsem ho s 15km na tacho) a byl jsem strašně rád když jsme se loučili. Po 100km jsem nevěděl jak si mám sednout, motor - úplné zklamaní ( možná špatný kus) nejelo to žralo to, nepřesné řazení mohu jen potvrdit.
Ještě že to byl služebák, protože koupit si toto za XXX tisíc jako nové tak nevím co by bylo s mýma nervama.
I když nejsem milovníkem téhle značky musím říct, že kámoš má Xsaru combi se zatracovaným 1,8i a to auto je naprosto v pohodě. Dynamika slušná, spotřeba výborná (7l svižné jízdy mimo město), do 130 tkm měnil jen klimatizaci a výfuk. Auto kupoval jako velice jeté a opečované. Nepochybně měl štěstí na kus, ale to samé může potrefit i recenzenta. Koupě sekáče je holt vždycky sázka do loterie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 10:53, RE: Nikdy více
Kyle posted by:
I když nejsem milovníkem téhle značky musím říct, že kámoš má Xsaru combi se zatracovaným 1,8i a to auto je naprosto v pohodě. Dynamika slušná, spotřeba výborná (7l svižné jízdy mimo město), do 130 tkm měnil jen klimatizaci a výfuk. Auto kupoval jako velice jeté a opečované. Nepochybně měl štěstí na kus, ale to samé může potrefit i recenzenta. Koupě sekáče je holt vždycky sázka do loterie.
Hele, pokud je auto špatný kus, tak je to z výroby, čili je to od novoty, takže koupě nového auta je v podstatě taky sázka do loterie. Ojetá auta mají při všech svých nevýhodách jednu nespornou výhodu: jsou prověřené časem a jsou známy chronické nedostatky, stejně jako jejich řešení.
Je ovšem pravdou, že některé automobilky mají těch špatných kusů z výroby více než jiné.
Kolega v práci má Xsaru a v 35 tkm (po 6-ti letech provozu) mu praskl chladič. Řešení nebylo nakonec vzhledem k použití alternativního výrobce drahé, ale i tak mi to přijde celkem brzy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 11:15, Xsara
Xsaru jsem měl a protože to měl být nástupce Xantie,alespoň podle Citroenu,musím říct,že se moc nepovedla.Byla méně spolehlivá než Xantie,co d oprostoru je Xsara menší a nemá hydraulický podvozek jako Xantie.Navíc jsem zaznamenal zajímavou věc,někdo u Citroenu se asi zase pokoušel myslet a výrobce namontoval sání benzínu tak blbě,že pokud byla nádrž plná asi tak ze čvrtiny,stačali blbě a ostřeji projet nějakou mírně svažitou zatáčku a čerpadlo chvilku pracovalo naprázdno,občas se to projevilo takovým krátkodobým přidušením motoru,ale je docela dobře možné,že v pozdějších verzích už to bylo vyřešeno,ale ta moje byla jedna z prvních
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 11:26, RE: Xsara
Rover623 posted by:
Xsaru jsem měl a protože to měl být nástupce Xantie,alespoň podle Citroenu,musím říct,že se moc nepovedla.Byla méně spolehlivá než Xantie,co d oprostoru je Xsara menší a nemá hydraulický podvozek jako Xantie.Navíc jsem zaznamenal zajímavou věc,někdo u Citroenu se asi zase pokoušel myslet a výrobce namontoval sání benzínu tak blbě,že pokud byla nádrž plná asi tak ze čvrtiny,stačali blbě a ostřeji projet nějakou mírně svažitou zatáčku a čerpadlo chvilku pracovalo naprázdno,občas se to projevilo ta...
Sice nejsem Citroenista, ale neměla být xsara nástupce ZX? A nástupce Xantie C5?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 11:37, RE: Xsara
Michy007 posted by:
Sice nejsem Citroenista, ale neměla být xsara nástupce ZX? A nástupce Xantie C5?
Přesně tak, Xantia je trošku víc auta...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 12:15, Milý Michy007!
Michy007 posted by:
Sice nejsem Citroenista, ale neměla být xsara nástupce ZX? A nástupce Xantie C5?
Naprosto SPRÁVNĚ!
Citroën C4 je nástupce Xsara, ta byla po ZX a před ním bylo (s více jak 2 mibliony prodaných kusů ve své době VELEúspěšné GS).
PS: A po Xantia je dnes druhá generace C5 (s připravovanou LUXUSní "odbočkou" - na stejné platformě - Citroën DS5 - což bude trochu "upomínka" na EXTRAVAGANTNí Citroën SM, tedy Citroën s motorem Maserati)
PPS: Nástupcem řady DS - CX - XM je Citroën C6
Pěkný den (a snad jsem to nějak "nepopletla" .-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 12:19, Spotřeba ...
JardaC posted by:
Citroen neni špatnej.Ale myslím,že hodnotíš příliš brzy.Spotřeba 5,5 no nevim.
... 5,5 l - to NEvím, ale že "ostrá" verze této "cupky" zvaná VTS s vysokootáčkovým dvoulitrem (123 kW) brala (při ... řekněme PLNÉM využívání potencionálu MOTORu) 9 l na 100 km, to "potvrzuji" (to je PRAVDA)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 12:40, RE: Spotřeba ...
Kylie posted by:
... 5,5 l - to NEvím, ale že "ostrá" verze této "cupky" zvaná VTS s vysokootáčkovým dvoulitrem (123 kW) brala (při ... řekněme PLNÉM využívání potencionálu MOTORu) 9 l na 100 km, to "potvrzuji" (to je PRAVDA)
Pěkný den
Tento výrok bych si dovolil zpochybnit. 9 ltr/100 mohla mít průměrnou spotřebu při běžné jízdě, ale rozhodně ne při 100 km s plným využitím potenciálu motoru.
Ještě to napíšu jinak - spotřeba výrazně roste s používáním brzdového pedálu. Čím častěji se na něj šlape, tím větší je spotřeba. Předpokládám, že při plném využití potenciálu motoru bylo nutné na tento pedál hoodně šlapat a není možné v tomto režimu s benzínovým 123 kW motorem jezdit za 9.
Ještě je možnost těchto 123 kW využít bez brz při jízdě na plný plyn maximální rychlostí (odhaduji tak cca 220-230 km/h), a to zase pochybuji, že to bude za devítku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 13:30, RE: Nikdy více
David V posted by:
Hele, pokud je auto špatný kus, tak je to z výroby, čili je to od novoty, takže koupě nového auta je v podstatě taky sázka do loterie. Ojetá auta mají při všech svých nevýhodách jednu nespornou výhodu: jsou prověřené časem a jsou známy chronické nedostatky, stejně jako jejich řešení.
Je ovšem pravdou, že některé automobilky mají těch špatných kusů z výroby více než jiné.
Kolega v práci má Xsaru a v 35 tkm (po 6-ti letech provozu) mu praskl chladič. Řešení nebylo nakonec vzhledem k použití alter...
jenom aby ty "chronicke" nedostatky nebyly znamy pouze predchozim majitelum... coz by ti mohlo potvrdit spousta tech, co nakupovali v bazaru. spotreba oleje, ruzna tesneni, elektronika, ridici jednotka, sezonni problemy leto/zima... u noveho auta se to da resit v ramci zaruky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 13:32, RE: bez předmětu
JardaC posted by:
Citroen neni špatnej.Ale myslím,že hodnotíš příliš brzy.Spotřeba 5,5 no nevim.
vsak psal, ze mimo mesto... po okreskach se s fabkou a 1.4 16V 55 kW da jezdit kolem 5 - 5.5 l/100 km naprosto v pohode.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 13:59, RE: Spotřeba ...
David V posted by:
Tento výrok bych si dovolil zpochybnit. 9 ltr/100 mohla mít průměrnou spotřebu při běžné jízdě, ale rozhodně ne při 100 km s plným využitím potenciálu motoru.
Ještě to napíšu jinak - spotřeba výrazně roste s používáním brzdového pedálu. Čím častěji se na něj šlape, tím větší je spotřeba. Předpokládám, že při plném využití potenciálu motoru bylo nutné na tento pedál hoodně šlapat a není možné v tomto režimu s benzínovým 123 kW motorem jezdit za 9.
Ještě je možnost těchto 123 kW využít bez brz př...
ikdyž souhlasím s Davidem, myslím,že pravda nemusí nutně být tak daleko od 9l/100km.Mám 4válec 140kw a běžná kombinovaná spotřeba je bezproblémů do 8l/100km.Ovšem je otázka o kolik vzroste při plném využití potenciálu.Mě odhadem o cca 2,5litru, jak to uměl Citroen ve svojí době to nevím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 14:29, RE: Spotřeba ...
Tomi posted by:
ikdyž souhlasím s Davidem, myslím,že pravda nemusí nutně být tak daleko od 9l/100km.Mám 4válec 140kw a běžná kombinovaná spotřeba je bezproblémů do 8l/100km.Ovšem je otázka o kolik vzroste při plném využití potenciálu.Mě odhadem o cca 2,5litru, jak to uměl Citroen ve svojí době to nevím.
Se spotřebou je to velmi komplikované. Při využití potenciálu motoru hraje taky velkou roli, při jakých zařazených rychlostních stupních to je. Kamarádi amatérsky závodili kuželový slalom, kde se jezdilo na 2-ku a ty spotřeby byly klidně kolem dvacítky s běžnými motory (cca 1800 ccm). Pokud se využívá potenciál motoru v rychlostech kolem 100 km/h na občasné předjetí, tak to takový vliv nemá (pokud to není předjíždění kolony poskakováním o jedno auto). Další věcí, která výrazně ovlivňuje spotřebu, je hmotnost vozidla, a to zejména v městském provozu, ale pokud už se to auto rozjede, tak je nějakej ten metrák navíc skoro buřt.
Pokud byla Xantia lehká, tak měla i dobrou spotřebu, ale 9 se mi zdá stejně optimistické na plné využití potenciálu motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.07.2009 16:17, Milý David(e)V!
David V posted by:
Tento výrok bych si dovolil zpochybnit. 9 ltr/100 mohla mít průměrnou spotřebu při běžné jízdě, ale rozhodně ne při 100 km s plným využitím potenciálu motoru.
Ještě to napíšu jinak - spotřeba výrazně roste s používáním brzdového pedálu. Čím častěji se na něj šlape, tím větší je spotřeba. Předpokládám, že při plném využití potenciálu motoru bylo nutné na tento pedál hoodně šlapat a není možné v tomto režimu s benzínovým 123 kW motorem jezdit za 9.
Ještě je možnost těchto 123 kW využít bez brz př...
To byla taková "zvláštnost" toho motoru, že (samozřejmě když to trochu PŘEŽENU!) bral stále skoro STEJNĚ.
U 6tiválcového třílitrového Brumly se dle jízdy (zda 70 "plynule" na výjezdu z města či těch 220-230 km/h) spotřeba pohybuje od nějakých 6-7 l/100 km po cca 23 l na 100 km, resp. "okamžitých" ještě VÍCE při "naplno" zrychlování do těch NAD200kilometrových rychlostí...
U "zlatíčka" Xsara VTS byla spotřeba STÁLE 9 litrů (opět ZDŮRAZŃUJi, že maličko "nadsazuji"!)
PS: Tím ".. při plném využívání potencionálu motoru" jsem myslela tak nějak "celkově", tedy PRŮMĚRně - prostě KDYŽ se to "hodilo" využívala jsem výkon a PRŮMĚRná spotřeba byla 9 l/100 km (ale při až NEuvěřitelně malých "odchylkách")
Pěkný den (v Citroën Xsara VTS docela byl ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.07.2009 16:55, RE: Milý Michy007!
Kylie posted by:
Naprosto SPRÁVNĚ!
Citroën C4 je nástupce Xsara, ta byla po ZX a před ním bylo (s více jak 2 mibliony prodaných kusů ve své době VELEúspěšné GS).
PS: A po Xantia je dnes druhá generace C5 (s připravovanou LUXUSní "odbočkou" - na stejné platformě - Citroën DS5 - což bude trochu "upomínka" na EXTRAVAGANTNí Citroën SM, tedy Citroën s motorem Maserati)
PPS: Nástupcem řady DS - CX - XM je Citroën C6
Pěkný den (a snad jsem to nějak "nepopletla" .-)
Vše najdete na historie citroen.cz a jinde. Proč máte ten net?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.07.2009 10:37, Můj soud
je, že:
1) pěkně napsaná recenze
2) s danými poruchami (spíše závady) bych příliš o spolehlivosti Citroenu nehovořil. Navíc závada, která nechá vůz někde nepojízdný... Přetěsnění motoru když pomalu ani není pořádně zajetý? To nevidím ani jako poruchy ale jako halabala přístup při montáži. Prostě žabožrout. Francouzi umí vína a sýry a bagety. Auta už ale snad se současnými generacemi také začnou zvládat...
3) Pán je asi velmi skromný. Napsat - vůz je ve všem horší jak předchozí Focus s cca 200tis. km a přesto být spokojený... ;)
4) Jak by tedy vypadala Xara, která je provozována dobytčím způsobem služebních vozů ala VW???
5) přístup servisu - klasika. Snad se to časem změní - tak jak citron oficiálně proklamuje. Realita je ale bohužel téměř vždy jiná.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.