0
back
 

diskuze k tématu: Citroen Xantia 2.0 HDi - není na závodění

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 05:37, vstřikovače
Po jízdě ve vyšších otáčkách je třeba nechat ochladit spíš turbo než vstřikovače
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 07:55,
známej jí má a neskutečnej žrout peněz, není měsíc, aby něco neměnil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 08:09, Hakuv senzor
Nevim kolik by stal na Punto II. genereace snimac otacek primo od Fiatu, ale ja koupil od Auto Imofa (dodavatel dilu pro Alfa/Fiat) a platil jsem ho 1.400. Takze 18 tis me prijde opravdu jako velmi vyhozene penize oknem. Stejne jako vymena jednoho vstriku commonrailu za 15 tis? To snad nemuze stat ani u Citroenu. Nehlede na to, ze existuje Diesel servis s repasí. Jinak Xantia krásné auto, dobrý motor, škoda jen té hodně slabé bezpečnosti. Na auto z roku 2000 (vznik někdy p 10 let dříve) je dosti slabá. 1 hvezdicka pred faceliftem (pocitam ze po faceliftu 2 hvezdicky) je opravduv dnesni dobe spatny vysledek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 08:33, RE: Hakuv senzor
mufik.martin posted by:
Nevim kolik by stal na Punto II. genereace snimac otacek primo od Fiatu, ale ja koupil od Auto Imofa (dodavatel dilu pro Alfa/Fiat) a platil jsem ho 1.400. Takze 18 tis me prijde opravdu jako velmi vyhozene penize oknem. Stejne jako vymena jednoho vstriku commonrailu za 15 tis? To snad nemuze stat ani u Citroenu. Nehlede na to, ze existuje Diesel servis s repasí. Jinak Xantia krásné auto, dobrý motor, škoda jen té hodně slabé bezpečnosti. Na auto z roku 2000 (vznik někdy p 10 let dříve) je dosti...
Nic moc, taková pohodlnější octavie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 08:42, RE: bez předmětu
anonym posted by:
známej jí má a neskutečnej žrout peněz, není měsíc, aby něco neměnil.
to má asi vyloženě smůlu. Xantie je podle TÜV na spolehlivosti srovnatelné např. s Octavií = lepší průměr (i když ta statistika je diskutabilní). Mám 2 roky Xantii break 1.8i 16V. Pouze na začátku jsem investoval do rozvodů, opravy jednoho hydraulického ventilu, výměna dvou předních koulí (byl tam jiný typ koulí + proplach hydrauliky (cca 15000kč investic, se kterými jsem počítal při koupi - auto 8let staré). To vše vlastně jen proto, že jsem neznal historii auta (výměna rozvodů preventivně, proplach hydrauliky). Od té doby dva roky žádná závada. Fakt je, že toho moc nenajezdím - kolem 10000km za rok. Motor 1.8i 16v (81kW) je na tak těžké auto dost slabý a rozhodně není na nějaké vyskakování si. Pro "sporťáky" to rozhodně není! Těm by také určitě vadili takové věci jako ruční brzda na předních! kolech a na chování hydraulického podvozku si také musíte zvyknout. Skvělá věc je rezervní kolo pod kufrem zvenku. Při výměně kola nemusíte vyložit obsah kufru. Samotná výměna kola je také jednodušší. Zvednete podvozek na doraz a pak stačí jen pár centimetrů zvedákem a máte kolo ve vzduchu. Kvůli hmotnosti auta a vyšší spotřebě (přes 9l při pojížďkách na menší vzdálenosti - na dálkách samotných se dá dostat na 6.5l) bych dnes určitě volil diesel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 08:47, RE: bez předmětu
anonym posted by:
známej jí má a neskutečnej žrout peněz, není měsíc, aby něco neměnil.
Tak nevím očem to pan anonym píše. Známej možná koupil starší model, po X majitelích, kteří se k autu nachovali nejlépe.
Xantia je velmi povedený model, nadprůměrně spolehlivý, viz. žebříčky TÜV. Brácha má 1,9TD r.v.98. Má ji 4 rok, ročně kolem 20tis, nyní se stav km blíží ke 200tis. Po koupi nechal preventivně zkontrolovat hydrauliku a vyměnit rozvody. Zatím poměrně bez problémů. Nepočítaje destičky a jiný spotřební mat., tak měnil akumulační kouli a prasklé plast.ramínko výškového orektoru zadní nápr., cca 500Kč včetně práce. Samozřejmě poněkud větší množtví žároviček v osvětl.přístrojů, to je bohužel běžné.
Jak píše autor, repasovat koule se nevyplatí, když se dá sehnat od 1200Kč. Hydraulika je proti typům XM a BX velmi spolehlivá, náklady na pravidelnou předepsanou údržbu jsou dokonce nižší než u současných automobilů s klasickým pérováním pružinami s tlumiči. To je ale těžko někomu vysvětlovat, kdyv ČR se tlumiče mění sporadicky, obvykle až proreznou, nebo úplně vytečou. Svou funkčnost ale ztrácejí už po 80-100 tis., zvláště na českých silnicích ala tankodrom !
Cena vstřikovače na HDi je ve značkovém servise 12 000 a dá se sehnat za 10 000, těch 15 000 je poněkud nadsazených!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 08:49, RE: Hakuv senzor
anonym posted by:
Nic moc, taková pohodlnější octavie
a trochu větší (break 4,7 metrů), víc místa pro lidi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 08:51, RE: Hakuv senzor
anonym posted by:
Nic moc, taková pohodlnější octavie
Hodně pohodlněší Octavie, místo na zadních sedadlech nesrovnatelné a to nejpodstatnější, auto o třídu výš zatéměř poloviční cenu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 08:52, RE: Hakuv senzor
anonym posted by:
Nic moc, taková pohodlnější octavie
auto dávno za zenitem, před 10 lety hezký auto. o bezpečnosti raději nemluvit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 09:06, RE: Hakuv senzor
Kimo posted by:
Hodně pohodlněší Octavie, místo na zadních sedadlech nesrovnatelné a to nejpodstatnější, auto o třídu výš zatéměř poloviční cenu.
zas takovej zázrak to není, radši mín místa vzadu a přežít bouračku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 09:11, RE: bez předmětu
anonym posted by:
to má asi vyloženě smůlu. Xantie je podle TÜV na spolehlivosti srovnatelné např. s Octavií = lepší průměr (i když ta statistika je diskutabilní). Mám 2 roky Xantii break 1.8i 16V. Pouze na začátku jsem investoval do rozvodů, opravy jednoho hydraulického ventilu, výměna dvou předních koulí (byl tam jiný typ koulí + proplach hydrauliky (cca 15000kč investic, se kterými jsem počítal při koupi - auto 8let staré). To vše vlastně jen proto, že jsem neznal historii auta (výměna rozvodů preventivně...
Podle mě je rezervní kolo pod kufrem zvenku nejhorší, co může být. Při výměně kola sice nemusím vyložit obsah kufru (jak často jezdíte s plným kufrem?), ale není nad to píchnout někde třeba v zimě brzy ráno - tma, spodek špinavej a zarezlej, zmrzlý ruce, prostě "paráda".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 10:07, bezpečnost
Jednak je potřeba si uvědomit v jaké cenové hladině se toto auto pohybuje a tu bezpečnost srovnávat se stejně drahými vozy.Ne každý na ty pětihvezdičkový auta má. A dále si zkuste najít pravidla za co se body při těch testech udělují a jak vybavené vozy se tam testují a kolik tedy bodů by získal váš konkrétní vůz.To,že nějaký automobil získal 4*,protože nabízí 6 airbagů,ESP,... neznamená,že stejně bezpečný je i základní model se 2 pytli bez ESP,předpínačů pásů,urychlovačů brzdných účinků,což mohli být ve své době v daném autě příplatkové prvky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 10:38, RE: bezpečnost
anonym posted by:
Jednak je potřeba si uvědomit v jaké cenové hladině se toto auto pohybuje a tu bezpečnost srovnávat se stejně drahými vozy.Ne každý na ty pětihvezdičkový auta má. A dále si zkuste najít pravidla za co se body při těch testech udělují a jak vybavené vozy se tam testují a kolik tedy bodů by získal váš konkrétní vůz.To,že nějaký automobil získal 4*,protože nabízí 6 airbagů,ESP,... neznamená,že stejně bezpečný je i základní model se 2 pytli bez ESP,předpínačů pásů,urychlovačů brzdných účinků,což mo...
Xantia je v cenove realaci okolo 100 tis pokud ma dobrou historii a dobry stav a 1 hvezdicka me prijde opravdu malo. Nerikam, ze musim mit hned 5. Ale 3 bych bral alespon jako minimum. Ono to je jako peugeot 406, pred faceliftem 2 a po facelfitu 3 hvezcky a uz to se mi zda slabe vzheldem k cene te 406.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 10:54, RE: bezpečnost
anonym posted by:
Jednak je potřeba si uvědomit v jaké cenové hladině se toto auto pohybuje a tu bezpečnost srovnávat se stejně drahými vozy.Ne každý na ty pětihvezdičkový auta má. A dále si zkuste najít pravidla za co se body při těch testech udělují a jak vybavené vozy se tam testují a kolik tedy bodů by získal váš konkrétní vůz.To,že nějaký automobil získal 4*,protože nabízí 6 airbagů,ESP,... neznamená,že stejně bezpečný je i základní model se 2 pytli bez ESP,předpínačů pásů,urychlovačů brzdných účinků,což mo...
ak som to spravne pochopil tak euro NCAP udeluje body za bezpecnostne prvky v zakladnej vybave a nie v priplatkovej
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 11:16,
Vlastnim Xantii II z r.v. 1999 se stejnou motorizaci temer 2 roky a mohu potvrdit jak spotrebu (dalnice 5.7, mesto 7.2), tak komfort jizdy a nadstandartni vnitrni prostor. Majitele Octavii necht prominou, ale skutecne se jedna o automobil stredni tridy jak rozvorem a delkou, tak i prostorem na zadnich sedackach. Celkove je auto mekce odpruzene a sedacky jsou pohodlne i na delsi cestovani. Xantie splnuje podminky relativne velkeho rodinneho vozu za dnesni smesnou cenu v bazarech (rv.2000 se da poridit pod 100 tis. Kc).

K bezpecnosti a poctu hvezdicek je treba si uvedomit, ze Xantie byla uvedena na trh jiz v roce 1993 a vyrabena byla az do roku 2001 bez vyrazne inovace. Z hlediska bezpecnosti je take vhodne pripomenout, ze Xantie ma za jizdy trvale stejnou svetlou vysku bez zavislosti na zatizeni vozu. Vybava na tu dobu byla nadstandardni (4 airbagy v roce 1998) a cena takoveho vozu se pohybovala od 650 tis. Kc az po 1 mil. Kc podle verze. Dnes se zamozrejme jedna o auto prekonane technicky i bezpecnosti. Casti podvozku jsou vsak jeste poctivou kovarinou nez se zaclo setrit kde se da.

Mezi nejcastejsi zavady kolem cca 150000 km patri vymena tycek stabilizatoru na predni naprave, silentbloky uchyceni zadni napravy, loziska v ramenech zadni napravy (to je u kazdeho Citroenu), vybehany zadni korektor vysky, nefunkcni ventilatory sahary (nejcasteji vymena relatka nebo osetreni kontaktu), zminena zavada regulace topeni (vymena 1 tranzistoru), u HDi podavaci cerpadlo v nadrzi (Bosch made in Czech Republic), vstrikovace (repase u Bosch diesel servis) a vaha vzduchu. Dofuk hydraulickych kouli mohu doporucit a cena 1 nove koule je (1000-2000) Kc s zivotnosti cca 80000 - 100000 km. Na aute je jich celkove 5 az 10 podle provedeni.

Servis a pravidelna kontrola casti hydraulickeho podvozku odbornikem (nemyslim tim autorizovany servis) je vsak podminkou !!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 11:51,
anonym posted by:
Vlastnim Xantii II z r.v. 1999 se stejnou motorizaci temer 2 roky a mohu potvrdit jak spotrebu (dalnice 5.7, mesto 7.2), tak komfort jizdy a nadstandartni vnitrni prostor. Majitele Octavii necht prominou, ale skutecne se jedna o automobil stredni tridy jak rozvorem a delkou, tak i prostorem na zadnich sedackach. Celkove je auto mekce odpruzene a sedacky jsou pohodlne i na delsi cestovani. Xantie splnuje podminky relativne velkeho rodinneho vozu za dnesni smesnou cenu v bazarech (rv.2000 se da po...
Zdar,máme 2 xantie,1,9TD,a 2,0HDi.Vyborna auta,ale to ze je to neskutecny zrout penez mohu jenom potvrdit-neustale nejake detaily,porad neco doladovat,a opravovat.Zvlast do te starsi TD se nasypala jeste jednou jeji porizovaci hodnota,ale do HDi musim zaklepat se daly vicemene jenom provozni veci(naplne,rozvody,koule,LHM)a jinak je bezproblemova.Repasovat(dofukovat)koule doporucuji,vyjde to na zlomek ceny koule nove,nova stoji kolem 1100kc(Elit-www.elit.cz)kdezto dofuk za 6 kouli stoji kolem 1200kc na cele auto!panovi jeste nedoslo,ze i nove kole by se mely cca 1x rocne dofukovat,kvuli jejich unikani tlaku dusiku pres membranu.Jinak,lidem co toto auto mají,a nebo se o něj jen zajímají a chějí se něco dozvědět,tak doporučuji stránky Xantiaclubu(www.xantiaclub.cz),mame tam zajimave nabidky pro cleny(clenstvi samozrejme bezplatne),a jeden clen tam dodava nahradni dily za velice zajimavou cenu-namatkou nova koule,vsechny typy 980kc apod...hlavne si tam muzete vyhledat vsechny odborniky pres hydrauliku v danem kraji-vetsinou jsou cleny klubu.Zdar JiRaY
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 12:36, RE: bez předmětu
A4 posted by:
Podle mě je rezervní kolo pod kufrem zvenku nejhorší, co může být. Při výměně kola sice nemusím vyložit obsah kufru (jak často jezdíte s plným kufrem?), ale není nad to píchnout někde třeba v zimě brzy ráno - tma, spodek špinavej a zarezlej, zmrzlý ruce, prostě "paráda".
tak čísté, jako zevnitř nebude, to je pravda, ale to píchlé, špinavé budete muset dát zpět do kufru. Jinak stačí povolit jeden šroub a vyháknout. Tmu a zimu, zmrzlé ruce budete mít i u jiného auta. Proto sebou vozím i rukavice
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 13:25, Mr. Attitude
No, hlučnost je možná lepší, ale co ta spotřeba proboha??? 5 litrů při extraúsporné jízde je tedy pěkně trapné. TDi je nejmíň o litr lepší....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 13:37, RE: Mr. Attitude
anonym posted by:
No, hlučnost je možná lepší, ale co ta spotřeba proboha??? 5 litrů při extraúsporné jízde je tedy pěkně trapné. TDi je nejmíň o litr lepší....
Je to otazka preference. TDI jede za pet zase je o dost hlucnejsi a taky TDI v opravu peknem stavu v aute z roku 2000 bude o dost drazsi. Mozna tak jediny Toledo I. generace je cenove strovnatelen s Xantii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.03.2008 15:09, RE: Mr. Attitude
mufik.martin posted by:
Je to otazka preference. TDI jede za pet zase je o dost hlucnejsi a taky TDI v opravu peknem stavu v aute z roku 2000 bude o dost drazsi. Mozna tak jediny Toledo I. generace je cenove strovnatelen s Xantii.
cenově ano, nikoliv však výkonem a komfortem hluku. Navíc mi ukažte auto z roku 2000 v naft, které má lepší emisní limity. S HDičkem i tedkom strčím jak klasické TDičko tak PDčko do kapsy. Proč koncern VW přechází na systém CR?? ;o) Nehledě jet na dovolenou 1000km v tvrdé oktávce je opravdu utrpení. Můžu srovnávat doma je jak HDI Xantie tak byla Octávie 66kW Tour a tedkom je Octavie II 2.0 PD.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.