Monday 14.12.2015 06:16,
Mimo soutěž - něco o SpecB a poznatků 645i
SpecB s automatem jsem měl, už ne, loni šlo k novému majiteli. Ale pocit z něj stále trvá a dodnes lituji svého rozhodnutí ho prodat. Jednak auto jako celek je výborně vyvážené jak co do zatížení náprav, tak díky rozložení výkonu na nápravy. Samosebou, že i u něj je celkem velká míra nedotáčivosti, jinka to ani u civilních aut nemůže být a jen Lancia HF je odlišná )co jsem měl možnost na vlastní ruce zkusit a je to malý velký zázrak), ale ta míra nedotáčivosti je velmi malá v porovnání s 90% ostatních aut. Prostě tohle se nedá přejít jinak, než konstatováním, že absolutní většina ostatních aut je v tomot ohledu podstatně EXP2 horší. Co se týká spotřeby, tak LZE jezdit za 8,5, ale taky za 10, ale i za 20. A věř, že za 12 se 645 nechytně, to ti dám písemně, třeba i arabsky. Ta totiž váží o 500 kg víc a to hravě smázne rozdíl těch asi 70kW jejího výkonu navíc. Takjže v reálu půsbí 645 těžkopádně, příšerně nedotáčivě, neohrabaně a líně, i když MOŽNÁ při měření zrychlení by na rovném úseku mohla být rychlejší. To ovšem nic nemění na tom, že jízdně prostě SpecB na hony převyšuje pocity z jízdy. K té spotřebě - když chci resp. chtěl jsem jet ekonomicky, tzn. striktně jsem dodržoval limity dle GPS, tak není problém jet za zmíněných 8,5, možná o fous méně. To je hranice, ka, se 645 nepodívá ani náhodou. S ní jsem jel stejnou trať stejným způsobem a bylo tam 11, míň ani Ň, spíše něco přes. Ale pokud se vyjelo na Skřítek (to asi u nás v Jeseníkách neznáš), tak nahoře na tebe vesele mrkalo číslo začínající 2. To Spec. B nahoru vylítlo jako drak a spotřeba byla kolem 16 litrů - jenže zatáčky se jely o hodně rychleji, protože to to auto umožnilo.
K tomu řízení náklonu - už si nepamatuji, jak se to jmenovalo. Ale fungovalo to tak, že při prudkých manévrech, něco jako třeba losí test, nějaká automatika - zřejmě hydraulika - vyrovnala náklon auta a celek působil, jako by na vteřinu auto přestalo mít pružiny a tlumiče, prostě to šlo na tvrdý doraz. Jak jsem psal, zpočátku jsem se leknul, protože když prudce v rychlosti nad 60km/h škubneš volantem, tak auto začne předkem klesat. To je holt, fyzika. jenže po desetině vteřiny se ten náklon zastavil a odspod auto něco nakoplo tak, že jis málem nadskočil na sedačce a udělalo to hned dvakrát - jednou doleva a hned pod druhé, když jis vracel volant do přímého směru. Buch buch. Tak tohle bych v autě nesnesl a, ale věřím, že se tahle pitomost dá nějak SW vypnout. Celkem si nedovedu představit, jak se to mohlo chovat třeba na sněhu.... Stačil by zajíc a reflex vyhnout se. A jsem si jist, že by to nemuselo dopadnout dobře.
Tolik moje srovnání z těchto dvou zcela odlišných aut. SpecB byl skoro se dalo říct sporotvní kombík s vysokou UH (rodinný provoz, dovolené, velké přepravní možnosti), zatímoc 645 je GT, která měla navodit euforii z jízdy. No nevím, no. Jediné, co se jí nedalo upřít, byl zvuk V8. O zbytku nejsem vůbec přesvědčen.
respond