0
back
 

diskuze k tématu: Valivý odpor pneumatik je nepřítel spotřeby

category of topic classification: francouzská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 15:11, RE: David V
David V posted by:
Jak to? 1kWh/den při ceně cca 3,5 Kč/kWh mám za rok 1314 Kč, což je podle mě dost konkrétní údaj.
To je jasné, ale pokud nevím, k čemu je ta kilowata vztažena, tak je mi to vcelku nanic, protože nevím, jestli ušetří 1 kWh oproti staré vyběhané ledniččce ze šedesátých let nebo oproti aktualně nejúspornější ledniččce na trhu.
Asi tak jak jsi napsal ty na začátku dotaz, jestli ušetří 2 deci u velkého naftového audi, nebo maleho benzinového yarise.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 17:29, Brzdná dráha
Tak tam bylo napsáno, že byla brzdná dráha na mokru zkrácena o tři metry. Zajímalo mě, s čím to porovnávali. Pohledal jsem na internetu - samozřejmě že s předchozím modelem. V tom materiálu byla ještě jedna krásná tabulka - srovnání s "průměrem na trhu", tedy vzali pět velmi volně definovaných pneumatik na trhu a zjistili, že na mokru má Energy saver o jeden až tři metry kratší brzdnou dráhu, v závislosti na rozměru. Celková brzdná dráha z 80 km/h v této tabulce byla kolem 40 metrů. Tak jsem ještě hledal dál a našel test (www.wheelsmag.com.au), kde byl výsledek brždění různých pneu z 80 km/h na mokru asi 28-33 metrů, což je citelně méně, než těch 40 metrů u úsporných Michelinů. Jedná se o různé testy, shodnost podmínek provedení nelze zaručit, nicméně rychlost je stejná v obou případech - 80km/h.

Co z toho vyvozuju? Marketingové žvásty jsou krásná věc, placená reklama dává jasně najevo, že výrobce vychvaluje svůj výrobek. Jestliže ovšem motoristický novinář slepě převezme cíleně zkreslené údaje a vydává je za normální článek, pak je to průser. Zjednodušeně - pokud prostý člověk podlehne informaci, že úsporná pneumatika má na mokru kratší brzdnou dráhu a koupí si je místo svých původních, klidně velmi dobrých pneumatik, tak se mu brzdná dráha prodlouží, třeba i o deset metrů. FAKT SUPER.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 18:37, RE: Šetřič energie Michelin
David V posted by:
No to sice ano, ale pokud je to za cenu, že hrozí, že to někde opře, tak je ta úspora hypotetická. Nezastávám se toho ani toho. Jen mi přijde úsměvné, jak se mnohdy optimalizují nepodstatné věci. Na jedné straně se do auta cpou kilogramy materiálu, aby se co nejvíce zvýšila bezpečnost a na druhé straně se vyrábí gumy, které sníží spotřebu, ale podle jedné uvedené zkušenosti zvýší riziko nehody. Tak tomu říkám vyhánění čerta ďáblem.
Ještě mě tak napadá, že je moc fajn koupit si gumy s dlouhou vý...
Naštěstí výrobci aut pochopili, že nemohou donekonečna zvyšovat spotřebu automobilů. Sám na to v testech stále upozorňuji. Naštěstí například Mazda začala mezigeneračně snižovat hmotnost dvojkovým modelem, poté šestkovým a trojkovým. Stejným směrem se vydávají i další automobilky. Osobně miluji lehká auta vyráběná koncem osmdesátých a počátkem devadesátých let, kterým stačila pro slušnou dynamiku atmosférická šestnáctistovka, přičemž 1.8 už doslova lítala ... Vezměte nějaké současné auto střední třídy, dejte tam osmnáctku a budete se i přes vyšší výkon nových motorů doslova plazit ... Nehledě na to, že dvacetilá auta byla lépe řiditelná, lépe informovala o dění pod předními koly atd. .... dle mého názoru tyto zdánlivě banální věci zastoupily řadu elektronických pomocníků (pokud tedy řidič nebyl vysloveně kopyto)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 05:44, Placená reklama Michelin ???
Zajímalo by mne, zda za tuto reklamu neomaleně obalenou do zdánlivě objektivního článku Michelin zaplatil, nebo zda redakce z nedostatku jiných témat (už dlouho nebyl žádný autosalon) podstrčené téma prostě sbaštila i s navijákem.

Už tu pár lidí přede mnou o tom psalo, ale článek mne tak vytočil, že se musím přidat.

1) Podívejte se třeba na testy ADAC, ty jsou podle mých zkušeností objektivní - Michelin je tam se svými "ekopneumatikami" až na chvostu mezi "premiovými značkami". Ve všech parametrech
(brzdná dráha, trakce, vedení, odezva řízení) jsou horší. Zejména špatné jsou na mokru. Bodují jen v trvanlivosti a valivém odporu, což je pak ve výsledku posune nahoru.
2) Jsou tam samozřejmě i horší pneumatiky - čínské, malajské a supermarketové a méně prestižní značky - ovšem oproti Michelinu za poloviční až čtvrtinovou cenu
3) Pneumatika je pro bezpečnost jízdy jednou z klíčových komponent. Po zkušenostech s pneumatikami od různých výrobců na auto, které vozí moji rodinu dávám jen ty nejlepší v testech jízdních vlastností. Na hlučnost, valivý odpor a opotřebení kašlu.
4) Taky bych si asi vyčítal, kdybych kvůli ekologii včas nedobrzdil před přechodem.
5) Dnes komplet letní premiové obutí na auto stojí kolem 12ti tisíc, zimní tak 15 - zlomek ceny novějšího auta, takže ušetřit na 150ti tisících km jednu sadu obutí za cenu problémových jízdních vlastností je pochybné.

Tragické jízdní vlastnosti ekopneumatik jsem si na vlastní kůži vyzkoušel u auta z půjčovny - každá ostřejší zatáčka s kvílením pneumatik a nutností korigovat směr jízdy, při hustém dešti jsem kvůli aquaplaningu raději zastavil (poprvé v živodě - předtím jen jednou kvůli viditelnosti)

Samozřejmě ani nejlepší pneumatiky vám nepomohou, když to do vás zezadu, nebo hůře, v protisměru, napálí ekolog, který to neubrzdil, nebo nevybral zatáčku ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 06:07, RE: Šetřič energie Michelin
Petr - TipCars.com posted by:
Naštěstí výrobci aut pochopili, že nemohou donekonečna zvyšovat spotřebu automobilů. Sám na to v testech stále upozorňuji. Naštěstí například Mazda začala mezigeneračně snižovat hmotnost dvojkovým modelem, poté šestkovým a trojkovým. Stejným směrem se vydávají i další automobilky. Osobně miluji lehká auta vyráběná koncem osmdesátých a počátkem devadesátých let, kterým stačila pro slušnou dynamiku atmosférická šestnáctistovka, přičemž 1.8 už doslova lítala ... Vezměte nějaké současné auto střední...
Proboha, to snad ne, to je tedy už vrchol matení čtenářů a demagogie!

Samozřejmě, že Mazda snížila mezigeneračně váhu - ale použitím pevnějších materiálů, které při nižší váze poskytnou srovnatelnou nebo vyšší pevnost karoserie a tudíž i bezpečnost.
Pokud milujete lehká auta z 80tých let, tak vám dám jednu radu - pořiďte si třeba Sierru a zkuste udělat berany-berany-duc s novým Mondeem ...
A k těm elektronickým pomocníkům - zkuste si u výkonnějšího vozu, nejlépe se zadním pohonem, na sněhu vypnout ESP. A radši to dělejte na velkém, prázdném parkovišti. Zrovna dneska jsem si to zkoušel s Pontiacem G8 a i když si o sobě nemyslím, že bych byl kopyto, bez ESP jsem ho v přímém směru udržel jen, když jsem jel krokem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 08:24, RE: Šetřič energie Michelin
janseb posted by:
Proboha, to snad ne, to je tedy už vrchol matení čtenářů a demagogie!

Samozřejmě, že Mazda snížila mezigeneračně váhu - ale použitím pevnějších materiálů, které při nižší váze poskytnou srovnatelnou nebo vyšší pevnost karoserie a tudíž i bezpečnost.
Pokud milujete lehká auta z 80tých let, tak vám dám jednu radu - pořiďte si třeba Sierru a zkuste udělat berany-berany-duc s novým Mondeem ...
A k těm elektronickým pomocníkům - zkuste si u výkonnějšího vozu, nejlépe se zadním pohonem, na sněhu vypn...
Ano, Mazda používá vysokopevnostní materiály, a to je dobře. Každé snížení hmotnosti při zachování bezpečnosti či dokonce její vylepšení je přínosné. Osobně bych však uvítal u většiny moderních aut komunikativnější řízení, jelikož kontakt s vozovkou skrz kola je základní kámen všeho!!!. Řidiči tak často nejsou dočasně brzy informováni o ztrátě adheze a nemohou reagovat (nemyslím teď řidičskými schopnostmi, ale třeba snížením rychlosti). Situace je nyní taková, že se problémům na silnici nepředchází, ale řeší je elektronika až když přijdou ... smutné. Nemyslíte?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 08:30, RE: Placená reklama Michelin ???
janseb posted by:
Zajímalo by mne, zda za tuto reklamu neomaleně obalenou do zdánlivě objektivního článku Michelin zaplatil, nebo zda redakce z nedostatku jiných témat (už dlouho nebyl žádný autosalon) podstrčené téma prostě sbaštila i s navijákem.

Už tu pár lidí přede mnou o tom psalo, ale článek mne tak vytočil, že se musím přidat.

1) Podívejte se třeba na testy ADAC, ty jsou podle mých zkušeností objektivní - Michelin je tam se svými "ekopneumatikami" až na chvostu mezi "premiovými značkami". Ve všech par...
Tohle není test pneumatik, pouze informativní článek určený spíše flotilovým zákazníkům o přítomnosti pneumatik s nízkým valivým odporem na trhu, které mohou být pro ně zajímavé ... Nikde v textu nehodnotím samotné pneu (jejich chování) ani neměřím brzdnou dráhu a spíše poukazuji na jízdní styl řidiče, který zásadně ovlivňuje spotřebu paliva.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 12:19, RE: Placená reklama Michelin ???
Petr - TipCars.com posted by:
Tohle není test pneumatik, pouze informativní článek určený spíše flotilovým zákazníkům o přítomnosti pneumatik s nízkým valivým odporem na trhu, které mohou být pro ně zajímavé ... Nikde v textu nehodnotím samotné pneu (jejich chování) ani neměřím brzdnou dráhu a spíše poukazuji na jízdní styl řidiče, který zásadně ovlivňuje spotřebu paliva.
Katastrofální zhoršení jízdních vlastností nemůže být zajímavé pro žádného flotilového zákazníka. Ten potřebuje, aby jeho auta především do cíle dojela.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 13:22, RE: Šetřič energie Michelin
Alkantpan posted by:
Už jen z toho, co jsi napsal, jsem jednu usporu postřehl. Na stejný kilometrový výkon, na který ti stačila jedna sada michelinek, jsi potřeboval dvě sady dunlopek.
No, ono to nejde tak jednoduše říct. Když jsem tu Hondu kupoval, tak tam Dunlopy byly, ale už dost jeté. Po sezoně jsem na doporučení v pneuservisu koupil ty Micheliny. Dunlopy jsem od začátku jezdil na dalším autě, co jsem měl, Volvu S40, byly tam původně Dunlopy Sport S01, a protože byly dost drahé, tak jsem je měnil po nápravách. Měl jsem pocit, že se sjíždějí rychleji než kdysi ty Micheliny, ale Volvo přece jen váží o dost více. Ale tak nějak tuším, že se ty Dunlopy budou rychleji sjíždět (měli jsme je i v práci na Aventisu a vydržely tak 50 tis. km maximálně. K těm Michelinům - ty tragické vlastnosti jsem samozřejmě myslel hlavně na vodě - hlavně koleje na dálnici za deště. A protože po dálnici jsem jezdil hodně, proto jsem tak nadával. O těch Bridgestonech jsem už taky slyšel, kamarád je má na Golfu a hodně si je chválí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2009 19:24, RE: Placená reklama Michelin ???
Petr - TipCars.com posted by:
Tohle není test pneumatik, pouze informativní článek určený spíše flotilovým zákazníkům o přítomnosti pneumatik s nízkým valivým odporem na trhu, které mohou být pro ně zajímavé ... Nikde v textu nehodnotím samotné pneu (jejich chování) ani neměřím brzdnou dráhu a spíše poukazuji na jízdní styl řidiče, který zásadně ovlivňuje spotřebu paliva.
No- už obrázek v titulku článku reklamou Michelinu je ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.12.2009 03:37, pr michelin
Michelin je fajn, taky na něm jezdím. Ale není to to hlavní. Tím je jízdní styl, lidé jezdí brzda plyn bez rozmyslu, neumí využívat kinetické energie auta a různých optim. Navíc si sáhněte každý do svědomí, že velké % cest autem je zbytečných a o pohodlnosti. Tam by se ušetřilo nejvíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.12.2009 07:33, RE: pr michelin
Fénix56 posted by:
Michelin je fajn, taky na něm jezdím. Ale není to to hlavní. Tím je jízdní styl, lidé jezdí brzda plyn bez rozmyslu, neumí využívat kinetické energie auta a různých optim. Navíc si sáhněte každý do svědomí, že velké % cest autem je zbytečných a o pohodlnosti. Tam by se ušetřilo nejvíc.
Ten rozdíl mezi dobrými a špičkovými pneumatikami je taky třeba o tom, zda v zimě cestou na hory nasazujete řetězy, nebo tam vyjedete bez nich. já njsem naposledy nasazoval řetězy právě na Micheliny. A když vám z lesa před auto vyběhne srnka, tak vám rozmysl moc nepomůže, ale o pár metrů kratší brzdná dráha ano. Ledaže byste pořád jezdil krokem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.12.2009 07:48, RE: Šetřič energie Michelin
Petr - TipCars.com posted by:
Ano, Mazda používá vysokopevnostní materiály, a to je dobře. Každé snížení hmotnosti při zachování bezpečnosti či dokonce její vylepšení je přínosné. Osobně bych však uvítal u většiny moderních aut komunikativnější řízení, jelikož kontakt s vozovkou skrz kola je základní kámen všeho!!!. Řidiči tak často nejsou dočasně brzy informováni o ztrátě adheze a nemohou reagovat (nemyslím teď řidičskými schopnostmi, ale třeba snížením rychlosti). Situace je nyní taková, že se problémům na silnici nepředch...
Ano, to je pravda, je jen otázka kolika procentům řidičů by to pomohlo. Vzhledem k tomu, že dnes řízení auta není jen pro vyvolené a bohem nadané, že pro spoustu lidí je řízení auta nutnost, ne hobby, tak zaplať pánbu za tu elektroniku. Zkoušel jsem to s vypnutým ESP u předokolky i zadokolky a přesto, že jsem smyk očekával, přišel poprvé tak rychle, že jsem "nestíhal".
A pokud člověk není úplný tupec, tak si zpravidla všimne blikající varovné kontrolky ESP a reakce aktivovaného ABS a zvolní. Pokud ovšem chápe, co mu ty signály říkají ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.12.2009 10:53, RE: pr michelin
Fénix56 posted by:
Michelin je fajn, taky na něm jezdím. Ale není to to hlavní. Tím je jízdní styl, lidé jezdí brzda plyn bez rozmyslu, neumí využívat kinetické energie auta a různých optim. Navíc si sáhněte každý do svědomí, že velké % cest autem je zbytečných a o pohodlnosti. Tam by se ušetřilo nejvíc.
To všechno je samozřejmě pravda, myšlením za volantem se dá ušetřit nejvíce paliva, přitom člověk nemusí být brzdou provozu. Jenže takovéto pneumatiky jsou prostým kupováním odpustků, lidi kteří to koupí povětšinou patří právě k těm, kteří moc nepřemýšlí. Nikdo rozumný nemůže po zralé úvaze koupit tuto hovadinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.12.2009 10:54, RE: pr michelin
janseb posted by:
Ten rozdíl mezi dobrými a špičkovými pneumatikami je taky třeba o tom, zda v zimě cestou na hory nasazujete řetězy, nebo tam vyjedete bez nich. já njsem naposledy nasazoval řetězy právě na Micheliny. A když vám z lesa před auto vyběhne srnka, tak vám rozmysl moc nepomůže, ale o pár metrů kratší brzdná dráha ano. Ledaže byste pořád jezdil krokem.
Tak když dobýváte vrchol Himaláje s UAZem 69, tak je jesné že nejlepší bude protektor vraník M+S a v údolí MT
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.12.2009 11:45, RE: Šetřič energie Michelin
janseb posted by:
Ano, to je pravda, je jen otázka kolika procentům řidičů by to pomohlo. Vzhledem k tomu, že dnes řízení auta není jen pro vyvolené a bohem nadané, že pro spoustu lidí je řízení auta nutnost, ne hobby, tak zaplať pánbu za tu elektroniku. Zkoušel jsem to s vypnutým ESP u předokolky i zadokolky a přesto, že jsem smyk očekával, přišel poprvé tak rychle, že jsem "nestíhal".
A pokud člověk není úplný tupec, tak si zpravidla všimne blikající varovné kontrolky ESP a reakce aktivovaného ABS a zvolní. ...
To máte pravdu, že někteří řidiči řídí jen z nutnosti a řízení je narozdíl od nás nebaví a třeba k němu nemají ani vlohy. Vzpomínám si na příklad, kdy ABS začalo řidičku kopat do pedálu při intenzivním brzdění a ona brzdový pedál uvolnila, jelikož nevěděla, co se děje ... samozřejmě došlo k srážce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.12.2009 23:18, RE: David V
David V posted by:
Hele a ta pneumatika sníží spotřebu o 0,2 l/100 km benzínu nebo nafty? A u litrovýho Yarise nebo u 4,2-litrové A8?
A nebylo by vhodnější z kopce vypínat motor?
Z článku jsem se dozvěděl vůbec mnoho užitečných věcí:
Tak například je nejlepší jezdit sám, protože další osoby zvedají spotřebu. Dále je určitě nejlepší si na letní dovolenou s koly, zásadně kola nebrat, protože zvyšují spotřebu o závratných 30%, to stejné v zimě na hory. Rozhodně bez střešního boxu. Jednak má vysoký čelní odpor a jedna...
Neviděl bych to tak dramaticky. Jde o to že někdo třeba celý rok vozí střešní box a naloží do něj náklad jen 4x do roka. Protakové lidi je článek přínos.

Osobně jsem bez problémů vezl dvoje lyže, snowboard, lyžáky, spacáky a bágly na víkend v kufru. Stačí sklopit menší zadní dělené sedadlo a lyže se do kufru vejdou.
Na sjezdovku jsme pak s lyžema bez boxu jezdili ve čtyřech, včetně lyží snowboardů a bot.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.