Petr - TipCars.com posted by:
Naštěstí výrobci aut pochopili, že nemohou donekonečna zvyšovat spotřebu automobilů. Sám na to v testech stále upozorňuji. Naštěstí například Mazda začala mezigeneračně snižovat hmotnost dvojkovým modelem, poté šestkovým a trojkovým. Stejným směrem se vydávají i další automobilky. Osobně miluji lehká auta vyráběná koncem osmdesátých a počátkem devadesátých let, kterým stačila pro slušnou dynamiku atmosférická šestnáctistovka, přičemž 1.8 už doslova lítala ... Vezměte nějaké současné auto střední...
Proboha, to snad ne, to je tedy už vrchol matení čtenářů a demagogie!
Samozřejmě, že Mazda snížila mezigeneračně váhu - ale použitím pevnějších materiálů, které při nižší váze poskytnou srovnatelnou nebo vyšší pevnost karoserie a tudíž i bezpečnost.
Pokud milujete lehká auta z 80tých let, tak vám dám jednu radu - pořiďte si třeba Sierru a zkuste udělat berany-berany-duc s novým Mondeem ...
A k těm elektronickým pomocníkům - zkuste si u výkonnějšího vozu, nejlépe se zadním pohonem, na sněhu vypnout ESP. A radši to dělejte na velkém, prázdném parkovišti. Zrovna dneska jsem si to zkoušel s Pontiacem G8 a i když si o sobě nemyslím, že bych byl kopyto, bez ESP jsem ho v přímém směru udržel jen, když jsem jel krokem.