0
back
 

diskuze k tématu: Valivý odpor pneumatik je nepřítel spotřeby

category of topic classification: francouzská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 12:52, David V
Hele a ta pneumatika sníží spotřebu o 0,2 l/100 km benzínu nebo nafty? A u litrovýho Yarise nebo u 4,2-litrové A8?
A nebylo by vhodnější z kopce vypínat motor?
Z článku jsem se dozvěděl vůbec mnoho užitečných věcí:
Tak například je nejlepší jezdit sám, protože další osoby zvedají spotřebu. Dále je určitě nejlepší si na letní dovolenou s koly, zásadně kola nebrat, protože zvyšují spotřebu o závratných 30%, to stejné v zimě na hory. Rozhodně bez střešního boxu. Jednak má vysoký čelní odpor a jednak jsou to zbytečné kilogramy, které zvyšují spotřebu. Tím pádem se ulehčí od lyžáků a ostatní výstroje a výzbroje a spotřeba jde rapidně dolů. Sen českých rodin se tím pádem stává naprosto bezceným, protože, kdo by vozil v obřím kufru věci, když to zvedá spotřebu, no já rozhodně ne, po přečtení článku ihned vymontuji sedačky a vyhážu nepotřebné krámy. Tlačítko klimatizace jsem si přelepil titanovým (kvůli hmotnosti) vysoce pevným plechem, protože obyčejné přelepení by mi stisknutí nezabránilo. Klidně po cestě v létě chcípnu, ale 5% benzínu navíc bude doma. A do navigace si postupně zadám všechny benzínové pumpy, protože plná nádrž= hmotnost navíc, čili budu brát jen tolik benzínu, abych dojel k nejbližší pumpě, kterou mám na cestě ke svému cíli.
Děkuji za hodnotný článek, který jsem potřeboval jako sůl, abych si uvědomil, že lze všechny vymoženosti vozu vypnout, abych jel o 20 haléřů na km levněji.
A co denní svícení, nezpůsobuje to náhodou taky větší emise CO2?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 12:58,
Tak jsem si přečetl reklamu na pneumatiky Michelin,díky za "super" článek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 13:24, produkce CO2
litr pohoných hmot vyprodukuje 2,5 kg CO2 ?? Nemá tam být náhodou 25 g? Nebo 2,5 g? Dva a půl kila na jeden litr je nesmysl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 13:34, Šetřič energie Michelin
Díky za reklamu na Michelin. Energii šetřící Micheliny jsem druhdy (asi před 8 lety) na autě měl. Nevím, čím to, ale žádný postřehnutelný pokles spotřeby oproti předchozím Dunlopům jsem nezaznamenal. Co je v článku pravdou, tak ty gumy mají fakt výdrž, sjíždějí se opravdu málo (vydržely mi na Hondě Civic cca 80 tisíc km, pak jsem auto prodal, Dunlopy vydržely o polovinu méně). Zajímavá konstrukce s měkkými bočnicemi, takže gumy přežily zničení disku při havárce na dálnici. Nevýhodou byly katastrofální vlastnosti na mokru (prostě to plavalo při každém větším dešti) a celkově byla ta guma nějaká měkká (nemusím poslouchat kvílení gum při každé zatáčce říznuté šedesátkou). Takže dojmy spíše rozporuplné, no už jsem si podruhé nekoupil. Ale každému může vyhovovat něco jiného.

Jinak je článek o h...nu, zajímalo by mě, odkud to pan Šikl obšlehl (viz třeba ten tlak v pneu v barech. To se snad už u nás tak 30 let nepoužívá. Souhlasím s názory nahoře, nejlepší je vyhodit z auta všechny krámy, včetně spolujezdců, nesvítit, neposlouchat rádio, jezdit sám a od pumpy k pumpě. Hezký den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 13:42, RE: produkce CO2
Kepo posted by:
litr pohoných hmot vyprodukuje 2,5 kg CO2 ?? Nemá tam být náhodou 25 g? Nebo 2,5 g? Dva a půl kila na jeden litr je nesmysl
Není to nesmysl. Litr paliva má hmotnost zhruba 800 g a je to směs lehkého vodíku s lehkým uhlíkem. Vzdušný kyslík, se kterým při procesu spalování reagují, je těžší. Jedna část kyslíku se spotřebovává na H2O a druhá se spotřebovává na CO2 a jak je vidno, tak na oxid uhličitý je toho kyslíku potřeba mnohem více. Nejsem úplně chemik, takže neznám přesné složení benzínu, abych to tady dokázal přesně spočítat, ale zhruba to nastíním. Na 1 kg paliva je potřeba cca 14,7 kg vzduchu, který obsahuje ASI 20% kyslíku , čili necelé 3 kg kyslíku na 1 kg paliva a vzhledem k tomu, že CO2 je těžší než H2O, tak 2,5 kg výsledného CO2 bude pravděpodobně správná hodnota, tedy řádově určitě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 13:42, RE: David V
David V posted by:
Hele a ta pneumatika sníží spotřebu o 0,2 l/100 km benzínu nebo nafty? A u litrovýho Yarise nebo u 4,2-litrové A8?
A nebylo by vhodnější z kopce vypínat motor?
Z článku jsem se dozvěděl vůbec mnoho užitečných věcí:
Tak například je nejlepší jezdit sám, protože další osoby zvedají spotřebu. Dále je určitě nejlepší si na letní dovolenou s koly, zásadně kola nebrat, protože zvyšují spotřebu o závratných 30%, to stejné v zimě na hory. Rozhodně bez střešního boxu. Jednak má vysoký čelní odpor a jedna...
Autor zapomněl zmínit, že nejlepší by bylo nevyjet vůbec a jít pěšky nebo jet na kole!

Jinak jsou věci, které si prostě při jizdě nikdo neodpustí - topení v zimě, klimatizace v létě, rádio... Stejně tak si neodpustíš to kolo na střeše když jedeš na dovolenou. To prostě používáš a od toho auto máš.
Pokud si ale mohu vybrat pneu, která šetří palivo a penu, která to moc neumí, tak je jasné co vyberu.
Blbé je ale udávat pokles spotřeby o 2 deci na 100 km, když člověk neví z kolika litrů. Lepší by bylo vyjárření v procentech.
Mimochodem bych bral, kdyby se pneumatiky označovali energetickou úporností tak jako jsme na to zvyklí u domácích spotřebičů a spotřební elektroniky. Protože úsporu paliva reklamují skoro všichni výrobci....
Jinak jsem se z článku nic nového nedozvěděl, možná proto, že už tu chodím délé a tyto informace se tu plus mínus jendou, dvakrat do roka v nejaké formě objeví.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 13:51, RE: Šetřič energie Michelin
jiriez posted by:
Díky za reklamu na Michelin. Energii šetřící Micheliny jsem druhdy (asi před 8 lety) na autě měl. Nevím, čím to, ale žádný postřehnutelný pokles spotřeby oproti předchozím Dunlopům jsem nezaznamenal. Co je v článku pravdou, tak ty gumy mají fakt výdrž, sjíždějí se opravdu málo (vydržely mi na Hondě Civic cca 80 tisíc km, pak jsem auto prodal, Dunlopy vydržely o polovinu méně). Zajímavá konstrukce s měkkými bočnicemi, takže gumy přežily zničení disku při havárce na dálnici. Nevýhodou byly katastr...
Článek je napsán na základě informací posbíraných na akci Michelin Eco Drive v Maďarsku, kde výrobce pneu prezentoval jak snížit náklady na palivo. Součástí akce byla i praktická ukázka, jak docílit nízké spotřeby paliva. Jednou z možností je právě jízdní styl řidiče. Okruh kolem Budapeště jsme nejprve absolvovali dle vlastního uvážení v rámci rychlostních limitů. Pro proškolení a sdělení zásad úsporné jízdy jsme stejnou trasu zajeli ještě jednou. Většinou se dosažený čas příliš nelišil a spotřeba poklesla řádově o 1/4.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 13:51, RE: Šetřič energie Michelin
jiriez posted by:
Díky za reklamu na Michelin. Energii šetřící Micheliny jsem druhdy (asi před 8 lety) na autě měl. Nevím, čím to, ale žádný postřehnutelný pokles spotřeby oproti předchozím Dunlopům jsem nezaznamenal. Co je v článku pravdou, tak ty gumy mají fakt výdrž, sjíždějí se opravdu málo (vydržely mi na Hondě Civic cca 80 tisíc km, pak jsem auto prodal, Dunlopy vydržely o polovinu méně). Zajímavá konstrukce s měkkými bočnicemi, takže gumy přežily zničení disku při havárce na dálnici. Nevýhodou byly katastr...
Článek je napsán na základě informací posbíraných na akci Michelin Eco Drive v Maďarsku, kde výrobce pneu prezentoval jak snížit náklady na palivo. Součástí akce byla i praktická ukázka, jak docílit nízké spotřeby paliva. Jednou z možností je právě jízdní styl řidiče. Okruh kolem Budapeště jsme nejprve absolvovali dle vlastního uvážení v rámci rychlostních limitů. Pro proškolení a sdělení zásad úsporné jízdy jsme stejnou trasu zajeli ještě jednou. Většinou se dosažený čas příliš nelišil a spotřeba poklesla řádově o 1/4.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 13:55, RE: David V
Alkantpan posted by:
Autor zapomněl zmínit, že nejlepší by bylo nevyjet vůbec a jít pěšky nebo jet na kole!

Jinak jsou věci, které si prostě při jizdě nikdo neodpustí - topení v zimě, klimatizace v létě, rádio... Stejně tak si neodpustíš to kolo na střeše když jedeš na dovolenou. To prostě používáš a od toho auto máš.
Pokud si ale mohu vybrat pneu, která šetří palivo a penu, která to moc neumí, tak je jasné co vyberu.
Blbé je ale udávat pokles spotřeby o 2 deci na 100 km, když člověk neví z kolika litrů. Lep...
Úsporu paliva nejlépe dokreslují naše redačkní testy spotřeby, kdy stejnou trasu odrážející kombinovaný smíšený provoz zajíždím vždy 2x. Jednou běžně s ohledem na spotřebované palivo, podruhé lajdácky a rychle. Často tak naměřím během druhého okruhu dvojnásobnou průměrnou spotřebu, přičemž časová úspora na 48 km trasy se pohybuje mezi 5-10 min.,
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 13:59, RE: David V
Alkantpan posted by:
Autor zapomněl zmínit, že nejlepší by bylo nevyjet vůbec a jít pěšky nebo jet na kole!

Jinak jsou věci, které si prostě při jizdě nikdo neodpustí - topení v zimě, klimatizace v létě, rádio... Stejně tak si neodpustíš to kolo na střeše když jedeš na dovolenou. To prostě používáš a od toho auto máš.
Pokud si ale mohu vybrat pneu, která šetří palivo a penu, která to moc neumí, tak je jasné co vyberu.
Blbé je ale udávat pokles spotřeby o 2 deci na 100 km, když člověk neví z kolika litrů. Lep...
Bohužel to označení energetické třídy zahnuje pouze aktuální měřitelnou spotřebu a nezahrnuje to celkovou ekonomickou výhodnost. Takže si člověk nakonec musí rozhodnout sám, jestli koupí C-čkovou ledničku a ušetří zpočátku 6000 Kč nebo je ušetří během 10-ti let, když si koupí ledničku v A-čku, za kterou zaplatí právě o těch 6000 Kč navíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 14:00, RE: Šetřič energie Michelin
Petr - TipCars.com posted by:
Článek je napsán na základě informací posbíraných na akci Michelin Eco Drive v Maďarsku, kde výrobce pneu prezentoval jak snížit náklady na palivo. Součástí akce byla i praktická ukázka, jak docílit nízké spotřeby paliva. Jednou z možností je právě jízdní styl řidiče. Okruh kolem Budapeště jsme nejprve absolvovali dle vlastního uvážení v rámci rychlostních limitů. Pro proškolení a sdělení zásad úsporné jízdy jsme stejnou trasu zajeli ještě jednou. Většinou se dosažený čas příliš nelišil a spotře...
Styl jízdy opravdu sníží spotřebu paliva až o desítky procent, ale úspora 0,2 litru při použití "speciálních" pneumatik je vysloveně o ničem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 14:05, RE: David V
Petr - TipCars.com posted by:
Úsporu paliva nejlépe dokreslují naše redačkní testy spotřeby, kdy stejnou trasu odrážející kombinovaný smíšený provoz zajíždím vždy 2x. Jednou běžně s ohledem na spotřebované palivo, podruhé lajdácky a rychle. Často tak naměřím během druhého okruhu dvojnásobnou průměrnou spotřebu, přičemž časová úspora na 48 km trasy se pohybuje mezi 5-10 min.,
To se nikdo nepře, ovšem článek je napsán naprosto v jiném duchu. Mimochodem až přílišné šetření na spotřebě může být i nebezpečné. Když si čtu, jak se jezdí na těch ECONOMY RUNech, tak mi běhá mráz po zádech, když z kopce sviští bez posilovačů, protože motor stojí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 14:13, RE: Šetřič energie Michelin
bobus posted by:
Styl jízdy opravdu sníží spotřebu paliva až o desítky procent, ale úspora 0,2 litru při použití "speciálních" pneumatik je vysloveně o ničem.
Proč o ničem? Kdyby úspora paliva činila 2,5 procenta (coz jsou 2 deci z osmi litrů), tak je to za dobu životnosti penu (50 tkm) a spotřebě 8 litrů na 100km úspora 100 litrů paliva, což je zhruba 3000 Kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 14:19, RE: Šetřič energie Michelin
jiriez posted by:
Díky za reklamu na Michelin. Energii šetřící Micheliny jsem druhdy (asi před 8 lety) na autě měl. Nevím, čím to, ale žádný postřehnutelný pokles spotřeby oproti předchozím Dunlopům jsem nezaznamenal. Co je v článku pravdou, tak ty gumy mají fakt výdrž, sjíždějí se opravdu málo (vydržely mi na Hondě Civic cca 80 tisíc km, pak jsem auto prodal, Dunlopy vydržely o polovinu méně). Zajímavá konstrukce s měkkými bočnicemi, takže gumy přežily zničení disku při havárce na dálnici. Nevýhodou byly katastr...
Už jen z toho, co jsi napsal, jsem jednu usporu postřehl. Na stejný kilometrový výkon, na který ti stačila jedna sada michelinek, jsi potřeboval dvě sady dunlopek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 14:45, RE: David V
David V posted by:
Bohužel to označení energetické třídy zahnuje pouze aktuální měřitelnou spotřebu a nezahrnuje to celkovou ekonomickou výhodnost. Takže si člověk nakonec musí rozhodnout sám, jestli koupí C-čkovou ledničku a ušetří zpočátku 6000 Kč nebo je ušetří během 10-ti let, když si koupí ledničku v A-čku, za kterou zaplatí právě o těch 6000 Kč navíc.
To je pravda. Ale alespoň mám vstupní údaje, abych si to dokázal spočítat a mohl se rozhodnout, co je pro mě výhodnější. Kdyby bylo u ledničky napsáno, že ušetří 1kWh za den a nebylo to vztaženo k ničemu (tak jak to bývá u reklamních informací k pneu zvykem), tak si nespočítám vůbec nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 14:48, RE: David V
David V posted by:
To se nikdo nepře, ovšem článek je napsán naprosto v jiném duchu. Mimochodem až přílišné šetření na spotřebě může být i nebezpečné. Když si čtu, jak se jezdí na těch ECONOMY RUNech, tak mi běhá mráz po zádech, když z kopce sviští bez posilovačů, protože motor stojí.
Tak tohle už jsou extrémy a v reálném provozu to nikdo nikomu nedoporučí a neznám nikoho v praxi, kdo by tohle realizoval.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 14:53, RE: Šetřič energie Michelin
Alkantpan posted by:
Už jen z toho, co jsi napsal, jsem jednu usporu postřehl. Na stejný kilometrový výkon, na který ti stačila jedna sada michelinek, jsi potřeboval dvě sady dunlopek.
No to sice ano, ale pokud je to za cenu, že hrozí, že to někde opře, tak je ta úspora hypotetická. Nezastávám se toho ani toho. Jen mi přijde úsměvné, jak se mnohdy optimalizují nepodstatné věci. Na jedné straně se do auta cpou kilogramy materiálu, aby se co nejvíce zvýšila bezpečnost a na druhé straně se vyrábí gumy, které sníží spotřebu, ale podle jedné uvedené zkušenosti zvýší riziko nehody. Tak tomu říkám vyhánění čerta ďáblem.
Ještě mě tak napadá, že je moc fajn koupit si gumy s dlouhou výdrží. A protože najezdím třeba 10 tisíc km ročně, tak mám 12 let klid (předpokládám 2 sady gum). A taková 12-ti letá guma, to bude asi kvalita sama.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 14:55, RE: David V
Petr - TipCars.com posted by:
Úsporu paliva nejlépe dokreslují naše redačkní testy spotřeby, kdy stejnou trasu odrážející kombinovaný smíšený provoz zajíždím vždy 2x. Jednou běžně s ohledem na spotřebované palivo, podruhé lajdácky a rychle. Často tak naměřím během druhého okruhu dvojnásobnou průměrnou spotřebu, přičemž časová úspora na 48 km trasy se pohybuje mezi 5-10 min.,
Možná vhodným doplněním článku by mohlo být tohle video, kde je vidět srovnání, co dokáže pneu s menším valivým odporem....
http://www.youtube.com/watch?v=LgT3MSx5Cbs&feature=related
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 14:56, RE: David V
Alkantpan posted by:
To je pravda. Ale alespoň mám vstupní údaje, abych si to dokázal spočítat a mohl se rozhodnout, co je pro mě výhodnější. Kdyby bylo u ledničky napsáno, že ušetří 1kWh za den a nebylo to vztaženo k ničemu (tak jak to bývá u reklamních informací k pneu zvykem), tak si nespočítám vůbec nic.
Jak to? 1kWh/den při ceně cca 3,5 Kč/kWh mám za rok 1314 Kč, což je podle mě dost konkrétní údaj.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.12.2009 15:06, RE: Šetřič energie Michelin
David V posted by:
No to sice ano, ale pokud je to za cenu, že hrozí, že to někde opře, tak je ta úspora hypotetická. Nezastávám se toho ani toho. Jen mi přijde úsměvné, jak se mnohdy optimalizují nepodstatné věci. Na jedné straně se do auta cpou kilogramy materiálu, aby se co nejvíce zvýšila bezpečnost a na druhé straně se vyrábí gumy, které sníží spotřebu, ale podle jedné uvedené zkušenosti zvýší riziko nehody. Tak tomu říkám vyhánění čerta ďáblem.
Ještě mě tak napadá, že je moc fajn koupit si gumy s dlouhou vý...
Tak je jasné, že při koupi pneu zohledním vše. Ja si klidně micheliny koupil, protože při mém nájezdu cca 25 tisíc ročně mi nejpozději čtvrtou sezonu doslouží. Nadruhou stranu dědovi, který jezdí cca 3 tisice km ročně klidně na auto dám levné barumky, protože ač se dost sjíždějí, tak je neojede ani za 7 let.

Ad přilnavost michelinu. Nemyslim si, že by byla nějak katastrofická, ojetá na mokru (ale spíše na vodě trochu klouže) ale nemyslím si, že nějak výrazně nad úroveň konkurence, to by ji nikdo nechtěl. Klouzat už jsem zažil i letní ojetou continentalku, stejne tak i goodyear. Jediné pneu, které mě pozitivně překvapily, byly mé bridgestony, které ač na mokré cestě držely dobře.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.