0
back
 

diskuze k tématu: Citroen C5 3.0 V6 - zkušenosti uživatelky po třech letech

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.07.2008 22:24, Poruchovost Citroën C5 x VW Passat
Právě jsem dočetl německé hodnocení J.D. Power. Všichni posměváčci německé spolehlivosti a francouzských poruchových aut, udělejte to taky. Sami němci hodnotí Citroën C5 a VW Passat naprosto STEJNĚ!!!! Oba jsou víceméně průměrně poruchové, průměrně spolehlivé vozy s průměrným servisním zázemím.
Dotaz na závěr? Kde se to v česku bere, že Passata vidíme(te) jako desetkrát lepší auto? Násobně větší Německo, kde jezdí mnohonásobně těchto aut, má jiný názor, než český "všechnovímvšechnoznámvšudejsembyldvakrát". A názor (pohled) zcela jistě pravdivější, resp. reálnější.
Takže diskutéři, pro někoho z vás možná nestravitelné, ale Citroën C5 a VW Passat, stejně spolehlivé jsou. Zdraví M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 27.07.2008 09:41, RE: benzínový V 6
David V posted by:
Diskuze je totálně mimo mísu a teď některé věci, které Vás mohou zajímat:
- co je v kolech za plyn (suchý vzduch nebo dusík nebo jiný plyn) je naprosto lhostejné, důležitý je pouze tlak toho plynu a prosím žádné báchorky na toto téma, všechny, vyjma nehořlavosti dusíku vyvrátím)
- křídla a arůzné aerodynamické blbůsky sice zvýšují přítlak, ale negativně se projeví na jízdních odporech, čili bez nich se auto na tu rychlost dohrabe snáze, ovšem je těžko ovladatelné (proto se tam dávají.
- potřebný...
Hezký příspěvek,ale mně asi blbě počítá kalkulačka(nebo tobě) :
0,5*1,3*69,44ˇ3*1,6*1,5*0,3 totiž mně vychází 156,70212 kW.
Tak nevím kde je chyba. Něco jsem přehlíd?
A jak by se počítal ten valivý odpor?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 09:18, RE: benzínový V 6
anonym posted by:
Hezký příspěvek,ale mně asi blbě počítá kalkulačka(nebo tobě) :
0,5*1,3*69,44ˇ3*1,6*1,5*0,3 totiž mně vychází 156,70212 kW.
Tak nevím kde je chyba. Něco jsem přehlíd?
A jak by se počítal ten valivý odpor?
Pravda, pravda, někde jsem udělal numerickou chybu, za což se omlouvám. Ten valivý odpor se počítá podobně jako tření, což je tíha vozu násobená součinitelem tření. Zde je tření nahrazeno ramenem valivého odporu, jehož hodnoty bohužel neznám. Ale v porovnání s tím aerodynamickým odporem nejsou jeho hodnoty zajímavé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 09:28, RE: benzínový V 6
anonym posted by:
No,já pochopil výhodu používání dusíku místo vzduchu v jeho menší teplotní roztažnosti v závislosti na teplotě.
Takže potom při všech teplotách,mám v pneumatice stále stejný tlak.
Toto buhužel není pravdivá informace. V termomechanice se všechny plyny chovají identicky. Neexistuje možnost držet v pneumatice stejný tlak při stejném objemu a zvyšující se teplotě. Nezapomínej, že samotná atmosféra obsahuje téměř 80% dusíku. Ten přepočet tlaků je naprosto triviální: p1*v1/T1=p2*v2/T2 (p... tlak, v... měrný objem, T... termodyn. teplota) v=konst - takže vypadne
Dostávám pak p1/T1=p2/T2 z čehož je vidět, že nezáleží na složení plynu a jeho tlak se bude měnit va závislosti na kolísání teploty. V praxi to dělá cca 0,1 bar na 10°C rozdílu teplot bez ohledu, jestli je v gumě metan nebo dusík nebo vzduch.
Všechny plyny mají roztažnost stejnou a chovají se podle stavové rovnice p*V=m*r*T zjednodušeně p*v=r*T, protože V/m=v
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 09:51, RE: benzínový V 6
David V posted by:
Pravda, pravda, někde jsem udělal numerickou chybu, za což se omlouvám. Ten valivý odpor se počítá podobně jako tření, což je tíha vozu násobená součinitelem tření. Zde je tření nahrazeno ramenem valivého odporu, jehož hodnoty bohužel neznám. Ale v porovnání s tím aerodynamickým odporem nejsou jeho hodnoty zajímavé.
Já něco našel: pryžové kolo na asfaltu má rameno valivého odporu 1,6mm.
Takže jak? Zajímá mě kolik to teda je.
Vidím tu vzorec: r * Ft = Fn * ksí
Poloměr kola může být kolik? Pro 17 ´´ 215/55 je to asi 32,5 cm
Auto dáme 1400kg, takže na jedno kolo je Fn = 3500 N
Takže Ft vychází 17,2308 N - na jedno kolo- celkem tady 68,923 N
Rychlost jsme říkali 250km/h což je 69,44 m/s,takže výkon p =F * v
by vyšel přibližně 4,8 kW (hm,to je fakt málo-pokud to mám dobře)
Každopádně se dostáváme na nějakách 160 kW a to odpovídá praxi,že teprve auta od nějakých 160-170 kW mají psanou maximálku těch 250 km/h. Záleží samozřejmě na tvaru. Cx se dnes pohybuje již od nějakých 0,26 ( BMW E60) po 0,32 0,33.... A čelní plocha je třeba u SUV aspon 1,5 násobná oproti sedanům
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 10:18, RE: benzínový V 6
anonym posted by:
Já něco našel: pryžové kolo na asfaltu má rameno valivého odporu 1,6mm.
Takže jak? Zajímá mě kolik to teda je.
Vidím tu vzorec: r * Ft = Fn * ksí
Poloměr kola může být kolik? Pro 17 ´´ 215/55 je to asi 32,5 cm
Auto dáme 1400kg, takže na jedno kolo je Fn = 3500 N
Takže Ft vychází 17,2308 N - na jedno kolo- celkem tady 68,923 N
Rychlost jsme říkali 250km/h což je 69,44 m/s,takže výkon p =F * v
by vyšel přibližně 4,8 kW (hm,to je fakt málo-pokud to mám dobře)
Každopádně se dostáváme na nějaká...
To klidně může být. Díky, že jsi tomu věnoval čas, já to lovím v paměti, než abych něco hledal kvůli Tip-cars. Nato nemám čas. Takových, jako Ty je málo (krom registrovaných) a pro ostatní je to házení perel sviním. Ti mají obvykle svou pravdu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 11:15, RE: benzínový V 6
anonym posted by:
Díky za vysvětlení a neodolám dodat poddotaz? Ta vhodnost pro dlouhodobou jízdu vysokými rychlostmi je taky naprostý reklamní blábol? Nechci kázat nesmysly a vím že psychika zvládne věci neuvěřitelné, nicméně lepší pocit z dusíkem pněných pneu opravdu mám, a že vydrží déle, tedy že nemusím tak často dohušťovat, to je snad i fakt. Díky M.
Jak vhodnost pro dlouhodobou jízdu, to myslíš, že loví zákazníky i z řad řidičů kamionů? Hele dusíku je všude plno, tak proč si za něj nenechat zaplatit, že jo? Já foukám kola vzduchem a chovají se mi naprosto normálně. Vysoká teplota = vyšší tlak, nízká teplota= nižší tlak. Nejsi schopen lidskými smysly postihnout jinou plynnou náplň v pneumatice, pokud by srovnávané vzorky měly stejný tlak. Navíc rozdíl mezi vzduchovou náplní a dusíkovou náplní je pouze oněch 21% kyslíku. Jsi schopen postihnout různý tlak v pneumatikách, což si myslím, že je bližší realitě. Velmi často se jezdí na podhuštěných kolech, pak je někdo nafouká dusíkem a vida jede to líp, ale je to tím tlakem. Taky se mi stává, že mi v pneuservise blbě nafoukají gumy, dají mi tam málo. V létě to tolik nevadí, protože teploty jsou víceméně stejné, ale v zimě, kdy je venku kolem nuly a v servisu +20°C, tak to dělá 0,2 bar.
Dusík v kolech má proti běžnému vzduchu 3 výhody a jako jediné jsou pravdivé:
1) neobsahuje vodní páru (běžný vzduch stlačený kompresorem v garáži může vodní páry obsahovat a při chladném počasí dojede k poklesu tlaku - při teplém se zase tlak vrátí na původní hodnotu; tato vlhkost může ještě způsobit korozi ráfku nebo kordu)
2) neobsahuje olej (některé kompresory jsou mazány olejem a do náplně se pak dostanou olejové páry, které narušují pryž) jsou ovšem i kompresory bezolejové
3) dusík nepodporuje hoření - takže, když auto hoří, tak náplň pneumatik se hoření neúčastní
Po zvážení všech pro a proti foukám vzduchem v garáži ze svého bezolejového kompresoru a na vlhkost se neohlížím. Kola mi drží tlak po celou sezónu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 11:35, RE: benzínový V 6
David V posted by:
To klidně může být. Díky, že jsi tomu věnoval čas, já to lovím v paměti, než abych něco hledal kvůli Tip-cars. Nato nemám čas. Takových, jako Ty je málo (krom registrovaných) a pro ostatní je to házení perel sviním. Ti mají obvykle svou pravdu.
Připojuji se jako amatér a anonym, že házení perel sviním to sice je, ale já za takovou perlu děkuju a je super, že se někdo takový najde. Nedělám si srandu a nemyslím to ironicky. Díky za vysvětlení M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 11:43, RE: benzínový V 6
anonym posted by:
Hezký příspěvek,ale mně asi blbě počítá kalkulačka(nebo tobě) :
0,5*1,3*69,44ˇ3*1,6*1,5*0,3 totiž mně vychází 156,70212 kW.
Tak nevím kde je chyba. Něco jsem přehlíd?
A jak by se počítal ten valivý odpor?
Našel jsem tu chybu, zapomněl jsem na hustotu blbá chyba, docela mě mrzí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 11:44, RE: benzínový V 6
David V posted by:
Jak vhodnost pro dlouhodobou jízdu, to myslíš, že loví zákazníky i z řad řidičů kamionů? Hele dusíku je všude plno, tak proč si za něj nenechat zaplatit, že jo? Já foukám kola vzduchem a chovají se mi naprosto normálně. Vysoká teplota = vyšší tlak, nízká teplota= nižší tlak. Nejsi schopen lidskými smysly postihnout jinou plynnou náplň v pneumatice, pokud by srovnávané vzorky měly stejný tlak. Navíc rozdíl mezi vzduchovou náplní a dusíkovou náplní je pouze oněch 21% kyslíku. Jsi schopen postihno...
Díky moc za odpověď. K pneuservisům na základě mnohaletých zkušeností dodám, že po výměně kol si po odjezdu ze servisu při nejbližší příležitosti překontroluju sám a většinou se nestačím divit (naposledy dali na levou stranu auta tlak co má být na předních a na pravou na zadních - fakt bezva). V lepším případě mají úspěšnost tak 50%. Na podhuštěných nejezdím, dávám většinou 0.1 - 0.2 baru víc a nevím proč, ale mám z toho "lepší" pocit. Myslím, že používám kvalitní pneu, ale tlak mi celou sezónu nevydržel snad nikdy na žádném autě (teď mám Bridgestony a doplňuji častěji než předchozí Micheliny, nebo zimní Dunlopy), mám-li nafouknutý dusík, ano vím subjektivně, ale je to jednoznačně lepší. Díky za vysvětlení M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 11:45, RE: Zvláštní diskuse... Taková...mno...česká :-)
anonym posted by:
hádej, překročilo i 230
Tak kde se flákáš? Odpověz!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 12:08, RE: Plave v zatáčkách?
anonym posted by:
22 cm ??? Jenom??!! To já mám 28 cm a patřím tady v práci k šedému průměru.
A již čtvrtou A8 jo? Proč taková běžná konfekce? Proč ne aspoň S8?
To já mám už třetí Continental GT a na víkendy mám dva Fordy GT.
A že máš školu VŠ UK? Co to je? Sama o sobě ta zkratka nedává smysl.
A když jsem narážel na tvůj nevyvinutý mozek, tak to proto, žes udělal do očí bijící chybu na úrovni třetí třídy. Takže, pokud máš nějakou VŠ, tak ti jí tak možná papínek zaplatil, ty chudáčku.
ASI MUSIS BYT VELMI NESTASTNY CLOVEK. ZAVIST JE HROZNA
NEMOC. A NEZ NEKOHO OTITULUJES CHUDACKEM KOUKNI SE
DOMA DO ZRCADLA,POKUD JSI HO UZ NEROZBIL:CHUDACKU
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 12:08, RE: Plave v zatáčkách?
anonym posted by:
22 cm ??? Jenom??!! To já mám 28 cm a patřím tady v práci k šedému průměru.
A již čtvrtou A8 jo? Proč taková běžná konfekce? Proč ne aspoň S8?
To já mám už třetí Continental GT a na víkendy mám dva Fordy GT.
A že máš školu VŠ UK? Co to je? Sama o sobě ta zkratka nedává smysl.
A když jsem narážel na tvůj nevyvinutý mozek, tak to proto, žes udělal do očí bijící chybu na úrovni třetí třídy. Takže, pokud máš nějakou VŠ, tak ti jí tak možná papínek zaplatil, ty chudáčku.
ASI MUSIS BYT VELMI NESTASTNY CLOVEK. ZAVIST JE HROZNA
NEMOC. A NEZ NEKOHO OTITULUJES CHUDACKEM KOUKNI SE
DOMA DO ZRCADLA,POKUD JSI HO UZ NEROZBIL:CHUDACKU
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 12:13, RE: Plave v zatáčkách?
anonym posted by:
To je fakt, většina vozů od BMW je docela Überauto. Dle úrovně příspěvku ttě ipuju minimálně na FF UK. Taky bych se smál až k pláči a pak plakal štěstím, kdyby mi X5ka říkala pane. O X6 jsem četl a dle rozumných britských redaktorů je skvělá. Jo ještě prosba, nemohl bys mi poslat své foto (abych viděl jak vypadá zdegenerovaný hermafrodit). Martin
Musíš víc pracovat aby ti ta popelnice říkala pane,plakat mužeš sam
ze sebe. jistě ti to tvá piča pokud nějakou máš schválí. jsi přeci vševěd
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 12:45, RE: Plave v zatáčkách?
anonym posted by:
ASI MUSIS BYT VELMI NESTASTNY CLOVEK. ZAVIST JE HROZNA
NEMOC. A NEZ NEKOHO OTITULUJES CHUDACKEM KOUKNI SE
DOMA DO ZRCADLA,POKUD JSI HO UZ NEROZBIL:CHUDACKU
No já ho tý svý radši do pusy než krkem (nebo kterými otvory ho strkáš ty) až do žaludku, ale to je tvoje věc. Kde jsi říkal, že pracuješ? Já že máš takový přehled o rozměrech ptáků svých kolegů?
PS: Nebyla spíš řeč o autech? Jestli jsi tímhle chtěl trumfnout můj Bristol a vrtulník, tak nic moc.
PPS: Jo a do zrcadla fakt moc nekoukám, neb já fakt zvíře, zrcadla nechávám pro svou ......, finalistku Mistrovství světa v kouření. A teď mě trumfni, a radši spíš v těch autech - tam nejsem tak dobrej, tam nemám takovej náskok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.07.2008 12:50, RE: Plave v zatáčkách?
anonym posted by:
Musíš víc pracovat aby ti ta popelnice říkala pane,plakat mužeš sam
ze sebe. jistě ti to tvá piča pokud nějakou máš schválí. jsi přeci vševěd
Dnes se neříká vševěd, ale vzdělaný a sečtělý. Říkat BMW X6 popelnice to chce opravdu hodně velké (nebo fakt malé) sebevědomí. Zkus mě trumfnout ne blábolem a urážkou, ale napiš, které auto je dle tebe lepší. M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.07.2008 14:54, RE: Plave v zatáčkách?
anonym posted by:
Xsara VTS nejvýkonější dvoulitr na planetě? Tak to asi ne!
Kolik chcete vyjmenovat výkonějších dvoulitrů?
Zrovna čtu v Autocaru rubriku HRDINOVÉ MINULOSTI a hups, Citroën Xsara VTS: Ovladatelnost se úzce podobá 205GTi. Živé řízení, rozumná pořizovací cena a kdysi vyhrávala rallye. Jestli hledáte levný způsob, jak zdokonalovat své řidičské schoppnosti je VTS jedno z nejideálnějších aut, jaké si k tomu můžete vybrat. Skvěle drží, ochotně zatáčí a přesné řízení podporuje vaši snahu zrychlovat. Zajímavé je, jak kola krásně sklouznou, když sundáte velmi jemně nohu z plynu, protože vysoko vytočený dvoulitr vaše reakce v žádném případě nenechá bez povšimnutí. Dobře si vzpomínám, jak jsem si loni ve VTS na jednom okruhu uvědomil, že tenhle Citroën má své skryté kouzlo... atd. atd.
PS: Fakt si tady někdo myslíte, že znalostma, schopnostma praxí válcujete Harrise, Suctliffa, Goodwina a další?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.07.2008 15:20, co místo na zadních sedadlech ?
Mě by zajímalo, kolik je místa na zadních sedadlech ? Když vedu slečnu na zadní sedadla vítězí superb ), jak to vypadá tady, pokud jsi to tedy zkoušela
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.07.2008 16:52, RE: co místo na zadních sedadlech ?
anonym posted by:
Mě by zajímalo, kolik je místa na zadních sedadlech ? Když vedu slečnu na zadní sedadla vítězí superb ), jak to vypadá tady, pokud jsi to tedy zkoušela
Superb má na zadních sedačkách víc místa než C5, i když ta je svým rozvorem a díky tomu i místem na kolena ve třídě nadprůměrná a zcela bezproblémová. Proti Superbu (srovnáváme "odcházející" C5 i Superb) má o dost lepší podvozek, což se projevuje hlavně při vyšších rychlostech na dálnici, kde Superb musíte stále mírně korigovat volantem, C5 také zajišťuje posádce výrazně vyšší pohodlí. Ostatně Superb je vlastně Passat minulé generace, mírně protažený a výrobně zlevněný pro kdysi nenáročný čínský trh. Konstrukčně a třeba bezpečnostními prvky už v době uvedení na český trh ne zcela odpovídal standardům doby. C5 je modernější, výrazně bezpečnější (že Hlinka radši neřídil C5), osazené modernějšími motory (tahounem prodejů bývalo dnes už končící TDi - v česku stále oblíbené, nicméně samotným VW označené za chybný směr vývoje), prostě modernější a lepší auto. Opravdu snad jediný parametr kde trumfuje je právě prostor před zadními sedačkami, což bych v posuzování aut nedal zrovna na první místo. Zdraví M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.08.2008 17:19, Hydractive III
anonym posted by:
Já si myslím, že na ně ambice docela má. Alespoň soudím dle závad na podvozku Audi A6 Allroad, A8, Touareg, či Phaeton. Ani Airmatic DC (Mercedes Benz) není zcela bez chyby. Naopak Hydractive III (to co má C5) se zatím ukazuje jako velmi spolehlivý a rozhodně v něm nespočívá nevíhoda tohoto vozu. Škoda, že nová C5 nemá každá hydrauliku (((
Myslím, že je aktivní podvozek od Citroenu spolehlivější než obdobné variace v Audi, Mercedesu apod. není až takovým překvapením. Tenhle systém vymysleli už před hodně lety a dosud s ním jezdí nejvíce aut právě značky Citroën, a tahle praxe prostě má vliv. Ony ty Audiny a spol. se od ocelových pružin odklonili teprve nedávno, tak před deseti lety, a mají to jen u nejvyšších modelů, popř. za příplatek, kdežto Citroen to chrlí celé roky po tisících. A i nová C5 má normálně hydrauliku, to jen ty nejlevnější verze ne!
respond
  1 ... 16 17 18 19


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.