0
back
 

diskuze k tématu: Jaké 7-místné auto???

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Sunday 25.03.2018 10:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jaké 7-místné auto???
citation:
reakce na: PatM, 24.03.2018 20:07 (Takže benzínová V6 by žrala pr ...)


Zalezi na rezimu ve kterym budes jezdit. Tezko si myslet ze pri dalnicnim rezimu 150kmh a vice bude benzinova V6 s relativne velkym autem frcet za 10......
respond
PatM
number of posts199
date of registration07.08.2016
Monday 26.03.2018 11:56, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jaké 7-místné auto???
citation:
reakce na: Valnoha, 25.03.2018 10:28 (Zalezi na rezimu ve kterym bud ...)


To si nemyslím stejně jako si nemyslím, že za 10 pofrčí benzínový 2l (naftu tazetel nechce) a když už to má žrát 12/100 tak budu raději krmit V6 než R4, která se bude akorát trápit takže bych se nedivil, kdyby žrala víc jak V6
respond
Michal 22
number of posts51
date of registration09.10.2008
Friday 30.03.2018 20:50, Mé shrnutí kandidátů
Mám letos plnoletý Fiat Ulysse v benzínu 2.0 a pomalu přemýšlím, co dál. Auto používám hlavně na příměstský provoz (cca 10 km) + městské popojížďky. V tomto režimu spotřeba dle dotankování málokdy překročí 8,5 litru. Delší dovolenkové jízdy jsou zpravidla do 8 litrů. Brzda provozu nejsem, nicméně jezdím maximálně plynule, zbytečně nepředjíždím v kolonách, atd. Dynamika i vyhovuje. Problémy - je to už přece jen veterán, takže se může podělat kdykoliv cokoliv. Nejvíc mě zaskočily problémy v silných mrazech - kondenzát zamrzne v labyrintu odvětrání klikové skříně a pak olej stříká skrz olejovou měrku ven. V servisu mi řekli, že nejsem zdaleka jediný s tímto problémem a je to nevhodným používáním auta (zahřát - odstavit - zahřát - odstavit...). Ale mám jeden z prvních vyrobených motorů, třeba to za těch 10 let vyřešili.

A teď co jsem nasbíral za poznatky k případným nástupcům. Já už pokukuji i na kombi střední třídy (Renault Laguna III, Fiat Croma), manželka by radši zase "autobus". Je pravda, že prostor je návykový a jakmile sednu do otcova Mondea, ta uvolněnost mi chybí.

Fiat Ulysse II, Citroen C8, Peugeot 807, Lancia Phedra - benzín v nabídce v jednotkách kusů a to ještě zpravidla do roku 2004. Novější minimálně. Kdo měl na nové, téměř vždy vzal naftu. U dvoulitru mám obavu s opakováním problémů v zimním provozu a přeci jen jsou novější čtyřčata těžší, takže dynamika. Spíše bych vzal motor 2,2 ale ten sehnat je ještě horší...

Citroen C4 Picasso - zkraje produkce motory 1,8 a 2,0 co mám já, dvoulitr jen s automatem. Zase mám obavu o problémech v zimě. Nelíbí se mi ovládání klimatizace (dá se zvyknout) a elektro parkovací brzda. Líbí se mi vzdušnost interiéru a hlavně volný prostor mezi sedačkami.

Ford Grand C-Max - tu futuristickou přístrojovku jak ze Star treku neskousnu a tak se o to auto dál nezajímám.

Peugeot 5008 - problém vybrat benzínový motor. Vti snad méně problematický než THP, ale i tak nemá rádo krátké trasy. Zase elektro parkovací brzda.

VW Touran - předražené, rizikové, zase problém vybrat benzín. Údajně spolehlivá 1,6 nejede, žere a kolem 200.000 km začne brát olej. První TSI asi nebrat.

VW Sharan II / Seat Alhambra II - zase problém vybrat benzín. 1,8 TSI katastrofa, 1,4 TSI by tady mohla být utrápená.

Ford S-MAX, Galaxy - proti 2,0 snad nic nemám, nevím, jak na tom bude s dynamikou. Oproti C-MAXu se vzadu dají převést 3 dospělí. Nemá rezervu, mě osobně nepřitahuje ani neodpuzuje.

Mazda 5 - vadí mi koroze. Vzhledem k mému soužití s veterány mám zkušenost, že boj s korozí se nedá vyhrát. Problém hlavně je podmotorový rám. Na své auto jsem jej jednou též sháněl a pokud je to chronická bolest modelu (jako že tady je), je zdravý kus nesehnatelný. Kolik bude stát nový originál?

Chevrolet Orlando - uvnitř zase tak velký není a není ani výrazně levnější oproti třeba Zafiře. Motor 1,8 bezproblémový.

Opel Zafira II, III - dvojkovou bych bral s 1,8. trojkovou - kdybych viděl 1,6 turbo po 2012 s mechanickou ruční brzdou, jel bych se na ní podívat. 1,4 turbo nebrat, praskají jí písty.

Kia Carens - s benzínovými motory problémy nejsou, bral bych spíše 1,6 GDI nebo 2.0 GDI. Jen je sehnat. V inzerci zatím nejsou. Měl bych strach z vyšších cen náhradních dílů. Co když se vysype katalyzátor?

Renault Grand Scénic III - na 1,6 se vysype přesuvník a moc dynamiky nebude, 1,4 Tce prý žere. Já bych ji na milost vzal. Vadí mi elektro parkovací brzda.

Renault Espace IV - po faceliftu lepší než pověst, motor 2,0 spolehlivý a 2,0 turbo též.

Fiat 500L Living - můj další favorit. Překvapivě prostorný, motor 1,4 TJet spolehlivý. Zadní místa v kufru spíše nouzová, zadní lavice údajně nepohodlná pro vyšší osoby (z důvodu nedostatečně výsuvných opěrek hlavy - tlačí), což mě trochu znejisťuje - mám odrůstající děti.

Cokoliv amerického - tří a více litru bych se neděsil, automatu snad též ne, ale uspořádání interiéru 2+2+3 mi nevyhovuje. A spotřeba? S 1,2 v Twingu jezdím za 6, s 2,0 v Ulysse za 8,5, tady bych se kolem té 10 mohl pohybovat

Osobní dodávky:
Fiat Doblo - vše v dieslu, přicházel by do úvahu 1,4 TJet.
Ford Tourneo Connect - zase ta pro mne příšerná přístrojovka, lepší benzín jen 1,0 ecoboost.
Citroen Berlingo - viz 1,6 Vti výše
Nissan NV200 - jako myšlenka výborná, design pro mne katastrofální

Snad jsem na nic nezapomněl. Škoda, že nechceme kombíka v turbodýzlu. Těch jsou plné bazary.
respond
Jan3
number of posts4
date of registration19.11.2017
Thursday 05.04.2018 22:47, RE: Mé shrnutí kandidátů
Zapomněl: Mitsubishi Grandis 2,4 Mivec. Ale z toho si nic nedělej. Dle mých nulových příspěvků poznáš, že vlastně žádné jiné auto snad ani neznám. Také si drbu hlavu, jaké MPV se spolehlivým benzínovým motorem. Stále o tomto autu přemýšlím.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 06.04.2018 09:56, RE: RE: S-MAX, nejraději Galaxy
citation:
reakce na: Tomasso, 23.03.2018 14:48 (Dekuji za nazor,ale vyse zmine ...)


Ahoj, všeobecně beru S-MAX jako velmi spolehlivý vůz, pokud opravdu chceš benzín, šel bych do atmosféry 2.0i a nebo méně jetého 1.6 Ecoboost, ale oba motory dej důkladně zkontrolovat.

Renault Espace má docela slušnou atmosféru 2.0 anebo s turbem 2.0 T, ber ale určitě až facelift 2006+, kdy došlo v velkému posunu ve spolehlivosti, teda podle SM.

Jinak soused nedá dopustit na Peugeot Expert Tepee, bohužel nejlepší je fakt diesel 2.0 HDI. Tohle auto definitivně řeší požadavky prostoru pro 6 člennou rodinu, přitom je spolehlivé a nerezne. Jak mé děti porostou, asi mě něco takového nemine
respond
rbiciste
number of posts83
date of registration30.09.2011
Tuesday 10.04.2018 09:26, RE: RE: Mé shrnutí kandidátů
citation:
reakce na: Jan3, 05.04.2018 22:47 (Zapomněl: Mitsubishi Grandis 2 ...)

Ještě si dovolím přidat Mitsubishi Outlander nebo FIAT Freemont. Za mě je lepší Freemont, což je Dodge Journey. V Německu jsou s benzínovými motory 2,4 nebo 3,6 .
Radovan
respond
6M/T
number of posts47
date of registration10.09.2016
Tuesday 10.04.2018 15:15, Toyota
ok, když pominu to co předeslal kdosi výše, tedy Voyager a jeho klony, což mě připadá jako nejpřirozenější volba, a přihlédnu k ´´evropským´´ zvyklostem tak mě napadá jeden opomíjený vůz. Toyota Avensis Verso s gasoline dvoulitrem který není-na rozdíl od Avensis sedan/STW- direct injection. samozřejmě u nás ojetý prakticky nedostupný (i když se zde prodával), samá nafta, ale v Holandsku (i jinde po Evropě) je jich pár a jsou firmy které odtud vozí za cca 20.000,- včetně přihlášení. asi bude cena vyšší než u evropských ´´konkurentů´´ a auto bude za tu cenu trochu starší ale získáte naprosto bezproblémový vůz. navrhl bych i T. Previa ale obávám se že u ní bude dostupnost ještě nižší, stáří, nájezd i cena vyšší. přeci jen jsou Toyoty vozy které si lidé nechávají dle statistik nejdéle, není vyjímkou first owner u 20 let starého vozu s nájezdem 200-300.000 mil.
respond
Jan3
number of posts4
date of registration19.11.2017
Tuesday 10.04.2018 20:34, RE: RE: RE: Mé shrnutí kandidátů
Ahoj,

také jsem na tyto vozy koukal. Fiat Freemont nebo Dodge Journey se u nás v benzínu vůbec nevyskytuje. S Mitsubishi Outlander 2,4 Mivec je to trošku lepší.
Varianta: Toyota Previa 2,4 je již ročníky docela stará stejně jako Nissan Quest.
Toyota Sienna a Honda Odyssey zase už dost drahé.

Tak si nechám asi dotáhnout Mitsubishi Grandis 2,4 Mivec nebo Mazda 5 (2,0 benzín). Vím. Jsou to trochu menší auta.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.