0
back
 

diskuze k tématu: Výběr sportovního kombíku

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla
JendaBavorsko
number of posts5
date of registration08.10.2016
Saturday 08.10.2016 18:11, Výběr sportovního kombíku
Zdravím,
celkem dlouho přemýšlím nad výběrem sportovněji střiženého kombíků a stále nejsem schopný si vybrat něco rozumného. Bude to pravděpodobně trochu zvláštními požadavky.

Na úvod chci říct že jsem majitelem 4. Golfa 1,9TDI 81Kw a to auto mě vůbec nebaví.

Většina mých cest se odehrává na okresních komunikacích - 80%, město a dálnice se dělí o zbylých 20% rovným dílem.

Cena to bude asi důležitý prvnotní faktor, tam je to v pohodě - cca 500 tis.

Co by nové nebo ojeté auto mělo mít.
Nechci pohon předních kol,pokud by to bylo 4x4 tak tři diferenciály.
Motor určitě nad 130Kw jestli benzín nebo diesel je vcelku jedno. Důležité je aby se při normální jízdě auto vešlo do 10l (normální jízda je maximální povolené limity - 50, 90, 130) Zde bych ocenil šestiválce, jednou bych si rád dopřál něco jiného než 4 válec, ale podmínkou to nutně být nemusí.
Nájezd kilometrů by měl být co nejmenší, do 100 000km.
Teď se dostáváme k něčemu kde se docela špatně schání informace a bude to asi největší kámen úrazu, Golf má elektronický posilovač řízení, buď je příšerně dimenzovaný nebo to dělají všechny, to netuším, ale určitě to nechci, je to hnus fialovej.
Určitě manuální řazení, to je podmínkou, nějaký automaty mě absolutně nezajímají.
Kufr, prostor pro kolena vzadu a kolik to odveze blbostí je údaj, který mě moc nezajímá, ale nějaký kufr větší než Golf by to mít mělo.

Zatím mě z těchto podmínek vylezlo BMW 330d jenže ať se zapírám sebe víc, tak (E87) je prostně hnusný auto a i když je to naprosto subjektivní u každého, nejspíš toto nepřekonám, jinak bych nepsal
Koukal jsem po Mercedesech W203, jenže někdo píše že manuální řazení nic moc, očekávám i sparchantělý řízení typu Golf, takže zde bych docela rád uvítal radu. V žádném Mercedesu jsem nejel, takže nemám tušení co od toho čekat. Podobný problém vidím i u Audi, nějak poslední dobou nemůžu najít do čeho se dává Torsen a kde je ten odporný elektronický připšoukávač. Navíc povětšinou nikdo Audi zrovna nechválí za podvozky a zpětnou vazbu od kol, takže tam si také nejsem moc jistý co a jak. Nebráním se ani japoncům.

Je mi jasné, že někde asi budu muset ubrat z požadavků, ale popravdě moc se mi do toho nechce
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Sunday 09.10.2016 03:16, Re: sportovni kombi
Mam obavy jak moc ten kombik bude sportovni, zvlast s tou spotrebou do 10l.

Navrhl bych treba mitsu lancer kombik, ale to je tezky sehnat

https://m.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-lancer-evolution-9-gta-wagon-für-183-89-p-m-melle/230696441.html

Klasiky jako E-klasse AMG apod do 10l/100 moc ne..

Ono celkove "sportovni kombi" je docela oxymoron
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Sunday 09.10.2016 05:44, RE: Výběr sportovního kombíku
JendaBavorsko posted by:
Zdravím,celkem dlouho přemýšlím nad výběrem sportovněji střiženého kombíků a stále nejsem schopný si vybrat něco rozumného. Bude to pravděpodobně trochu zvláštními požadavky.Na úvod chci říct že jsem majitelem 4. Golfa 1,9TDI 81Kw a to auto mě vůbec nebaví.Většina mých cest se odehrává na okresních komunikacích - 80%, město a dálnice se dělí o zbylých 20% rovným dílem.Cena to bude asi důležitý prvnotní faktor, tam je to v pohodě - cca 500 tis. Co by nové nebo ojeté auto mělo mít.Nechci pohon předních kol,pokud by to bylo 4x4 tak tři diferenciály.Motor určitě nad 130Kw jestli benzín nebo diesel je vcelku jedno. Důležité je aby se při normální jízdě auto vešlo do 10l (normální jízda je maximální povolené limity - 50, 90, 130) Zde bych ocenil šestiválce, jednou bych si rád dopřál něco jiného než 4 válec, ale podmínkou to nutně být nemusí.Nájezd kilometrů by měl být co nejmenší, do 100 000km.Teď se dostáváme k něčemu kde se docela špatně schání informace a bude to asi největší kámen úrazu, Golf má elektronický posilovač řízení, buď je příšerně dimenzovaný nebo to dělají všechny, to netuším, ale určitě to nechci, je to hnus fialovej.Určitě manuální řazení, to je podmínkou, nějaký automaty mě absolutně nezajímají.Kufr, prostor pro kolena vzadu a kolik to odveze blbostí je údaj, který mě moc nezajímá, ale nějaký kufr větší než Golf by to mít mělo.Zatím mě z těchto podmínek vylezlo BMW 330d jenže ať se zapírám sebe víc, tak (E87) je prostně hnusný auto a i když je to naprosto subjektivní u každého, nejspíš toto nepřekonám, jinak bych nepsal Koukal jsem po Mercedesech W203, jenže někdo píše že manuální řazení nic moc, očekávám i sparchantělý řízení typu Golf, takže zde bych docela rád uvítal radu. V žádném Mercedesu jsem nejel, takže nemám tušení co od toho čekat. Podobný problém vidím i u Audi, nějak poslední dobou nemůžu najít do čeho se dává Torsen a kde je ten odporný elektronický připšoukávač. Navíc povětšinou nikdo Audi zrovna nechválí za podvozky a zpětnou vazbu od kol, takže tam si také nejsem moc jistý co a jak. Nebráním se ani japoncům.Je mi jasné, že někde asi budu muset ubrat z požadavků, ale popravdě moc se mi do toho nechce


Zkus si projet ještě pro porovnání Jaguar XF Sportbrake, nejlevnější je na TipCars za 544, takže je někde okolo cenového limitu. Jen upozorňuju, že obvyklý 2.2d sice má 147 kW, ale je to do tak těžkého auta motor spíše na pohodu. Mně se s tím jezdilo dobře, ale na vyloženě sportovní jízdu by to nebylo. Lepší volbou pro tebe by byl naftový třílitr se 177 kW, ale ten je cenově mimo.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Sunday 09.10.2016 07:35, Moc ti toho nezbývá:-)
Že tě Golf neuspokojuje, je normální. Koho by uspokojilo mrtvý auto?
Moc velký výběr nemáš:
WRX STI nebo EVO 7-9. Bohužel, ani jedno není kombík. Ale má hydraulický servo, 3 diferáky. Podovozek, který se dá označit jako sportovní.
V kombi pak jediná smysluplná věc - Subaru Legacy Spec B s manuálem. Splňuje vše. Na inzreci je jediný kus na subaruclub.cz.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Sunday 09.10.2016 17:13, Re: RE: Výběr sportovního kombíku
Zdeny60: EVO v kombiku je, mrkni na link, kterej jsem posilal vys... akorat jich je malo.



Jinak XF se dela i s mnohem zajimavejsim 3.0S/C.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 10.10.2016 05:10, RE: Re: RE: Výběr sportovního kombíku
sheogorath posted by:
Jinak XF se dela i s mnohem zajimavejsim 3.0S/C.


Ale nebude žrát při definované "normální jízdě" do 10 litrů a asi to mezi ojetinami ani nesežene.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Monday 10.10.2016 09:27, RE: Re: RE: Výběr sportovního kombíku
Giorgio posted by:
sheogorath posted by:
Jinak XF se dela i s mnohem zajimavejsim 3.0S/C.
Ale nebude žrát při definované "normální jízdě" do 10 litrů a asi to mezi ojetinami ani nesežene.


Skoro se vejde, plus minus litr, ale v CR se bude shanet tezko, to je fakt, to by bylo na vylet do A nebo D

http://www.spritmonitor.de/en/overview/21-Jaguar/1144-XF.html?fueltype=2
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 10.10.2016 09:32, RE: Re: RE: Výběr sportovního kombíku
sheogorath posted by:
Giorgio posted by:
sheogorath posted by:
Jinak XF se dela i s mnohem zajimavejsim 3.0S/C.
Ale nebude žrát při definované "normální jízdě" do 10 litrů a asi to mezi ojetinami ani nesežene.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/21-Jaguar/1144-XF.html?fueltype=2


No vždyť to píšu - výrobce udává kombinaci 11,1 a nejméně s tím někdo jezdí za 10,9, ostatní nad papírovou spotřebou. Jasně, z pohledu sportovního auta je benzin rozhodně lepší, ale jak vidno z jiných vláken, v Česku prostě frčí nafta, protože tady každý hledí na výdaje na palivo a ne na ten zbytek.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 10.10.2016 11:22, s asf asdf asfs a
Kompresorové XF se tuším dodává jen s pohonem všech čtyř a není určitě v cenové kategorii a navíc nemá tři diferáky:)
Což ovšem nevím, jak souvisí se sportovní jízdou...
respond
JendaBavorsko
number of posts5
date of registration08.10.2016
Monday 10.10.2016 16:45, RE
Takhle můžem tu spotřebu překročit, to přežiju, ale né o moc, aby mě to nesežralo. Jinak žiji v DE, takže s tím problém nebude.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 10.10.2016 18:40, RE: RE
JendaBavorsko posted by:
Takhle můžem tu spotřebu překročit, to přežiju, ale né o moc, aby mě to nesežralo. Jinak žiji v DE, takže s tím problém nebude.


A XF kombi se dělalo jen s dieselem:(
330i kombajn, třeba.

respond
JendaBavorsko
number of posts5
date of registration08.10.2016
Tuesday 11.10.2016 17:30, Průběžné shrnutí
Zatím všem děkuji za návrhy a podle toho co jste psali tak to vidím následovně:

Jaguar je to nádherné kombi a vůbec bych se za něj nestyděl, ale co jsem koukal zbězně, tak jsem ho v manuálu nenašel a automat je velká překážka, kdyby nebyla, tak se dají sehnat novější trojkové bavoráky i se silnějším motorem, jenže automat a já nekamarádíme.

Zatím nejlépe vychází Japonci, jsou to opravdu sportovní vozy a krom vzhledu odpovídají všemu co bych si od auta představoval, jenže problém bude sehnat něco co nevypadá zrůdně, nemá sto let a milion kilometrů, ale s tím tak trošku se musí počítat, když nemáte všední požadavky

Pokud někdo něco vyškrábne nebo mi osvětlí ty Mercedesy nebo Audi, zda má smysl o tom vůbec uvažovat, tak budu rozhodně rád, už takhle jsem se zase dostal o kousek dál a možná i pomalu vidím světlo na konci tunelu. Protože rodina nějak zabíjí řidičovy chutě

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 11.10.2016 18:22, Nhughg tuv th tuz
Subaru Legacy GT. Ale moc jich není. Motor z WRX v baleni kombi.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Tuesday 11.10.2016 18:29, RE
Zajimava moznost, a vypada i k svetu.

U Audi bych rekl, ze je hlavne predrazena k pomeru cena a to co nabizi. Celkove me prijde, ze koncern ma az moc sebevedomi, co se cen tyce.
Navic napr. RS6 C6 Avant je sice vykonna i komfortni, ale sportak bych tomu nerikal. Mozna tak obezni sportovec na dopingu...

Mozna E-klasse AMG, ale sehnat nejakej v CR bude problem...
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 11.10.2016 19:33, RE: Nhughg tuv th tuz
Reno posted by:
Subaru Legacy GT. Ale moc jich není. Motor z WRX v baleni kombi.


Napadal mě taky, ale proti SpecB je to těžké a neohrabané. Výkon to má de fcato podobný (180/195) a vyšší k.m. požere o dost citelně vyšší váha a rozměry.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 13.10.2016 14:51, RE: Nhughg tuv th tuz
Zdeny60 posted by:
Reno posted by:
Subaru Legacy GT. Ale moc jich není. Motor z WRX v baleni kombi.
Napadal mě taky, ale proti SpecB je to těžké a neohrabané. Výkon to má de fcato podobný (180/195) a vyšší k.m. požere o dost citelně vyšší váha a rozměry.


Tak výkon WRX STi se dá zvyšovat prakticky donekonečna a stejně tak i tohohle motoru...
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 19.10.2016 08:26, RE: Nhughg tuv th tuz
Reno posted by:
Zdeny60 posted by:
Reno posted by:
Subaru Legacy GT. Ale moc jich není. Motor z WRX v baleni kombi.
Napadal mě taky, ale proti SpecB je to těžké a neohrabané. Výkon to má de fcato podobný (180/195) a vyšší k.m. požere o dost citelně vyšší váha a rozměry.
Tak výkon WRX STi se dá zvyšovat prakticky donekonečna a stejně tak i tohohle motoru...


JO, ale handicap váhy tím nevyřešíš. A na druhé straně, zvýšení výkonu u STI je už o opravdu velkých penězích, aby to mělo smysl. To není jen wo čipu, ale o především mechanických záležitostech. A to nejen na motoru, ale pak i na podovozku, protože limity podvozku zvýšením výkonu rychle překonáš, nehledě na fakt, že seriový podvozek u STI je dost bída, aby se dal využít potenciál pohonu. Ale to je na jinou diskuzi...
Jen odbočím, tímhle jsem se před lety zabýval (šlo o forester XT a jeho přestabu na STI, což mi dávalo větší smysl, protože jaksi u STI každý čeká, wo co jde. U nenápadného XT pak každý jen němě a tupě zírá), ale sešlo z toho. Přesto jsem se byl s Foresterm STI svézt a je to jedno z opravdu mála aut, které na mě udělalo takový dojem, že jsem si řikáal: tak takhle ano, to bych mohl a hlavně chtěl. Auto bylo přestavěný komplet od základu od podvozku po převodovku a dělal to člověk, co věděl, co dělá. Kdo ví, třeba na to ještě někdy dojde. To ale spíše dojdou ty XT
Legacy GT mě nenadchlo zdaleka, jako zmíný SpecB s H6, to je jako starý 2metrový práskačky a moderní carvingová lyže. Oboje dokáží jet rychle, ale ty carvingy dají tu radost.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 19.10.2016 09:27, sdgf sdfg sdfg dsd
Mluvím o Legacy GT následující generace
http://www.auto.cz/test-subaru-legacy-2-5gt-22049
v sérii to má míň, než klasická WRX STI, takže načipovat na 300 hp opravdu nebude problém.
Dynamicky je na tom líp, otázkou je, jaká je spolehlivost toho "pohonu". Ale tuším, že je k mání jen s automatem, manuál se nedělal. V testech to chválili dosti.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Wednesday 19.10.2016 10:22, RE: Legacy
Ted jsem docetl ten test, a taky se me moc libi. Navic na rozdil od vetsiny starsich Subaru se me tu libi i interier. Vubec bych se nebranil na par dni aspon vyzkouset
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 19.10.2016 12:55, Jzuz. Hzghhzv zjhutz
Problem je v tom, ze je jich na prodej opravdu minimum.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.