0
back
 

diskuze k tématu: BMW 330e iPerformance: plug-in hybrid z Mnichova

category of topic classification: německá vozidla
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 21.12.2016 11:18, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
Nic jsi nepochopil, nebo co hůře vybíráš si jen co ti vyhovuje. Já ti argumentuji základní "kapitalistickou" ekonomií a ty mě osočuješ ze socialismu. Šlápnul jsem ti na kuří oko? Létání a bezvýhradné přijímání jiných požitků konzumní společnosti jsem zmínil v souvislosti s "eko" postoji a chováním eko pozérů. O ceně či dostupnosti letenek jsem nic nepsal. Elektromobil (malé auto za cenu dobrého auta střední třídy) si koupí jen pozér nebo jak říkáš technický hračička. Podle mého názoru těch prvně zmíněných bude víc.Je hezké, že restauratér si vybuduje nabíjecí stanici, aby přilákal další zákazníky - to je správná úvaha (z jeho strany). Zcela jiná věc je, jestli vybudování nabíjecího místa (a to nemluvím o desítkách / stovkách nabíjecích míst na sídlištích) zvládne přenosová soustava. A její vybudování (ve výrazně zesílené podobě) musí někdo zaplatit - napadlo tě to? Analogie s tebou zmíněným kinem - musíš ve vstupném zaplatit také stavbu kina a její provoz. Jenomže to se nebavíme o desítkách milionů za kino, ale o desítkách miliard. Takže potom nebude elektřina na dobíjení stát 5,50 za kw/h, ale x-krát tolik plus spotřební daň - přece nejsi tak naivní, a nevěříš, že se stát dobrovolně (byť v rámci ekologie) připraví o daně. Potom se realisticky ptám - ekologický smysl to nemá (uhlíková stopa je stejná nebo horší), tak kde je ekonomický smysl?
Mám obavy, že právě ty nechápeš. Furt mi podsouváš, že chci někoho obrat, ale máš dojem, že ČEZ na nás všech vydělává málo? A jeho monopolní manýry by měl někdo taky přistřihnout (není to tak dávno, co chtěl vybírat poplatky ne úpodle spotřeby, ale podle velikosti jističe). Jednou je to dodavatel elektřiny, je to jeho práce a obživa, měl by ji dělat ke spokojenosti zákazníků.A jestli si dovedeš představit, že jedině pozér si koupí drahý (přesněji dražší, než mu ty schválíš) elektromobil na ježdění po městě, tak jsou tvé obzory hrozně omezené. Jestli pro takového člověka používáš vědomě hanlivé označení aniž bys ho znal a znal jeho motivaci, tak z toho čiší závist naprosto nezakrytě. Nehodlám to dál probírat, jestli to nechápeš nebo nechceš chápat, dál mě to nezajímá.


Mě nijak nevadí, jestli si někdo koupí drahý malý elektrovysavač - jsou to jeho peníze a musel je vydělat. Co mi ale hodně vadí, když se takový počin vydává za ekologické jednání, protože to ekologické prostě není a ani v dlouhodobém horizontu nebude. To je dle mého mínění pozérství a pokrytectví (nebo zblbnutí zelenou mediální masáží).
Nevím kdo z nás je závistivý.Ty chceš, aby ti někdo jiný platil sny, tobě vadí výdělky ČEZu a chtěl bys "přistřihovat křídla" tomu zlému monopolu . Měl by sis rozšířit znalosti a to nejen v ekonomii. ČEZ nevlastní přenosovou a distribuční soustavu el. energie (jejím majitelem a provozovatelem je společnost ČEPS a.s. a tuto společnost vlastní 100% stát), on energii pouze vyrábí a prodává. Stejně tak nemá už léta monopol na prodej (dodávku) el. energie. Pokud nevíš ani toto, nemá cenu se tebou na tato témata diskutovat.
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 21.12.2016 11:25, RE: Diskuze
brin posted by:
Zajímavá diskuze se tu rozvinula. A zajímavé argumenty, povětšinou lidí, kteří v elektromobilu nikdy neseděli, ale mají hned jasno. Spousta lidí si i3 kupuje ne proto, že jsou pozéři nebo rádoby eko nadšenci, ale protože to auto se úžasně jednoduše řídí a prostě na to mají nebo si tak trochu dělají radost a sen. Manželka už nechce jezdit ničím jiným. A já to chápu. Je to asi jediné auto, které bych se jednoduše nebál půjčit na řízení dítěti. Je to totiž naprosto primitivní a přitom geniální. A to už nezmiňuji, že je to pořád BMW, tedy městská raketa na 4 kolech. Určitě to není pro všechny. Ale on vám to taky nikdo nenutí. Kupujte si, co chcete. Být na mě, emise CO2 bych vůbec neřešil. Nedávají u aut žádný smysl. Smysl dává u aut v podstatě jen to, co jsem napsal. Tedy CO, NOx, pevné částice a nespálené uhlovodíky. Takže ideální by byla velkoobjemová nepřímovstřiková atmosféra. Nemám s tím vůbec žádný problém. Ostatně podle skutečných studií vychází ekologie elektromobilu zhruba jako běžný benzínový automobil, nafta je na tom podstatně hůř. A pánové, bydlím 17 km za městem, proto mám dvě auta a jedno z nich pro relativně velmi levné přemísťování po okolí (zanedbáme-li pořizovačku). Dodal bych, že si i velmi cením svého času a elektromobil mi proto velmi vyhovuje. Ostatně, jaké znáte jiné auto, které vyžaduje servis jednou za dva roky s tím, že se vymění jen brzdovka a kabinový filtr? Tedy cena asi 500 Kč a mezitím vám půjčí obvykle nějakou 5.


Nehaním tě za to, že jsi si koupil elektromobil, jsou to tvé peníze. Sám píšeš, že jsi ho nekupoval kvůli eko postoji - což je bohužel případ většiny firem a soukromníků které znám já. Proto píšu o pozérství. Čest výjimkám.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 21.12.2016 13:26, Pneu
Pneu už jsou asi tři druhy zimních a tři letních, relativně dostatečné množství. Ceny klesly, už to není tak hrozné. Sada asi 10000,-
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 21.12.2016 13:42, RE: Ekologie
Pavlik posted by:
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....


Ty jsi snad dokonale zabedněný. Když jdeš do hospody, tak se ptáš, kdo a z jakých peněz ji postavil? Zaplatíš jídlo a tím to pro tebe končí. Až bude potřeba nabíječka, tak ji někdo postaví a v ceně nabíjení bude rozpuštěná její cena. Když se staví fabrika, tak po dodavateli chtějí elektrickou přípojku a dál nic neřeší. A kdo to teda zaplatí? NO PŘECE NAKONEC VŽDYCKY KONCOVÝ SPOTŘEBITEL.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 21.12.2016 14:12, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....
Ty jsi snad dokonale zabedněný. Když jdeš do hospody, tak se ptáš, kdo a z jakých peněz ji postavil? Zaplatíš jídlo a tím to pro tebe končí. Až bude potřeba nabíječka, tak ji někdo postaví a v ceně nabíjení bude rozpuštěná její cena. Když se staví fabrika, tak po dodavateli chtějí elektrickou přípojku a dál nic neřeší. A kdo to teda zaplatí? NO PŘECE NAKONEC VŽDYCKY KONCOVÝ SPOTŘEBITEL.


Jenže koncový spotřebitel v tomhle případě je každý, kdo má doma elektroměr. Bez ohledu na množství provozovaných elektromobilů. Takže daň. Tady ti to s tou hospodou kulhá. Hodně
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 21.12.2016 14:21, RE: Ekologie
Pepe posted by:
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....
Ty jsi snad dokonale zabedněný. Když jdeš do hospody, tak se ptáš, kdo a z jakých peněz ji postavil? Zaplatíš jídlo a tím to pro tebe končí. Až bude potřeba nabíječka, tak ji někdo postaví a v ceně nabíjení bude rozpuštěná její cena. Když se staví fabrika, tak po dodavateli chtějí elektrickou přípojku a dál nic neřeší. A kdo to teda zaplatí? NO PŘECE NAKONEC VŽDYCKY KONCOVÝ SPOTŘEBITEL.
Jenže koncový spotřebitel v tomhle případě je každý, kdo má doma elektroměr. Bez ohledu na množství provozovaných elektromobilů. Takže daň. Tady ti to s tou hospodou kulhá. Hodně


Jaká zase daň? Prostě v ceně jedné kWh jsou započteny náklady na přenosovou soustavu. Kdo má malý odběr, tak na ni přispívá málo, kdo bere hodně, tak přispěje hodně. S tou hospodou je to stejné, dáš si jen sodovku, přispěješ na ni málo, dáš si svatební hostinu přispěješ hodně. Fakt nevím co tu kulhá.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 21.12.2016 14:45, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....
Ty jsi snad dokonale zabedněný. Když jdeš do hospody, tak se ptáš, kdo a z jakých peněz ji postavil? Zaplatíš jídlo a tím to pro tebe končí. Až bude potřeba nabíječka, tak ji někdo postaví a v ceně nabíjení bude rozpuštěná její cena. Když se staví fabrika, tak po dodavateli chtějí elektrickou přípojku a dál nic neřeší. A kdo to teda zaplatí? NO PŘECE NAKONEC VŽDYCKY KONCOVÝ SPOTŘEBITEL.


Asi jsem zabedněný nebo málo socialistický, ale já nechci platit cizí eko sny (asi jsou na mě moc zelené ). Analogie s hospodou a kinem je zcela chybná, do hospody nebo do kina jít mohu, ale také nemusím - mám na vybranou. Tady na výběr nemám, na elektřině jsme závislí všichni a pokud se najde dost zelených bláznů, mohou se dít věci. Že budou mít při masovém rozšíření elektromobilů auto-nabíječky na veřejných místech jiný (podstatně vyšší) tarif než "běžná domácnost" je dost jasné - bude se muset de facto kompletně nově vybudovat celá přenosová soustava a ty desítky miliard musí někdo zaplatit. Pokud to budou platit jen majitelé elektromobilů jako koncoví spotřebitelé - v pořádku (ale z výsledné ceny asi padnou na pozadí). Jenomže mám obavu, že to dopadne stejně jako s "obnovitelnými zdroji" - tedy sen zelených neumětelů (a také pár dobře informovaných podnikatelů) zaplatíme všichni (a to mi skutečně vadí), protože jinak bude cena energie pro elektromobil astronomická (a jejich rozšíření je přece politicky korektní priorita ). Cenu bude zvyšovat také stát, který bude chtít (a také muset) kompenzovat výpadek spotřební daně z pohonných hmot (dnes cca 18,-kč za litr - tak si vypočítej kolik by musela stát kWh el. energie aby ten výpadek nahradila).
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 21.12.2016 14:47, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Pepe posted by:
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....
Ty jsi snad dokonale zabedněný. Když jdeš do hospody, tak se ptáš, kdo a z jakých peněz ji postavil? Zaplatíš jídlo a tím to pro tebe končí. Až bude potřeba nabíječka, tak ji někdo postaví a v ceně nabíjení bude rozpuštěná její cena. Když se staví fabrika, tak po dodavateli chtějí elektrickou přípojku a dál nic neřeší. A kdo to teda zaplatí? NO PŘECE NAKONEC VŽDYCKY KONCOVÝ SPOTŘEBITEL.
Jenže koncový spotřebitel v tomhle případě je každý, kdo má doma elektroměr. Bez ohledu na množství provozovaných elektromobilů. Takže daň. Tady ti to s tou hospodou kulhá. Hodně
Jaká zase daň? Prostě v ceně jedné kWh jsou započteny náklady na přenosovou soustavu. Kdo má malý odběr, tak na ni přispívá málo, kdo bere hodně, tak přispěje hodně. S tou hospodou je to stejné, dáš si jen sodovku, přispěješ na ni málo, dáš si svatební hostinu přispěješ hodně. Fakt nevím co tu kulhá.


Proč proboha argumentuješ něčím, čemu vůbec nerozumíš - ekonomie zjevně není tvůj šálek kávy.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 21.12.2016 15:07, RE: Ekologie
Pavlik posted by:
Koloss posted by:
Pepe posted by:
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....
Ty jsi snad dokonale zabedněný. Když jdeš do hospody, tak se ptáš, kdo a z jakých peněz ji postavil? Zaplatíš jídlo a tím to pro tebe končí. Až bude potřeba nabíječka, tak ji někdo postaví a v ceně nabíjení bude rozpuštěná její cena. Když se staví fabrika, tak po dodavateli chtějí elektrickou přípojku a dál nic neřeší. A kdo to teda zaplatí? NO PŘECE NAKONEC VŽDYCKY KONCOVÝ SPOTŘEBITEL.
Jenže koncový spotřebitel v tomhle případě je každý, kdo má doma elektroměr. Bez ohledu na množství provozovaných elektromobilů. Takže daň. Tady ti to s tou hospodou kulhá. Hodně
Jaká zase daň? Prostě v ceně jedné kWh jsou započteny náklady na přenosovou soustavu. Kdo má malý odběr, tak na ni přispívá málo, kdo bere hodně, tak přispěje hodně. S tou hospodou je to stejné, dáš si jen sodovku, přispěješ na ni málo, dáš si svatební hostinu přispěješ hodně. Fakt nevím co tu kulhá.
Proč proboha argumentuješ něčím, čemu vůbec nerozumíš - ekonomie zjevně není tvůj šálek kávy.


Nemám na to sílu, končím. Dopředu všechno víš, pořád se ptáš, kdo to zaplatí, jednoznačně vidím nataženou ruku se slovy "máš na drahý elektromobil, tak zaplať daň z luxusu". Nevidím vůbec žádný problém, že cena údržby a modernizace rozvodné sítě je zaplacena v ceně každé kWh a kdo odebírá málo, nijak na odběry elektromobilů nepřispěje.

A ano, souhlasím, že solární byznys je průser a klidně bych zavřel všechny idioty, kteří tohle způsobili, ale je to naprosto jiný problém a klidně si podej trestní oznámení za způsobení škody velkého rozsahu, ale netahej to sem to sem fakt nepatří.

A ano - nejsem vystudovaný ekonom, jsem analytik. Takže když vidím problém, hledám řešení a nevymýšlím, proč to nejde. Za to mě fakt nikdo nezaplatí.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 21.12.2016 16:17, Síť
Pánové, chtěl bych vás upozornit, že elektrifikovaná soustava zvládne v pohodě nabíjet milion aut najednou, přičemž zatím máme v celé ČR asi 1000 elektromobilů. Tyhle obavy vážně nejsou na místě. Navíc, standardně se elektromobily nabíjí doma. Vychází to přibližně, že na 90 % jízd člověk nabíjí doma. Rychlonabíječky jsou pouze na delší cesty a není jich a nebude tolik, aby to něco změnilo. Navíc, standardní nabíjení doma je jednofáz, 12 A. Já takhle doma nabíjím elektromobil z jističe 1x25 A, který máme pro celý byt. A ano bydlím v bytovce ;) Ale máme garáž, kde už je zaveden jistič 3x20 A, ale jaksi už rok se to řeší a ještě to není dořešené, protože náš ČEZ, takže pořád nabíjím z domácího jističe. Tak mi vysvětlete, co máte za obavy, že se bude muset za vaše peníze dobudovávat, když většina domácností v domech má již dnes jistič cca 3x25A a tento výkon mají garantovaný (zaplacený)? I kdyby byly všechna auta dnes elektromobily, vychází to, že jejich průměrný nájezd je asi 30 km denně (průměrně) na auto. To je odběr cca 6,5 kWh (nadsazeno) z domácího jističe. Tedy cca 3 hodiny vytížení normální zásuvky 230 V. Řekl bych, že no problemo.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 21.12.2016 16:52, RE: Síť
brin posted by:
Pánové, chtěl bych vás upozornit, že elektrifikovaná soustava zvládne v pohodě nabíjet milion aut najednou, přičemž zatím máme v celé ČR asi 1000 elektromobilů. Tyhle obavy vážně nejsou na místě. Navíc, standardně se elektromobily nabíjí doma. Vychází to přibližně, že na 90 % jízd člověk nabíjí doma. Rychlonabíječky jsou pouze na delší cesty a není jich a nebude tolik, aby to něco změnilo. Navíc, standardní nabíjení doma je jednofáz, 12 A. Já takhle doma nabíjím elektromobil z jističe 1x25 A, který máme pro celý byt. A ano bydlím v bytovce ;) Ale máme garáž, kde už je zaveden jistič 3x20 A, ale jaksi už rok se to řeší a ještě to není dořešené, protože náš ČEZ, takže pořád nabíjím z domácího jističe. Tak mi vysvětlete, co máte za obavy, že se bude muset za vaše peníze dobudovávat, když většina domácností v domech má již dnes jistič cca 3x25A a tento výkon mají garantovaný (zaplacený)? I kdyby byly všechna auta dnes elektromobily, vychází to, že jejich průměrný nájezd je asi 30 km denně (průměrně) na auto. To je odběr cca 6,5 kWh (nadsazeno) z domácího jističe. Tedy cca 3 hodiny vytížení normální zásuvky 230 V. Řekl bych, že no problemo.


Vyvedu tě z omylu. Naše, potažmo evropská přenosová soustava (jsou propojené) rozhodně není nachystaná na dobíjení milionu aut - jejich postupné nabíjení by s menšími úpravami zvládla, ale problém je jinde. Skutečným problémem je přetížení sítě ve chvíli, kdy "všichni" přijedou v podobný čas z práce (typicky mezi 16-17 hod.) a připojí svá auta. Tohle se při současném stavu vyvolá black out, protože na tenhle nápor soustava opravdu dimenzovaná není = musela by se prakticky celá přebudovat. Také by se musely postavit další zdroje energie, které by pokryly ten relativně krátkodobý vysoký odběr a poté je bylo možno ze sítě opět jednoduše odpojit (např. přečerpávací elektrárny). Hovořím samozřejmě o stavu, kdy se elektromobily stanou skutečně masovou záležitostí. Za současného stavu, kdy se nabíjí max. pár stovek aut po republice se nic dít nebude.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 21.12.2016 17:13, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
Koloss posted by:
Pepe posted by:
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....
Ty jsi snad dokonale zabedněný. Když jdeš do hospody, tak se ptáš, kdo a z jakých peněz ji postavil? Zaplatíš jídlo a tím to pro tebe končí. Až bude potřeba nabíječka, tak ji někdo postaví a v ceně nabíjení bude rozpuštěná její cena. Když se staví fabrika, tak po dodavateli chtějí elektrickou přípojku a dál nic neřeší. A kdo to teda zaplatí? NO PŘECE NAKONEC VŽDYCKY KONCOVÝ SPOTŘEBITEL.
Jenže koncový spotřebitel v tomhle případě je každý, kdo má doma elektroměr. Bez ohledu na množství provozovaných elektromobilů. Takže daň. Tady ti to s tou hospodou kulhá. Hodně
Jaká zase daň? Prostě v ceně jedné kWh jsou započteny náklady na přenosovou soustavu. Kdo má malý odběr, tak na ni přispívá málo, kdo bere hodně, tak přispěje hodně. S tou hospodou je to stejné, dáš si jen sodovku, přispěješ na ni málo, dáš si svatební hostinu přispěješ hodně. Fakt nevím co tu kulhá.
Proč proboha argumentuješ něčím, čemu vůbec nerozumíš - ekonomie zjevně není tvůj šálek kávy.
Nemám na to sílu, končím. Dopředu všechno víš, pořád se ptáš, kdo to zaplatí, jednoznačně vidím nataženou ruku se slovy "máš na drahý elektromobil, tak zaplať daň z luxusu". Nevidím vůbec žádný problém, že cena údržby a modernizace rozvodné sítě je zaplacena v ceně každé kWh a kdo odebírá málo, nijak na odběry elektromobilů nepřispěje.A ano, souhlasím, že solární byznys je průser a klidně bych zavřel všechny idioty, kteří tohle způsobili, ale je to naprosto jiný problém a klidně si podej trestní oznámení za způsobení škody velkého rozsahu, ale netahej to sem to sem fakt nepatří.A ano - nejsem vystudovaný ekonom, jsem analytik. Takže když vidím problém, hledám řešení a nevymýšlím, proč to nejde. Za to mě fakt nikdo nezaplatí.


O jaké dani z luxusu to zase meleš? Zatím pořád rozdáváš z cizího - on to někdo zaplatí. A já se pořád ptám kdo? Tvá odpověď "koncový zákazník" je velmi široký pojem. Pokud úpravy rozvodné sítě zaplatí v ceně elektřiny pouze majitelé elektromobilů - nemám jedinou námitku. Jenomže tak to nebude, protože potom by cena energie pro elektromobil byla tak vysoká, že by si jej nekoupil už vůbec nikdo. Už teď jsou prakticky neprodejné bez křivení trhu dotacemi. Takže se cena, jako obvykle v socialistické Evropě, hezky rozpočítá mezi všechny odběratele (čímž dojde k oblíbenému socialistickému přerozdělení). Ale já se na placení cizích pomatených snů podílet nechci a štve mě, že s 80% pravděpodobností nebudu mít na výběr.

PS: opravdu potřebuješ lekci základní ekonomie. Cituji: "Nevidím vůbec žádný problém, že cena údržby a modernizace rozvodné sítě je zaplacena v ceně každé kWh a kdo odebírá málo, nijak na odběry elektromobilů nepřispěje." A to je právě to, o čem píšu výše - cena úpravy sítě pro nabíjení elektromobilů se hezky po socialisticku rozpočítá mezi všechny odběratele. Není pravda, že ten kdo odebírá málo nijak nepřispěje - jen přispěje méně, ale přispěje a nemá možnost volby.

PPS: docela by mne zajímalo co analyzuješ - ve firemním prostředí se bez elementárních znalostí ekonomie neobejdeš. Já také nejsem vystudovaný ekonom, ale tohle jsou základy.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 21.12.2016 17:41, Nechci už polemizovat
Nechci už polemizovat, ale upozorňuji, že lidé obvykle nenabíjí elektromobil hned po příjezdu z práce domů, ale v rámci nočního tarifu, který je rozložený a dálkově řízený po celé ČR jinak. Takže nárazové nabíjení všeho opravdu nehrozí. A ty průměrné tři hoďky tu soustavu prostě nerozhodí, naopak ji spíše stabilizují. Vždyť to máte stejné, jak když všichni přijdou domů, rozsvítí a pustí troubu apod. Jedna vytížená zásuvka v domácnosti fakt síť nepoloží, ta je dimenzovaná trochu jinak a na jiné odběry během dne v průmyslu.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 21.12.2016 21:35, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Pepe posted by:
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....
Ty jsi snad dokonale zabedněný. Když jdeš do hospody, tak se ptáš, kdo a z jakých peněz ji postavil? Zaplatíš jídlo a tím to pro tebe končí. Až bude potřeba nabíječka, tak ji někdo postaví a v ceně nabíjení bude rozpuštěná její cena. Když se staví fabrika, tak po dodavateli chtějí elektrickou přípojku a dál nic neřeší. A kdo to teda zaplatí? NO PŘECE NAKONEC VŽDYCKY KONCOVÝ SPOTŘEBITEL.
Jenže koncový spotřebitel v tomhle případě je každý, kdo má doma elektroměr. Bez ohledu na množství provozovaných elektromobilů. Takže daň. Tady ti to s tou hospodou kulhá. Hodně
Jaká zase daň? Prostě v ceně jedné kWh jsou započteny náklady na přenosovou soustavu. Kdo má malý odběr, tak na ni přispívá málo, kdo bere hodně, tak přispěje hodně. S tou hospodou je to stejné, dáš si jen sodovku, přispěješ na ni málo, dáš si svatební hostinu přispěješ hodně. Fakt nevím co tu kulhá.


Sorry, seš fakt zabržděnej.
Aby se posílila přenosová soustava pro napájení pár PROMILE uživatelů, tak se zvedne taxa VŠEM.
Náklad na hospodu platí POUZE strávníci, ne VŠICHNI, kdo žerou. Už chápeš ten rozdíl????
Protože když se to zvedne všem, tak je to daň, ať ti tvoje makromikro ekonomický teorie od Samuelsona říkají co chtí. Je občas vhodný zapojit trochu tu kuličku na krku, a myslet bez klapek na očích.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 21.12.2016 21:51, RE: Ekologie
Pavlik posted by:
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
PS: pořád jsi mi neozřejmil, kdo ty obrovské investice nutné pro hladký hromadný přechod k elektromobilitě zaplatí.....
Ty jsi snad dokonale zabedněný. Když jdeš do hospody, tak se ptáš, kdo a z jakých peněz ji postavil? Zaplatíš jídlo a tím to pro tebe končí. Až bude potřeba nabíječka, tak ji někdo postaví a v ceně nabíjení bude rozpuštěná její cena. Když se staví fabrika, tak po dodavateli chtějí elektrickou přípojku a dál nic neřeší. A kdo to teda zaplatí? NO PŘECE NAKONEC VŽDYCKY KONCOVÝ SPOTŘEBITEL.
Asi jsem zabedněný nebo málo socialistický, ale já nechci platit cizí eko sny (asi jsou na mě moc zelené ). Analogie s hospodou a kinem je zcela chybná, do hospody nebo do kina jít mohu, ale také nemusím - mám na vybranou. Tady na výběr nemám, na elektřině jsme závislí všichni a pokud se najde dost zelených bláznů, mohou se dít věci. Že budou mít při masovém rozšíření elektromobilů auto-nabíječky na veřejných místech jiný (podstatně vyšší) tarif než "běžná domácnost" je dost jasné - bude se muset de facto kompletně nově vybudovat celá přenosová soustava a ty desítky miliard musí někdo zaplatit. Pokud to budou platit jen majitelé elektromobilů jako koncoví spotřebitelé - v pořádku (ale z výsledné ceny asi padnou na pozadí). Jenomže mám obavu, že to dopadne stejně jako s "obnovitelnými zdroji" - tedy sen zelených neumětelů (a také pár dobře informovaných podnikatelů) zaplatíme všichni (a to mi skutečně vadí), protože jinak bude cena energie pro elektromobil astronomická (a jejich rozšíření je přece politicky korektní priorita ). Cenu bude zvyšovat také stát, který bude chtít (a také muset) kompenzovat výpadek spotřební daně z pohonných hmot (dnes cca 18,-kč za litr - tak si vypočítej kolik by musela stát kWh el. energie aby ten výpadek nahradila).


Máš pravdu, předsedo.
V počátku implementace CNG na trh jsem si pohrával s myšlenkou do toho jít. Docela mě nas*rala progrese silniční + spotřební daně. Jelikož takové věci plánuju ve střednědobém (pořízení auta) až dlouhodobém (lokální plnička - vozový park bych komplet vyměnil) horizontu, vyšla mi +- nerentabilita takové investice. Hřebík do rakve pak zatloukla informace o dodanění spotřební daní domácího připojení (nízkotlaká domácí plnička). Nemám díky těmto i jiným zkušenostem iluze o tom, že elektro si nechá "stát" ujít. Možná se to vyplatí prvních pár let, ale jakmile se stádo dostatečně rozroste, nastane čas dojení. Všechno se zelenou nálepkou, samozřejmě.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 21.12.2016 22:05, Daně
Spotřební daň na elektřinu v elektromobilu je technicky neproveditelná. Stejně tak u domácí přípojky a plničky na plyn. Jo, pokud to máte na firmu, asi si na vás stát došlápne. Ale jinak bez šance, protože to auto nabijete z jakýkoliv zásuvky. To se spíš změní způsob danění a zavede se jiná výše silniční daně pro všechny.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 21.12.2016 22:25, RE: Daně
brin posted by:
Spotřební daň na elektřinu v elektromobilu je technicky neproveditelná. Stejně tak u domácí přípojky a plničky na plyn. Jo, pokud to máte na firmu, asi si na vás stát došlápne. Ale jinak bez šance, protože to auto nabijete z jakýkoliv zásuvky. To se spíš změní způsob danění a zavede se jiná výše silniční daně pro všechny.


Heh, on se způsob dodanění vždycky najde, nemám iluze. Kouknou na tacho, vezmou normativní spotřebu, odečtou spotřebu domácnosti v m3/kWh před pořízením cng/elektro vozidla a je to. Pilník úředník to má najetý za 1 dvoudenní školení včetně konzumace nadlimitního množství chlebíčků. Výměr má hotov do týdne se splatností 10 dní, pak nabíhá penále. To není paranoia, ale zkušenost
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 21.12.2016 23:41, Vtipné
Víte, co by to musel být za úřednický aparát, aby toto fungovalo? Půlka republiky by byla zaměstnaná kontrolováním aut ;)
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Thursday 22.12.2016 09:00, RE: Síť
brin posted by:
Pánové, chtěl bych vás upozornit, že elektrifikovaná soustava zvládne v pohodě nabíjet milion aut najednou, přičemž zatím máme v celé ČR asi 1000 elektromobilů. Tyhle obavy vážně nejsou na místě. Navíc, standardně se elektromobily nabíjí doma. Vychází to přibližně, že na 90 % jízd člověk nabíjí doma. Rychlonabíječky jsou pouze na delší cesty a není jich a nebude tolik, aby to něco změnilo. Navíc, standardní nabíjení doma je jednofáz, 12 A. Já takhle doma nabíjím elektromobil z jističe 1x25 A, který máme pro celý byt. A ano bydlím v bytovce ;) Ale máme garáž, kde už je zaveden jistič 3x20 A, ale jaksi už rok se to řeší a ještě to není dořešené, protože náš ČEZ, takže pořád nabíjím z domácího jističe. Tak mi vysvětlete, co máte za obavy, že se bude muset za vaše peníze dobudovávat, když většina domácností v domech má již dnes jistič cca 3x25A a tento výkon mají garantovaný (zaplacený)? I kdyby byly všechna auta dnes elektromobily, vychází to, že jejich průměrný nájezd je asi 30 km denně (průměrně) na auto. To je odběr cca 6,5 kWh (nadsazeno) z domácího jističe. Tedy cca 3 hodiny vytížení normální zásuvky 230 V. Řekl bych, že no problemo.


Tyhle povídačky ohledně elektrické soustavy s oblibou říkají různé zájmové organizace na podporu elektromobilů a pod. Pravda je ovšem taková že páteřní elektrickou síť VN a VVN byla vybudována někdy v 70 letech a můžeme tehdejším odborníkům děkovat že ji vybudovali tak robustní že zvládá i současné požadavky současné požadavky.
Pokud bych připustil že se bude nabíjet 1mil elektromobilů denně s příkonem 6,5kWh to by znamenalo potřebu 6,5GWh denně, samozřejmě odběr by byl rozložený v průběhu celého dne ale i tak se bavíme o velkých číslech. Jen pro zajímavost (na ČEPS je to všechno dohledatelné), průměrná výroba v jednom okamžiku v ČR je cca 8-10GWh, rozdíl mezi nočním a denním zatížením je cca 15% takže rozdíl je to velmi malý na to aby uspokojil požadavky na nabíjení statisíců elektromobilů.
Pokud po přenosové soustavě půjdeme až na úroveň nízkého napětí NN, tak například PRE v Praze počítá na sídlištích s průměrným odběrem na byt cca 0,5kW, u rodinné výstavby je to víc ale i tak je zřejmé že současná infrastruktura není na elektromobily připravená.
Už několik let se hovoří o inteligentních elektroměrech které budou správcům sítě dávat online informace o okamžitých odběrech domácností a hlavně díky tomu by operátoři byly schopní něco jako na dálku regulovat příkony například nabíječek pro elektromobily, dnešní lepší nabíječky elektromobilů regulaci výkonu po sítích IT umí jen jsou drahé. Technologie už existují ale zavádění do praxe je velmi drahé a nakonec to stejně zaplatíme my všichni.

respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 22.12.2016 09:47, Hm
Motáte tu dohromady jednotky GWh u spotřeby i výkonu. Není pak úplně jasné, co jste tím chtěl říct. Pokud je stálá denní výroba na výkonu 10,5 GW, pak se potřebná energie 6,5 GWh k nabití toho milionu elektromobilů za ten den vyrobí za dobu o něco málo přesahující půl hodiny. Hádám, že i těch 15 % výkonu, který přebývá v noci, by na to v pohodě stačilo. Ostatně lze si snadno spočítat, že vyvezeme celou výrobu Temelína. Ta by stačila pro roční provoz minimálně 4 milionů aut, ty výpočty nejsou složité, tu energii síť stejně musí přenést, tak jako tak, lepší by pro ni bylo ji spotřebovat lokálně, než ji vyvážet po drátech daleko do zahraničí. A ano, máte pravdu, že můžeme vděčit projektantům ze 70. let za předimenzovanou síť. Oni to ovšem nedělali z lásky k občanům bližním, ale protože to bylo tehdy potřeba, měli jsme těžký průmysl, který byl energeticky extrémně náročný a dodnes z něj až tolik nezbylo, takže nám kapacity místy přebývají, protože růst spotřeby nevykryl ztráty velkých odběratelů.

A dodal bych, že inteligentní elektroměry jsou zhusta zbytečné. Stačí mít stávající HDO, které umožňuje provozovatelům sítě částečně výkon regulovat. Kdyby byly na HDO navěšeny elektromobily, dalo by se s tím docela dobře čarovat.
respond
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.