0
back
 

diskuze k tématu: BMW 330e iPerformance: plug-in hybrid z Mnichova

category of topic classification: německá vozidla
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 20.12.2016 14:35, RE: Ekologie
Valnoha posted by:
Koloss posted by:
Valnoha posted by:
mít doma dvě auta a podle délky trasy se rozhodovat čím zrovna pojedu mi nepřipadá ani ekologický ani ekonomický....
Proč ne? Když rozložíš celkové zatížení mezi dvě auta, tak se méně opotřebovávají a déle vydrží. Celkový dopad ekonomický ani ekologický nemusí být nijak velký, spíš jde o to, že ne každý má barák se dvoujitou garáží o parkování dvou aut na sídlišti ani nemluvě. A rozhodně mít dvě auta rozdílného charakteru a použít právě to, které zrovna potřebuju je praktické.
Praktické určitě ano. Jedu do města skočím do Smarta, jedu na hory skočím do GL atd.Ale vem si že by každý druhý řidič měl dvě auta..... Nejsem žádnej Greenpeacák, ale nebylo by to ani ekologický ani ekonomický na tom si trvám


Tak se vrať do reality. Dvě auta v rodině jsou už dnes poměrně běžná záležitost. Bohužel jsou to často případy, kdy to je téměř stejná kategorie, kombinace elektromobil do města + diesel na dlouhé trasy není rozhodně běžná, ale přijde mi jako poměrně ekologická. Rozhodně víc, než jezdit s tím dieslem po městě.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 20.12.2016 14:53, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Valnoha posted by:
Koloss posted by:
Valnoha posted by:
mít doma dvě auta a podle délky trasy se rozhodovat čím zrovna pojedu mi nepřipadá ani ekologický ani ekonomický....
Proč ne? Když rozložíš celkové zatížení mezi dvě auta, tak se méně opotřebovávají a déle vydrží. Celkový dopad ekonomický ani ekologický nemusí být nijak velký, spíš jde o to, že ne každý má barák se dvoujitou garáží o parkování dvou aut na sídlišti ani nemluvě. A rozhodně mít dvě auta rozdílného charakteru a použít právě to, které zrovna potřebuju je praktické.
Praktické určitě ano. Jedu do města skočím do Smarta, jedu na hory skočím do GL atd.Ale vem si že by každý druhý řidič měl dvě auta..... Nejsem žádnej Greenpeacák, ale nebylo by to ani ekologický ani ekonomický na tom si trvám
Tak se vrať do reality. Dvě auta v rodině jsou už dnes poměrně běžná záležitost. Bohužel jsou to často případy, kdy to je téměř stejná kategorie, kombinace elektromobil do města + diesel na dlouhé trasy není rozhodně běžná, ale přijde mi jako poměrně ekologická. Rozhodně víc, než jezdit s tím dieslem po městě.


Dvě auta v rodině jsou dnes opravdu běžná (osobně mám dokonce 3, různých kategorií). Co ale opravdu není běžné, je vlastnit malý elektrovysavač (při ceně srovnatelné s dobrým autem střední třídy se není čemu divit) do města, kde jak sám uznáváš to není kde nabíjet. A je jedno, zda v poledne nebo večer, bez soukromé garáže se neobejdeš. Pro člověka z paneláku nebo bytového domu to tedy není. Takže je to, minimálně zatím, záležitost bohatších pozérů, co si hrají na eko postoje. Pokud by totiž skutečně chtěli být eko, jezdili by po městě MHD - to je ekologické bez diskuse.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 20.12.2016 14:55, RE: uhlíková stopa
Koloss posted by:
David V posted by:
Mně šlo o to, že v tepelné / jaderné elektrárně vyrobíš elektřinu řekněme s účinností 35% a ve spalovacím motoru třeba 28% (na kolech) přibližně, jenže z té elektrárny tu energii musíš dostat až na kola, takže přenos (ztráta), nabíjení (ztráta), samovybíjení (ztráta), a na konec přijde účinnost elektromotoru odhaduji tak 80-90%, takže z hlediska CO2 jsi na tom stejně a možná hůř a z hlediska ostatních škodlivin jsi na tom u benzínu srovnatelně (spíše trochu lépe, ať nežeru) a u nafty jsi na tom bez diskuse lépe.Touto optikou o tom nelze mluvit jako o ekologickém autě.Ale hybrid a elektromobil mají výhodu možnosti rekuperace energie, a v tom vidím jediný přínos, který by se dal v nadsázce považovat za ekologický, když pominu těžbu a zpracování surovin na výrobu baterií.
Takto mi to připadá, že jsi zasažen argumentací ekoteroristů. Jasně, že při tom přepočtu účinnosti to vyjde nejlépe pro diesel, což je patrně "zlatý grál ekoteroristů". Jde jen o to, že můžeš využít něco, co přichází nazmar, tak i přes tu mizernou účinnost je lépe to použít než zahodit. V podstatě pro to není potřeba udělat nic, jen nabít auto a odjet do práce. A těžba lithia? Zrovna včera byl na Zoomu pořad, kde se mimochodem zmínili o solné pánvi v Bolívii - 50% odhadovaných světových zásob lithia. Hrábneš lopatkou 10 cm do solné slupky a je tam vrstva lithia. No a jak bude jednou vytěžené a zpracované, tak už je jen otázkou snahy jeho recyklace z opotřebených baterií. Vytěženou ropu nebo uhlí už nikdo nezrecykluje.


Myslím, že mi nerozumíš. Z globálního hlediska nejsem o čistě elektrickém pohonu jako ekologickém přesvědčen, protože jak u spalovacího motoru, tak i u tepelné elektrárny využíváš potenciál paliva z 1/3 +/- jednotlivá procenta. U spalovacího motoru použiješ přímo mechanickou energii vyrobenou z tepelné, zatímco u elektromobilu ji musíš transformovat z tepelné na mechanickou a následně elektrickou -> turbogenerátor, tu upravit ->transformátory, "uschovat"-> akumulátor a teprve teď přeměnit na mechanickou, a to teď kašlu na těžbu baterií, ropy, uhlí, všeho. Prostě 0 od 0 pojde. Energeticky je to nastejno, jen se jednou čisté palivo ve formě benzínu a jednou se pálí uhlí, jehož kvalita je různá, ale nikdy tak vysoká, jako u ropy. Ještě atom, to je správná cesta.
Proto nechápu, proč se něčemu takovému říká ekologické, když jen neotravuju svůj vzduch, ale někoho jiného.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 20.12.2016 15:07, RE: Ekologie
Pavlik posted by:
Takže je to, minimálně zatím, záležitost bohatších pozérů, co si hrají na eko postoje. Pokud by totiž skutečně chtěli být eko, jezdili by po městě MHD - to je ekologické bez diskuse.


Proč se hned navážet do člověka, který si koupí elektromobil? Jestli má prachy na to, aby si koupil a provozoval třeba Ford Mustang, ale místo toho po městě jezdí na elektřinu, tak to rozhodně není pozér. Je to třeba technický fanda a popravdě i ohleduplný člověk. Ano, dnes si elektromobil nekoupí každý, ale jen díky bohatým příznivcům se to časem může rozšířit a zlevnit. První ploché (tehdy plazmové) televize se prodávaly za 600 tisíc a poté, co si je koupilo dostatek pozérů si je dnes může koupit doslova každý.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 20.12.2016 15:21, RE: uhlíková stopa
David V posted by:
Myslím, že mi nerozumíš. Z globálního hlediska nejsem o čistě elektrickém pohonu jako ekologickém přesvědčen, protože jak u spalovacího motoru, tak i u tepelné elektrárny využíváš potenciál paliva z 1/3 +/- jednotlivá procenta. U spalovacího motoru použiješ přímo mechanickou energii vyrobenou z tepelné, zatímco u elektromobilu ji musíš transformovat z tepelné na mechanickou a následně elektrickou -> turbogenerátor, tu upravit ->transformátory, "uschovat"-> akumulátor a teprve teď přeměnit na mechanickou, a to teď kašlu na těžbu baterií, ropy, uhlí, všeho. Prostě 0 od 0 pojde. Energeticky je to nastejno, jen se jednou čisté palivo ve formě benzínu a jednou se pálí uhlí, jehož kvalita je různá, ale nikdy tak vysoká, jako u ropy. Ještě atom, to je správná cesta.Proto nechápu, proč se něčemu takovému říká ekologické, když jen neotravuju svůj vzduch, ale někoho jiného.


Ale myslím že rozumím, takovéto diskuze jsem už dávno vedl s kamarádem, profesorem fyziky na střední škole. Používáš naprosto stejnou argumentaci - u elektromobilu započteš účinnost celé cesty energie až do auta, ale u spalovacího motoru bereš jen efektivitu toho motoru, nějak opomíjíš těžbu a přepravu ropy, výrobu paliv a jejich přepravu. Když zkompletuješ oba řetězce dohromady, tak najednou elektromobil zvítězí. A pak ještě jako třešničku na dortu započti rekuperaci v městském provozu a máme jasného vítěze. Další třešnička na dortu je mnohem menší vedlejší údržba, u elektromotoru nemáš žádné výměny oleje, nemáš žádnou převodovku (její účinnost jsi u spalováku taky nezapočetl), díky rekuperačnímu brždění nevytváříš tolik prachu z destiček, máš mnohem méně součástek, které se ti mohou pokazit. Jedinými problémy jsou cena a kapacita baterií, na kapacitě se pracuje a cena za loňský rok klesla snad o třetinu nebo snad i dvě třetiny, nechce se mi to teď hledat.

Ale jak říkám, asi se neshodnem a je to spíš jen o tom, jestli jsi v této otázce optimista nebo pesimista. Já bych se označil za opatrného optimistu, který se dívá jak se to vyvíjí a jsem víceméně rád, že stát z našich daní neplatí bohatým jejich hračky. Ale jsem stejně rád, že je dost fandů, kteří si koupí třeba Teslu Model S a vždy ji rád vidím jezdit po Brně.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 20.12.2016 16:21, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
Takže je to, minimálně zatím, záležitost bohatších pozérů, co si hrají na eko postoje. Pokud by totiž skutečně chtěli být eko, jezdili by po městě MHD - to je ekologické bez diskuse.
Proč se hned navážet do člověka, který si koupí elektromobil? Jestli má prachy na to, aby si koupil a provozoval třeba Ford Mustang, ale místo toho po městě jezdí na elektřinu, tak to rozhodně není pozér. Je to třeba technický fanda a popravdě i ohleduplný člověk. Ano, dnes si elektromobil nekoupí každý, ale jen díky bohatým příznivcům se to časem může rozšířit a zlevnit. První ploché (tehdy plazmové) televize se prodávaly za 600 tisíc a poté, co si je koupilo dostatek pozérů si je dnes může koupit doslova každý.


Já se do nikoho nenavážím, vyjadřuji svůj názor na současný stav. Z těch, jak říkáš technických hračičků, si třeba Nissan Leaf koupí minimum (jako cenově nejdostupnější vysavač, o Tesle se nebavím, ta má jinou cílovou skupinu - její kupci v bytě bez garáže nikdy bydlet nebudou). Dokonce ani podstatně propracovanější hybridy od Toyoty je moc neoslovují. Většina kupců elektromobilů jejich vlastnictvím vyjadřuje postoj ke světu - tedy pózu (podobně jako značné množství majitelů X6), je to pro ně statusový symbol.
Jinak když tak maluješ tu krásnou elektrickou budoucnost, docela doporučuji nastudovat údaje o kapacitě a propustnosti elektrické rozvodné sítě. Black out klepe na dveře i v současném stavu, co se stane při cca současném zapojení deseti - statisíců elektromobilů do sítě (po návratu z práce) je dost jasné....
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 20.12.2016 16:31, RE: Ekologie
Pavlik posted by:
Já se do nikoho nenavážím, vyjadřuji svůj názor na současný stav. Z těch, jak říkáš technických hračičků, si třeba Nissan Leaf koupí minimum (jako cenově nejdostupnější vysavač, o Tesle se nebavím, ta má jinou cílovou skupinu - její kupci v bytě bez garáže nikdy bydlet nebudou). Dokonce ani podstatně propracovanější hybridy od Toyoty je moc neoslovují. Většina kupců elektromobilů jejich vlastnictvím vyjadřuje postoj ke světu - tedy pózu (podobně jako značné množství majitelů X6), je to pro ně statusový symbol.Jinak když tak maluješ tu krásnou elektrickou budoucnost, docela doporučuji nastudovat údaje o kapacitě a propustnosti elektrické rozvodné sítě. Black out klepe na dveře i v současném stavu, co se stane při cca současném zapojení deseti - statisíců elektromobilů do sítě (po návratu z práce) je dost jasné....


Pozér - slovník cizích slov: "člověk libující si ve strojenosti, dávající najevo svou důležitost, předstírající pro okolí jiné zájmy, vzdělání apod., než skutečně má". Podle mne hanlivé označení.

Ohledně toho rozvoje elektrické budoucnosti - nic se nestane ze dne na den a jak budou růst nároky ne přenosovou síť, tak se bude posilovat. Hrozně mne baví jak lidi vidí problém v tom nejhorším provedení, ale vůbec se nezamýšlí nad možnostmi řešení. Rovnou řeknou že to nejde, s tímto prístupem jsme mohli zůstat v pravěku.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 20.12.2016 17:51, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
Já se do nikoho nenavážím, vyjadřuji svůj názor na současný stav. Z těch, jak říkáš technických hračičků, si třeba Nissan Leaf koupí minimum (jako cenově nejdostupnější vysavač, o Tesle se nebavím, ta má jinou cílovou skupinu - její kupci v bytě bez garáže nikdy bydlet nebudou). Dokonce ani podstatně propracovanější hybridy od Toyoty je moc neoslovují. Většina kupců elektromobilů jejich vlastnictvím vyjadřuje postoj ke světu - tedy pózu (podobně jako značné množství majitelů X6), je to pro ně statusový symbol.Jinak když tak maluješ tu krásnou elektrickou budoucnost, docela doporučuji nastudovat údaje o kapacitě a propustnosti elektrické rozvodné sítě. Black out klepe na dveře i v současném stavu, co se stane při cca současném zapojení deseti - statisíců elektromobilů do sítě (po návratu z práce) je dost jasné....
Pozér - slovník cizích slov: "člověk libující si ve strojenosti, dávající najevo svou důležitost, předstírající pro okolí jiné zájmy, vzdělání apod., než skutečně má". Podle mne hanlivé označení.Ohledně toho rozvoje elektrické budoucnosti - nic se nestane ze dne na den a jak budou růst nároky ne přenosovou síť, tak se bude posilovat. Hrozně mne baví jak lidi vidí problém v tom nejhorším provedení, ale vůbec se nezamýšlí nad možnostmi řešení. Rovnou řeknou že to nejde, s tímto prístupem jsme mohli zůstat v pravěku.


Ano, pozér je svým způsobem hanlivé označení, také jsem to nepopíral - opakuji, vyjadřuji své mínění. Současná eko hysterie je pozérství - vyjadřuje postoj být vnímán jako eko-pečovatel / zelený zachránce (světa), ale v reálu se létá letadlem, jezdí aute a celkově se užívá hmotných statků konzumní společnosti. Toto je pro mne pouze pozérství (a také pokrytectví) - pokud by někdo opravdu chtěl žít v eko stylu, musel by se vrátit do jeskyně. Na to prosím kašlu - nestydím se že jezdím dieselem (je to pro mne ekonomicky výhodnější) a za elektromobil vyměním konvenční auto až ve chvíli, kdy mne k tomu ekonomika provozu auta nebo zákony donutí.
Jinak se mi líbí tvůj názor (a podobných snílků), jak se vždy všechno plynule upraví pro budoucí potřeby (rozvodná síť). Ano, technicky to problém samozřejmě není, ale nějak zapomínáš zmínit (jako zatím všichni se kterými jsem na podobná témata diskutoval), že to někdo musí zaplatit. Zatím vám jde, jenom "rozhazovat z cizího" - on to někdo udělá a on to někdo zaplatí. Omyl. Po promítnutí těchto nezbytných multi-miliardových investic do cen el. energie pro koncové spotřebitele můžeš zapomenout na kw/h za 5,50 (včetně zlodějské eko podpory obnovitelných zdrojů). A také nesmíme zapomenout, že stát bude rychle hledat náhradní zdroj peněz, aby nahradil výpadek spotřební daně z prodeje paliv. Základy ekonomie....
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 20.12.2016 20:46, a sdfadf as ad
To auto je zajímavé z jiného pohledu. Dvoulitr se 180 hp dá stovku za 6.2. Turboefekt nebude znát, elektromotor to vyžehlí. Po městě bude umět jezdit jenom na elektriku, na dojíždění do práce nemusíš klasický motor ani zapínat. Což se projeví na tom, že budeš jezdit cca za korunu... Předchozí activehybrid byl spojený s řadovým šestiválcem, to byl teprve správný výsměch ekologii. Auto jelo jako z praku a bylo nejvýkonnější hned za M3:) Pár jich na mobile.de ještě je:)
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 20.12.2016 21:56, RE: Ekologie
Pavlik posted by:
Ano, pozér je svým způsobem hanlivé označení, také jsem to nepopíral - opakuji, vyjadřuji své mínění. Současná eko hysterie je pozérství - vyjadřuje postoj být vnímán jako eko-pečovatel / zelený zachránce (světa), ale v reálu se létá letadlem, jezdí aute a celkově se užívá hmotných statků konzumní společnosti. Toto je pro mne pouze pozérství (a také pokrytectví) - pokud by někdo opravdu chtěl žít v eko stylu, musel by se vrátit do jeskyně. Na to prosím kašlu - nestydím se že jezdím dieselem (je to pro mne ekonomicky výhodnější) a za elektromobil vyměním konvenční auto až ve chvíli, kdy mne k tomu ekonomika provozu auta nebo zákony donutí.Jinak se mi líbí tvůj názor (a podobných snílků), jak se vždy všechno plynule upraví pro budoucí potřeby (rozvodná síť). Ano, technicky to problém samozřejmě není, ale nějak zapomínáš zmínit (jako zatím všichni se kterými jsem na podobná témata diskutoval), že to někdo musí zaplatit. Zatím vám jde, jenom "rozhazovat z cizího" - on to někdo udělá a on to někdo zaplatí. Omyl. Po promítnutí těchto nezbytných multi-miliardových investic do cen el. energie pro koncové spotřebitele můžeš zapomenout na kw/h za 5,50 (včetně zlodějské eko podpory obnovitelných zdrojů). A také nesmíme zapomenout, že stát bude rychle hledat náhradní zdroj peněz, aby nahradil výpadek spotřební daně z prodeje paliv. Základy ekonomie....


Nejsi ty náhodou socialista? Nebo aspoň jejich volič? Jako bych v tom tvém projevu cítil zášť a závist. Vytáhnout do toho létání letadlem, když je to dnes tak dostupné, že si to mohou dovoli i ti téměř nejchudší, třeba z Brna do Milána za 2000 korun. Ano, bohatý nemusí hledat nejlevnější letenky a poletí třeba první třídou, ale je to stejná přeprava. Nškdo má milión na auto a koupí si BMW i3 místo VW CC, tak je špatný? Jezdíš snad Dacií, protože je to rozumná volba? Jdi do háje s touhle morálkou.

A ekonomie? Kde je poptávka objeví se nabídka? To ti nic neříká? Až bude víc elektromobilů mezi lidma, tak nějaký restauratér si to dá dohromady a na D1 bude mít vedle restaurace rychlonabíječku. On si to spočítá, že když už to nabíjení nějakou dobu trvá, tak si ten pracháč třeba dá oběd. A chvíli na to bude nabííječka na x místech. Na nabíječku nepotřebuješ podzemní nádrže a zajištěnou dopravu cisternama, stačí když bude dost blízko dostatečně silný rozvod elektřiny.

Rozdávat z cizího? Copak když chceš jít do kina, napadlo tě, že ho někdo musel postavit ze svého a až na vstupném se mu to snad vrátí?

Jestli já jsem snílek, tak ty nejsi socialista, ale rovnou komouš.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 20.12.2016 23:01, RE: Ekologie
Koloss posted by:
Pavlik posted by:
Ano, pozér je svým způsobem hanlivé označení, také jsem to nepopíral - opakuji, vyjadřuji své mínění. Současná eko hysterie je pozérství - vyjadřuje postoj být vnímán jako eko-pečovatel / zelený zachránce (světa), ale v reálu se létá letadlem, jezdí aute a celkově se užívá hmotných statků konzumní společnosti. Toto je pro mne pouze pozérství (a také pokrytectví) - pokud by někdo opravdu chtěl žít v eko stylu, musel by se vrátit do jeskyně. Na to prosím kašlu - nestydím se že jezdím dieselem (je to pro mne ekonomicky výhodnější) a za elektromobil vyměním konvenční auto až ve chvíli, kdy mne k tomu ekonomika provozu auta nebo zákony donutí.Jinak se mi líbí tvůj názor (a podobných snílků), jak se vždy všechno plynule upraví pro budoucí potřeby (rozvodná síť). Ano, technicky to problém samozřejmě není, ale nějak zapomínáš zmínit (jako zatím všichni se kterými jsem na podobná témata diskutoval), že to někdo musí zaplatit. Zatím vám jde, jenom "rozhazovat z cizího" - on to někdo udělá a on to někdo zaplatí. Omyl. Po promítnutí těchto nezbytných multi-miliardových investic do cen el. energie pro koncové spotřebitele můžeš zapomenout na kw/h za 5,50 (včetně zlodějské eko podpory obnovitelných zdrojů). A také nesmíme zapomenout, že stát bude rychle hledat náhradní zdroj peněz, aby nahradil výpadek spotřební daně z prodeje paliv. Základy ekonomie....
Nejsi ty náhodou socialista? Nebo aspoň jejich volič? Jako bych v tom tvém projevu cítil zášť a závist. Vytáhnout do toho létání letadlem, když je to dnes tak dostupné, že si to mohou dovoli i ti téměř nejchudší, třeba z Brna do Milána za 2000 korun. Ano, bohatý nemusí hledat nejlevnější letenky a poletí třeba první třídou, ale je to stejná přeprava. Nškdo má milión na auto a koupí si BMW i3 místo VW CC, tak je špatný? Jezdíš snad Dacií, protože je to rozumná volba? Jdi do háje s touhle morálkou.A ekonomie? Kde je poptávka objeví se nabídka? To ti nic neříká? Až bude víc elektromobilů mezi lidma, tak nějaký restauratér si to dá dohromady a na D1 bude mít vedle restaurace rychlonabíječku. On si to spočítá, že když už to nabíjení nějakou dobu trvá, tak si ten pracháč třeba dá oběd. A chvíli na to bude nabííječka na x místech. Na nabíječku nepotřebuješ podzemní nádrže a zajištěnou dopravu cisternama, stačí když bude dost blízko dostatečně silný rozvod elektřiny.Rozdávat z cizího? Copak když chceš jít do kina, napadlo tě, že ho někdo musel postavit ze svého a až na vstupném se mu to snad vrátí?Jestli já jsem snílek, tak ty nejsi socialista, ale rovnou komouš.


Nic jsi nepochopil, nebo co hůře vybíráš si jen co ti vyhovuje. Já ti argumentuji základní "kapitalistickou" ekonomií a ty mě osočuješ ze socialismu. Šlápnul jsem ti na kuří oko? Létání a bezvýhradné přijímání jiných požitků konzumní společnosti jsem zmínil v souvislosti s "eko" postoji a chováním eko pozérů. O ceně či dostupnosti letenek jsem nic nepsal. Elektromobil (malé auto za cenu dobrého auta střední třídy) si koupí jen pozér nebo jak říkáš technický hračička. Podle mého názoru těch prvně zmíněných bude víc.
Je hezké, že restauratér si vybuduje nabíjecí stanici, aby přilákal další zákazníky - to je správná úvaha (z jeho strany). Zcela jiná věc je, jestli vybudování nabíjecího místa (a to nemluvím o desítkách / stovkách nabíjecích míst na sídlištích) zvládne přenosová soustava. A její vybudování (ve výrazně zesílené podobě) musí někdo zaplatit - napadlo tě to? Analogie s tebou zmíněným kinem - musíš ve vstupném zaplatit také stavbu kina a její provoz. Jenomže to se nebavíme o desítkách milionů za kino, ale o desítkách miliard. Takže potom nebude elektřina na dobíjení stát 5,50 za kw/h, ale x-krát tolik plus spotřební daň - přece nejsi tak naivní, a nevěříš, že se stát dobrovolně (byť v rámci ekologie) připraví o daně. Potom se realisticky ptám - ekologický smysl to nemá (uhlíková stopa je stejná nebo horší), tak kde je ekonomický smysl?
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 20.12.2016 23:19, RE: Ekologie
Pavlik posted by:
Nic jsi nepochopil, nebo co hůře vybíráš si jen co ti vyhovuje. Já ti argumentuji základní "kapitalistickou" ekonomií a ty mě osočuješ ze socialismu. Šlápnul jsem ti na kuří oko? Létání a bezvýhradné přijímání jiných požitků konzumní společnosti jsem zmínil v souvislosti s "eko" postoji a chováním eko pozérů. O ceně či dostupnosti letenek jsem nic nepsal. Elektromobil (malé auto za cenu dobrého auta střední třídy) si koupí jen pozér nebo jak říkáš technický hračička. Podle mého názoru těch prvně zmíněných bude víc.Je hezké, že restauratér si vybuduje nabíjecí stanici, aby přilákal další zákazníky - to je správná úvaha (z jeho strany). Zcela jiná věc je, jestli vybudování nabíjecího místa (a to nemluvím o desítkách / stovkách nabíjecích míst na sídlištích) zvládne přenosová soustava. A její vybudování (ve výrazně zesílené podobě) musí někdo zaplatit - napadlo tě to? Analogie s tebou zmíněným kinem - musíš ve vstupném zaplatit také stavbu kina a její provoz. Jenomže to se nebavíme o desítkách milionů za kino, ale o desítkách miliard. Takže potom nebude elektřina na dobíjení stát 5,50 za kw/h, ale x-krát tolik plus spotřební daň - přece nejsi tak naivní, a nevěříš, že se stát dobrovolně (byť v rámci ekologie) připraví o daně. Potom se realisticky ptám - ekologický smysl to nemá (uhlíková stopa je stejná nebo horší), tak kde je ekonomický smysl?


Mám obavy, že právě ty nechápeš. Furt mi podsouváš, že chci někoho obrat, ale máš dojem, že ČEZ na nás všech vydělává málo? A jeho monopolní manýry by měl někdo taky přistřihnout (není to tak dávno, co chtěl vybírat poplatky ne úpodle spotřeby, ale podle velikosti jističe). Jednou je to dodavatel elektřiny, je to jeho práce a obživa, měl by ji dělat ke spokojenosti zákazníků.

A jestli si dovedeš představit, že jedině pozér si koupí drahý (přesněji dražší, než mu ty schválíš) elektromobil na ježdění po městě, tak jsou tvé obzory hrozně omezené. Jestli pro takového člověka používáš vědomě hanlivé označení aniž bys ho znal a znal jeho motivaci, tak z toho čiší závist naprosto nezakrytě. Nehodlám to dál probírat, jestli to nechápeš nebo nechceš chápat, dál mě to nezajímá.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 21.12.2016 00:13, Diskuze
Zajímavá diskuze se tu rozvinula. A zajímavé argumenty, povětšinou lidí, kteří v elektromobilu nikdy neseděli, ale mají hned jasno. Spousta lidí si i3 kupuje ne proto, že jsou pozéři nebo rádoby eko nadšenci, ale protože to auto se úžasně jednoduše řídí a prostě na to mají nebo si tak trochu dělají radost a sen. Manželka už nechce jezdit ničím jiným. A já to chápu. Je to asi jediné auto, které bych se jednoduše nebál půjčit na řízení dítěti. Je to totiž naprosto primitivní a přitom geniální. A to už nezmiňuji, že je to pořád BMW, tedy městská raketa na 4 kolech. Určitě to není pro všechny. Ale on vám to taky nikdo nenutí. Kupujte si, co chcete. Být na mě, emise CO2 bych vůbec neřešil. Nedávají u aut žádný smysl. Smysl dává u aut v podstatě jen to, co jsem napsal. Tedy CO, NOx, pevné částice a nespálené uhlovodíky. Takže ideální by byla velkoobjemová nepřímovstřiková atmosféra. Nemám s tím vůbec žádný problém. Ostatně podle skutečných studií vychází ekologie elektromobilu zhruba jako běžný benzínový automobil, nafta je na tom podstatně hůř. A pánové, bydlím 17 km za městem, proto mám dvě auta a jedno z nich pro relativně velmi levné přemísťování po okolí (zanedbáme-li pořizovačku). Dodal bych, že si i velmi cením svého času a elektromobil mi proto velmi vyhovuje. Ostatně, jaké znáte jiné auto, které vyžaduje servis jednou za dva roky s tím, že se vymění jen brzdovka a kabinový filtr? Tedy cena asi 500 Kč a mezitím vám půjčí obvykle nějakou 5.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 21.12.2016 00:19, RE: Diskuze
brin posted by:
Zajímavá diskuze se tu rozvinula. A zajímavé argumenty, povětšinou lidí, kteří v elektromobilu nikdy neseděli, ale mají hned jasno. Spousta lidí si i3 kupuje ne proto, že jsou pozéři nebo rádoby eko nadšenci, ale protože to auto se úžasně jednoduše řídí a prostě na to mají nebo si tak trochu dělají radost a sen. Manželka už nechce jezdit ničím jiným. A já to chápu. Je to asi jediné auto, které bych se jednoduše nebál půjčit na řízení dítěti. Je to totiž naprosto primitivní a přitom geniální. A to už nezmiňuji, že je to pořád BMW, tedy městská raketa na 4 kolech. Určitě to není pro všechny. Ale on vám to taky nikdo nenutí. Kupujte si, co chcete. Být na mě, emise CO2 bych vůbec neřešil. Nedávají u aut žádný smysl. Smysl dává u aut v podstatě jen to, co jsem napsal. Tedy CO, NOx, pevné částice a nespálené uhlovodíky. Takže ideální by byla velkoobjemová nepřímovstřiková atmosféra. Nemám s tím vůbec žádný problém. Ostatně podle skutečných studií vychází ekologie elektromobilu zhruba jako běžný benzínový automobil, nafta je na tom podstatně hůř. A pánové, bydlím 17 km za městem, proto mám dvě auta a jedno z nich pro relativně velmi levné přemísťování po okolí (zanedbáme-li pořizovačku). Dodal bych, že si i velmi cením svého času a elektromobil mi proto velmi vyhovuje. Ostatně, jaké znáte jiné auto, které vyžaduje servis jednou za dva roky s tím, že se vymění jen brzdovka a kabinový filtr? Tedy cena asi 500 Kč a mezitím vám půjčí obvykle nějakou 5.


Díky za příspěvek. Nenašel by se nějaký drahocenný čas na sepsání nějakého infa o životě s elektromobilem?
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 21.12.2016 00:30, Život s elektromobilem
No, určitě se najde, ale nevím kdy. Zároveň s elektromobilem jsem si pořídil dvojčata a momentálně hlídám, takže u toho zároveň i dělám něco lehčího na internetu Pokusím se něco sepsat. Klidně napište, co by vás zajímalo a já se pokusím odpovídat na otázky. Život s elektromobilem je prostě jiný, zvláště, když je venku šest pod nulou
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 21.12.2016 00:38, RE: Život s elektromobilem
brin posted by:
No, určitě se najde, ale nevím kdy. Zároveň s elektromobilem jsem si pořídil dvojčata a momentálně hlídám, takže u toho zároveň i dělám něco lehčího na internetu Pokusím se něco sepsat. Klidně napište, co by vás zajímalo a já se pokusím odpovídat na otázky. Život s elektromobilem je prostě jiný, zvláště, když je venku šest pod nulou


Tak sice by se hodil nějaký zevrubný popis jízdních vlastností tohoto iBMW, ale zajímavější by byly právě ty speciality elektromobilu - hlídání dojezdu, topení v zimě a tak. Případně pokud se podařilo vyjet baterku a řešit odtah, nebo tak něco. Tedy poslet redakci něco jako test automobilu.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 21.12.2016 07:10, RE: uhlíková stopa
Koloss posted by:
David V posted by:
Myslím, že mi nerozumíš. Z globálního hlediska nejsem o čistě elektrickém pohonu jako ekologickém přesvědčen, protože jak u spalovacího motoru, tak i u tepelné elektrárny využíváš potenciál paliva z 1/3 +/- jednotlivá procenta. U spalovacího motoru použiješ přímo mechanickou energii vyrobenou z tepelné, zatímco u elektromobilu ji musíš transformovat z tepelné na mechanickou a následně elektrickou -> turbogenerátor, tu upravit ->transformátory, "uschovat"-> akumulátor a teprve teď přeměnit na mechanickou, a to teď kašlu na těžbu baterií, ropy, uhlí, všeho. Prostě 0 od 0 pojde. Energeticky je to nastejno, jen se jednou čisté palivo ve formě benzínu a jednou se pálí uhlí, jehož kvalita je různá, ale nikdy tak vysoká, jako u ropy. Ještě atom, to je správná cesta.Proto nechápu, proč se něčemu takovému říká ekologické, když jen neotravuju svůj vzduch, ale někoho jiného.
Ale myslím že rozumím, takovéto diskuze jsem už dávno vedl s kamarádem, profesorem fyziky na střední škole. Používáš naprosto stejnou argumentaci - u elektromobilu započteš účinnost celé cesty energie až do auta, ale u spalovacího motoru bereš jen efektivitu toho motoru, nějak opomíjíš těžbu a přepravu ropy, výrobu paliv a jejich přepravu. Když zkompletuješ oba řetězce dohromady, tak najednou elektromobil zvítězí. A pak ještě jako třešničku na dortu započti rekuperaci v městském provozu a máme jasného vítěze. Další třešnička na dortu je mnohem menší vedlejší údržba, u elektromotoru nemáš žádné výměny oleje, nemáš žádnou převodovku (její účinnost jsi u spalováku taky nezapočetl), díky rekuperačnímu brždění nevytváříš tolik prachu z destiček, máš mnohem méně součástek, které se ti mohou pokazit. Jedinými problémy jsou cena a kapacita baterií, na kapacitě se pracuje a cena za loňský rok klesla snad o třetinu nebo snad i dvě třetiny, nechce se mi to teď hledat.Ale jak říkám, asi se neshodnem a je to spíš jen o tom, jestli jsi v této otázce optimista nebo pesimista. Já bych se označil za opatrného optimistu, který se dívá jak se to vyvíjí a jsem víceméně rád, že stát z našich daní neplatí bohatým jejich hračky. Ale jsem stejně rád, že je dost fandů, kteří si koupí třeba Teslu Model S a vždy ji rád vidím jezdit po Brně.


Kolossi pozor, o těžbě a rafinaci ropy, ani o uhlí nepadlo ani slovo. Řeším jen řetězec od spalování po výkon na kolech.
Samozřejmě argumenty o opotřebení součástek a servisních nárocích jsou platné a rovněž netvrdím, že by elmotor neměl smysl, nicméně bych jej prostě nenazýval jako ekologický, jen pro to, že má nulové lokální emise, když jinde je má srovnatelné. Vezmi si zimní provoz a topení. Zatímco v konvenčním autě topíš odpadním teplem, čímž spotřebu ovlivníš minimálně, také v elmobilu musíš elektrikou a to je energeticky dost náročné a tam si o ekologii můžeš nechat vyloženě zdát.
Jak říkám. Elmobil je do města určitě fajn, z tohoto úhlu pohledu jej neodsuzuji a mít zbytečný prachy a potřebu jezdit autem po Brně, tak ho mám, ale nebudu mu říkat ekologický.

A o tom bylo poselství prvních příspěvků - nelíbilo se mi toto označení, protože rozdíly mezi konvenčním benzínovým autem jsou stran emisí, které jsou dnes klíčovým ukazatelem ekologičnosti (i když by to mělo být globálně posuzováno), marginální. Kdyby tam by rozdíl 50% nebo 30%, neřeknu ani slovo.
Ekologie obecně by znamenala, jak tady někdo poznamenal, návrat ke kořenům, tedy konec konzumu, využití celé životnosti nakoupených zařízení -> tlak na kvalitu, oproštění se od morálního zastarání, de-facto symbióza s přírodou, což je v příkrém rozporu s kapitalismem a troufám si tvrdit, že právě ti nejbohatší zanechávají nejsilnější "uhlíkovou stopu", kde je tím myšleno znečištění ŽP odpady a vynaložení zbytečné energie na výrobu náhrad.
Tohle není závist, ani nic jiného, protože sami zde patříme mezi těch pár procent vyvolených, kteří přesně tohle způsobují a ještě tlacháme o tom, jak to děláme dobře.
Nehraju si na ekologa, odpad třídím jen základně, benzínové auto mám, protože je mi nafťák odporný (ne primárně kvůli ekologii) a je ekonomicky nepředvídatelný (ojetý, provozovaný na malý nájezd), MHD jezdím, protože je to ekonomické a pohodlné (opět neřeším ekologické hledisko), ale vadí mi, když se za ekologii snaží schovat něco, co takové vůbec není, ale čistě jen proto, že mi vadí, že se prostě lže nebo alespoň neřekne ta pravda celá, aby si každý mohl udělat závěr sám.

respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Wednesday 21.12.2016 08:39, RE: Diskuze
brin posted by:
Zajímavá diskuze se tu rozvinula. A zajímavé argumenty, povětšinou lidí, kteří v elektromobilu nikdy neseděli, ale mají hned jasno. Spousta lidí si i3 kupuje ne proto, že jsou pozéři nebo rádoby eko nadšenci, ale protože to auto se úžasně jednoduše řídí a prostě na to mají nebo si tak trochu dělají radost a sen. Manželka už nechce jezdit ničím jiným. A já to chápu. Je to asi jediné auto, které bych se jednoduše nebál půjčit na řízení dítěti. Je to totiž naprosto primitivní a přitom geniální. A to už nezmiňuji, že je to pořád BMW, tedy městská raketa na 4 kolech. Určitě to není pro všechny. Ale on vám to taky nikdo nenutí. Kupujte si, co chcete. Být na mě, emise CO2 bych vůbec neřešil. Nedávají u aut žádný smysl. Smysl dává u aut v podstatě jen to, co jsem napsal. Tedy CO, NOx, pevné částice a nespálené uhlovodíky. Takže ideální by byla velkoobjemová nepřímovstřiková atmosféra. Nemám s tím vůbec žádný problém. Ostatně podle skutečných studií vychází ekologie elektromobilu zhruba jako běžný benzínový automobil, nafta je na tom podstatně hůř. A pánové, bydlím 17 km za městem, proto mám dvě auta a jedno z nich pro relativně velmi levné přemísťování po okolí (zanedbáme-li pořizovačku). Dodal bych, že si i velmi cením svého času a elektromobil mi proto velmi vyhovuje. Ostatně, jaké znáte jiné auto, které vyžaduje servis jednou za dva roky s tím, že se vymění jen brzdovka a kabinový filtr? Tedy cena asi 500 Kč a mezitím vám půjčí obvykle nějakou 5.


Dobrý den, budeme moc rádi, když o autě napíšete recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
respond
6M/T
number of posts47
date of registration10.09.2016
Wednesday 21.12.2016 09:36, RE: Diskuze
brin posted by:
Zajímavá diskuze se tu rozvinula. A zajímavé argumenty, povětšinou lidí, kteří v elektromobilu nikdy neseděli, ale mají hned jasno. Spousta lidí si i3 kupuje ne proto, že jsou pozéři nebo rádoby eko nadšenci, ale protože to auto se úžasně jednoduše řídí a prostě na to mají nebo si tak trochu dělají radost a sen. Manželka už nechce jezdit ničím jiným. A já to chápu. Je to asi jediné auto, které bych se jednoduše nebál půjčit na řízení dítěti. Je to totiž naprosto primitivní a přitom geniální. A to už nezmiňuji, že je to pořád BMW, tedy městská raketa na 4 kolech. Určitě to není pro všechny. Ale on vám to taky nikdo nenutí. Kupujte si, co chcete. Být na mě, emise CO2 bych vůbec neřešil. Nedávají u aut žádný smysl. Smysl dává u aut v podstatě jen to, co jsem napsal. Tedy CO, NOx, pevné částice a nespálené uhlovodíky. Takže ideální by byla velkoobjemová nepřímovstřiková atmosféra. Nemám s tím vůbec žádný problém. Ostatně podle skutečných studií vychází ekologie elektromobilu zhruba jako běžný benzínový automobil, nafta je na tom podstatně hůř. A pánové, bydlím 17 km za městem, proto mám dvě auta a jedno z nich pro relativně velmi levné přemísťování po okolí (zanedbáme-li pořizovačku). Dodal bych, že si i velmi cením svého času a elektromobil mi proto velmi vyhovuje. Ostatně, jaké znáte jiné auto, které vyžaduje servis jednou za dva roky s tím, že se vymění jen brzdovka a kabinový filtr? Tedy cena asi 500 Kč a mezitím vám půjčí obvykle nějakou 5.


Jak je to teď s pneumatikami? Sousedovi je nějaký závistivec před časem prořezal a stály ho téměř 25.000,-, snad je dělá jen jeden výrobce.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 21.12.2016 11:08, RE: Diskuze
6M/T posted by:
Jak je to teď s pneumatikami? Sousedovi je nějaký závistivec před časem prořezal a stály ho téměř 25.000,-, snad je dělá jen jeden výrobce.


Teda mám 15 let staré auto, ale vlastně i dnes ho mám pojištěné proti vandalismu. U drahého elektromobilu snad nemusí být o pojištění ani řeč a tak zničené pneumatiky by měla zaplatit pojišťovna.
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.