0
back
 

diskuze k tématu: Biosložky v naftě - Zbytečná hysterie, žádoucí opatrnost

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 29.09.2007 05:00, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Mozna hodne povyku, ale on Commonrail bude asi o dost citlivejsi na kvalitu nafty nezli TDI PD, a zvlaste pak ty precitlivele commonraily typu TDCI u mondea. Jinak se pripojuji k dotazu na rekdakci, jaky je rozdil mezi "zakladni naftou" a tou vylepsenou u renomovanych cerpacich stanic?
No a co myslíš k čemu to je. Má to samá pozitiva:
1)politici ukázali že něco vymýšlejí a naplnili fond pracovní doby
2)pumpaři si přilepší na marži
3)vám se zkazí ropné mixery pod kapotorou, takže servisy + výrobci dílů si taky polepší

...třeba mít vojenský motor hihi, ten pálí: benzín, naftu,olej, vodku, okenu, ředidlo, etanol...)) a nebo pak klasickou benzínovou V8 a dobou turbodýzlovou se nezabývat. ...Dělám srandu, já myslím že pokud nechytnete špatně namíchaný sajrajt, že to moc nepoznáte.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 29.09.2007 20:26, 100% vs 5%
Předpokládám, že si každý přečetl příspěvek pozorně a nezačne se nyní obávat degradace oleje, nebo "zalepení" čerpadla, ale možná není od věci zdůraznit, že uvedené nevýhody MEŘO, tak jak jsou prezentovány platí při používání 100% Methyl Esteru Řepkového Oleje. K degradaci motorového oleje (tzv. želatinaci) docházelo při používání 100% MEŘO, zejména u přímovstřikových motorů (traktory) a to především při provozu v tzv. stop & go režimu (rozvážkové služby apod.). Když se začala používat nafta s 30 % obsahem MEŘO, tento problém téměř zmizel. To samé platí o úsadách a kalech vznikajících v celém palivovém systému (od nádrže po vstřikovače). Pokud se bude biosložka přidávat do koncentrace 5% nic takového naprosto nehrozí. O takovémto palivu nelze hovořit ani jako o bionaftě, jelikož je to dle ČSN EN 590 motorová nafta standartní kvality. Tato norma umožňuje přidávat biosložku do oněch zmíněných 5%. Co se týká veteránů, roleb apod, čistou naftu asi neseženou, ale neviděl bych to opět jako problém. Ikdyž jsem kdesi četl, že nafta pro armádu bude právě kvůli nestabilitě této směsi bez přídavku biosložky, to samé platí pro hmotné zásoby státu, které by měly pokrývat myslím 90 denní spotřebu. Mimochodem MEŘO nemá jen špatné vlastnosti - naopak má velmi dobré palivářské vlastnosti a mimo jiné např. rozpouští úsady v palivovém systému, má velmi dobrou mazivost atd. atd. Pokud se budeme baviti o ekologickém přínostu, tak v takto malé koncetraci je naprosto NULOVÝ a je to jen další zdroj peněz pro stát a uživí se na tom zase stovky nových úředníků. Co se týká common railů, tak je pravda, že jsou na kvalitu paliva velice citlivé, ale opět bych se nebál. Teprve razantní navýšení obsahu biosložky v budoucnu by mohlo přinést problémy, ale do té doby to konstruktéři hravě vyřeší... Mimochodem Rudolf Diesel zkonstruoval svůj motor právě pro spalování rostliného oleje a až petrolejová loby prosadila ropu. Jinak, kdo si myslí, že někde tankuje rádoby "lepší" naftu, tak mu to rozmlouvat nebudu, ale výrobci svážejí svůj produkt do Čepra, kde se skladuje v nádržích a poté se rozváží do většiny čerpacích stanic. Takže někdo vyrobí libovku, někdo zase ukrutnej shit, v Čepru se to samovolně smíchá a výsledkem je "normální" nafta, téměř na všech pumpách stejná. Že mají někteří pumpaři v nádržích sajrajt a pak to ucpává filtry, auto na to nejde a tak je věc jiná. V JZD netankuju, tankuju u běžných pump, ale že bych někde připlácel za naftu, jen kvůli renomované značne benzínky je dle mého názoru nesmysl. Takže tak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 30.09.2007 01:42, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Kolik vas stala prestavba na Olej? Kde mate nadrz a jak jste spokojen s vykonem? A kde tankujete ci shanite olej?
prestavba me stala 25000Kc..Je to sice dost ale to protoze to je udelany poradne jak jsem si pral a taky tim, ze se to tady u nas moc neprestavuje jako napr. v nemecku kde to maji schvalen i TUV a jezdi se na tom bezne...Pokud je olej dobre prohraty dochazi k dobremu spalovani a vykon je stejny..Jen od tech 175Km/h k maximalce to jde bych rekl pomaleji...Nadrz na naftu mam v kufru misto rezervy a do hlavni nadrze leju olej..Ta pomocna nadrz na starty se ale da dat kamkoliv...Olej kupuju surovy tedy pred tim nez prochazi upravou a staci se do lahvi ktere pak kujete v obchode..V garazi mam 200l plastovy tank.Jednou za mesic objednam olej a prijede typak co mi ho z cisterny nacepuje.Ted budu kupovat i klasickou cepovaci pistol jako u benzinky...Jo jinak videl jsem i predelaneho sprintera coz je taky commonrail!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 30.09.2007 23:07, RE: bez předmětu
anonym posted by:
prestavba me stala 25000Kc..Je to sice dost ale to protoze to je udelany poradne jak jsem si pral a taky tim, ze se to tady u nas moc neprestavuje jako napr. v nemecku kde to maji schvalen i TUV a jezdi se na tom bezne...Pokud je olej dobre prohraty dochazi k dobremu spalovani a vykon je stejny..Jen od tech 175Km/h k maximalce to jde bych rekl pomaleji...Nadrz na naftu mam v kufru misto rezervy a do hlavni nadrze leju olej..Ta pomocna nadrz na starty se ale da dat kamkoliv...Olej kupuju surovy t...
A mate to zapsane v TP nebo jak se to vubec u nas resi?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 11:59, RE: bez předmětu
anonym posted by:
prestavba me stala 25000Kc..Je to sice dost ale to protoze to je udelany poradne jak jsem si pral a taky tim, ze se to tady u nas moc neprestavuje jako napr. v nemecku kde to maji schvalen i TUV a jezdi se na tom bezne...Pokud je olej dobre prohraty dochazi k dobremu spalovani a vykon je stejny..Jen od tech 175Km/h k maximalce to jde bych rekl pomaleji...Nadrz na naftu mam v kufru misto rezervy a do hlavni nadrze leju olej..Ta pomocna nadrz na starty se ale da dat kamkoliv...Olej kupuju surovy t...
Autor zapoměl dodat, že je to nelegál. Rostlinné oleje nejsou schválená paliva. Měl by doplatit spotřební daň ve výši 9,98 Kč/l a v TP to samozřejmě nemůže být zapsané, protože to nemá homologaci ani schválení pro daný typ vozidla.

Ad. Kvalita nafty.

Nevím jaké má kdo představy o kvalitě MN. Většina odběratelů (čerpacích stanic) vozí paliva z výdejních terminálů, kam teče benzín i nafta produktovody z rafinérek. Ať kupujete MN od Slovnaftu, Čepra, tak přijedete na výdejní termnál třeba Čepra a naložej Vám cisternu tím co mají ve skladě. Biosložka se do MN přidává na výdejním terminálu, takže při nakládce.

Vind
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2007 23:29, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Autor zapoměl dodat, že je to nelegál. Rostlinné oleje nejsou schválená paliva. Měl by doplatit spotřební daň ve výši 9,98 Kč/l a v TP to samozřejmě nemůže být zapsané, protože to nemá homologaci ani schválení pro daný typ vozidla.

Ad. Kvalita nafty.

Nevím jaké má kdo představy o kvalitě MN. Většina odběratelů (čerpacích stanic) vozí paliva z výdejních terminálů, kam teče benzín i nafta produktovody z rafinérek. Ať kupujete MN od Slovnaftu, Čepra, tak přijedete na výdejní termnál třeba Čepra...
ne zapsané to samozrejme nemam..ale ta uparav je tak nenapadna, ze si toho ani nevsimnou.jedine kde se to da schvali a ma to homologaci je v nemecku...A pro Vinda uz se opravdu bojim jak je to nelegalni si nalit olej do sveho motoru..tento stat pro me zatim nic neudelal a jen pouze ve vsech smerech nam hazi klacky pod nohy..takze radeji budu jezdit v klidu na cisty olej, nezatezovat zivotni prostredi a svoji penezenku a blbci at si jezdi na co chtej..hofk
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.11.2007 08:54, RE: bez předmětu
anonym posted by:
ne zapsané to samozrejme nemam..ale ta uparav je tak nenapadna, ze si toho ani nevsimnou.jedine kde se to da schvali a ma to homologaci je v nemecku...A pro Vinda uz se opravdu bojim jak je to nelegalni si nalit olej do sveho motoru..tento stat pro me zatim nic neudelal a jen pouze ve vsech smerech nam hazi klacky pod nohy..takze radeji budu jezdit v klidu na cisty olej, nezatezovat zivotni prostredi a svoji penezenku a blbci at si jezdi na co chtej..hofk
Jen krátce. V Německu je ŘO (řepkový olej) schválený jako palivo. STK to tam přecházejí v tichosti a pokud mám správné informace, tak je i pár schválených provedení.
Stát na nás s..e a souhlasím s názorem, že hází klacky pod nohy. Podle mého názoru by měl být tvořen tlak na ty naše papaláše nahoře, aby se rozjela větší podpora alternativních paliv.
Jediný problém je, že v současnosti jezdí jen pár vozidel na olej. Jak bude vozový park na ŘO rozšířen, tak úředníci zjistí, že jim utíkají peníze a budou dělat protiopatření.
Od 1.1.2008 bude opět na 100% FAME zavedena spotřební daň v plné výši. Všude jinde v Evropě jsou alternativní paliva podporována (přímo a nepřímo dotovaná) , mají nízkou nebo nulovou spotřební daň. A jen u nás to prostě nejde. STÁT chce své prašulky za každou cenu.

Vind
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.