0
back
 

diskuze k tématu: Superb nebo Audi A4

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, německá vozidla
Exitus
number of posts11
date of registration18.11.2014
Tuesday 23.12.2014 21:51, Audi A4
Já mám Audi A4, 2.0 TFSI a jsem s ní naprosto spokojený :) Má to 200 koní, letí to slušně. Zrovna v pátek jsem s kamárdem závodil (Má Mercedes E 350CDi) -> 231 koní a natřel jsem mu to :))))

Jen pro info, je mi 19 let, a řidičák mám od srpna tohoto roku... Kup si to co se ti líbí (Superba bych ale já nevolil). Osobně bych si vzal určitě benzín, a nad naftou ani nepřemýšlel, jezdím totiž z 90% pouze po městě... A má to daleko hezčí zvuk :))) K té prostornosti A4, já mám 190 cm a v klidu se tam vlezu :D

Nicméně, můj sen je Nissan 350Z (i přesto, že vím že to je naprosto nepraktické auto) a hodlám si ho splnit, takže budu momentálně mou A4 prodávat.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 23.12.2014 22:09, peníze
Moc nechápu co je komu po tom kde kluk vzal peníze, pokud je má.
Osobně znám kluka něco málo přes dvacet co dělá do videoher a má svojí zánovní 911 i hezký byt v Praze. Na oboje si vydělal za dva roky. Zhruba. Zcela oficiálně a poctivě. Stačil dobrý nápad.
Jedinou otázku co se týče financí, kterou má smysl mu pokládat, je to jestli těch 400t je limit na vše nebo jestli mu i tak zbyde minimálně 100t na případný servis který velmi pravděpodobně nastane. A na pojistku. A taky jestli to má hotově nebo bude úvěrovat.

Japoncema krom Lexusu asi mladej kluk moc holky neomráčí, a co si budem nalhávat i k tomu auto v jeho věku má sloužit.
Takže bych vyřadil i superba. Koukal bych po 330ix, MB C a Audi A4, vše benzín. Ve všech z nich je ale lepší jet s holkou na hotel :D
Pokud to nemáš cash tak ber mondeo nebo oktávku za to co máš a nezadlužuj se.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 24.12.2014 01:03, RE: peníze
PetrT posted by:
Moc nechápu co je komu po tom kde kluk vzal peníze, pokud je má.Osobně znám kluka něco málo přes dvacet co dělá do videoher a má svojí zánovní 911 i hezký byt v Praze. Na oboje si vydělal za dva roky. Zhruba. Zcela oficiálně a poctivě. Stačil dobrý nápad.Jedinou otázku co se týče financí, kterou má smysl mu pokládat, je to jestli těch 400t je limit na vše nebo jestli mu i tak zbyde minimálně 100t na případný servis který velmi pravděpodobně nastane. A na pojistku. A taky jestli to má hotově nebo bude úvěrovat. Japoncema krom Lexusu asi mladej kluk moc holky neomráčí, a co si budem nalhávat i k tomu auto v jeho věku má sloužit. Takže bych vyřadil i superba. Koukal bych po 330ix, MB C a Audi A4, vše benzín. Ve všech z nich je ale lepší jet s holkou na hotel :DPokud to nemáš cash tak ber mondeo nebo oktávku za to co máš a nezadlužuj se.


Viděl bych to podobně, nějaký kupé od BMW a hotovo. Na naftový kombíky přijde čas, až bude mít rodinu a rozum. Nebo jenom tu rodinu
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Wednesday 24.12.2014 08:21, Peníze?!
Když je ten nejkrásnější den v roce, tak se povznesme na zlo
Petr T: ty už jedeš naplno a to ještě Štědrý den nenastal. To, že znáš kluka, co jede v PC hrách a v 22 má porše, není případ čikíty, který napsal, že se živí jako dělník. Mícháš křížaly s povidly
Čikíta neumí vybrat z textu to podtstané. Bohužel, dnes je taková doba, kdy schopnost soustředění limitně klesá k nule, protože mladé mozky jsou zatemněné kupou nesmyslných informací a oči oslepené brilantním jasem TFT dispeljů hloupých telefonů. Já patřím ke generaci, kdy nás ve školách učili ještě tzv. kupeckým počtům. DNes tomu říkají odborníci logika. A logicky uvažující je ten, kdo analyzuje obecné a blíží se k unikátnímu. Tohle tvrdili i někteří filosofové. A jelikož jsem Čikítiny myšlenky zjednodušil a dospěl k obecnému (což je obrácený, ale logický pochod), poradil jsem mu nejméně 2x v totmo vlákně, že ojetá naftová Škodovka nebo Audi (což je totéž, jen v jiném kabátě) může být dána na rověň s ověřeným levnějším japonským benzínovým agregátem. Potažmo, když jeho spotřeba o litr benzinu navíc proti udušené naftě bude bohatě zúročena bezproblémovým letitým provozem, nezamrzající "levnou" naftou v zimě, nebude nutno řešit drahé opotřebé součásti typu ucpaný DPF (ale Čikíta je chytý a ví, že dnes jej lze demontovat a emulovat ŘJ a na ostatní lidi může kašlat zvysoka, neb ON je on a co mu je po jiných?), rozsypané turbo, zanesený EGR, zakorbonovaný motor a rachtající 2hmotvý sertrvačník? A jako bonbónek na pomyslném dortu, díky těžkému motoru, daleko více trpící díly přední nápravy, brzdového ústrojí a podobně.
Čikíto, nemyl se, já jsem s naftovými vozy jezdil 14 poctivých let 50-70.000km/rok. Jistě umíš spočítat, kolik to je kilometrů. Já tomu říkám osobní zkušenost. A to nepočítám vozy, se kterými jezdili souběžně se mnou moji firemní souputníci, pak by to bylo kilometrů aspoň 3x tolik. Mně tato doba řekla, že naftu už nechci. Ono to vypadá krásně, jet "za levno". Jenže doba nes,mrtelných motorů 1,9TDI 66kW, co bez mrknutí oka najedou 700.000km a to při spotřebě 4,5l nafty na 100km je dááávno pryč a nikdy se nevrátí. Ale taky je dávno pryč doba, kdy benzínový dvouůitr nutně "žral" 10/100. Ta doba je už taky naštěstí pryč. Zatímco naftový agregát například 2,0TDCI jezdí za 7/100 (a to jen s minimálním podílem městských tras, kde se více méně skáče, než jede, pak to jde na daleko vyšší čísla), nebo lépe znějících 6,8/100 nafty, tak benzínová 1,8-2,0 v podobném režimu pojede za 9/100. A spočítej si, kolik ročně najedeš a kolik bude ta pomyslná "úspora". A pak si spočítej ceny oprav za výše uvedené předčasně opotřeběné díly a možná - MOŽNÁ - dojdeš k závěru, že nula od nuly pošla. Leda, že bys servis "ignoroval" a auto s kupou závad po 1-2 letech prodal další kavce. I tokové a takoví existují. Vše je jen o výpočtech.
A když se podíváš na reálná čísla, pak zjistíš, že jeden nový vstřik na dýzla stojí od 8 do 20 tisíc za kus plus práce, jeden DPF stojí od cca 7 do 60 tisíc za kus, jeden EGR stojí kolem 5-10 tisíc za kus, dvouhmota jak rohlíky na krámě 35 tisíc za kus turbo repas 8 tisíc za kus. Mně tedy ojetá nafta na "jízdy na imič a kochačku" nedává moc smyslu. Ale takový Akordík v sedanu, s festovní, ještě neudušenou 200k 2,4i a v tmavé metle s dírou na parohy a sfijalkama, ta mi smysl dává mnohem víc, než tuctový jezevc od Das Auto, kde vozíš kubík zbytečného vzduchu, nebo OOOO, které mimo znaku nabízí jen malou přidanou hodnotu k SUperbu. A nebo, protože jsi mladý a nabitý energií, za danou částku bych si (já osobně, dokud jsem mladý) pořídil třebas nějakou tu Imprezu s trochu ostřejším motorem, nemusí to být zrovna STI a těšil se, že mohu ještě řídit auto já, nikoliv kupa elektrických nesmyslů mě. A věř, že ve výsledku by tě třebas ten AKord vyšel levněji, fakt. Nebo krásná M6-tu jsem ti už taky radil. A věř, že za MAZDOU 6 se někdo spíš otočí, než za nudným bezpohlavním superbem nebo tuctovou A4, kterých jezdí a stojé všude kupy.
Tak do třetice jsem ti poradil, abys neřekl, že se jen pitvám v tvých příjmech. Ale přesto, jakou profesi vykonáváš, Čikíto, muy bien?
Samosebou, ale ty máš peníze a jen ty může rozhodnout, co za ně pořídíš. Na dobře míněné rady nemusíš reflektovat.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 24.12.2014 13:03, RE: Peníze?!
Zdeny60 posted by:
Když je ten nejkrásnější den v roce, tak se povznesme na zloPetr T: ty už jedeš naplno a to ještě Štědrý den nenastal. To, že znáš kluka, co jede v PC hrách a v 22 má porše, není případ čikíty, který napsal, že se živí jako dělník. Mícháš křížaly s povidlyČikíta neumí vybrat z textu to podtstané. Bohužel, dnes je taková doba, kdy schopnost soustředění limitně klesá k nule, protože mladé mozky jsou zatemněné kupou nesmyslných informací a oči oslepené brilantním jasem TFT dispeljů hloupých telefonů. Já patřím ke generaci, kdy nás ve školách učili ještě tzv. kupeckým počtům. DNes tomu říkají odborníci logika. A logicky uvažující je ten, kdo analyzuje obecné a blíží se k unikátnímu. Tohle tvrdili i někteří filosofové. A jelikož jsem Čikítiny myšlenky zjednodušil a dospěl k obecnému (což je obrácený, ale logický pochod), poradil jsem mu nejméně 2x v totmo vlákně, že ojetá naftová Škodovka nebo Audi (což je totéž, jen v jiném kabátě) může být dána na rověň s ověřeným levnějším japonským benzínovým agregátem. Potažmo, když jeho spotřeba o litr benzinu navíc proti udušené naftě bude bohatě zúročena bezproblémovým letitým provozem, nezamrzající "levnou" naftou v zimě, nebude nutno řešit drahé opotřebé součásti typu ucpaný DPF (ale Čikíta je chytý a ví, že dnes jej lze demontovat a emulovat ŘJ a na ostatní lidi může kašlat zvysoka, neb ON je on a co mu je po jiných?), rozsypané turbo, zanesený EGR, zakorbonovaný motor a rachtající 2hmotvý sertrvačník? A jako bonbónek na pomyslném dortu, díky těžkému motoru, daleko více trpící díly přední nápravy, brzdového ústrojí a podobně.Čikíto, nemyl se, já jsem s naftovými vozy jezdil 14 poctivých let 50-70.000km/rok. Jistě umíš spočítat, kolik to je kilometrů. Já tomu říkám osobní zkušenost. A to nepočítám vozy, se kterými jezdili souběžně se mnou moji firemní souputníci, pak by to bylo kilometrů aspoň 3x tolik. Mně tato doba řekla, že naftu už nechci. Ono to vypadá krásně, jet "za levno". Jenže doba nes,mrtelných motorů 1,9TDI 66kW, co bez mrknutí oka najedou 700.000km a to při spotřebě 4,5l nafty na 100km je dááávno pryč a nikdy se nevrátí. Ale taky je dávno pryč doba, kdy benzínový dvouůitr nutně "žral" 10/100. Ta doba je už taky naštěstí pryč. Zatímco naftový agregát například 2,0TDCI jezdí za 7/100 (a to jen s minimálním podílem městských tras, kde se více méně skáče, než jede, pak to jde na daleko vyšší čísla), nebo lépe znějících 6,8/100 nafty, tak benzínová 1,8-2,0 v podobném režimu pojede za 9/100. A spočítej si, kolik ročně najedeš a kolik bude ta pomyslná "úspora". A pak si spočítej ceny oprav za výše uvedené předčasně opotřeběné díly a možná - MOŽNÁ - dojdeš k závěru, že nula od nuly pošla. Leda, že bys servis "ignoroval" a auto s kupou závad po 1-2 letech prodal další kavce. I tokové a takoví existují. Vše je jen o výpočtech.A když se podíváš na reálná čísla, pak zjistíš, že jeden nový vstřik na dýzla stojí od 8 do 20 tisíc za kus plus práce, jeden DPF stojí od cca 7 do 60 tisíc za kus, jeden EGR stojí kolem 5-10 tisíc za kus, dvouhmota jak rohlíky na krámě 35 tisíc za kus turbo repas 8 tisíc za kus. Mně tedy ojetá nafta na "jízdy na imič a kochačku" nedává moc smyslu. Ale takový Akordík v sedanu, s festovní, ještě neudušenou 200k 2,4i a v tmavé metle s dírou na parohy a sfijalkama, ta mi smysl dává mnohem víc, než tuctový jezevc od Das Auto, kde vozíš kubík zbytečného vzduchu, nebo OOOO, které mimo znaku nabízí jen malou přidanou hodnotu k SUperbu. A nebo, protože jsi mladý a nabitý energií, za danou částku bych si (já osobně, dokud jsem mladý) pořídil třebas nějakou tu Imprezu s trochu ostřejším motorem, nemusí to být zrovna STI a těšil se, že mohu ještě řídit auto já, nikoliv kupa elektrických nesmyslů mě. A věř, že ve výsledku by tě třebas ten AKord vyšel levněji, fakt. Nebo krásná M6-tu jsem ti už taky radil. A věř, že za MAZDOU 6 se někdo spíš otočí, než za nudným bezpohlavním superbem nebo tuctovou A4, kterých jezdí a stojé všude kupy.Tak do třetice jsem ti poradil, abys neřekl, že se jen pitvám v tvých příjmech. Ale přesto, jakou profesi vykonáváš, Čikíto, muy bien?Samosebou, ale ty máš peníze a jen ty může rozhodnout, co za ně pořídíš. Na dobře míněné rady nemusíš reflektovat.


To že je tazatel dělník se mi nějak ztratilo v překladu, nicméně když se podívám v čem jezdí kluci co u mě dělají (technický servis) tak jsou to auta ve velmi podobné ceně, často i vyšší. Ovšem taky jim neni 20 a něco musí umět...
Každopádně nemyslím že v mém předešlém příspěvku je něco podlě čeho by se dalo soudit že v něčem jedu. Poradil jsem mu skoro to samé co Ty.
Věř tomu že kluk v jeho věku málokdy touží po sedanu Honda nebo Mazda, nedej Bůh dokonce Toyota. At už vypadají jakkoliv. K tomu dojde až časem.

respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Thursday 25.12.2014 08:59, Po čem kluci touží?
A proto, PetřeT, je na nás starších a zkušenějších některé touhy zařadit do správných kolejí.
Realitou však bývá, že dobře míněné rady josu brány v potaz až úplně jako ty poslední. Ale protože kucí v hospodě řikaj, že prostě ta audyna je superkůl a kuopujou to všicí, tak asi fakt do ni skočim. Jo, rovnejma nohama nejlépe.
Její jediná výhoda proti Mazdě 6 nebo Akordu bude v tom, že má na rypáku 4 kruhy. V iostatním ji ale oba tyto vozy překonají, nehovořím ani o spolehlivosti, nákladech na servis, odcizitelnosti a zejména o tom, že oba tyto japonské vozy nabídnou řidiči aspoň jakýstakýs požitek z řízení. ( Což tedy A4 s ingotem vpředu fakticky nenabídne). A já, jako mladý kluk kdysi, dnes už ne, dnes už pán v letech, jsem taky chtělněco, "co pojede". Proto bych-být mladým, spíše volil - ano, opět se opakuji - třebus tu Imprezu WRX (možná i STI, kdybych byl dost finančně silný), nebo jen nějaký levnější HH (Focus ST, snad i RS, Mazda 3MPS, staší EVO). Na superby má mládenec vždy dost času. Ony se budou vyrábět do nekonečna. Jaok A4.Ale mládí přeletí a do EVA či STI tě to pomalu přestane táhnout. drncá to, tvrdý to je, hlučný to je, volant se s tebou rve, žere to, řve to... Ale ten zážitek z jízdy to vyváží. A až by mě to omrzelo, tak třebas za dva tři roky bych koupil něco "příjemnějšího".
Ale ve 22 letech? A Superba? No, holt Čikíta jde proti všem.

Jinak věta" ... jsou starší a něco musí umět".... hovoří za vše. Pak ať si jezdí třeba v Astonech (se mi líbí, tak jsem ho uvedl). A tak to má být.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 25.12.2014 13:35, RE: Po čem kluci touží?
Zdeny60 posted by:
A proto, PetřeT, je na nás starších a zkušenějších některé touhy zařadit do správných kolejí.Realitou však bývá, že dobře míněné rady josu brány v potaz až úplně jako ty poslední. Ale protože kucí v hospodě řikaj, že prostě ta audyna je superkůl a kuopujou to všicí, tak asi fakt do ni skočim. Jo, rovnejma nohama nejlépe.Její jediná výhoda proti Mazdě 6 nebo Akordu bude v tom, že má na rypáku 4 kruhy. V iostatním ji ale oba tyto vozy překonají, nehovořím ani o spolehlivosti, nákladech na servis, odcizitelnosti a zejména o tom, že oba tyto japonské vozy nabídnou řidiči aspoň jakýstakýs požitek z řízení. ( Což tedy A4 s ingotem vpředu fakticky nenabídne). A já, jako mladý kluk kdysi, dnes už ne, dnes už pán v letech, jsem taky chtělněco, "co pojede". Proto bych-být mladým, spíše volil - ano, opět se opakuji - třebus tu Imprezu WRX (možná i STI, kdybych byl dost finančně silný), nebo jen nějaký levnější HH (Focus ST, snad i RS, Mazda 3MPS, staší EVO). Na superby má mládenec vždy dost času. Ony se budou vyrábět do nekonečna. Jaok A4.Ale mládí přeletí a do EVA či STI tě to pomalu přestane táhnout. drncá to, tvrdý to je, hlučný to je, volant se s tebou rve, žere to, řve to... Ale ten zážitek z jízdy to vyváží. A až by mě to omrzelo, tak třebas za dva tři roky bych koupil něco "příjemnějšího".Ale ve 22 letech? A Superba? No, holt Čikíta jde proti všem.Jinak věta" ... jsou starší a něco musí umět".... hovoří za vše. Pak ať si jezdí třeba v Astonech (se mi líbí, tak jsem ho uvedl). A tak to má být.


Zdeny ta věta nebyla o řízení ale o tom že na to aby si mohli na takové auto vydělat rukama musí něco umět. Ale jde to. Když se chce.
Jinak poslední model A4 jezdí celkem dobře, jako čtyřkolka nebude o nic horší než ta Mazda nebo Honda. A se Superbem mají společné jen některé motory, jinak to jsou technicky naprosto odlišná auta. Audi A4 2,0 TFSI je navíc i velmi spolehlivé, ale bude podstatně dražší než tebou navrhovaní japonci. O pojistce ani nemluvě.
Provoz ojetého STI nebo EVO je vážně dost nákladný koníček, jeden můj zákazník má EVO 9 a dle jeho vlastních slov vychází ujetý kilometr na cca. 17Kč. Samozřejmě jsou v tom všechny servisní náklady, palivo je jen malá část. Osobní zkušenost nemám, tak nevím jak moc to je realné.
V současnosti chtít auto pro radost koupím si Mini. Má dostatečný kůl faktor i je velmi zábavné a pořád má přijatelné náklady na provoz. A nikdo si z tebe nebude dělat taxika.

respond
Gibson
number of posts1
date of registration05.04.2014
Tuesday 30.12.2014 13:44, Zdeny60 se ti divím
Hele Zdeny60, já se ti divím. Pokud si kluk vybírá mezi Superbem a A4, tak má určitě nějakej důvod a může stačit jeden jediný důvod, a to že se mu obě auta líbí a jedno si chce koupit. Pochopitelně můžeš vyjádřit svůj odmítavý postoj k oběma zmiňovaným, ale utíkáš od tématu, protože neodpovídáš na otázku. Navíc tvoje nesmyslné úvahy o tom, kde vzal 400tis na auto jsou zbytečně útočné a hlavně offtopics.
Superb vychází z podvozku A4, motory 2,0 TDi jsou v koncernu stejné, Superb nenabízí 3.0TDi, A4 ano. Pokud chceš 4x4 Super má Haldex, A4 Torsen. Superb má uvnitř i v kufru více místa. Ve 22 letech bych si vybral A4 v S-line, i když bych se dieslu raději vyhnul.
respond
Driver79
number of posts130
date of registration20.11.2014
Tuesday 30.12.2014 22:01, RE: Peníze?!
Zdeny60 posted by:
Když je ten nejkrásnější den v roce, tak se povznesme na zlo Petr T: ty už jedeš naplno a to ještě Štědrý den nenastal. To, že znáš kluka, co jede v PC
............
příjmech. Ale přesto, jakou profesi vykonáváš, Čikíto, muy bien? Samosebou, ale ty máš peníze a jen ty může rozhodnout, co za ně pořídíš. Na dobře míněné rady nemusíš reflektovat.


Ale Zdeny, tak už ho nechte . Vždyť za ty 4 roky prostě stačí šetřit cca 10litrů měsíčně (což ze slušného platu lze) a bydlet u rodičů.

No a chiquitovi bych asi poradil, pokud zrovna nepotřebuje A4 či superb, ať si užije nějakej pekněj benzín v rámci zde padnuvších rad, než mu to EU zakáže a bude se muset v autě kvůli emisím odstrkovat nohama. S rodinou za zády se pak blbě provozujou auta jak koníček.

Dobrou noc.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.