0
back
 

diskuze k tématu: Zelená auta: ekonomika vs. ekologie

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 07.01.2012 12:28, smysl rádoby ekoaut?
Díky "úžasným" směrnicím z EU týkajících se emisí už tak máme běžně nová auta se spoustou katalyzátorů, lambda sond, filtrů pevných částic, start-stop systémem a často nesmyslně dlouhými převody, které dosahují udávané spotřeby jen v ideálních podmínkách.
Nevidím důvod (kromě splnění průměrných emisí podnikové flotily) ke koupi ekoverze a nerad bych ji někdy vyfasoval jako služební.
Např. 1.6 TDI nejede nic moc sama o sobě, s ještě delšími převody se bude muset ještě víc vytáčet a v dálničním stoupání s naloženým autem snad i podřazovat. Tvrdší a snížený podvozek je na našich cestách a zvlášť na D1 opravdu "boží" a úzké pneu s nízkým valivým odporem na 1.5 tunovém autě jsou ještě "lepší". Mám zkušenost s obyč. Michelin energy saver, sice vydržely ohromnou porci kilometrů, ale ani na suchém asfaltu nebyly nejjistější a na mokru katastrofa. Jak se asi budou chovat spešl eko pneu? A stabilizací obejít fyzikální zákony nejdou (i když si to myslí i někteří prodejci aut).
Stop start systém u turbomotorů (pokud nemají vodou chlazené turbo nebo turbo timer) je principielně nevhodný.
A za toto všechno bych si měl ještě připlatit? Děkuji, nechci.

Také nevidím důvod, proč by tyto auta měl stát nějak zvýhodňovat. Šlo by jen o zbytečné narušování trhu. I když v oblasti zemědělství s ním má EU už velké zkušenosti (jenže neví jak z toho).

Když už něco podporovat, tak např. výzkumné ústavy, které by zkoumaly levný způsob výroby ropy, či jiných paliv opravdu efektivním způsobem. Ne jako bioetanol z rostlin sloužící k potravě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.01.2012 10:22, RE: smysl rádoby ekoaut?
Paul posted by:
Díky "úžasným" směrnicím z EU týkajících se emisí už tak máme běžně nová auta se spoustou katalyzátorů, lambda sond, filtrů pevných částic, start-stop systémem a často nesmyslně dlouhými převody, které dosahují udávané spotřeby jen v ideálních podmínkách.
Nevidím důvod (kromě splnění průměrných emisí podnikové flotily) ke koupi ekoverze a nerad bych ji někdy vyfasoval jako služební.
Např. 1.6 TDI nejede nic moc sama o sobě, s ještě delšími převody se bude muset ještě víc vytáčet a v dálničním st...
K tomu nemám co dodat, jako bych ten příspěvek psal já
Jako nejvtipnější mi přijde honba za maximálním počtem hvězdiček v bezpečnostních testech v kombinaci s osazením gumami se znatelně horší přilnavostí. Já na rovinu říkám, že si takové gumy nekoupím a doufám, že nebudu nikdy k tomu legislativně ani jinak donucen. Ekologie musí být prosazena i kdyby to mělo stát nejeden život.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.01.2012 12:00, RE: smysl rádoby ekoaut?
David V posted by:
K tomu nemám co dodat, jako bych ten příspěvek psal já
Jako nejvtipnější mi přijde honba za maximálním počtem hvězdiček v bezpečnostních testech v kombinaci s osazením gumami se znatelně horší přilnavostí. Já na rovinu říkám, že si takové gumy nekoupím a doufám, že nebudu nikdy k tomu legislativně ani jinak donucen. Ekologie musí být prosazena i kdyby to mělo stát nejeden život.
Na nárazové testy Euro NCAP bych málem zapomněl... Už dávno totiž nejsou o skutečné pasivní bezpečnosti aut. Pod tímto pojmem si nejen já představuji schopnost ochránit posádku při nárazu. Jde tedy o možnosti skeletu a deformačních zón pohltit energii nárazu a ověřit správnou funkčnost bezpečnostních pásů a airbagů.

Kdysi tomu tak při crash testech Euro NCAP vskutku bylo, ale pak (a platí to dodnes) mohlo získat 5* jen auto vybavené prvky aktivní bezpečnosti (např. ESP, nebo signalizací nezapnutých pásů). Také dostávájí plusové body za různé radarové systémy atd. Já tyto systémy v žádném případě neodsuzuji, např. systém nočního vidění je opravdu výborná věcička, ale nemají žádnou vypovídací hodnotu o tom, jak se bude auto chovat při nárazu. Proto by měly být tyto testy, z hlediska objektivity, rozděleny na část pasivní bezpečnosti a aktivní, a v každém by měly získat zvlášť hodnocení. Jinými slovy, to že auto získalo 5* v současnosti neznamená, že bude při nárazu bezpečnější než stejně staré auto stejné třídy, které získalo kvůli absenci aktivních systému 4*...

Také jsem nikdy nechápal, proč jsou auta při crash testech rozdělena do tříd. Je potom pro neinformované zákazníky zavádějící, že jejich VW Polo má stejných 5* jako MB S classe. Jenže fyzika se jen tak obejít nedá a osobně bych raději boural ve starém Mamutu než v novém Polu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.01.2012 12:57, RE: smysl rádoby ekoaut?
David V posted by:
K tomu nemám co dodat, jako bych ten příspěvek psal já
Jako nejvtipnější mi přijde honba za maximálním počtem hvězdiček v bezpečnostních testech v kombinaci s osazením gumami se znatelně horší přilnavostí. Já na rovinu říkám, že si takové gumy nekoupím a doufám, že nebudu nikdy k tomu legislativně ani jinak donucen. Ekologie musí být prosazena i kdyby to mělo stát nejeden život.
Petr-Tipcars: Rovněž s oběma souhlasím. Ekonormy, jejichž praktický pozitivní efekt je velmi sporný, kdežto negativní efekty lze pocítit za volantem nesporně...Testy, jež jsou vysloveně matoucí a budí klamné dojmy...Zvláštní doba...Už nebojujem za mír, zato bojujem za emise. Disidenti za volanty vozů s vysokým obsahem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.01.2012 13:47, ne, ne, neměl jsem to číst...
..teď budu muset večer spálit na ohništi aspoň deset litrů benzínu abych tu pachuť naivního neználkovství smyl z mozku. Už aby ten bruselskej sajrajt aplikovaný prostřednictvím místních mafií volených do parlamentů naivními ovcemi sežraly plameny pekelné bez ohledu na množství CO2 při tom vyprodukovaných. Dobře bude až budou mít lidi skutečné starosti, ne ty nařízené...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.01.2012 14:08, RE: smysl rádoby ekoaut?
David V posted by:
K tomu nemám co dodat, jako bych ten příspěvek psal já
Jako nejvtipnější mi přijde honba za maximálním počtem hvězdiček v bezpečnostních testech v kombinaci s osazením gumami se znatelně horší přilnavostí. Já na rovinu říkám, že si takové gumy nekoupím a doufám, že nebudu nikdy k tomu legislativně ani jinak donucen. Ekologie musí být prosazena i kdyby to mělo stát nejeden život.
Nechci se hádat, ale testy NCAP jsou přehledné bez ohledu na "dodatečné" body, stačí se podívat na "barevnou" figurínu u daného vozu - tam žádné pozlátko neplatí a jde o "čistou" ochranu posádky. A že jsou auta rozdělena podle třídy (byť nepřesně-octavia ve střední) dle mého není problém, neboť kdo si myslí, že s fobíí/polem přetlačí S-klass, neměl by se dále rozmnožovat
Na eko pneu mám zatím nejasný názor - na meganu mám Michelin energy saver a na rozdíl od Paula jsem žádné zhoršení vlasností nepozoroval (bavímë se o rodinných ne "závodních" autech). Předešlé Continental Premium contact 2 byly téměř stejné, s jedinou výjimkou - sjel jsem je za 35 tisíc km, micheliny mají zatím najeto 55 tisíc km a stále 3,5mm vzorku (předpokládám že vydrží do prodeje vozu v polovině roku). Kupoval jsem je, po doporučení okolí, pro jejich výdrž - v reklamě proklamouvanou sníženou spotřebu jsem nezaznamenal a popravdě ani nečekal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.01.2012 12:30, Starší auta
Jsem 2x týdně v Německu, jelikož tam pro Mercedes opravuji automatické převodovky, vozím si práci domů.

Nejdéle každé dva roky jsem kupoval nová auta. Dokud byli staré Octavie I. 1,9TDi 81kw Laurin&Klement, nikdy jsem nemusel řešit závady, kouř z výfuku. Pak jsem pořídil nový Peugeot 607 a ten pod plynem čadil jako o život (Mondeo také). Mé peněžence se přestávali líbit servisní náklady spojené se zaneseným filtrem pevných částic, kupovat do něj kapalinu... Auto jako takové byl průšvih sám o sobě (vstřikovače, emise), ale navíc jsem se musel starat o velmi drahé eko systémy který někdo do auta nacpal. Další bylo Audi A6 s DPF který mě velmi často vyškolil i když jezdím jen dálky :/ Přešel jsem na naftovou Toyotu Avensis 2,0 93kw ta byla relativně spolehlivá (jelikož neměla DPF, tak byla super) až na elektronicky řízený EGR.

Dnes už jsem se přestal chovat jako ovce a kupovat nová auta, financovat tuto ekologickou fintičku na lidi a podporovat automobilky. Utrácel jsem miliony za auta (jednou za dva roky auta za 800-1mil. cash / cca 41.000měsíčně a servis žádného z nich krome Avensisu nešel pod 100.000kč ročně.)

Hledal jsem poslední, měké, pohodlné auto které zvládá bez potíží Německý autobahn. Za 2x 4.000eur jsem si koupil staré první Audi A6 (rovnou dvě 112+139t.km, avant a sedan) ještě s pětiválcovým 2,5TDi 103kw a už nemusím řešit nic. Žádný zbytečný servis, žádné elektronické EGR, DPF, žádná hliníková ramena, ale ocel a bez smítka oxidace vč. výfuků.

Nová auta byla po dvou letech "technicky načatá", výfuky sežrané, na našich silnicích hliníková ramena nevhodná (nejhorší byla A6), podvozky tužší a tužší (lhavně Avensis 17" kola).

U staré A6 je mám šest rychlostí, při 140km/h točí 2.200ot., jezdí za 6,5-7,5. Znalci věci ví, že najezdí minimálně půl milionu ekoteroristických kolometrů s červenou plaketou (tyto věčné motory od Audi měli i Volva).

I když někam v Německu dle těch jejich cedulí nesmím, jedu tam a je jim to jedno. Hlavně, že jsem zaplatil ekobakšiš za plakette. Mimochodem proč a kdo v CZ na všech STK okrádá všechny řidiče když si účtuje za plaketu 300kč a v DE stojí snad polovinu? Ekošmejdi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 10.01.2012 19:32, RE: Starší auta
Rutt. posted by:
Jsem 2x týdně v Německu, jelikož tam pro Mercedes opravuji automatické převodovky, vozím si práci domů.

Nejdéle každé dva roky jsem kupoval nová auta. Dokud byli staré Octavie I. 1,9TDi 81kw Laurin&Klement, nikdy jsem nemusel řešit závady, kouř z výfuku. Pak jsem pořídil nový Peugeot 607 a ten pod plynem čadil jako o život (Mondeo také). Mé peněžence se přestávali líbit servisní náklady spojené se zaneseným filtrem pevných částic, kupovat do něj kapalinu... Auto jako takové byl průšvih sám o ...
Naprosto souhlasím.

Jinak gratuluji k výběru: A6 první generace, 2.5 pětivál, jedno z nejlepších cestovních aut které jsem kdy zažil (v poměru užitné vlastnosti/spolehlivost/servis/spotřeba). Prostě komfortní polotank s pořádnou nádrží (80l jestli se nepletu)
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.