Tuesday 10.01.2012 12:30,
Starší auta
Jsem 2x týdně v Německu, jelikož tam pro Mercedes opravuji automatické převodovky, vozím si práci domů.
Nejdéle každé dva roky jsem kupoval nová auta. Dokud byli staré Octavie I. 1,9TDi 81kw Laurin&Klement, nikdy jsem nemusel řešit závady, kouř z výfuku. Pak jsem pořídil nový Peugeot 607 a ten pod plynem čadil jako o život (Mondeo také). Mé peněžence se přestávali líbit servisní náklady spojené se zaneseným filtrem pevných částic, kupovat do něj kapalinu... Auto jako takové byl průšvih sám o sobě (vstřikovače, emise), ale navíc jsem se musel starat o velmi drahé eko systémy který někdo do auta nacpal. Další bylo Audi A6 s DPF který mě velmi často vyškolil i když jezdím jen dálky :/ Přešel jsem na naftovou Toyotu Avensis 2,0 93kw ta byla relativně spolehlivá (jelikož neměla DPF, tak byla super) až na elektronicky řízený EGR.
Dnes už jsem se přestal chovat jako ovce a kupovat nová auta, financovat tuto ekologickou fintičku na lidi a podporovat automobilky. Utrácel jsem miliony za auta (jednou za dva roky auta za 800-1mil. cash / cca 41.000měsíčně a servis žádného z nich krome Avensisu nešel pod 100.000kč ročně.)
Hledal jsem poslední, měké, pohodlné auto které zvládá bez potíží Německý autobahn. Za 2x 4.000eur jsem si koupil staré první Audi A6 (rovnou dvě 112+139t.km, avant a sedan) ještě s pětiválcovým 2,5TDi 103kw a už nemusím řešit nic. Žádný zbytečný servis, žádné elektronické EGR, DPF, žádná hliníková ramena, ale ocel a bez smítka oxidace vč. výfuků.
Nová auta byla po dvou letech "technicky načatá", výfuky sežrané, na našich silnicích hliníková ramena nevhodná (nejhorší byla A6), podvozky tužší a tužší (lhavně Avensis 17" kola).
U staré A6 je mám šest rychlostí, při 140km/h točí 2.200ot., jezdí za 6,5-7,5. Znalci věci ví, že najezdí minimálně půl milionu ekoteroristických kolometrů s červenou plaketou (tyto věčné motory od Audi měli i Volva).
I když někam v Německu dle těch jejich cedulí nesmím, jedu tam a je jim to jedno. Hlavně, že jsem zaplatil ekobakšiš za plakette. Mimochodem proč a kdo v CZ na všech STK okrádá všechny řidiče když si účtuje za plaketu 300kč a v DE stojí snad polovinu? Ekošmejdi.
respond