0
back
 

diskuze k tématu: Vše o palivech - Chemie paliv (2. díl)

category of topic classification:
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 24.07.2014 08:18, čr/říše
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 24.07.2014 10:11, RE: čr/říše
finding posted by:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...


Změny jsou hlavně v aditivech. Základ jako takový bývá většinou stejný, ale rozdíl je v přidaných složkách, které ovlivňují klepání motoru, mazivost, odlučování usazenin apod. Ale o tom až v dalších dílech.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Thursday 24.07.2014 13:09, RE: čr/říše
finding posted by:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...


jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě?

jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný.
aspoň před cca 5-8 lety

doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump
respond
tipcarsweb
number of posts12
date of registration31.03.2014
Thursday 24.07.2014 15:48, ekonomika
Uz se tesim na dalsi clanky. Jeste by me zajimal ekonomicky pohled - je levnejsi vyroba benzinu nebo nafty? Nekde jsem cetl nazor ze nafta se vyrabi z latky, ktera zbude z vyroby benzinu? Jak se potom rafinerie vyporada s vetsi poptavkou nafty v EU a zase opacne v USA?
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 24.07.2014 21:59, Paliva
Při posledním testu benzínů zjistili ,že např. Shell 95 má stejné parametry,jako například ONO,akorát cena je někde jinde.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Friday 25.07.2014 09:38, RE: Paliva
Fanda posted by:
Při posledním testu benzínů zjistili ,že např. Shell 95 má stejné parametry,jako například ONO,akorát cena je někde jinde.


Pri tom testu zjistili, ze nejlepsi benzin je obycejny Natural 95 co ma Benzina.....Jednalo se ale o jenom jeden vzorek a z toho se nedaji delat velke zavery.
Jinak z vlastni zkusenosti - je neskutecny rozdil mezi Shell V-Power Nitro + natankovany v Praze a pak treba v jiznich Cechach nebo Chrudime - v Praze je obvykle horsi, protoze tam nedavaji aditiva a setri.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Friday 25.07.2014 10:22, RE: čr/říše
xtrox posted by:
finding posted by:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě? jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný. aspoň před cca 5-8 lety doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump


Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 25.07.2014 13:04, RE: čr/říše
xtrox posted by:
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.


A kolik to mělo maximálku v techničáku? 145?

respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Friday 25.07.2014 14:44, RE: čr/říše
Reno posted by:
xtrox posted by:
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.
A kolik to mělo maximálku v techničáku? 145?


To si po těch letech nepamatuju. Mělo to třírychlostní automat a více to prostě nejelo. Rok výroby toho stroje sahal někdy do druhé poloviny osmdesátých let.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 25.07.2014 17:32, RE: čr/říše
free78 posted by:
xtrox posted by:
finding posted by:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě? jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný. aspoň před cca 5-8 lety doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.


V kvalitě paliva prodávaného v ČR a v zahraničí je skutečně rozdíl. Hlavním rozdílem je, že náš petrochemický průmysl zpracovává téměř výlučně ruskou ropu a ta bohužel není příliš kvalitní / vhodná pro výrobu automobilových paliv - obsahuje velké množství síry. Západní státy naopak z velké části pro výrobu aut. paliv používají severomořskou ropu (ať už pocházející z Norska, Británie, Dánska, Grónska,...), která tolik síry zdaleka neobsahuje.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 25.07.2014 22:25, RE: čr/říše
Pavlik posted by:
free78 posted by:
xtrox posted by:
finding posted by:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě? jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný. aspoň před cca 5-8 lety doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.
V kvalitě paliva prodávaného v ČR a v zahraničí je skutečně rozdíl. Hlavním rozdílem je, že náš petrochemický průmysl zpracovává téměř výlučně ruskou ropu a ta bohužel není příliš kvalitní / vhodná pro výrobu automobilových paliv - obsahuje velké množství síry. Západní státy naopak z velké části pro výrobu aut. paliv používají severomořskou ropu (ať už pocházející z Norska, Británie, Dánska, Grónska,...), která tolik síry zdaleka neobsahuje.


Těžko říct,jak to je,jedno z nejkvalitnějších phm u nás prodává benzina,tudíž ruská ropa.Např. takový Shell jim nemůže kvalitou konkurovat.Nedavno odebrali a otestovali vzorky u Shellu u nás a na západ našich hranic a byly naprosto schodné.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 25.07.2014 22:57, RE: čr/říše
Fanda posted by:
Pavlik posted by:
free78 posted by:
xtrox posted by:
finding posted by:
zajímavý článek, ale mě by docela zajímalo, jaktože když natankuju mimo čr, tak auto jede jak kdybych ho dal lehce načipovat a žere méně... :( a ti platí už asi pro třetí auto... v čem konkrétně krmě kvalita je rozdíl...
jižní morava a část jižních čech jezdí na paliva "z vídně", většina zbytku jezdí "na kralupy". pokud máte podobný pocit i po natankování na jižní moravě? jinak se liší aditiva, někdy dodávaná už v rafinerce při plnění do cisteren, někdy až při plnění palivových tanků na benzínce. levné benzínky (globus, "u vojty na vsi" apod.) to mají bez aditiv, omv, shell, apod. do toho strkají všechno možný. aspoň před cca 5-8 lety doposud jsem svou nižší spotřebu v cizině připisoval jinému stylu jízdy (hlavně plynulejšímu...díky stavu silnic, chování jiných i mě samotného - větší problém řešit prekérku tisíc km od baráku, než za humny). taky tam většinou cestuju = procento jízdy se studeným motorem je menší než tady. taky v cizině málokdy nakupujete u "nounejm" pump
Kdysi kolem roku 2000 jsem měl starý OPEL Ascona 1.6D. Na českou naftu jsem měl na dálnici maximálku 145km/h, více se to prostě nerozjelo. Když jsem všal natankoval v Německu, tak se maximálka zvedla na 160km/h. Takže z toho usuzuju, že v palivech u nás (v prdeli) a v palivech ze zahraničí JE rozdíl.
V kvalitě paliva prodávaného v ČR a v zahraničí je skutečně rozdíl. Hlavním rozdílem je, že náš petrochemický průmysl zpracovává téměř výlučně ruskou ropu a ta bohužel není příliš kvalitní / vhodná pro výrobu automobilových paliv - obsahuje velké množství síry. Západní státy naopak z velké části pro výrobu aut. paliv používají severomořskou ropu (ať už pocházející z Norska, Británie, Dánska, Grónska,...), která tolik síry zdaleka neobsahuje.
Těžko říct,jak to je,jedno z nejkvalitnějších phm u nás prodává benzina,tudíž ruská ropa.Např. takový Shell jim nemůže kvalitou konkurovat.Nedavno odebrali a otestovali vzorky u Shellu u nás a na západ našich hranic a byly naprosto schodné.


Ten test světa motorů jsem četl. Vzorky u Shellu byly shodné v testovaných parametrech jako je cetanové číslo nebo mazivost - ani jedno nevypovídá o skutečné kvalitě paliva (nebo spíše jeho škodlivosti/neškodnosti pro motor), obojí akcentuje míru aditivace. Ano, nafta s vyšší mazivostí je bezesporu lepší. Bohužel právě přítomnost relativně vysokého procenta síry v "české" naftě i benzinu motoru výrazně škodí bez ohledu na aditivaci.
PS: Shell netankuji - za průměrnou kvalitu nehodlám platit nadprůměrné peníze, stejně jako v případě koncernových aut.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 26.07.2014 11:56, RE: ekonomika
tipcarsweb posted by:
Uz se tesim na dalsi clanky. Jeste by me zajimal ekonomicky pohled - je levnejsi vyroba benzinu nebo nafty? Nekde jsem cetl nazor ze nafta se vyrabi z latky, ktera zbude z vyroby benzinu? Jak se potom rafinerie vyporada s vetsi poptavkou nafty v EU a zase opacne v USA?


Je to přesně obráceně.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Monday 28.07.2014 07:51, síra v palivech
Z hlediska ochrany životního prostředí se v západní Evropě i u nás koncem 70. let dostala do popředí otázka obsahu síry v motorové naftě. Obsah síry v motorové naftě vyráběné v československých rafinériích se začal razantně snižovat z původních hodnot 0,5 % přes 0,25 % až na hodnotu 0,15 % m/m v roce 1987. Zde je třeba podtrhnout, že Československo se tak z hlediska obsahu síry v motorové naftě zařadilo mezi přední evropské státy. Před námi byla snad pouze SRN a některé skandinávské země, za námi takové hospodářské velmoci jako Francie, Itálie a další. Od roku 1995 byla v ČR zavedena hodnota obsahu síry v motorové naftě max. 0,05 %, což bylo s více než ročním předstihem oproti EU. Obsah síry se snižuje i nadále a v současné době se vyrábí motorová nafta s obsahem síry max. 10 mg/kg.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/kvalita-nafty-se-zvysenou-koncentraci-siry-nezhorsi-skodi-ale-prirode-1my-/automoto.aspx?c=A120503_161313_automoto_fdv
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.