0
back
 

diskuze k tématu: Hlava vs. srdce

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.09.2013 08:30, Hlava vs. srdce
Dobrý den,
jsem pravidelným návštěvníkem Vašich stránek a s potěšením konstatuji, že mimo užitečných rad a inspirace, mi přinášejí i jistý zdroj zábavy a nadhledu.
Z výše uvedených důvodů Vás žádám o pohled na věc, i když samozřejmě konečné rozhodnutí bude výhradně na mně samotném.
S autem jezdím více než 20 let, prošel jsem různými škodováckými fázemi a posledních 10 let jsem se ustálil na naftových kombíkových oktáviích. Ta poslední trojková z r.v. 2011 s maloobjemovým 1.6 cm3, 77 kw motorem šla před nedávnem z finančních důvodů z domu a mi zbyla krátká Fábie z roku 2008, minimálním nájezdem, dostačující výbavou a celkem pružným a úsporným naftovým motorem 1.9 TDi 77 kw. Auto je celkem fajn, ve městě výhoda parkování, srandovní spotřeba, ale ten stísněný pocit, nedostatek prostoru a nekorespondence s mým naturelem a potřebami - to je ten pravý důvod zamýšlené změny. Jsem aktivní otec rodiny a i přes malý roční kilometrový nájezd do 12 000 km je auto v permanenci na krátké vzdálenosti denně. V týdnu je to jízda do práce, kroužky dětí, provoz domu (neustále něco převážím), sport apod., víkendy pak okolní hory s koly nebo lyžemi. Jsem masér, čas od času převážím i svůj stůl a veškeré potřebné propriety a nezřídka jsou mými klienty i přilehlá horská střediska a hůře dostupné lokality, proto zvažuji větší kombi s možností náhonu na všechna čtyři kola. Do Fábie naložím buď stůl nebo děti, skloubit to nejde. Mou srdcovou záležitostí je Subaru Forester jako permanentní čtyřkolka, další v pořadí je Outback. Líbí se mi rovněž Volvo XC 70, které ale nemá trvalý pohon 4x4. Srce je jedna věc, hlava však říká neblázni a kup si zase Oktávku ve čtyřkolce, nic nevymýšlej, pro tvoje potřeby je dostačující až nad hlavu.
Můj finanční strop je cca 200 000 (160 000 na nákup, 40 000 bych si rád nechal jako rezervu pro případ něčeho neočekávaného, kdy si technika staršího vozu postaví hlavu). Jsem celkem v obraze a srozuměn s tím, že lovím ve vodách, kdy je reálné uvažovat o vozech mezi léty 2001 - 2006, dle stavu, výbavy, typu a motorizace. Benzínové varianty s opticky vyšší spotřebou (relativní pojem) nevidím jako nepřekonatelnou překážku, ba naopak, dokonce to vnímám dle způsobu využití několikrát denně krátké trasy, výjimečně 100 km trasa vcelku, jako variantu vhodnější.
Děkuji za Vaše náměty, postřehy, úvahy. Potřebuji pohled někoho nezaujatého, odborně erudovaného, kdo reálně posoudí, která z variant se jeví optimálně.
S pozdravem
Roman
respond
Ricky001
number of posts12
date of registration15.03.2011
Friday 27.09.2013 15:18, RE: Hlava vs. srdce
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, jsem pravidelným návštěvníkem Vašich stránek a s potěšením konstatuji, že mimo užitečných rad a inspirace, mi přinášejí i jistý zdroj zábavy a nadhledu. Z výše uvedených důvodů Vás žádám o pohled na věc, i když samozřejmě konečné rozhodnutí bude výhradně na mně samotném. S autem jezdím více než 20 let, prošel jsem různými škodováckými fázemi a posledních 10 let jsem se ustálil na naftových kombíkových oktáviích. Ta poslední trojková z r.v. 2011 s maloobjemovým 1.6 cm3, 77 kw motorem šla před nedávnem z finančních důvodů z domu a mi zbyla krátká Fábie z roku 2008, minimálním nájezdem, dostačující výbavou a celkem pružným a úsporným naftovým motorem 1.9 TDi 77 kw. Auto je celkem fajn, ve městě výhoda parkování, srandovní spotřeba, ale ten stísněný pocit, nedostatek prostoru a nekorespondence s mým naturelem a potřebami - to je ten pravý důvod zamýšlené změny. Jsem aktivní otec rodiny a i přes malý roční kilometrový nájezd do 12 000 km je auto v permanenci na krátké vzdálenosti denně. V týdnu je to jízda do práce, kroužky dětí, provoz domu (neustále něco převážím), sport apod., víkendy pak okolní hory s koly nebo lyžemi. Jsem masér, čas od času převážím i svůj stůl a veškeré potřebné propriety a nezřídka jsou mými klienty i přilehlá horská střediska a hůře dostupné lokality, proto zvažuji větší kombi s možností náhonu na všechna čtyři kola. Do Fábie naložím buď stůl nebo děti, skloubit to nejde. Mou srdcovou záležitostí je Subaru Forester jako permanentní čtyřkolka, další v pořadí je Outback. Líbí se mi rovněž Volvo XC 70, které ale nemá trvalý pohon 4x4. Srce je jedna věc, hlava však říká neblázni a kup si zase Oktávku ve čtyřkolce, nic nevymýšlej, pro tvoje potřeby je dostačující až nad hlavu. Můj finanční strop je cca 200 000 (160 000 na nákup, 40 000 bych si rád nechal jako rezervu pro případ něčeho neočekávaného, kdy si technika staršího vozu postaví hlavu). Jsem celkem v obraze a srozuměn s tím, že lovím ve vodách, kdy je reálné uvažovat o vozech mezi léty 2001 - 2006, dle stavu, výbavy, typu a motorizace. Benzínové varianty s opticky vyšší spotřebou (relativní pojem) nevidím jako nepřekonatelnou překážku, ba naopak, dokonce to vnímám dle způsobu využití několikrát denně krátké trasy, výjimečně 100 km trasa vcelku, jako variantu vhodnější. Děkuji za Vaše náměty, postřehy, úvahy. Potřebuji pohled někoho nezaujatého, odborně erudovaného, kdo reálně posoudí, která z variant se jeví optimálně. S pozdravem Roman


Konečně jasně formulovaný dotaz inteligentního člověka. Za sebe mohu odpovědět tak, že Subaru Forester SF, popř. SG je malý. Tedy stačí na relativně pohodlnou přepravu 4 lidí, ale moc toho neodveze. Spolehlivost celkem dobrá, záleží na konkrétním kusu, ale přeci jenom auto z roku 2001 bude mít hodně za sebou. Jako alternativu nafty bych přemýšlel o plynu. Není to určitě ideální, má svoje negativa, ale úspora na provozních nákladech mluví jasně. Volvo XC 70, by nemuselo být špatné.
respond
tonyk
number of posts19
date of registration24.10.2006
Friday 27.09.2013 16:36, 4x4
Nejprve doporučuji zvážit, zda skutečně potřebujete čtyřkolku. Pokud ne, tak bych šel do V70, benzín 125kW a předelat na LPG. Pokud je 4x4 skutečně potřeba, tak jednoznačně Subaru a nejspíše Legacy Outback 2.5i.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 27.09.2013 16:36, RE: Hlava vs. srdce
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, jsem pravidelným návštěvníkem Vašich stránek a s potěšením konstatuji, že mimo užitečných rad a inspirace, mi přinášejí i jistý zdroj zábavy a nadhledu. Z výše uvedených důvodů Vás žádám o pohled na věc, i když samozřejmě konečné rozhodnutí bude výhradně na mně samotném. S autem jezdím více než 20 let, prošel jsem různými škodováckými fázemi a posledních 10 let jsem se ustálil na naftových kombíkových oktáviích. Ta poslední trojková z r.v. 2011 s maloobjemovým 1.6 cm3, 77 kw motorem šla před nedávnem z finančních důvodů z domu a mi zbyla krátká Fábie z roku 2008, minimálním nájezdem, dostačující výbavou a celkem pružným a úsporným naftovým motorem 1.9 TDi 77 kw. Auto je celkem fajn, ve městě výhoda parkování, srandovní spotřeba, ale ten stísněný pocit, nedostatek prostoru a nekorespondence s mým naturelem a potřebami - to je ten pravý důvod zamýšlené změny. Jsem aktivní otec rodiny a i přes malý roční kilometrový nájezd do 12 000 km je auto v permanenci na krátké vzdálenosti denně. V týdnu je to jízda do práce, kroužky dětí, provoz domu (neustále něco převážím), sport apod., víkendy pak okolní hory s koly nebo lyžemi. Jsem masér, čas od času převážím i svůj stůl a veškeré potřebné propriety a nezřídka jsou mými klienty i přilehlá horská střediska a hůře dostupné lokality, proto zvažuji větší kombi s možností náhonu na všechna čtyři kola. Do Fábie naložím buď stůl nebo děti, skloubit to nejde. Mou srdcovou záležitostí je Subaru Forester jako permanentní čtyřkolka, další v pořadí je Outback. Líbí se mi rovněž Volvo XC 70, které ale nemá trvalý pohon 4x4. Srce je jedna věc, hlava však říká neblázni a kup si zase Oktávku ve čtyřkolce, nic nevymýšlej, pro tvoje potřeby je dostačující až nad hlavu. Můj finanční strop je cca 200 000 (160 000 na nákup, 40 000 bych si rád nechal jako rezervu pro případ něčeho neočekávaného, kdy si technika staršího vozu postaví hlavu). Jsem celkem v obraze a srozuměn s tím, že lovím ve vodách, kdy je reálné uvažovat o vozech mezi léty 2001 - 2006, dle stavu, výbavy, typu a motorizace. Benzínové varianty s opticky vyšší spotřebou (relativní pojem) nevidím jako nepřekonatelnou překážku, ba naopak, dokonce to vnímám dle způsobu využití několikrát denně krátké trasy, výjimečně 100 km trasa vcelku, jako variantu vhodnější. Děkuji za Vaše náměty, postřehy, úvahy. Potřebuji pohled někoho nezaujatého, odborně erudovaného, kdo reálně posoudí, která z variant se jeví optimálně. S pozdravem Roman


160 000,- oktávka - rok 2001. to snad ne...
respond
Pehla
number of posts2
date of registration27.09.2013
Friday 27.09.2013 18:13, Poslechněte srdce!
Romane, rozumím Vám. Řešil jsem podobné dilema a ačkoli je tomu již pár let, rozhodnutí bych neměnil. V podstatě jste již odpověděl sám - pokud to cítíte tak, že chcete subaru, tak ho vyzkoušejte! Byl jsem majitelem legacy 2.5i (2001) a nyní jezdím s foresterem 2.0i (2007). Srovnání s oktávkou netřeba komentovat, o octavii se ví vše podstatné, výhody i nevýhody. To si musíte rozhodnout sám. Žádné auto, ani subaru, není nezdolný ingot, takže zkazky o geniálním autě, které se nekazí, přenechám jiným.

K subaru legacy - měl jsem dost ojeté kombi (téměř s jistotou vím, že s přetočeným tachometrem, v době prodeje 160tis km, reálně tak o 100-150 tis.km více) s manuální převodovkou a dvouapůllitrovým motorem. Auto je to komfortní, prostorné a výborně vyvážené. Ke kladům bych přidal pocit solidnosti a jistoty - tedy pokud vše funguje, jak má. Tím se dostáváme k záporům - v podstatě jakékoli náhradní díly musíte řešit buď vrakovištěm nebo originálním dílem. Cena samozřejmě vysoká. U tohoto motoru dejte pozor na dvouhmotový setrvačník (2.0 má bezproblémový jednohmotový), který časem odejde a cena i se spojkovou sadou je cca 25.000,-.Že má setrvačník a spojka na kahánku poznáte pouhým poslechem anebo krátkou projížďkou. Tento problém jde vyřešit náhradou za jednohmotový setrvačník a spojku cca za 15.000,-, ale není to samozřejmě úplně ono. Co jsem dále na legacy měnil v průběhu 5-ti let - koncový díl výfuku (7.000,-), repase motoru (přetěsnění, výměna ventilů, silentbloky, úprava sedel za 30.000,-) z důvodu nepravidelného chodu a klepání, lambda sondu (5.500,-), tlumiče a kotouče (cenu nevím, ale není tak hrozná, jelikož to nebyly origo díly) a další drobnosti jako pumpa pro posilovač řízení, čepy na přední nápravě atd. . Takže tím chci naznačit jediné - pokud uvažujete o legacy/outbacku z této generace, tak opravdu jen perfektní kusy, jinak je to poměrně drahý koníček. Na druhou stranu, nikdy se nestalo, že by mne auto někde nechalo, veškeré opravy byly prostě časem a nájezdem vynucené investice. Spotřeba se pohybovala mezi 10-12 litry, město 13l, dálnice 9-10l.

K Foresterovi - oproti legacy mnohem menší prostorem uvnitř, méně komfortní, ale naopak zase živější (lehčí) a agilnější. Jde nepoměrně lépe za plynem, chce si hrát, vrhat do zatáček. Legacy je takový koráb, forester spíše zvýšený hatchback - neberte doslova. Přímé srovnání spolehlivosti neuvedu, protože jsou to jiné generace s výrazným rozdílem v počtu najetých km a hlavně v poctivosti údržby. Forester jsem zdědil v rámci rodiny, mám nyní najeto 100 tis. km a kromě pravidelných servisních prohlídek si nevyžádal žádnou neočekávanou investici. Vlastně kromě opravy zadní brzdy, myslím že měnili váleček. Jinak nic, jen filtry, kapaliny a brzdy (1x kotouče, destičky). Jak jsem už uvedl, auto je méně prostorné a vyžaduje ve čtyřčlenném obsazení trochu citu pro skládání věcí do kufru. Já to vyřešil "rakví" na střechu a je pokoj... Spotřeba 9-10l, město 11l, lehkou nohou i pod 9 l (okresky). Není to auto na dálnice, z důvodu krátké pětistupňové převodovky při rychlosti nad 130 km/hod roste spotřeba závratně nahoru, takže jezdím do 140 km/hod za 10 l.

Obecně k subaru - moc nežeru takové ty chvalozpěvy typu "kdo nezkusí, nepochopí" a "subaru vyjede vše". Ale musím se přiznat, že kdykoli do toho auta sednu, tak mě jízda baví, je to prostě taková oldschoolová záležitost, to auto žije a chce si s Vámi povídat. Na druhou stranu tohle ocení jen ten, kdo toto vyhledává. Kdo se chce jen vozit, tomu to nic neřekne, spíš zakroutí hlavou něco ve smyslu "a co jako?!". I z toho důvodu musím podepsat, že to je auto pro požitkáře, fajnšmekry - ve smyslu jízdních zážitků. Boxer má obrovské charisma, to musíte mít! Subaru má spoustu chyb, několikráte jsem už uvažoval o prodeji, že si koupím něco střídmějšího a většího, ale pak se projedu a už to prodat nechci

Přeji šťastnou ruku při výběru a spokojenost s budoucím vozidlem.

Petr
respond
lifedrive
number of posts2
date of registration17.05.2011
Friday 27.09.2013 19:42, pekne napsane
Asi bych to nenapsal lepe nez predchozi pisatel Petr. Stizlivy a nezaujaty pohled cloveka znaleho veci - znacky. Subaru je proste znacka a filozofie, ktera vas bud chytne a nebo vam vubec nic nerekne a bude vas udivovat, proc jsou to tak nakladna (na porizeni i udrzbu a spotrebu) auta.
Za sebe rovnez rikam: poslechnete srdce, ale napred se v Subaru svezte, zda vas za to srdce vubec chytne.
Ja jezdim v Subaru uz od svych studentskych let a jeho kouzlu jsem beznadejne propadl jiz u prvaniho Subaru Leone, pozdeji napric vsemi modely. Momentalne mam jako druhe a treti auto prave Outbacka a Forestra XT. Prestoze v garazi mi uz nekolik let parkuji vozy s cenovkou nad 1 nekdy i 2 miliony, vzdy pred garazi stoji Subaru a musim rici, ze malo tech "vonavek" z garaze dokazalo v prubehu let Subaru konkurovat. Posledni 335i ano, ale to byla svetla vyjimka. Treba soucasna A7 je uzasna, ale presto vetsinu roku stejne jezdim v Subu a vsichni mi znami si pritom klepou na celo - krom subaristu, samozrejme. Ti vedi.
S politovanim jen dodam, ze ona oldschoolova esence Subaru, o ktere pise Petr, se nekdy od roku 2008 vytratila a ja se hrozim, co si koupim, az Forester doslouzi - i kdyz to snad jen tak nenastane.
K Volvu se tezko vyjadrim, ma krevni skupina to neni, mel jsem dva roky XC90, prumer co se tyce spolehlivosti, ale uprimne reknu, ze jsem v zivote nemel tak pohodlne auto (na to abych ridil Mercedes nemam jeste vek ). Ovsem vozu jako takovemu nebylo co vytknout.
Takze stastnou ruku pri vyberu.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 27.09.2013 21:38, RE: Hlava vs. srdce
Zvirak posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, jsem pravidelným návštěvníkem Vašich stránek a s potěšením konstatuji, že mimo užitečných rad a inspirace, mi přinášejí i jistý zdroj zábavy a nadhledu. Z výše uvedených důvodů Vás žádám o pohled na věc, i když samozřejmě konečné rozhodnutí bude výhradně na mně samotném. S autem jezdím více než 20 let, prošel jsem různými škodováckými fázemi a posledních 10 let jsem se ustálil na naftových kombíkových oktáviích. Ta poslední trojková z r.v. 2011 s maloobjemovým 1.6 cm3, 77 kw motorem šla před nedávnem z finančních důvodů z domu a mi zbyla krátká Fábie z roku 2008, minimálním nájezdem, dostačující výbavou a celkem pružným a úsporným naftovým motorem 1.9 TDi 77 kw. Auto je celkem fajn, ve městě výhoda parkování, srandovní spotřeba, ale ten stísněný pocit, nedostatek prostoru a nekorespondence s mým naturelem a potřebami - to je ten pravý důvod zamýšlené změny. Jsem aktivní otec rodiny a i přes malý roční kilometrový nájezd do 12 000 km je auto v permanenci na krátké vzdálenosti denně. V týdnu je to jízda do práce, kroužky dětí, provoz domu (neustále něco převážím), sport apod., víkendy pak okolní hory s koly nebo lyžemi. Jsem masér, čas od času převážím i svůj stůl a veškeré potřebné propriety a nezřídka jsou mými klienty i přilehlá horská střediska a hůře dostupné lokality, proto zvažuji větší kombi s možností náhonu na všechna čtyři kola. Do Fábie naložím buď stůl nebo děti, skloubit to nejde. Mou srdcovou záležitostí je Subaru Forester jako permanentní čtyřkolka, další v pořadí je Outback. Líbí se mi rovněž Volvo XC 70, které ale nemá trvalý pohon 4x4. Srce je jedna věc, hlava však říká neblázni a kup si zase Oktávku ve čtyřkolce, nic nevymýšlej, pro tvoje potřeby je dostačující až nad hlavu. Můj finanční strop je cca 200 000 (160 000 na nákup, 40 000 bych si rád nechal jako rezervu pro případ něčeho neočekávaného, kdy si technika staršího vozu postaví hlavu). Jsem celkem v obraze a srozuměn s tím, že lovím ve vodách, kdy je reálné uvažovat o vozech mezi léty 2001 - 2006, dle stavu, výbavy, typu a motorizace. Benzínové varianty s opticky vyšší spotřebou (relativní pojem) nevidím jako nepřekonatelnou překážku, ba naopak, dokonce to vnímám dle způsobu využití několikrát denně krátké trasy, výjimečně 100 km trasa vcelku, jako variantu vhodnější. Děkuji za Vaše náměty, postřehy, úvahy. Potřebuji pohled někoho nezaujatého, odborně erudovaného, kdo reálně posoudí, která z variant se jeví optimálně. S pozdravem Roman
160 000,- oktávka - rok 2001. to snad ne...


nauč se číst řádně. 2001-2006
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Saturday 28.09.2013 15:43, RE: Hlava vs. srdce
tomaskrtek posted by:
Zvirak posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, jsem pravidelným návštěvníkem Vašich stránek a s potěšením konstatuji, že mimo užitečných rad a inspirace, mi přinášejí i jistý zdroj zábavy a nadhledu. Z výše uvedených důvodů Vás žádám o pohled na věc, i když samozřejmě konečné rozhodnutí bude výhradně na mně samotném. S autem jezdím více než 20 let, prošel jsem různými škodováckými fázemi a posledních 10 let jsem se ustálil na naftových kombíkových oktáviích. Ta poslední trojková z r.v. 2011 s maloobjemovým 1.6 cm3, 77 kw motorem šla před nedávnem z finančních důvodů z domu a mi zbyla krátká Fábie z roku 2008, minimálním nájezdem, dostačující výbavou a celkem pružným a úsporným naftovým motorem 1.9 TDi 77 kw. Auto je celkem fajn, ve městě výhoda parkování, srandovní spotřeba, ale ten stísněný pocit, nedostatek prostoru a nekorespondence s mým naturelem a potřebami - to je ten pravý důvod zamýšlené změny. Jsem aktivní otec rodiny a i přes malý roční kilometrový nájezd do 12 000 km je auto v permanenci na krátké vzdálenosti denně. V týdnu je to jízda do práce, kroužky dětí, provoz domu (neustále něco převážím), sport apod., víkendy pak okolní hory s koly nebo lyžemi. Jsem masér, čas od času převážím i svůj stůl a veškeré potřebné propriety a nezřídka jsou mými klienty i přilehlá horská střediska a hůře dostupné lokality, proto zvažuji větší kombi s možností náhonu na všechna čtyři kola. Do Fábie naložím buď stůl nebo děti, skloubit to nejde. Mou srdcovou záležitostí je Subaru Forester jako permanentní čtyřkolka, další v pořadí je Outback. Líbí se mi rovněž Volvo XC 70, které ale nemá trvalý pohon 4x4. Srce je jedna věc, hlava však říká neblázni a kup si zase Oktávku ve čtyřkolce, nic nevymýšlej, pro tvoje potřeby je dostačující až nad hlavu. Můj finanční strop je cca 200 000 (160 000 na nákup, 40 000 bych si rád nechal jako rezervu pro případ něčeho neočekávaného, kdy si technika staršího vozu postaví hlavu). Jsem celkem v obraze a srozuměn s tím, že lovím ve vodách, kdy je reálné uvažovat o vozech mezi léty 2001 - 2006, dle stavu, výbavy, typu a motorizace. Benzínové varianty s opticky vyšší spotřebou (relativní pojem) nevidím jako nepřekonatelnou překážku, ba naopak, dokonce to vnímám dle způsobu využití několikrát denně krátké trasy, výjimečně 100 km trasa vcelku, jako variantu vhodnější. Děkuji za Vaše náměty, postřehy, úvahy. Potřebuji pohled někoho nezaujatého, odborně erudovaného, kdo reálně posoudí, která z variant se jeví optimálně. S pozdravem Roman
160 000,- oktávka - rok 2001. to snad ne...
nauč se číst trotle. 2001-2006


Nevim proc bych mel byt hned trotl, ale i 2006 je na hrane...
respond
Roman8
number of posts5
date of registration28.09.2013
Saturday 28.09.2013 21:25, RE: Hlava vs. srdce
Ricky001 posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, jsem pravidelným návštěvníkem Vašich stránek a s potěšením konstatuji, že mimo užitečných rad a inspirace, mi přinášejí i jistý zdroj zábavy a nadhledu. Z výše uvedených důvodů Vás žádám o pohled na věc, i když samozřejmě konečné rozhodnutí bude výhradně na mně samotném. S autem jezdím více než 20 let, prošel jsem různými škodováckými fázemi a posledních 10 let jsem se ustálil na naftových kombíkových oktáviích. Ta poslední trojková z r.v. 2011 s maloobjemovým 1.6 cm3, 77 kw motorem šla před nedávnem z finančních důvodů z domu a mi zbyla krátká Fábie z roku 2008, minimálním nájezdem, dostačující výbavou a celkem pružným a úsporným naftovým motorem 1.9 TDi 77 kw. Auto je celkem fajn, ve městě výhoda parkování, srandovní spotřeba, ale ten stísněný pocit, nedostatek prostoru a nekorespondence s mým naturelem a potřebami - to je ten pravý důvod zamýšlené změny. Jsem aktivní otec rodiny a i přes malý roční kilometrový nájezd do 12 000 km je auto v permanenci na krátké vzdálenosti denně. V týdnu je to jízda do práce, kroužky dětí, provoz domu (neustále něco převážím), sport apod., víkendy pak okolní hory s koly nebo lyžemi. Jsem masér, čas od času převážím i svůj stůl a veškeré potřebné propriety a nezřídka jsou mými klienty i přilehlá horská střediska a hůře dostupné lokality, proto zvažuji větší kombi s možností náhonu na všechna čtyři kola. Do Fábie naložím buď stůl nebo děti, skloubit to nejde. Mou srdcovou záležitostí je Subaru Forester jako permanentní čtyřkolka, další v pořadí je Outback. Líbí se mi rovněž Volvo XC 70, které ale nemá trvalý pohon 4x4. Srce je jedna věc, hlava však říká neblázni a kup si zase Oktávku ve čtyřkolce, nic nevymýšlej, pro tvoje potřeby je dostačující až nad hlavu. Můj finanční strop je cca 200 000 (160 000 na nákup, 40 000 bych si rád nechal jako rezervu pro případ něčeho neočekávaného, kdy si technika staršího vozu postaví hlavu). Jsem celkem v obraze a srozuměn s tím, že lovím ve vodách, kdy je reálné uvažovat o vozech mezi léty 2001 - 2006, dle stavu, výbavy, typu a motorizace. Benzínové varianty s opticky vyšší spotřebou (relativní pojem) nevidím jako nepřekonatelnou překážku, ba naopak, dokonce to vnímám dle způsobu využití několikrát denně krátké trasy, výjimečně 100 km trasa vcelku, jako variantu vhodnější. Děkuji za Vaše náměty, postřehy, úvahy. Potřebuji pohled někoho nezaujatého, odborně erudovaného, kdo reálně posoudí, která z variant se jeví optimálně. S pozdravem Roman
Konečně jasně formulovaný dotaz inteligentního člověka. Za sebe mohu odpovědět tak, že Subaru Forester SF, popř. SG je malý. Tedy stačí na relativně pohodlnou přepravu 4 lidí, ale moc toho neodveze. Spolehlivost celkem dobrá, záleží na konkrétním kusu, ale přeci jenom auto z roku 2001 bude mít hodně za sebou. Jako alternativu nafty bych přemýšlel o plynu. Není to určitě ideální, má svoje negativa, ale úspora na provozních nákladech mluví jasně. Volvo XC 70, by nemuselo být špatné.


Děkuji za reakci, máte pravdu, Forester opravdu neoplývá ohromujícím zavazadlovým prostorem, ale měl jsem možnost si ho vyzkoušet a pocity z jízdy mám více než pozitivní. Plánuji srovnání s Volvem, pak se budu moci lépe rozhodnout.
Díky
respond
Roman8
number of posts5
date of registration28.09.2013
Saturday 28.09.2013 21:32, RE: 4x4
tonyk posted by:
Nejprve doporučuji zvážit, zda skutečně potřebujete čtyřkolku. Pokud ne, tak bych šel do V70, benzín 125kW a předelat na LPG. Pokud je 4x4 skutečně potřeba, tak jednoznačně Subaru a nejspíše Legacy Outback 2.5i.


Děkuji za tipy, občas vážně jezdím do míst, kde s předním náhonem nemám moc šancí a je to vysloveně loterie, takže pár milimetrů světlé výšky a možnost náhonu na všechna 4 kola by mohly dát více klidu a jistoty.
respond
Roman8
number of posts5
date of registration28.09.2013
Saturday 28.09.2013 21:40, RE: Poslechněte srdce!
Pehla posted by:
Romane, rozumím Vám. Řešil jsem podobné dilema a ačkoli je tomu již pár let, rozhodnutí bych neměnil. V podstatě jste již odpověděl sám - pokud to cítíte tak, že chcete subaru, tak ho vyzkoušejte! Byl jsem majitelem legacy 2.5i (2001) a nyní jezdím s foresterem 2.0i (2007). Srovnání s oktávkou netřeba komentovat, o octavii se ví vše podstatné, výhody i nevýhody. To si musíte rozhodnout sám. Žádné auto, ani subaru, není nezdolný ingot, takže zkazky o geniálním autě, které se nekazí, přenechám jiným. K subaru legacy - měl jsem dost ojeté kombi (téměř s jistotou vím, že s přetočeným tachometrem, v době prodeje 160tis km, reálně tak o 100-150 tis.km více) s manuální převodovkou a dvouapůllitrovým motorem. Auto je to komfortní, prostorné a výborně vyvážené. Ke kladům bych přidal pocit solidnosti a jistoty - tedy pokud vše funguje, jak má. Tím se dostáváme k záporům - v podstatě jakékoli náhradní díly musíte řešit buď vrakovištěm nebo originálním dílem. Cena samozřejmě vysoká. U tohoto motoru dejte pozor na dvouhmotový setrvačník (2.0 má bezproblémový jednohmotový), který časem odejde a cena i se spojkovou sadou je cca 25.000,-.Že má setrvačník a spojka na kahánku poznáte pouhým poslechem anebo krátkou projížďkou. Tento problém jde vyřešit náhradou za jednohmotový setrvačník a spojku cca za 15.000,-, ale není to samozřejmě úplně ono. Co jsem dále na legacy měnil v průběhu 5-ti let - koncový díl výfuku (7.000,-), repase motoru (přetěsnění, výměna ventilů, silentbloky, úprava sedel za 30.000,-) z důvodu nepravidelného chodu a klepání, lambda sondu (5.500,-), tlumiče a kotouče (cenu nevím, ale není tak hrozná, jelikož to nebyly origo díly) a další drobnosti jako pumpa pro posilovač řízení, čepy na přední nápravě atd. . Takže tím chci naznačit jediné - pokud uvažujete o legacy/outbacku z této generace, tak opravdu jen perfektní kusy, jinak je to poměrně drahý koníček. Na druhou stranu, nikdy se nestalo, že by mne auto někde nechalo, veškeré opravy byly prostě časem a nájezdem vynucené investice. Spotřeba se pohybovala mezi 10-12 litry, město 13l, dálnice 9-10l. K Foresterovi - oproti legacy mnohem menší prostorem uvnitř, méně komfortní, ale naopak zase živější (lehčí) a agilnější. Jde nepoměrně lépe za plynem, chce si hrát, vrhat do zatáček. Legacy je takový koráb, forester spíše zvýšený hatchback - neberte doslova. Přímé srovnání spolehlivosti neuvedu, protože jsou to jiné generace s výrazným rozdílem v počtu najetých km a hlavně v poctivosti údržby. Forester jsem zdědil v rámci rodiny, mám nyní najeto 100 tis. km a kromě pravidelných servisních prohlídek si nevyžádal žádnou neočekávanou investici. Vlastně kromě opravy zadní brzdy, myslím že měnili váleček. Jinak nic, jen filtry, kapaliny a brzdy (1x kotouče, destičky). Jak jsem už uvedl, auto je méně prostorné a vyžaduje ve čtyřčlenném obsazení trochu citu pro skládání věcí do kufru. Já to vyřešil "rakví" na střechu a je pokoj... Spotřeba 9-10l, město 11l, lehkou nohou i pod 9 l (okresky). Není to auto na dálnice, z důvodu krátké pětistupňové převodovky při rychlosti nad 130 km/hod roste spotřeba závratně nahoru, takže jezdím do 140 km/hod za 10 l.Obecně k subaru - moc nežeru takové ty chvalozpěvy typu "kdo nezkusí, nepochopí" a "subaru vyjede vše". Ale musím se přiznat, že kdykoli do toho auta sednu, tak mě jízda baví, je to prostě taková oldschoolová záležitost, to auto žije a chce si s Vámi povídat. Na druhou stranu tohle ocení jen ten, kdo toto vyhledává. Kdo se chce jen vozit, tomu to nic neřekne, spíš zakroutí hlavou něco ve smyslu "a co jako?!". I z toho důvodu musím podepsat, že to je auto pro požitkáře, fajnšmekry - ve smyslu jízdních zážitků. Boxer má obrovské charisma, to musíte mít! Subaru má spoustu chyb, několikráte jsem už uvažoval o prodeji, že si koupím něco střídmějšího a většího, ale pak se projedu a už to prodat nechci Přeji šťastnou ruku při výběru a spokojenost s budoucím vozidlem.Petr


Zdravím Petře,

díky za podrobnou úvahu na moje dilema, velmi si ji vážím. Mezi řádky jste zmínil vše, co mi pomůže v rozhodování.
respond
Roman8
number of posts5
date of registration28.09.2013
Saturday 28.09.2013 22:03, RE: pekne napsane
lifedrive posted by:
Asi bych to nenapsal lepe nez predchozi pisatel Petr. Stizlivy a nezaujaty pohled cloveka znaleho veci - znacky. Subaru je proste znacka a filozofie, ktera vas bud chytne a nebo vam vubec nic nerekne a bude vas udivovat, proc jsou to tak nakladna (na porizeni i udrzbu a spotrebu) auta.Za sebe rovnez rikam: poslechnete srdce, ale napred se v Subaru svezte, zda vas za to srdce vubec chytne.Ja jezdim v Subaru uz od svych studentskych let a jeho kouzlu jsem beznadejne propadl jiz u prvaniho Subaru Leone, pozdeji napric vsemi modely. Momentalne mam jako druhe a treti auto prave Outbacka a Forestra XT. Prestoze v garazi mi uz nekolik let parkuji vozy s cenovkou nad 1 nekdy i 2 miliony, vzdy pred garazi stoji Subaru a musim rici, ze malo tech "vonavek" z garaze dokazalo v prubehu let Subaru konkurovat. Posledni 335i ano, ale to byla svetla vyjimka. Treba soucasna A7 je uzasna, ale presto vetsinu roku stejne jezdim v Subu a vsichni mi znami si pritom klepou na celo - krom subaristu, samozrejme. Ti vedi.S politovanim jen dodam, ze ona oldschoolova esence Subaru, o ktere pise Petr, se nekdy od roku 2008 vytratila a ja se hrozim, co si koupim, az Forester doslouzi - i kdyz to snad jen tak nenastane. K Volvu se tezko vyjadrim, ma krevni skupina to neni, mel jsem dva roky XC90, prumer co se tyce spolehlivosti, ale uprimne reknu, ze jsem v zivote nemel tak pohodlne auto (na to abych ridil Mercedes nemam jeste vek ). Ovsem vozu jako takovemu nebylo co vytknout.Takze stastnou ruku pri vyberu.


Díky za pohled a nadhled člověka, kterého auta zcela jistě baví. Subaru jsem si vybral především na základě své osobní zkušenosti, kdy jsem měl možnost v něm ztrávit trochu času (oldschoolový model 2007) a pár stovek kilometrů jak v roli spolujezdce, tak i za volantem. Rád konstatuji, že jsem si to užil a i když jsem se nedostal do situcí, kdy bych naplno využil potenciál vozu, tak mé pocity z jízdy a chování auta jsou velmi pozitivní. Děkuji rovněž za tip na XC90, původně jsem koketoval i s touto myšlenkou, ale osobně nemám ve svém okolí nikoho, kdo by mi byl schopen poskytnout bližší informace a možnost svezení.
Zdravím
Roman
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Sunday 29.09.2013 18:51, subaru
přispěji svojí troškou do mlýna .

Jsem člověk co má auta a techniku rád, ne že bych pod autem ležel každý víkend, ale prostě mě to zajímá, řízení mne b aví....roční nájezd mám tak 50tkm, jezdím se třemi auty, Subo plus dvě dodávky...semtam se svezu něčím jiným....nejsem zarytý fanda a hanič všeho ostatního, ale když sedím s kamarádama u pivka a poslouchám jejich potíže s plechovkama, tiše sedím a nemám skoro co říct....

Vlastním třetí Outback po sobě. musím přiznat,že vždy to byla dobrá volba....ten poslední je moje první nové auto , MY2010 2.0 Boxer Diesel,zatím 90tkm a vše OK....ale to je auto z venku za 6 kilo bez daně. takže o tom se nebudu moc rozepisovat, je to mimo rozpočet maséra...nárůst prostoru a pohodlí, spotřeba dlouhodobě do 7l nafty jsou pozitiva jako prase, ale jak již někdo psal, za poslední roky už je problém koupit AUTO....podle mě se outa obecně přestaly dělat kolem roku 2003....konec sentimentáloního okénka.

První Outback byl 2.5 MT 1999, po leasingu vrácený na protiúčet, na tacho 70tkm....prodávaný s najetými 225 tkm.Tenkrát funglovka stála 1,4 mega...brutalita Za celou dobu jen provozní věci, autorizovaný servis, pohoda.... spotřeba lehce nad 10l, nejsem brzda provozu....jezdí a pracuje dodnes ve Valašských horách. Klidně bych si auto první generace, třeba z roku z roku 2003,koupil znovu.....poctivý a prověřený kus.

Druhý Oťas byl jáhreswágen z venku, MY2007, s tacho 15tkm, opět 2.5 MT....měl jsem ho sice jen dva roky, při prodeji měl 90 tkm, ale opět bez jedinné chybičky....opět autor. servis ( jezdím MIJA Brno , malý, rodinný servis )...to bylo také super auto, max výbava včetně kůže, děti milovaly velké střešní okno....já zase bezrámové dveře, pěkný zvuk, dva laufy vzadu....podle mě ale poslední pěkný outback....kamarád má třílitra s SI drive, to jsem si vždy snil...
spotřeba oproti prvnímu auto o víc nez o litr klesla, dlouhodobý průměr byl cca 8,6...
Jeho následný majitel je doufám také stále spokojen...

Opět bych neváhal s jeho pořízením, ceny této generace ( 04 až 08 ) v poslední době jsou více než příznivé....někdy až směšné....a kdo hledá, určitě najde.... prostorově je to podle mě na úrovni oktávky, ale jízdní vlastnosti jsou jinde.....

K servisu a běžné údržbě bych snad jen řekl, že se určitě vyplatí kontrolovat hladinu oleje v motoru, boxery na to jsou háklivé. a nebýt na auto prase

ke kladům vlastněné auta této značky patří také to, že se obecně nekradou, takže ho ráno najdeš tam kde jsi ho zaparkoval....no a když potkáš dalšího subaristu, blikne, anebo mávne....příjemný bonus, vědět, že patříš do rodiny ))

Přeji úspěch ve výběru, a až pojedu naproti, mávnu
respond
HonzaMr
number of posts1
date of registration29.09.2013
Sunday 29.09.2013 21:49, Volvo XC90 vs Skoda Superb Combi 4x4
Dobrý den. Dovolte abych se podělil o svoje zkušenosti s Volvem a Škodou. Volvo XC90 jsem měl 3 roky. Koupil jsem jej jako tříleté auto s nájezdem 90tis km a prodával jako šestileté auto s nájezdem 180tis km. Jednalo se o vůz s motorem D5 ( 136 kw - diesel ), automat, AWD, 7 míst k sezení. Je to velice pohodlné a spolehlivé auto. Jediné, co jsem mimo pravidelného servisu řešil, byl výpadek sondy snímače zadního levého kola při 110tis km. Auto vypnulo všechny systémy (AWD, ,,,) vyjma ABS. Oprava ve značkovém servisu v Plzni během dne. Průměrná spotřeba kolem 9l na 100, při dodržování rychlostních limitů. Do auta se vejde snad vše, my jsme tam dávali kočárek nastojato a ještě zbyla asi polovina kufru volná. Volvo XC90 nemá však sportovní ambice. Nyní jezdím skoro 2 roky s Škoda Superb Combi TDI 125kw 4x4 . Velmi povedené a komfortní auto. Má velký kufr a uvnitř mnoho místa. Je velmi agilní a umí se hnát po dálnici i rychlostí 210km za hod ( v Německu ). Do nájezdu 100tis KM byla průměrná spotřeba kolem 7 litrů na 100km. Aktuálně je stav tachometru 125tis km a spotřeba klesla na 6,5 litrů nafty. S autem jsem velmi spokojen, kromě pravidelného servisu, mne potrápil pouze únik chladící kapaliny ve 120tis km. Pokud chcete extrémně prostorný a zároveň spolehlivý a pohodlný vůz, tak je to Volvo XC90 ( ale spotřeba bude min 9litrů a nebudete žádný závodník na silnici). Pokud chcete dynamičtější vůz, tak Škoda Superb Combi je vhodnou volbou. Pokud chcete "zlatou střední cestu", tak Volvo XC70 s D5 je dobře ( větší kufr než Škoda Superb ale menší než XC90, nižší spotřeba než XC90, větší agilita než XC90 ) a spolehlivost Volva ( i když i Škodovky jsou velmi spolehlivé ).
respond
Pehla
number of posts2
date of registration27.09.2013
Sunday 29.09.2013 22:47, RE: Volvo XC90 vs Skoda Superb Combi 4x4
HonzaMr posted by:
Dobrý den. Dovolte abych se podělil o svoje zkušenosti s Volvem a Škodou. Volvo XC90 jsem měl 3 roky. Koupil jsem jej jako tříleté auto s nájezdem 90tis km a prodával jako šestileté auto s nájezdem 180tis km. Jednalo se o vůz s motorem D5 ( 136 kw - diesel ), automat, AWD, 7 míst k sezení. Je to velice pohodlné a spolehlivé auto. Jediné, co jsem mimo pravidelného servisu řešil, byl výpadek sondy snímače zadního levého kola při 110tis km. Auto vypnulo všechny systémy (AWD, ,,,) vyjma ABS. Oprava ve značkovém servisu v Plzni během dne. Průměrná spotřeba kolem 9l na 100, při dodržování rychlostních limitů. Do auta se vejde snad vše, my jsme tam dávali kočárek nastojato a ještě zbyla asi polovina kufru volná. Volvo XC90 nemá však sportovní ambice. Nyní jezdím skoro 2 roky s Škoda Superb Combi TDI 125kw 4x4 . Velmi povedené a komfortní auto. Má velký kufr a uvnitř mnoho místa. Je velmi agilní a umí se hnát po dálnici i rychlostí 210km za hod ( v Německu ). Do nájezdu 100tis KM byla průměrná spotřeba kolem 7 litrů na 100km. Aktuálně je stav tachometru 125tis km a spotřeba klesla na 6,5 litrů nafty. S autem jsem velmi spokojen, kromě pravidelného servisu, mne potrápil pouze únik chladící kapaliny ve 120tis km. Pokud chcete extrémně prostorný a zároveň spolehlivý a pohodlný vůz, tak je to Volvo XC90 ( ale spotřeba bude min 9litrů a nebudete žádný závodník na silnici). Pokud chcete dynamičtější vůz, tak Škoda Superb Combi je vhodnou volbou. Pokud chcete "zlatou střední cestu", tak Volvo XC70 s D5 je dobře ( větší kufr než Škoda Superb ale menší než XC90, nižší spotřeba než XC90, větší agilita než XC90 ) a spolehlivost Volva ( i když i Škodovky jsou velmi spolehlivé ).


Ačkoli Vám rád věřím, že jsou obě auta povedená, ne-li výborná, a že jste (byl) s nimi spokojený, měl bych k Vašemu tipu 2 poznámky:
- Roman si chce vybrat auto do 160 tis. Kč, tudíž 2 roky starý suberb je násobně mimo rozpočet
- XC90 bych za 160tis. Kč nekoupil (jako jakékoli jiné auto z pořizovací cenou 1,5 mil), protože ty samé peníze mne bude stát jeho údržba a opravy v následujícíh 5ti letech (žádné auto není nezdolný ingot, viz můj předchozí příspěvek). To ať Roman jezdí radši starou octavii a za ušetřené peníze může jezdit těch pět let na dovolenou taxíkem
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 30.09.2013 12:59, alternativa
Já vím, že to schytám, že nabízím něco, po čem se tazatel neptal, ale musím to napsat - Mondeo. Když se tu bavíme o autech, která jsou zábavná a přečetl jsem si vyznání Subaristovo, tak jsem si vybavil, jak mě řízení Mondea baví. Když přes volant poznáte, jakou má strukturu asfalt pod koly, není to pro manažera, který přemýšlí nad obchodní schůzkou. Dokážu pochopit, že ten si raději koupí Passata.

Mondeo je auto, se kterým si lze jízdu užít a současně nevykrvácet na rozpočtu. V roce 2007 končila výroba modelu označovaného jako Mk.3 (druhá generace). Auta s posledního roku výroby se dají sehnat dost pod těch 160 tisíc a přitom je to ještě takové to oldschool auto. Prostoru hromada, údržba cenově dostupná, zábava za volantem v ceně. Pokud se tu bavíme o spotřebách i kolem 9 litrů, tak klidně i s motorem 2.5 V6. Ten jako jediný je vhodný k předělání na LPG, menší benzíny nemají tvrzená ventilová sedla a LPG jim nesvědčí. Kdyby to měla být nafta, tak já bych koukal po 2.2 TDCI, který přišel až po roce 2003 a jsou v něm promítnuté zkušenosti z řešením problémů původních 2.0 TDCI.

Za 160 tisíc by to měl být skoro luxusně zachovaný kousek z let 2006-2007.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 30.09.2013 13:54, RE: alternativa
Koloss posted by:
Já vím, že to schytám, že nabízím něco, po čem se tazatel neptal, ale musím to napsat - Mondeo. Když se tu bavíme o autech, která jsou zábavná a přečetl jsem si vyznání Subaristovo, tak jsem si vybavil, jak mě řízení Mondea baví. Když přes volant poznáte, jakou má strukturu asfalt pod koly, není to pro manažera, který přemýšlí nad obchodní schůzkou. Dokážu pochopit, že ten si raději koupí Passata. Mondeo je auto, se kterým si lze jízdu užít a současně nevykrvácet na rozpočtu. V roce 2007 končila výroba modelu označovaného jako Mk.3 (druhá generace). Auta s posledního roku výroby se dají sehnat dost pod těch 160 tisíc a přitom je to ještě takové to oldschool auto. Prostoru hromada, údržba cenově dostupná, zábava za volantem v ceně. Pokud se tu bavíme o spotřebách i kolem 9 litrů, tak klidně i s motorem 2.5 V6. Ten jako jediný je vhodný k předělání na LPG, menší benzíny nemají tvrzená ventilová sedla a LPG jim nesvědčí. Kdyby to měla být nafta, tak já bych koukal po 2.2 TDCI, který přišel až po roce 2003 a jsou v něm promítnuté zkušenosti z řešením problémů původních 2.0 TDCI. Za 160 tisíc by to měl být skoro luxusně zachovaný kousek z let 2006-2007.


Neber to jako střelbu do vlastních řad. Mondeo určitě splňuje všechny poptávané atributy včetně ceny a stáří až na jeden, který ovšem v případě původního dotazu není zanedbatelný. Je to právě pohon všech kol. I když by šlo jen o Haldex, tak je pořád lepší ho mít, než před každým brdkem řešit, jestli mám řetězy nasadit nebo vyjedu. Mondeo drží na silnici pěkně, ale 4-kolka mu fakt chybí.
Já bych šel cestou Subaru. V podstatě o něm i uvažuju jako o nástupci Mondea z důvodu, že na ty hory jezdím a nechce se mi s těmi řetězy otravovat. Švagr má Forestera a je v zimě spokojenej jak želva. Já bych volil spíše Outback, protože kufr Forestera není žádná sláva.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 30.09.2013 15:07, RE: alternativa
David V posted by:
Neber to jako střelbu do vlastních řad. Mondeo určitě splňuje všechny poptávané atributy včetně ceny a stáří až na jeden, který ovšem v případě původního dotazu není zanedbatelný. Je to právě pohon všech kol. I když by šlo jen o Haldex, tak je pořád lepší ho mít, než před každým brdkem řešit, jestli mám řetězy nasadit nebo vyjedu. Mondeo drží na silnici pěkně, ale 4-kolka mu fakt chybí. Já bych šel cestou Subaru. V podstatě o něm i uvažuju jako o nástupci Mondea z důvodu, že na ty hory jezdím a nechce se mi s těmi řetězy otravovat. Švagr má Forestera a je v zimě spokojenej jak želva. Já bych volil spíše Outback, protože kufr Forestera není žádná sláva.


Ale jo, souhlas, akorát tady už proběhla diskuze, jestli tu čtyřkolku fakt potřebuje nebo jen chce. A jinak jo - Outback do roku 2008 je krásný auto, jedno z mála Subaru, o kterých bych uvažoval. Ale já pravé 4x4 nepotřebuju a levé (Haldex) nechci. Navíc by mě můj mechanik poslal se Subaru doháje, jako udělal s kamarádem. Takže koukám, jestli se nenaskytne nějaký kombajn s 2.5 V6 tak z roku 2005-7 za rozumné prachy.
respond
Roman8
number of posts5
date of registration28.09.2013
Monday 30.09.2013 21:07, RE: subaru
otík posted by:
přispěji svojí troškou do mlýna . Jsem člověk co má auta a techniku rád, ne že bych pod autem ležel každý víkend, ale prostě mě to zajímá, řízení mne b aví....roční nájezd mám tak 50tkm, jezdím se třemi auty, Subo plus dvě dodávky...semtam se svezu něčím jiným....nejsem zarytý fanda a hanič všeho ostatního, ale když sedím s kamarádama u pivka a poslouchám jejich potíže s plechovkama, tiše sedím a nemám skoro co říct.... Vlastním třetí Outback po sobě. musím přiznat,že vždy to byla dobrá volba....ten poslední je moje první nové auto , MY2010 2.0 Boxer Diesel,zatím 90tkm a vše OK....ale to je auto z venku za 6 kilo bez daně. takže o tom se nebudu moc rozepisovat, je to mimo rozpočet maséra...nárůst prostoru a pohodlí, spotřeba dlouhodobě do 7l nafty jsou pozitiva jako prase, ale jak již někdo psal, za poslední roky už je problém koupit AUTO....podle mě se outa obecně přestaly dělat kolem roku 2003....konec sentimentáloního okénka. První Outback byl 2.5 MT 1999, po leasingu vrácený na protiúčet, na tacho 70tkm....prodávaný s najetými 225 tkm.Tenkrát funglovka stála 1,4 mega...brutalita Za celou dobu jen provozní věci, autorizovaný servis, pohoda.... spotřeba lehce nad 10l, nejsem brzda provozu....jezdí a pracuje dodnes ve Valašských horách. Klidně bych si auto první generace, třeba z roku z roku 2003,koupil znovu.....poctivý a prověřený kus. Druhý Oťas byl jáhreswágen z venku, MY2007, s tacho 15tkm, opět 2.5 MT....měl jsem ho sice jen dva roky, při prodeji měl 90 tkm, ale opět bez jedinné chybičky....opět autor. servis ( jezdím MIJA Brno , malý, rodinný servis )...to bylo také super auto, max výbava včetně kůže, děti milovaly velké střešní okno....já zase bezrámové dveře, pěkný zvuk, dva laufy vzadu....podle mě ale poslední pěkný outback....kamarád má třílitra s SI drive, to jsem si vždy snil... spotřeba oproti prvnímu auto o víc nez o litr klesla, dlouhodobý průměr byl cca 8,6... Jeho následný majitel je doufám také stále spokojen... Opět bych neváhal s jeho pořízením, ceny této generace ( 04 až 08 ) v poslední době jsou více než příznivé....někdy až směšné....a kdo hledá, určitě najde.... prostorově je to podle mě na úrovni oktávky, ale jízdní vlastnosti jsou jinde..... K servisu a běžné údržbě bych snad jen řekl, že se určitě vyplatí kontrolovat hladinu oleje v motoru, boxery na to jsou háklivé. a nebýt na auto prase ke kladům vlastněné auta této značky patří také to, že se obecně nekradou, takže ho ráno najdeš tam kde jsi ho zaparkoval....no a když potkáš dalšího subaristu, blikne, anebo mávne....příjemný bonus, vědět, že patříš do rodiny )) Přeji úspěch ve výběru, a až pojedu naproti, mávnu


Díky, taky už brzy mávnu a rád
Roman
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 29.10.2013 23:10, re:
Dobrý den. Pokud je Subaru Vaší srdeční záležitostí, s Foresterem ani Outbackem rozhodně neuděláte chybu. Pohání je ale větší benzínové motory, u nichž je nutné počítat s dvojnásobnou spotřebou oproti Fábii s motorem TDI. Pokud by Vám prostorem dostačovala Škoda Octavia, pravděpodobně to bude racionálnější volba z hlediska provozních nákladů.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.