0
back
 

diskuze k tématu: Jaká jsou starší Volva? (velký přehled)

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, ostatní, ostatní, ostatní, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 00:44, rada
Co znamenají jednotilivé označení 740-850-960 ? Snad autor nemyslí vážně Stejně u starší ojetiny je pomalu nejdůležitější stav a ne typ na kterém všichni donekonečna spekulujete. ... 740 - bych se už vybodl ... 850 - dvoulitr na denní ježdění 960 - třílitr na neděli.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 02:31, rada
A k čemu takovej starej krám? Budou s tím akorát problémy a spousta nákladů. Bezpečné to moc už také není. Pochopím, že si takové auto pořídí někdo, kdo je fanda značky, ale to byste se takhle neptal..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 08:06, rada
@Jakub Matuška: www.google.cz
@Redakce: nedostatek dobrých otázek?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 08:53, rada
Trochu nechápu ty povýšené a arogantní příspěvky zatím zde. Kdo autům rozumí, tak se neptá. Kdo jim nerozumí, tak položí třeba i takvýto dotaz. Že lze vše vyhledat?-to ano, ale to by se dalo říct téměř ke každému dotazu. Navíc věřte, že pro toho kdo autům nerozumí je orientace při hledání celkem komplikovaná.
Proč raději někdo z těch pohoršených "primitivností" dotazu nenapíše od kdy do dy se jednotlivá řada dělala, která je nástupce který, co má přední náhon, co zadní, co je kombi a co sedan, jaké motory se do jednotlivých dávaly...
Nevím jak ostatní, ale já chápu tuto pradnu jako poradnu pro neznalé a ne jako prostor pro honění si trika rádoby odborníků.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 09:36, rada
Správně! Auto má být velké a hranaté. Škodovky ponechte dealerům herbalifu
P.S. I znalec některé značky má občas problémy při definování jejích typových označení. Natož pak všech verzí motorizace, nemluvě o slabších a silných stránkách jednotlivých modelů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 10:00, rada
http://cs.wikipedia.org/wiki/Volvo_Cars
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Cars
pokud je problem s anglictinou, doporucuju
http://translate.google.cz/#
;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 11:13, rada
...chvilka aktivního hledání na internetu nabídne spousty informací. Aneb lenost je nejhorší nemoc :)
Ale k věci. Nepíšete, jak staré Volvo s jakou kastlí a za kolik peněz chcete. Tohle vědět je první předpoklad. Každopádně, chcete-li auto, které není úplně "morálně" zastaralé, tak koukejte od 850 výše. Volvo 850 začalo jezdit (tuším) v roce 1993.Na tu dobu mělo nadstandartní bezpečnostní a komfortní výbavu (často 4x pytel, 2 zónová klima, jedny z nejlepších sedaček s aktivními opěrkami hlav, výborné odhlučnění a podobně). Dodnes to jsou pohodlné a spolehlivé kočáry (sehnatelné od 40 do 60 tisíc). Zejména pětiválcový benzínový motor 2.4 16V 125kW je téměř nesmrtelný. Nakonec Volvo jej dělá doposud! Dá se sehnat i LPT verze s 146kW (asi nejlepší motorizace). Ale také verze 2.3 T5 a T5-R, které mají 166kW a 185kW. Naftu zastupoval pětiválec 2.5 TDI 103kW od Audi (asi nejlepší TDI všech dob :). Převodovky jsou spolehlivé, jak manuální pětikvalt, tak čtyřkvaltový automat od Aisinu. V roce 1997 přišel facelift a rebranding na kombík V70 a sedan S60. Z vnějšku pozná rozdíl jenom fanda značky. Uvnitř došlo k revoluci. Volvo opustilo hranatý design 80. let a udělalo interiér, který i dnes vypadá k světu a kvalitou materiálu přečí mnohá nová auta. Technika se výrazně nezměnila. První V70 z let 1997-2000 se dají sehnat od 80 do 110 tisíc. Verze T5-R samozřejmě dráž. Existují i verce XC a AWD. V roce 2000 přišla pod taktovkou Fordu druhá generace, ale ta už není hranatá, takže Vás asi nezajímá :) Navíc jsou to auta od 150 tisíc (aby to nebyly úplný střepy).
Zajímavou volbou je i řada 9xx (facelift na V90). Jde o klasickou koncepci z motorem podél a pohonem zadních kol. To je poslední old school Volvo. Zachovalé kusy často dosahují pro nezasvěcené dosti nepochopitelné ceny. Ale za kult se prostě platí. Výbava a bezpečnostní prvky byly na tu dobu zase nadprůmerné. Zejména V90 se v bazarech jako šafránu (a to i v Německu). Kdo to auto má, tak jej asi jen tak neprodá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 11:18, rada
Ještě poznámka: Pozor na varianty s AWD. Nejde o to, jestli se to vysype, ale kdy se tak stane. Oprava jde potom do desetitisíců. Navíc to nejsou samozřejmě plnohodnotné čtyřkolky. Prostě když AWD, tak Symmetrical AWD, případně Quattro :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 13:44, rada
Navážu na příspěvek od Jandy, ale napřed poopravím několik nepřesností.
Volvo 850 přišlo na trh již v roce 1991. Kombi přišlo současně s lehkým faceliftem v roce 1993.
Volvo 850 plynule přešlo ve V70 kombi a S70 sedan. Prakticky se jedná jen o drobnou úpravu přední masky a interiéru. Většina dílů je u 850 a V/S 70 totožných. S60 je úplně jíná kapitola.
Volvo 850 T5-R mělo výkon 176kW, uvedených 184kW měla verze 850R. Pokud vím, tak žádný motor v 850 neměl uváděný výkon 146kW. Nejblíž se k tomu blíží pětiválcový motor 2,4 s lehkým turbem 142kW, ale neřekl bych, že se jedná o ideální pohonnou jednotku. Žádný motor z volva 850 neměl 16 ventilů, ale 10 nebo 20.
Volvo 850 bylo první auto na světě sériově vybavené bočními airbagy a první volvo se systémem SIPS (side impact protection system) - ochrana proti bočnímu nárazu. Pěkné video je na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=wA09vM7Zufs
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 13:51, rada
Abych se vrátil k původnímu dotazu:
Vzhledem k tomu, že nejste fanda této značky, tak pro vás modelová řada 700 nejspíš nepřipadá v úvahu. Dnes jsou již tato vozidla spíše pro fajnšmekry. Zato řadu 800 Vám můžu z vlastní zkušenosti vřele doporučit. Jedná se o automobil moderní koncepce s nadčasovým designem. Žada 900 je někde na pomezí. Zachován zde zůstal pohon zadních kol oproti 800, kde již byl použit pohon kol předních. Velký rozdíl je v interiéru. Interiér 940 ovládá ještě styl 80.let, zato 960 již nabízí konfortní interiér hodný polovině 90 let. řada V/S70 jsou již auta evropského stylu, která lze jen doporučit.
Závěrečné doporučení:
Pokud chcete investovat 50-80tis do automobilu, doporučuji Vám model 850 kombi nebo sedan po faceliftu v roce 1993 s benzinovým motorem 2,5 125kW, kde se můžete setkat s průměrnou spotřebou 8-10litrů na 100km a dostatečným výkonem. Slabší benzinové varianty bych vzhledem k velikosti vozu nedoporučoval. Pokud nemáte závodnické ambice, tak Vám též nedoporučuji silné benzinové motory s turbem, kde se kromě spotřeby 10-15 litrů na 100m můžete setkat se zvýšenými náklady v podobě výměny turba. Lze také doporučit model 850 s naftovým motorem 2,5 TDi, který je původem od Audi. Nad spolehlivostí a dlouhou životností tohoto motoru jsou na internetu psány dlouhé ódy. Nízká průměrná spotřeba 6 až 7 litrů je vykompenzována vyššími vibracemi pronikajícími do kabiny (je to způsobeno tím, že Volvo celkem nešťastně uložilo motor napříč, kdežto v audi byl uložen podélně) a vyšší částkou (cca 20tis. Kč) za výměnu rozvodů (po 120 tis. km). Mohu potvrdit, že s tímto motorem běžně jezdím v kombinovaném provozu s dodržováním předpisů za 6,5-7 litrů nafty na 100km, při delší cestě na dovolenou se spotřeba pohybovala kolem 5,5 l/100km.
Totéž prakticky platí i pro modely V70 a S70 první generace (od r. 1997), která se dají sehnat již od 80tis. Kč. Novější modely po roce 2000 jsou už zase jiná pohádka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 15:29, rada
Jendo, jen jsem nechtěl aby došlo k nějaké mystifikaci tazatele. V zásadě s tebou souhlasím.
Ještě jsem chtěl doplnit aby bylo všem jasné s jak kvalitními motory volvo pracuje. Původní pětiválcový benzinový motor 2,5 se nejen vyrábí do dnes, ale s lehkou úpravou a přidáním turba byl osazen v roce 2006 ve Fordu Focus ST.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 16:32, rada
Jo, to volvo 850 se tady přece řešilo minule...Není to ten obří koráb s délkou 4,6 m a šířkou 1,75m????? :)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 17:08, rada
Volvo 850 jsem taky jednu dobu vlastnil a i když to není obrovský koráb jak tady budou zdůrazňovat je to velmi pohodlné auto a i v provedení desetiventil se 104 až 106Kw (různe zdroje udávají různý výkon ten můj měl v originál belgickém techničáku 106) je na běžnou jízdu dostatečné, na druhé straně volvo si nekupuje ten co chce sporťák. Já s nim jezdil za 8,5 až 9 litru dálkové a kolem desíti po městě i po velmi dlouhých jízdach jsem nikdy nebyl uneavený jelikož sedačky na tu dobu byly geniální a jsou ve volvech dodnes. Jinak velmi mile mě překvapilo když jsem dělal rozvody jelikož přímo u dealera volvo s originálními díly stály jen necelých devět tisíc. Volvaka už nemám ale rád na něj vzpomínám. Můj syn jezdí s S70 125Kw (což je v podsatě totéž jenom je lehce zakulaceno a faceliftovaná palubní deska a motor s dvacetiventily) a je taky velmi spokojen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 19:22, rada
Chrochtadlo: a nezapomeň, že se nyní dává i do Focusu RS ;) a dále také do Kugy, S-maxe atd....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.09.2009 20:01, rada
jo jo...
ford si zase cosi dobrého přivlastnil a podává to lidstvu jako svou zásluhu. Mě, jako obrovskému, několik desetiletí trvajícímu fandovi značky VOLVO, to hrozně vadí. O to více, že ve všeobecném povědomí panuje přesvědčení: "...jak že se nám to zase ten fokus povedl..." No, ale k věci: Je snad na první pohled zřejmé, čí rady jsou zde k věci, a čí jsou jako vždy jen plivancem. Není prostě co dodat. Držte se rad lidí, jenž těmto švédským princeznám rozumí, a určit neprohloupíte, ani se "starou krabicí" Koneckonců - "dvojky" jezdí pořád. Zasvědcení ví, o čem je zde řeč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.09.2009 16:34, rada
tak pokud si chcete koupit HRANATÉ Volvo tak připadají v úvahu jen řady 200,700 a 900. Zbytek už má bohužel zaoblené hrany tak aby se líbilo standartnímu spotřebiteli. Doporučuji mrknout sem : http://www.volvoklub.cz/
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.09.2009 20:26, rada
pokud mužu doporučit tak 9.. je perfektni a strašne hohodlna ani po tisici km jsem nebyl z auta rozlamany jinak koukni na forum http://www.svedsketanky.cz/forum/
mohu jen doporučit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.09.2009 07:28, poděkování
Mám radost, že zde zase vidím kvalifikované odpovědi chlapců z redakce Auto Moto Speciálu
Hned se články lépe čtou! Díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.09.2009 08:48, RE: poděkování
Tomáš posted by:
Mám radost, že zde zase vidím kvalifikované odpovědi chlapců z redakce Auto Moto Speciálu
Hned se články lépe čtou! Díky.
Musím přispět ze zkušeností,jezdil jsem v roce cca.1992-3 s 760 GLe TD6 v automatu,co si pamatuji,byl to pohodlný kočár,odpružení super,přes díry se to jenom neslo,ale jízdní vlastnosti,hrůza!!!Hodně podobné žigulíku,napřed nedotáčivost a pak najednou prdel ve zpětném zrcátku,ale na klidnou pohodlnou jízdu dobrý,vše fungovalo nic nikde nebouchalo a to měl okolo 300.tis v zádech!!!Myslím si,že budete těžko hledat zachovalý kus,kusy za levno budou v katstrofálním stavu !!Snad se podívat za hranice,ale hezký kousky budou za hodně peněz,přeji dobrý nákup.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.09.2009 09:01, Upřesnění
Zdravím, pěkně napsáno a jakožto fanda těchto vozů mohu pochválit poměrně akurátní informace. Jenom bych si dovolil poupravit konstatování:

"Staré atmosférické benzínové čtyřválce o objemech 2,0 a 2,3 v modelech 700 a 900 jsou velmi spolehlivé (dokonce se ani nepotkají když zkolabují řemenové rozvody).."

Redbloky které se potkají:
- B200 (E, F, G, FT, GT), B230E, B204 (E, F, FT, GT), B234 (F,G)

Zbytkové motorizace 2.3 až na výše jmenované se nepotkají.

Tomu samozřejmě odpovídá i interval výměny rozhodového řemene a napínací kladky (80.000km).
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.