0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý vůz pro sportovně založenou rodinu

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.03.2015 13:46, Ojetý vůz pro sportovně založenou rodinu
Hezký den, ráda bych Vás chtěla požádat o pomoc a Váš názor při výběru nového rodinného mazlíka s cenou cca 180 tis. Kč. Vůz by měl pojmout rodinku s dětmi, měl by být vybaven ližinami, dostatečným kufrem (cyklovýlety, výlety do hor, výlety k moři). Taktéž ekonomicky by neměl příliš zatěžovat domácí rozpočet (ideálně průměrnou spotřebou 5-6l/100 km, levný pro případ náhradních dílů a oprav). Technicky spolehlivý vůz. Jako řidiči nejsme příliš vysocí max. 172 cm. S vozidlem máme v planu za rok ujet cca 12 - 17 000 Km. R.v od 2005.

V současné chvíli využíváme 15 let služeb našeho vozu typu Škoda Octavia I. s naftovým motorem 1,9 (4x4). Vzhledem k vyšším nárokům na vůz hledáme proto vůz nový ojetý, který bude stejně spolehlivý, motorově alespoň přiměřeně stejné kvality, bezpečný a ekonomicky únosný.

Po x hodinách strávených na různých recenzí jsme nominovali pár vozů, které nás zaujali. Rádi bychom však znali názor odborníků. Děkuji Vám.
Nominované vozy :Volvo V50, Volvo V70, VW golf, Toyota Yaris, Toyota Avensis, Octavia II combi.

Omlouvám se Vám za tak velký rozstřel, ale jak říkám sami v tom tápeme. Nebráníme se benzín. ani naftovým motorům. Děkuji Vám za Vaše vyjádření.

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 24.03.2015 15:22, Požadavky
Tak začnu spotřebou. Za 5-6 litrů bude jezdit Yaris, ale do tohe se určitě nevejdete. Pak by se tam mohle vejít i naftová OII v podobné konfiguraci, kterou máte teď, ale u 10 let starého auta nelze vůbec odhadnout, jak to bude se spolehlivostí a potřebou ND. 10 let staré naftové auto bude mít najeto v rozmezí 250-500 tkm (bez ohledu na budíky) a není vyloučené, že odejde nějaký vyloženě drahý díl. Co se týká spotřebních dílů, ty budou za obvyklé ceny, ale to platí napříč automobilkami, pokud člověk nesedlá nějakého exota.
Pak je tam Avensis, tomu bych se v naftě vyhnul (jeden vstřikovač je za 16 tisíc a repase je buď omezené nebo nemožná dle info kamaráda), ale v benzínu pod 6 litrů moc často nepojede, avšak jde o obecně spolehlivý vůz.
Volva mají dobré jak benzínové tak naftové motory. Ale u naftových platí to, co u OII, mohou si říct o "investici", která se nižší spotřebou při malém nájezdu nevrátí. Ale také nemusí.
Klidně bych sem o5 přihodil benzínový Ford Mondeo, který nabízí v kombi opravdu královský prostor a robustní mechanický základ. Ten bude jezdit za 7-8 litrů (pro 4-válce).
Apropos jen tak ze zvědavosti, co Vám stará OI nedopřeje, o jakých vyšších nárocích je řeč? Motor nezmar, 4x4 (tehdy spíše jako asistent rozjezdu) výhodou, oba typy karoserie praktické, díly levné, antikoro úprava obstojná. Jo, možná mě napadlo místo na zadních sedadlech...
respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Tuesday 24.03.2015 16:12, mission impossible
Dle Vašich kritérií je to nerealizovatelné.

1. cena kolem 180 tis. Kč
3. stáří max. 10 let
2. min. vůz nižší střední třídy kombi (předpokládám, že Yaris je jen omyl - takže možná byla myšlena Corolla verso)
3. vzhledem k velikosti auta je spotřeba 5-6l reálná pouze u nafty, při šetrném zacházení u nových turbo motorů i u benzínu, ale tam se nedostanete vzhledem k ceně
4. spolehlivost - vzhledem ke kritériím (cena, stáří, velikost a spotřebě) nelze očekávat vysokou spolehlivost.

Nezbývá než než nějaké z kritérií poupravit.
respond
danger007
number of posts6
date of registration24.03.2015
Tuesday 24.03.2015 17:01, proč už nechceme Octavku I.
S vozem jsme spokojeni O I., ale je to 15 let starý vůz, má nalítáno 250 tis. a to nemluvě kolik tam bylo přetočeno před našim nákupem. Spíš jde asi už i o opotřebovanost vozu, přeci jen má 15 let. Chceme posun v pohodlí a samozřejmě teď člověk za vůz ještě dostane jako proti účet pěknou částku...takže když se to vše sečte...Jinak musím říci , že opravdu tento motor i provedení vozu se dá nazvat jako opravdový držák...
Už teď je nám jasné, že nebude lehké se loučit s tímto vozem. Proto tak těžce vybíráme nového "náhradníka", který by dosahoval podobných kvalit.
respond
danger007
number of posts6
date of registration24.03.2015
Tuesday 24.03.2015 17:07, úprava kritérií
Bohužel co se týče ceny, tam už výše opravdu nemůžeme jít. Ona 4 členná rodina si v dnešní době moc z kopejtka vyhazovat nemůže . Proto jsem zmiňovala i benzínový motor.
Jediné co můžeme posunout větší spotřebu do rozmezí 7,5 l...ale více opravdu ne
Velikost snižovat nechceme a spolehlivost je vítaná všemi 10.

Nechtěli bychom se snížit např. na vůz typu Škoda Fábia (teď se nechci dotknout všech spokojených majitelů).

respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Tuesday 24.03.2015 18:30, úprava kritérií
Pokud posunete kritérium spotřeby do 7,5l, tak při rozumném užívání (využívání dynamiky vozidla) a delších trasách se otevírají dvěře pro většinu zážehových vozů o objemu 1,6 až 2.0 ve vozech nižší střední a střední třídy.

Toyota Avensis by s 1,8 nebo 2.0 VVTi neměla být špatnou volbou, v okolí má zkušenost s Toyotou Corollou verso s nechváleným motorem 2.2 D-CAT, která ma najeto a 150 tisk. a bez problémů, takže s benzinovou 1,8 VVTi by to mohla být taky správná volba.

Za cenu 200 tis. Kč by se pomalu dala sehnat Mazda 6 II. generace bohužel je však většina se zážehovým motorem.

Co se týká Octavii II a Golfu V, tak v těchto letech vzhledem ke spolehlivosti by byla ideální 1,6 MPI, bohužel u nás i tato auta mají často už dost najeto, protože sloužili jako firemní. V Německu by se mohl najít Golf V s nízkým nájezdem, protože tam často sloužil jako druhé auto do rodiny.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 24.03.2015 18:55, dacia
Pokud nemáte moc peněz kupte si 3-4 roky starý Logan MCV. Ve slušné výbavě a s 1,6 benzin stojí okolo 150t. Vejde se do něj opravdu vše, po přestavbě na plyn bude jezdit stejně levně jako staré TDI, poslední ročniky už nereznou a opravdu nikdo ho neukradne.
U každé ojetiny z vašeho seznamu se může podělat něco co ji defakto vyřadí z provozu protože nebudete mít na opravu. U Loganu by jste museli zadřít motor, nic jiného mě nenapadá.
Při vašem nájezdu vydrží uplně v klidu dalších 5+ let.
Nevýhoda je naprosto nulová společenská prestiž, ale u ojetiny je to stejně vždy spíš zbožné přání.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Tuesday 24.03.2015 19:11, RE: Ojetý vůz pro sportovně založenou rodinu
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den, ráda bych Vás chtěla požádat o pomoc a Váš názor při výběru nového rodinného mazlíka s cenou cca 180 tis. Kč. Vůz by měl pojmout rodinku s dětmi, měl by být vybaven ližinami, dostatečným kufrem (cyklovýlety, výlety do hor, výlety k moři). Taktéž ekonomicky by neměl příliš zatěžovat domácí rozpočet (ideálně průměrnou spotřebou 5-6l/100 km, levný pro případ náhradních dílů a oprav). Technicky spolehlivý vůz. Jako řidiči nejsme příliš vysocí max. 172 cm. S vozidlem máme v planu za rok ujet cca 12 - 17 000 Km. R.v od 2005. V současné chvíli využíváme 15 let služeb našeho vozu typu Škoda Octavia I. s naftovým motorem 1,9 (4x4). Vzhledem k vyšším nárokům na vůz hledáme proto vůz nový ojetý, který bude stejně spolehlivý, motorově alespoň přiměřeně stejné kvality, bezpečný a ekonomicky únosný. Po x hodinách strávených na různých recenzí jsme nominovali pár vozů, které nás zaujali. Rádi bychom však znali názor odborníků. Děkuji Vám. Nominované vozy :Volvo V50, Volvo V70, VW golf, Toyota Yaris, Toyota Avensis, Octavia II combi. Omlouvám se Vám za tak velký rozstřel, ale jak říkám sami v tom tápeme. Nebráníme se benzín. ani naftovým motorům. Děkuji Vám za Vaše vyjádření.


Názor odborníků na zdejším foru.Tak to je dobrá hláška.
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Tuesday 24.03.2015 20:04, výběr
Zdravím Vás
vybírat auto za 180000 při splnění všech požadavků co uvádíte je složitá věc. NAvíc je třeba počítat s další investicí do servisu, který prodávající neudělal, takže se už pohybujeme u 200000,- ,,,
Proto budete muset udělat kompromis. Osobně bych koupil klidně auto s větší spotřebou, ale levnými opravami, protože třeba Volvo má sice všechny výhody pro rodinu i řidiče, ale stačí jen rozlámaný plast pod čelním sklem /torpédo/ a máte zaděláno na drahý problém...který hravě smaže peníze uspořené na palivu.
Souhlasím s PetremT, že Logan MCV vám udělá velikou službu a není to špatné auto. Spotřeba s benzínovým motorem je větší, ale stále únosná a opravy jsou za babku, Navíc nejsou nijak zvlášť potřeba. Komfort a kultura jízda jsou aleve srovnání s první octavií je zákonitě horší, ale neuráží. Navíc za tyhle peníze koupíte skoro nový.
Další za úvahu stojí mazda 6. Benzínové motory jsou držáky /1:8 a 2.0/ a auto je to skvostně jezdící. spotřeba je rozumná a spolehlivost vynikající. Mají sklon rezavět, ale to je věc, které se dá výběrwm auta a pečlivým servisem dost předejít.
Volvo V50 a V70 bude mít za tu cenu už hodně za sebou a servis bude potřebovat určitě... za spoustu penez. Sám jsem fanda do Volv /měl jsem 960 kombi/ ale ceny některých náhradních dílů jsou prostě vysoké.
Octavia II. má tu výhodu že můžete vybírat z velkého množství aut, což platí i pro Golf. Riziko podvodu je ale nemalé. Nebál bych se naftové 1.9 /kromě motoru BXE a BLS/ ale servis nebude zadarmo.... Zkuste se podívat do bazarů leasingovek - auta z bussiness leasingů mají jasnou servisní historii a a obvykle je na výběr z více aut stejného typu. /pozor to ale neznamená že jsou to auta bez investic!/

Sečteno: vybíral bych Octavii a nečekal že vám bude sloužit dalších 15 let druhým kandidátem je Dacia /jako volba rozumu a bez ohledu na prestiž/ a pak Volvo i svědomím že nto poleze do peněz

Hezký večer
H.
respond
danger007
number of posts6
date of registration24.03.2015
Tuesday 24.03.2015 20:09, RE: Ojetý vůz pro sportovně založenou rodinu
Jsem ráda, že jsem Vás pobavila.



Fanda posted by:
nepřihlášený uživatel posted by:
Hezký den, ráda bych Vás chtěla požádat o pomoc a Váš názor při výběru nového rodinného mazlíka s cenou cca 180 tis. Kč. Vůz by měl pojmout rodinku s dětmi, měl by být vybaven ližinami, dostatečným kufrem (cyklovýlety, výlety do hor, výlety k moři). Taktéž ekonomicky by neměl příliš zatěžovat domácí rozpočet (ideálně průměrnou spotřebou 5-6l/100 km, levný pro případ náhradních dílů a oprav). Technicky spolehlivý vůz. Jako řidiči nejsme příliš vysocí max. 172 cm. S vozidlem máme v planu za rok ujet cca 12 - 17 000 Km. R.v od 2005. V současné chvíli využíváme 15 let služeb našeho vozu typu Škoda Octavia I. s naftovým motorem 1,9 (4x4). Vzhledem k vyšším nárokům na vůz hledáme proto vůz nový ojetý, který bude stejně spolehlivý, motorově alespoň přiměřeně stejné kvality, bezpečný a ekonomicky únosný. Po x hodinách strávených na různých recenzí jsme nominovali pár vozů, které nás zaujali. Rádi bychom však znali názor odborníků. Děkuji Vám. Nominované vozy :Volvo V50, Volvo V70, VW golf, Toyota Yaris, Toyota Avensis, Octavia II combi. Omlouvám se Vám za tak velký rozstřel, ale jak říkám sami v tom tápeme. Nebráníme se benzín. ani naftovým motorům. Děkuji Vám za Vaše vyjádření.
Názor odborníků na zdejším foru.Tak to je dobrá hláška.


respond
danger007
number of posts6
date of registration24.03.2015
Tuesday 24.03.2015 20:15, RE: výběr
HoNZA posted by:
Zdravím Vásvybírat auto za 180000 při splnění všech požadavků co uvádíte je složitá věc. NAvíc je třeba počítat s další investicí do servisu, který prodávající neudělal, takže se už pohybujeme u 200000,- ,,,Proto budete muset udělat kompromis. Osobně bych koupil klidně auto s větší spotřebou, ale levnými opravami, protože třeba Volvo má sice všechny výhody pro rodinu i řidiče, ale stačí jen rozlámaný plast pod čelním sklem /torpédo/ a máte zaděláno na drahý problém...který hravě smaže peníze uspořené na palivu. Souhlasím s PetremT, že Logan MCV vám udělá velikou službu a není to špatné auto. Spotřeba s benzínovým motorem je větší, ale stále únosná a opravy jsou za babku, Navíc nejsou nijak zvlášť potřeba. Komfort a kultura jízda jsou aleve srovnání s první octavií je zákonitě horší, ale neuráží. Navíc za tyhle peníze koupíte skoro nový.Další za úvahu stojí mazda 6. Benzínové motory jsou držáky /1:8 a 2.0/ a auto je to skvostně jezdící. spotřeba je rozumná a spolehlivost vynikající. Mají sklon rezavět, ale to je věc, které se dá výběrwm auta a pečlivým servisem dost předejít.Volvo V50 a V70 bude mít za tu cenu už hodně za sebou a servis bude potřebovat určitě... za spoustu penez. Sám jsem fanda do Volv /měl jsem 960 kombi/ ale ceny některých náhradních dílů jsou prostě vysoké.Octavia II. má tu výhodu že můžete vybírat z velkého množství aut, což platí i pro Golf. Riziko podvodu je ale nemalé. Nebál bych se naftové 1.9 /kromě motoru BXE a BLS/ ale servis nebude zadarmo.... Zkuste se podívat do bazarů leasingovek - auta z bussiness leasingů mají jasnou servisní historii a a obvykle je na výběr z více aut stejného typu. /pozor to ale neznamená že jsou to auta bez investic!/Sečteno: vybíral bych Octavii a nečekal že vám bude sloužit dalších 15 let druhým kandidátem je Dacia /jako volba rozumu a bez ohledu na prestiž/ a pak Volvo i svědomím že nto poleze do peněz Hezký večer H.


Velice Vám děkuji za přínosnou rekapitulaci k daným typům vozidel. Zajímal by mě Váš názor k vozům typu Toyota. Máme v rodině jednoho nadšeného toyoťáka, který vlastní už 3. vůz v deislu a nemůže si ho vynáchválit (3.vůz proto, že vždy kupuje nový a po 5 letech vůz prodá). Viz výše také kolegové chválili motorově. U Dácie se bojíme, že je to spíše krok zpět
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Tuesday 24.03.2015 21:13, Toyota
Benzínové motory toyoty jsou spolehlivé a servisně nijak náročné.
1.6 VVTi 97 kW - jede krásně a spotřeba se dá lehce srazit k 6 litrům běžný průměr bude cca 7.
1.8 VVTi 108 kW - jede krásně a spotřeba je reálně mezi 7-8 litry. proti 1.6 jede citelně lépe.
2.0 ideální pohon, pokud nekoukáte na spotřebu.
Za vašich 180000 koupíte avensis cca z roku 2006 s motorem 1.8
Naftovým motorům bych se vyhnul - vyložený průšvih je jen 2.2 DCAT /proto bývá levný/, ostatní motory jsou slušné. Vyhnul bych se jim však kvůli servisní náročnosti a cenám dílů, které sice nejsou dramaticky odlišné od evropské konkurence, ale je třeba počítat že nasypete peníze takřka do všeho protože kupujete ojetinu. U benzínu vyměníte olej,svíčky a filtry pak už jen jezdíte /u 1.8 jsou rozvody bezůdržbové řetězem/. U nafty musíte počítat s dodělávajícími vstřiky /oprava 5000 kus/, turbem /19000/, dvouhmotovým setrvačníkem atd.. Pak to jede hezky ale než na tohle ušetříte bude to chvilku trvat.
Navíc benzín nabízí jistou uživatelskou odolnost a snese i to co nafta trestá drahou opravou.
Jeden postřeh z praxe - toyoty jsou celkem nízké a jestli jezdíte častěji mimo asfalt budete občas tahat břicho po zemi
U nás v práci máme toyoty jako služební auta a jsou spolehlivé. V podstatě se jezdí jen na garance. je ale pravda že se jich zbavujeme když mají najeto cca 200000 a to je doba kdy by se mohl ukázat opak Nyní mám toyotu hilux 2.5 D4D s 189000 km a jediný problém byl zámek na krytu korby - v zimě zamrzal
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 24.03.2015 21:15, RE: výběr
danger007 posted by:
HoNZA posted by:
Zdravím Vásvybírat auto za 180000 při splnění všech požadavků co uvádíte je složitá věc. NAvíc je třeba počítat s další investicí do servisu, který prodávající neudělal, takže se už pohybujeme u 200000,- ,,,Proto budete muset udělat kompromis. Osobně bych koupil klidně auto s větší spotřebou, ale levnými opravami, protože třeba Volvo má sice všechny výhody pro rodinu i řidiče, ale stačí jen rozlámaný plast pod čelním sklem /torpédo/ a máte zaděláno na drahý problém...který hravě smaže peníze uspořené na palivu. Souhlasím s PetremT, že Logan MCV vám udělá velikou službu a není to špatné auto. Spotřeba s benzínovým motorem je větší, ale stále únosná a opravy jsou za babku, Navíc nejsou nijak zvlášť potřeba. Komfort a kultura jízda jsou aleve srovnání s první octavií je zákonitě horší, ale neuráží. Navíc za tyhle peníze koupíte skoro nový.Další za úvahu stojí mazda 6. Benzínové motory jsou držáky /1:8 a 2.0/ a auto je to skvostně jezdící. spotřeba je rozumná a spolehlivost vynikající. Mají sklon rezavět, ale to je věc, které se dá výběrwm auta a pečlivým servisem dost předejít.Volvo V50 a V70 bude mít za tu cenu už hodně za sebou a servis bude potřebovat určitě... za spoustu penez. Sám jsem fanda do Volv /měl jsem 960 kombi/ ale ceny některých náhradních dílů jsou prostě vysoké.Octavia II. má tu výhodu že můžete vybírat z velkého množství aut, což platí i pro Golf. Riziko podvodu je ale nemalé. Nebál bych se naftové 1.9 /kromě motoru BXE a BLS/ ale servis nebude zadarmo.... Zkuste se podívat do bazarů leasingovek - auta z bussiness leasingů mají jasnou servisní historii a a obvykle je na výběr z více aut stejného typu. /pozor to ale neznamená že jsou to auta bez investic!/Sečteno: vybíral bych Octavii a nečekal že vám bude sloužit dalších 15 let druhým kandidátem je Dacia /jako volba rozumu a bez ohledu na prestiž/ a pak Volvo i svědomím že nto poleze do peněz Hezký večer H.
Velice Vám děkuji za přínosnou rekapitulaci k daným typům vozidel. Zajímal by mě Váš názor k vozům typu Toyota. Máme v rodině jednoho nadšeného toyoťáka, který vlastní už 3. vůz v deislu a nemůže si ho vynáchválit (3.vůz proto, že vždy kupuje nový a po 5 letech vůz prodá). Viz výše také kolegové chválili motorově. U Dácie se bojíme, že je to spíše krok zpět


ano, pokud chcete koupit novou Toyotu v naftě a provozovat ji max. pět let/150tis. km tak budete spokojeni. pokud chcete ojetou tak si přečtěte problémy s motory d4-d na fórech uživatelů toyot, rozhodně do ní nepůjdete-generálky motorů za desítky tisíc apod. ojetý 1.8 benzín mívá problém se spotřebou oleje-taktéž se dočtete na fórech, 2.0 neseženete. Dacia není krok zpět, je to obyčejné auto ze starých=prověřených komponent, viz. motor 1.6. žádný luxus ale za ty peníze dostanete nejnovější auto s nejmenším nájezdem, nemusíte ho pojistit jako Oktávku kterou vám stejně asi ukradnou, nebude svařené ze 3 kusů, stočené, kradené... za mě jasná volba. možná bych na vašem místě i zvážil jestli nejít do nové Dacie, předváděcí, skladovou...
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Tuesday 24.03.2015 21:28, RE: výběr
tomaskrtek posted by:
danger007 posted by:
HoNZA posted by:
Zdravím Vásvybírat auto za 180000 při splnění všech požadavků co uvádíte je složitá věc. NAvíc je třeba počítat s další investicí do servisu, který prodávající neudělal, takže se už pohybujeme u 200000,- ,,,Proto budete muset udělat kompromis. Osobně bych koupil klidně auto s větší spotřebou, ale levnými opravami, protože třeba Volvo má sice všechny výhody pro rodinu i řidiče, ale stačí jen rozlámaný plast pod čelním sklem /torpédo/ a máte zaděláno na drahý problém...který hravě smaže peníze uspořené na palivu. Souhlasím s PetremT, že Logan MCV vám udělá velikou službu a není to špatné auto. Spotřeba s benzínovým motorem je větší, ale stále únosná a opravy jsou za babku, Navíc nejsou nijak zvlášť potřeba. Komfort a kultura jízda jsou aleve srovnání s první octavií je zákonitě horší, ale neuráží. Navíc za tyhle peníze koupíte skoro nový.Další za úvahu stojí mazda 6. Benzínové motory jsou držáky /1:8 a 2.0/ a auto je to skvostně jezdící. spotřeba je rozumná a spolehlivost vynikající. Mají sklon rezavět, ale to je věc, které se dá výběrwm auta a pečlivým servisem dost předejít.Volvo V50 a V70 bude mít za tu cenu už hodně za sebou a servis bude potřebovat určitě... za spoustu penez. Sám jsem fanda do Volv /měl jsem 960 kombi/ ale ceny některých náhradních dílů jsou prostě vysoké.Octavia II. má tu výhodu že můžete vybírat z velkého množství aut, což platí i pro Golf. Riziko podvodu je ale nemalé. Nebál bych se naftové 1.9 /kromě motoru BXE a BLS/ ale servis nebude zadarmo.... Zkuste se podívat do bazarů leasingovek - auta z bussiness leasingů mají jasnou servisní historii a a obvykle je na výběr z více aut stejného typu. /pozor to ale neznamená že jsou to auta bez investic!/Sečteno: vybíral bych Octavii a nečekal že vám bude sloužit dalších 15 let druhým kandidátem je Dacia /jako volba rozumu a bez ohledu na prestiž/ a pak Volvo i svědomím že nto poleze do peněz Hezký večer H.
Velice Vám děkuji za přínosnou rekapitulaci k daným typům vozidel. Zajímal by mě Váš názor k vozům typu Toyota. Máme v rodině jednoho nadšeného toyoťáka, který vlastní už 3. vůz v deislu a nemůže si ho vynáchválit (3.vůz proto, že vždy kupuje nový a po 5 letech vůz prodá). Viz výše také kolegové chválili motorově. U Dácie se bojíme, že je to spíše krok zpět
ano, pokud chcete koupit novou Toyotu v naftě a provozovat ji max. pět let/150tis. km tak budete spokojeni. pokud chcete ojetou tak si přečtěte problémy s motory d4-d na fórech uživatelů toyot, rozhodně do ní nepůjdete-generálky motorů za desítky tisíc apod. ojetý 1.8 benzín mívá problém se spotřebou oleje-taktéž se dočtete na fórech, 2.0 neseženete. Dacia není krok zpět, je to obyčejné auto ze starých=prověřených komponent, viz. motor 1.6. žádný luxus ale za ty peníze dostanete nejnovější auto s nejmenším nájezdem, nemusíte ho pojistit jako Oktávku kterou vám stejně asi ukradnou, nebude svařené ze 3 kusů, stočené, kradené... za mě jasná volba. možná bych na vašem místě i zvážil jestli nejít do nové Dacie, předváděcí, skladovou...


1.8 měla problém se spotřebou oleje zhruba kolem roku 2002. Pak upravovali pístní kroužky a problém se nyní neukazuje. Nebál bych se ho koupit.
respond
danger007
number of posts6
date of registration24.03.2015
Tuesday 24.03.2015 21:43, Děkuji všem
Děkuji všem za reakce, určitě bychom šli do benzínového motoru. Máme nyní tři finalisty (mazda 6 kolem roku 2006-2007, Toyotu Avensis - v těchto případech 2 litrové motory, a stále je ve hře benzinové provedení Volva V50 (prostě úchylka - vnitřní design a propracování je skvělé).

Nastává čas hledání.
Opět budu ráda za jakékoliv reakce od Vás ať už třeba na Mazdu 6 r.výroby 2006-2007.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 24.03.2015 21:53, RE: Děkuji všem
danger007 posted by:
Děkuji všem za reakce, určitě bychom šli do benzínového motoru. Máme nyní tři finalisty (mazda 6 kolem roku 2006-2007, Toyotu Avensis - v těchto případech 2 litrové motory, a stále je ve hře benzinové provedení Volva V50 (prostě úchylka - vnitřní design a propracování je skvělé). Nastává čas hledání. Opět budu ráda za jakékoliv reakce od Vás ať už třeba na Mazdu 6 r.výroby 2006-2007.Nadchl mě např. tento kousekhttp://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/16295495?goFrom=list


Volvo V50 je focus v jiném kabátě. Takže pokud vám sedí i prostorově stačí kupte raději forda Bud bude novější nebo zbyde u stejného ročníku na výlety s prckama.
Velikostí stejná bude i Kia Ceed SW a tu koupíte za ty peníze ještě v záruce. V benzínu to může být slušná volba.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 25.03.2015 00:00, RE: Děkuji všem
danger007 posted by:
Děkuji všem za reakce, určitě bychom šli do benzínového motoru. Máme nyní tři finalisty (mazda 6 kolem roku 2006-2007, Toyotu Avensis - v těchto případech 2 litrové motory, a stále je ve hře benzinové provedení Volva V50 (prostě úchylka - vnitřní design a propracování je skvělé). Nastává čas hledání. Opět budu ráda za jakékoliv reakce od Vás ať už třeba na Mazdu 6 r.výroby 2006-2007.Nadchl mě např. tento kousekhttp://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/16295495?goFrom=list


Ad Mazda 6. Měli jsme 2.0L benzín 104 kW s dlouhodobou spotřebou 7,7 L http://www.spritmonitor.de/en/detail/370746.html. Jezdila s tím často manželka krátké trasy, rozvoz dětí do školy, školky. Auto bylo spolehlivé s minimem investic krom garančních kontrol a časem opravy jednoho zadního lemu a výměny druhého (celkem 15 tisíc v autorizáku Mazda). V případě koupě zhodnoťte v jakém stavu jsou zadní lemy. A případně s autem před koupí zajeďte radši do servisu, ať víte co kupujete. Já to svoje tehdy koupil sám bez automechanika přímo v AutoPointu
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 25.03.2015 00:06, RE: proč už nechceme Octavku I.
danger007 posted by:
S vozem jsme spokojeni O I., ale je to 15 let starý vůz, má nalítáno 250 tis. a to nemluvě kolik tam bylo přetočeno před našim nákupem. Spíš jde asi už i o opotřebovanost vozu, přeci jen má 15 let. Chceme posun v pohodlí a samozřejmě teď člověk za vůz ještě dostane jako proti účet pěknou částku...takže když se to vše sečte...Jinak musím říci , že opravdu tento motor i provedení vozu se dá nazvat jako opravdový držák...Už teď je nám jasné, že nebude lehké se loučit s tímto vozem. Proto tak těžce vybíráme nového "náhradníka", který by dosahoval podobných kvalit.


To je těžko soudit. Mám 14 let staré Mondeo, podle tacho má 190 tkm, a neřekl bych že by bylo až tak zásadně opotřebované. Ano určitě nemá vlastnosti nového vozu, a to jak komfortní, tak pevnostní, ale že by to byl hrkač, nemohu říct. Jde o to, co Vás obtěžuje na současném voze a zda by to nešlo za výrazně méně peněz vyřešit.. Protože pokud nemáte peněz nazbyt a navrhovaná Dacia se Vám jakkoliv nezamlouvá, bude Vás provoz jiného auta stát více, než současného. Podvozek, brzdy, spojka, motor, převodovka, to všechno je pro stávající auto relativně levně řešitelné. Jediné, co auto zastaví je koroze karoserie a silná koroze nosných dílů. Nad tou vyhrát nelze.
Já Vám jiné auto nerozmlouvám, sám jsem původně myslel, že letos vyměním Mondeo za něco jiného v obdobné cenové relaci rovněž vhodné pro rodinu (já však nejdu primárně po nízké spotřebě, ale výkonu a spolehlivosti motoru, protože dojet je pro mě větší priorita než ušetřit), ale situace na trhu ojetin mi zrovna teď úplně příznivá nepřijde - tedy pro mé potřeby -> motor 200 + koní.
Ještě mě napadl Opel Vectra s motorem 1.8 (103 kW). To je velmi dobrý motor, spolehlivý a docela úsporný. Vectra v provedení kombi je obrovská, atakuje nebo dokonce překonává velikost Opela Omegy. Vectra patří do kategorie spíše provozně levnějších aut. Dříve ji trápily poddimenzované tlumiče, nevím jak pofaceliftové verze. Má hliníková ramena na přední nápravě, která jsou drahá, ale neslyšel jsem, že by s nimi byla takové problémy, jako kdysi u Audin a Passatů.
Ale jak bylo napsáno ani s Toyotou Avensis nebo Mazdou 6 (bez koroze) chybu neuděláte pokud jste opravdu rozhodnuti právě teď utratit těžce vydělané peníze za něco tak nestálého, jako je auto.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Wednesday 25.03.2015 09:18, Citroen C5
Za tuto cenu by som ja osobne isiel (najme ak mam rodinu) do citroenu C5 2. Da sa zohnat pred faceliftom do roku 2008 za tieto peniaze, len problem bude najst nejaky benzin, najlepsie asi 2.0. Ak sa vam to ale podari, dostanete omnoho komfortnejsie a bezpecnejsie auto ako staru octaviu so spotrebou pri kludnej jazde okolo tych 7.5 litra, po okreskach aj pod 6.5 litra, s mnozstvom vybavy a obrovskym kufrom. Taktiez si budete moct auto do terenu zodvihnut, co napriklad ja vyuzivam velmi casto pri parkovani v preplneno meste. Ak auto nebolo burane a dobre ho skontrolujete, tak bude dovolim si tvrdit nadpriemerne spolahlive. Ak vam aj prestane fungovat nejaka vybava, tak je na vas ci si to opravite, vacsina nie je taka potrebna (dokonca aj ked sa pokazia natacacie bixenony, tak zostanu v polohe ako by mali byt bez natacania). Podvozok je robusny, ak vrzga zadna naprava, treba uz ale vymenit loziska- asi 200E, hydraulika- tam sa vacsinou meni iba v 200t km olej, asi za 40E,ak odidu aj pruziace jednotky,, tak 350 eur, asi ako tlmice, ale nepoznam zatial nikoho kto by ich po 200t km menil, mozno tak 300t km. Jediny problem podla mna je hrozne radio (ak nie je na mp3). Treba si ale zvyknut na to, ako auto jazdi, bude to oproti octavii rozdiel, a taktiez na palubovku, ktora je podla mna strasna. Inak za tychto poziadavie by som asi vahal medzi citroenom a spominanym opelom vectra (150t za auto a 30 si radsej nechat na servis, ak nebude treba, tak na nasledny vylet)
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 25.03.2015 12:10, RE: Citroen C5
Citroenak posted by:
Za tuto cenu by som ja osobne isiel (najme ak mam rodinu) do citroenu C5 2. Da sa zohnat pred faceliftom do roku 2008 za tieto peniaze, len problem bude najst nejaky benzin, najlepsie asi 2.0. Ak sa vam to ale podari, dostanete omnoho komfortnejsie a bezpecnejsie auto ako staru octaviu so spotrebou pri kludnej jazde okolo tych 7.5 litra, po okreskach aj pod 6.5 litra, s mnozstvom vybavy a obrovskym kufrom. Taktiez si budete moct auto do terenu zodvihnut, co napriklad ja vyuzivam velmi casto pri parkovani v preplneno meste. Ak auto nebolo burane a dobre ho skontrolujete, tak bude dovolim si tvrdit nadpriemerne spolahlive. Ak vam aj prestane fungovat nejaka vybava, tak je na vas ci si to opravite, vacsina nie je taka potrebna (dokonca aj ked sa pokazia natacacie bixenony, tak zostanu v polohe ako by mali byt bez natacania). Podvozok je robusny, ak vrzga zadna naprava, treba uz ale vymenit loziska- asi 200E, hydraulika- tam sa vacsinou meni iba v 200t km olej, asi za 40E,ak odidu aj pruziace jednotky,, tak 350 eur, asi ako tlmice, ale nepoznam zatial nikoho kto by ich po 200t km menil, mozno tak 300t km. Jediny problem podla mna je hrozne radio (ak nie je na mp3). Treba si ale zvyknut na to, ako auto jazdi, bude to oproti octavii rozdiel, a taktiez na palubovku, ktora je podla mna strasna. Inak za tychto poziadavie by som asi vahal medzi citroenom a spominanym opelom vectra (150t za auto a 30 si radsej nechat na servis, ak nebude treba, tak na nasledny vylet)


S tím se dá souhlasit, ovšem pouze v případě že se jedná o hydopodvozek. Potom je to skvělé auto, i když sehnat ho v benzinu bez turba je dost oříšek. Jen na střední třídu neni vzadu moc místa.
Na klasických pružinách ( a že jich je takových hodně) je to ale tragické auto. Nevim jestli to neni schválně aby podpořili ziskovější prodej hydrovariant. Znám taxikáře co si to koupil na klasickém podvozku a s láskou vzpomíná na komfort passatu b5.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.