0
back
 

diskuze k tématu: VOLVO V40 a dojmy uživatele při 175 tis. Km

category of topic classification: ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 13:20, pár nesrovnalostí
1) je to pravé severské auto z Holandska s japonskými geny, ale to by nebylo na závadu, jen pro upřesnění 2) nevím co by auto mělo utrpět při servisu v neautorizovaných dílnách (pokud to nejsou nějací amatéři), V40 není technicky nijak zvlášť náročná a vybavenost nezávislých servisů se v poslední době zlepšuje, případně spolupracují s někým, kdo potřebné vybavení má. Navíc s autorizovanými servisy napříč značkami nemám dobré zkušenosti a u starších vozů díky příliš optimistickému servisnímu plánu výrobce může dojít i k fatální závadě (např. na rozvodech, převodovce...), 3) V40 je na svou dobu určitě bezpečné auto, ale nijak výrazně nepřevyšuje konkurenci, pokud vím, tak získalo 4* v době, kdy NCAP bylo opravdu jen o pasivní bezpečnosti 4) autor nepíše o nějakých závadách, nebo co kromě oleje měnil, proto by mě zajímalo, proč dal za dostupnost náhradních dílů - 5? navíc spousta dílů je shodná s Mitsu Carisma..., a když je s ním tak spokojený a všem ho doporučuje, proč by si znova V40 koupil jen ASI? No každopádně V40 je povedené a pěkné auto, které nerezne, takže dává smysl i jako starší ojetina. A na autorovi recenze jde vidět, jak dokáže působit image Volva. Škoda, že se víc nerozepsal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 14:29, Brzdy
Jen k těm brzdám, pokud jsou vzadu kotouče, způsobovalo tvrdnutí brzdového pedálu totální zareznutí ovládacích prvků. Třmen se prostě začal přidírat, v extrémním stavu už je to vidět i na malé účinnosti ruční brzdy. Za jízdy to bohužel moc poznat není (kromě tvrdého pedálu), protože auto brzdí hlavně předkem a při prohlídce v servisu to taky moc vidět není, protože třmen je rezavý zevnitř (hlavně), na povrchu je obvykle jen běžná koroze
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 14:30, Troška polemiky
Zdravím, měl jsem S40, r.v. 2000. ale v 1.8 benzín, najezdil jsem s ní zhruba 100 tkm, než šla dál do světa (a myslím, že jezdí dodnes), tak myslím, že mohu srovnat. Ten motor 1.8 benzín by opravdu minimum, se kterým to auto jakžtakž jelo (1,6 je podle mně o ničem), byť třeba ve městě to žralo kvůli nadváze jako prokopnuté (cca 11 - 12 l/100 po Praze) a zrychlení také nebylo nic moc (ale to je hodně i o zpřevodování, které bylo, jako u všech Volv, docela zoufalé).

Spolehlivost - souhlasím, za těch cca 5,5 roku se neřešilo nic zásadního - dvakrát prachovka na homokinetickém kloubu, občas to nechtělo držet volnoběh (jednou asi špatný benzín, jednou asi benzínový filtr, jednou odešly docela zánovní svíčky BKR), jinak úplně v pohodě.

Povrchová ochrana - antikorozní v pohodě, lakování nic moc (šrábance na kapotě od kamínků apod.).

Vnitřek - měl jsem to v kůži a sedadla byla nejlepší, která jsem kdy v autě měl (teď mám C30 a Touareg, tchýně má XC 60, ale nic z toho se jim nerovná) a rádio (myslím, že pro ně dělalo Alpine) bylo také moc fajn. Palubní počítač jsem stejně jako autor postrádal (dával se do standardu až po velkém FL 2001). Z pohledu spolehlivosti docela hodně odcházely žárovičky na palubce. Jinak topilo to jak vzteklé, ale třeba klimoška ve srovnání s Focusem celkem nic moc. Problémy se zapínání mlhovek jsem nezaznamenal (současná C30 to má vymyšleno ještě hůře, tam nezbývá, než jít čistě hmatem s rizikem, že si místo puštění mlhovky otevřu víčko od nádrže).

Podvozek - tady se soudruzi netrefili naladěním (bylo to hrozně tvrdé a prkenné a přes multilink vzadu seděl Focus v zatáčkách mnohem lépe).

Převodovka - nic moc, Volvo prostě převodovky neumí (ani manuály ani automaty). Řazení bylo trošku jako kvedlání polívky, jednička těsně vedle trojky (na tu to ale nešlo rozjet), občas zlobil synchron na pětce. Zpřevodování bylo docela zoufalé - jednička a dvojka nemyslně krátké, trojka a čtyřka nesmyslně dlouhé). Jinak - spojka vydržela 200 tkm a to jsem v tom autě odstěhovali celou obrovskou knihovnu (několik desítek banánovek) a spoustu dalších krámů.

Jizdní vlastnosti v zimě - zde bych si dovolil nesouhlasit. ASR nasazovalo moc brzy a fungovalo i na zpátečku (ale na druhé straně, šlo to vypnout), ale auto bylo celkem vyvážené, takže s dobrýma gumama se dalo vyjet ledasco. Co mi dost vadilo, bylo hrozně citlivé ABS (třeba v porovnání s MB C anebo Focusem).

Jinak závěrem - bylo to hrozně fajn auto, sice mělo své konstrukční mouchy, ale jako celek hrozně drželo (s dostupností ND souhlasím, pokud se to nedá díl sehnat na vrakovišti, člověka to zruinuje). Dnes mám C30 D5, ale je asi poslední Volvo, co mám. Prostě už to není ono, hlavně pokud jde o spolehlivost.

Až budu mít chvilku, napíšu o své S40 tady recenzi (a snad mi jí někdo někdy uvěřejní). Hezký den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 17:05, RE: Troška polemiky
jiriez posted by:
Zdravím, měl jsem S40, r.v. 2000. ale v 1.8 benzín, najezdil jsem s ní zhruba 100 tkm, než šla dál do světa (a myslím, že jezdí dodnes), tak myslím, že mohu srovnat. Ten motor 1.8 benzín by opravdu minimum, se kterým to auto jakžtakž jelo (1,6 je podle mně o ničem), byť třeba ve městě to žralo kvůli nadváze jako prokopnuté (cca 11 - 12 l/100 po Praze) a zrychlení také nebylo nic moc (ale to je hodně i o zpřevodování, které bylo, jako u všech Volv, docela zoufalé).

Spolehlivost - souhlasím, za t...
Podobně příšerné řazení měla i sesterská Carisma, aspoň s dieselem. Motor byl sice poměrně čilý a ani splným autem neměl problém, i když pocitově měl příliš pozvolný nástup (byl jsem v té době zvyklý na 1,9 TDI 81 kW) a když jsme se cestou vystřídali a já (namajitel) řídil, tak mě to řazení strašně štvalo. Jsem zvyklý řadit rychle, takže z velmi vláčné a ne moc přesné převodovky jsem rostl. Naštěstí majitel spal, takže než jsem si zvyknul, neslyšel ty pazvuky... Ta recenze by byla fajn, hlavně na tu C30.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.07.2012 19:58, RE: Troška polemiky
Paul posted by:
Podobně příšerné řazení měla i sesterská Carisma, aspoň s dieselem. Motor byl sice poměrně čilý a ani splným autem neměl problém, i když pocitově měl příliš pozvolný nástup (byl jsem v té době zvyklý na 1,9 TDI 81 kW) a když jsme se cestou vystřídali a já (namajitel) řídil, tak mě to řazení strašně štvalo. Jsem zvyklý řadit rychle, takže z velmi vláčné a ne moc přesné převodovky jsem rostl. Naštěstí majitel spal, takže než jsem si zvyknul, neslyšel ty pazvuky... Ta recenze by byla fajn, hlavně na tu C30.
On diesel v Carismě byl celkově dost nepovedený. Měl jsem ji v 1,8 GDI (benzín) a byl jsem s ní velmi spokojen - dle mého to byla jiná varianta (a lepší) k octavii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 13:38, RE: Troška polemiky - pár osobních postřehů k C 30 D5
Paul posted by:
Podobně příšerné řazení měla i sesterská Carisma, aspoň s dieselem. Motor byl sice poměrně čilý a ani splným autem neměl problém, i když pocitově měl příliš pozvolný nástup (byl jsem v té době zvyklý na 1,9 TDI 81 kW) a když jsme se cestou vystřídali a já (namajitel) řídil, tak mě to řazení strašně štvalo. Jsem zvyklý řadit rychle, takže z velmi vláčné a ne moc přesné převodovky jsem rostl. Naštěstí majitel spal, takže než jsem si zvyknul, neslyšel ty pazvuky... Ta recenze by byla fajn, hlavně na tu C30.
I s tou C30 počítám, možná i dřív...;o). Zatím stručně: Je to C 30 D5 Summum, r.v. 2007, koupeno s 20 tkm, teď necelých 70 tkm (skoro v plné palbě, chybí akorát BLIS a parkovací senzory vpředu). Pokud zrovna jezdí (a nestojí v servisu), tak to docela jede a nemohu potvrdit, co jsem někde četl, že by byla kór moc těžká na předek (C 220 CDI je na tom mnohem hůř), jasně - ten velký diesel není peříčko, ale auto mi nepřijde nějak zvlášť nevyvážené. Bohužel jí mám ještě v původní jediné verzi s automatem, který není nic moc (svéhlavost mi z důvodu vrozené lenosti nevadí, ale jednak by to chtělo trošku lepší zpřevodování (ta trojka tam snad ani nemusela být, jak je krátká, ale hlavně: nastavení měniče, kdy to při sebemenším přidání plynu podřazuje, takže není možné, aby šly otáčky pod 2100/min., mě často přivádí k šílenství). Celkové jízdní vlastnosti super (jel jsem 2 x na otočku do Berlína a zpět v hustém dešti, jednou s Civicem 8.generace a jednou se svou C30, to Volvo bylo úplně jiná liga), spotřeba lehké zklamání (kolem 8 l /100 km, MB C 220 CDI umí v automatu jezdit za cca o 1,5 l /100 km méně). Interiér - designově fajn, funkčně a materiálově ujde (interiér u staré S40 mi z pohledu ergonomie vyhovoval víc, navíc u C 30 se viditelně šetřilo - tvrdé plasty, kde to není vidět, stejně tak už ani ne koženka, ale nějaký silonový hadr na sedadlech, kde to není vidět). Ale to by se všechno dalo přežít, je to příjemné a živé auto. Možná ještě poznámka - 18 palcové elektrony s nízkoprofilama vypadají fajn, ale jezdit na nich je docela utrpení (kličkování mezi kanály apod.). Co mě však doslova přivádí k šílenství, je totální nespolehlivost auta - tady Volvo kleslo někam k R19. Postupně (ale celkem rychle za sebou) odcházejí všechna možná serva (sklápění zrcátek, vyklápění displaye navigace), měnili jsme už parkovací senzor, odešlo relé žhavení, pak se nešlo připojit k CPU motoru (nakonec jsme sehnali někoho, kdo tam za pár korun vyměnil vadný port, hrozil jsem se, že se bude měnit celá CPU, protože je atypická - z velkého Volva nepasuje....), teď mě čeká výměna EGR (třikrát vyčištěno, vydrží to tak 200 - 800 km)...Zatím jsem do oprav nenasypal moc peněz, protože mám dobrého neznačkového mecha, ale radši bych jezdil, než přemýšlel, co se vyse.. tentokrát. Fakt mi to přijde, že jim tu elektroniku navrhovali Frantíci, ta spolehlivost je opravdu zoufalá. Nikdy jsem neměl rád VW, ale můj služební Tuareg I naopak zatím zcela drží (najel jsem s ním cca 20 tkm, celkem to má poctivých 70 tkm) na jedničku. Prý se to začne sypat až po stovce, tak uvidíme...;o).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 14:27, RE: Troška polemiky
Pavlik posted by:
On diesel v Carismě byl celkově dost nepovedený. Měl jsem ji v 1,8 GDI (benzín) a byl jsem s ní velmi spokojen - dle mého to byla jiná varianta (a lepší) k octavii.
Vzhledem k tomu, že jsem v té době jezdil O1 TDI 81 kW, můžu si dovolit srovnávat. Carisma byla rozhodně pohodlnější a celkově měkčí. Interiér útulnější. Diesel, jak už jsem psal, měl úplně jiný projev a zhruba o půl litru vyšší spotřebu (5,5 vs. 6), o spolehlivosti dieselu v Mitsu toho moc nevím, ale co vím dost odcházela ložiska. O1 na mě působila o dost bytelnějším dojmem (zvenku i zevnitř) a lepším zpracováním. Vzadu bylo v Carismě víc místa pro kolena ale zase málo na hlavu, s čímž nemá O1 problém. Celkově, kdybych si měl vybrat, tak bych vybral O1. Nevím kolik tehdy stála srovnatelná Carisma, ale už kvůli motoru a převodovce bych šel do O1.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 14:34, RE: Troška polemiky - pár osobních postřehů k C 30 D5
jiriez posted by:
I s tou C30 počítám, možná i dřív...;o). Zatím stručně: Je to C 30 D5 Summum, r.v. 2007, koupeno s 20 tkm, teď necelých 70 tkm (skoro v plné palbě, chybí akorát BLIS a parkovací senzory vpředu). Pokud zrovna jezdí (a nestojí v servisu), tak to docela jede a nemohu potvrdit, co jsem někde četl, že by byla kór moc těžká na předek (C 220 CDI je na tom mnohem hůř), jasně - ten velký diesel není peříčko, ale auto mi nepřijde nějak zvlášť nevyvážené. Bohužel jí mám ještě v původní jediné verzi s autom...
Díky za zajímavé poznatky. Budu se těšit na recenze (určitě i C220 a Tuaregu). Škoda těch komplikací s C30, protože jinak dokážu ocenit její nekonvenčnost a netuctový, ale elegentní design. Možná za to může příliš čínských komponentů, ale kde dnes nejsou....?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 20:34, RE: Troška polemiky
Paul posted by:
Vzhledem k tomu, že jsem v té době jezdil O1 TDI 81 kW, můžu si dovolit srovnávat. Carisma byla rozhodně pohodlnější a celkově měkčí. Interiér útulnější. Diesel, jak už jsem psal, měl úplně jiný projev a zhruba o půl litru vyšší spotřebu (5,5 vs. 6), o spolehlivosti dieselu v Mitsu toho moc nevím, ale co vím dost odcházela ložiska. O1 na mě působila o dost bytelnějším dojmem (zvenku i zevnitř) a lepším zpracováním. Vzadu bylo v Carismě víc místa pro kolena ale zase málo na hlavu, s čímž nemá O1 ...
Tak benzín 1,8 GDI (přímovstřik) měl průměrnou spotřebu 6,3-6,5 což při výkonu 92 kw považuji za vynikající hodnotu. Carisma je proti octavii 1 prostornější a to jak na šířku tak podélně, přičemž místa pro hlavu vzadu je zhruba stějně (varianta liftback, u O 1 combi je to pro hlavu lepší). Zpracování mi přišlo naprosto rovnocenné, jen carisma působí o dost útulnějším dojmem. Celkově jsem s ní najel 180 tisíc a řešil jsem 2x závadu, nějakou "shodou náhod" se dvěma různým dívkám podařilo vytrhnout ovládání okna spolujezdce - není to baběvdorné auto ). Jinak olej, 1x brzdy a 1x rozvody. Cenu si přesně nevzpomínám, mě stála v roce 1998 cca 450-500tisíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.07.2012 20:40, RE: Troška polemiky - pár osobních postřehů k C 30 D5
jiriez posted by:
I s tou C30 počítám, možná i dřív...;o). Zatím stručně: Je to C 30 D5 Summum, r.v. 2007, koupeno s 20 tkm, teď necelých 70 tkm (skoro v plné palbě, chybí akorát BLIS a parkovací senzory vpředu). Pokud zrovna jezdí (a nestojí v servisu), tak to docela jede a nemohu potvrdit, co jsem někde četl, že by byla kór moc těžká na předek (C 220 CDI je na tom mnohem hůř), jasně - ten velký diesel není peříčko, ale auto mi nepřijde nějak zvlášť nevyvážené. Bohužel jí mám ještě v původní jediné verzi s autom...
Problém s elektronikou není o tom kdo ji navrhuje, ale kdo ji vyrábí. Když mi odešlo pár čidel na xenonech u renaultu, tak na všech bylo napsáno "BOSCH Made in Germany". A pokud vím, tak dnes skoro všichni používají Bosch, Siemens nebo Denso.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.07.2012 10:00, RE: pár nesrovnalostí
Paul posted by:
1) je to pravé severské auto z Holandska s japonskými geny, ale to by nebylo na závadu, jen pro upřesnění 2) nevím co by auto mělo utrpět při servisu v neautorizovaných dílnách (pokud to nejsou nějací amatéři), V40 není technicky nijak zvlášť náročná a vybavenost nezávislých servisů se v poslední době zlepšuje, případně spolupracují s někým, kdo potřebné vybavení má. Navíc s autorizovanými servisy napříč značkami nemám dobré zkušenosti a u starších vozů díky příliš optimistickému servisnímu plá...
k těm dílům taková poznámečka, aby to někoho nemátlo. Některé V40 nemusí mít s Carisma nic společného. Typicky jde o 2.0T a T4 modely, které mají vše speciální (brzdy, výfuk, motor, podvozkové díly) a tyto díly jsou výrazně dražší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.07.2012 10:06, RE: Troška polemiky - pár osobních postřehů k C 30 D5
Paul posted by:
Díky za zajímavé poznatky. Budu se těšit na recenze (určitě i C220 a Tuaregu). Škoda těch komplikací s C30, protože jinak dokážu ocenit její nekonvenčnost a netuctový, ale elegentní design. Možná za to může příliš čínských komponentů, ale kde dnes nejsou....?
Volva mám prolezlá skrz na skrz a pokud nejde přímo o diskrétní součástky typu SMD rezistor či kondenzátor, které se prakticky výhradně vyrábí v Číně, tak ŘJ jsou od evropských případně japonských výrobců. Dokonce ani spotřební materiál jsem nenašel žádný, co by nesl logo "made in China". Jediné, co jsem kdy našel mimoevropského, tak tlačítka na volantu - made in Taiwan.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.07.2012 10:08, RE: Troška polemiky
Paul posted by:
Vzhledem k tomu, že jsem v té době jezdil O1 TDI 81 kW, můžu si dovolit srovnávat. Carisma byla rozhodně pohodlnější a celkově měkčí. Interiér útulnější. Diesel, jak už jsem psal, měl úplně jiný projev a zhruba o půl litru vyšší spotřebu (5,5 vs. 6), o spolehlivosti dieselu v Mitsu toho moc nevím, ale co vím dost odcházela ložiska. O1 na mě působila o dost bytelnějším dojmem (zvenku i zevnitř) a lepším zpracováním. Vzadu bylo v Carismě víc místa pro kolena ale zase málo na hlavu, s čímž nemá O1 ...
O1 je typickým zástupcem aut s minimálním místem na nohy cestujících sedících vzadu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.07.2012 10:14, RE: Troška polemiky
jiriez posted by:
Zdravím, měl jsem S40, r.v. 2000. ale v 1.8 benzín, najezdil jsem s ní zhruba 100 tkm, než šla dál do světa (a myslím, že jezdí dodnes), tak myslím, že mohu srovnat. Ten motor 1.8 benzín by opravdu minimum, se kterým to auto jakžtakž jelo (1,6 je podle mně o ničem), byť třeba ve městě to žralo kvůli nadváze jako prokopnuté (cca 11 - 12 l/100 po Praze) a zrychlení také nebylo nic moc (ale to je hodně i o zpřevodování, které bylo, jako u všech Volv, docela zoufalé).

Spolehlivost - souhlasím, za t...
jak to vypadá, tak jste neměl ještě ani jednou převodovku vyrobenou Volvem. V 1.8i je převodovka od Renaultu(v 1.8GDI je Mitsu), v té C30 máte automat od AisinWarneru. Ani jedno nepochází z dílen Volva. Naopak jejich převodovky manuální M56 a M66 jsou jedny z těch lepších. Přesné, spolehlivé, se slušným zpřevodováním (byť bych si u toho 6q dokázal představit ten šestý kvalt delší).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.07.2012 11:26, RE: Troška polemiky - pár osobních postřehů k C 30 D5
Pavlik posted by:
Problém s elektronikou není o tom kdo ji navrhuje, ale kdo ji vyrábí. Když mi odešlo pár čidel na xenonech u renaultu, tak na všech bylo napsáno "BOSCH Made in Germany". A pokud vím, tak dnes skoro všichni používají Bosch, Siemens nebo Denso.
A ani toto není úplně pravda. Záleží i na konstrukci související s dodanou věcí. Pokud nejsou dodrženy některé konstrukční a montážní podmínky dané výrobcem, může se jinde bezvadně fungující díl porouchat. Může jít tajké o špatné krytí, čili přítomnost nežádoucích látek ve větší míře, než stanovuje výrobce.
Pár příkladů: homokinetický kloub od renomovaného výrobce s vynikající kvalitou je překryt shitózní manžetou, která praskne nebo se uvolní spona a následná voda a prach zničí kloub. Kvalitní ložisko v náboji kola je dotaženo "blátěnou" maticí, která se otlačí nebo uvolní a ložisko se vymlátí nebo typická chyba nedodržení montážního postupu - absencí momentového líče je ložisko (kuželové nebo s jiným kosoúhlým stykem) dotaženo na sílu, takže se vyhřeje a rozsype nebo zadře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.07.2012 13:55, RE: Troška polemiky
eLzyx posted by:
jak to vypadá, tak jste neměl ještě ani jednou převodovku vyrobenou Volvem. V 1.8i je převodovka od Renaultu(v 1.8GDI je Mitsu), v té C30 máte automat od AisinWarneru. Ani jedno nepochází z dílen Volva. Naopak jejich převodovky manuální M56 a M66 jsou jedny z těch lepších. Přesné, spolehlivé, se slušným zpřevodováním (byť bych si u toho 6q dokázal představit ten šestý kvalt delší).
Ano souhlasím, kdysi se mi dostala do ruky S60 D5 120 kW v manuálu (výbava Sport) a jezdilo se s ní dobře. Řazení bylo docela prima, skoro jako u Hondy (nemyslím Civic 8. generace, tam to bylo o cosi slabší, hlavně nebylo poznat, že tam kvalt už skočil) nebo u Focusu. Výtka spíše směřovala k tomu, že si Volvo u těch malých aut prostě nedokáže pohlídat, jak jsou ty kvalty poskládané. A že dalo na S40 prastarou převodovku z Rencka (ta už byla na 440, pokud se nepletu) a spojilo jí s vlastním motorem (ubrali z pětiválce jeden válec), to jim není moc ke cti. No, třeba to nešlo spasovat s převodovkou od Mitsu...;o) (i když Carismu jsem nikdy osobně neřidíl, ale lidi, co znám, si jí docela chválili). No a politika Volva u C30 D5, pokud jde o převodovky, to je smutný příběh. Nejdřív pouze staralý pětikvaltový Aisin (prý se šestikvaltový nevejde), kvůli kterému se musel snižovat kroutící moment, pak až zadlouho šestikvaltový manuál (ten bych osobně preferoval) a až po FL šestikvaltový automat (najednou se vejde). Ale do T5, která má mimochodem o dost menší krouťák než současná D4, se dává pořád jen pětikvaltový automat (vedle šestikvaltového manuálu). To mi hlava moc nebere...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.07.2012 14:01, RE: Troška polemiky - pár osobních postřehů k C 30 D5
Pavlik posted by:
Problém s elektronikou není o tom kdo ji navrhuje, ale kdo ji vyrábí. Když mi odešlo pár čidel na xenonech u renaultu, tak na všech bylo napsáno "BOSCH Made in Germany". A pokud vím, tak dnes skoro všichni používají Bosch, Siemens nebo Denso.
No ještě jste zapomněl na Valeo a Lucas - ty hodnotím osobně asi jako nejhorší. Když jsem měl kdysi dávno Hondu CRX, tak tam od Nippon Denso bylo skoro všechno. Ale drželo to (i když za zadní atypické ložisko slisované s nábojem, co nikdo nikde v druhovýrobě nedělá, takže se muselo koupit za 6,5 tCZK nové, bych jim nakopal).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.07.2012 14:03, RE: Troška polemiky - pár osobních postřehů k C 30 D5
eLzyx posted by:
Volva mám prolezlá skrz na skrz a pokud nejde přímo o diskrétní součástky typu SMD rezistor či kondenzátor, které se prakticky výhradně vyrábí v Číně, tak ŘJ jsou od evropských případně japonských výrobců. Dokonce ani spotřební materiál jsem nenašel žádný, co by nesl logo "made in China". Jediné, co jsem kdy našel mimoevropského, tak tlačítka na volantu - made in Taiwan.
CPU motoru, schovaná u C 30 D5 za nárazníkem na straně u šoféra, to si docela koleduje o újmu. To mi docela přijde jako schválnost od výrobce...;o).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.07.2012 20:23, RE: Troška polemiky - pár osobních postřehů k C 30 D5
David V posted by:
A ani toto není úplně pravda. Záleží i na konstrukci související s dodanou věcí. Pokud nejsou dodrženy některé konstrukční a montážní podmínky dané výrobcem, může se jinde bezvadně fungující díl porouchat. Může jít tajké o špatné krytí, čili přítomnost nežádoucích látek ve větší míře, než stanovuje výrobce.
Pár příkladů: homokinetický kloub od renomovaného výrobce s vynikající kvalitou je překryt shitózní manžetou, která praskne nebo se uvolní spona a následná voda a prach zničí kloub. Kvalitn...
S tím souhlasím, ale třeba ty senzory xenonů jsou na všech autech na nápravách, tedy naprosto nechráněné. Výrobce by s tímto faktem tedy měl počítat, přesto byla příčina nefunkčnosti opakovaně v porušení vodotěsnosti a oxidace "vnitřku" čidla....a výrobce je Bosch Germany (
respond
Radunice
number of posts2
date of registration06.06.2015
Saturday 06.06.2015 22:35, naftu už bych nebral
Asi tak 6 let jsem měl Volvo S40 1.9 TD 66 kW z roku 1998. Najel jsem necelých 100 tis. km a dost nepříjemností jsem si užil. Hlavní příčinu vidím v zanedbané udržbě předchozího majitele, díky čemuž praskla hlava motoru, následně odešlo turbo. Vše se dalo sehnat z vrakoviště. Co se týče běžného spotřebního materiálu, jako jsou brzdy, nemyslím si, že by ceny byly přemrštěné. Výměna rozvodů mě vyšla i s prací na 6.500,-, takže také nic hrozného. Vadilo mi dost nepřesné řazení, daň za spolupráci s francouzi. Takže francouzské řazení stejně hrozné jako francouzský motor. Jinak pohodlí bylo bezkonkurenční. Tak úžasné sedačky má málokteré auto. Vyhovoval mi i nižší posez, ale každému to příjemné není. A co se týče rzi, ta počínala bujet na předních blatnících. Také se mi líbil pocit bezpečí, který umocňovaly masívní výztuhy ve dveřích.
Určitě bych si Volvo znovu koupil, ale pečlivěji bych vybíral model a motorizaci.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.