0
back
 

diskuze k tématu: Octavia Scout 2,0FSI nebo 2,0TDI?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 06:35, rada
Úplně bych vyřadil obě varianty a skočil bych šipku do Forestra 2,0D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 07:27, rada
Na blbou otázku, blbá odpověď :)
V první řadě by mne zajímalo, jestli chcete Scouta proto, že to "chlapácky" vypadá, nebo že reálně oceníte plastovou ochranu karosérie. Obdobné Octavie 4x4 vyjdou totiž i jako ojeté o několik desítek tisíc méně. Jestli vám jde o image, budiž, jestli chcete odolné auto 4x4, podíval bych se i jinam (třeba po Subaru Outback, které je řádově schopnější, spolehlivější a nekrade se).
Co se týká motoru, tak samozřejmě především záleží, kolik ročně najedete. Ale obecně ačkoli jsem příznivce benzínu, tak bych se dvakrát rozmyslel nad motorem 2.0FSI, který moc nejede a docela žere (navíc 98 oct. benzín). TDI PD 103kW je klasika, jede to, moc to nežere, ale je to motor příšerně nekultivovaný a náchylný na kvalitu paliva.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 09:05, rada
2.0 TDI příšerně nekultivovaný ..ty vole nechte toho kdo má tyhle pindy číst..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 09:46, rada
Skočit z Nuseláku na Jaromírovu nebo Sekaninovu? Když už 4 x 4 za rozumné peníze, pak 2.0 AD Subaru Forrester s továrním LPG
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 10:22, rada
Docela mě překvapilo, že každý doporučil, když 4x4, tak Subaru. Musím potvrdit, že jízda v Subaru Forester, Outback i Impreza s novými boxer-dieselovými motory nabízí za volantem báječné pocity za solidní peníze.... Nekoupit Subaru je jako vyhodit pulku penez do záchoda, fakt, jděte se o tom přesvědčit a budete okouzleni :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 10:42, rada
Tak jsem se podíval na www.spritmonitor.de a spotřeba 2,0 TDi se pohybuje od 6 do 7,5 l/100km. Bohužel zde není dost reprezentativní vzorek Scoutů s motorem FSI, ale když se podívám na Octavii combi, kde se reálná spotřeba pohybuje od 7 do 10 l/100km tak odhaduji průměrnou spotřebu Scoutu na 9 l/100km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 11:06, rada
Benzínový 2.0 FSI bych vynechal, neboť tato motorizace je na poměrně těžkou čtyřkolku přece jen slabá. Poznáte to zejména ve vyšších horských polohách. Přeplňovaný diesel je v tomto voze o poznání agilnější...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 11:14, rada
Jezdím s Octavií combi 2.0 FSI a musím vyvrátit, co zde psal "Jenda". Motor není na závodění (stejně jako 2.0 TDI) ale síly má dost a spotřebu slušnou. Navíc má senzoriku na rozpoznání oktanového čísla, takže dokáže efektivně využít benzín N95-N98. Tankovat lze dle mých zkušeností bez problémů obojí. Spotřeba je závislá na stylu jízdy a podmínkách (město, mimo město, dálnice ...). Reálně lze jezdit okolo 7,5 litrů, při lehké noze není problém 6-7. Při razantním stylu či rychle na dálnici 8-10. S 2.0 TDI nemám zkušenost, ale 2.0 FSI je pro běžné ježdění vcelku výkonný a relativně hodně úsporný motor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 11:51, rada
Tak já bych se především být vámi rozhodl, jestli 4x4 opravdu potřebuju. Jestli bydlím někde ve městě a jedu párkrát ročně na hory, tak mi v klidu bude stačit normální Octavia kombi a nebudu muset připlácet za zbytečné věci, jako přiřaditelná zadní náprava, plasty (imho ošklivé) atd. Pokud ale na těch horách bydlíte, stejně jako já, tak nejlepší volba je Subaru, opravdu. Z vlastní zkušenosti doporučuju do těchto podmínek Forrestera, Outback atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 12:40, rada
Já bych tazatele neodrazoval. Když se mu Scout líbí, tak proč by si ho nekoupil. Všichni se můžou svobodně rozhodnout pro Haldex se svými nedostatky nebo premanentní čtyřkolku v podobě Subaru. Navíc servisní síť Škoda je v každém větším městě, což je určitě velké výhoda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 13:06, rada
Dobrý den,
dotaz (možná se vám zdá hloupý) jsem položil proto, abych se od uživatelů Scouta dozvěděl informace o spotřebě, spolehlivosti resp. poruchovosti motorů použitých ve Scoutu. Kdybych chtěl vědět, jestli si mám místo Scouta vybrat Subaru, Porsche Cayenne nebo si koupit velorex, tak bych se zeptal jinak.
Za případné další zkušenosti spokojených i nespokojených uživatelů Scoutů předem díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 13:15, rada
Tak to se ožeňte ...
(připomnělo mi to film Skrivánci na niti)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 13:41, rada
Váš dotaz asi mnoho lidí pochopilo tak, že byste si Scouta rád pořídil. Proto tady několik lidí nezávazně na sobě doporučilo raději Subaru, které má plnohodnotný a podstatně propracovanější systém pohonu 4x4. Když už 4x4 tak pořádné. Asi jste se neptal jen ze zvědavosti kolik že to doopravdy žere a jak to jede.
Jetsli že Vás zajímá jen spotřeba, tak se mrkněte třeba www.auto.cz (snad se to sem smí psát) kde je několik testů octavií i scoutů s těmito motorizacemi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 15:45, rada
Dobrý den,vlastním Octavii Scouta 2.0TDI.
Koupil jsem jí 12/2007 .Mám najeto cca 40tis.km.Po celou dobu jsem žádný problém neměl.Pohon 4x4 je plně dostačující,stejně se s tímto autem(i se Subaru) do těžkého terénu vydat nedá,neni na to stavěné.Ale pozor -brodivost 0,5m osobní zkušenost.Auto používám převážně ve městě(doprava po stavbách) nebo delší trasa po dálnici (rychlost okolo160km/hod).Dlouhodobá spotřeba se usadila na 6,8l. Při jízdě mimo město si myslím ,že spotřeba by mohla být okolo 6,2l. I servis je super-první prohlídka ve 23 tis.km a cena komplet 4500,-Kč. Při koupi jsem koukal i na Forestra ,ale nafta ještě nebyla a hlavně starší typ Subaru má o dost menší kufr.I dnes bych koupil Scouta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 16:44, rada
No tak jestli jste pevně rozhodnutý pro Scouta, tak odpoveď je jednoduchá. Výhody a nevýhody těchto motorů jsou popsány nejen tady ve velké míře. Doporučím Vám šikovné stránky www.google.cz Vzhledem k tomu, že váš požadavek se týká relativně mladých aut s malým nájezdem, tak bych jako bernou minci bral to, kolik km ročně najedete. Do cca 30 tisíc bych volil benzín, nad diesel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 17:09, rada
Odmyslete si plasty a máte normální škocnu - skaut neskaut. Pak už zbývá jednoduchá otázka? Kolik najezdím km za rok? Vyplatí se mi benzín, nebo diesel? Btw. opravdu nechápu, proč tam nedají dopředu a dozadu skutečný plech, ale plast, který se tváří jako plech? Aspoň tak to má allroad, ne že by to k něčemu bylo, ale když už najedu na nějakou tu větev, asi by se to vyplatilo...
Jinak se mi scout docela líbí, není to škaredé auto... Čistě vizuálně hezčí než kterékoliv Subaru a nepochybuju o tom, že vám k tomu dají i slušný 6-kvalt automat, když budete chtít, což se vám u Subaru nestane...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 17:26, rada
Z diskuze nabývám pocit, že většina přispěvatelů má problém se čtením a hlavně pochopením čteného textu. Otázka skutečně zní na porovnání dvou motorizací Škody Scout, nikoliv na doporučení typu auta. Tomu se lidově říká já o voze a ty o koze. Hezký den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 17:44, rada
2.0FSI nejede a žere (vzhledem ke stavbě vozu pochopitelné), 2.0TDi praskají hlavy apod. . To je teda výběr. Z těchdle tragik bych asi vybral benzín. Jinak v dotazu je konstatování, cituji: "...váhám s volbou motoru ojeté Škody Octavia Scout ...", nikoli, jsem rozhodnut pro Octavii Scout. Tudíž je logické, že tu padlo Subaru. Co se týká terénu, tak jsou tyto vozy naprostu jinde a majitel Scouta David evidentně neví, co mluví, jinak by vůbec nemohl tyto vozy srovnávat v terénu. Pravda je, že Scout je krumpl a Subaru Legacy je za stejné peníze mnohem lepší volba - kvalita, spolehlivost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 17:50, rada
Ahoj,
se Scoutem 2.0 TDI jsem najezdil spoustu kilometrů jak v běžném provozu, tak i něco málo na zkušebním polygonu a můžu ho s klidem doporučit. Já osobně preferuji naftu bez ohledu na roční nájezd kilometrů pro lepší průběh kroutícího momentu. Je pravda, že tento motor má výrazný turboefekt, nicméně dá se na něj zvyknout už po několika ujetých kilometrech. Jen občas vás možná zaskočí při pokusu o rychlejší rozjezd, pokud nejste zvyklý "vytáčet jedničku". K té kultivovanosti... je to prostě nafta, tak to hold vrčí, no.. Třeba já mám raději zvuk PD než CR, který mi připadá jako stádo cvrčků. A co se týká samotného Scouta, tak co mu opravdu vadí, jsou příčné zpomalovací prahy. Tzn. když "houpne" celá náprava najednou. Naopak rozbitý přejezd jako by tam nebyl. S běžnou oktávkou bych ho nesrovnával.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 09.11.2009 17:52, rada
osobně bych nikomu volbu nehanil, každýmu se líbí prostě něco jinýho....ale přesně jak tu někdo psal : chci 4x4 protože....tak jdu po přádné 4kolce ( jako já , Outback 3,0 H6 )
Když už ale Scout muší bejt tak bych šel asi do benzínu...
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.