0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Polo TDI - první dojmy uživatele

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 15:31, RE: turbo emocion
anonym posted by:
Nevím proč bych měl bažit zrovna po nejnovější technologii - např. rotačka 81kW je celkem nezničitelnej motor - holt emise má horší, ale spotřeba a spolehlivost je trochu jinde než PD popř. I. gen. comm. railu - např. 2l TDCI v mondeu, kde se to po 100tkm řešilo výměnou CM lišty za cca 70tis.
Bažit po novější technologii nemusíte, jen nevěřte bajkám že vaše černobílá televize je lepší než má plasma.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 15:38, RE: TDi PD
Muroň posted by:
To mi hlava nebere - proč by měl mít motor stejného objemu stejný výkon při použití různých typů vstřikování? Vždyť vysokotlaká PD je tam právě kvůli tomu, aby z toho vytáhla výkon vyšší. 81 KW verze byla podle mne silnější proto, že měla proměnnou geometrii lopatek.
Jo správně, s proměnnou geometrií lopatek měla 81 a taky 85 kW a to jak původně ještě bez PD, tak pak těch 85 s proměnnou geometrií + PD. Prostě guláš i když to celý roky je furt ten samej motor stejný (těžký) blok motoru, furt stejná 1.9ka TDi.
netrapme se, od druhé půlky příštího roku už ďábelský fenomén 1.9 ropa VW TDi bude jen v bazarech a ceny půjdou dolů a brzy snad nebudou už vůbec nikde.
Víte že "frčí" už jen ve východní evropě, nikde jinde na světě včetně afriky to nikdo nechce? A to i v tý východní evropě letí snad nejvíc v česku, prostě tady je to fenomén a ani psycholog netuší proč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 15:44, RE: stahovačka
anonym posted by:
Kvalita nafty je otřesná, protože naftaři tankujou kde co někde po vesnicích, aby ušetřili korunu na litru... OMV nebo Shell má naftu úplně srovnatelnou s tím, co natankujete na západě.

Jinak pro CR zřejmě není žádná nafta dostatečně kvalitní, vstřikovače odcházejí i u audin provozovaných v Německu...
Nojo VW s CR ještě nemá tolik zkušeností jako ostatní výrobci a zatím se potýká s tím co oni před deseti lety. To je jen otázka času, v evropě jinak CR naprosto jednoznačně dominuje a TDi na hlavu porazilo.
Nevím jak kvalita nafty, ale 100 oktanový benzín u Shellu a OMV stejný v česku a německu či rakousku rozhodně NENÍ. Je to zřejmě jen ředěním paliva, ale je fuk kde tankuju s českým benzínem motor není zdaleka tak klidný a tichý, zdaleka tak nezabírá. Nevím jestli se už rozváží nekvalitnější palivo, nebo jen kradou a ředí přímo pumpaři, rozdíl je ale poznatelný i při běžné jízdě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 15:49, RE: Paliva
anonym posted by:
Nejezdíte hoši na aditivované benzíny od SHELu? Anebo přímo od Horsta Fuchse?

Nicméně pravda je, že při rozborech a zkouškách žádné rozdíly nenašli. (Pokud tedy nepočítáme, že se občas hoši neobtěžují malichernostmi a v cisterně promíchají benzín se zbytkem nafty.)

Jó kvalitní paliva. Jako třeba OMW, že. Což byla ta firma, kterou ČOI na jaře pokutovala a nechtěla prozradit.
Tady jsou přece vždycky všichni neviní. A že ČOI nesmí prozradit kdo prodává pančované palivo - to je debilita první kategorie.
Asi bych tomu rozboru věřil jen když bych u něj byl sám, že se tu masově ředí benzín i nafto to není žádný tajemství, stejně jako že se to přechází jako že nic. Když občas někdo dostane pokutu je to jen trapná hra, odvolá se a buď jí zruší úplně, nebo sníží na tak trapnou částku, že krást se vyplatí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 15:50, RE: stahovačka
anonym posted by:
Nojo VW s CR ještě nemá tolik zkušeností jako ostatní výrobci a zatím se potýká s tím co oni před deseti lety. To je jen otázka času, v evropě jinak CR naprosto jednoznačně dominuje a TDi na hlavu porazilo.
Nevím jak kvalita nafty, ale 100 oktanový benzín u Shellu a OMV stejný v česku a německu či rakousku rozhodně NENÍ. Je to zřejmě jen ředěním paliva, ale je fuk kde tankuju s českým benzínem motor není zdaleka tak klidný a tichý, zdaleka tak nezabírá. Nevím jestli se už rozváží nekvalitnější p...
"Nojo VW s CR ještě nemá tolik zkušeností jako ostatní výrobci a zatím se potýká s tím co oni před deseti lety. "


Kristepane, to je další z asi 150 blábolů na tomto fóru, tvrzením že 1,9TDi/66kW v Polu Classic r.v. 2001 má PD počínaje....

Představte si, že to co se do TDi-CR montuje je Bosch VP4, z označení mj vyplývá, že jde o čvrtou generaci Common railu. Ta první mírně problémová měla označení VP1 a skutečně tam občas ocházely vstřiky či teklo CR čerpadlo. Problém CR tehdy nebyl ani tak v malé životnosti vstřiků, jako v jejich ceně, která byla tehdy okolo 20 tisíc á kus, což finačne zriunovalo nejednoho Joudu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 15:53, RE: TDi PD
anonym posted by:
Jo správně, s proměnnou geometrií lopatek měla 81 a taky 85 kW a to jak původně ještě bez PD, tak pak těch 85 s proměnnou geometrií + PD. Prostě guláš i když to celý roky je furt ten samej motor stejný (těžký) blok motoru, furt stejná 1.9ka TDi.
netrapme se, od druhé půlky příštího roku už ďábelský fenomén 1.9 ropa VW TDi bude jen v bazarech a ceny půjdou dolů a brzy snad nebudou už vůbec nikde.
Víte že "frčí" už jen ve východní evropě, nikde jinde na světě včetně afriky to nikdo nechce? A to ...
Sice nejsem psycholog, nýbrž sociolog, ale tuším proč a už jsem to tu psal. Pro českého kupce bude vždycky škodovka volbou č.1. a každá průměrná rodina se raději vrhne do leasingu základní verze Fabie (resp. firma do flotily tvořené O2), i kdyby tam dávali motor s karburátorem. Octavia s TDi byla zdaleka nejprodávanější motorizace, protože táhne pěkně vocpodu a jezdí za 5. VW jako koncernový otec je vnímán jako symbol kvality (podobně jako rumuni berou Renault). Z toho důvodu jsou koncernové diesely v bazarech předražené a drží si cenu. Pro dovozce je nejvýhodnější skoupit ojetá tédéíčka v západní Evropě a tady je s obrovským ziskem prodávat (růst ceny ropy tu mánii trochu zbrzdil).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 15:58, RE: TDi 66 kW
anonym posted by:
"Nojo VW s CR ještě nemá tolik zkušeností jako ostatní výrobci a zatím se potýká s tím co oni před deseti lety. "


Kristepane, to je další z asi 150 blábolů na tomto fóru, tvrzením že 1,9TDi/66kW v Polu Classic r.v. 2001 má PD počínaje....

Představte si, že to co se do TDi-CR montuje je Bosch VP4, z označení mj vyplývá, že jde o čvrtou generaci Common railu. Ta první mírně problémová měla označení VP1 a skutečně tam občas ocházely vstřiky či teklo CR čerpadlo. Problém CR tehdy nebyl ani tak v...
Je vidět že jsi informovanej, ten nenadávej a dej informace. Jak je to s tim Tdi 66 kw? Je ten v Polu a Sharanu stejnej, nebo to jsou fakt různý motory?
No že s CR má VW (audi) trochu víc problémů než bmw nebo citron je pravda, respektive to jsem někde četl, takže čím to je?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 15:58, RE: stahovačka
anonym posted by:
Nojo VW s CR ještě nemá tolik zkušeností jako ostatní výrobci a zatím se potýká s tím co oni před deseti lety. To je jen otázka času, v evropě jinak CR naprosto jednoznačně dominuje a TDi na hlavu porazilo.
Nevím jak kvalita nafty, ale 100 oktanový benzín u Shellu a OMV stejný v česku a německu či rakousku rozhodně NENÍ. Je to zřejmě jen ředěním paliva, ale je fuk kde tankuju s českým benzínem motor není zdaleka tak klidný a tichý, zdaleka tak nezabírá. Nevím jestli se už rozváží nekvalitnější p...
nevim kde, ale myslim ze to bylo tady na Tipcars pred delsi dobou, jsem cetl, ze stejne velka vetsina paliv u nas prodavanych (benzin i nafta) pochazeji z nasich rafinerii, coz je zaklad (zrejme o neco horsi nez treba v nemecku) ... a jen si ho velci prodejci doladuji svymi aditivy. Takze zdejsi zaklad je stejny. Mali pumpari aditiva nedavaj, tudiz tam je to ve vetsine pripadu jen ten zaklad co leze z Unipetrolu ci Chemapolu (presne nazvy rafinerii neznam). A to bude ten problem ... kdyz z Unipetrolu vyleze sracka, tak tu sracku muzete koupit i u OMV ci Benziny ... jen si to mozna trosku ohlidaj, ale nikdo nemuze zarucit, ze tam neco neproleze, co by nemelo. U malych pump tipuju, ze na nejakou zvlastni kontrolu moc nedaj, riziko tedy muze byt vetsi, ale neni nikdy vylouceno nacepovat "vodu" i u vetsich.

Jirka
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 16:36, RE: Palivo
anonym posted by:
nevim kde, ale myslim ze to bylo tady na Tipcars pred delsi dobou, jsem cetl, ze stejne velka vetsina paliv u nas prodavanych (benzin i nafta) pochazeji z nasich rafinerii, coz je zaklad (zrejme o neco horsi nez treba v nemecku) ... a jen si ho velci prodejci doladuji svymi aditivy. Takze zdejsi zaklad je stejny. Mali pumpari aditiva nedavaj, tudiz tam je to ve vetsine pripadu jen ten zaklad co leze z Unipetrolu ci Chemapolu (presne nazvy rafinerii neznam). A to bude ten problem ... kdyz z Unipe...
To je bohužel pravda. Nedávno jsem tankoval 98 benzín u Essa na asi 30 - 40 km D1 směr Brno a takovou sračku jsem už dlouho nepotkal. Krom toho že to je všechno stejnej nicmoc benzín z jedný rafinérie, eště to pumpaři ředěj a někdy to evidentně přeženou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 16:45, RE: turbo emocion
anonym posted by:
No 400 t km s tím radši nejezdi. Asi nebude náhoda že u všech značek a všech motorů je servisní knížka do 12ti let a 240ti tisíc km. Starší auta by měly směřovat pomalu některý rychlejš do šrotu.
Náhoda to určitě nebude, jelikož si těžko dokážu představit majitele 12 let starého auta, který má nalítáno 6x kolem koule, jak s tím jezdí do autorizovaného servisu. Se 7 let starým autem také do značkového servisu nejezdím, protože nestojím o to, aby mi čep měnili včetně celé nápravy a řídící jednotky motoru a oprava stála víc než samotné auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 16:58, RE: turbo emocion
Muroň posted by:
Náhoda to určitě nebude, jelikož si těžko dokážu představit majitele 12 let starého auta, který má nalítáno 6x kolem koule, jak s tím jezdí do autorizovaného servisu. Se 7 let starým autem také do značkového servisu nejezdím, protože nestojím o to, aby mi čep měnili včetně celé nápravy a řídící jednotky motoru a oprava stála víc než samotné auto.
Jo česko, ta krásná zem s ředěnou naftou a lemplama a podvodníkama v autorizovaných servisech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 17:04, RE: turbo emocion
anonym posted by:
PD je poruchovejsi nez CR? Prosim hodte link nebo jiny odkaz, ze ktereho cerpate
PD je poruchovější než CR, tako proto Volks wagen s PDčkama skončil. V audinách a dražších VW už CR používá dávno.
Proč ty poslední dva vyráběný motory bez common rail na světě lidi furt tak bráněj a oslavujou a snad chtěj aby se vyráběl na věky, to těžko říct.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 17:10, RE: stahovačka
anonym posted by:
"Nojo VW s CR ještě nemá tolik zkušeností jako ostatní výrobci a zatím se potýká s tím co oni před deseti lety. "


Kristepane, to je další z asi 150 blábolů na tomto fóru, tvrzením že 1,9TDi/66kW v Polu Classic r.v. 2001 má PD počínaje....

Představte si, že to co se do TDi-CR montuje je Bosch VP4, z označení mj vyplývá, že jde o čvrtou generaci Common railu. Ta první mírně problémová měla označení VP1 a skutečně tam občas ocházely vstřiky či teklo CR čerpadlo. Problém CR tehdy nebyl ani tak v...
S tou poruchovostí je to pravda. I Fiat má dneska lepší 1.9 než VW a novej 1.6 s 88 kW je bomba. A to že na to má vliv už třetí pětiletka vývoje CR je nejspíš pravda. VW resp. Audi má velmi slušnej šestiválec třílitr TDi CR, ale malý motory 1.4 a 1.9 jsou už moc zastaralý. I v týhle kategori měli na common rail přejít už dávno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 17:21, RE Autorizovaný servis
Muroň posted by:
Náhoda to určitě nebude, jelikož si těžko dokážu představit majitele 12 let starého auta, který má nalítáno 6x kolem koule, jak s tím jezdí do autorizovaného servisu. Se 7 let starým autem také do značkového servisu nejezdím, protože nestojím o to, aby mi čep měnili včetně celé nápravy a řídící jednotky motoru a oprava stála víc než samotné auto.
V česku ne, ale třeba v německu není nic vyjímečnýho jezdit i se starším autem do aut. servisu. A taky STK (TUV) není podvod kde projde každej orezlej šmejd, ale docela přísná instituce a i proto je stav vozidel výrazně lepší. Tady to je furt trochu divokej východ.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 17:24, RE: TDi PD
Muroň posted by:
Sice nejsem psycholog, nýbrž sociolog, ale tuším proč a už jsem to tu psal. Pro českého kupce bude vždycky škodovka volbou č.1. a každá průměrná rodina se raději vrhne do leasingu základní verze Fabie (resp. firma do flotily tvořené O2), i kdyby tam dávali motor s karburátorem. Octavia s TDi byla zdaleka nejprodávanější motorizace, protože táhne pěkně vocpodu a jezdí za 5. VW jako koncernový otec je vnímán jako symbol kvality (podobně jako rumuni berou Renault). Z toho důvodu jsou koncernové die...
Ta Dacia je alespoň levná, což se o škodovkách říct nedá. A ďábelskej fór je, že i ta Dacia už používá common rail - narozdíl od škodovky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 17:32, RE: PD vstřikování
anonym posted by:
Do oktávek a fabií se cpe PD ještě dnes a bude i příští rok, i když i levnej korejec roky používá CR. To jen VW dává CR jen do lepších modelů, v těch levných dojíždí totálně do poslední možný chvíle PD.
pisatel myslel že do oktávky se ještě v 2004 dával 81kw bez PD a musím souhlasit a ten motor byl mnohem kultivovanější než jeho nástupce (mám zkušenost s oběma, takže vím co říkám)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 17:34, RE: TDi PD
Muroň posted by:
Sice nejsem psycholog, nýbrž sociolog, ale tuším proč a už jsem to tu psal. Pro českého kupce bude vždycky škodovka volbou č.1. a každá průměrná rodina se raději vrhne do leasingu základní verze Fabie (resp. firma do flotily tvořené O2), i kdyby tam dávali motor s karburátorem. Octavia s TDi byla zdaleka nejprodávanější motorizace, protože táhne pěkně vocpodu a jezdí za 5. VW jako koncernový otec je vnímán jako symbol kvality (podobně jako rumuni berou Renault). Z toho důvodu jsou koncernové die...
Že je škoda vždy volba č. 1 vím, ale důležitých argumentů PROTI už je docela dost. Nejen ty tady probírané kmet-motory TDi, a poddimenzovaný rozvor, ale i velmi vysoká cena. Nechci propagovat nějakou konkrétní značku, ale auto je nejdražší spotřebka jakou si kupujeme, jakto že si lidé neporovnají a koupí tu dražší škodovku (se starším motorem)?
Měl jsem možnost před pár lety porovnat Octavii 1.9TDi - pravda top verzi 4x4 v plné výbavě proti C5 2.2 HDi. Obě auta stála bezmála milion a i když ten citron nebyl čtyřkolka (pravda jen připojitelná), byl po pár kilometrech tak strašně jinej, pohodlnější, motor to vůbec nejde ani srovnávat, prostor uvnitř taky ne ... A majitel Octavie byl skálopevně přesvědčen, že má auto jednoznačně kvalitnější, prostě jasně lepší. Do citronu by prý on nešel. Přitom za ten milion bylo na výběr tolik (lepších) variant, a on nesrovnával, a šel do nejdražší možný oktávky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 17:59, Zastaralé TDI
Plno lidí se tady pořád ohání tím,že TDI je zastaralé.
Jenže ono není ani zdaleka tak zastaralé jako je zastaralý vozový park u nás- průměrné stáří osobních vozů 14 let !!! - to jsme v roce 1994 !!
Takže v průměru v tom co je na silnici je TDI na vrcholu.
A ikdyž si bude někdo kupovat desetiletý vůz (rok 1998) a bude chtít naftu,pořád bude nejlepší TDI. ( v té době již dva roky dělaná 81 kW a právě zaváděná novinka 85 kW) - co v té době dělali ostatní ??
A pokud někdy kolem roku 2000 ostatní nabízeli již CR s 66kW nebo v lepším případě 80 kW,tak VW TDI dával již 96 kW. Takže měl stále dost velký náskok.( schválně nechávám stranou BMW)
A PD se nepřestává dělat kvůli poruchovosti,jak tu někdo píše,ale kvůli nemožnosti plnit budoucí emisní limity.
Výkonový náskok VW ostatní dohnali až tak někde kolem roku 2003,2004 ( beru objem 2,0 l),takže ano - pokud někdo kupuje čtyřletý naftový vůz-existuje lepší volba než TDI,ale pokud kupujete šesti či osmi letý,tak bude asi to TDI ve výběru výhodnější. Pro mě teda těch 11 - 16 kW navíc oproti verzím od PSA - 80 kW,Fordu 85 kW( navíc v prvopočátku dost problémových) docela roli hraje, plus nižší spotřeba.
TOM
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 19:32, RE: Zastaralé TDI
anonym posted by:
Plno lidí se tady pořád ohání tím,že TDI je zastaralé.
Jenže ono není ani zdaleka tak zastaralé jako je zastaralý vozový park u nás- průměrné stáří osobních vozů 14 let !!! - to jsme v roce 1994 !!
Takže v průměru v tom co je na silnici je TDI na vrcholu.
A ikdyž si bude někdo kupovat desetiletý vůz (rok 1998) a bude chtít naftu,pořád bude nejlepší TDI. ( v té době již dva roky dělaná 81 kW a právě zaváděná novinka 85 kW) - co v té době dělali ostatní ??
A pokud někdy kolem roku 2000 ostatní nab...
Ostatní v té době dělali už common rail. Začal s tím fiat (Alfa, Lancia) a Mercedes, následoval Peugeot Citroen atd. Ať 1.9 koncernu Fiat (to nezmiňuju famózní pětiválec 2.4) nebo 2.0 od PSA byly po těch deset let příjemnější společníci než TDi a těch tebou zmiňovaných 80 kW nebyl až takový problém. No dnes zas CR dává větší výkon než PD a potenciál pro další vývoj je velký. Naproti tomu potenciál TDi PD byl využit už na 110 % (ano je ZA hranicí rozumného poměru výkon/namáhání materiálu). Proto taky tento systém skončil což vedení VW (už před několika lety!!!!!) přiznalo. nevidím žádné štěstí kupovat něco co víme že už se nebude vyvíjet a prodávat, ale každému jeho nebe.
PD končí ne kvůli emisním limitům (i když tam má větší problémy než CR), ale kvůli nemožnosti donekonečna zvyšovat tlaky v titěrných rozměrech tohoto způsobu vstřikování. Na dosažení stejného výkonu musí pracovat s vyššími tlaky a z toho pramení dost zásadní problémy s namáháním materiálů, přesností výroby a následně poruchovostí. Je to opavdu jako by jste zarytě obhajoval video VHS. Ano verze S-VHS opradu zpočátku úspěšně konkurovala kvalitou DVD, ale ... Takhle je to i s pumpeduse.
Vaše teorie o průměrném věku působí věrohodně, pravdivá je ale jen částečně. Vysoký průměr ovlivnují staré škodovky s benzínovým motorem. Průměrný nafťák kupovaný v bazaru nebo dovážený ze zahraničí není deseti a víceletý - jak se domníváte. A u pěti šesti letých aut, kde už cena výrazně propadla a vozí se do východní evropy už najdete kvalitních několika lety výroby vychytaných common railů nespočet.
Zkuste se projet nějakým tím common railem z let 2000 až třeba 2003 a budete překvapen. Zkuste třeba 2.2 HDi a papírový výkon vás nebude zajímat. Zkuste mrknout na tehdejší výsledky Engine of the Year a uvidíte že odborníci vaše nadšení pro TDi až tak nesdílí.
Takže pokud někdo v česku opravdu v bazaru hledá deseti- a víceletý diesel (a myslím že až tak moc takových není) tak ano, ještě TDi. Pokud mladší a pokud třeba jen pěti šestiletý vůz, není co řešit, TDi se vyhněte zkoušejte vše od Alfy po Volvo (v ceně kupodivu rozdíl zatím není, resp. bude dokonce nižší).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.08.2008 19:34, zigi
Muroň to je plácač obecný
respond
  1 ... 5 6 7 ... 15


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.