0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Polo 1,2i a negativní zkušenosti majitelky po 30 tis. km.

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 08:17, njn haťapka 1.2
HTP - Honem To Prodej
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 09:02, hlava válců
Je pravda, že HTP je motor, který akademické půdě (kde byl vyvinut) ukazuje, že praxe je na hony vzdálená teoretické modelaci. Nicméně obě závady jsou pro tento motor netypické (možná ta lambda ještě jo, ale prasklá hlava válců?). Proč mám z popisů závad pocit, že z paní/slečny někdo tahá peníze a závada bude lehčího charakteru a pro tento motor typičtější (třeba cívka, nebo prasklé svody-což by napovídalo předcházející výměně lambdy?) Těžko říct, informací je málo, nicméně postup servisu je typický pro Český trh bez ohledu na značku podle hesla " Pro českej xindl je všechno dobrý"...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 09:06, RE: hlava válců
typek posted by:
Je pravda, že HTP je motor, který akademické půdě (kde byl vyvinut) ukazuje, že praxe je na hony vzdálená teoretické modelaci. Nicméně obě závady jsou pro tento motor netypické (možná ta lambda ještě jo, ale prasklá hlava válců?). Proč mám z popisů závad pocit, že z paní/slečny někdo tahá peníze a závada bude lehčího charakteru a pro tento motor typičtější (třeba cívka, nebo prasklé svody-což by napovídalo předcházející výměně lambdy?) Těžko říct, informací je málo, nicméně postup servisu je typ...
Plně souhlasím, ještě se mi tady v CZ v servisu nestalo, aby přistupovali profesionálně a bez toho aby z klienta dělali blbce!! Opravdu úroveň Český servisů je katastrofální!!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 09:17, RE: hlava válců
eTeflon posted by:
Plně souhlasím, ještě se mi tady v CZ v servisu nestalo, aby přistupovali profesionálně a bez toho aby z klienta dělali blbce!! Opravdu úroveň Český servisů je katastrofální!!!!!
A proto jezdím k ménu garážnikovi, které má skoro stejné vybavení jak značka, ale pracuje systémem oprava, ne výměna.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 10:25, RE: hlava válců
typek posted by:
Je pravda, že HTP je motor, který akademické půdě (kde byl vyvinut) ukazuje, že praxe je na hony vzdálená teoretické modelaci. Nicméně obě závady jsou pro tento motor netypické (možná ta lambda ještě jo, ale prasklá hlava válců?). Proč mám z popisů závad pocit, že z paní/slečny někdo tahá peníze a závada bude lehčího charakteru a pro tento motor typičtější (třeba cívka, nebo prasklé svody-což by napovídalo předcházející výměně lambdy?) Těžko říct, informací je málo, nicméně postup servisu je typ...
bohuzel problemy s hlavou a skocenyma rozvodama jsou u HTP naprosto bezne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 10:44, Servis
Když to tak vezmu, taky jsem v servisu pečenej vařenej, ale je to tím, že majitel je můj kamarád a jezdím za ním pokecat . Moje deset let staré auto vyžaduje servisních zásahů minimum.

Jinak bych možná pouvažoval zastavit se v nějakém jiném servisu, aby zjistitli, jestli hlava byla vůbec vyměněná a pokud ne, tak uvažovat o žalobě. Jestli je zatím výměna ve fázi jednání - vzhledem k tomu, že majitelka diskutuje o ceně, je to možné - tak bych rovnou servis opustil a zastavil se jinde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 11:00, RE: hlava válců
jaykay posted by:
bohuzel problemy s hlavou a skocenyma rozvodama jsou u HTP naprosto bezne
Houby? Můj seznam závad, který mám v hlavě sice obsahuje vytahané přítlačné kladky a poté přeskakující rozvodové řetězy (VW dokázal, že je možné něco principielně spolehlivého udělat nespolehlivě) spálené cívky, přehřátý olej vinou vedení svodů a katalyzátoru skrz olejovou vanu, karbonizování oleje vlivem špatně spočítaného víření ve škrtící klapce a jiné pozoruhodné přešlapy v konstrukci, ovšem o hlavách jsem neslyšel. Povídejte, přehánějte, vždycky jsem mile překvapen když jde o nejspolehlivější koncern na světě a jeho öbermensch měkčené a volantodobřepadnoucídoruky produkty
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 11:18, RE: hlava válců
jaykay posted by:
bohuzel problemy s hlavou a skocenyma rozvodama jsou u HTP naprosto bezne
P.S. není mi znám jediný atmosférický primitivní benzínový motor, který by měl chronický problém s praskáním hlavy válců. Neříkejte, že by se tento motor zapsal tak nesmazatelně do historie (i když se o něj člověk stará jako o mimino, tak docela slušně funguje, to je fakt, musí se mu prominout akorát nenasytná žravost, neomalenost chodu a zvuk zahradní sekačky včetně svistu břitu, vibrace na volnoběh a podobné relikvie z časů počátků motorismu...)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 11:43, RE: hlava válců
anonym posted by:
A proto jezdím k ménu garážnikovi, které má skoro stejné vybavení jak značka, ale pracuje systémem oprava, ne výměna.
Jo? A co třeba ten garážník opravuje? Když se posere lambda, tak ji rozmontuje a opraví? Nebo když se vytluče čep, tak tak ho rozdělá a obnoví opotřebený materiál? Když se posere svíčka...atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 11:59, RE: hlava válců
gablenz posted by:
Jo? A co třeba ten garážník opravuje? Když se posere lambda, tak ji rozmontuje a opraví? Nebo když se vytluče čep, tak tak ho rozdělá a obnoví opotřebený materiál? Když se posere svíčka...atd.
Když se posere lambda, tak vymění jen tu lambdu a nebude mě cpát dohlavy, že je ještě potřeba vyměnit půl motoru...... Když se posere svíčka, tak vymění svíčku a nebude mě srát do hlavy, že se musí vyměnit bodky..... Takhle pracuje značkový servis a paní to již také zjistila.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 12:25, HTP
Vím, že motory HTP ve Fabii nejsou zrovna zavaleny chválou, ale měl jsem možnost jezdit dvě HTP 47kW (roky výroby 2004/5), která mají dneska najeto každá kolem 70 tis. a s motorem nebyl nikdy problém. Jedinou závadou na obou vozech dohromady byla výměna tyčky stabilizátoru (v záruce) a na tom starším je vyměněno výfukové potrubí (to stávalo venku a každodeení studené starty a jízda do práce 6 km vykonaly své).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 12:33, RE: HTP
jarek95 posted by:
Vím, že motory HTP ve Fabii nejsou zrovna zavaleny chválou, ale měl jsem možnost jezdit dvě HTP 47kW (roky výroby 2004/5), která mají dneska najeto každá kolem 70 tis. a s motorem nebyl nikdy problém. Jedinou závadou na obou vozech dohromady byla výměna tyčky stabilizátoru (v záruce) a na tom starším je vyměněno výfukové potrubí (to stávalo venku a každodeení studené starty a jízda do práce 6 km vykonaly své).
Ono jezdit a vlastnit je docela rozdíl, o čemž asi paní ví svý. A ta participace 70% na výrobek je vstřícný krok (je-li třeba) - asi aby byla zalepena pusa. Což se nestalo, medializace proběhla... Nic naplat, záruka v pr.eli, auto taky, tady už pomůžou jedině prachy. Osobně bych kulanci využil, auto střelil a byl o nepříjemnou zkušenost bohatší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 12:50,
K tej fábií. hodnotiť auto po 70 000km a povedať o nom že je v celku spolahlivé je veľmi skoro. 70tkm nieje žiadny nájazd aj ked uznávam že pre niektoré motory to môže byť úspech. V rodinnej firme máme 4 autá s ktorých ani jedno nemá pod 180tkm najmaldšie a tie staršie majú všetky nad štvrť miliona km nájazdu jedná sa o osobné automobili a až vtedy sa dá povedať že sa jedná o spolahlivé automobili s pôvodnými motormi bez zásahu. Samozrejme sa zdaleka vihýbame ergonomicky skvelím autám z mekčenými plastami ako je celá VW grup.stavili sme na JAPoncov a sme spokojný.iné autá už na dvore nechceme ani vidieť.hodnotím to z dlhodobého hladiska
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 14:55, Vazena pani
Vezena pani,

Polo neni spatne auto. Bohuzel motor ktery jste si vybrala/i je ten nejhorsi mozny co jste mohla/i. Ma mnohe konstrucni vady dane hlavne tim, ze skodovka (tam ho vyvijeli) mnoho let nove motory nenavrhovala a nema prakticke zadne zkusenosti s jejich navrhem = vysledek znate. Dostatecne mnozstvi penez prebije vse, i nekvalitne navrzeny vyrobek.
Obecne plati, ze 1.2HTP se generalkuji (daleko vetsi investice) jiz bezne okolo 60 000Km.
Vase zkusenost s neumernymi naklady je obvykla. Pokud Vam nekdo tvrdi opak je to predpokladam nekdo ze servisu kde jezdite (a chteji aby jste tam jezdila), nebo nekdo veci neznaly.
Dnes uz se tolik nevydelava na prodeji oveho vozdila jako kdysi. Tucne zisku jsou z oprav, slusne receno.
Tak jak uz tady nekdo psal, HTP = Hodne rychle To Prodejte.

Bohuzel uz daaavno neplati, ze nove auto = mensi ci zadne investice. Osobne vam take radim auto co nejdrive prodat a koupit si stejny vuz treba s 1.4kou, nebo pokud jste na zminenou znacku zanevrela pro vysoke a neopodstatnene naklady servisu, doporucuji jit jinde.
Klidne se na mne obratte, i pres vytizenost se Vam pokusim poradit. S uctou

Jaromir
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 14:58, Nehci byt stoural
Nehci byt stoural, ale napadlo mne upravit jeden slogan, ktery presne vystihuje tuto situaci ... nechci slevu na povinnem ruceni zadarmo ;O)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 15:47, Závěry
Na základě jedné špatné zkušenosti nelze dělat žádné závěry. Stejně tak, Markéto, se Vám v budoucnu může stát, že po někom zrovna takový klump můžete koupit ojetý. Ano, bude to levnější, ale stejně se budete trápit.
Souhlasím s ostatními, že motory HTP nejsou kdoví co a proto bych se jim raději vyhnul. Obecně VW mě svou nabídkou zážehových motorů nenadchlo a těch skutečně povedených je jak šafránu. Bohužel do tak malého auta jako je Polo pak vlastně není žádná ideální motorizace, snad jedině 1.4-ka pojištěná dle výkonu a ne obsahu - to pak vychází nepříznivě.
Ohledně životnosti malých motrů si myslím, že je jejich design life přecijen jiný, než pro manažerské sedany střední třídy. Ono poskakovat v litrové Fábii po městě 70 tisíc km je pro vůz náročnější než v Superbu po dálnicích naplachtit 250 tisíc.
Prostě to byla smůla na kus a tady se mi ještě trochu spojuje prasklá hlava s tím 5000 km nájezdem před pořízením. To mnohdy bývá problém takových aut. Těch 5000 km mohlo být auto provozováno v rozporu s "provozními předpisy", což se podepsalo na snížené životnosti.
Rozhodně je dobře, že se to zde objevilo, ať je vidět, že nové nebo zánovní auto neznamená automaticky méně nebo levnější starosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 16:14, RE: Závěry
David V posted by:
Na základě jedné špatné zkušenosti nelze dělat žádné závěry. Stejně tak, Markéto, se Vám v budoucnu může stát, že po někom zrovna takový klump můžete koupit ojetý. Ano, bude to levnější, ale stejně se budete trápit.
Souhlasím s ostatními, že motory HTP nejsou kdoví co a proto bych se jim raději vyhnul. Obecně VW mě svou nabídkou zážehových motorů nenadchlo a těch skutečně povedených je jak šafránu. Bohužel do tak malého auta jako je Polo pak vlastně není žádná ideální motorizace, snad jedině 1....
Davide paní píše 5 (pět) kilometrů, ne 5.000 (pět tisíc) kilometrů
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 17:13, Levný vs. bohatý
Už kdysi dávno jeden slavný a uznávaný pán řekl, že nesjem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.

V tomto případě to platí ne dvojnásobně, ale mnohonásobně. Předně bych chtěl paní majitelku DasAuto uklidnit, že je v plném právu a ať vymáhá své tou nejtvrdší cestou. Tou není rozhodně soudní pře, ale ZVEŘEJNĚNÍ a POJMENOVÁNÍ problému včetně uvedení plného obchodního jména a adresných pracovníků zmíněnéno servisu. Možná to vidím špatně, ale záruku v tomto případě vidím jako jediný nástroj domoci se svého práva. A pakliže nebude uznán a v plné výši uhrazeny veškeré náklady spojené s uvedenéím auta do provozuschopného a bezchybného stavu, pak bych neváhal ihned celý případ postoupit ČOI, mediím a co nejšíršímu okruhi lidí, kteří onen servis navštěvují.

To na začátek

A k tomu technickému problému: je třeba, před podniknutím výše uvedených kroků, mít v kapse jasné a závazně prokazatelné stanovisko odborníka, který jednak posoudí , zdali závada (prasklá hlava) byla skutečně diagnostikována a poté i skutečně opravena )aby se totiž neukázalo, že hlava opravdu prasklá byla a opravdu vyměněná byla a dokonce i v rámci garance uznána) a pak "vyrazit" do útoku. V celkovém pohledu toku peněz oním servisem jde ve Vašem případě dolsova o pár drobných, nicméně každý se snaží hájit svoji kůži a peníze drýet zuby nehty. Ale záruka je záruka a když bude dokázáno, že poškození motoru nebylo způsobeno špatným používáním a nevhodným režimem (např. jízda bez chladící kapaliny, jízda na okruzích, nadměrné zatěžování motoru atd...) - bijte je, jak by se řeklo.

Znám případ ze svého velice blízkého okolí, kdy majtel Volva XC60 na dálnici kousek za Brnem opravdu praskla hlavam následkem čehož došlo k totální destrukci motoru s označením D5. Jeden velký servis na JV okraji Prahy poblíž jedné velké 4proudové silnice se kroutil jak hadice, když byla u něj uplatňována záruka - šlo totiž o tzv. předváděcí vůz. Nicméně onen majitel je člověk, který se jen tak lehce nevzdá a když mu servis kulantně vyčíslil náklady na opravu motoru (cca 350.000Kč za nový agregát), bylo rozhodnuto. A už začalo kolo od soudního znalce, přes další nechutná pro servis opatření. Výsledkem bylo, že motor byl zaslán do Sˇvédska na expertízu a po asi 1,5 měsíci čekání a dohadů byla uznána vada materiálu a motor vyměněn za fungl nový a majitel nezaplatil ani korunu!
A že měl důvod se kroutit a hádat, šlo o balík peněz, který i pro takového dealera této značky je zásadní. A spor majitel ustál a vyhrál.

Jinak závěrem - DasAuto jakékoliv nechchi ani vidět po tom, co jsem měl sám 2 Oktávie a 1 SUperba a viděl jsem, co stojí servis u této značky. A domnívám se, že VW je na tom ještě "lépe". Kdžy srovnám náklady n aservis současných dvou japonských vozů, jen se směji. Pravda, některé věci jsou opravdu drahé (například výměna 2hmotového setrvačníku vč. spojkové lamely, ložiska stojí asi 30.000vč.DPH), ale vím, že já za dalších 150.000km na tuto část nesáhnu (to bude mít už auto téměř 300.000km). Ostatní věci, jako čepy, tlumiče,m brzdy a pd. jsou paradoxně stejně drahé či dokonce levnější, než VW/ŠKoda a o Audi ani radši nehovořím.

PS: mojí značkou je v současné době "drahé" Subaru

Motor 1,2HTP je veliký omyl a jak správně někdo napsal, za léta, kdy vývojáři v SˇkodaAtuo hlodali tužky, se někde projevit musela - čím menší agregát, tím horší, je to jako s malým psem. Zatímoc ten velký sedmiras přežije i atomový výbuch, malého ratlíka ofoukne průvan a poroučí se.A věřím, že ani na spotřebě paliva se tento pidipseudomotor nijak pozitivně nejeví, otec totiž vlastnil 1,2HTP v roce 2003 (tu silnější, 47kW) a vím, že spotřeba po městě (Chrudim, tedy relativně vesnička) a pod 8, spíše ale 9/100 to nešlo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 17:31, RE: Závěry
tomaskrtek posted by:
Davide paní píše 5 (pět) kilometrů, ne 5.000 (pět tisíc) kilometrů
Máš pravdu, blbě jsem si to pamatoval, takže je to prostě šlendrián
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2011 20:02, RE: HTP
Pepe posted by:
Ono jezdit a vlastnit je docela rozdíl, o čemž asi paní ví svý. A ta participace 70% na výrobek je vstřícný krok (je-li třeba) - asi aby byla zalepena pusa. Což se nestalo, medializace proběhla... Nic naplat, záruka v pr.eli, auto taky, tady už pomůžou jedině prachy. Osobně bych kulanci využil, auto střelil a byl o nepříjemnou zkušenost bohatší.
špatně jsem se vyjádřil, jedna Fabie byla do loňska moje vlastni - koupil jsem nové auto a staré prodal. A protože jsem ji prodal místnímu, tak ji mám možnost dodnes sledovat a jezdí pořád bez závad. Ta druha je služební - a je skoro jako moje vlastní...
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.