0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI 4Motion: Co víc si přát?

category of topic classification: německá vozidla
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 05.01.2015 07:32, Zajímavé počty
"Na dálnici se při zákonném tempu stěží vměstnáte do 7,5 litru, ve městě si passat vyžádá ještě o litr více. Tato čísla vyznívají zvláště kontrastně při pohledu na tabulkové hodnoty udávané výrobcem. Při nádrži na 66 litrů má nicméně kombík bohaté zásoby paliva k tomu, abyste na jedno natankování bez potíží překonali 1 000 kilometrů." To teda nevím ,kde by to auto muselo jezdit, aby těch 1000 km bez problémů najelo - asi osmdesátkou po okreskách . Na to je teda fakt jak dělaný
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 05.01.2015 11:27, RE: Zajímavé počty
Pepe posted by:
"Na dálnici se při zákonném tempu stěží vměstnáte do 7,5 litru, ve městě si passat vyžádá ještě o litr více. Tato čísla vyznívají zvláště kontrastně při pohledu na tabulkové hodnoty udávané výrobcem. Při nádrži na 66 litrů má nicméně kombík bohaté zásoby paliva k tomu, abyste na jedno natankování bez potíží překonali 1 000 kilometrů." To teda nevím ,kde by to auto muselo jezdit, aby těch 1000 km bez problémů najelo - asi osmdesátkou po okreskách . Na to je teda fakt jak dělaný



Njn, nějak ty počty nevychází :D Ale zase kdo si koupí tento motor musí minimálně tušit že za 5l jezdit nebude. Na to jsou i u passatu jiné verze. Takže dělat z toho nedostatek je úsměvné...
Mám biturbo v multivanu (vím, je to asi uplně jiný motor) necelé tři roky a naprosto žádný problém. Spotřeba okolo 10l ale to jsem věděl už při nákupu a u tak velkého a vybaveného auta to považuji za skvělou spotřebu, kor když vím že usporně prostě jezdit neumím s ničím.
Co se týče interieru nového passatu tak je naprosto úžasný, ač to na fotkách možná nevypadá. Seděl jsem už i v mondeu a je to rozdíl třídy. Mondeo se nechytá, už nemá ani výhodu většího prostoru.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 05.01.2015 22:09, smysl?
u tohoto motoru postrádám tak nějak smysl, když tdi, tak proto že nežere...když chci aby to jelo můžu si koupit o litr větší motor který vydrží 3x tolik bez brutálně nákladné údržby a se stejnou spotřebou...tento motor reálně jezdí mezi 8-12litry, úsporně za 7 v maximu za 20 a to jsou hodnoty 3litru v beznínu, který jede potichu a nemá dva kýble součástek co se brzy podělají...
respond
sillej70
number of posts1
date of registration28.02.2015
Saturday 28.02.2015 15:18, spotřeba
Taky mi neseděj počty jak při spotřebě 7,5l se dá na 66l ujet 1.000 km, ale budiž. Moje reálná zkušenost po 3 týdnech provozu a 2.100 km, z toho 700 na německejch dálnicích je, že jsem přesně na těch 7,5l/100km. Motor fakt táhne, i když ho zatím lehce šetřím, ale je pravda, že 200 tam má, ani nezapotí. A pocitově mi to auto přijde o dost lehčí než byl Superb DSG 4X4 140kW.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 01.03.2015 12:33, RE: smysl?
finding posted by:
u tohoto motoru postrádám tak nějak smysl, když tdi, tak proto že nežere...když chci aby to jelo můžu si koupit o litr větší motor který vydrží 3x tolik bez brutálně nákladné údržby a se stejnou spotřebou...tento motor reálně jezdí mezi 8-12litry, úsporně za 7 v maximu za 20 a to jsou hodnoty 3litru v beznínu, který jede potichu a nemá dva kýble součástek co se brzy podělají...


Srovnatelně výkonný benzín vždycky pojede o dva litry víc, než srovnatelně výkonný diesel. Jenom u Mazdy je ten rozdíl litr, díky Skyactiv. Ekvivalent ke stokoňovému dieslu je stokoňový benzín. A k 240hp
dieselu je to 240hp benzín. Takže se nabízí srovnání se Superbem 3,6 a ten jezdí - voillá - o dva litry víc, minimálně.
Tvoje úvaha nabízí jako rozumné řešení jezdit co nejslabším dieselem. A někomu takové auto stačí, někdo chce výkon vyšší. Prostě paleta motorizací je dneska široká a stejně jako u dieselu, můžeš si vybrat mezi benzínem slabým /a úsporným/ nebo výkonným a žravým.

respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Sunday 01.03.2015 22:31, Benzin vs diesel
Prepac,ale to co si napisal je blbost. Porovnavat biturbo naftu s mocovinou a eu kravinami so 6 valcovym atmosferickym benzinom je divne. To by si tiez mohol povedat, ze to ma o 10 litrov nizsiu spotrebu ako americke v8 so 180 konmi. Co keby sme zobrali kvalitativne pravdepodobne podobne smejdy, a sice 1.6 thp od psa a bmw. Tie uz boli naladene aj na vyssi vykon s podobnou spotrebou, a len jednym turbom. Samozrejme ked sa na to bude dupat zozerie o nieco viac,hovorim o normalnej jazde.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 02.03.2015 05:26, RE: Benzin vs diesel
Citroenak posted by:
Prepac,ale to co si napisal je blbost. Porovnavat biturbo naftu s mocovinou a eu kravinami so 6 valcovym atmosferickym benzinom je divne. To by si tiez mohol povedat, ze to ma o 10 litrov nizsiu spotrebu ako americke v8 so 180 konmi. Co keby sme zobrali kvalitativne pravdepodobne podobne smejdy, a sice 1.6 thp od psa a bmw. Tie uz boli naladene aj na vyssi vykon s podobnou spotrebou, a len jednym turbom. Samozrejme ked sa na to bude dupat zozerie o nieco viac,hovorim o normalnej jazde.


No vidíš, a Superb 3,6 má pověst naprosto tragické motorizace, velmi poruchové. Ale my jsme neřešili poruchovost, kolega se ptal na to, jaký má smysl výkonný diesel, když tak moc žere. Že se diesel přece kupuje, aby se ušetřilo. A já jsem mu psal, že není jeden diesel.
Příklad: já bych si koupil obyčejnou 530d, ale jsou lidé, co si připlatí za jedno nebo dvě turba, a platí
šílené peníze za 550d, která navíc žere tak 12,5 litru nafty na sto, což je spotřeba hodná velkého SUV
typu LC200. Ale už bych pravděpodobně nechtěl 520d, protože to je ultratraktor a navíc ne moc spolehlivý. Ale prostě říct: diesel je abych ušetřil - to už dneska tak jednoduše nelze. Většina výrobců
nabízí víc výkonových variant a VW s Passatem se k nim přidal a nabídku rozšířil. Nepochybuju o tom,
že prodávat se bude oboje.

respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 02.03.2015 09:39, Nafta vs benzin
V tomto s tebou so vsetkym suhlasim. Niektorym ludom jednoducho pride nafta sportovejsia ako benzin, a prave pre nich je toto auto urcene. Sice takych ludi na okreskach stretavam nerad, ale cim viac vykonu, tym rychlejsie su prec a ja mozem bezpecne pokracovat v ceste..
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 02.03.2015 10:10, Spotřeba
To, co tady píše Reno, já tvrdím pořád. Dvě shodně výkonné motorizace se stejným počtem válců se na průměrné spotřebě liší o1,5-2 litry (s rostoucím výkonem k extrémům se nůžky otvírají trochu více). Takže tyto ultrasilné diesely jsou pro lidi, kterým vyhovuje charakter motoru "dole všechno - nahoře nic" a ne pro lidi, kteří mají naftu proto, aby spořili na nákladech. Kdo chce jezdit levně, volí obvykle slabší motorizace, které jednak skutečně mají při ustálené běžné jízdě nižší spotřebu mají a jednak neprovokují k prohánění koní (v "pytli" za kamionem na státovce, kde nemám dost koní na předjetí, klesne spotřeba klidně ještě o 1/2 litru/100).
Takže ano, někdo zvolí BiTDa 230 koní a někdo si raději připlatí za šepot květin v podobě atmo 3-3,5 litrového šestiválce na benzín s mírně větší spotřebou, ale troufám si tvrdit, že s výrazně vyšším uživatelským komfortem a nižší pravděpodobností drahé poruchy. Ale kdo má auta jen po dobu záruky, je mu tohle šumák.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 02.03.2015 18:57, RE: Spotřeba
David V posted by:
To, co tady píše Reno, já tvrdím pořád. Dvě shodně výkonné motorizace se stejným počtem válců se na průměrné spotřebě liší o1,5-2 litry (s rostoucím výkonem k extrémům se nůžky otvírají trochu více). Takže tyto ultrasilné diesely jsou pro lidi, kterým vyhovuje charakter motoru "dole všechno - nahoře nic" a ne pro lidi, kteří mají naftu proto, aby spořili na nákladech. Kdo chce jezdit levně, volí obvykle slabší motorizace, které jednak skutečně mají při ustálené běžné jízdě nižší spotřebu mají a jednak neprovokují k prohánění koní (v "pytli" za kamionem na státovce, kde nemám dost koní na předjetí, klesne spotřeba klidně ještě o 1/2 litru/100). Takže ano, někdo zvolí BiTDa 230 koní a někdo si raději připlatí za šepot květin v podobě atmo 3-3,5 litrového šestiválce na benzín s mírně větší spotřebou, ale troufám si tvrdit, že s výrazně vyšším uživatelským komfortem a nižší pravděpodobností drahé poruchy. Ale kdo má auta jen po dobu záruky, je mu tohle šumák.


To je všechno pravda, ale stačí se podívat, za kolik se prodávají Superby 3,6 a za kolik se nakupují...
Takže krom vyšší spotřeby a vyšší pořizovací ceny ještě tratíš ze všech nejvíc...

respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 02.03.2015 20:21, RE: Spotřeba
Reno posted by:
David V posted by:
To, co tady píše Reno, já tvrdím pořád. Dvě shodně výkonné motorizace se stejným počtem válců se na průměrné spotřebě liší o1,5-2 litry (s rostoucím výkonem k extrémům se nůžky otvírají trochu více). Takže tyto ultrasilné diesely jsou pro lidi, kterým vyhovuje charakter motoru "dole všechno - nahoře nic" a ne pro lidi, kteří mají naftu proto, aby spořili na nákladech. Kdo chce jezdit levně, volí obvykle slabší motorizace, které jednak skutečně mají při ustálené běžné jízdě nižší spotřebu mají a jednak neprovokují k prohánění koní (v "pytli" za kamionem na státovce, kde nemám dost koní na předjetí, klesne spotřeba klidně ještě o 1/2 litru/100). Takže ano, někdo zvolí BiTDa 230 koní a někdo si raději připlatí za šepot květin v podobě atmo 3-3,5 litrového šestiválce na benzín s mírně větší spotřebou, ale troufám si tvrdit, že s výrazně vyšším uživatelským komfortem a nižší pravděpodobností drahé poruchy. Ale kdo má auta jen po dobu záruky, je mu tohle šumák.
To je všechno pravda, ale stačí se podívat, za kolik se prodávají Superby 3,6 a za kolik se nakupují...Takže krom vyšší spotřeby a vyšší pořizovací ceny ještě tratíš ze všech nejvíc...

zapomínáš že ten benzínový sup jde dát do plynu, tdi asi reálně těžko )) a potom se i já dostanu s 280ti koňmi ve čtyřkolce s A/T na 2.50,-/km
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Monday 02.03.2015 20:37, 3,5litr od Lexusu
Byl bych tu opatrný s tímto porovnáváním. Nový 3,5litr od Lexusu s Atkinsonovým cyklem má parametry spotřeby velmi podobné tomuto dieselu...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 02.03.2015 22:04, RE: Spotřeba
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
To, co tady píše Reno, já tvrdím pořád. Dvě shodně výkonné motorizace se stejným počtem válců se na průměrné spotřebě liší o1,5-2 litry (s rostoucím výkonem k extrémům se nůžky otvírají trochu více). Takže tyto ultrasilné diesely jsou pro lidi, kterým vyhovuje charakter motoru "dole všechno - nahoře nic" a ne pro lidi, kteří mají naftu proto, aby spořili na nákladech. Kdo chce jezdit levně, volí obvykle slabší motorizace, které jednak skutečně mají při ustálené běžné jízdě nižší spotřebu mají a jednak neprovokují k prohánění koní (v "pytli" za kamionem na státovce, kde nemám dost koní na předjetí, klesne spotřeba klidně ještě o 1/2 litru/100). Takže ano, někdo zvolí BiTDa 230 koní a někdo si raději připlatí za šepot květin v podobě atmo 3-3,5 litrového šestiválce na benzín s mírně větší spotřebou, ale troufám si tvrdit, že s výrazně vyšším uživatelským komfortem a nižší pravděpodobností drahé poruchy. Ale kdo má auta jen po dobu záruky, je mu tohle šumák.
To je všechno pravda, ale stačí se podívat, za kolik se prodávají Superby 3,6 a za kolik se nakupují...Takže krom vyšší spotřeby a vyšší pořizovací ceny ještě tratíš ze všech nejvíc...
zapomínáš že ten benzínový sup jde dát do plynu, tdi asi reálně těžko )) a potom se i já dostanu s 280ti koňmi ve čtyřkolce s A/T na 2.50,-/km


To je přímovstřik, takže to není ideál. To spíš zapomíná, že k němu není adekvátně výkonná naftová varianta pro srovnání. Jak se začnou porovnávat stejné výkony, tak si nepamatuji, že bych kdy narazil na levnější naftu.
A ještě k té ztrátě. V době, kdy všechno nejezdí v Loganech a jiných rozpočtovkách vlastně lidem až tolik o ty peníze nejde. Pokud by lidi skutečně trápilo, kolik prošustrují pořízením auta, provozovaly by se auta úplně jinak. Sup je ještě celkem obyč. auto, ale když vezmu něco za 2 mio, co se po pár letech prodává za méně než půlku...má pak smysl se snažit něco dohnat pohonem na naftu?
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 03.03.2015 07:03, RE: Spotřeba
David V posted by:
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
To, co tady píše Reno, já tvrdím pořád. Dvě shodně výkonné motorizace se stejným počtem válců se na průměrné spotřebě liší o1,5-2 litry (s rostoucím výkonem k extrémům se nůžky otvírají trochu více). Takže tyto ultrasilné diesely jsou pro lidi, kterým vyhovuje charakter motoru "dole všechno - nahoře nic" a ne pro lidi, kteří mají naftu proto, aby spořili na nákladech. Kdo chce jezdit levně, volí obvykle slabší motorizace, které jednak skutečně mají při ustálené běžné jízdě nižší spotřebu mají a jednak neprovokují k prohánění koní (v "pytli" za kamionem na státovce, kde nemám dost koní na předjetí, klesne spotřeba klidně ještě o 1/2 litru/100). Takže ano, někdo zvolí BiTDa 230 koní a někdo si raději připlatí za šepot květin v podobě atmo 3-3,5 litrového šestiválce na benzín s mírně větší spotřebou, ale troufám si tvrdit, že s výrazně vyšším uživatelským komfortem a nižší pravděpodobností drahé poruchy. Ale kdo má auta jen po dobu záruky, je mu tohle šumák.
To je všechno pravda, ale stačí se podívat, za kolik se prodávají Superby 3,6 a za kolik se nakupují...Takže krom vyšší spotřeby a vyšší pořizovací ceny ještě tratíš ze všech nejvíc...
zapomínáš že ten benzínový sup jde dát do plynu, tdi asi reálně těžko )) a potom se i já dostanu s 280ti koňmi ve čtyřkolce s A/T na 2.50,-/km
To je přímovstřik, takže to není ideál. To spíš zapomíná, že k němu není adekvátně výkonná naftová varianta pro srovnání. Jak se začnou porovnávat stejné výkony, tak si nepamatuji, že bych kdy narazil na levnější naftu.A ještě k té ztrátě. V době, kdy všechno nejezdí v Loganech a jiných rozpočtovkách vlastně lidem až tolik o ty peníze nejde. Pokud by lidi skutečně trápilo, kolik prošustrují pořízením auta, provozovaly by se auta úplně jinak. Sup je ještě celkem obyč. auto, ale když vezmu něco za 2 mio, co se po pár letech prodává za méně než půlku...má pak smysl se snažit něco dohnat pohonem na naftu?


U toho Supa to není ještě tak drastické /i když zkus pak ten silný benzín prodat druhému kupci/, ale když koupíš 750i a pak ji neprodáš ani za to, za co se prodávají 730d, tak to trochu nasere. A co je horší, budeš se trápit s prodejem. To jsou prostě faktory, které benzínu moc nenahrávají... Sním o Euru9, které nebude schopná nafta vůbec plnit a budou jenom benzínové motory:)

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 03.03.2015 07:04, RE: 3,5litr od Lexusu
brin posted by:
Byl bych tu opatrný s tímto porovnáváním. Nový 3,5litr od Lexusu s Atkinsonovým cyklem má parametry spotřeby velmi podobné tomuto dieselu...


Do čeho se ten motor dává? Je někde nějaký test k vidění? Nejúspornější motory dělá teď aktuálně Mazda, co se týče atmosférických benzínů, tohle je jako ještě lepší?

respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 03.03.2015 07:12, Lexus
Něco si přečti o GS450H. Motor s dvojím vstřikem a pracujícím v A. cyklu + elmotor. SPotřeba město hrubě pod 8/100!! Je to někde v recenzích, možná dokonce tady. Kdeže nafta...
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 03.03.2015 08:55, RE: Lexus
Zdeny60 posted by:
Něco si přečti o GS450H. Motor s dvojím vstřikem a pracujícím v A. cyklu + elmotor. SPotřeba město hrubě pod 8/100!! Je to někde v recenzích, možná dokonce tady. Kdeže nafta...


ale to je hybrid, takže neporovnatelné. zajímaly by mě spotřeby třeba právě u toho GS čistě v benzínu. ono M35h to město kolem osmi zvládá taky a je to shodný motor co mám já, a jsem rád když se čistě po městě vlezu do 15ti.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 03.03.2015 16:33, RE: Lexus
Zdeny60 posted by:
Něco si přečti o GS450H. Motor s dvojím vstřikem a pracujícím v A. cyklu + elmotor. SPotřeba město hrubě pod 8/100!! Je to někde v recenzích, možná dokonce tady. Kdeže nafta...


úžasné. ale to už uměl GS450h před deseti lety. myslel jsem třeba, že nový Lexus RX350 bude jezdit
za devět litrů benzínu, bez baterek.

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 03.03.2015 16:44, RE: Spotřeba
Reno posted by:
David V posted by:
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
David V posted by:
To, co tady píše Reno, já tvrdím pořád. Dvě shodně výkonné motorizace se stejným počtem válců se na průměrné spotřebě liší o1,5-2 litry (s rostoucím výkonem k extrémům se nůžky otvírají trochu více). Takže tyto ultrasilné diesely jsou pro lidi, kterým vyhovuje charakter motoru "dole všechno - nahoře nic" a ne pro lidi, kteří mají naftu proto, aby spořili na nákladech. Kdo chce jezdit levně, volí obvykle slabší motorizace, které jednak skutečně mají při ustálené běžné jízdě nižší spotřebu mají a jednak neprovokují k prohánění koní (v "pytli" za kamionem na státovce, kde nemám dost koní na předjetí, klesne spotřeba klidně ještě o 1/2 litru/100). Takže ano, někdo zvolí BiTDa 230 koní a někdo si raději připlatí za šepot květin v podobě atmo 3-3,5 litrového šestiválce na benzín s mírně větší spotřebou, ale troufám si tvrdit, že s výrazně vyšším uživatelským komfortem a nižší pravděpodobností drahé poruchy. Ale kdo má auta jen po dobu záruky, je mu tohle šumák.
To je všechno pravda, ale stačí se podívat, za kolik se prodávají Superby 3,6 a za kolik se nakupují...Takže krom vyšší spotřeby a vyšší pořizovací ceny ještě tratíš ze všech nejvíc...
zapomínáš že ten benzínový sup jde dát do plynu, tdi asi reálně těžko )) a potom se i já dostanu s 280ti koňmi ve čtyřkolce s A/T na 2.50,-/km
To je přímovstřik, takže to není ideál. To spíš zapomíná, že k němu není adekvátně výkonná naftová varianta pro srovnání. Jak se začnou porovnávat stejné výkony, tak si nepamatuji, že bych kdy narazil na levnější naftu.A ještě k té ztrátě. V době, kdy všechno nejezdí v Loganech a jiných rozpočtovkách vlastně lidem až tolik o ty peníze nejde. Pokud by lidi skutečně trápilo, kolik prošustrují pořízením auta, provozovaly by se auta úplně jinak. Sup je ještě celkem obyč. auto, ale když vezmu něco za 2 mio, co se po pár letech prodává za méně než půlku...má pak smysl se snažit něco dohnat pohonem na naftu?
U toho Supa to není ještě tak drastické /i když zkus pak ten silný benzín prodat druhému kupci/, ale když koupíš 750i a pak ji neprodáš ani za to, za co se prodávají 730d, tak to trochu nasere. A co je horší, budeš se trápit s prodejem. To jsou prostě faktory, které benzínu moc nenahrávají... Sním o Euru9, které nebude schopná nafta vůbec plnit a budou jenom benzínové motory:)


Tohle chápu. Jenže povědomí lidí o provozních nákladech je bídné a ten třílitr od BMW byl povedený, takže se šlo cestou "má to malou spotřebu". Al u těchto luxusních aut je to těžké, kdo má reálně na provoz, koupí si nové a kdo ne, tak si myslí, že benzín ho sežere.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 03.03.2015 18:55, výkon
Ono ty zákony asi moc ojebávat nejde. Měl jsem T5 s 2,5tdi 128kW a ted mám ve stejném autě 2,0tdi 132kW biturbo. Ty auta se liší prakticky jen tím že ted mám automat a před tím manual. Spotřeba byla o trochu nižší u R5 a subjektivně to i lépe jelo. CR je zase tišší a nejsou s ním naprosto žádné problémy.
Takže každý motor si asi při stejném výkonu vezme přibližně stejně paliva.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.