0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Passat 1.8 T - jaký je po deseti letech?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 12:26, celkem draha udrzba
Passata nemam, takze zkusenostmi neprispeju, ale mit zavady/opravy za cca 12300 SK behem 10 000km mi prijde jako docela dost. Stare auto je stare auto, lepsi uz to nebude.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 12:30, RE: celkem draha udrzba
mikes posted by:
Passata nemam, takze zkusenostmi neprispeju, ale mit zavady/opravy za cca 12300 SK behem 10 000km mi prijde jako docela dost. Stare auto je stare auto, lepsi uz to nebude.
Pán je alergik? Že za dva roky 3 x měnil pylový filtr. No, pokud považuje výměnu oleje za běžnou věc, že to nezahrnul do nákladů, tak mi i ta výměna pylových filtrů atd. přijde vcelku běžná záležitost. Ne tak už výměna shnilých ABS sensorů. Zajímavé je, že na tohle hodně trpí německá auta (včetně MB a BMW, ale třeba Volva ne).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 19:20, Servis
Já s Pasátem zkušenost nemám, ale loni jsme koupily tříletou Octu z Německa měla 153tis km dnes po roce má 178tis. Dosavadní investice pokažená kostka pod spínací skříňkou 2tisíce a nedávno začal poč. hlásit opotřebované destičky takže destičky a kotouče a práce 5tisíc poslední ïnvestice je 1litr oleje do motoru na benzínce za 700. Oleje se zatím neměnily ani filtry aj. páč je tam 60tisícovej longlaif no je to asi chyba, ale nesmíme jí potforu rozmazlovat. Jó je to tdičko bere u nás průměrně 5,4 l se xenonama aut klimou no prostě v plný palbě aj s 16tkama 205 hlínama akorát nejni stříbrná a nemá křídlo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 19:48, RE: Servis
Kozař posted by:
Já s Pasátem zkušenost nemám, ale loni jsme koupily tříletou Octu z Německa měla 153tis km dnes po roce má 178tis. Dosavadní investice pokažená kostka pod spínací skříňkou 2tisíce a nedávno začal poč. hlásit opotřebované destičky takže destičky a kotouče a práce 5tisíc poslední ïnvestice je 1litr oleje do motoru na benzínce za 700. Oleje se zatím neměnily ani filtry aj. páč je tam 60tisícovej longlaif no je to asi chyba, ale nesmíme jí potforu rozmazlovat. Jó je to tdičko bere u nás průmě...
Sice to sem až tak nepatří, ale ta tvá okta tě bude za těch 60 000 km na jednom oleji opravdu "milovat" A ještě v dehtu, to bude mít ten olej co dělat, aby z něj nebyla vazelína
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 19:51, RE: Servis
Kozař posted by:
Já s Pasátem zkušenost nemám, ale loni jsme koupily tříletou Octu z Německa měla 153tis km dnes po roce má 178tis. Dosavadní investice pokažená kostka pod spínací skříňkou 2tisíce a nedávno začal poč. hlásit opotřebované destičky takže destičky a kotouče a práce 5tisíc poslední ïnvestice je 1litr oleje do motoru na benzínce za 700. Oleje se zatím neměnily ani filtry aj. páč je tam 60tisícovej longlaif no je to asi chyba, ale nesmíme jí potforu rozmazlovat. Jó je to tdičko bere u nás průmě...
Kozař, si děláš kozy ne? Jasně, longlajf plná sysntetika, to se nemusí měnit nikdy...přečti si raději toto:
http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 19:53, RE: Servis
Fire posted by:
Sice to sem až tak nepatří, ale ta tvá okta tě bude za těch 60 000 km na jednom oleji opravdu "milovat" A ještě v dehtu, to bude mít ten olej co dělat, aby z něj nebyla vazelína
Správně - viz. můj odkaz. Kozař maže mastnými sazemi...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 20:29, RE: Servis
Kozař posted by:
Já s Pasátem zkušenost nemám, ale loni jsme koupily tříletou Octu z Německa měla 153tis km dnes po roce má 178tis. Dosavadní investice pokažená kostka pod spínací skříňkou 2tisíce a nedávno začal poč. hlásit opotřebované destičky takže destičky a kotouče a práce 5tisíc poslední ïnvestice je 1litr oleje do motoru na benzínce za 700. Oleje se zatím neměnily ani filtry aj. páč je tam 60tisícovej longlaif no je to asi chyba, ale nesmíme jí potforu rozmazlovat. Jó je to tdičko bere u nás průmě...
Doufám, že v bazaru na tu tvoji oktávku nenarazím ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 20:44, RE: Servis
Riccardo posted by:
Doufám, že v bazaru na tu tvoji oktávku nenarazím ...
Já si myslím, že ta kozařova nebude jediná))) Někde jsem četl, že 15-20 000 km je opravdu max. Žádné longlajfe a jiné sračke prý nemůžou fungovat. Olej je v autě skrzevá mazání a odkarbonování, no a někdo ten motor v karbónu hald raději koupe))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 20:52, RE: Servis
Šakal posted by:
Já si myslím, že ta kozařova nebude jediná))) Někde jsem četl, že 15-20 000 km je opravdu max. Žádné longlajfe a jiné sračke prý nemůžou fungovat. Olej je v autě skrzevá mazání a odkarbonování, no a někdo ten motor v karbónu hald raději koupe))
Já jsem v sevisní brumloknížečce četla, že olejíček (Total Quartz 5W-40) se mění každých 30.000 km, což (důsledně) dodržuji a brumla spokojeně brumlá..
PS: Ale tatínek mne učil (a já ho poslouchám), že prvních deset km a prvních deset minut mám být na motor "hodná" "milá" "laskavá" - že se mi to vrátí ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 20:54, RE: celkem draha udrzba
jiriez posted by:
Pán je alergik? Že za dva roky 3 x měnil pylový filtr. No, pokud považuje výměnu oleje za běžnou věc, že to nezahrnul do nákladů, tak mi i ta výměna pylových filtrů atd. přijde vcelku běžná záležitost. Ne tak už výměna shnilých ABS sensorů. Zajímavé je, že na tohle hodně trpí německá auta (včetně MB a BMW, ale třeba Volva ne).
Měnil filtr každých 15 t. km? To není až tak "out", já si filtry měnit nechávám a klimatizaci čistit dávám cca 2x ročně (což je třeba také těch 15-20.000 km - což mi příjde "rozumné") - prostě raději dříve, nežli později.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 21:03, Volkswagen Passat IV
Trošičku zkušeností s tímhle vozem mám (V6 2.8 4motion) a je to taková snad až nejvýraznější ukázka "glorifikace" nějakého modelu. Není to žádná "katastrofa" - to vůbec ne, "něco" do sebe to auto mívalo, ale jeho "vnímání" je naprosto "utopisticko nerealistické" - poruchovostí, jízdními vlastnostmi a třeba i "opotřebovaností materiálů v interiéru" - docela bych nějaký tehdejší testík do ruky vzala a příslušnému redaktorovi ho při obhlídce bazarových vozů o hlavu ...
PS: Aby si to někdo zase nějak "nesmyslně" nevykládal - v reálu i dle hodnocení spolehlivosti je to PRŮMĚRNÝ vůz (za NADprůměrné bazarové ceny a s poněkud NEzaslouženou reputací) - toliko má "praxoteorie"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 23:14, RE: Servis
Muroň posted by:
Kozař, si děláš kozy ne? Jasně, longlajf plná sysntetika, to se nemusí měnit nikdy...přečti si raději toto:
http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej
Hele tak já jsem to zanalyzoval a řikám si, že když jsem tam přidal ten litr novýho oleje tak se ta kvalita mazutu musela značně zlepšit a mohlo by to ještě pár tisíc vydržet. Dávám si závazek, že jak budu mít na to náladu tak ten olej vyměním a budu ho měnit asi radši po 30tis. Jinak se nebojte na tuto Octu v bazaru nenarazíte páč ta u nás bude jezdit do roztrhání těla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.11.2008 06:13, RE: Servis
Kylie posted by:
Já jsem v sevisní brumloknížečce četla, že olejíček (Total Quartz 5W-40) se mění každých 30.000 km, což (důsledně) dodržuji a brumla spokojeně brumlá..
PS: Ale tatínek mne učil (a já ho poslouchám), že prvních deset km a prvních deset minut mám být na motor "hodná" "milá" "laskavá" - že se mi to vrátí ..
30t km je opravdu hodně, pokud jezdíte jen dlouhý trasy, tak dejme tomu že těch 30t km je fakt strop! Osobně měním vždycky mezi 10-15t km nebo každý rok, pokud mám menší nájezd než 10t km/rok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.11.2008 06:14, RE: Volkswagen Passat IV
Kylie posted by:
Trošičku zkušeností s tímhle vozem mám (V6 2.8 4motion) a je to taková snad až nejvýraznější ukázka "glorifikace" nějakého modelu. Není to žádná "katastrofa" - to vůbec ne, "něco" do sebe to auto mívalo, ale jeho "vnímání" je naprosto "utopisticko nerealistické" - poruchovostí, jízdními vlastnostmi a třeba i "opotřebovaností materiálů v interiéru" - docela bych nějaký tehdejší testík do ruky vzala a příslušnému redaktorovi ho při obhlídce bazarových vozů o hlavu ...
PS: Aby si to někdo zase ně...
Model popisovaný v článku je 5 generace, tudíš B5.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.11.2008 09:49, RE: Servis
Kozař posted by:
Hele tak já jsem to zanalyzoval a řikám si, že když jsem tam přidal ten litr novýho oleje tak se ta kvalita mazutu musela značně zlepšit a mohlo by to ještě pár tisíc vydržet. Dávám si závazek, že jak budu mít na to náladu tak ten olej vyměním a budu ho měnit asi radši po 30tis. Jinak se nebojte na tuto Octu v bazaru nenarazíte páč ta u nás bude jezdit do roztrhání těla.
Ano, podle těch příspěvků před sebou mnoho km nemá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.11.2008 09:52, RE: Servis
Kozař posted by:
Hele tak já jsem to zanalyzoval a řikám si, že když jsem tam přidal ten litr novýho oleje tak se ta kvalita mazutu musela značně zlepšit a mohlo by to ještě pár tisíc vydržet. Dávám si závazek, že jak budu mít na to náladu tak ten olej vyměním a budu ho měnit asi radši po 30tis. Jinak se nebojte na tuto Octu v bazaru nenarazíte páč ta u nás bude jezdit do roztrhání těla.
Přidáním nového oleje jsi akorát trošku naředil mastné saze, které tam máš. Jestli jezdíš dlouhé trasy, netočíš to příliš a máš málo studených startů, měň po 15tkm, jinak rozhodně dříve. 30tkm pro TDi (resp. pro jakýkoli diesel) je sebevražda, bez ohledu na cenu a spoustu ultra pojmů na oleji. To roztrhání těla, resp. srdce vaší octávie může nastat brzy. Přečti si ten odkaz, co jsem Ti poslal a pak klikni na další "mazivářské mýty". Možná se dozvíš, že do svého auta můžeš lít úplně jakýkoli olej, který splňuje normu VW 505.00, resp. VW 505.01. Klidně ten nejlevnější, klidně 10W/40, jen nepřekračovat interval 15tkm a nenechat ho tam přezimovat dvakrát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.11.2008 10:47, RE: Servis
Kozař posted by:
Já s Pasátem zkušenost nemám, ale loni jsme koupily tříletou Octu z Německa měla 153tis km dnes po roce má 178tis. Dosavadní investice pokažená kostka pod spínací skříňkou 2tisíce a nedávno začal poč. hlásit opotřebované destičky takže destičky a kotouče a práce 5tisíc poslední ïnvestice je 1litr oleje do motoru na benzínce za 700. Oleje se zatím neměnily ani filtry aj. páč je tam 60tisícovej longlaif no je to asi chyba, ale nesmíme jí potforu rozmazlovat. Jó je to tdičko bere u nás průmě...
tož když neni ve stříbrný metle a nemá křídlo, tak je to jenom nějaká socková edice...ta průměrná spotřeba je taky naprd, s křídlem a stříbrná jezdí max. za 3.25774 litru...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.11.2008 11:05, RE: Servis
Muroň posted by:
Kozař, si děláš kozy ne? Jasně, longlajf plná sysntetika, to se nemusí měnit nikdy...přečti si raději toto:
http://www.autopress.cz/mazivarske-myty/kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej
Clanek je ponekud OT. Longlife intervaly nevyvraci, pouze uvadi ze kdyz clovek jezdi jako prase, ani vymena po 15T nemusi byt dostatecne brzo. Jsou borci u kterych i polovicni najezd bude moc.
60Tkm je samozrejme blbost, takovy fixni interval nema nikdo (a Octavia uz vubec ne), pouze VW se tomu priblizuje ovsem s tim, ze je to interval MAXIMALNI, ne FIXNI. Olej se meni podle vyhodnoceni chodu motoru = variabilni servisni intervaly. Vysledkem je, ze v realu ten motor ukaze (at uz pri 50 nebo 30Tkm max. intervalu) vymenu cca po najeti 24-27Tkm.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.11.2008 13:29, Chybka (jen v čísle)
Já vím a tentokrát jsem "stodolu trefila", jen č. generace popletla. S tímhle modelem (r.v. 2000? - myslím) jsem měla (a i současného majitele znám, takže trošičku i vůz stále "znám") možnost pár km "najezdit" a na něj můj názor hodnocení teorie i praxe "sedí" ... tedy, NENí špatný, ale JE přečeňovaný (nadhodnocovaný - a to včetně bazarových cen) - měla jsem tehdy možnost porovnávat tutu čtyřkolku se subaru legacy ... a "zívám" si - jak to byla "snadná" práce (i když asi -násobně více "fanoušků" má ty trošku "horší" verze..)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.11.2008 13:48, vw a servis
Mám to auto taky a zrovna na servis a poruchovost si ztěžovat nemůžu. Dílů hodně, všechno ze slušné druhovýroby, opravit to taky je kde (mimo značkové servisy) a hlavně za mých 150tis. km se na tom nic zásadního neposr..., ani ta neustále omílaná přední náprava. Měnil jsem jen spotřební věci. Dneska už snad Passaty B5, 6 nikoho tak nerajcujou aby nám to chtěl pořád "nandavat", takže pohoda.
Chtěl bych se zeptat Kylie, co ji vedlo ke koupi takové "divné" motorizace u tohoto auta? To už raděj nějaký BMW nebo Audi s 6ti hrnkem, tady mi to přijde jako házení perel sviním. Passat byl vždycky takový dělník. Image luxusního auta má jenom u nás na východě, mezi tou většinou dalších, vesměs skvělých, aut z druhé ruky různých proveniencí.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.