0
back
 

diskuze k tématu: Velké dilema: Passat nebo Superb?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 06:27, rada
Oboje není zrovna nic extra. Ale spíš teda Superba, určitě 2,5 TDI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 06:32, rada
Jestli nechceš závodit s V6, postačí 1,9..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 08:33, rada
A co koupit Superba 2,8 benzín,(popřípadě 1,8t)spotřeba není závratná,motor je přes svoje stáří velice povedený a tichý.Měl jsem Sup1,9tdi (už nevím přesně 110kW) a není to žádná sláva co se týče jízních vlastností,přenos síly motoru na kola a traktorového zvuku.Určitě bych se vyhnul 2,5.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 11:45, rada
Milý Vestor(e) - také jsem se s tím setkala a od jisté doby NUTNO přispívat POUZE přes stránky TipCars.cz - přes LN už neee..
Milý Odložil(e) Jan(e)! Tohle je tak trochu "jeden za 18, druhý bez 2 za 20" .... a to BEZ legrace - superb MINULÉ generace je konstrukčně ŠPATNÉ auto (je mi líto, JE to tak), s vysloveně "odfláknutým" vlastně "přivařeným" kusem podvozku, aby bylo delší (TĚŽKO tomu věřit, že? ale FAKT je to FAKT/pravda) - prostě výrobně zlevněný passat upravený pro tehdy NEnáročný čínský trh.
Takže z TOHO důvodu (MUSí-li to "koncernový" vůz být) raději passat. Motory nejsou ani jeden "zázrak" a byť to je většinou "obráceně", tak tentokráte spíše 4válec, neb 2,5 TDi V6 patří k NEJHORŠíM motorizacím, které kdy u vw (audi) vznikly (zlaté předchozí ŘADOVÉ pětiválce).
Dvaapůllitr sice nabídne trochu více výkonu, ale ŠPATNÝ průběh točivého momentu (pravda další evoluce motoru přinesly vylepšení a už "normální" funkčnost), ale "nástrahy" typu "rozmarného" vstřikovacího čerpadala (které se většinou nemůže rozhodnout zda "odejít" na ucpání nevyčistitelného sítka uvnitř či mu má raději shořet řídící jednotka), či rozvodů nebo vačkových hřídelí, které se domnívají že smyslem jejich "života" je "zadřít se" a vodní pumpy, které (všechny ony "součásti) NErespektují představy tvůrců o výměnných intervalech a "navrhují" je dle VLASTNí nálady, jsou málem "standardem" ...
Navíc "reálný" trochu vyšší výkon dvaapůllitru je spíše NEpoznatelný, prostě KDYŽ už nutně naftu, tak spíše ten 1.9 TDi 96 kW
Prostě já bych JINOU motorizaci nejraději volila - jako "nej-" je JEDNOZNAČNĚ hodnocen benzín 1,8 Turbo (Pokud neplánujete jezdit 50 t. km ročně apod., asi se vám i vyplatí - raději trochu více utratit s DOBRÝM motorem za benzín, než servisní trápení s NEpříliš povedenými diesly).
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 12:11, rada
no nevim,jestli se ma cenu ptat na vozy koncernu na webovych strankach.stejne ti lkazdej rekne,ze to jsou nejhorsi auta. jinak mas nejlepsi si do nich sednout a svezt se. na superbu mam neco pres 300t km z toho 200t na 2,5tdi 120kW a bez problemu. nesmis ocekavat sportovni svezeni a za to se ti odvdeci pohodovou jizdou. jo a ta 2,5 neni zas tak spatna,ale jen ve verzi 120kW.tu 110pkW nebrat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 12:35, rada
Ach jo, paní "JEDNOZNAČNĚ" alias Kylie vleze fakt do každý diskuze, na tipcars, na auto.cz, prostě všude
Možná kdyby měl superb nebo passat na přední masce znak citroenu, tak by tak kritická nebyla.
Milá Kylie, tvoje zničující kritika motorů 2,5 TDI V6 zcela jistě pramení pouze z četby podobně kritických článků p. Vaculíka apod. Doporučil bych obrátit se na pár majitelů aut, kteří s tímto motorem jezdí, aby ses taky dozvěděla něco z praxe. Souhlas, staré pětiválce byly mnohem odolnější, ale značná část problémů s motory V6 jde na vrub zanedbané údržbě a vysokým kilometrovým proběhům, které mají tyto motory většinou za sebou. Podívej se, kolik taková auta mají třeba v Německu nalítáno km, pak se takové auto objeví u nás v bazaru, místo skutečných 450 tkm svítí na tacho klasických 130 tkm. A nový majitel se pak diví, co že to koupil za šrot. Ono servisovat V6 je holt trošku dražší než servisovat 1,9 tdi. To ale spousta lidí jaksi nechce pochopit.
Takže V6 klidně koupit, ale pouze kousek v perfektním (dosud nezničeném) stavu, měnit pravidelně olej (nejlépe každých 10 tkm, vyměnit včas rozvody, dávat do nafty aditivum) a pak se není třeba bát např. blábolů o zadírajících se vačkách atd. Čerpadlo VP 44 je holt trošku problém, ale to se týká i jných značek (např. OPEL, BMW), kde bylo použito.
Takže milá Kylie, kritika ano, ale objektivní, a ne zaujaté bláboly na základě několika emotivních článků. Děkuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 13:37, rada
ahoj, nerad mluvím o něčem jiném, než co sám znám. S dovolením tedy po ca 100 tkm vlastní zkušenosti se Superbem bych se přiklonil k superbu 1,9 tdi.
Naprostá spolehlivost (kromě jedné žárovky nic), stačí přejít a pořádně upevnit plastové kryty motoru (drnčí, hlavně sání atd.), případně podlepit kapotu odhlučnovací hmotou. Nic jiného jsem neudělal, jezdil jsem za 5,9 - 6,1 l. spotřeby, s olejem 5w 30 téměř bez spotřeby oleje. Výkon 96 kw (pocitově bych řekl že po zajetí i o pár koní více) mi naprosto postačoval i v zahraničí, turboefekt není výrazný, motor stále skvěle táhl.
Passat má možná lepší image ale problematickou př. nápravu, někdy zlobí výbava a becně o motorech 2,5 tdi nejlepší reference nejsou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 15:10, rada
Chtěl bych vědět o co problematičtější je náprava v passatu než ve superbu. Vzal bych passata 1,9 96 kw
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 16:01, rada
Milý A4!
Trošičku HODNĚ jste "ustřelil", zdá se mi. Mne věru NEzajímají váše pohled na jakési "emotivní zaujaté bláboly" - o nichž píšete, já VíM jak je motorizace V6 2,5 TDi hodnocena "doma" - a to ŠPATNĚ (zmínila jsem jen "zlomeček" toho, co se o ní roky píše). Že nějakému anonymnímu nick(u) A4 na jakémsi servru se to "nezdá" - to bude spíše JEHO A4 problém.
Německý (stejně jako každý jiný) tisk je spíše "nakloněn" domácím výrobkům a vw má své VÝRAZNÉ místo/postavení, ale TENTO motor chválen NEbyl už jako novinka a doporučuji vám si JAKÝKOLIV katalog ojetých vozů (Gebrauchtwagen) pořídit, a až si tam o pohonné jednotce V6 2.5 přečtete - můžete se omluvit (připravte se, že chválena NEbude ,-)
Já RÁDA doporučím vw motor 1.8 T (nebo nový 2.0 TFSi) prostě protože to JSOU POVEDENÉ motorizace (že na plastovém krytu nemají logo citroën mne věru "drtí", ale "ustojím" to ,-), ale NEbudu doporučovat to co všichni automobiloví profesionálové kritizují.
Bohužel NEjde jen o odborníky, stížnosti na tuto motorizaci najdete i na všech servrech, kde se o autech mluví (ostatně i zde). Jestli patříte mezi "nadšence", kteří ten motor mají a slouží bez problémů - gratuluji (k tomu měnit olej o 100% častěji, než u konkurence, "vynuceně" používat aditiva a měnit častěji rozvody už tolik NE, ale pokud vám ta "zvýšená" péče nevadí/neobtěžuje a neruší ani finančně - je to jen VAŠE věc, ale NEdoporučujte ho ostatním - jsou opravdu "lepší" motory (v danném případě je to 4válec 1.9 TDi a ROZHODNĚ benzín 1.8 Turbo).
Zrovna tak jako (ráda) pochválím ony staré řadové 5ti válce, tak TENTO V6 2.5 kritizovat budu, neb opravdu NEvzpomínám, že bych kdy o jakém motoru četla VÍCE kritik (zbourám vaše 450.000 kilometrové "českodovové" teorie, i když v tom jistě pravdu máte - v němčině, a to už v dobách kdy motor ještě nový byl a nějaký ten Gebrachtwagen katalog jsem vám doporučila již výše - ano dám spíše na NĚ než na vás, to se klidně přiznám).
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 16:10, rada
Milý A4! Děkuji za "upozornění" že "...ono servisovat V6 je holt dražší ... " mne mé V6 3.0 vyšlo v servisních nákladech na prvních 100.000 kilometrech na necelých 20 t. kč (rozvody se mění ve 240.000 km a olej po 30.000 km) - ono NEní 6ti válec jako V6 2.5 TDi válec ,-)
PS: Teď BEZ ironie - provozně servisně je ten "můj" dokonce o hodně Hodně HODNĚ "jinde" (byť "obecné" vnímání je zde asi jiné a v počtu prodaných kusů to bude také HODNĚ ve prospěch 2.5 TDi .-)
PPS: Už "vím" kdo je pan Vaculík, kterého jste zmiňoval, vy mu NEmůže odpustit to srovnání Lancia Thesis, Citroën C6 a VW Phaeton který obsadil "první" místo (jen z té "špatné" strany), že?
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 16:35, rada
Superb je převlečený Passat,ale motor 2.5 je špatný.Ve firmě byla celá flotila těchto vozidel,ale servisní náklady,stejně tak jako četnost poruch,je okamžitě po leasingu vyřadily z inventáře.Nyní jezdíme s Passaty 2.0tdi,je to hlučné auto,ale vážnější poruchy se zatím vyhýbají.Kdysi jsem vlastnil Passata co chcete kupovat,poruchy nebyly,ale jak tu kdosi napsal,je to obyčejné auto,které má dneska každý teenager a je nepohodlné.Nyní mám C6,je sice nad vaše možnosti,ale lepší auto by jste těžko hledal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 16:52, rada
No, řek bych Ford Mondeo 2004 - za stejný peníze kvalitou a užitnou hodnotou přinejmenším (abych neprudil) srovnatelný a o dva roky novější auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 16:58, rada
A jéje, Kylie se nám do toho nějak zamotala. Promiň, Kylie, že Ti tykám, myslím to jen v dobrém, bez úrážky, přijde mi to prostě takové lepší.
Ale teď popořádku:
Nevím o jakém anonymním nicku A4 tady píšeš. Nick A4 jsem si zde zaregistroval už dávno a dávno předtím, než se tady objevil nick Kylie.
Jak jsem již zmínil předtím, tvůj příspěvek jasně vypovídá o tom, že veškeré informace čerpáš pouze z různých katalogů a článků, neříkám, že v nich není aspoň částečně pravda, ale odvoláváš se pouze na teorie, poznatky z praxe nemáš žádné.
Koukám, že i ty jsi podlehla marketingovým tahům týkajících se výměny oleje po 30 tkm, no tvůj motor ti za to určitě "poděkuje". Používání kvalitních aditiv zejména do vznětových motorů s sebou přináší řadu prokazatelnýách výhod, článků na toto téma je na internetu dost, takže já aditivum budu klidně "vynuceně" používat dál, navíc cena za jedno balení, které "ošetří" cca 650 litrů nafty, je zanedbatelná. Pozor, nepsal jsem vyměnit rozvody "častěji", ale "včas", což je rozdíl. Interval 120 tkm mi nepřipadá jako zničující.
Něco jiného je porovnávat servisní náklady u auta s 0 - 100 tkm a nebo u auta s 200 - 300 tkm, takže tvé srovnání je zde dost neobjektivní.
Tebou zmiňované srovnání od p. Vaculíka jsem ještě nečetl, ale pokud sem dáš nějaký link, rád si ho přečtu. Děkuji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 17:28, rada
Nechci se olést do tématu,ale nejvíce mě pobavilo,že v passatu je problematická přední náprava a superbu ne!!!Jinak si myslím,že se dá koupit v téhle cenové hladině určitě lepší auto,než Vámi vybrané kusy.Třeba BMW E39 je určitě asi o 1000% jinde nebo Mazda 6 atd..,jen je potřeba hledat.Ony ty rozvody na 2,5Tdi stojí fakt dost a ta spolehlivost není nic moc, a PD, nic více vibrujícího a lomozícího snad ani není???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 17:47, rada
Osobně bych se přimluvil na stranu Superbu. Za stejné peníze dostanete větší, trošičku pohodlnější a designově méně nudné auto než je Passat. Určitě doporučuji vybírat kousky po roce 2002 kdy dostal Superb (i Passat) odolnější přední nápravu. Od roku 2003 se do Superbu (myslím si že na přání) dodávaly sklopitelné zadní sedačky.
Z motorů můžu určitě doporučit 1.9 TDI (96 kW), je dostatečně silný (pochopitelně v rámci možností), úsporný a při správném zacházení a údržbě i spolehlivý. Uznávám že zvuk není nic moc, ale uvnitř stejně moc slyšet není. Pokud ale toho moc nenajezdíte, raději jděte do benzínu, 1.8T a hlavně 2.8 V6 se povedly. Do Superbu bych zvolil 2.8. Je velmi kultivovaný, spolehlivý, má určitou výkonovou rezervu a příjemný zvuk. Dle mého názoru, nejvhodnější motorizace pro Superb. Spotřeba závisí na stylu jízdy (jako u každého benzínu), s lehkou nohou dokáže příjemně překvapit a naopak. Pro jeho volbu mluví i směšné ceny. Schválně se podívejte, často bývá levnější než stejně ojetá 1.8T a přitom s lepší výbavou.
Určitě bych se vyhnul 2.5 TDI v jeho jakékoliv podobě. O jeho problémech bylo řečeno mnoho a pokud se poptáte mechaniků od VW tak vám to i potvrdí. Ano, jsou i spokojení majitelé 2.5 TDI V6 ale ti se opravdu o motor pečlivě starali (hlavně bylo třeba pravidelně měnit olej kvůli vačkám, žádný long life na 30 000, to je do nebe volající blbost), nebo měli štěstí. Každopádně já bych se případným problémům raději vyhnul než jim potom za těžké peníze čelil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 17:50, rada
Koukám, že takovéhle diskuze jsou pouze (neuražte se) pro blbce... Místo normální rady tady vidím trapné čecháčkovské blábolení a předhánění se v chytrosti! Téměř vůbec nikdo nemluví k tématu. Pán se ptal na rozdíl mezi dvěma auty (které si zvolil nejspíše podle svých potřeb a možností) a vy mu nabízíte uplně něco jiného-PROČ???? ..abych nebyl také mimo-doporučuji ze svých zkušeností Superb 1,9Tdi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 18:35, rada
Milý A4! S tykáním NEmám žádný problém. Ale "...zamotala se" - to nějak NEchápu. JAKpak jste to myslel?
Já bych si "tipla", že s audi (nebo vůbec vw koncern vozy) mám o DOST "starší" zkušenosti než vy a "obhajovat" zrovna VW V6 2.5 TDi - to jste si prostě ŠPATNĚ vybral ... Ostatně i v TÉTO diskuzi najdete (krom vás) "jen" kritiku ... (NE ode mne). Jestli patříte k těm "šťastným", kteří s danným motorem NEmají/-měli problém - jste trochu výjimka a BUĎTE za to rád ..
1) já osobně NEmám nic proti aditivům či "více-oktanovým/-cetanovým" palivům (sama jsem je vždy používala a používám), ale v tomto případě je to opravdu až "nutnost" - ostatně jak tu někdo upozornil - že V6 2.5 TDi patří k nejproblematičtějším koncernovým pohonným jednotkám se nejen "všude" dočtete (jak v takovýchto diskuzích, tak v oněch katalozích Gebrauchtwagen od odborníků), dnes když už se nevyrábí vám to přiznají i technici/servisáci od vw - NEvím na co si tu "hrajeme" - tohle NEní o "značce" či o čemkoliv jiném, prostě TENTO motor se NEpovedl (i když dalšími úpravami se dostal řekněme "do normálu", do přijatelného stavu - DOPORUČENíhodný prostě NEní)
NEzpochybňuji vaši "registraci" na tomto servru, "jen" jsem si dovolila upozornit na "poměr" - JEDEN (anonymní) hlas versus TISÍCe jiných a to JAK "anonymních diskutujících" tak ale i "odborníků" - popravdě vy si NEuvědomujete, že váš hlas "chválící/doporučující" motor vw V6 2.5 TDi je ... spíše "ojedinělý" (ostatně i v TÉTO diskuzi)?
Můj "motůrek" je už trochu "dědeček" (tedy trochu se mu zvýšil během let výkon), ale vyrábí se již DRAHNĚ let NEčetla jsem/NEslyšela jsem, že by vyžadoval nějaké "NADdoporučené" výměny oleje ... (já jsem ještě z generace, kde jsme naučeni olej celkem pravidelně kontrolovat a již jsem to zde psala, ještě jsem NEměla takového NEžrouta oleje jako je V6 3.0 24 V v Citroën C5).
Výměna rozvodů po 120ti t. km opravdu NEní nic "děsivého" (ale těch "mých" 240.000 je "příjemnější" - i cenově).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 18:46, rada
To srovnání Citroën C6 a Phaeton a .... to NEbyl psaný text, ale "autopořad" na Z1 kde byla auta srovnávána a p. Vaculíkem "komentována" - rozebíral/hodnotil použitou "techniku" a "konstrukci" vozů a Citroën C6 jako JEDNOZNAČNÝ (opravdu ,-) vítěz skončil, až za ním Lancia Thesis a vw Phaeton z TOHOTO hodnocení moc "dobře" NEvyšel (ale použité MATERIÁLy v interiéru měl nejlepší - NEžertuji!)
PS: Pochopitelně náklady v dalších "statisících" km jsou trochu "jiné" - já "popravdě" zmínila první stovku, teď jsem před první (trochu) větší prohlídkou ve 120ti tisících a "větší" výdaj pak někoho čeká ve 240.000 km ... (tedy DOUFÁM/plánuji/předpokládám, že "někoho jiného" .-)
PPS: Výměna oleje po 20ti t. u dieslů a 30ti u benzínového šestiválce mi přijde ještě "rozumná/přijatelná", PŘEhnané byly výměny po 50.000 km - TO byl problém a od TOHO se ustoupilo (NEchci "rýpat", ale to byl HLAVNĚ problém vwkoncernových motorů - "nudněkonzervativní" citroën do takovýchto "skoroažextrémů" nikdy nedošel...tam bylo a je těch 30 t. km "maximum")
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 18:51, rada
Pane Honzo nejdůležitější při výběru vozu je jakou najedete porci kilometrů.
A v jakých podmínkách najezdíte.
Do 20000 ročně bych šel do benzínu 1.8T.
Nad 20000km/rok motor 1.9 Tdi(96kw) zapadá do průměru a to je jeho výhoda. Opravu Vám provedou v každém servisu.
Sám mám 2.5 Tdi(120kw) přešel jsem na něj z 1.9Tdi(96kw).
2.5Tdi je skvělý na dálnici. K tomu byl také předurčen. Plochá křivka kroutícího momentu.
Samozdřejmě větší investice na opravy, ale stojí to za to. Šestiválec nelze se čtyřválcem srovnávat. Passat a Superb se liší pouze vzhledem a mírně větší rozměry ve prospěch Superbu. Přeji hlavně šťastnou ruku. To je nejdůležitější, ať už se rozhodnete pro jakoukoliv pohonou jednotku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.02.2009 19:56, rada
V Superbu 1,9 TDi 96kw jezdím od dubna tohoto roku... měl najeto 38tis/rok výroby 2005 a nyní má 71tis...
závady až na žárovky žádné. Denně jezdím dálnici i okresky a jsem poměrně spokojený. Prostorný, robusní, s dostatečně silným motorem. Ale musím říct opravdu jednu věc, která mě u tohoto auta překvapila a to je hluk hlavně na zadních sedačkách a vrčení plastů při určitých otáčkách. Ale to je jediná záležitost, která mě nemile překvapila jinak bych do něj šel ještě jednou.
Petr
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.