0
back
 

diskuze k tématu: Věčná otázka - 2.0 tdi nebo tsi ??

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
drive_tastefully
number of posts1
date of registration21.01.2023
Saturday 21.01.2023 07:36, Věčná otázka - 2.0 tdi nebo tsi ??
Zdravím všechny,
rád bych se podělil o problém, který mi vyvstal a chtěl bych znát váš názor. Potřebuji koupit "nový" ojetý vůz a řeším zda benzín nebo naftu - stáří 5-7let, nájezd okolo 100tis. +/-15tis. s cenou kolem 5-600.tis. které bych si ponechal dalších alespoň 5 let. Určitě hledám auto větší pro rodinu, nejspíš passat nebo superb - odmítám SUV, rád řídím svižnější jízdou nad běžnými rychlostmi. Z předchozích let jsem zvyklý na roční nájezdy kolem 50tis. a na služební auta, většinou oktávky 2.0tdi, takže proti vlastnostem nafty nic nemám a vyhovují mi. Nyní bez služebáku a denně najedu do práce cca 2x20km silnice a dálnice + cca 5km popojížďky oběd nákup sport atd. takže ročně najedu kolem 12-15tis. včetně dovolených, přes léto a při dobrém počasí během roku využívám motorku i do práce. Zvažuji motor 2.0tdi 140kw nebo 2.0tsi 162kw s podmínkou 2tuny na kouli pro velmi občasné tažení podvalu na kratší vzdálenost a rozumnou spotřebou max. 8 litrů. Můžete se podělit o vaše myšlenky jaký motor byste zvolili pro můj způsob jízdy a provozu nebo jinou variantu vozu. Díky!
Prosím některé o zdržení se odpovědí že dobré je jen jejich 15 let staré tdi které najelo už půl milionu nebo že svižnější jízda se dá jet jen s benzínem. Díky za všechny ostatní názory.
respond
Petr Blažek
number of posts54
date of registration28.11.2020
Monday 23.01.2023 12:16, RE: Věčná otázka - 2.0 tdi nebo tsi ??
citation:
reakce na: drive_tastefully, 21.01.2023 07:36 (Zdravím všechny,rád bych se po ...)


Tohle je diskusni forum na vsechna auta. Pokud se z nejakeho duvodu omezujete na skodovky, mozna by bylo lepsi specializovane forum...
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 25.01.2023 00:04, RE: Věčná otázka - 2.0 tdi nebo tsi ??
citation:
reakce na: drive_tastefully, 21.01.2023 07:36 (Zvažuji motor 2.0tdi 140kw nebo 2.0tsi 162kw ...)


Čistě pragmaticky, chcete auto co má 5-7 let a nájezd okolo 100 tkm. Sehnat nestočený diesl bude nejspíš těžší, vy sám jste jezdil firemním dieslem 50 tkm / rok... Ty motory a jejich spolehlivost neznám, nicméně pro váš roční nájezd by měl být benzín OK. Jinak podle https://www.spritmonitor.de má tento diesel spotřebu 6-6.5 l / 100 km. Benzín 7.5-8 l / 100 km.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 19.02.2023 18:00, RE: Věčná otázka - 2.0 tdi nebo tsi ??
citation:
reakce na: drive_tastefully, 21.01.2023 07:36 (Zdravím všechny,rád bych se po ...)


Ten Superb s TDI se za těch 600 sehnat s tímhle nájezdem dá, na kouli má 2,1T. Spotřeba i ve 4kolce při podobném vytížení do 7l. Když vyberete auto se servisní historií (podle VIN ji vyjede každý aut.servis), neměl byste šlápnout vedle. S TSI zkušenosti nemám, ale 2,0 bych se nebránil, s 1,8 bych byl opatrný…
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 19.02.2023 18:02, RE: RE: Věčná otázka - 2.0 tdi nebo tsi ??
citation:
reakce na: Petr Blažek, 23.01.2023 12:16 (Tohle je diskusni forum na vse ...)


Každá značka má “specializované fórum”, to by tu nemusel být nikdo. Asi byste neměl odsud někoho vyhazovat, zvlášť, když jste tu krátce a navíc jen ve středu a na podzim.
Koneckonců pán píše, že se nebrání ani jiným možnostem…
respond
Petr Blažek
number of posts54
date of registration28.11.2020
Sunday 19.02.2023 19:24, RE: RE: RE: Věčná otázka - 2.0 tdi nebo tsi ??
citation:
reakce na: Pepe, 19.02.2023 18:02 (Každá značka má “specializovan ...)


tak poznámka "možná by bylo lepší..." není úplně vyhazování

Ale jde o to, že tyhle diskuse mi připadá, že jsou pod taktovkou PR oddělení Škoda Auto.
Pokud Vám ne, třeba nejste profesionál v té branži...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 19.02.2023 19:29, RE: RE: RE: RE: Věčná otázka - 2.0 tdi nebo tsi ??
citation:
reakce na: Petr Blažek, 19.02.2023 19:24 (tak poznámka "možná by by ...)


Jo, to že jste paranoidní, neznamená, že po vás nejdou…
Nejsem profesionál, ale troufnu si tipnout, že PR Š Auto má jiný starosti, než moderovat diskuze o ojetých škodovkách.
respond
MichalVl
number of posts5
date of registration01.11.2023
Wednesday 01.11.2023 17:29, 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
Dobrý den, dovolím si oživit toto vlákno. Vybírám nové auto pro rodinu, ze všech variant jsem nakonec zejména kvůli velikosti a praktičnosti skončil u Passatu combi. Požadavky prakticky stejné jako v úvodním příspěvku. Nájezd do 100tis., r.v. max. 2018, cena +/- 500tis. Problém je, že jezdím převážně ultrakrátké trasy - couračky po městě při rozvozu dětí, nákupy, cesta do práce. Cesty tedy převážně do 3-4km a to ještě třeba s mezipauzou. "Delší" trasa tak jednou za 2 týdny 25km tam a 25 zpět. Pořádnou trasu v řádu stovek km tak 3-4x do roka. Celkový nájezd ročně 10tis. Je jasné, že žádný z těchto motorů, na toto není vhodný, ale nebudu si pořizovat na městské cesty extra nějaký hybrid nebo elektromobil. Chlapík, co mi auto má dovézt (zkušený automechanik) tvrdí, že to TDI bude trpět méně než TSI. Moc se mi to nezdá, navíc diesel bych spíš nechtěl i kvůli jiným důvodům. Můžu poprosit o vaše názory, který motorů bude trpět méně? A ještě DSG nebo manuál? Zejména uvítám názor nějakého automechanika. (Počítám samozřejmě s pečlivějším servisem, častějšími výměnami oleje, aditivy atd). Děkuji
respond
JARDA3
number of posts89
date of registration15.01.2010
Wednesday 01.11.2023 20:25, RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
krátké trasy tsi se rovná poprava ředění oleje benzínem vydřené válce. tdi krátký trasy snáší lépe občas tě donutí regenerace dpf to projet dýl.
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Wednesday 01.11.2023 21:29, RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
citation:
reakce na: JARDA3, 01.11.2023 20:25 (krátké trasy tsi se rovná popr ...)


Ja to fakt vidim na hybrida s nepriamym vstrekom... Ale kto chce kam...
respond
MichalVl
number of posts5
date of registration01.11.2023
Thursday 02.11.2023 06:26, RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
citation:
reakce na: JARDA3, 01.11.2023 20:25 (krátké trasy tsi se rovná popr ...)


No já mám jednak strach z toho DPF, protože někdy mi asi regenerace neproběhne úplně, jednak mám strach při tom pocukávání po městě o dvojhmotový setrvačník. Pak ptakovinky jako vypínání válců, adblue atd. Ale to všechno má to auto s 1.5 TSI taky (teda samozřejmě bez adblue). Mým argumentem proti TDI taky bylo, že se ten motor prakticky nikdy pořádně nezahřeje, ale prý to u těchto moderních dieslů zas tak nevadí, že TSI zničím víc, tak nevím...
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Thursday 02.11.2023 09:11, RE: RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
citation:
reakce na: MichalVl, 02.11.2023 06:26 (No já mám jednak strach z toho ...)


Moderní přímovstřikový turbobenzín s vysokou účinností se na provozní tepolotu zahřívá tak 5-15 minut. Záleží na venkovní teplotě a tom kde a jak se s autem jede.
Moderní diesly tohle týrání na ultrakrátkcýh trasách snášejí lépe než přímovstřikové benzíny, ale na takový provoz není vhodný prakticky žádný zánovní spalovací motor.
Pro tenhle rozvoz je nejvhodnější elektro, případně hybrid. Nebo nějakej starej benzín, kterej půl paliva spálí pro vlastní ohřátí a půl pro pohyb auta...
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Thursday 02.11.2023 13:26, RE: RE: RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
Do B8/Superbu, se dával podladěný 2.0 TSi, který má kombinaci přímého/nepřímého vstřikování a měl by být na tohle ježdění relativně nejvhodnější ze všech motorizací. Otázka je, jestli půjde pořídit za tyhle peníze, TDi je možné s tímto rozpočtem přehazovat vidlema.

2.0 TSI (R4, 16V, 140 kW, 320 Nm, od 2018): Nástupcem osmnáctistovky není jen podladěná verze silnějších benzinovych dvoulitrů, ale úsporny speciál s vysokou kompresí, specifickym turbodmychadlem a dvojicí přepínacích vaček pro sací ventily, ktery při částečném zatížení pracuje v takzvaném B-cyklu. Jde o modifikaci Atkinsonova pracovního cyklu podle Ralfa Budacka z „předvyvoje termodynamiky“ u Audi. Jako jediny z řady EA 888 si tento motor uchoval kombinaci přímého (pro vysokou zátěž a účinnost) a nepřímého (pro čisté emise při částečném zatížení) vstřikování. Díky tomu netrpí zanášením sacích kanálů ani ventilů karbonem. V únoru 2021 však přišel v nové verzi, místo kódu DKZA najdete DNNA. Ta má zvyšenou kompresi, ale už také jen přímy vstřik
respond
MichalVl
number of posts5
date of registration01.11.2023
Thursday 02.11.2023 15:39, RE: RE: RE: RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
Děkuji za všechny odpovědi, půjdu do toho TDI. Ještě se zeptám - je už pak jedno jestli manuál nebo DSG?
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Thursday 02.11.2023 16:36, RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
Já bych řekl že jo, jak sám píšete, máte tam vstřiky, turbo, dvouhmotu, DPF...v tom už se kleknutá DSG ztratí. Osobně mám teda s DSG jen dobré zkušenosti a do naftového Passatu bych manuál nechtěl. Chce to nevykašlat se na servis a mít na něj finance.
Za sebe bych, pokud by nevadila menší velikost, šel s tím, jaký máte průběh jízd vy, do hybridní Corolly TS nebo něčeho podobného.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 03.11.2023 22:47, 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
Na taketo trasy sa toto auto nehodi vobec. Nema jediny normalny motor, co by to vedel rozumne zvladnut. Nehovoriac o modernych alternatoroch, ktore udrziavaju bateriu "tak akurat". Kupite auto v nejakom stave, ktore budete pouzivat v najhorsich moznych podmienkach pre neho :) Ak napriek tomu do takeho auta chcete ist, pripravte si furu penazi na servis. Je ale mozne, ze sa nic nestane. Ale pri takomto pouzivani, ked sa to auto (mozno) zohreje na tej 25km trase raz za dva tyzdne, by sa to rovnalo zazraku. Dokonca aj ten hybrid, aj ked by s tymto nemal mat take problemy, neocakaval by som tam spotrebu 3 litre na 100. Ak mate dom, toto su jazdy original na elektroauto. Dokonca mozno ak aj dom nemate, a jazdite tak malo, tak staci ist do obchodu a nabit to tak raz za tyzden/dva.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 08.11.2023 22:09, RE: RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
citation:
reakce na: MichalVl, 02.11.2023 06:26 (No já mám jednak strach z toho ...)


Neznám dieselový motor který by měl vypínání válců. Toto řešení je pouze u benzínových jednotek.
Jinak souhlasím s Citroeňákem. Passat, potažmo celý koncern VW, nemá žádný spalovací motor, který by vydržel váš provozní režim bez vážných a draze řešitelných problémů. A rozhodně bych se neutěšoval nízkým nájezdem za rok, protože váš způsob používání auta klidně zničí filtr pevných částic i dříve než za těch 10 tisíc kilometrů.
Ve vašem případě bych volil buď hybridní Toyotu. Pokud vám velikostně nestačí Corolla combi, je k dispozici plnotučný sedan střední třídy jménem Camry. Nebo bych možná šel i do elektromobilu. Tam ale hodně záleží na možnostech dobíjení.
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Thursday 09.11.2023 07:12, RE: RE: RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
citation:
reakce na: Pavlik, 08.11.2023 22:09 (Neznám dieselový motor který b ...)


Zle si pochopil podstatu diskusie. Tu neide o to aký motor, ale o pochválenie sa. Idem do jazdeného passsatu = som king, nech to stojí (v servise) čo to stojí...

Ja som volil inak, ty si volil inak, čo ťa po dotyčnom...
respond
MichalVl
number of posts5
date of registration01.11.2023
Thursday 09.11.2023 07:35, RE: RE: RE: RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
citation:
reakce na: Ma007, 09.11.2023 07:12 (Zle si pochopil podstatu disku ...)


Sorry a jsi fakt kokot, o to právě že vůbec nešlo a Passat je z mé strany brutální kompromis auta, které jsem vůbec nechtěl. Na výběr Mazda 6 benzin-údajně velmi citlivé právě na můj provoz, Corolla TS hybrid-mic malé, Insignia combi- nespolehlivé. A cokoli jiného velkého -velětšinou moc drahé. Trol a hatuj někde jinde. Všem slušným přispivatelům upřímně děkuji za rady a postřehy. Už mám vybráno.
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Thursday 09.11.2023 15:34, RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.0 TDI nebo TSI 1.5 - krátké trasy
citation:
reakce na: MichalVl, 09.11.2023 07:35 (Sorry a jsi fakt kokot, o to p ...)


Dakujem, ze si nam predstavil. Minimalne 3x tu odznelo, ze ani tdi ani tsi, nie je na danu prevadzku vhodne a bude to zbytocne servisne drahe. Ludia sa ti snazia poradit, ale akosi odmietas cudzie rady. Mal som suche dsg a uz nikdy viac, cukanie, cuvanie do kopca a servis su katastrofa. €6 diesel s mocovinou je na kratke trasy tiez problematicky. Tak ako mam pochopit zdovodnenie pre vyber passatu?
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.