0
back
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat, Mondeo, nebo Focus? Věčný duel

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 12:57, RE: Ventily mondeo
Kadeloid posted by:
Jenom ještě upřesním, že Flashlube bych pochopil u motorů, co jezdí standartně na olovnatý benzín. U moderních motorů je můj postoj spíše skeptický, ostatně jako nás všech tady. Rád se ale přesvědčím, jestli skutečně dojde k opotřebení ventilových sedel pokud vysadím aditivaci. Pokud ale tvoje zkušenost s japoncem je dlouhodobá (100tis km a víc) a opotřebení se neprojevilo, tak budu velice rád, když ke stejnému závěru dojdu i já u svého Yarise 1,3vvti. Mě osobně se nelíbí už jen ta myšlenka, že ...
Bez flash Lube jsem mel sekvencni LPG napr v BMW 525i a po nejati cca 200 tisic se navenek motor zdal OK, ale kdyz jsem sundal hlavu tak vyfukove ventily uz byly nacate. Dale jsem to mel v Opelu Astra 1,4i 8V a prodaval jsem to po najeti cca 100tis. LPG km a taky to vypadalo OK. Na druhou stranu terba v takove Xantii jsem ventily zlikvidoval po cca 20tisicich, je pravda ze v te dobe me ani nenapadlo nejake ventilove vule merit, takze je mozne ze to uz bylo nacate a LPG to jen urychlilo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 13:04, RE: nepřesné údaje
David V posted by:
Pravda, měl jsem na mysli starý 1.8T, za nepřesnost se omlouvám. Stejně tak přesné údaje je někdy obtížné najít. Používám různé zdroje a některé hodnoty se hold liší. Od čeho mám katalog, tak tam by to mělo sedět, ale zase těch katalogů tolik nemám, od straších verzí v datové formě je to problém. Každopádně kdo si přečte článek, přečte si diskusi, kde je dost věcí narovnáno, přecijen nemůže jeden vědět vše, že.
To znám, nedávno jsem hledal údaje délky u toyoty corolly verso - tři různé zdroje = tři různé rozměry u stejného auta
Davide, když už jsi se zapojil do diskuze, měl bych jednu otázku, i když mimo toto téma: do Fiatu Croma se mimo jiné dává benzínový motor 2,2 litru, původně prý od Opelu. Nevíš náhodou, jestli je tím pádem taky tak "problémový"? Mám na mysli spotřebu oleje, kolabující rozvody (myslím, že jsem o tom někde četl). Díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 13:06, RE: LPG
DavLc posted by:
ano 16V
1.6 u Oktávky má rozvody řemenem a ventily bez hydroštělů, ale kamarád co jí provozuje nedávno dělal servis neboť mu to občas na plyn střelilo, zjistil jeden podpálený ventil, vyměnil všechny+těsnění pod hlavou+srovnání hlavy, k tomu rovnou rozvody vč. vod. pumpy, a komplet i s prací ho to stálo 5.000,-. což je vyloženě lidová cena. samozřejmě u známého v servisu, ne ve Škodovce
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 13:10, RE: LPG
DavLc posted by:
1,6 Ti-VCT 85 kW je motor se zvojenym proměnným časování rozvodového mechanismu. Jestli má tvrzená sedla to nevím, ale je jich docela málo a údajně má dost vysokou spořebu.
takže to jsou tedy tzv. zmiňované hydroštely?

1.6 (74KW/100PS) je tedy jiný a hydroštely nemá?Jak se tedy u tohoto motoru provádí nastavení ventilových vůlí?

Chápu dobře, že u auta s hydroštelem neni třeba provádět kontroly ventil. vůlí a seřizování se vlastně upravuje samo, dle potřeby?tzn přesně tak je to u motoru 1.6 (85KW) u Focuse?

díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 13:16, RE: Ventily mondeo
Antonín Kunst posted by:
Bez flash Lube jsem mel sekvencni LPG napr v BMW 525i a po nejati cca 200 tisic se navenek motor zdal OK, ale kdyz jsem sundal hlavu tak vyfukove ventily uz byly nacate. Dale jsem to mel v Opelu Astra 1,4i 8V a prodaval jsem to po najeti cca 100tis. LPG km a taky to vypadalo OK. Na druhou stranu terba v takove Xantii jsem ventily zlikvidoval po cca 20tisicich, je pravda ze v te dobe me ani nenapadlo nejake ventilove vule merit, takze je mozne ze to uz bylo nacate a LPG to jen urychlilo.
Vzhledem k tomu, ze jsem musel odevzdat sluzebni Mondeo, tak aktualne resim podobnou otazku jako autor clanku. potrebuji auto s kterym bude manzelka pres tyden vozit decka do skolky a ja s nim obcas o vikendu vyrazim na dalku. Ja potrebuji dlouhy kufr a silny motor, manzelka zas malou spotrebu a rozumny vnitrni prostor aby ji decka furt nekopaly do zad. Octavia II by to s urcityma vyhradama splnovala, ale 1,6 nejde a do FSI nedam LPG. Mondeo a Mazda 6 je oproti Skode lepsi snad ve vsech parametrech a to vcetne ceny, ale u 2,0 mam strach z LPG a u V6 jsem zatim nenasel slusny kousek nepridreny na klice. Jako alternativa by se mi libila Honda Accord sedan, ale ta LPG taky nema moc rada. Dalsi alternativou je S60 2,4 125kW, je to udajne nesmrtelny motor, bez turba by to LPG melo snaset uplne v klidu, ale mam zase strach, aby me to neznicilo na beznem servise, prece jenom origo dily jsou na to o dost drazsi, Elit ma jenom neco a vrakoviste v dosahu nemam. A ted babo rad
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 13:23, RE: Mondeo
Muroň posted by:
To je síla pověsti. Každý zájemce o ojeté Mondeo se dříve nebo později setká s doporučením 2,0 benzínu a poptávka tomu odpovídá. Podobně (ale naopak) je to u Octavie 2,0 8V 85 KW a 1,9 Tdi 8,1 KW, kdy naftové jsou hned pryč (i když já osobně považuji tu 2,0 8V za mimořádně spolehlivý motor a pro pohodového řidiče dostačující a umožňující jezdit úsporně - na dlouhých trasách a mimo město jsem s ním jezdil kolem 6,5 l).
V posledních letech doporučení Ford v benzínu a koncern VW v naftě přestalo ...
1,6 TDCI jsem mel v Mondeu a oproti predchozimu 1,9 PD TDI je to o nekolik radu lepsi motor se srovnatelnou spotrebou. Jinak ta Octa 2.0 8V neni vubec spatna volba, v kombinaci s LPG je to uspornejsi nez libovolne TDI a hlavne ji bude mozne sehnat s mensim najezdem nez 2x kolem zemekoule.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 13:26, RE: Avensis
Muroň posted by:
Opravuji se - 1,6 16V 77 KW v octavii nebyl, jen krátce ve Fabii II. Podle AAA byla jediná 1,6 16V v Octavii (II) 85 KW a FSI.
1,6 16V 77 KW mam aktulne v Golfovi a olej zere jak PD a ventily mu klapou i bez LPG A ze by to za ty penize jelo nejak vyrazne lip nez prehistoricka 1,6 MPI se taky rict neda...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 13:28, RE: nepřesné údaje
A4 posted by:
To znám, nedávno jsem hledal údaje délky u toyoty corolly verso - tři různé zdroje = tři různé rozměry u stejného auta
Davide, když už jsi se zapojil do diskuze, měl bych jednu otázku, i když mimo toto téma: do Fiatu Croma se mimo jiné dává benzínový motor 2,2 litru, původně prý od Opelu. Nevíš náhodou, jestli je tím pádem taky tak "problémový"? Mám na mysli spotřebu oleje, kolabující rozvody (myslím, že jsem o tom někde četl). Díky.
za druhé války náš východní bratr vyráběl stíhačky lavočkin, v různých fabrikách po celé širé ruské zemi, a přeměřováním se zjistilo že na délku byly rozdíly až 20cm. u stejné stíhačky, dle stejné dokumentace. a taky se s tím dalo lítat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 13:42, RE: LPG
mari1300 posted by:
takže to jsou tedy tzv. zmiňované hydroštely?

1.6 (74KW/100PS) je tedy jiný a hydroštely nemá?Jak se tedy u tohoto motoru provádí nastavení ventilových vůlí?

Chápu dobře, že u auta s hydroštelem neni třeba provádět kontroly ventil. vůlí a seřizování se vlastně upravuje samo, dle potřeby?tzn přesně tak je to u motoru 1.6 (85KW) u Focuse?

díky
To jsem nepsal, že by tento motor měl hydroštěly. Spíše si to nemyslím, ale opravdu nevím.
Jinak obecně hydroštely se neseřizuji, resp. seřizují se sami, když hydroštěly nejsou, tak se jejich vůle vymezuje manuálně podložkami.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:06, RE: Ventily mondeo
Antonín Kunst posted by:
Vzhledem k tomu, ze jsem musel odevzdat sluzebni Mondeo, tak aktualne resim podobnou otazku jako autor clanku. potrebuji auto s kterym bude manzelka pres tyden vozit decka do skolky a ja s nim obcas o vikendu vyrazim na dalku. Ja potrebuji dlouhy kufr a silny motor, manzelka zas malou spotrebu a rozumny vnitrni prostor aby ji decka furt nekopaly do zad. Octavia II by to s urcityma vyhradama splnovala, ale 1,6 nejde a do FSI nedam LPG. Mondeo a Mazda 6 je oproti Skode lepsi snad ve vsech parametr...
Golf půjde z domu? Na rozvoz dětí by stačil a na vaše dálky si kupte s dlouhým kufrem a silným motorem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:07, RE: Mondeo
Muroň posted by:
Jistě. Ale je to docela nasnadě. Motoristé okamžitě reagují výběrem motorizace a pohonu na vývoj cen - zlevní nafta, stoupá podíl prodaných chrochtáků, zdraží benzín, útoken se berou instalovny LPG. Jestli zastoupení provozovaných LPG začne být výrazné, tak je pořádně zdaníme!
Já jsem svého času zvažoval při pořizování nové dodávky (+přestavbu starších) CNG. Když jsem si zjistil "přechodnou" dobu, po kterou bude toto palivo osvobozeno, resp. bude postupně navyšována spotř. daň, vyšlo mi, že si vydělám tak maximálně na tu přestavbu. Takže nazdar. Do dodávek, mastodontů a osobáků s velkým nájezdem naftu, jinak benzín. V případě neúnosnosti zdražit vlastní služby, při negativním dopadu hurá na pracák (i s ostatními 15 zaměstnanci).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:09, RE: nepřesné údaje
tomaskrtek posted by:
za druhé války náš východní bratr vyráběl stíhačky lavočkin, v různých fabrikách po celé širé ruské zemi, a přeměřováním se zjistilo že na délku byly rozdíly až 20cm. u stejné stíhačky, dle stejné dokumentace. a taky se s tím dalo lítat
tak to je dobrý , no prostě Sověti...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:12, RE: Avensis
Muroň posted by:
Správně, já už jsem si říkal, jestli nejste číňan. Protože na wikipedii jsem našel, že Octavia s 1,6 16V 77 kW byla údajně prodávána jen v číně.
1,6 16V 77kW snad byla dělána pro D, kámoš jí má tam odtud přivezenou...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:18, RE: Ventily mondeo
Antonín Kunst posted by:
Vzhledem k tomu, ze jsem musel odevzdat sluzebni Mondeo, tak aktualne resim podobnou otazku jako autor clanku. potrebuji auto s kterym bude manzelka pres tyden vozit decka do skolky a ja s nim obcas o vikendu vyrazim na dalku. Ja potrebuji dlouhy kufr a silny motor, manzelka zas malou spotrebu a rozumny vnitrni prostor aby ji decka furt nekopaly do zad. Octavia II by to s urcityma vyhradama splnovala, ale 1,6 nejde a do FSI nedam LPG. Mondeo a Mazda 6 je oproti Skode lepsi snad ve vsech parametr...
Na rozvoz deti do skolky a vikendove vilety se LPG nevyplati. Jinak Japonske motory nemaji tvrzena sedla, proto ani Focus 1.6 Yamaha je nema. Flashlube uz nekdo otestoval na Focus fore a po 100km byly ventily KO, takze to moc nefunguje
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:20, RE: nepřesné údaje
tomaskrtek posted by:
za druhé války náš východní bratr vyráběl stíhačky lavočkin, v různých fabrikách po celé širé ruské zemi, a přeměřováním se zjistilo že na délku byly rozdíly až 20cm. u stejné stíhačky, dle stejné dokumentace. a taky se s tím dalo lítat
Spíš dalo doletět do akce, než létat... Prostě to Sověti urvali množstvím (letadel, tanků a lidských zdrojů). Tam už tý kvantity bylo o tolik víc, že i kvalitu to odepsalo. Naštěstí. Ale přístup zůstal i po letech u obou národů stejný...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:28, RE: Ventily mondeo
nicco posted by:
Na rozvoz deti do skolky a vikendove vilety se LPG nevyplati. Jinak Japonske motory nemaji tvrzena sedla, proto ani Focus 1.6 Yamaha je nema. Flashlube uz nekdo otestoval na Focus fore a po 100km byly ventily KO, takze to moc nefunguje
mám Accorda 2,4 s LPG a zvěsti o tom, že japonské motory LPG moc nemusí se mi nepotrvdily (cca 60tkm na lpg). Znám se s pár dalšími lidmi co mají 2,4 s LPG a vypadá to, že zrovna tento motor to zvládá bezproblémově. Mě to jezdí k max spokojenosti, ovšem přepínám pravidelně na benzín a ventily seřizuji po 20tkm, má se dělat po 40.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:29, RE: Mondeo
Muroň posted by:
To je síla pověsti. Každý zájemce o ojeté Mondeo se dříve nebo později setká s doporučením 2,0 benzínu a poptávka tomu odpovídá. Podobně (ale naopak) je to u Octavie 2,0 8V 85 KW a 1,9 Tdi 8,1 KW, kdy naftové jsou hned pryč (i když já osobně považuji tu 2,0 8V za mimořádně spolehlivý motor a pro pohodového řidiče dostačující a umožňující jezdit úsporně - na dlouhých trasách a mimo město jsem s ním jezdil kolem 6,5 l).
V posledních letech doporučení Ford v benzínu a koncern VW v naftě přestalo ...
Spicka mozna v kulture chodu a prubehu momentu, ale po technicke strance to je dilo Alzirskeho emigranta ve Francii - zapecene vstrikovace, zakabonovany motor, zlomene ojnice, nemazajici turbo a jeden z nejhorsich DPF na svete. Lepsi je 2.0tdci nebo 1.8.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:37, RE: LPG
mari1300 posted by:
takže to jsou tedy tzv. zmiňované hydroštely?

1.6 (74KW/100PS) je tedy jiný a hydroštely nemá?Jak se tedy u tohoto motoru provádí nastavení ventilových vůlí?

Chápu dobře, že u auta s hydroštelem neni třeba provádět kontroly ventil. vůlí a seřizování se vlastně upravuje samo, dle potřeby?tzn přesně tak je to u motoru 1.6 (85KW) u Focuse?

díky
74kw(yamaha) nema tvrzena sedla, ale 85kw je Fordi motor a EU motory obecne maji tvrzena sedla, takze je tam sance. Jeden z motoru dodava Ford oficialne s LPG - Holandsko, Italie,... mozna 2.0i, ale je taky mozne, ze tam jsou udelane patricne zmeny na motoru. Jinak obe 1.6imaji hydraulicke vymezovani ventilove vule - hydrostely.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:38, RE: LPG
Muroň posted by:
Tak já nevim a 1,6 benzíny u Focuse neporadím. Jen bych si dovolil takové zamyělení. Jestli jste autor otázky a vašimi kritérii je velký kufr a motor vhodný k přestavbě na LPG, pak 1,6 MPI v OI nebo OII combi je pro vás ideální výběr. Na druhou stranu - jestli to děláte kvůli prvnímu dítěti a nebudete pravidelně jezdit 100 Km denně do práce, pak nevidím nutnost pořizovat kombík s obrovským kufrem na LPG a na trhu je mnoho jiných aut, které při srovnatelné ceně nabídnou mladší a zajímavější model...
Jinak kombi má ještě i tu výhodu, že nemá lem nad nárazníkem v kufru. Křehká manželka jistě ocení, že nemusí kočárek zvedat zbytečně vysoko, ale bez problémů s ním do kufru najede a vyjede po vlastních kolech. Na horách se zase do kufru dá sednout při přezouvání do lyžáků
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 14:56, RE: Mondeo
Pepe posted by:
Já jsem svého času zvažoval při pořizování nové dodávky (+přestavbu starších) CNG. Když jsem si zjistil "přechodnou" dobu, po kterou bude toto palivo osvobozeno, resp. bude postupně navyšována spotř. daň, vyšlo mi, že si vydělám tak maximálně na tu přestavbu. Takže nazdar. Do dodávek, mastodontů a osobáků s velkým nájezdem naftu, jinak benzín. V případě neúnosnosti zdražit vlastní služby, při negativním dopadu hurá na pracák (i s ostatními 15 zaměstnanci).
mrknul jsem na tu silniční daň pro CNG a ta je do 1.1. 2012 0kč. Až teprve letos se přičítá daň a to pár halířů (0,36kč) za 1m3. Z článku co jsem čerpal: "byla stabilizována spotřební daň na CNG ve výši 0 Kč do roku 2011 s postupným nárůstem na 3,4 Kč v roce 2020 (porovnání s benzínem spotřební daň 12,84 Kč na litr - TO JE DNEŠNÍ STAV V ROCE 2012! Nafta má daň 10,95kč.)." Takže v roce 2020 budeme platit za benzín,naftu daň tak 15kč? 20kč? a CNG bude na 3,40kč. Jaktože se ti nevyplatí CNG auto? Předpokládám, že firemní auto bude jezdit hodně. Článek zde http://www.ngva.cz/cz/page/co-je-cng a zde http://www.cng.cz/cs/dane/
respond
  1 ... 4 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.