0
back
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat, Mondeo, nebo Focus? Věčný duel

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.01.2012 13:33, rada
Zigi: mě se dřív Accord kombík taky nelíbil, to přijde až časem, je to láska tak na 6. pohled. Než se ti začně líbit,tak ti učaruje jinými schopnostmi. Ale naprosto chápu, že auto si lidi kupují i kvůli vzhledu, spotřeba a to ostatní je až potom. Nicméně jsem přesvědčem, že je to jedna z nejlepších možných variant pro takový dotaz. Případně Mondeo, to má obrovskou výhodu v cenách, jsou to "levná" auta s velmi dobrými a vyváženými vlastnostmi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.01.2012 17:11, rada
K tomu Accordu - rozhodně dobrá aleternativa k Mondeu. Vzhled je otázkou osobního vkusu, mně se kombík jakž takž líbí, poslední generace je hezká i zezadu. Tady bych se nebál motoru 2.4, podle všeho je povedený a spotřebou bude velmi blízko dvoulitru, i když to bude záviset na řidiči. Na stránkách spritmonitor.de je vidět, že 2.0 a 2.4 jsou na tom se spotřebou podobně. Člověk s takovým výkonm nemusí závodit, ale má výkonovou rezervu, což může pomoci v krizových situacích. Ale jako dvoulitr u Mondea - moc jich nebude a člověk si bude muset počkat na dobrej kousek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.01.2012 20:08, rada
Zigi:co se týče Accordu je pro mne přijatelné nehezký Tourer,poněvadž hodně automobilů je ještě více nehezkých "hnusných",např.Thalie a pokud poradit,tak rozhodně mezi těmi čtyřmi Mondeo,cena/výkon nemá chybu,ale stejně zvítězí český rozum-Octa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.01.2012 20:44, rada
Japonce jsem měl a jsou dost drahý náhradní díly. Zkusil jsem mondeo a nemohu si ho vynachválit jen základní udržba má 250000 najeto bez problémů 2,0 tdci předtím jsem měl starší typ benzínový a byl taky spolehlivý nízké naklady na nd dobrý podvozek a nekradou se.VW a Škodovky se těžko seženou s málo najetými kilometrypokud nejsou do dvou let stáří.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 09:57, rada
taky uvažuju o Mondeu od r.2004, věděl byněkdo,zda 1.8 (výkony 81 kW a 92 kW), jsou vhodné na přestavbu na LPG? Mají tyto motory rozvod řešený řetězem, nebo řemenem?

Nebo se v 1.8 dělala ještě nějaká jiná výkonnová verze?

děkuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 11:16, rada
Fordí (potazmo Mazdí) motory 1,8 a 2,0 jsou pro dlouhodobý provoz na LPG vylozene nevhodne. Dochazi u nich k zaklepavani ventilovych sedel a v extremu to muze vyustit i v ulomeny ventil, coz znamena totalni destrukci motoru. Toto oficialne potvruzuje i PRINS a doporucuje pred montazi LPG demontaz hlavy motoru a jeji prestavbu na odolnejsi provedeni. To by podporovalo teorii, ze jsou na sedlech a ventilech pouzite mene odolne materialy. Muj osobni nazor ale je, ze to souvisi hlavne s omezenou moznosti serizeni ventilovych vuli. Pokud jsem se dobre dival do ETK, tak tyto motory nemaji ani hydrostely ani klasicke stelovani maticka/sroubek. Tj. vyrobce pravdepodobne predpokladal ze toto je bezudrzbove, ale u LPG je vzdy zvysene namahani sedel a ventilu a bezudrzbove to pri dlouhodobejsim provozu neni nikdy. Neni mi tak uplne jasne, jak se u techto motoru postupuje, kdyz zmerim ventilove vule a zjistim, ze jsou male... Z vyse uvedenych duvodu bych jako jediny smysluplny Mondeí motor pro LPG doporucil 2,5V6, ktery bude dlouhodobe provozne podstatne levnejsi a jeste si s nim lepe zajezdite. Jedinou podminkou je nekoupit V6 od nekoho, kdo se neobtezoval kontrolovat a dolevat olej. To je bohuzel prekvapive caste a jeste castejsi je, ze se motor jenom pridre a mlati, coz cesky bazarnik s oblibou vyresi tak, ze da do motoru velmi husty (klidne mineralni) olej, ktery klepani potlaci. Vy jej pak doma vymenite za pomerne ridky originalni Motorcraft a nestacite se divit co se z motoru line za zvuky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 11:19, rada
PS: 1,8 se delala jeste jako primovstrikova a do te bych si netroufl dat LPG ani kdyby me mucili...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 11:59, rada
to je prvně, co slyšim, že jsou motory bez možnosti štelování ventilů, to nedává smysl !!!???

Pokud je to u Mondea tak, jak píše Tonye46 musim ho vyškrtnout z hledáčku vzhledem k tomu že auto buď s LPG rovnou koupím, nebo ho nechám udělat, což mě dost mrzí a vrací mě to zase na začátek hledání vhodného auta,protože adekvátní náhradu vybranou zatím nemám...

Můžu se zeptat z jakého důvodu je verze 1.8 s přímým vstřikováním(zřejmě nejsilnější 1.8) absolutně nevhodná pro přestavbu na LPG?

A jaký benzínový motor a v jakém autě používaný, je tedy pro LPG vhodný(objem do 1.8)?

Osobně používám již 7 rokem Hyundai Lantru-kombi 1.6 na plyn a nemám s tím žádný problém(krom občasného střílení do airboxu při razantnějším sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách, což je dosti nepříjemné a může to vézt až k zastavení motoru,ele naučil jsem se s tím jezdit a problém eliminoval i vyrobením extra vzduch. klapky, která vypustí tlak plynů ven z airboxu), ale je pravda že Hyundai má hydroštely...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 13:00, rada
Co se týče přímovstřikového motoru 1,8 SCi, tak ten má tuším 96 kW, a s ním osazené mondeo má 6-kvalt pro dosažení nižší spotřeby. Byl to myslím první přímovstřikový benzín od fordu, který ale ford pak po nějaké době přestal vyrábět. Přímovstřik je všeobecně citlivější na kvalitu paliva, navíc má tento motor některé odlišné díly od ostatních jednaosmiček, např. písty a další, už nevím přesně. Takže v případě nutnosti opravy bude i shánění dílů složitější. Proto radši tento motor nebrat už z výše zmíněných důvodů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 14:25, rada
Hydroštely bych u svého motoru očekával, i když jsem hlavu dole neměl. Po nastartování to chvíli zacvaká a po asi 1-2 vteřinách to ztichne, což bych připisoval právě hydroštelům. Ale vysloveně se hádat nebudu, když jsem je neviděl, musel bych to pohledat.

Co se týče 1.8 SCi, tak nebrat obecně. Nevím, jestli je přímý vstřik komplikací při přestavbě na LPG, ale ten motor se prostě kazí. Co se týče dalších čtyřválců 2.0 a 1.8, tak už jsem se setkal s názorem, že nejsou pro LPG vhodné, taky tam bylo, že kvůli ventilům, ale jestli rpoto, že nejsou štelovací, to nevím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 19:21, rada
mohl by mi někdo, kdo má přehled, tedy doporučit nějaké prostorné kombi co je široce rozšířené a s díly není problém a nejsou nesmyslně drahý a které je bráno jako auto s dobrým poměrem cena/užitná hodnota/spolehlivost?

Ztohoto vzorce mi nejlépe vyšlo právě Mondeo od r.2004, ale pokud je ten motor opravdu na přestavbu na LPG nevhodný, tak ho pochopitelně koput nemůžu...

Jak jsou na tom motory Oktávek(všech ročníků) a Fábií?Je Fábie spolehlivé auto?Vůbec jsem se o Škodovky nezajímal, ale asi budu muset začít, protože Hyundai už dlouho nevydrží a docela to spěchá...

děkuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 20:42, rada
Re: Marek. Tak mě napadlo, co třeba Avensis 1.8 nebo 2.0 benzín? Japonci (aspoň ti staří) bývali na přestavbu LPG vhodní (kvalitní ventilové sedla). Vůbec, s těmito motory se dají sehnat v zachovalém stavu a spolehlivost a servisní nenáročnost je úplně někde jinde než u ojetého dieselu... Sice je to trochu nuda auto, ale svůj účel by mělo plnit víc než dobře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 21:02, rada
To Paul: když už je řeč o avensisu, resp. o toyotě, vím, že některé motory VVTi trpěly šílenou spotřebou oleje, ale nevím přesně, jakých objemů a roků výroby, resp. modelů toyoty se to konkrétně týkalo. Nevíte o tom někdo trochu víc?
Jinak pozor, motor 2.0 VVTi v avensisu, v tom novějším (r.v. od cca 2003 ??? nebo tak nějak - nejsem toyoťák) je taky přímovstřik.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 21:45, rada
Ja osobne vyberam Citroen C5. S benzinovym motorom 1.8 alebo 2.0. Pre mna jasna volba:
- Obrovsky kufor
- Obrovsky interier
- Hydraulicky podvozok (raz za 200 000km vymenit 4 gule a olej a jazdi sa dalej)
- Bohata vybava
- Lacne nahradne dialy a vela druhovyroby
- Spolahlivy motor
- Podla mna aj vykonny (2.0)
- Nizke ceny
- a podla mna nadherny dizajn, hlavne prva C5, ale ta sa paci asi fakt len mne :)
Na fore c5club.cz najdes vsetko potrebne, su tam aj skusenosti s plynom, a funguje to v pohode. Teda az na zle spravene prestavby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 21:46, rada
To Marek : a ten plyn do auta je pro tebe hodně důležitej? přestavba je docela drahá (nebo teda relativně, pro mě třeba jo) a to Mondeo zas nežere tolik, aby plyn uspořil desetitisíce, navíc ten motor bude trpět a rychleji odcházet, to tedy nejen mondeo ale i všechna jiná auta. Radši bych koupil i třeba větší benzín, ale lil do toho jen ten benzín a nezbytný spotřebák, tebe čeká přestavba a ještě myslím revize plyn. zařízení ne? nějaká každoroční, nebo jednou za dva roky, nebo tak nějak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 21:47, rada
zvlášť při tom ročním nájezdu kilometrů považuju plyn za docela nesmysl, to jsem si všiml později
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 21:57, rada
je pravda, že při tom nájezdu je instalace nového LPG nerentabilní, nebo lépe řečeno trvalo by nesmyslně dlouho, než by se to začalo vyplácet, ale já spíše uvažuji o možnosti takové auto koupit již na LPG předělané, v inzerci je jich poměrně dost a hlavně škodovek...

Ono je to taky trošku psychologická záležitost, když cca 8 let lejete plnou za 600,- a najednou by to bylo za 1500,- tak je to sakra rozdíl...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 22:34, rada
no jo, to zřejmě dost omezí spektrum aut ke koupi, bude nutné se řídit jen tím co kde kdo prodává, tak přeji štěstí na dobrý kus
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 01:12, Ventily mondeo
V poradte si jsem ke čtyřválcům v Mondeu napsal, že nenjsou vhodné pro přestavbu na LPG z duvodu nemoznosti serizeni ventilovych vuli. Vzhledem k tomu, že je to tam již uzavřené tak to dopíši sem. Dle informace dealera Fordu se vůle nevymezuje, protože to není potřeba. Pokud by to ale bylo přece jenom potřeba, tak je nutné objednat kompletní hrníčková zdvihátka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.01.2012 06:15, RE: Ventily mondeo
Antonín Kunst posted by:
V poradte si jsem ke čtyřválcům v Mondeu napsal, že nenjsou vhodné pro přestavbu na LPG z duvodu nemoznosti serizeni ventilovych vuli. Vzhledem k tomu, že je to tam již uzavřené tak to dopíši sem. Dle informace dealera Fordu se vůle nevymezuje, protože to není potřeba. Pokud by to ale bylo přece jenom potřeba, tak je nutné objednat kompletní hrníčková zdvihátka.
Kupoval jsem loni v prosinci Yarise s úmyslem ho hned předělat na LPG. Byl jsem zrazován spoustou lidí (zejména těch, kteří LPG nikdy neměli), že se po určité době podpálí ventily, protože Yaris nemá hydroštely. Je to ten samý případ jako u toho Forda. Vůle ventilů se seřizuje pomocí podložek o určité tloušťce. LPG máme v rodině ještě v Octavii RS 1,8T a na LPG jsme najezli už přes 100tis. a stále bez problému. Teď ale k věci. Yaris stejně jako Ford nemá tvrzené sedla ventilů jako používá koncern WV, takže při použití LPG, které neobsahuje aditiva a sedla ventilů jsou více namáhána, jsou víc náchylnější na „zaklepání“ a tudíš zmenšení vůlí a pokud se vůle nebude kontroloval, může dojí k permanentnímu otevření ventilu (především výfukového) a následnému podpalování a zničení sedel. Oprava je pak dost nákladná a nevyváží úspory při použití pohonu na LPG. Naštěstí ale v dnešní době existuje aditivace LPG. Sám jsem k tomu byl skeptický, ale problematiku mi objasnil technik přes LPG, kterému důvěřuji. Sestava pro aditivaci se jmenuje Flashlube a je to bezúdržbová automatická věc. Náklady jsou zhruba 600kč/10 000km. Výrobce deklaruje výbornou funkčnost a zastavení zmenšování vůlí ventilů. Mám tuto aditivaci namontovanou v Yarisu a hodlám jí otestovat, zda se vůle opravdu nemění. Já osobně věřím tomu, že to opravdu bude fungovat. Pokud můžu poradit, tak určitě se nebát do Forda namontovat LPG, ale zajímat se o to, zda je vhodné použít aditivaci. Obecně se aditivace doporučuje použít u jiných než koncernových motorů WV. Každopádně není od věci před instalací LPG a aditivace změřit vůle ventilů a po najetí zhruba 20tis km, jí změřit znovu. Tím se zjistí, jestli vůle zůstává stále na „stejných“ hodnotách. Já můžu LPG jen vřele doporučit. Bohužel ale záleží, která firma vám bude LPG montovat. Já osobně můžu doporučit lpg-autogascentrum. Na jejich stránkách vám můžou zodpovědět i vaše případné otázky.
respond
  1 2 3 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.