0
back
 

diskuze k tématu: Jak se jezdí s CNG?

category of topic classification: německá vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 07:52, Nádrž
největší problém nádrž, do které se toho prostě moc nevejde a tuším, že na trhu není auto, které by mělo dojezd na plnou nádrž vyšší než 200-250 km.... a to je prostě málo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 08:11, RE: Nádrž
Michal posted by:
největší problém nádrž, do které se toho prostě moc nevejde a tuším, že na trhu není auto, které by mělo dojezd na plnou nádrž vyšší než 200-250 km.... a to je prostě málo.
Měl jsem Multiplu s originální vestavbou s nádržemi pod podlahou a dojezd se pohyboval přes 500km při jízdě po dálnicích.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 08:47, LPG vs Benzin
Alda posted by:
Měl jsem Multiplu s originální vestavbou s nádržemi pod podlahou a dojezd se pohyboval přes 500km při jízdě po dálnicích.
Autori zrejme jeli naposledy ve Š120 na LPG. Nevidím důvod, proč by jinak platilo uvedené : "To samé se nedá říct o LPG. Při jeho spalování řidič citelně pozná úbytek výkonu oproti benzinu. Auto je proto méně dynamické a pomalejší."

LPG ma vyssi oktanove cislo i vyhrevnost nez benzin. Proto pri spravnem nastaveni LPG systemu nemuze byt toto pravdive.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 09:23, A dalsim problemem
je, ze CNG nenatankujete mimo mesto v klidu na ceste napr., pri jizde po dalnici, ale musite se motat ve meste a hledat, vetsinou v arealech dopravnich podniku, ketere sami CNG pouzivaji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 09:56, CNG a zásah státu
CNG je dle mého názoru perspektivní palivo, už jen díky jeho velkým zásobám a možnosti přizpůsobit na něj běžný spalovací motor. Např. pro rozvážkové firmy, které se pohybují v okolí CNG čerpačky, městské autobusy, taxikáře apod. jde výhodnou volbu. Další úspora je spojená se silniční daní. Vadí mi malý výběr mezi novými auty. Jediné, co bych si ze současné nabídky koupil je E- classe, ale taková Octavia a další bežné auta, které firmy i soukromníci rádi kupují by také mělo smysl v továrně přestavět na CNG. Prostě si vytvořit poptávku. Počet a rozmístění čerpaček mimo velká města je také omezující. Zde by ale mohl klidně zasáhnout stát. Kdyby místo zadlužování státních podniků, tunelování a následného prodeje za diskontní cenu naopak založil s.p. který by provozoval čerpací stanice CNG, bylo by to jen pro dobro státu. (kromě zvýšení zaměstnanosti a zisku z provozu by to také znamenalo snížení závislosti na ropě). Současně by měly auta na CNG spadat do nižší kategorie DPH. Z krátkodobého hlediska by se samozřejmě nevydělávalo, ale z dlouhodobého by šlo o zajímavou investici. Jenže takový projekt vyžaduje výborné manažery, kterých je ve státní správě naprostý nedostatek. Klidně ať pak berou miliony měsíčně když si na to vydělají...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 10:55, Otrava propan-butanem?
No vite, propan-butan neni svitiplyn (tedy CO). Abyste se "otravili" v podzemni garazi, tak byste si tam museli lehnout na zem a nechat tam napumpovat asi milion m3 LPG. Pak byste se udusili, pac LPG se neda dychat.
Vzhledem ke spolehlivosti drtive vetsiny soucasnych prestaveb na LPG je uz tento zakaz anachronismem.
Ubytek vykonu je uz dnes taky nesmysl - sikovny plynar nastavi LPG tak, aby zadny ubytek nebyl znat.

Necekal bych, ze na tipcars se objevi takovahle snuska nesmyslu. CNG je v soucasne podobe pro bezneho motoristu mrtva technologie uz jenom kvuli neexistujici siti cerpacek.
Budoucnost to asi ma, ale co bude za 10, 20 let?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 11:39, RE: CNG a zásah státu
Paul posted by:
CNG je dle mého názoru perspektivní palivo, už jen díky jeho velkým zásobám a možnosti přizpůsobit na něj běžný spalovací motor. Např. pro rozvážkové firmy, které se pohybují v okolí CNG čerpačky, městské autobusy, taxikáře apod. jde výhodnou volbu. Další úspora je spojená se silniční daní. Vadí mi malý výběr mezi novými auty. Jediné, co bych si ze současné nabídky koupil je E- classe, ale taková Octavia a další bežné auta, které firmy i soukromníci rádi kupují by také mělo smysl v továrně přest...
Myšlenka hezká, ale... Obrovskej příjem stát získává právě ze spotřebních daní, financuje tím (a ještě s deficitem) mandatorní výdaje (sociální dávky). "Podnikáním" s CNG by si tím docela slušně podřízl větev v oblasti sociální politiky. On ten benzín (nafta) není tak drahej zas tak kvůli nenasytným šejkům a zlodějským pumpařům, jak je mnohdy prezentováno, ale kvůli jednoduchosti způsobu, jak do státní kasy přitáhnout prachy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 11:55, RE: Otrava propan-butanem?
bitner posted by:
No vite, propan-butan neni svitiplyn (tedy CO). Abyste se "otravili" v podzemni garazi, tak byste si tam museli lehnout na zem a nechat tam napumpovat asi milion m3 LPG. Pak byste se udusili, pac LPG se neda dychat.
Vzhledem ke spolehlivosti drtive vetsiny soucasnych prestaveb na LPG je uz tento zakaz anachronismem.
Ubytek vykonu je uz dnes taky nesmysl - sikovny plynar nastavi LPG tak, aby zadny ubytek nebyl znat.

Necekal bych, ze na tipcars se objevi takovahle snuska nesmyslu. CNG je v soucas...
v podzemních garážích jde o nebezpečí výbuchu, když bude u podlahy plyn a někdo típne vajgla o zem tak letí...osobně chci auto na CNG zkusit, jsem z PV a tady jezdí FTLko autobusy na zemák, takže čerpačka je v dosahu. navíc domácí plnička se dá sehnat za nějakých 50-80tis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 12:11, RE: LPG vs Benzin
Vlastah posted by:
Autori zrejme jeli naposledy ve Š120 na LPG. Nevidím důvod, proč by jinak platilo uvedené : "To samé se nedá říct o LPG. Při jeho spalování řidič citelně pozná úbytek výkonu oproti benzinu. Auto je proto méně dynamické a pomalejší."

LPG ma vyssi oktanove cislo i vyhrevnost nez benzin. Proto pri spravnem nastaveni LPG systemu nemuze byt toto pravdive.
Kamarád měl přestavěnou Omegu 2.5 V6 na LPG a v rámci nějaké práce mu změřili výkon na plyna a benzín a nebyl v tom vůbec žádný rozdíl. Jediný rozdíl je vyšší spotřeba, mám obavy že ta výhřevnost je opravdu menší než u benzínu, co je vyšší je teplota hoření.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 12:15, RE: Otrava propan-butanem?
bitner posted by:
No vite, propan-butan neni svitiplyn (tedy CO). Abyste se "otravili" v podzemni garazi, tak byste si tam museli lehnout na zem a nechat tam napumpovat asi milion m3 LPG. Pak byste se udusili, pac LPG se neda dychat.
Vzhledem ke spolehlivosti drtive vetsiny soucasnych prestaveb na LPG je uz tento zakaz anachronismem.
Ubytek vykonu je uz dnes taky nesmysl - sikovny plynar nastavi LPG tak, aby zadny ubytek nebyl znat.

Necekal bych, ze na tipcars se objevi takovahle snuska nesmyslu. CNG je v soucas...
Já mám obavy, že naše současná legislativa nerozlišuje, jestli je auto poháněné CNG nebo LPG, do podzemních garáží nesmí žádné z nich. Kdyžtak mě opravte.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 12:30, RE: LPG vs Benzin
Vlastah posted by:
Autori zrejme jeli naposledy ve Š120 na LPG. Nevidím důvod, proč by jinak platilo uvedené : "To samé se nedá říct o LPG. Při jeho spalování řidič citelně pozná úbytek výkonu oproti benzinu. Auto je proto méně dynamické a pomalejší."

LPG ma vyssi oktanove cislo i vyhrevnost nez benzin. Proto pri spravnem nastaveni LPG systemu nemuze byt toto pravdive.
Tak tak, jezdim s LPG uz nejaky rok a ubytek vykonu je sice mozna nejaky, ale fakt malo znatelny. Vyhrevnost LPG je vyssi nez BA (46,1 vs 43,5 MJ/kg), ale nasel jsem na netu ze ma nizsi energetickou hustotu (coz je jestli jsem dobre pochopil energie na objemovy dil paliva) a z toho je i pramenici vyssi spotreba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 12:35, RE: Otrava propan-butanem?
Koloss posted by:
Já mám obavy, že naše současná legislativa nerozlišuje, jestli je auto poháněné CNG nebo LPG, do podzemních garáží nesmí žádné z nich. Kdyžtak mě opravte.
To nevim, ale u garazi jsem si vsimnul jen zakazove cedule s napisem LPG
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 13:23, RE: LPG vs Benzin
ivan2 posted by:
Tak tak, jezdim s LPG uz nejaky rok a ubytek vykonu je sice mozna nejaky, ale fakt malo znatelny. Vyhrevnost LPG je vyssi nez BA (46,1 vs 43,5 MJ/kg), ale nasel jsem na netu ze ma nizsi energetickou hustotu (coz je jestli jsem dobre pochopil energie na objemovy dil paliva) a z toho je i pramenici vyssi spotreba.
přesně tak, výhoda vyšší výhřevnosti je degradována zplynováním kapalného LPG. pouze u tzv. LPi systémů kde dochází ke vstřikování kapalného stádia LPG je výkon vyšší při zachování stejné spotřeby jako u benzínu. jenže to u nás lze pouze servisovat-a bůh ví jak, montáží se v ČR nikdo nezabývá. jediná šance je ojetina z NL.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 13:25, RE: Otrava propan-butanem?
tomaskrtek posted by:
v podzemních garážích jde o nebezpečí výbuchu, když bude u podlahy plyn a někdo típne vajgla o zem tak letí...osobně chci auto na CNG zkusit, jsem z PV a tady jezdí FTLko autobusy na zemák, takže čerpačka je v dosahu. navíc domácí plnička se dá sehnat za nějakých 50-80tis.
Z clanku:
Naopak LPG je těžší než vzduch, takže se v uzavřených prostorech drží při zemi a může hrozit exploze a otrava.

Exploze muze opet hrozit tak leda ve snu. Statisticky je nemozne, aby takova situace v dnesni dobe nastala - nez se tam najima dost propan-butanu z tech supernebezpecnych aut na jedovate LPG, tak ty garaze uz budou rozpadle v prach.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 13:25, RE: Otrava propan-butanem?
ivan2 posted by:
To nevim, ale u garazi jsem si vsimnul jen zakazove cedule s napisem LPG
LPG zůstává při úniku dole, CNG jde nahoru, tedy v garážích obvyklý a logický způsob odvětrávání vrchem na LPG nefunguje, na CNG ano.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 13:30, RE: Otrava propan-butanem?
bitner posted by:
Z clanku:
Naopak LPG je těžší než vzduch, takže se v uzavřených prostorech drží při zemi a může hrozit exploze a otrava.

Exploze muze opet hrozit tak leda ve snu. Statisticky je nemozne, aby takova situace v dnesni dobe nastala - nez se tam najima dost propan-butanu z tech supernebezpecnych aut na jedovate LPG, tak ty garaze uz budou rozpadle v prach.
otrava je samozřejmě nesmysl, ale exploze je teoreticky reálná
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 14:17, RE: CNG a zásah státu
Pepe posted by:
Myšlenka hezká, ale... Obrovskej příjem stát získává právě ze spotřebních daní, financuje tím (a ještě s deficitem) mandatorní výdaje (sociální dávky). "Podnikáním" s CNG by si tím docela slušně podřízl větev v oblasti sociální politiky. On ten benzín (nafta) není tak drahej zas tak kvůli nenasytným šejkům a zlodějským pumpařům, jak je mnohdy prezentováno, ale kvůli jednoduchosti způsobu, jak do státní kasy přitáhnout prachy...
To souhlasím. Někde jsem četl kolik z toho šejkové mají a ve srovnání za kolik se to po zpracování prodává není nic moc. Nejvíc (kromě vlád) se na tom napakují překupníci na burze, využívající každé poplašné zprávy jako záminky ke zvyšování cen. Ovšem stát by měl myslet strategicky a ne jen ekonomicky (ekonomicky jim to totiž stejně myslí jen do vlastních kapes). Těžko říct, jestli by si na příjmové straně úplně podřezal větev. Záleželo by na marži z CNG. No, určitě by nebylo na škodu, vypracovat na to nějakou studii. Příživů (vládních poradců) máme tuny, tak proč jejich sádlem oblené mozečky nevyužít k něčemu prospěšnému...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 14:23, kontrola v podzemních garážích
Teď mě napadlo. Setkali jste se někdy, že by někdo v podzemní garáži chodil a kontroloval, jestli tam není auto na plyn? Já sice auto na plyn nemám, ale vídávám je v podzemních garážích, kde je zákaz LPG. Co by vlastně dotyčnému hrozilo, kdyby přišli na to že tam parkuje? Max. odtah na vlastní náklady? Jasně, kdyby to teoreticky uniklo a bouchlo tak to pojišťovna nezaplatí, ale normálně?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 15:15, RE: CNG a zásah státu
Paul posted by:
CNG je dle mého názoru perspektivní palivo, už jen díky jeho velkým zásobám a možnosti přizpůsobit na něj běžný spalovací motor. Např. pro rozvážkové firmy, které se pohybují v okolí CNG čerpačky, městské autobusy, taxikáře apod. jde výhodnou volbu. Další úspora je spojená se silniční daní. Vadí mi malý výběr mezi novými auty. Jediné, co bych si ze současné nabídky koupil je E- classe, ale taková Octavia a další bežné auta, které firmy i soukromníci rádi kupují by také mělo smysl v továrně přest...
Škoda by měla letos nabízet první auta na CNG. Začne Citigo a přidají se postupně další typy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.06.2012 16:14, RE: kontrola v podzemních garážích
Paul posted by:
Teď mě napadlo. Setkali jste se někdy, že by někdo v podzemní garáži chodil a kontroloval, jestli tam není auto na plyn? Já sice auto na plyn nemám, ale vídávám je v podzemních garážích, kde je zákaz LPG. Co by vlastně dotyčnému hrozilo, kdyby přišli na to že tam parkuje? Max. odtah na vlastní náklady? Jasně, kdyby to teoreticky uniklo a bouchlo tak to pojišťovna nezaplatí, ale normálně?
Spíš se ptej, co by hrozilo, kdyby došlo k nějakému průseru a našli by tam tvoje auto na LPG. Pak by celkem ani moc nemuseli zjišťovat, co by bylo původcem průseru, obětní beránek by byl na světě.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.