0
back
 

diskuze k tématu: Jaká je spolehlivost koncernového motoru 1,4 TSI?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 06.05.2012 22:25, RE: Nechci být rejpal,
rojack posted by:
ale jaká je vlastně výhoda těchto motorů oproti benzinové klasice. Mám staré auto, poctivý oplácký motor 1,8i , výkon 85kW a kombinovaná spotřeba cca 8 až 8,5 l/100km. Bezporuchový. Žádné turbo, žádný kompresor, žádný přeskakující řetěz ........
Možná to celé chápu špatně.
Výhoda je mj. ta, že ze srovnatelného objemu dostanete výrazně vyšší výkon. A když tento nepotřebujete, tak spotřeba odpovídá objemu. Já roky jezdil s dnes již legendární a obstarožní 1.8T v Oktě (dokonce vyhoněno na nějakých 148kW) a průměrná spotřeba za 7 let a 120tkm - 7,8l. A tohle auto zvládlo naprosto stejnou dlouhou trasu (1900km) a rychleji proti lehčí Astře s Vaším motorem za 7,3 vs. 6,7.

Dnes jezdím s objemem 2,5 litru, nějakých 220kW, průměrná spotřeba 9,1. Přes deseti lety naprosto normální hodnota u atmosférických motorů s výkonem polovičním (což dokazuje i Vaše zkušenost).

Kolega má auto s motorem, o kterém je článek. Za rok průměr 6,7. Podobně druhý, Mondeo Ecoboost 1.6 - průměr 6,8. A třetí, funglovka Golf s 1.2TSi - jezdí do 6 litrů.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.05.2012 08:14, RE: TSI
Jarrda posted by:
Tak předpokládám, že u toho menšího je to už vyřešeno- neznám případ komu by se to zopakovalo. Také to dává dost dopředu najevo, že je tam nějaká chyba- na základě toho byla udělána výměna- tj. žádná vlastní aktivita servisu a nebo by možná přišla o něco později (ale kdo ví). Co se týče většího tak jsem pročítal fóra na netu a problémy měli všichni s třípísmenným označením motoru (již nevím kterým), ale já mám jiné.
A pokud budu mít to štěstí, že se mi auto pokaždé "ozve" až bude chtít nový řet...
Celé se to točí kolem problému řetěz/řemen. Při doporučování ojetiny se toto bere v potaz - u NORMÁLNÍHO auta je motor s řetězem plus kvůli očekávaným prvotním nákladům. K smíchu je věta o poslouchání, zda se "doživotní" řetěz sám přihlásí o výměnu - ehm každých 50tkm ? Takovou větu dovede vyplodit fakt jen fanatik nebo zabedněnec... Napínák a vodící lišta taky nebude zadarmo. Pardon, po dobu záruky ano, ale co potom?
Osobně jsem se o 1,4TSI zajímal (Tiguan), ale po přečtení příspěvků na různých fórech to asi nebude to pravý... Ta chyby se jeví spíš jako KONSTRUKČNÍ, takže ona výměna v záruce je jen odsunutí problému...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.05.2012 10:53, RE: TSI
Pepe posted by:
Celé se to točí kolem problému řetěz/řemen. Při doporučování ojetiny se toto bere v potaz - u NORMÁLNÍHO auta je motor s řetězem plus kvůli očekávaným prvotním nákladům. K smíchu je věta o poslouchání, zda se "doživotní" řetěz sám přihlásí o výměnu - ehm každých 50tkm ? Takovou větu dovede vyplodit fakt jen fanatik nebo zabedněnec... Napínák a vodící lišta taky nebude zadarmo. Pardon, po dobu záruky ano, ale co potom?
Osobně jsem se o 1,4TSI zajímal (Tiguan), ale po přečtení příspěvků na různýc...
Problém rozvodů tsi je nejspíš ten,že jsou to motory s lehkou mechanikou a vysokými točivými momenty.Trpí proto velkými torzními kmity,což řetězům vadí.Spolehlivě rozvody pracují u 1,8 Tsi,které díky setrvačnosti vyvažovacích hřídelí mají plynulejší chod a řetěz je méně namáhán.Nové Audi A 3 nejspíš i nová Octavia budou mít u motorů 1,4 a 1,8 Tsi rozvody řešené řemenem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 12.05.2012 02:01, RE: Nechci být rejpal,
tesna posted by:
Výhoda je mj. ta, že ze srovnatelného objemu dostanete výrazně vyšší výkon. A když tento nepotřebujete, tak spotřeba odpovídá objemu. Já roky jezdil s dnes již legendární a obstarožní 1.8T v Oktě (dokonce vyhoněno na nějakých 148kW) a průměrná spotřeba za 7 let a 120tkm - 7,8l. A tohle auto zvládlo naprosto stejnou dlouhou trasu (1900km) a rychleji proti lehčí Astře s Vaším motorem za 7,3 vs. 6,7.

Dnes jezdím s objemem 2,5 litru, nějakých 220kW, průměrná spotřeba 9,1. Přes deseti lety napros...
no vidíte,a já jezdím se svojí 1.8 103 kW průměr 5,9 l/100.......jak tak koukám,žere Vám to docela dost......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 12.05.2012 08:37, RE: TSI
Fanda posted by:
Problém rozvodů tsi je nejspíš ten,že jsou to motory s lehkou mechanikou a vysokými točivými momenty.Trpí proto velkými torzními kmity,což řetězům vadí.Spolehlivě rozvody pracují u 1,8 Tsi,které díky setrvačnosti vyvažovacích hřídelí mají plynulejší chod a řetěz je méně namáhán.Nové Audi A 3 nejspíš i nová Octavia budou mít u motorů 1,4 a 1,8 Tsi rozvody řešené řemenem.
To není pravda, i 1,8 TSI má problémy s rozvodovým mechanismem. Jen se neprojeví již okolo 50 tisíc km, ale až při cca 80 tisících. Jsou toho plná německá fóra, stejně jako problémů s 1,4 TSI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 12.05.2012 09:08, RE: TSI
Pavlik posted by:
To není pravda, i 1,8 TSI má problémy s rozvodovým mechanismem. Jen se neprojeví již okolo 50 tisíc km, ale až při cca 80 tisících. Jsou toho plná německá fóra, stejně jako problémů s 1,4 TSI.
Je to možné,zřejmě mám špatné informace,čerpal jsem je ze světa motorů č. 18 a 19
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 16.06.2012 23:58, RE: Nechci být rejpal,
David V posted by:
Jo, ale neplníš EURO V a víc a v tom je zakopanej celej pes.
Ale splníš, i bez turba. Mám atmo 2.0, 111kW v M3 a aktuální průměrná spotřeba mám 7,3 l a Euro V. Jaká je tedy výhoda tohohle motoru taky nechápu. Benzín nešetří, objemem je v kategorii 1.6 a ty dnes umí okolo 100kW. Smysl? Žádný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 17.06.2012 00:01, RE: Nechci být rejpal,
tomaskrtek posted by:
to je fakt, okamžitá úspora je mocné lákadlo
Vzhledem k tomu, že je objem 1390 cm3, tak je u mnoha pojišťoven v kategorii 1350 - 1849 cm3, tedy úspora na poviném ručení není žádná.
respond
škaut
number of posts1
date of registration24.10.2012
Wednesday 24.10.2012 19:25, Spolehlivost motoru 1,4TSI
Mám octávku 1.4tsi, najeto necelých 19000 km. Při studeném startu je slyšet řetěz.. Tato závada se řeší v rámci záruky. Motor je velmi pružný a živý a také celkem úsporný. Po této stránce jsem velmi spokojen. Ale tato závada mě vzala víru ze spolehlivosti škodovek.
respond
SeraphimSVK
number of posts2
date of registration30.06.2014
Tuesday 22.07.2014 08:14, TSI + ŠKODA = NIKDY VIAC
motory TSI sú úplná "kvalitka", vrátane Škoda servisu
Toto je môj motor, výmena rozvodov 2/2013, aktuálny stav 7/2014
https://www.youtube.com/watch?v=pAx3i89V6cA
Jedná sa o motor na Škoda Roomster Comfort, 1.2 TSI 77kW, nabehaných 45000km
Servis aj importér sa vyjadrili, že to zatiaľ nemienia nijako riešiť, mám prísť pred koncom záruky (za 1,5 mesiaca) a dúfať, že to bude ešte oveľa horšie, inak to nemienia riešiť. Škodu nikdy, nikdy viac a už vôbec nie nové. Na aute som prerobil už teraz viac než polovicu kúpnej ceny 14500€, nie je predajné ani za 8000€. Som poriadne nasr...
respond
looky
number of posts1
date of registration09.07.2017
Sunday 09.07.2017 13:09, Benzín od VW
Zdravím. Chtěl jsem zde sehnat info o motorech VW 1.4 Tsi a jsem dost zklamán. Měl jsem v plánu vyměnit stařičký 2.3i VR5 za novější passat na CNG, ale podle toho co jsem se tu dočetl, tak koupit nejlépe úplně nové auto a nebo jeté rovnou zgenerálkovat po koupi. Na svém VR 5 jsem řetězové rozvody měnil při 312 tis. km (mají se měnit dle dílenského manuálu při 280 tis. km). Kdo si myslí, že rozvodové řetězy jsou do rozpadnutí auta, tak je na omylu. Přesto, že výrobce neudává uživateli jaký je kilometrový nájezd na tyto rozvody, neplatí to že se nikdy nemění. I když to není v servisní knize a v příručce k vozu, tak v autorizovaném servisu to vědí určitě.
respond
Dudulinek
number of posts1
date of registration23.11.2018
Friday 23.11.2018 09:15, Golf VI benzín jaký motor?
Zdravím. V záři 2018 někdo vyřešil mé dilema zda přejít s nafty či benzín. Jelikož mi naftovou Octavii II 77kW pod kameramy ukradli a policie tradičně nenašla, pojištění nebylo proto jsem si ho nenechal ukrást se souhlasem. Chci koupit Golf VI s benzínovým motorem (nájezdim 6tis km/rok kolem komínu) Vidím tu možnosti 1.4TSi s 6° a 1.6 atmo s 5° převodovkou. Nechci prohloupit při výběru. Ztratil jsem za ukradené auto. Proto se chci poradit s vámi co koupit. Předem moc díky za zkušenosti a doporučení.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 26.11.2018 08:00, RE: Golf VI benzín jaký motor?
citation:
reakce na: Dudulinek, 23.11.2018 09:15 (Zdravím. V záři 2018 někdo vyř ...)


Jazda okolo komina s neustale studenym motorom + start stop system su veci, co auto s turbom zarucene odrovnaju. Modlite sa aby ste take auto uz od niekoho nekupili. Okolo komina by som bral urcite atmosferu 1.6l. Budu to uz ale starsie auta, ktore uz mozu mat problem so spotrebou oleja. Pri modernych benzinovych VW je dobre si pozriet, kolko stoji nahradny motor v pripade poruchy. Napr na allegre je 1.6 motor uz od 100 eur :) A 1.4TSI zacina niekde na 700 eurach. Takze ja by som sa toho 1.6 nebal. Keby bolo velmi zle, za nejakych 250 eur mate dalsi motor.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.