0
back
 

diskuze k tématu: Existuje ideální vůz ve střední třídě?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 02:06, Ideální vůz STŘEDNí třídy?!?
To je věru "odvážná" formulace pro vozy Polo Almera apod. ,-)
Těžko vybrat z "předvýběru", můj "kůň" v nižší střední třídě je asi Mazda 3 (ta bude ještě tak o 30 t. dražší), ale v příštích týdnech a měsících ceny věru NEporostou (spíše naopak).
Martině (která asi jezdí víceméně sama) bych jednoznačně doporučila koupi spíše 3dveřové verze, neb LEVNĚJŠí na pořízení bude a díky tužší karoserii se jí navíc "lépe/snáze/příjemněji" řídit asi bude (prostě samé klady a pozitiva).
Najít živý a současně úsporný motor - toť úkol VELIKÝ, snad krom bmw (třeba 120d) mne momentálně žádný nenapadá, rozhodně ne v kategorii do 150ti t. Almera bývala "prima" a "spolehlivost sama" atd. a verze s ne špatným motůrkem 1.5 a 72 kW by se možná dala "zajímavě" sehnat a z "předvybaných" - snad/možná ...
"Za hubičku" možná také bude cupka Xsara a v zposledních letech výroby by mohla být také docela spolehlivá a benzínový 1.6 80 kW docela "předběhl dobu" a vůz s ním je relativně živý.
Chtělo by to aby Martina řekla o sobě svém ježdění maličko "více", ale já bych zkusila opravdu sehnat mého "černého koně" třídy - Mazdu 3 (možná snad i poslední rok předchůdce - 323 F - ta se mi také moc líbila a s dvoulitrem V6 to byla docela "bomba" - to už ale ne pro Martinu - tedy ten motor, auto snad ano..
Ale pro holčičku/řidičku to NEJdůležitější! Do předvybraných vozů si sednout, osahat, vyzkoušet KDE CO JAK SE NA CO SAHÁ atp. - to mi pro DENNí ježdění příjde VELMi důležité zdůraznit - podle statistik k nejspolehlivějším z té doby v té třídě patří ... corolla, impreza, m 3, civic, bmw 1 ..a třeba i ta almera
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 09:00, RE: Ideální vůz STŘEDNí třídy?!?
Kylie posted by:
To je věru "odvážná" formulace pro vozy Polo Almera apod. ,-)
Těžko vybrat z "předvýběru", můj "kůň" v nižší střední třídě je asi Mazda 3 (ta bude ještě tak o 30 t. dražší), ale v příštích týdnech a měsících ceny věru NEporostou (spíše naopak).
Martině (která asi jezdí víceméně sama) bych jednoznačně doporučila koupi spíše 3dveřové verze, neb LEVNĚJŠí na pořízení bude a díky tužší karoserii se jí navíc "lépe/snáze/příjemněji" řídit asi bude (prostě samé klady a pozitiva).
Najít živý a současně...
Mým koněm by byla taky Mazda, problém by byl s prachama, trojka bude ještě drahá i když časem taky ne... No ale Nabízí se tu 323F z poslední série, jsou to modely po faceliftu (mírném), ale dostaly motory - podle mě ideální 1,6 16V. Na ten bych se zaměřil hlavně. Mazda podle mě mnohem víc líbivější a neohleděná jak Golf nebo Focus, navíc jistě i zájem zlodějů nebude takový, jaký je o koncern.
Mimochodem, 2,0i V6 se dával do starší generace 323 BA...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 09:11, RE: Ideální vůz STŘEDNí třídy?!?
Kylie posted by:
To je věru "odvážná" formulace pro vozy Polo Almera apod. ,-)
Těžko vybrat z "předvýběru", můj "kůň" v nižší střední třídě je asi Mazda 3 (ta bude ještě tak o 30 t. dražší), ale v příštích týdnech a měsících ceny věru NEporostou (spíše naopak).
Martině (která asi jezdí víceméně sama) bych jednoznačně doporučila koupi spíše 3dveřové verze, neb LEVNĚJŠí na pořízení bude a díky tužší karoserii se jí navíc "lépe/snáze/příjemněji" řídit asi bude (prostě samé klady a pozitiva).
Najít živý a současně...
Motory : zážehové řadové čtyřválce 1,4i 16V (53 kW), 1,5i 16V (65 kW), 1,6i 16V (72 kW), 1,8i 16V (85 kW), 2,0i 16V (96 kW)
vznětové řadové čtyřválce 2,0DiTD (66, později 74 kW)

nedalo mi to a pohledal jsem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 10:17, Corola
Kdyby se přihodila nějaká ta korunka tak mazda 3 nebo corola by se líbila mě kdybych vybíral v této kategorii.
Z vašeho výberu bych volil jednoznačně focuse.
Přeju hodně štěstí při výběru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 10:29,
rozhodoval bych se mezi Focusem a Almerou,hledal bych jedině 5.dv verze,výhody jsou zřejmé,nepředpokládám,že paní ocení tužší karoserii při řízení u 3.dv.
1,6 je jasná volba,při přestupu z Una 1,0 by zřejmě zkousla i 1,4,ovšem pouze,že by konkrétní kus s 1,4 byl v exkluzivním stavu,jinak pro ni není žádný pádný aurgument.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 11:26, RE: Ideální vůz STŘEDNí třídy?!?
Kotas posted by:
Mým koněm by byla taky Mazda, problém by byl s prachama, trojka bude ještě drahá i když časem taky ne... No ale Nabízí se tu 323F z poslední série, jsou to modely po faceliftu (mírném), ale dostaly motory - podle mě ideální 1,6 16V. Na ten bych se zaměřil hlavně. Mazda podle mě mnohem víc líbivější a neohleděná jak Golf nebo Focus, navíc jistě i zájem zlodějů nebude takový, jaký je o koncern.
Mimochodem, 2,0i V6 se dával do starší generace 323 BA...
Ehm, ten šestiváleček byl ještě o generaci dříve?
Kruciš, já (už) budu asi "zkušená" ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 11:37, Cena a R.V.
Když se podívám na cenu a rok výroby, které by si paní představovala, tak asi nezbývá než koupit Focuse. Je jich v bazarech spousta, ceny jsou dobré a tak něco sehnat půjde. No a v každém případě je to dobré auto, tak proč ho nevzít. Rozhodně však 5 dveří a motor minimálně 1,6. Důrazně doporučuju si v něm chvíli posedět a zkusit se pohodlně uvelebit . Vyzkoušet si ovládání všeho možného. Interiér je hodně svébytný a někteří lidé mají problémy. Kolenem kopou do ovládání rádia, pravou nohu zas nemají o co opřít, vytáčí je páčka blinkru nebo zapínání dálkových světel atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 12:32, RE: Cena a R.V.
Kačud posted by:
Když se podívám na cenu a rok výroby, které by si paní představovala, tak asi nezbývá než koupit Focuse. Je jich v bazarech spousta, ceny jsou dobré a tak něco sehnat půjde. No a v každém případě je to dobré auto, tak proč ho nevzít. Rozhodně však 5 dveří a motor minimálně 1,6. Důrazně doporučuju si v něm chvíli posedět a zkusit se pohodlně uvelebit . Vyzkoušet si ovládání všeho možného. Interiér je hodně svébytný a někteří lidé mají problémy. Kolenem kopou do ovládání rádia, pravou nohu zas nem...
Mohu se zeptat, milý Kačud(e), proč "ROZHODNĚ však 5 dveří"?
Bude tak DRAŽŠí a karoserie trochu MÉNĚ tužší - proč to pro samotnou ženu/dívku? Mně to příjde jako jasné mínus(y) a přiznávám, že kladu NEvidím ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 12:40, RE: Cena a R.V.
Kylie posted by:
Mohu se zeptat, milý Kačud(e), proč "ROZHODNĚ však 5 dveří"?
Bude tak DRAŽŠí a karoserie trochu MÉNĚ tužší - proč to pro samotnou ženu/dívku? Mně to příjde jako jasné mínus(y) a přiznávám, že kladu NEvidím ..
Asi jen málo žen (ale i mužů) ocení tuhost karoserie kupátka proti 4/5dvéři. To že bude 3dvéř levnější je asi pravda ale dramatický rozdíl bych v tom neviděl. Na druhou stranu mezi 5dveřma bude spíše větší výběr, nehledě na případný další prodej kde 5dvéř jak jistě víme se bude prodávat daleko lépe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:01, RE: Cena a R.V.
Kylie posted by:
Mohu se zeptat, milý Kačud(e), proč "ROZHODNĚ však 5 dveří"?
Bude tak DRAŽŠí a karoserie trochu MÉNĚ tužší - proč to pro samotnou ženu/dívku? Mně to příjde jako jasné mínus(y) a přiznávám, že kladu NEvidím ..
Pět dveří se prostě vždy hodí. Je pravdou, že psala, že většinou jezdí sama. Jenže stačí pár výletů s přáteli nebo rodinou a člověk hned pochopí, že i jednou za čas se prostě pět dveří hodí. Navíc velký křídla třídvéřáku se na nacpaných parkovištích hodně blbě otvírají. Vystupování ven je pak složitější, než u pětidvéřového auta, který je má menší a jdou otevřít do většího úhlu. Já prostě zas nevidím výhodu třídvéřového auta. Tuhost karoserie je v praxi nerozeznatelná. Mám kombíka a nikde se nic nekroutí ani nevrže. Na rally a jiné závodní aktivity si to paní asi nekupuje. Cena je plus pouze při koupi, při prodeji na tom zas prodělá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:05, RE: Cena a R.V.
Valnoha posted by:
Asi jen málo žen (ale i mužů) ocení tuhost karoserie kupátka proti 4/5dvéři. To že bude 3dvéř levnější je asi pravda ale dramatický rozdíl bych v tom neviděl. Na druhou stranu mezi 5dveřma bude spíše větší výběr, nehledě na případný další prodej kde 5dvéř jak jistě víme se bude prodávat daleko lépe.
Já bych se spíše soustředila na SOUČASNÝ nákup, než "plánovala" co bude za ... třeba 5 let (tou dobou bude cena vozu - "jakéhokoliv" - možná VÝRAZNĚ nižší, než-li si dovedeme nyní představit). A TEĎ (při nákupu) bude ona 3dv. verze levnější (a v bazaru se i více "ukecat" nechají - neb právě VĚTŠINA 5ti dveřové a kombi tady v česku preferuje). Myslím, že právě dívka onu "tuhost" ocení, neb prostě "snáze" se takové vozidlo "řídí" - doslova.
Rozdíl v cenách 3 a 5 dv. je klidně 15 t. (může být dokonce i více) a to mi u vozu v ceně 100 - 150 t. nepříjde málo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:19, RE: Cena a R.V.
Kačud posted by:
Pět dveří se prostě vždy hodí. Je pravdou, že psala, že většinou jezdí sama. Jenže stačí pár výletů s přáteli nebo rodinou a člověk hned pochopí, že i jednou za čas se prostě pět dveří hodí. Navíc velký křídla třídvéřáku se na nacpaných parkovištích hodně blbě otvírají. Vystupování ven je pak složitější, než u pětidvéřového auta, který je má menší a jdou otevřít do většího úhlu. Já prostě zas nevidím výhodu třídvéřového auta. Tuhost karoserie je v praxi nerozeznatelná. Mám kombíka a nikde se nic...
S tím počtem dveří věru NEsouhlasím! To bychom jí rovnou mohli doporučit kombi (pro jistotu ,-)
Vím že je to trošičku místní "mánie" vozit s sebou (pro jistotu) více dveří a raději ještě pořádný zavazadelník, ale pro samotnou dívku je prostě "rozumnější/správnější" a opravdu "lepší" ona jízdně "lepší" varianta (pro koho by se pak takové vozy dělaly?).
Souhlasím, že parkovací místa jsou v česku většinou "užší" než v Deutschland ale domněnka, že se "normálně" rostlý člověk NEdostane do 3dv varianty a do 5ti dveřové ano - to ..... Prostě pokud nějaký ... zaparkuje 10 cm od vašeho vozu (to už také znám), tak vám pomůže leda tak vstup přes zavazadelník - jestli máte 3 či 5 dv. je vám přeci ÚPLNĚ jedno.
Tuhost karoserie pochopitelně JE rozeznatelná (nejde o žádné "kroucení" - to by musel být HODNĚ nepovedený model). 3 dv variantu si přeci NEkupuji na nějakou rally, ale protože pro samotného člověka je mpv, kombi ... NEsmysl.
Cena nyní BUDE nižší, jezdit se s vozem BUDE lépe a prodejní cena za xy let (tedy třeba u .. 12ti-13ti letého vozu BUDE nižší - možná i o dost -než si asi dnes představujete - skoro bych se "vsadila" - to je totiž tak trochu moje profese, i když se samozřejmě mohu plést).
Věřte, že v obdobné diskuzi třeba v Deutschland, by Martině SPÍŠE byl doporučen levnější a přitom jízdě/provozně lepší vůz - s třemi dveřmi - a já to za "správné" považuji.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:27, RE: bez předmětu
Tomi posted by:
rozhodoval bych se mezi Focusem a Almerou,hledal bych jedině 5.dv verze,výhody jsou zřejmé,nepředpokládám,že paní ocení tužší karoserii při řízení u 3.dv.
1,6 je jasná volba,při přestupu z Una 1,0 by zřejmě zkousla i 1,4,ovšem pouze,že by konkrétní kus s 1,4 byl v exkluzivním stavu,jinak pro ni není žádný pádný aurgument.
Já naopak předpokládám, že Martina nižší pořizovací cenu třídveřové verze ocení a "lepší" řízení a tužší karoserie věru NEvadí, právě naopak.
Jsem snad až "fascinována" tím "pohledem - pro samotnou dívku JEDINĚ "vícedveřovou" variantu (proč ne "pro jistotu" kombi?).
5 dv není v praxi žádný "dramatický" problém, ale mám-li možnost výběru - určitě volit tu "automobilově-jízdně" lepší verzi (navíc bývá i levnější).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:33, RE: bez předmětu
Kylie posted by:
Já naopak předpokládám, že Martina nižší pořizovací cenu třídveřové verze ocení a "lepší" řízení a tužší karoserie věru NEvadí, právě naopak.
Jsem snad až "fascinována" tím "pohledem - pro samotnou dívku JEDINĚ "vícedveřovou" variantu (proč ne "pro jistotu" kombi?).
5 dv není v praxi žádný "dramatický" problém, ale mám-li možnost výběru - určitě volit tu "automobilově-jízdně" lepší verzi (navíc bývá i levnější).
vím,že ráda doporučuješ 3.dv modely,nevím už z jakého důvodu?objektivní pohled na věc totiž je,že ta paní těžko pozná rozdíl tužší karoserie a pojem kroucení v zatáčkách ji bude taky cizí.
Češi jsou v tomto směru praktičtí ikdyž často sami neví proč.
Nepochybuji,že zvolí 5.dv,pokud o víkendu plánuje vozit více lidí, i kdyby se jednalo o jediný víkend v měsíci tak je to velmi nepohodlné cpát se a soukat se ven.
můj názor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:38, RE: Cena a R.V.
Kylie posted by:
S tím počtem dveří věru NEsouhlasím! To bychom jí rovnou mohli doporučit kombi (pro jistotu ,-)
Vím že je to trošičku místní "mánie" vozit s sebou (pro jistotu) více dveří a raději ještě pořádný zavazadelník, ale pro samotnou dívku je prostě "rozumnější/správnější" a opravdu "lepší" ona jízdně "lepší" varianta (pro koho by se pak takové vozy dělaly?).
Souhlasím, že parkovací místa jsou v česku většinou "užší" než v Deutschland ale domněnka, že se "normálně" rostlý člověk NEdostane do 3dv variant...
Vím že ti to bude proti Deutschland srsti ale tady v ČR to tak prostě je a ještě dlouho bude. Nejsem na ničí straně, ale prostě selským rozumem klasického čecha je volba jasná na 5dvéř. A i když si to nepřipouštíš nebo nechces z tobě velmi jasných důvodů připustit realita je taková., U 95% čechůplatí že když neseženu 5dvéř tak než kupátko vemu radši kombika ( radši více než méně)
Argument s tužší karoserií je pro 99,9% kupců absolutně nezajímavý.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:45, RE: Cena a R.V.
Kylie posted by:
S tím počtem dveří věru NEsouhlasím! To bychom jí rovnou mohli doporučit kombi (pro jistotu ,-)
Vím že je to trošičku místní "mánie" vozit s sebou (pro jistotu) více dveří a raději ještě pořádný zavazadelník, ale pro samotnou dívku je prostě "rozumnější/správnější" a opravdu "lepší" ona jízdně "lepší" varianta (pro koho by se pak takové vozy dělaly?).
Souhlasím, že parkovací místa jsou v česku většinou "užší" než v Deutschland ale domněnka, že se "normálně" rostlý člověk NEdostane do 3dv variant...
rozdíl v řízení 3. a 5.dv verze nebude znatelný pro ženskou cestou z práce a domů.Při parkování taky ne. 3.dv nebude mít opodstatnění při koupi,nižší cena není důležitá,cca 10-15tis kč není směrodatné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:48, RE: Cena a R.V.
Valnoha posted by:
Vím že ti to bude proti Deutschland srsti ale tady v ČR to tak prostě je a ještě dlouho bude. Nejsem na ničí straně, ale prostě selským rozumem klasického čecha je volba jasná na 5dvéř. A i když si to nepřipouštíš nebo nechces z tobě velmi jasných důvodů připustit realita je taková., U 95% čechůplatí že když neseženu 5dvéř tak než kupátko vemu radši kombika ( radši více než méně)
Argument s tužší karoserií je pro 99,9% kupců absolutně nezajímavý.
Já vím, že to tak je (raději kombi než kupé). Není to žádná "tragedie", jen "škoda" - z mého pohledu. A pokud jde, jako v tomto případě, o dívku která zřejmě povětšinou (vyznívá to že vlastně až "výhradně") jezdí sama, tak mi doporučení "jen" třídveřové varianty příjde "logické" (a "správné").
PS: Ano s tím "nezajímavým" argumentem máte jistojistě pravdu (a je to škoda), ale třeba se to časem "zlepší"
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:58, RE: bez předmětu
Tomi posted by:
vím,že ráda doporučuješ 3.dv modely,nevím už z jakého důvodu?objektivní pohled na věc totiž je,že ta paní těžko pozná rozdíl tužší karoserie a pojem kroucení v zatáčkách ji bude taky cizí.
Češi jsou v tomto směru praktičtí ikdyž často sami neví proč.
Nepochybuji,že zvolí 5.dv,pokud o víkendu plánuje vozit více lidí, i kdyby se jednalo o jediný víkend v měsíci tak je to velmi nepohodlné cpát se a soukat se ven.
můj názor.
Můj názor je opačný. "Z principu" je totiž "ménědveřová" karoserie "lepší/kvalitnější" konstrukcí vozu.
Rozdíly v chování kupé a kombi většinou nejsou nijak "dramatické", ale PROČ volit tu "horší" variantu, pokud jí nepotřebuji? To je asi jako bych si denně s sebou brala nákupní tašky (co kdybych šla nakoupit) a deštník a kulich a bundu (co kdyby zapršelo a ochladilo se ) atd. - podotýkám DENNĚ!
Z textu Martiny vyznívá, že spíše/vpodstatě SAMA jezdí, tak bych jí doporučila (bude-li to "vhodné/možné") ušetřit (mrkla jsem teď na nabídku tady na TipCars a rozdíl je třeba u C4 20.000 kč - tedy o 20 t. korun je ta jízdně "lepší" varianta "levnější" - dobrý černý humor ,-) a 3dv. variantu zvážit.
S tím "velmi" nepohodlné ... zas tak "dramatické" to není .. to mi věřte - a vrátím se ke "statistice" průměrná obsazenost vozů je NÍZKÁ - 1 a 3/4 člověka, v reálu jezdí řidič a s ním někdy spolujezdec, vozidlo obsazené třeba 4mi cestujícími je vpodstatě VELKÁ výjimka - a připomínám, že z dotazu spíše vyplývá, že Martina jezdí HLAVNĚ sama.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 14:02, RE: Cena a R.V.
Tomi posted by:
rozdíl v řízení 3. a 5.dv verze nebude znatelný pro ženskou cestou z práce a domů.Při parkování taky ne. 3.dv nebude mít opodstatnění při koupi,nižší cena není důležitá,cca 10-15tis kč není směrodatné.
NEsouhlas - pro ženu je i "malý" rozdíl v řízení "citelnější" než pro chlapa. Cenový rozdíl se pohybuje (dle "mrknutí" tady na TipCars) od 10ti do 20ti t. - cca - což při "plánované" pořizovací ceně JE docela "motivační" - zdá se mi.
Skoro NEchápu ten "boj": Čistě FAKTicky - za MÉNĚ peněz je ke koupi LEPŠÍ auto. A i když oba rozdíly nazvete "malými", tak PROČ kupovat HORŠí variantu za VĚTŠÍ peníze? Pro samotného člověka? NEchápu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 14:05, RE: bez předmětu
Kylie posted by:
Můj názor je opačný. "Z principu" je totiž "ménědveřová" karoserie "lepší/kvalitnější" konstrukcí vozu.
Rozdíly v chování kupé a kombi většinou nejsou nijak "dramatické", ale PROČ volit tu "horší" variantu, pokud jí nepotřebuji? To je asi jako bych si denně s sebou brala nákupní tašky (co kdybych šla nakoupit) a deštník a kulich a bundu (co kdyby zapršelo a ochladilo se ) atd. - podotýkám DENNĚ!
Z textu Martiny vyznívá, že spíše/vpodstatě SAMA jezdí, tak bych jí doporučila (bude-li to "vhodné...
Kylie to je nekonečný příběh.Ikdyž to je těžké ti to obhájit tak 3.dv je zajímavý pro minimum uživatelů.Tvůj jediný argument v "lepší ovladatelnosti" těžko někod pozná.
lepší a kvalitnější konstrukce 3. vs 5.dv?To jsou silná slova,nesouhlasím.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.