0
back
 

diskuze k tématu: Dieselový kombík do 120 000 Kč

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.11.2006 11:51, 30 000 km za rok a jen do 120.000 ?
Ivoss posted by:
Tak pozor, na Felicii mi nesahej, mam ji jako sluzebni hrkac. Jako soukrome mam sice 3x drazsi auto, nicmene felicie me taky nikdy nezklamala. Antikorozni ochrana je, pouze kastle neni pozink. Ale napriklad spodek je ochranen proti korozi velmi velmi dobre, prahy ani podlaha tomu takrka nekoroduji (dokonale provedeny ochranny nastrik). Hodne zalezi na barve auta - obycejne odstiny, zejmena cervena (spatne odolna proti UV zareni) koroduji velmi snadno, metalicke odstiny maji moderni dvouvrstvy la...
Ivoss má pravdu. Já najezdím taky kolem třiceti za rok a to se člověk ať chce nebo nechce sem tam dostane do situace, kdy využije hranice jízdních vlastností auta, aktivní a (už se i stalo) pasivní bezpečnost vozu. Jezdit v úsporné staré "rakvi" i s rodinou tak často vysoce zvyšuje pravděpodobnost využití bezpečnostního potenciálu vozu. Neberte to jako snobství, ale osobně by tazatel měl jít na hranici aspoň 250 000 nebo by měl vzít potaz i benzínový motor, popřípadě s LPG( jestli chce ušetřit a nebude jezdit manželka často...)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.11.2006 16:28, golf
Tak Golfa III by som zas vyradil ja. To auto je na to, ako je škaradé z vonku a hlavne zvnútra nenormálne predražené. Oproti Astre (tá tiež nemá bohvieaké materály v interiéry) vypadá tak o 10 rokov staršie. Ak aj niekto predá svoje Tdičko tak to bude mať nabehaných aj 300 000 ak nie viac...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.11.2006 22:17, RE: bez předmětu
Pola posted by:
Rozhodně astru, neprohloupíš. Na pojebanou primeru se ani nedívej.
Jenže ta poj...baná priměra je 2x spolehlivější než astra-stačí se podívat na statistiky TUV.a o technické vyspělosti podvozku už vůbec nemluvím..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.11.2006 17:50, RE: bez předmětu
bruno posted by:
Jenže ta poj...baná priměra je 2x spolehlivější než astra-stačí se podívat na statistiky TUV.a o technické vyspělosti podvozku už vůbec nemluvím..
Co mate proti fordu, mam escorta z roku 97, je to 1,8TD, oupil jsem ho, kdyz mel najeto 250tis km, dnes ma najeto 720tis a porad jezdi bez generalky, a to menim olej po 50tis km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.11.2006 21:09, RE: golf
A.K.ALex posted by:
Tak Golfa III by som zas vyradil ja. To auto je na to, ako je škaradé z vonku a hlavne zvnútra nenormálne predražené. Oproti Astre (tá tiež nemá bohvieaké materály v interiéry) vypadá tak o 10 rokov staršie. Ak aj niekto predá svoje Tdičko tak to bude mať nabehaných aj 300 000 ak nie viac...
Nejsem zastáncem koncernu VW, přestože jezdím nyní v Oktávce 1,9 TDi (96kW) z 2002. Předtím jsem jezdil ve Vectře, Felicii, Fabii, Subaru a Marei. Asi před dvěma měsíci mě máma požádala, abych jí vybral menší auto do 100.000 Kč. Snad z obecného povědomí jsem si řekl, jedině Fiat Punto - idaální auto pro ženy. Začal jsem objíždět bazary v blízkém i širokém okolí a vybíral, projížděl, zkoušel a zcela jsem změnil názor. Ženská nemá takovou sílu jako chlap a řazení v Puntu 7 - 10 starém se rovná intenzivnímu posilování rukou a také levé nohy při sešlapování spojky. Jízdní vlastnosti by asi obstály po kompletní renovaci podvozku. O rozvrzané palubní desce a hluku uvnitř se raději nebudu více rozepisovat. Punto, k mému překvapení, tedy neobstálo. Tak jsem zkoušel bez rozmyslu všechno, co jen trochu vypadalo zachovale do zmíněné částky. Teď to počítám: 7xPunto, 3XPegueot (myslím 205 a 306), 3xCitroen (asi Saxo), 2xDaewoo Matiz, 1x Ford Ka, 2xŠkoda Felicia, 1xSuzuki Swift 1,3 a 4xVW Golf. Na Golfy jsem se zaměřil až v poslední době, přestože patří vzhledem ke zmiňovaným vozům o třídu výše, přesto cenově tyto 4 kusy se věšly do 100.000 Kč. A proč? V Golfech z 96,97. roku jsem si připadal oproti všemu, co jsem doposud zkoušel, jako v autě. Všechno ostatní byla katastrofa, kromě Swiftu (až na příšerný design a kastle rezivěla)!!! S hodnocením Tipcarsu se plně ztotožňuji a i máma (celkem nerada) po zkušebních jízdách uznala jako favorita Golfa (nejvíc se jí líbil Matiz a že je takový malinkatý a krásně modrý).
Takže nyní celkem jasně chápu, proč si Golfy drží cenu. Prodejci to ví moc dobře také.
Tak a teď do mně, NEKONCERŇÁCI!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 08:35, nafta do 120 000,- kč
Nechá se pořídit také Mazda 626 od roku 1997. To je slušný auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 09:54, RE: nafta do 120 000,- kč
PV posted by:
Nechá se pořídit také Mazda 626 od roku 1997. To je slušný auto.
Jo je,ale pouze v benzinu!
Nafta v tomto aute stoji za starou belu!
Kamos to auto ma.najeto pres 100t km a odesel motor,koupil novej za 60t Kc!
Diky,ale v tomto aute naftu ani zadarmo!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 09:56, RE: bez předmětu
bruno posted by:
Jenže ta poj...baná priměra je 2x spolehlivější než astra-stačí se podívat na statistiky TUV.a o technické vyspělosti podvozku už vůbec nemluvím..
nemá smysl srovnávat astru G a primeru (P11 před faceliftem kvůli ceně do 100k). Primera je o třídu výš, je taky o dost těžší, takže aby to trochu jelo, připadá v úvahu jedině benzín 2.0 16V - výkon i spolehlivost ok, ale vysoká pojistka a spotřeba když na to občas trochu šlápneš je děs..
:( O dieslu v primeře nemá cenu mluvit, moc se nepovedl.. Z uvedených aut je nejlepší volba ta astra, dělá se od r. 1998 a oproti starší generaci aster F je úplně jinde, hlavně ve spolehlivosti
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 11:53, RE: bez předmětu
brzzda posted by:
nemá smysl srovnávat astru G a primeru (P11 před faceliftem kvůli ceně do 100k). Primera je o třídu výš, je taky o dost těžší, takže aby to trochu jelo, připadá v úvahu jedině benzín 2.0 16V - výkon i spolehlivost ok, ale vysoká pojistka a spotřeba když na to občas trochu šlápneš je děs..
:( O dieslu v primeře nemá cenu mluvit, moc se nepovedl.. Z uvedených aut je nejlepší volba ta astra, dělá se od r. 1998 a oproti starší generaci aster F je úplně jinde, hlavně ve spolehlivosti
Když už tu řešíte i jiné alternativy, než navrhl tazatel, tak po čase zkusím svojí starou písničku - co takhle citroen xantia 1.9 TD, lépe 2.1TD. Při pečlivém výběru se za ty peníze dá pořád sehnat pěkné auto, podíval bych se po faceliftu z r. 98 nebo 99 a věřím, že budete spokojený. Jen si (jako ostatně u každého z vozů) nechte rezervu na prvotní servis, odkládat potřebné opravy se vymstí (nejen u xantie). Na xantii 2.1Td mám najeto přes 300.000 km a vždycky když uvažuji, že bych ji už vyměnil, tak zjišťuji, že vlastně kromě chuti mít něco novějšího žádný jiný důvod nemám - a tak pořád jezdím v Xantii. Jinak určitě Astru, když už z těch dvou bych si měl vybrat...Escorta opravdu raději v benzínu, stejně jako Primeru (tu v benzínu asi radši než Escorta). Golf je prima auto, ale riziko původu, krádeže a celkově "unaveného" auta je u něj zkrátka vyšší...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 11:54, RE: golf
Ryšár posted by:
Nejsem zastáncem koncernu VW, přestože jezdím nyní v Oktávce 1,9 TDi (96kW) z 2002. Předtím jsem jezdil ve Vectře, Felicii, Fabii, Subaru a Marei. Asi před dvěma měsíci mě máma požádala, abych jí vybral menší auto do 100.000 Kč. Snad z obecného povědomí jsem si řekl, jedině Fiat Punto - idaální auto pro ženy. Začal jsem objíždět bazary v blízkém i širokém okolí a vybíral, projížděl, zkoušel a zcela jsem změnil názor. Ženská nemá takovou sílu jako chlap a řazení v Puntu 7 - 10 starém se rovná int...
Mám Fiat Punto 1997, palubka mi nevrže, řazení jde lehce, jen u stojícího auta by se při točení volantem hodil posilovač (mám verzi 55 S, na přeplněném parkovišti je to občas posilovna, za jízdy jde řízení perfektně). Uznávám, že auto má najeto pouze 46 500 km, ale když se i na to 9-10 let staré auto rozhodnete opravdu vynaložit celých 100 000, pak na zachovalý kus určitě narazíte. Akorát bych doporučoval motor 1.2 8V 60 PS ve výbavě aspoň SX (to už bylo také posazeno na 14palcová kola, která dala hodně jízdním vlastnostem). Z toho, co jste popsal, mám totiž pocit, že všechna Vámi zkoumaná Punta musela být do ceny max. 60 000 Kč. Sám jsem srovnával několik do 45 000 Kč, a to už byly opravdu vylítané střepy. Oproti feliciím ale aspoň nehnily.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 12:39, RE: golf pro Giorgia
Giorgio posted by:
Mám Fiat Punto 1997, palubka mi nevrže, řazení jde lehce, jen u stojícího auta by se při točení volantem hodil posilovač (mám verzi 55 S, na přeplněném parkovišti je to občas posilovna, za jízdy jde řízení perfektně). Uznávám, že auto má najeto pouze 46 500 km, ale když se i na to 9-10 let staré auto rozhodnete opravdu vynaložit celých 100 000, pak na zachovalý kus určitě narazíte. Akorát bych doporučoval motor 1.2 8V 60 PS ve výbavě aspoň SX (to už bylo také posazeno na 14palcová kola, která da...
Máte pravdu v tom, že nejdražší ze zkoušených Punto stál 72.000 Kč a nejlevněší Golf za 80.000 Kč. Kilometrově byla všechna auta rozhodně přes 100.000 km (i přes jiné údaje na tachometru). Ale rozdíl pohých 8.000 až 12.000 Kč ve prospěch Punta se mi zdál naprosto zanedbatelný vzhledem k výše popsaným důvodům.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 13:47, RE: golf pro Giorgia
Ryšár posted by:
Máte pravdu v tom, že nejdražší ze zkoušených Punto stál 72.000 Kč a nejlevněší Golf za 80.000 Kč. Kilometrově byla všechna auta rozhodně přes 100.000 km (i přes jiné údaje na tachometru). Ale rozdíl pohých 8.000 až 12.000 Kč ve prospěch Punta se mi zdál naprosto zanedbatelný vzhledem k výše popsaným důvodům.
Osobně bych za ty peníze hledal co nejzachovalejší "levné" auto právě typu Fiat Punto, se serviskou a obecně v dobrém stavu. Mě za téměř 3 roky (a 23 000 km) nepostihnul problém vyžadující investice - pouze jsem před technickou kontrolou v roce 2004 vyměnil koncový díl výfuku a letos na jaře pneu, ale obojí počítám do provozních věcí (k výměnám náplní a filtrů). Porucha, pro jistotu zaklepu, zatím žádná, pominu-li zpětný ventil ostřikovačů předního skla (součástka za 96 Kč). Myslím si, že najít zachovalé Punto bude u nás vždycky jednodušší, než protežovaný VW Golf. Ve prospěch Punta také hrají nižší pojistky, spotřeba a menší zájem zlodějů. Základní výbava v ČR zahrnovala tónovaná skla, imobilizér, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, regulaci tuhosti opěradla řidiče a základní přípravu pro rádio (kabely k anténě a předním repro), což myslím není až tak špatné (na svou dobu). Vůz vypadá i po letech "jako z fabriky", ale je fakt, že o něj dost pečuji a jezdím s ním minimálně (mám možnost používat jiná auta). Vadí mi pouze tvrdší plasty na palubní desce, které se snadno poškrábou, spotřeba se dá držet mezi 4,7 - 5,5 litry (kombinace - město, pouze Shell V-Power 95) i při svižné jízdě (tachometrových 120, dva lidé, naložený kufr a zadní sedadla, trasa Ostrava - Jeseníky - Ostrava, spotřeba měřená dotankováním 4,98 l/100 km, kdy trasu tam jsem jel sám, zpět s výše uvedenou zátěží, styl jízdy tam i zpět byl stejný), na dálnici se ale menší motor projeví vyšší konzumací paliva a okolo tachometrových 135 - 140 km/h je u 40 kW motoru již v kabině hluk, většinou ale jezdím po městě a přilehlém okolí, kde je agregát plně dostačující. Já jsem s první generací Fiatu Punto velmi spokojen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 13:51, RE: golf pro Giorgia
Giorgio posted by:
Osobně bych za ty peníze hledal co nejzachovalejší "levné" auto právě typu Fiat Punto, se serviskou a obecně v dobrém stavu. Mě za téměř 3 roky (a 23 000 km) nepostihnul problém vyžadující investice - pouze jsem před technickou kontrolou v roce 2004 vyměnil koncový díl výfuku a letos na jaře pneu, ale obojí počítám do provozních věcí (k výměnám náplní a filtrů). Porucha, pro jistotu zaklepu, zatím žádná, pominu-li zpětný ventil ostřikovačů předního skla (součástka za 96 Kč). Myslím si, že najít ...
Výfukový díl jsem měnil v roce 2005, omlouvám se za překlep. Jinak vůz jsem koupil za 140 000 v únoru 2004, po prvním majiteli, koupeno v ČR, se serviskou, najeto 24 200 km. Chce to prostě hledat a mít i trochu štěstí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 14:08, RE: bez předmětu
brzzda posted by:
nemá smysl srovnávat astru G a primeru (P11 před faceliftem kvůli ceně do 100k). Primera je o třídu výš, je taky o dost těžší, takže aby to trochu jelo, připadá v úvahu jedině benzín 2.0 16V - výkon i spolehlivost ok, ale vysoká pojistka a spotřeba když na to občas trochu šlápneš je děs..
:( O dieslu v primeře nemá cenu mluvit, moc se nepovedl.. Z uvedených aut je nejlepší volba ta astra, dělá se od r. 1998 a oproti starší generaci aster F je úplně jinde, hlavně ve spolehlivosti
pro brzzdu:nemůžu souhlasit že primera se sem nedá zařadit.jsme na ceně do 120 tis a to už se dá sehnat primera po faceliftu,dále spotřeba se pohybuje u 2,0L benz.kolem 8litru při běžné jízdě a pokud tomu hodně dáte tak nikdy nepůjde přes 10.proti dieslu se to zdá dost ale ušetříte na opravách u těchto aut nijak moderních naft.motoru zejména u astry ten 1.7TD je dost archaický a jen vlažně reaguje na plyn.pedál.U dti zase odchází váhy vzduchu(u mě 2x do roka).Upřímě lituji majitele těchto "vozů" protože budou znát dobře svého mechanika.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 14:20, RE: golf pro Giorgia
Giorgio posted by:
Osobně bych za ty peníze hledal co nejzachovalejší "levné" auto právě typu Fiat Punto, se serviskou a obecně v dobrém stavu. Mě za téměř 3 roky (a 23 000 km) nepostihnul problém vyžadující investice - pouze jsem před technickou kontrolou v roce 2004 vyměnil koncový díl výfuku a letos na jaře pneu, ale obojí počítám do provozních věcí (k výměnám náplní a filtrů). Porucha, pro jistotu zaklepu, zatím žádná, pominu-li zpětný ventil ostřikovačů předního skla (součástka za 96 Kč). Myslím si, že najít ...
V základní výbavě Golfa je vše, co jsi jmenoval u Punta, plus 2 airbagy a posilovač řízení. Co se týče spotřeby, tak tam Golf znatelně pokulhává za Puntem. A je také pravda, že pokud řidič najezdí do 8.000 km ročně jako vy, Giorgio (a máma určitě více nenajezdí), provozní náklady včetně povinného ručení zvýhodňují Punto. Pokud bych bral v potaz aktivní i pasivní bezpečnost a komfort, vítězí určitě Golf. Kdyby měl Golf lepší benzínové motory, byla by volba jednoznačná. Pokud by se mi podařilo narazit na skutečně zachovalý kus maloobjemového Punta, jazýček vah by se vychýlil zřejmě na stranu Fiatu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 15:57, RE: bez předmětu
bruno posted by:
pro brzzdu:nemůžu souhlasit že primera se sem nedá zařadit.jsme na ceně do 120 tis a to už se dá sehnat primera po faceliftu,dále spotřeba se pohybuje u 2,0L benz.kolem 8litru při běžné jízdě a pokud tomu hodně dáte tak nikdy nepůjde přes 10.proti dieslu se to zdá dost ale ušetříte na opravách u těchto aut nijak moderních naft.motoru zejména u astry ten 1.7TD je dost archaický a jen vlažně reaguje na plyn.pedál.U dti zase odchází váhy vzduchu(u mě 2x do roka).Upřímě lituji majitele těchto "vozů...
a já lituju tebe Bruno a tvé auto, protože asi neumíš vůbec jezdit a měl by sis zopakovat autoškolu, otázkou je jestli by to v tvém případě vůbec pomohlo. Raději jezdi na kole at ty auta tolik netrpí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.11.2006 23:08, RE: golf pro Giorgia
Giorgio posted by:
Osobně bych za ty peníze hledal co nejzachovalejší "levné" auto právě typu Fiat Punto, se serviskou a obecně v dobrém stavu. Mě za téměř 3 roky (a 23 000 km) nepostihnul problém vyžadující investice - pouze jsem před technickou kontrolou v roce 2004 vyměnil koncový díl výfuku a letos na jaře pneu, ale obojí počítám do provozních věcí (k výměnám náplní a filtrů). Porucha, pro jistotu zaklepu, zatím žádná, pominu-li zpětný ventil ostřikovačů předního skla (součástka za 96 Kč). Myslím si, že najít ...
Punto 55 som mal možnosť riadiť a musím povedať, že to bola bieda. Motor nemal žiaden záťah, maximum čo dal bolo 140 a to už pri dosť vysokom hluku. To už potom radšj 1.2-ku, tá je vraj o dosť lepšia. Samozrejme, absencia serva je na parkovisku dost cítit. Výbava skoro ziadna, spracovanie interiéru pôsobilo lacno. Oproti tomu som riadil Polo 1.4. To auti ťahalo ako oveľa väčšie kubatúry-ale za cenu krátkych prevodov a teda na dialnici zvýšenej spotreby. Inak interiér tiež nič moc (bol to rok 1996), ale auto pôsobilo, že už volačo vydržalo a ešte aj volačo vydrží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.11.2006 03:52, RE: Kombik do 120K
franta posted by:
a jeste si zapomnel dopsat ford forever
..ale houby Ford Forever....teď mám zrovna japonský auto. Jen sem chtěl napsat,že za 100-120tis. by byl Escort tak z roku 99 a určitě by se dal najít zachovalej kousek....Golf by byl o třeba tři roky starší a najeto dvakrát tolik.. V tomhle případě bych já osobně dal přednost Escortu. Escort je navíc po Škodovkách u nás vůbec nejrozšířenější auto a z toho plyne mj. dostupnej servis a hromady dílů (to je samozřejmě výhoda hlavně proti třeba japoncum a korejcum-né VW)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.11.2006 05:58, RE: golf pro Giorgia
A.K.Alex posted by:
Punto 55 som mal možnosť riadiť a musím povedať, že to bola bieda. Motor nemal žiaden záťah, maximum čo dal bolo 140 a to už pri dosť vysokom hluku. To už potom radšj 1.2-ku, tá je vraj o dosť lepšia. Samozrejme, absencia serva je na parkovisku dost cítit. Výbava skoro ziadna, spracovanie interiéru pôsobilo lacno. Oproti tomu som riadil Polo 1.4. To auti ťahalo ako oveľa väčšie kubatúry-ale za cenu krátkych prevodov a teda na dialnici zvýšenej spotreby. Inak interiér tiež nič moc (bol to rok 199...
Nevím, s čím jste zvyklý jezdit, když píšete, že motor nemá zátah, ale: 1) má 40 kW a na křižovatce za sebou spolehlivě necháte všechny favority, felicie, fabie (1.2 a slabší 1.4) - samozřejmě pouze v případě, že chcete, sám nejsem žádný závodník, takže si to potěšení vychutnávám zřídka, 2) maximální tachometrová rychlost je cca 175 km/h, čili bych věřil, že 155 km/h, což je maximální rychlost uvedená v dokladech, je reálná, i když samozřejmě za cenu vysoké spotřeby a nutno přiznat, že je to už i "loterie" - nemá smysl takto jezdit s takovým autem. Pokud narazíte na vylítaný kus, odráží se v něm chování předchozích majitelů. Samo o sobě není špatné, ale není stavěné na dlouhé cesty, nýbrž do města, proto silný motor není třeba. Ostatně 1.4 VW není silný motor, ale pouze "velký" motor.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.