0
back
 

diskuze k tématu: Které rodinné auto koupit a kde/jak?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla
Greve
number of posts12
date of registration18.11.2014
Wednesday 03.02.2016 12:34, Které rodinné auto koupit a kde/jak?
Dobrý den,
po asi ročním hledání auta ke koupi jsem už zoufalý a mám pocit, že potřebuju nasměrovat od někoho, kdo má více zkušeností. Potřebuju opravdu komplexní radu, protože kromě druhu auta mám největší problém s tím, kde vůbec ho mám shánět.

Moje současná situace: Mám už přes tři roky Toyotu Avensis combi z roku 2001 se silným benzínovým motorem (110kw). Auto má různé chyby a už je přece jenom staré (hlavně z hlediska bezpečnosti), ale jinak funguje naprosto spolehlivě, vždy nastartovala, vždy kamkoliv dojela a v servisu se řešily jenom drobnosti.
Jsme rodina se dvěma malými dětmi, bydlíme v Praze a k běžnému životu používáme MHD. Auto se tedy používá relativně málo, což ovšem neznamená, že ho nepotřebujeme: k ježdění na větší nákupy, výlety, dovolené a návštěvy to jinak než autem nejde. Můj současný osobní nájezd je asi tak 6-8 tisíc km za rok a nemyslím si, že by se v blízké budoucnosti nějak zvětšil. Většina jízd (na počet, ne kilometry) se odehrává po Praze. Cest, kde je kufr přeplněn, je jen pár do roka.

Co potřebuju - schválně to napíšu hodně obecně:
- auto, které je vhodné pro rodinu (tj prostorné především v oblasti kufru)
- auto, které je spolehlivé
- auto, které je bezpečné - to je opravdu důležité kvůli dětem. Nejsem skvělý řidič, nemám praxi v řešení krizových situací, takže chci určitě ESP, chci dobrý podvozek, chci nějaké moderní množství airbagů, chci aby to auto mělo dobré výsledky v crash testech.
- chci spíš silnější motor - opět z důvodu mých řidičských schopností chci mít možnost nepříjemným situacím předcházet, možnost bezpečně předjíždět atd. S motorem, který má 60kw, se prostě bojím.
- velmi příjemné by samozřejmě byla nízká cena provozu (malá spotřeba/LPG), ale to je naprosto vedlejší a rozhodně mají přednost výše uvedená kritéria. Když bude auto super a bude mít třílitrový motor, nemám problém s dvanáctilitrovou spotřebou. Ale u slabšího motoru bych zase čekal menší spotřebu, Fabii co na dálnici žere 10 litrů opravdu ne.

Jaký typ auta chci
Tak to opravdu nevím. Ideální je asi velké kombi (typu Mondeo, Avensis, V70, Passat, C5 atd.), ale z hlediska praktičnosti by bylo super i MPV - od menších typu Mazda 5 po Sharany, Galaxy a pod. Na druhou stranu, opravdu velký liftback by možná taky stačil, sice do toho člověk nedá skříň, ale tu normálně nevozím, tašky a batohy a asi i kočárek se tam vejdou. Z hlediska bezpečnosti se nebráním ani SUV.
Ale všechno to záleží na spolehlivosti a nákladech, preferuju opravdu auto, o které se nemusím starat a které bude dobře sloužit, až pak přichází otázka typu karoserie.
Primárně bych samozřejmě chtěl benzínový motor, ale není to dogma. Třeba u Sharanu, Galaxy myslím dávají smysl i dieslové motory TDI, ovšem pak musí mít nezávislé topení.

Finance
To je největší dilema. Peníze jsou, ale zdá se mi zbytečné dávat statisíce do auta, které jede jednou za čas a je využíváno jen rekreačně. Mám v podstatě tři varianty:
1. Levné auto, kolem 80 tisíc, což vychází tak zhruba na deset let staré Mondeo. To jsem hledal doposud, ale s ne moc dobrými výsledky.
2. Dražší auto: třeba kolem 150 tisíc. To by už mohlo stačit na Mazdu 5 v dobrém stavu, možná i na S-max, který se mi velice líbí. Nevýhoda je, že jsou s tím spojeny další náklady, jako havarijní pojištění, které bych si už asi chtěl platit.
3. Nové auto. Tam bych to viděl na nejnižší cenovou hladinu, půl miliónu do toho dávat fakt nechci. Což vychází asi tak na Dacii. Ta by nám parametrově vyhovovala, ale asi všichni rozumí, že to není úplně ideální auto, třeba co se týče výbavy a motoru, tak je na tom moje 15 let stará Toyota líp. Na druhou stranu, je tam záruka, větší spolehlivost, velká část investice se za pár let vrátí při prodeji atd. Ale když to porovnám s S-maxem...

Tady opravdu uvítám vaše osobní názory, kterou z výše uvedených tří strategií zvolit. S tím ovšem souvisí i další téma:

Kde auto sehnat?
V tom jsem teď asi nejvíc zoufalý. S Toyotou jsem měl štěstí, ale všechno co teď vidím, je skoro vždycky v příšerném stavu. Nějak se mi nedaří najít udržované auto, u kterého není akutní riziko sesypání. Nevadí mi udělat nějaký (i dražší) počáteční servis, ale chci vědět, že to bude mít nějaký smysl a auto pak něco vydrží. S mechanikem občas taky chodím, ale něco mě to stojí a výsledek je vždy buď zamítnutí auta, nebo rozpaky. Dnes je možné vidět inzeráty od:
- velkých autobazarů typu AAA auto. Tam fakt ne, stačí mi s nima mluvit minutu po telefonu a je mi jasné, že tudy cesta nepovede.
- menší autobazary: hodně podivní lidé, hodně podivný původ aut. Často přímo nechutné prostředí jednání.
- dovozci aut ze zahraničí. Tady vypadají auta v principu nejlíp, ceny jsou buď dobré nebo až podezřele dobré, ale o stavu aut nikdo nic neví a v podstatě je to prodejcům i jedno.
- soukromí prodejci zoufalí: prodávají vždy a jenom auta, která se jim už rozpadají pod rukama, což více či méně přiznají.
- soukromí prodejci seriózní. V nižší cenové hladině se skoro nevyskytují.

Další problém: jelikož jsem zaměstnaný člověk a mám malé děti, nemůžu si dovolit pořádat veselé výlety po českých a moravských autobazarech, tím méně po Německu. Mám čas hlavně o víkendu, to jsem i schopen někam na pár hodin vyjet, ale ve všedních dnech to moc nejde. Můžu si samozřejmě vzít dovolenou, ale to bych musel jet skoro najisto. Nechci kupovat auta od nikoho z ústeckého kraje.

Problém nabídky
V minulých diskuzích, které občas pročítám, se člověk většinou dočká obligátní rady: "Chceš spolehlivé auto? Kup si Focus 1.6 nebo Mondeo s dvoulitrem". Prosím, toto mi neraďte. Focus je pro mě malý a Mondeo s dvoulitrem benzínem se prostě nedá sehnat. To platí i pro další podobná benzínová auta. Explicitně říkám, že bych velmi ocenil reálnou radu, které auto si opravdu můžu koupit, ne o něm jen snít. Benzínové Mondeo třetí generace si koupit nemůžu, protože se neprodává. Dával jsem si i poptávku několika dovozcům z Německa, ale už asi půl roku žádný nic nenašel.
Z tohoto důvodu a ze zoufalství se už dívám i po nafťácích, které se sice obecně nedoporučují, ale aspoň se dají koupit a někdy i za takovou cenu, která by mohla vyvážit i nutnost nových vstřiků v blízké budoucnosti.

Napsal jsem asi moc dlouhou otázku, ale budu moc rád za jakékoliv nasměrování, osobní zkušenosti a opravdové rady.




respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 03.02.2016 16:08, Zoufalé
Ano, naprosto souhlasím s tím, že situace na trhu aut je víceméně zoufalá. Úplně na začátku jsem nějak nedokázal pochopit, co je špatného na doposud spolehlivé zcela vyhovující Toyotě Avensis z roku 2001 a jaký má smysl ji vyměnit za o 5 let mladší auto. A když jsem došel na konec, tak mě to utvrdilo v tom, že momentálně nemá cenu jít scénářem 1) a koupit to stejné v kdovíjaké fázi rozpadu pouze kvůli bezpečnosti - ve městě Vám v tomto ohledu, troufám si říct, Avensis udělá ještě dobrou službu a v tom ostatním si pohoršíte. Scénař 3) je taky vyloučen, protože koupit si horší nové auto, to bych se musel nechat vyšetřit u cvokaře.
Zbývá tedy scénář 2) taková zlatá střední cesta, kdy se pohybujete na hranici mezi ještě slušnými a už celkem opotřebovanými auty. Ale vy víte co chcete, Mondeo, Accord, M6, Avensis, jen to vědí i ti ostatní, a proto nejsou, tedy ne ve stavu, který by stál za riziko nákupu.
Evidentně je zde problém pouze času a ten za Vás nevyřešíme.
Ale radu Vám dám:
Sepište na papír všechno, co byste na současném Avensisu potřeboval opravit nebo změnit, přiřaďte k tomu zda to lze nebo ne, pokud to jde, tak cenu a nakonec priority. Spočítejte cenu a pokud zjistíte, že Vám 30-ti tisícová investice dost pomůže, tak ji s 2-letým výhledem vlastnictví udělejte. Uspoříte a ještě se Vám zlepší jízdní komfort a mezitím se třeba situace zlepší a pak to bude třeba 17 let vs. 10 let, což už se dá zvážit.
Mimochodem, mám skoro 7 let Mondeo z roku 2001 s výkonným benzínovým motorem a momentálně jej skutečně není za co vyměnit i při rozpočtu 200 tisíc Kč, pokud člověk nechce slevit z přepravního standardu.
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Wednesday 03.02.2016 16:09, auto
AHoj

Z toho co píšeš mi utkvělo : silné, pohodlné, prostorné, spolehlivé auto za "rozumně" peněz. Poradit se dá kde co, ale takováhle kombinace se vyskytuje pořád méně a méně = něco budeš muset oželet.

Kdybych stál před stejnou volbou jako ty asi bych se nebál koupit Dacii Lodgy s motorem 1.2 TCe 85 kW.
Přednosti: 1) prostor jako dům 2) velmi pohodlný podvozek, i když ne tak jistý jako v toyotě /podvozková plošina je stejná jako u malého Sandera/ ale ESP má standardně, 3) Záruka 5 let 4) dynamika je na tak malý motůrek ucházející a rozhodně lepší než ta 1.6 SCe. 5) výbava je za solidní cenu. 6) nekrade se jako jiná auta. 7) cena v plné palbě je pořád ještě rozumná
Zápory: 1) sociální statut /mě by nevadil/ 2) vzhled jako ocucaný bonbon - verze Stepway v modré metle je podstatně lepší 3) je vevnitř hlučnější 4) mnohem lépe jede s naftovým motorem který je drahý a do města se principiálně nehodí.

Vyzkoušej si to. Před nedávnem jsem řešil podobnou situaci /mám o děcko víc/ a nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem investoval mnohem víc peněz. Dacii jsem taky zvažoval, mám s nimi dobré zkušenosti, ale nakonec jsem koupil jiné auto.
Držím palec
H.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Wednesday 03.02.2016 17:08, scenar 3 finance?
Jakej je teda financni limit v pripade nakupu noveho vozu?
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 03.02.2016 17:45, RE: auto
HoNZA posted by:
AHojZ toho co píšeš mi utkvělo : silné, pohodlné, prostorné, spolehlivé auto za "rozumně" peněz. Poradit se dá kde co, ale takováhle kombinace se vyskytuje pořád méně a méně = něco budeš muset oželet. Kdybych stál před stejnou volbou jako ty asi bych se nebál koupit Dacii Lodgy s motorem 1.2 TCe 85 kW.Přednosti: 1) prostor jako dům 2) velmi pohodlný podvozek, i když ne tak jistý jako v toyotě /podvozková plošina je stejná jako u malého Sandera/ ale ESP má standardně, 3) Záruka 5 let 4) dynamika je na tak malý motůrek ucházející a rozhodně lepší než ta 1.6 SCe. 5) výbava je za solidní cenu. 6) nekrade se jako jiná auta. 7) cena v plné palbě je pořád ještě rozumnáZápory: 1) sociální statut /mě by nevadil/ 2) vzhled jako ocucaný bonbon - verze Stepway v modré metle je podstatně lepší 3) je vevnitř hlučnější 4) mnohem lépe jede s naftovým motorem který je drahý a do města se principiálně nehodí.Vyzkoušej si to. Před nedávnem jsem řešil podobnou situaci /mám o děcko víc/ a nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem investoval mnohem víc peněz. Dacii jsem taky zvažoval, mám s nimi dobré zkušenosti, ale nakonec jsem koupil jiné auto.Držím palecH.


Mohu se zeptat, co jste nakonec koupil a co znamená prohlášení „mnohem více peněz“? Jsem v podobné situaci a zajímalo by mě to.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 03.02.2016 18:05, Sehnat benzínové auto je problém?
Pořád tu čtu o tom, že sehnat benzínové auto je problém. Jak to? Když na TipCars hledám Mondeo benzín od roku 2007, najdu jich hromadu, ceny od 125 tisíc. Že jsou dražší než nafťáky stejného roku, ano jsou. Možná proto, že ty konkrétní benzínové kusy jsou v lepším stavu, protože jsou mnohem méně opotřebené. Sehnat auto v super stavu ovšem za cenu nejlevnějšího střepu nejde.

Kde koupit? Zkusil bych autorizovaného dealera, sehnat auto po 1 majiteli, které tento dealer celou dobu servisoval. Případně slušný kus od soukromníka, který doloží faktury za servis.
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Wednesday 03.02.2016 18:42, RE: auto
brin posted by:
HoNZA posted by:
AHojZ toho co píšeš mi utkvělo : silné, pohodlné, prostorné, spolehlivé auto za "rozumně" peněz. Poradit se dá kde co, ale takováhle kombinace se vyskytuje pořád méně a méně = něco budeš muset oželet. Kdybych stál před stejnou volbou jako ty asi bych se nebál koupit Dacii Lodgy s motorem 1.2 TCe 85 kW.Přednosti: 1) prostor jako dům 2) velmi pohodlný podvozek, i když ne tak jistý jako v toyotě /podvozková plošina je stejná jako u malého Sandera/ ale ESP má standardně, 3) Záruka 5 let 4) dynamika je na tak malý motůrek ucházející a rozhodně lepší než ta 1.6 SCe. 5) výbava je za solidní cenu. 6) nekrade se jako jiná auta. 7) cena v plné palbě je pořád ještě rozumnáZápory: 1) sociální statut /mě by nevadil/ 2) vzhled jako ocucaný bonbon - verze Stepway v modré metle je podstatně lepší 3) je vevnitř hlučnější 4) mnohem lépe jede s naftovým motorem který je drahý a do města se principiálně nehodí.Vyzkoušej si to. Před nedávnem jsem řešil podobnou situaci /mám o děcko víc/ a nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem investoval mnohem víc peněz. Dacii jsem taky zvažoval, mám s nimi dobré zkušenosti, ale nakonec jsem koupil jiné auto.Držím palecH.
Mohu se zeptat, co jste nakonec koupil a co znamená prohlášení „mnohem více peněz“? Jsem v podobné situaci a zajímalo by mě to.


Ahoj

koupil jsem Dodge Grand Caravan R/T 3.6 Pentastar FlexFuel /přebrandovaný chrysler grand voyager s mírně odlišným interiérem/. Model 2015 s najetými 36 000 km /vyrobeno v říjnu 2014/ . Stál mě 22 000,- € /asi 620 000 Kč/. Koupeno od dealera v Německu v kompletní úpravě pro EU.
plusy: 1) Prostor pro rodinu i náklad 2) maximálně pohodlná a tichá jízda /automat/ 3) velká variabilita vnitřku auta /integrované dětské sedačky/ a slušný kufr /je hluboký a pojme víkendové rodinné propriety i s kočárem/ 4) velice silný motor 5) elegantní vzhled a neokoukanost a přitom to je celkem nenápadné auto 6) servis není náročný, jen oleje je v motoru víc než je v evropě obvyklé 7) pneu mají normální rozměr /17"/ a nestojí nesmysl 8) airbagů má asi 14 nebo kolik
mínusy: 1) v evropě neobvyklá konfigurace sedaček 2 + 2 + 3 - bál jsem se že některé z dětí se vzadu bude cítit odstrčené, ale on je spíš boj o to, kdo bude vzadu 2) jízdní vlastnosti jsou nastavené na pohodlné cestování, v zatáčce to auto brzy vzdává, ale vzhledem k tomu že je to rodinný dostavník mi to nevadí 3) zadní sedačky jsou kvůli skládání do podlahy ukotveny nízko a zakloněny dozadu - dětem se na tom sedí OK ale já se svými 190 cm a 100 kg se tam necítím pohodlně. 4) světlomety sice jsou projektory ale svítit by mohly líp.
Jezdíme s tím necelé dva měsíce. Spotřeba vychází mezi 11 - 14 litry na 100 km /za rok s tím najedeme cca 8000 km takže to neřeším/ dojezd na nádrž je cca 600 - 750 km, na svoje denní dojíždění mám oktávku. Auto často řídí žena a ta si pochvaluje měkký záběr automatu, ticho, přehlednost karoserie a snadné parkování. do servisu to mám asi 200 km, ale kousek od nás je chlapík, který se na ameriky specializuje, takže strach nemám. Doufám, že nám vydrží aspoň 10 let.
H.
respond
Greve
number of posts12
date of registration18.11.2014
Wednesday 03.02.2016 20:24, auto
Díky za dosavadní odpovědi.

David V: Ve staré Toyotě se už prostě necítím bezpečně. Pasivní bezpečnost je na úplně jiné úrovni než u dnešních aut, nemá ESP ani protiskluz (a že mi to občas klouže). Nejhorší je, když jezdím celý den se služební (novou) Oktávkou a pak přesednu zpátky do Avensisu - to se úplně bojím rozjet, než si na to zase po chvilce zvyknu.
Já pořád tak nějak doufám, že bych mohl najít desetileté auto v dobrém stavu a dát za něj rozumně vyšší cenu. Jen pro srovnání: Avensis jsem koupil v roce 2012 za 50 tisíc Kč, v té době měl necelých jedenáct let. Dnes je strašný problém koupit desetileté auto do sto tisíc. Nechápu to.

HoNZA: Dacii si asi opravdu půjdu vyzkoušet, abych vědět, jestli to vůbec brát v úvahu.

Valnoha: Asi tak 350 tisíc. Ale pořád nevím, jestli to není zbytečně velká investice. Stačila by mi mnohem levnější ojetina, nové auto je taková volba ze zoufalství.

Petr S: Měl jsem na mysli Mondeo z let 2003 - 2007. To se v benzínu shání opravdu velmi těžko. Dvoulitr je teď na Sautu jenom jeden (pár měsíců nebyl dokonce žádný), a ještě v Novém Jičíně, kam se bohužel nedostanu.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Wednesday 03.02.2016 21:49, je to jinej level ale....
je to sice jinej level ale co takovy Berlingo/Partner atd? podvozkove se samozrejme nemůže rovnat autum stredni tridy praktcnosti je ale hrave predci. proto jsem se ptal na castku v pripade koupe nového auta do které by se dalo v pripade nejaké akce/slevy vejit
respond
Albi1
number of posts91
date of registration26.01.2009
Wednesday 03.02.2016 23:22, auto
Máte střední třídu z roku 2001. Jak se vám co do prostoru jeví Vaše služební Octavie? Myslím, že rozdíl mezi střední třídou z roku 2001 a nižší střední ze současnosti co do velikosti a prostoru nebude velký rozdíl. Poohlédl bych se po nižším středním kombi, něco do tří let stáří. S cenovkou do 300 jich bude spousta v záruce. V benzínu nebudou z firemních flotil s nájezdem pár desítek tis.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 04.02.2016 00:11, laguna
Renault Laguna II po faceliftu (2005 a novější). Auto maximálně bezpečné, ceny nízké, potíže s elektrikou vychytané.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 04.02.2016 00:25, RE: auto
Greve posted by:
Díky za dosavadní odpovědi.David V: Ve staré Toyotě se už prostě necítím bezpečně. Pasivní bezpečnost je na úplně jiné úrovni než u dnešních aut, nemá ESP ani protiskluz (a že mi to občas klouže). Nejhorší je, když jezdím celý den se služební (novou) Oktávkou a pak přesednu zpátky do Avensisu - to se úplně bojím rozjet, než si na to zase po chvilce zvyknu. Já pořád tak nějak doufám, že bych mohl najít desetileté auto v dobrém stavu a dát za něj rozumně vyšší cenu. Jen pro srovnání: Avensis jsem koupil v roce 2012 za 50 tisíc Kč, v té době měl necelých jedenáct let. Dnes je strašný problém koupit desetileté auto do sto tisíc. Nechápu to. HoNZA: Dacii si asi opravdu půjdu vyzkoušet, abych vědět, jestli to vůbec brát v úvahu.Valnoha: Asi tak 350 tisíc. Ale pořád nevím, jestli to není zbytečně velká investice. Stačila by mi mnohem levnější ojetina, nové auto je taková volba ze zoufalství.Petr S: Měl jsem na mysli Mondeo z let 2003 - 2007. To se v benzínu shání opravdu velmi těžko. Dvoulitr je teď na Sautu jenom jeden (pár měsíců nebyl dokonce žádný), a ještě v Novém Jičíně, kam se bohužel nedostanu.


Jestli vám jde o bezpečnost, tak bych Mondeo starší než 2007 vynechal. Viz. http://euroncap.blob.core.windows.net/media/9881/euroncap_ford_mondeo_2002_4stars.pdf Popravdě nechápu jak může jakékoli auto dostat 4* když má takhle špatný výsledek u hrudníku.

Jinak z ročníků 2003-2007 je jen na Tipcars 27 kusů v benzínu.

Pokud jezdíte málo, tak bych se spíš koukal po nižší střední třídě kombi. Za stejné peníze seženete novější auto.

Dost bezpečná 5* a i spolehlivá (aspoň podle TUV statistiky) je Corolla Verso. Motor 1.8 benzín má 95 kW. Ale ta zase nemá mega kufr (cca 400L) a bude stát přes 100 tis. My se nicméně v 5 lidech do (novějšího) Versa na dovolenou poskládáme. Ten má ale kufr trochu větší než Corolla Verso.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 04.02.2016 09:08, Ford S-MAX 2.0i
Zdravím, z mého pohledu holka na všechno je Ford S-MAX, pokud chcete benzín, tak zbývá 2.0i,,,
respond
Greve
number of posts12
date of registration18.11.2014
Thursday 04.02.2016 09:39, auto
Albi1, Petr S: Služební Octavia je velmi prostorná, i když je to liftback. kufr je opravdu velký. Taky stála přes půl miliónu, k soukromým účelům ji bohužel moc využívat nemůžu.
Co se týče kombi nižší střední třídy, tak to je velká otázka. Kromě té zmíněné oktávky mají většinou výrazně menší prostor, a to by bylo nepříjemné. My se sotva vejdeme i do Avensisu, který má kufr velký 530 litrů, skládat tam věci na dovolenou je docela tetris. Proto jsem se díval spíš pro střední třídě, kupodivu i tam platí, že čím novější model, tím menší kufr.
Napadá vás nějaké jiné auto nižší střední třídy, které by mělo kufr velký jako oktávka?
Toyota Corolla (i verso) je malá, má slabší motory a cenově vychází úplně stejně jako Avensis.

Pojďme se na to podívat z druhé strany: co MPV? Má smysl kupovat něco do zhruba 150 tisíc? Třeba Mazda 5 se za tu cenu nabízí docela s rezervou (líbí se mi ještě docela kompaktní rozměry a šoupačky vzadu), Ford S-max by stál určitě víc, jak vidím.
Co nějaký Sharan/Galaxy, i s naftovým motorem? Nabízí se jich hodně, není to asi úplně extra spolehlivé auto, ale všichni mi říkají, že se dají velmi levně servisovat.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Thursday 04.02.2016 09:53, RE: auto
HoNZA posted by:
brin posted by:
HoNZA posted by:
AHojZ toho co píšeš mi utkvělo : silné, pohodlné, prostorné, spolehlivé auto za "rozumně" peněz. Poradit se dá kde co, ale takováhle kombinace se vyskytuje pořád méně a méně = něco budeš muset oželet. Kdybych stál před stejnou volbou jako ty asi bych se nebál koupit Dacii Lodgy s motorem 1.2 TCe 85 kW.Přednosti: 1) prostor jako dům 2) velmi pohodlný podvozek, i když ne tak jistý jako v toyotě /podvozková plošina je stejná jako u malého Sandera/ ale ESP má standardně, 3) Záruka 5 let 4) dynamika je na tak malý motůrek ucházející a rozhodně lepší než ta 1.6 SCe. 5) výbava je za solidní cenu. 6) nekrade se jako jiná auta. 7) cena v plné palbě je pořád ještě rozumnáZápory: 1) sociální statut /mě by nevadil/ 2) vzhled jako ocucaný bonbon - verze Stepway v modré metle je podstatně lepší 3) je vevnitř hlučnější 4) mnohem lépe jede s naftovým motorem který je drahý a do města se principiálně nehodí.Vyzkoušej si to. Před nedávnem jsem řešil podobnou situaci /mám o děcko víc/ a nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem investoval mnohem víc peněz. Dacii jsem taky zvažoval, mám s nimi dobré zkušenosti, ale nakonec jsem koupil jiné auto.Držím palecH.
Mohu se zeptat, co jste nakonec koupil a co znamená prohlášení „mnohem více peněz“? Jsem v podobné situaci a zajímalo by mě to.
Ahojkoupil jsem Dodge Grand Caravan R/T 3.6 Pentastar FlexFuel /přebrandovaný chrysler grand voyager s mírně odlišným interiérem/. Model 2015 s najetými 36 000 km /vyrobeno v říjnu 2014/ . Stál mě 22 000,- € /asi 620 000 Kč/. Koupeno od dealera v Německu v kompletní úpravě pro EU. plusy: 1) Prostor pro rodinu i náklad 2) maximálně pohodlná a tichá jízda /automat/ 3) velká variabilita vnitřku auta /integrované dětské sedačky/ a slušný kufr /je hluboký a pojme víkendové rodinné propriety i s kočárem/ 4) velice silný motor 5) elegantní vzhled a neokoukanost a přitom to je celkem nenápadné auto 6) servis není náročný, jen oleje je v motoru víc než je v evropě obvyklé 7) pneu mají normální rozměr /17"/ a nestojí nesmysl 8) airbagů má asi 14 nebo kolik mínusy: 1) v evropě neobvyklá konfigurace sedaček 2 + 2 + 3 - bál jsem se že některé z dětí se vzadu bude cítit odstrčené, ale on je spíš boj o to, kdo bude vzadu 2) jízdní vlastnosti jsou nastavené na pohodlné cestování, v zatáčce to auto brzy vzdává, ale vzhledem k tomu že je to rodinný dostavník mi to nevadí 3) zadní sedačky jsou kvůli skládání do podlahy ukotveny nízko a zakloněny dozadu - dětem se na tom sedí OK ale já se svými 190 cm a 100 kg se tam necítím pohodlně. 4) světlomety sice jsou projektory ale svítit by mohly líp.Jezdíme s tím necelé dva měsíce. Spotřeba vychází mezi 11 - 14 litry na 100 km /za rok s tím najedeme cca 8000 km takže to neřeším/ dojezd na nádrž je cca 600 - 750 km, na svoje denní dojíždění mám oktávku. Auto často řídí žena a ta si pochvaluje měkký záběr automatu, ticho, přehlednost karoserie a snadné parkování. do servisu to mám asi 200 km, ale kousek od nás je chlapík, který se na ameriky specializuje, takže strach nemám. Doufám, že nám vydrží aspoň 10 let. H.


Dobrý den, napište prosím o Vašem autě recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni.
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Thursday 04.02.2016 11:26, RE: auto
danet - redakce TipCars posted by:
HoNZA posted by:
brin posted by:
HoNZA posted by:
AHojZ toho co píšeš mi utkvělo : silné, pohodlné, prostorné, spolehlivé auto za "rozumně" peněz. Poradit se dá kde co, ale takováhle kombinace se vyskytuje pořád méně a méně = něco budeš muset oželet. Kdybych stál před stejnou volbou jako ty asi bych se nebál koupit Dacii Lodgy s motorem 1.2 TCe 85 kW.Přednosti: 1) prostor jako dům 2) velmi pohodlný podvozek, i když ne tak jistý jako v toyotě /podvozková plošina je stejná jako u malého Sandera/ ale ESP má standardně, 3) Záruka 5 let 4) dynamika je na tak malý motůrek ucházející a rozhodně lepší než ta 1.6 SCe. 5) výbava je za solidní cenu. 6) nekrade se jako jiná auta. 7) cena v plné palbě je pořád ještě rozumnáZápory: 1) sociální statut /mě by nevadil/ 2) vzhled jako ocucaný bonbon - verze Stepway v modré metle je podstatně lepší 3) je vevnitř hlučnější 4) mnohem lépe jede s naftovým motorem který je drahý a do města se principiálně nehodí.Vyzkoušej si to. Před nedávnem jsem řešil podobnou situaci /mám o děcko víc/ a nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem investoval mnohem víc peněz. Dacii jsem taky zvažoval, mám s nimi dobré zkušenosti, ale nakonec jsem koupil jiné auto.Držím palecH.
Mohu se zeptat, co jste nakonec koupil a co znamená prohlášení „mnohem více peněz“? Jsem v podobné situaci a zajímalo by mě to.
Ahojkoupil jsem Dodge Grand Caravan R/T 3.6 Pentastar FlexFuel /přebrandovaný chrysler grand voyager s mírně odlišným interiérem/. Model 2015 s najetými 36 000 km /vyrobeno v říjnu 2014/ . Stál mě 22 000,- € /asi 620 000 Kč/. Koupeno od dealera v Německu v kompletní úpravě pro EU. plusy: 1) Prostor pro rodinu i náklad 2) maximálně pohodlná a tichá jízda /automat/ 3) velká variabilita vnitřku auta /integrované dětské sedačky/ a slušný kufr /je hluboký a pojme víkendové rodinné propriety i s kočárem/ 4) velice silný motor 5) elegantní vzhled a neokoukanost a přitom to je celkem nenápadné auto 6) servis není náročný, jen oleje je v motoru víc než je v evropě obvyklé 7) pneu mají normální rozměr /17"/ a nestojí nesmysl 8) airbagů má asi 14 nebo kolik mínusy: 1) v evropě neobvyklá konfigurace sedaček 2 + 2 + 3 - bál jsem se že některé z dětí se vzadu bude cítit odstrčené, ale on je spíš boj o to, kdo bude vzadu 2) jízdní vlastnosti jsou nastavené na pohodlné cestování, v zatáčce to auto brzy vzdává, ale vzhledem k tomu že je to rodinný dostavník mi to nevadí 3) zadní sedačky jsou kvůli skládání do podlahy ukotveny nízko a zakloněny dozadu - dětem se na tom sedí OK ale já se svými 190 cm a 100 kg se tam necítím pohodlně. 4) světlomety sice jsou projektory ale svítit by mohly líp.Jezdíme s tím necelé dva měsíce. Spotřeba vychází mezi 11 - 14 litry na 100 km /za rok s tím najedeme cca 8000 km takže to neřeším/ dojezd na nádrž je cca 600 - 750 km, na svoje denní dojíždění mám oktávku. Auto často řídí žena a ta si pochvaluje měkký záběr automatu, ticho, přehlednost karoserie a snadné parkování. do servisu to mám asi 200 km, ale kousek od nás je chlapík, který se na ameriky specializuje, takže strach nemám. Doufám, že nám vydrží aspoň 10 let. H.
Dobrý den, napište prosím o Vašem autě recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni.


dobrý den, zatím není moc o čem psát, auto je ve stavu nového vozu. Máme najeto asi 1500 km. Za 5 let napíšu
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 04.02.2016 17:08, RE: auto
HoNZA posted by:
brin posted by:
HoNZA posted by:
AHojZ toho co píšeš mi utkvělo : silné, pohodlné, prostorné, spolehlivé auto za "rozumně" peněz. Poradit se dá kde co, ale takováhle kombinace se vyskytuje pořád méně a méně = něco budeš muset oželet. Kdybych stál před stejnou volbou jako ty asi bych se nebál koupit Dacii Lodgy s motorem 1.2 TCe 85 kW.Přednosti: 1) prostor jako dům 2) velmi pohodlný podvozek, i když ne tak jistý jako v toyotě /podvozková plošina je stejná jako u malého Sandera/ ale ESP má standardně, 3) Záruka 5 let 4) dynamika je na tak malý motůrek ucházející a rozhodně lepší než ta 1.6 SCe. 5) výbava je za solidní cenu. 6) nekrade se jako jiná auta. 7) cena v plné palbě je pořád ještě rozumnáZápory: 1) sociální statut /mě by nevadil/ 2) vzhled jako ocucaný bonbon - verze Stepway v modré metle je podstatně lepší 3) je vevnitř hlučnější 4) mnohem lépe jede s naftovým motorem který je drahý a do města se principiálně nehodí.Vyzkoušej si to. Před nedávnem jsem řešil podobnou situaci /mám o děcko víc/ a nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem investoval mnohem víc peněz. Dacii jsem taky zvažoval, mám s nimi dobré zkušenosti, ale nakonec jsem koupil jiné auto.Držím palecH.
Mohu se zeptat, co jste nakonec koupil a co znamená prohlášení „mnohem více peněz“? Jsem v podobné situaci a zajímalo by mě to.
Ahojkoupil jsem Dodge Grand Caravan R/T 3.6 Pentastar FlexFuel /přebrandovaný chrysler grand voyager s mírně odlišným interiérem/. Model 2015 s najetými 36 000 km /vyrobeno v říjnu 2014/ . Stál mě 22 000,- € /asi 620 000 Kč/. Koupeno od dealera v Německu v kompletní úpravě pro EU. plusy: 1) Prostor pro rodinu i náklad 2) maximálně pohodlná a tichá jízda /automat/ 3) velká variabilita vnitřku auta /integrované dětské sedačky/ a slušný kufr /je hluboký a pojme víkendové rodinné propriety i s kočárem/ 4) velice silný motor 5) elegantní vzhled a neokoukanost a přitom to je celkem nenápadné auto 6) servis není náročný, jen oleje je v motoru víc než je v evropě obvyklé 7) pneu mají normální rozměr /17"/ a nestojí nesmysl 8) airbagů má asi 14 nebo kolik mínusy: 1) v evropě neobvyklá konfigurace sedaček 2 + 2 + 3 - bál jsem se že některé z dětí se vzadu bude cítit odstrčené, ale on je spíš boj o to, kdo bude vzadu 2) jízdní vlastnosti jsou nastavené na pohodlné cestování, v zatáčce to auto brzy vzdává, ale vzhledem k tomu že je to rodinný dostavník mi to nevadí 3) zadní sedačky jsou kvůli skládání do podlahy ukotveny nízko a zakloněny dozadu - dětem se na tom sedí OK ale já se svými 190 cm a 100 kg se tam necítím pohodlně. 4) světlomety sice jsou projektory ale svítit by mohly líp.Jezdíme s tím necelé dva měsíce. Spotřeba vychází mezi 11 - 14 litry na 100 km /za rok s tím najedeme cca 8000 km takže to neřeším/ dojezd na nádrž je cca 600 - 750 km, na svoje denní dojíždění mám oktávku. Auto často řídí žena a ta si pochvaluje měkký záběr automatu, ticho, přehlednost karoserie a snadné parkování. do servisu to mám asi 200 km, ale kousek od nás je chlapík, který se na ameriky specializuje, takže strach nemám. Doufám, že nám vydrží aspoň 10 let. H.


Díky za info, zajímavý tip.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 04.02.2016 22:44, RE: auto
Greve posted by:
Albi1, Petr S: Služební Octavia je velmi prostorná, i když je to liftback. kufr je opravdu velký. Taky stála přes půl miliónu, k soukromým účelům ji bohužel moc využívat nemůžu. Co se týče kombi nižší střední třídy, tak to je velká otázka. Kromě té zmíněné oktávky mají většinou výrazně menší prostor, a to by bylo nepříjemné. My se sotva vejdeme i do Avensisu, který má kufr velký 530 litrů, skládat tam věci na dovolenou je docela tetris. Proto jsem se díval spíš pro střední třídě, kupodivu i tam platí, že čím novější model, tím menší kufr. Napadá vás nějaké jiné auto nižší střední třídy, které by mělo kufr velký jako oktávka? Toyota Corolla (i verso) je malá, má slabší motory a cenově vychází úplně stejně jako Avensis.Pojďme se na to podívat z druhé strany: co MPV? Má smysl kupovat něco do zhruba 150 tisíc? Třeba Mazda 5 se za tu cenu nabízí docela s rezervou (líbí se mi ještě docela kompaktní rozměry a šoupačky vzadu), Ford S-max by stál určitě víc, jak vidím. Co nějaký Sharan/Galaxy, i s naftovým motorem? Nabízí se jich hodně, není to asi úplně extra spolehlivé auto, ale všichni mi říkají, že se dají velmi levně servisovat.


Co se týče kufru u nižší střední třídy, tak třeba Auris kombi má 600L (po kryt u sedadel). Jinak auto má i vertikální roletku mezi zadními sedadly a kufrem, takže kdo chce může kufr naplnit až po střechu
respond
Knouk
number of posts5
date of registration07.06.2012
Saturday 06.02.2016 01:28, 3 varianty
Zdravím,
řeším úplně stejnou věc s pouze o něco větším nájezdem a také zvažuji tyto 3 varianty. Po pár prohlédnutých autech jsem zavrhl variantu 1 a postupně zavrhuju i variantu 2. V případě druhé možnosti jsem zvažoval astru, mégane, focus v benzinu a za 150 jsou ca 5+ let staré kousky. Bohužel najít auto s jasnou servisní historií je hodně složité. Pro mě je nejdůležitější jestli nebylo auto bourané a abych při nehodě nezjistil že místo airbagu je jenom zapojený odpor atd. V užším výběru mi do 350 zůstala astra kombi(nabíhá nový model, starý se dá sehnat za dobré peníze), mégane a největším favoritem je u mě duster. Za 300 je v dostačující výbavě a za +50 tis. je v 4x4. Hodně lidí nad tím ohrnuje nos, ale za ty peníze pokud člověk nejezdí často dálnice je to myslím dobré auto a po fl vypadá i vevnitř použitelně. Otázka je, jestli nepočkat do konce roku na nový model(má mít i 7 místnou variantu). Z toho co jsem viděl mi vychází nové auto. Ojetina sice vyjde levněji, ale s tímto nájezdem ho po 10 letech nechám někomu v rodině a nebudu muset 2x shánět pětiletou ojetinu s neznámou historií a hledat její skryté nedostatky, nejlépe ve 3 ráno 500km od domova. Jako hlavní nevýhodu nového auta vidím krvavé pojistky v prvních letech provozu, ale s tím se nedá nic dělat.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Saturday 06.02.2016 02:09, RE: 3 varianty
Knouk posted by:
Zdravím,řeším úplně stejnou věc s pouze o něco větším nájezdem a také zvažuji tyto 3 varianty. Po pár prohlédnutých autech jsem zavrhl variantu 1 a postupně zavrhuju i variantu 2. V případě druhé možnosti jsem zvažoval astru, mégane, focus v benzinu a za 150 jsou ca 5+ let staré kousky. Bohužel najít auto s jasnou servisní historií je hodně složité. Pro mě je nejdůležitější jestli nebylo auto bourané a abych při nehodě nezjistil že místo airbagu je jenom zapojený odpor atd. V užším výběru mi do 350 zůstala astra kombi(nabíhá nový model, starý se dá sehnat za dobré peníze), mégane a největším favoritem je u mě duster. Za 300 je v dostačující výbavě a za +50 tis. je v 4x4. Hodně lidí nad tím ohrnuje nos, ale za ty peníze pokud člověk nejezdí často dálnice je to myslím dobré auto a po fl vypadá i vevnitř použitelně. Otázka je, jestli nepočkat do konce roku na nový model(má mít i 7 místnou variantu). Z toho co jsem viděl mi vychází nové auto. Ojetina sice vyjde levněji, ale s tímto nájezdem ho po 10 letech nechám někomu v rodině a nebudu muset 2x shánět pětiletou ojetinu s neznámou historií a hledat její skryté nedostatky, nejlépe ve 3 ráno 500km od domova. Jako hlavní nevýhodu nového auta vidím krvavé pojistky v prvních letech provozu, ale s tím se nedá nic dělat.


Taky jsem z podobných důvodů přešel od ojetin k novým autům. Nové auto si chci nechat aspoň 12 let, klidně i déle pokud ho nebude důvod měnit dřív. Jinak co se týče pojistek, tak to tak hrozné není. Za povinné + havarijní u nového Aurisu kombi platím 7500 ročně. Původní cena auta byla po slevě 410 tis. Po dobu 3 let bych měl dostat v případě krádeže nebo totálky zaplacenou původní cenu (tzv. GAP pojistka). Zní to trochu neuvěřitelně (za to málo co platím), ale snad je to pravda a pojišťovna to příp. zaplatí Tu pojistku mi zprostředkoval přímo dealer (pojistka od Toyoty).

Za původně nové Verso platím na povinném + havarijním 11 tis. Pojistku jsem si sjednal u své stávající pojišťovny. Ale nemám v tom garanci vyplacení původní ceny při totálce (GAP). I tak mi těch 11 tisíc komplet ročně nepřijde až tak moc za nové auto v ceně 0.5M.

Na nová auta pojišťovny dávají slevy a nevyjde to až tak draze jako na ojetinu při stejné kupní ceně.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.