0
back
 

diskuze k tématu: Jak jezdí osm let stará Toyota Avensis?

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 15:00, RE: NEchtěla jsem ...
dpwagen posted by:
Ani ta C5 není designově nic extra. První generace hnus, ta nová lepší a jak bylo mnohokrát řečeno zlepšení nenastalo, jenom design se změnil a poslední generace C5 se moc neposunula. Jízdně je to slabší průměr střední třídy. I ta blbá laguna je před.
Citroen bol vždy čo sa týka designu kontroverzný. Prvá C5 bola naozaj nič extra, facelift bol veľmi vydarený. A hovoriť, že posledná generácia C5 sa moc neposunula je prinajmenšom trúfalé
Pre niekoho, kto jazdí športovo Citroen nie je určený, ale kto chce pohodlie, tak siahne práve po ňom, lebo jednoducho nemá vo svojej triede konkurenciu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.01.2009 15:49, RE: NEchtěla jsem ...
sgt posted by:
Citroen bol vždy čo sa týka designu kontroverzný. Prvá C5 bola naozaj nič extra, facelift bol veľmi vydarený. A hovoriť, že posledná generácia C5 sa moc neposunula je prinajmenšom trúfalé
Pre niekoho, kto jazdí športovo Citroen nie je určený, ale kto chce pohodlie, tak siahne práve po ňom, lebo jednoducho nemá vo svojej triede konkurenciu.
Mě se třeba taky nová C5 vzhledově nezamlouvá. Což i mě překvapilo. Na fotkách se mi od uvedení docela líbila, jenže fotky docela klamou. Třeba nový Superb se mi na fotkách nelíbil stejně jako facelift O2. No a naživo? Světe div se, vypadá to k světu. U C5 sedan mi prostě přijde tak nějak těžkopádná příď. Ano, konkávně prohnuté zadní sklo je libůstka, ale celkově mě proporce opticky nesedí. Osobně si myslím, že tyto "barokní" tvary taky velmi rychle zestárnou, okoukají se.
Honda Accord - to je podle mě král střední třídy mimo německou svatou trojici. Ale toť jen můj tip podle mých preferencí a estetických hodnot.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.01.2009 13:22, to je praxe
Většina aut bohužel v dohledné době po koupi žádá nějakou investici. Se vždycky říká při nákupu ojetiny se nevycintat do dna a mít 10-20% ceny jako rezervu pro strýčka přihodu, co obvykle pak do půl roku přijde. Ber to jako investici do budoucna kterou jsi udelal abys pak měl klid , když už nic jiného nové rozvody a to okolo přece potěší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.01.2009 16:13, Pumpa a rozvody
Můj mechanik říka - při každé druhé výměně rozvodů vyměnit i tu pumpu. Je to jako s kladkami - když se zadřou, tak zničí řemen a motor se potká. Takže neměníte-li kladky, nevyměňujte ani řemen.

Nicméně - jsou-li pochyby o servisce, tak první cesta měla vést do servisu na výměnu rozvodů. To jste zanedbal, při tom by se jinak pumpa odhalila. Vždycky jsou rozvody levnější, než potkaný motor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.01.2009 20:31, Rada.
Pomalý nástup brzd je často způsoben nevhodnými brzdovými destičkami. Zparvidla druhovýroba. Originály na tom budou lépe, ale jsou drahé. Odpor spojkového pedálu je způsoben vadnou talířovou pružinou přítlačného talíře spojky. Končí ji životnost, nebo byla lajdácky opravena. Je to také o funkci řadící páky. Vše poznáte, až vám pedál náhle silně změkne, ale auto už nepojede. Odlupující lak - příčina, byl vyměněn nárazník (určitě Thajwan) a nebyla použita speciální základová barva na plasty. Je třeba se domluvit s některými majiteli Avensisů a porovnat funkčnost sporných věcí, které vás trápí. Servisy nejsou vhodnou našeptávací vrbou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.01.2009 21:09, RE: Zklamání ...
Kepo posted by:
... milá Kylie, uvědomte si, že Vy, podle příspěvků, které od Vás tady v diskuzích čtu, jako automobilový gurmán, o takovýhle Avensis ani nezkopnete. On na Vás zkrátka ani nemůže působit dobře, protože je to auto naprosto bez emocí. Věci, jako tuhá spojka, nepřesné řazení atd, které jsem v článku vypsal, nejsou žádnou poruchou ani vadou, jsou to prostě vlastnosti tohoto auta, které milovníka aut prostě odradí. Myslím, že ta (zatím) jediná závada v podobě vodní pumpy ještě není taková hrůza, takž...
Já tady nechci určitě psát, že to není možné a že si to pisatel určitě vymyslel. Prostě si jen myslím, že měl smůlu a to velkou! Osobně jsem vlastnil tohle auto asi rok, najel jsem na něm skoro 50 000km a taková ta mýtická spolehlivost byla jednoznačně potvrzena.

Docela jsem se podivoval, nad dvěmi věcmi:
1: že auto špatně topilo
2, že je nepřesné řazení
ad 1- auto, které jsem měl bylo vybaveno příd. topením (webasto)= nevím, co je zima, ať bylo -20 , ale je pravda, že mi neunikala voda pumpou
ad 2- auto, které jsem měl já řadilo naopak velice dobře, lehounce a příkladně, takže si myslím, že pisatelovo auto má už něco za sebou.

Já jsem měl sedan a co se týče jízdních vlastností a motoru, tak jsem byl spokojen, porovnat to můžu s lagunou a C5kou taky a tvrdit, že tenhle CR D4-D není nic moc může napsat jen trouba, nebo člověk, který s tím nikdy nejel (promiň Kylie Nesrovnával bych ho se starými diesely-je z roku 98 a jen s drobnými změnami se dělá stále a není moc poruchový!!! Naopak asi bych mu věřil víc, než většině evropských CR dieselů. Zrovna HDI spolehlivostí nevyniká- bohužel os.zkušenost Navíc to auto proti třeba laguně a i C5 docela dobře sedělo a mělo celkově jisté jízdní vlastnosti!
A co se týče té vodní pumpy, tak si myslím, že došlo k tomu, k čemu dochází u tohoto motoru často: Naši odborníci vymění rozvody, ale nevymění i pumpu (přesto, že je u tohohle motoru předpsaná výmena každé rozvody)

Na závěr: Jednoznačně jsi trefil na horší kousek, protože jsem měl zcela jinou zkušenost a kolega ji má dodnes a jen se směje))) No a zase jsem zjistil, že sem přispívají lidi, kteří to auto třeba neměli, vůbec ho neznají, ale mají koníčka sem každý den psát a tak sem chodí, píšou a třeba nesmysly, ale hlavně že píšou, že Kylie? Jinak přeju pisateli ať dobře slouží a je s autem spokojený aspoň jako já.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.01.2009 21:32, RE: Avensis
saveres posted by:
Mám Avensis z roku 2002 diesel D4D má common rail 81 KWa je srovnatelný s motory od Peugeot -citroen, je tižší a má klidnější běh. Mám najeto 255000km, vše je originál, kromě destiček na předních kolech, výměny náplní a v každých 120tis. nové rozvody.. Nechal jsem letos zkontrolovat vstřikovače a jsou všechny OK. Výfuk původní, zatím dobrý. Koroze na autě nejde najít. Tlumiče, táhla, čepy - vše bez vůlí. Spotřeba kolem 6l, ale dá se jet s lehkou nohou i pod 5l. Je to nejlepší auto, jaké jsem do...
Stejná zkušenost, jsem rád, že nejsem sám s touto zkušeností! Jinak vřele doporučuji poslechnout si na volnoběh CR D-4D a HDI, kdo tomu jen trochu rozumí, tak ví Navíc já denně dojíždím do práce 60km tam a 60km zpátky. Střídám se s kolegou co má P 406 a Mondeo TDCI. Bohužel pro mně, já musím brát auto pořád, protože oni stávají často v servisech. ten můj olej vyměnili vždycky na počkání)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.01.2009 21:36, RE: Rada.
Abík posted by:
Pomalý nástup brzd je často způsoben nevhodnými brzdovými destičkami. Zparvidla druhovýroba. Originály na tom budou lépe, ale jsou drahé. Odpor spojkového pedálu je způsoben vadnou talířovou pružinou přítlačného talíře spojky. Končí ji životnost, nebo byla lajdácky opravena. Je to také o funkci řadící páky. Vše poznáte, až vám pedál náhle silně změkne, ale auto už nepojede. Odlupující lak - příčina, byl vyměněn nárazník (určitě Thajwan) a nebyla použita speciální základová barva na plasty. Je ...
Je pravda, že mám dobrou zkušenost s deskami TRW a Lucas, což je prej už jedno a to samé. Origo Nipparts na Toyotě nebyly paradoxně nic moc, ale zase dělaj jiné dobré díly. A k té pumpě jsem slyšel, že u D-4D se má měnit každé rozvody, pak by se nestalo to, co pisateli(((
Myslím, ale, že jinak bude velmi spokojen!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 14.03.2009 15:32, hold smůla
Taky mám AVE 2001 D4D . Mám ho asi rok a jsem s ním spokojen.
Jen mě zaráží, že si pisatel stěžuje na poruchovost vozu, který je ze země jako je Itálie, sám spochybnujete servisku, a tudíž absolutně nikdo neví, kolik to auto má skutečně najeto a jak (bůhví) bylo servisováno a kdo a jak s ním v minulosti jezdil (v itálii dost jako taxiky). Od takového vozu bych spolehlivost toyot rozhodně neodvozoval. Měl jste si rozmyslet koupi takovéhoto vozu.

Další věcí je, že když koupím takto staré ojeté auto (jakékoli značky), tak i když mám věrohodnou servisku, tak první cesta, kterou absolvuju bude do servisu a pokud nebudu mít věrohodný důkaz, že byly rozvody dělány, tak je prostě tak jako tak pro klid duše udělám! (tak sem to udělal i u svého ve 110 tis. a nakonec to vypadalo, že už byly řádně měněny při prohlídce v 90 tis.), ale mám klid v duši.

Topení - ano, je to diesel a ty topívaj pomalejc, páč se tolik netočí motor a tak i pomalejc zahřejvá zahřejvá, pokud nemá třebas nějaký nezávislý vyhřejvání, spirály nebo podobný voloviny. A pokud to máš navíc porouchaný, tak není co řešit.
Jinou věcí u topení taky je, že spousta lidí si taky napřed musela přečíst manuál, aby zjistila na kterou polohu maj otočit čuflík, aby jim z prostředních výdechů nefoukalo studený a strašně se do tý doby divila, že to netopilo (toyota v tom má takovou specialitku a ti co pro svou hrdost odmítaj přečíst návod, tak mrznou ).

Spojka - pravda, také musím šlapat až na zem a jde oproti jiným autů hodně stuha a má poměrně krátký chod. To bude obecný jev, už sem o tom slyšel několikrát v různých diskuzích. Bud'teˇrád, jakmile bude zabírat hodně ve vzduchu, připravte se na další investici na opravu oježděné spojky (a s ní je radno u těchdle ročníků měnit i setrvák ).

Řazení - jak tu někdo psal, řazení chodí krásně lehko a přesně. Možná má trochu dlouhej chod. Buďto řadíte rychle a zběsile, nebo je to auto fakt trošku drsnějc jetý s pohnutou historií (čemuž vše nasvědšuje) .

Nárazník - auto bylo stopro bouraný a nárazník není originální. Věř že originál barva z toyoty se neloupe. Mám ho už dost opískovanej, pár rýh k tomu a nesloupnu kolem ani fň.

Na těchdle motorech se i já nejvíc bojím, aby neodešel dvouhmotý setrvák. Je to častý neduch těchle D4D 81 kw. Prý odcházívá tak kolem 150 tis. km a je to dost velká investice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.11.2010 15:27, Avensis 2.0 VVT-i
Dobrý den. Četl jsem si příspěvky a u některých jsem se se musel pousmát, zvláště u Kylie.
Vlastníme benzinového combíka 2002 rok výbava linea sol. Při koupi najeto 95 000km nyní 210 000km . Srovnávat Avensise s Peugeotem, Citroenom celkově s francouzema je úsměvné. Podvozek, motor, kvalita zpracování interiéru, spolehlivost. To jsou vlastnosti ne jenom Avensise, ale všech Toyot. Než jsme si vybírali auto, tak jsme si vyzkoušeli Passata, Octavie ale po usednutí do Avensise to je něco jiného. Řeči frajerů s TDI, ještě lépe s TDI-PD Jaké nemají káry, to jsou jenom výplody jejich fantazie. Pak se diví v servizech nad jejich poruchami, jak se to mohlo stát když VW je "lídr" mezi auty. To je prostě neinformovanost lidí v našem státě. Jsou vyjímky, kterým auta jezdí dobře, že ho mají kolik let a auto je perfektní. Ano jsou, ale pro důchodce, kteří najezdí 100km měsíčně na chaty a do kostela. Vím o spoustech lidech, kteří si koupili Vw a prostě s ním nebyli spokojeni ( turbo, váha vzduchu, vstřiky ) . Ale abych jenom nepomlouval jiné a Toyotu nechal na špici. Při koupi Toyoty musí lidé počítat s tím, že po navštívení servizu Toyota jim zustanou jenom oči pro pláč. Výměna svíček cca 4.500,- Musí být iridiové. Výměna katalyzátoru 25.000,- Prostě mají ty ceny poměrně vysoko. Dále je důležité, že obsahy benzinové 1.8 měli špatnou ovalitu pístu, takže papkaly olej. Ale závady jako vstřiky, turbo, atd. jsou celkem mizivé, pokud člověk netankuje někde u neautorizované pumpy. Místa v předu v Toyote je méně než u německých či francouzkých konkurentů. Výhoda je další v tom, že Avensis nemá hliníkovou nápravu, jako např. VW, Audi...ale v dnešní době se dají nápravy sehnat za poměrně příznivou cenu. Náš Avensis jak jsem již psal výše má najeto 210 000km a jediné co se měnilo byly brzdy.( kotouče a obložení 5.000,- jenom přední náprava) Nápravy, ramena, stabilizátory vše původní a vše tiché. Prostě Toyota umí dělat auta a dokazuje nám to ve statistikách. Japonec až nakonec = závist majitelů evropských rachotin
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.