Petr S posted by:
Giorgio posted by:
Petr S posted by:
Zdeny60 posted by:
Petr S posted by:
Giorgio posted by:
Petr S posted by:
V článku píšou, že závady se netýkají jen baterek, ale x dalších věcí.
V minulém díle bylo uvedeno, že ta kolonka baterií je přes 35 % závad. Dokud nebude rozklíčováno, co který model měl za problémy, je to o ničem. Co není baterka, může být třeba prasklá žárovka. To, spolu s poruchou dobíjení, je celkově cca polovina všech závad.
Že by si lidi volali asistenční službu ADAC když jim praskne žárovka? Tomu se mi nechce moc věřit. Tahle statistika se spíš týká případů kdy se auto stane nepojízdné.
Si vyměníš sám xenon na cestě?
Dej mi na sebe číslo, abych -a ž to bdu potřebovat - běděl, koho si zavolám
Prozřel jsem. Majitelé Loganů a Fiatů Panda si nechávají měnit Xenony zásadně jen od ADACu, to situaci vysvětluje
Kdybys někdy zkoušel měnit zadní žárovku u pandy a poznal bys, jak festovně drží ty plastové trny světlomet na kastli, tak by ti to jako nesmysl rozhodně nepřišlo. Abys ho sundal, potřebuješ kus tenkého špagátu. A následně musíš sundat ještě 4 šroubky, abys oddělil patice od krytu. To je operace, kterou na frekventované komunikaci dělat nechceš. A spousta lidí ji nechce dělat vůbec. Co jsem poznal Němce, tak na jedné straně jsou pracovití, pokud jde o zaměstnání, ale jinak líní (nedělají, co za ně udělá někdo jiný).
I kdyby velký počet výjezdů ADACu šlo na výměny žárovek, jako že tomu moc nevěřím, tak by se to statisticky rozložilo mezi všechny značky rovnoměrně.
No a to právě, jak píše brin, taky není pravda - některá auta na to trpěla chronicky, a tam by bylo právě zajímavé to sledovat. Ale ze statistiky ADAC se to nedozvíme. Mně ta statistika může být k smíchu tím spíše, že můj model v ní ani není - holt asi neměl dostatečný počet výjezdů, no a u manželčina F500 je mi to fuk, protože tam vím, jak tu žárovku vyměnit, neb jsem tam hned dal night breakery a zatím drží.
Jinak je další věc i to, že Fiat používá vpředu žárovky GM Electric, které klidně vydrží i 15 let.