0
back
 

diskuze k tématu: Velké plány Škody Auto se rozplývají

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.12.2008 11:20, Není se čemu divit
Škodovka nemá žádný vyloženě špatný model. Nový Superb je velmi povedené auto, z technického hlediska a jako celek nabízí hodně. Octavia byla dobrá vždycky a facelift přídě vypadá naživo lépe než na fotce. Roomster je originál, ani ten mi nevadí. Horší je to s Fábií. Ne že by byla špatná, ale upřímě řečeno za ty peníze bych raději ibizu nebo 207. Mazda 2 působí nedospěle, ale oproti Fabce pořád lépe. Kdyby ta Fabia vypadala jinak, byla na platfomě ¨Seatu Ibiza a měla v základu posílenou výbavu, třeba jen o elektriku a klimu, byla by - možná - situace lepší...a teď, kdy 2 roky ojeté BMW 3 lze koupit za 350.000.- nebudu to samé dávat za Fábii 1.4 Sport, to bych asi upad :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 31.12.2008 02:22, RE: Není se čemu divit
dpwagen posted by:
Škodovka nemá žádný vyloženě špatný model. Nový Superb je velmi povedené auto, z technického hlediska a jako celek nabízí hodně. Octavia byla dobrá vždycky a facelift přídě vypadá naživo lépe než na fotce. Roomster je originál, ani ten mi nevadí. Horší je to s Fábií. Ne že by byla špatná, ale upřímě řečeno za ty peníze bych raději ibizu nebo 207. Mazda 2 působí nedospěle, ale oproti Fabce pořád lépe. Kdyby ta Fabia vypadala jinak, byla na platfomě ¨Seatu Ibiza a měla v základu posílenou výbavu, ...
Současný Superb je narozdíl od předchůdce již zcela ok (ten minulý je spíš k.o.), ale konkurence je VELKá a spousta lidí (mimo česko) si raději v této třídě koupí něco "klasičtějšího", než škodovku - která se sice cenově "zlepšila" ... ale to ostatní také ... a ve srovnávacích testech jak venku tak i v česku třeba takové mondeo dopadlo lépe ..
Když se ještě malinko "umoudří" ceny, tak octavia se bude asi dál prodávat, ale i tam je konkurence SILNá - Ceed, také český Hyundai i30, MOC zajímavě vypadá nová Mazda 3, docela chválený a hlavně cenově FAMÓZNí je nový Megan atd. - v česku to jde, ale v zahr. je NEpřijatelné, aby škoda byla DRAŽŠí než těhle pár novějších modernějších spíše lepšími motory vybavených modelů.
Fabii snad nekomentovat, mrzká výbava ...vysoká cena a ty tříválce radši nekomentovat - snad NIKDO jiný si takovéto motory nedovolil nabízet (ty se hodí možná do pidiauta z Kolína, NE do fabie) - a když zvolíte do fabie SLUŠNÝ motor, moc si ho neužijete, protože v kombinaci s "rozumnou" výbavou vás po zjištění ceny 493.700 korun (mám na mysli jeden konkrétní případ) vás "klepne"
Ostatně stejné je to s tou octavií, ještě před odjezdem jsem četla v českém AUTO-MOTO speciál test faceliftované Octavia 1.4 DSG, která byla vcelku chválena, ale cena včetně výbavy 794.000 kč?!? To je šílenost! Osobně bych šla třeba o "třídu" výš do Subaru Legacy, kde jsou momentálně slevy cca čtvrt miblionu až 300.000 kč na nové vozy, takže Legacy koupíte od nějakých 600 něco tisíc a tu NEJ- verzi s benzínovým plochým boxer šestiválcem a "vyčerpávající" výbavou koupíte za 900 t. se vším všudy, včetně DELŠí záruky.
PS: ANO, naprosto s vámi souhlasím, že výběr mezi 2 roky starým bmw a fabií (kdy fabia je DRAŽŠÍ!) je ... také by se mi nechtělo "padnout"
PPS: Ještě Roomster, po pěkném "rozjezdu" a "oblbnutí" relativně pozitivními testy, prodeje (podle mne "logicky") padají, neb kombinace podvozku fabie a zadní nápravy octavie a vysokého těžiště (byť uznávám že tento "pejskokočičkodort" u škody zvládli slušně) prostě "nebaví" a za stejné peníze jsou k dispozici lepší vozy s lepšími motory, které jsou pohodlnější, lepší na řízení, o "levnějších" motorech ve škodovkách raději nemluvit, v těžším roomstru to lepší asi nebude ...
Tak jsem se "vypovídala", jdu se podívat na východ slunce ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 31.12.2008 12:40,
nevím nevím, jestli jste ten článek dobře četli. Já si totiž až tak nemyslím, že problém škodovky by byl v cenové politice, nebo v málo kvalitních výrobcích. Naopak, myslím si, že pokud se dvojková octavie před faceliftem, s motorem TDi v kombiku a ve výbavě Elegance prodává lehce přes 5set tisíc, není na trhu mnoho srovnatelných aut, která by se za tyto peníze dala koupit. Ale to je otázka názoru, co člověk, to jiný názor, příznivců i odpůrců škodovky je dost a dost.
Článek hovoří o ekonomické recesi, která zapříčinila pád prodeje škodovky. Začátkem roku odboráři v ml.boleslavi nadávali, že lidé musejí chodit na mimořádné směny, aby se uspokojila poptávka, dnes se ruší jeden pracovní den v každém týdnu. To asi nebude tím, že by škodovka udělala něco špatně, zvlášť když vezmu v potaz razantní snížení cen na podzim letošního roku. Lidé prostě začali šetřit, a zvažovat zda auto koupí či nikoliv, a s tím žádná,byť sebelepší automobilka se sebelepším managementem nic neudělá. Prodeje klesají každému, a těm značkám, které tady stále vychvalujete,klesají dokonce ještě více než škodovce. Asi to nebude tím, že by vyráběli lepší auto než v ml.boleslavi,to by přeci nemělo logiku.
Druhá a dle mého názoru stejně podstatná věc je to, že k poklesu prodeje aut a koneckonců všeho ostatního,je nesmyslná a hystericky přehnaná mediální masáž všech dostupných médií, která lidi straší, někdy až zbytečně a kontraproduktivně. Dneska už aby se člověk bál otevřít lednici,aby na něj nevyskočila globální krize. Přitom, v dnešní době je pro nás i pro světovou ekonomiku důležité, aby se lidé chovali pokud možno normálně, to znamená, konzumovali a kupovali tak, jako dříve. Chápu, že lidé,kteří přišli o práci si to dovolit nemohou, ale pokud pod psychickým nátlakem začnou přehnaně šetřit a škudlit a utrácet i ostatní, bude velmi těžké ekonomicku znovu nastartovat. Krize se tady objevují s pravidelnou přesností, nebylo by normální,kdyby světová ekonomicka stále rostla, proto je třeba to tak brát, a dělat vše pro to, aby krize co nejdříve odešla. Toto by si měla uvědomit i média.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.