0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia Combi 1.6

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.12.2007 21:48, RE: super zkušenost
anonym posted by:
To je bezesporu pravda, vždy záleží na řidiči. Ale stejná situace, stejná havárka, jen havarovat s A8 nebo s Felicií. Kde je větší šance na přežití, ha? A nejde o A8, aby někdo neoponoval, různé třídy aut ... Jde o to, že skoro v jakékoliv zahraničním autě srovnatelné třídy, roku výroby, bys dopadl při havárce lépe. Prostě Favorit byl papír (měl jsem, tak vím) a Felicie není o moc lepší.Např. Escortu ani Astře se nevyrovná ...
A ještě dodám, taky jsem viděl, jak to borec v trojkovém novém bavoráku neubrzdil a napral do staré hnusné Avie zezadu. Výsledek? Avie, lehce zadní nárazník potlučen, Bavorák předek zrušen. Ale tím se přece nebudem chlácholit, prostě vybírám auto i z hlediska bezpečnosti. ...
How
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.12.2007 21:55, RE: GLX
Peet posted by:
Nedá mi to, abych nezereagoval.
Za 1. Z textu by mohlo vyplynout, že výbava GLX obsahovala standartně airbag, ABS, nebo střešní okno. To vše bylo za příplatek, dokonce i u vozů po faceliftu.
2. Rozesmála mě věta, že někdo může považovat tak základní věc, jako je ABS, za zbytečnost. Tento prvek by měl být ve všech autech povinně. (Vím, že v nových je)
3. Podivuje mě, že někdo chválí řízení bez posilovače. To bylo tak únosné ještě u Škody 120, kde by ani význam moc nemělo, ale představa boje...
Posilovač je určitě dobrý, hlavně při parkování. Nesmí být ale účinek "přeposilovány", pak se ztráci kontrola nad jízdou. Není zpětná vazba, a pak je to horší jak bez posilovače. Já osobně ABS nemusím, rozčiluje mně, když stále"naskakuje". Jsem zvyklý brzdit "natvrdo" i na ledě. Je to bez problému. Přidat k tomu ještě ESP, a někteří si pak myslí, že už pro ně fyzikální zákony neplatí. A je zaděláno na průser. Měl jsem tento motor (1,6/55kw)v první octávce. Nic moc, ale pro rodinné ježdění to stačilo. V porovnání se 75 kW, což jsem měl v druhé octávce, byl motor tišší. Točil mnohem míň. Max vákon při 4500ot/min, skoro jako nafta. Odspodu šel nádherně, ale chyběla špička. Šlo s ním jet, na výletě, i za 5,2 l. Ale 1,6 /75 kW měla menší spotřebu, a k dispozici byl větší výkon.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.12.2007 22:18, RE: GLX
anonym posted by:
Mám Š- Felici GLX 1,6 z roku 96. Jediná údržba za 11 let -výměna homokinetických kloubů. Dlouhodobá spotřeba 6,3 lt. K výše zmíněn¨ým sedadlům - měřím 193 cm a ještě mě záda neobolela.
Jezdím teď, nouzově, s felicii víc jak rok, cca 25 000 km a sedadla jsou tragedie. Je pravdou, že před tím jsem měl favorita dva formany, ale ty sedadla byly asi jiné. Měřím standartních 175 cm. Po delší cestě cítím, že sedím na trubkách, tvar přímo neergonomický, jsem rozlámaný..Zlaté byly sedadla už u OCTI. V OCII jsou super.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 08:35, RE: 1.6
anonym posted by:
Evidentně článek psal někdo kdo přešel ze š105 nebo něčeho podobného vnímání výkonu hodně zavisí na autech ve kterých pisatel v žiovotě jezdil. Na jednom servru kde jsou uživatelské recenze, jsem se ohromně pobavil skutečností, že každě auto si najde někoho, kdo je sním absolutně spokojený a má ho rád včetně trabantů a wartburgů.


Kdo chce poznat kvalitní dynamiku připředjíždění, mohu doporučit Volvo S80 T6, 200 kw už dokáže s autem pořádně zacvičit.
Náhodou Warťák až na tu spotřebu a smrad nebyl až tak špatnej na kratší pojížďky. U dvojtaktu se rychleji ohřeje motor, akceleraci měl slušnou a prostoru v něm bylo spousta. Pro pasažéry i pro náklad. A ta montáž plastových dílů kastle, že to člověk prostě odšrouboval
Ostatně i se Trábošem se dalo popojíždět a čtyři velcí chlapi se tam naskládali líp, než do Fábie...
Nicméně k chlapíkově nadšení - 1.6 ve Feldě je dostatečná motorizace a ve srovnání s 1.3 to i dost jede. Párkrát jsem jel se služební. S tou spotřebou to těžko posoudím, s 1,3 jsem jezdil za 6,2-6,3 celorok průměr a vše mi přišlo v pohodě. Tedy až na hodně slabou dynamiku a každých cca 60000 km upadlé tlumiče výfuku. Vždycky jsem všechno odvezl, byť to někdy byl takový tetris...
Ale když jsem se po půl roce ježdění jiného vozu v posadil do podobné Feldy, jako jsem přetím měl, nestačil jsem se divit, jak je řazení gumové, jak musím rvát za volant, jak to moc nejede, jak jsou přední sedadla bez bočního vedení... To jsem dřív nějak nevnímal. Ale dokud si člověk nezvykne na lepší, jezdit se v tom dá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 11:28, RE: GLX
anonym posted by:
180tis .... jeeejda, tak to je mi vás líto!!! co záda, nebolí moc???
ten už musí mít záda jak améba :o)))))))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 11:39, RE: Spotřeba Felicie 1,6 combi
anonym posted by:
1) No to je zase bomba, psát zkušenosti uživatele po najetých 10 000 km.
2) Auto bez posilovače? V dnešní době nemyslitelné, Po 5 letech ve Favoritu vím o čem mluvím. Posilovač beru jako standart. Lidi s autem bez posilovače lituji
3) Motor 55 kw se spotřebou při 80-90 km/h 5,5(9) litru? Nevěřím, mám taky úsporný motor 55kw, na tuto hodnotu jsem se nedostal.
4) Jinak proti Feliciím nic nemám, ať slouží
Mám Feldu 1,6 (s posilovačem, bez něj si to nedovedu dost dobře představit) už 10 let, kupoval jsem ji jako novou. Najel jsem s ní přes 300 000 km, nejen v Čechách, ale i po Evropě, a mohu říci, že se na těch 5,5 l bez problémů dostanu - na dovolené, při dodržování předpisů a samozřejmě na běžných silnicích, ne na dálnici.
Na dálnici při přesně držené 130 km/h na trase Praha - Bratislava a zpět je to 7,3. V zimě po Praze i 8,5, to je samozřejmé.
Ale s autem jsem opravdu spokojen, nikdy mi nikde "nelehlo", vždycky jsem dojel. Je ovšem pravda, že je celé ty roky pravidelně v červnu a v prosinci na kontrole a údržbě v servisu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 11:59, RE: GLX
Peet posted by:
Nedá mi to, abych nezereagoval.
Za 1. Z textu by mohlo vyplynout, že výbava GLX obsahovala standartně airbag, ABS, nebo střešní okno. To vše bylo za příplatek, dokonce i u vozů po faceliftu.
2. Rozesmála mě věta, že někdo může považovat tak základní věc, jako je ABS, za zbytečnost. Tento prvek by měl být ve všech autech povinně. (Vím, že v nových je)
3. Podivuje mě, že někdo chválí řízení bez posilovače. To bylo tak únosné ještě u Škody 120, kde by ani význam moc nemělo, ale představa boje...
Měl jsem kdysi Hondu Civic 1,6i bez posilovače. Nic mi řízení z ruky nervalo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 14:25, kyt se píše s tvrdým motoristo
oprav si to ostudo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 16:04, RE: kyt se píše s tvrdým motoristo
anonym posted by:
oprav si to ostudo
Kyt jako tmel zajistíé, ale já tím tady rozumím opravářskou soupravu a ta se píše jako anglický originál "kit" s měkkým i.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 17:21, take pohled
zajimavy pohled na Felicii... z meho pohledu:
- rez je VELMI velky problem - karoserie, zejmena zadek a vyfuk
- ceny plechariny nejsou uplne nejnizsi
- spotrebu u 1.3 jsem mel v pomerne kopcovitem terenu neco slabe pod 7litru, takze verim
- posilovac rizeni mi prijde super vec (1.6 s posilovacem mela uplne jine rizeni oproti 1.3 bez nej - mene 'gumove')
- ten motor 1.6 je dobry - pokud nemate nektery z prvnich kusu Felicii s 1.6 jeste bez vyztuzeni
- verim, ze s 14" koly se rizeni zlepsi, ani s 13: neni vylozene spatne, v superlativech byl ale nemluvil


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 18:21, Detleff
Milane, přestaň si z těch lidí dělat legraci, podivej kolik času tady promrhali :)))))) mas u me bod, cekam recenzi na Oktávku 96 s šestnáctkou a klimou :)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 18:22, RE: GLX
Peet posted by:
Nedá mi to, abych nezereagoval.
Za 1. Z textu by mohlo vyplynout, že výbava GLX obsahovala standartně airbag, ABS, nebo střešní okno. To vše bylo za příplatek, dokonce i u vozů po faceliftu.
2. Rozesmála mě věta, že někdo může považovat tak základní věc, jako je ABS, za zbytečnost. Tento prvek by měl být ve všech autech povinně. (Vím, že v nových je)
3. Podivuje mě, že někdo chválí řízení bez posilovače. To bylo tak únosné ještě u Škody 120, kde by ani význam moc nemělo, ale představa boje...
ad 2. Já bych si z toho ABS tak neucvrnkával. Zkušený řidič, tedy pokud měl možnost se to naučit v autě bez ABS, tu hranici adheze najde. Ale s ABS se to nikdy nenaučí... A opravdu je lahůdka brzdit s autem, které má ABS a tlumiče volající po výměně - sám jsem to zažil se služebním auem, a to bylo v létě a na suchu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 18:45, RE: 1.6
anonym posted by:
Rodiče mají Octávku se stejným motorem.
55kW se může zdát na první pohled málo, ale věřte že stačí i na vcelku dynamickou jízdu! Vhodné převody v kombinaci se zátahem od volnoběhu dokážou divy...........píšu ale proto, že souhlasím se spolehlivostí tohoto motoru. Po 170000km je v naprosto perfektní kondici a kromě toho, že byla potřeba jednou vyčistit škrtící klapka, kdy studený auto při rozjezdu cukalo, nebyl s ním za 10let problém!!!
to, ze tyto motory 1,6 55kw tak dobre tahnou, je dano tim, ze vykon 55kw je jen papirovy, ve skutecnosti, zvlaste po dostatecnem zajeti, vykon bezne presahyje 60kw
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 21:35, RE: 1.6
anonym posted by:
Lidé si kupují kW ale jezdí na kroutící moment
srabe...
kdyby sis koupil Ferrari, to bys teprv koukal, jak takové levné auto pro běžné ježdění má odpich...
Tím chci říct, že srovnávat levnou ojetou Feldu s Volvem je stejná pitomost jako srovnávat Volvo s Ferrari.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 21:40, RE: 1.6
anonym posted by:
srabe...
kdyby sis koupil Ferrari, to bys teprv koukal, jak takové levné auto pro běžné ježdění má odpich...
Tím chci říct, že srovnávat levnou ojetou Feldu s Volvem je stejná pitomost jako srovnávat Volvo s Ferrari.
pardon - patří až za následující příspěvek o Volvu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 21:47, RE: super zkušenost
anonym posted by:
No, ono to ani někdy k smíchu není. Papírová Felicie nabourala, nikdo nepřežil ... Jo holt levné nahradní díly nejsou všechno.
No, za sebe mohu říct, že nemám najeto na dnešní poměry nijak moc, cca 1/4 miliónu, drtivou část z toho Škoda 120, Forman, Felicie, Fabie a neboural jsem a jsem na živu. V příbuzenstvu mám dva smrťáky, jeden v BMW, druhý v Mercedesu. Tak si je radši nekupuj, jsou asi fórovější než Felicie...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.12.2007 21:50, RE: kyt se píše s tvrdým motoristo
anonym posted by:
Kyt jako tmel zajistíé, ale já tím tady rozumím opravářskou soupravu a ta se píše jako anglický originál "kit" s měkkým i.
"uroba si sam", ať už s měkým nebo tvrdým...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.12.2007 10:27, RE: 1.6
anonym posted by:
Evidentně článek psal někdo kdo přešel ze š105 nebo něčeho podobného vnímání výkonu hodně zavisí na autech ve kterých pisatel v žiovotě jezdil. Na jednom servru kde jsou uživatelské recenze, jsem se ohromně pobavil skutečností, že každě auto si najde někoho, kdo je sním absolutně spokojený a má ho rád včetně trabantů a wartburgů.


Kdo chce poznat kvalitní dynamiku připředjíždění, mohu doporučit Volvo S80 T6, 200 kw už dokáže s autem pořádně zacvičit.
Pane pak bych doporučil si koupit raketu, tam je akcelerace zaručená ale nebuďte troškař, uznejte mít pod kapotou "jen" 200 kW tak bych ani nevyjel z garáže. Asi patříte mezi potenciální dárce orgánů. S tím příspěvkem jste úplně vedle, "felda " bylo typické spolehlivé nenáročné auto pro běžného motoristu, který jezdí zpravidla bezpečně .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.12.2007 14:07, RE: Posilovač řízení
Nokixx posted by:
V autech bez nej mam najezdeno nastesti minimum, ale rekl bych, ze je to jedna z tech veci, za kterou jsem opravdu rad. Podle okresu Praha by me zajimalo, jak se Vám bez něj napriklad po Praze parkuje, jestli jste i v tomto pripade rad, ze ho v aute nemate?
Tak neni to samozrejme na frajerinky jak se jednou rukou protoci volantem z jednoho plneho rejdu na druhy, ale jinak s Felicii bez posilovace nema prumerny chlap problem ani zaparkovat (teda pokud to neni 1.9D) a rizeni je celkem prijemne.


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.12.2007 18:26, RE: GLX
anonym posted by:
Kdyz nemate posilovac, pri jizde rozdil neni znatelnej, naopak poznate kdy ma auto dost a prestava poslouchat to s posilovacem tak lehce nejde. Jediny klad je parkovani a otaceni s autem.
Jak u ceho. U Felicie ten rozdil za jizdy opravdu moc nepoznate ale u vetsich a tezsich aut to poznate moc. Jako priklad uvedu Citroen XM u ktereho kdyz jste za jizdy vypl motor, mel jste co delat aby se volantem dalo pohnout vsi silou obema rukama. Presto ale i pres posilovac byl kontakt s vozovkou citit a byl poznat i rozdil v povrchu.
respond
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.